*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Heips,

Kiva kuulla hyvia uutisia JENNI! Murulle tervetuloa

Katrinainen :hug:

Joku kysyi tuosta Kayrasta tuollainen kayra lasketaan tai mitataan keskiarvosta ja jatetaan 5 pieninta ja 5 isointa pois ja piirretaan kayra. Meidan baby oli kayran puolenvalin alapuolella 23 viikon kohdalla ja nyt 34 viikon ultrassa vain raajat tuli just kayralle, paino ja muutmittaukset edelleen kayran puolen valin alapuolella paitisi paan ymparys ja mahan ymparys. tuleekohan meille pulleamahainen nero :D . Aniakin Baby on ollut hereilla syoma- aikaan! Viitteellinenhan tuo kayra on ja jos katsotaan meidan koko porukkaa toukokuisissa niin varmaan saadaan normaali tilasto kayra piirrettya meista :LOL: .

Nyt pitaa siivoilla ennen toihin lahtoa. ensi viikko viela (3 tyopaivaa jaljella) :p . Huomenna Ikeaan ostaan uusi keittio ja makkarriin kaappi.

LC

katrinainen Sitä se sanoi neuvolatätikin, että onpas hyvät kaikki arvot. Ihan kuulemma mennään "oppikirjojen" mukaan :) Positiivista sinänsä, kun mä oikeesti elän ihan samalla tavalla kun ennenkin, siis ennen raskautta ( niin tietysti en kyllä alkoholia nauti ). Tunnustus :ashamed:

Ostin kaupasta sit ihan tavallista Pirkka merkkistä valkaisuainetta ja siinä näkyi olleen takana ohje valkaisuun :) Jee jee, kohta tuoksuu meidän kotona puhtaalle! Pitäiskö vähän Kultaa huijata, että pistinpä tuossa ranttaliks ja desinfioin koko kodin ;)

Muru Tuo sai makunystyrät kuolaamaan tuo sinun mainitsemasi sitruuna- limekreemipiirakka, nam nam :) Jos ei hirvittävän salainen ohje ole ja kehtaat sen tänne kirjottaa nakutella, niin olisin suunnattoman onnellinen :) Kiitos!

Nyt päiväunille, että pääsee sitä sahaa käyttämään sitten :)

paivansade73 täällä ei ihan viellä muutto hommissa, mutta asunto on hakusessa! yhtä oltiin kattomassa, ei ollut hyvä!
Mutta nyt löytyi kiva vuokra-asunto, vanhasta lapsuuteni talosta. Hyvä piha lapsille, parvekkeelta merinäköala ja kaikkia muita ihania juttuja :) Asunto vielä rempattais, ja mistään ei varmastikkaan löydettäis yhtä halpaa! Ja 3½ km päästä keskustasta, tulis hyvä lenkkikin siinä kun vaunuttelis sinne ja takasi! :) katsotaan nyt, ainut että vapautuu 1.5 ja siihen ne rempat nii tiedä sitten koska muutto hommiin päästäis!

Mulle tuli tänään poliklinikka lasku, siitä kontrollista.. yllätyin vähä, koska olin ajatellut että se olisi ilmainen kun ne sieltä vielä sen ajan laittoikin mulle! Te jotka käytte säännöllisesti kontrolleissa, joudutteko joka kerrasta maksamaan ??? :eek:

Täällä on vähän sama kun pojalla en tie ikinä uskallanko mennä sinne polille tarkastamaan tilanteen mut oon niin kaino menemään! Ja vaikka se neuvola täti (meillä se on vielä kätilö ) aina sanoo että mene tarkistuttamaan tilanne jos siltä tuntuu jnejne, mutta ei! Ja mua ei jotenki huvita maksaa aina sitä 22e jos onkin turha käynti! :ashamed:
Vaikka toki vauvan terveys on tärkeintä :heart: ...silti aina ajattelne no jos huomenna menis, ja sitten kun se huominen on niin no jos huomenna.. ja tähän asti onneks oon selvinnyt säikähdyksillä etten oo sinne asti lähteny.

weiss
Poika: Mie lohdutan, ettet ole ainoa.. ei pikkunen ole täälläkään kiinnittynyt, eikä massu laskeutunut. Ehtiihän tuo. Näin meiän supistelijoiden sitten käy..
Katrinainen: Toivotaan, että vauvan kasvu tasaantuu. Täälläkin tuo pikkuinen kasvoi alkuun siellä 75, jolloin olisi tullut n.4,5kg vauva.. Onneksi nyt ainakin tasaantunut.

weiss
majj: Mie oon joutunnu ravaamaan kontrolleissa yhteensä 7 kertaa ja yhtäkään laskua ei ole vielä tullut, mutta jokaisesta kerrasta joudun maksamaan. Mukava lasku sieltä on siis tulollaan..

Muru: Tiedän tunteen :| Olisi niin kiva kun kaikki olisi valmiina laitokselta päästyä, mutta kun ei niin ei! Pitäisi osata miettiä mikä on tärkeää ja minkä voi jo pakata. Osa kamoista on varastossakin, josta niitä ei viitsisi tänne hiloa, veisin ne mieluiten suoraan uuteen kotiin. Meillä tuo talon kauppapäivä on 6.5. ja silloin ollaan jo menty lasketun ajan ohi. Melkoista päänvaivaa tämä muuttohomma!!

Ihana kuulla, että Jennillä on tulossa kiva viikonloppu vauvelin kanssa :) Toivottavasti saatte pienen kotiin alkuviikosta, niin helpottaisi arkieloa kummasti :) :hug:

Sitten vielä semmoinen hölmö kommetti: Mä en meinaa ylettyä kunnolla pyyhkimään perperiä kun en ole tottunut sitä "takakautta" tekemään. Kohta kai pitää pyytää ukko pyyhkimäänkin :LOL: Saatikka, että olisin pystynyt siistimään bikinirajoja. Melkoinen pöheikkö alkaa olla, kun ei oikein uskalla summamutikassa lakaa sheivailemaan :whistle:

pipsapossu joo tottakai laitan tänne reseptin... eli tässäpä tulee..

ensin pohja:

Murotaikinapohja

riittää kahteen halkaisijaltaan 30cm:n
kokoiseen piirakkavuokaan

250g voita
3 ½ dl tomusokeria
ripaus suolaa
8 ½ dl vehnäjauhoja
4 munankeltuaista
4 rkl kylmää maitoa tai vettä

Sekoita voi, sokeri ja suola tasaiseksi taikinaksi ja lisää joukkoon jauhot ja keltuaiset. Kun taikina pysyy hyvin koossa ja näyttää muruiselta, lisää maito tai vesi. Taputtele ja pyöritä taikina palloksi. Ripottele pinnalle jauhoja ja painele tai pyöritä taikinaa. Tarkoituksena on saada ainekset mahdollisimman sekaisin vähällä vaivaamisella. Mitä enemmän taikinaa vaivaa, sitä enemmän siihen tulee sitkoa. Silloin se käpristyy uunissa ja käy sitkeäksi.
Anna taikinan levätä käärittynä kelmuun jääkaapissa vähintään tunnin.
Painele puolet taikinasta vuokaan ohueksi tasaiseksi pohjaksi ja reunoiksi. Toinen puoli toiseen vuokaan. Anna sitten taikinalla vuoratun vuoan levätä vähintään tunnin ajan, mieluiten pakastimessa (kun jäisen piirakan laittaa kuumaan uuniin, pohja ei nouse ja kupruile). Toisen piirakan voi jättää pakkaseen myöhempää käyttöä varten.
Paista pohjaa 180 asteisessa uunissa noin 12 min, jolloin se ehtii kypsyä ja saada hiukan väriä.

ja sitten itse piirakka..

Sitruuna-limettikreemipiirakka

1 esipaistettu murotaikinapohja
4 dl sokeria
8 isoa munaa
3 ½ dl kuohukermaa
2 dl limettimehua
1 dl sitruunamehua
(muutaman limetin kuoret raastettuna täytteen joukkoon, jos haluaa korostaa limetin makua)

Esipaista muropohja. Piirakan pohja kannattaa sivellä vatkatulla munalla ennen täytteen lisäämistä. Näin siihen syntyy "vedenkestävä" suojakerros, joka pitää sen kuivana ja rapeana.
Vatkaa munat ja sokeri kulhossa kovaksi vaahdoksi. Kääntele sitten varovasti joukkoon kerma ja hedelmämehut. Pane vuoka uudelleen uuniin ja kaada pohjalle täyte - näin se pysyy paremmin vuoassa eikä pääse roiskumaan yli. Paista piirakkaa 180 asteisessa uunissa 40-45 min tai niin kauan, että täyte on kiinteää, mutta keskeltä silti vielä kermaisen pehmeää. Kun piirakka on seissyt ja jäähtynyt tunnin verran, sen kermainen keskusta on hyytynyt juuri sopivan pehmeäksi ja sileäksi. Jos leikkaat sen ennen aikojaan, täyte voi valua.
(Tarjoa piirakan kanssa tuoreita hedelmiä ja kermavaahtoa.)

-muru

Tuosta bikinirajojen siistimisestä on pitänytkin useaan otteeseen kysyä :D että vielä ihmiset siistii alapäätään? :D itse olen kyllä koittanut vielä, inhottaa itseään jos on kauhee pöheikkö :D mieskin yks päivä että muista sit ku mennään synnyttämään niin siistit vähä paikkoja :LOL: :LOL:

Majj, onneksi olette löytäneet kivan asunnon. Mekin ravattiin esittelyissä ja aina niissä oli jokin semmoinen vika, että ei sit enempää kiinnostanut. Mutta kun se oma koti löytyy, niin sen tietää, se tuntuu heti semmoiselta omalta :) Teksi mieli jo alkaa suunnittelemaan verhoja ja kaikkea sisustushommia. Voi kun olisi mahdollista laittaa kaiken uusiksi mitä tarttee. Kaikki vaan on niin hemetin kallista :|

PAIVANSADE73: Repesin totaalisesti tolle sun jutull et pitää huutaa kohta ukko pyyhkimään. Nimittäin juuri täs kuluneella viikolla marisin ukkelilleni että en taho oikeen ylettään pyyhkimään ku käyn pisulla, et kohta saan varman sua huudella pyyhkimään!!! :LOL: Raukka näytti sit hiukka järkyttyneeltä ensin ja sit vasta tajusi et tais eukko nakata vitsinä ton pyyhkimisen ja alko nauraan ihan hysteerisena. Sit rupes kehittään mielessään mieilikuvaa et mä istusin pöntöllä ja huutasin aina et "mussuuu tuu pyyhkiin...." :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Kaikesta kait sitä tuleeki huumoria revittyä. Mut anyway, hankaluuksia oon mieki huomannu ton tapahtuman toimittamisessa..

No on se hyvä kun kohtalon tovereita wc ongelmissakin :LOL:

Alapää joo tuossa sitä siitin mut ei mitään tietoo minkalainen seeprakampaus siellä nyt sit on vaikko pelkkiä tupsuja :eek:

Weiss voi meitä...taidetaan olla tosiaan häntäpäässä vaikka vaivaudutiin jo alkupäässä =) Mä oisin jo niin valmis synnyttämään..

Mites teillä tuo valkkari tilanne täällä varmaan pitää kaivella pikkuhousunsuojat esiin...lisäänty ihan yllättäen aika valtoimeksi

weiss
Päivänsäde: :LOL: Onneksi on muitakin puskan kasvattajia!!! :LOL: Synnärillä onkin sitten mukava, kun joutuvat hakemaan ruohonleikkurin ja trimmaussakset, jotta pääsevät näköetäisyydelle.. :LOL: :LOL:

weiss
Poika, mie niin pelkään, jotta jään viimoiseksi.. Olisin pian itekkin valmis lähtemään. Mutta mie aion kyllä käyttää kivuista huolimatta nämä viikot kunnon rehkimiseen. Pihalle kun pääsee möyryämään ja kaivamaan pusikoita, niin eiköhän sitä pitäs jotakin tapahtua taas tuolla alakerrassakin.. Kun sitä kolmatta ässää ei kykene harrastamaan, niin on kipiät paikat..
:eek:

Kyllä sitä on synnäreillä kätilöt ihmeissään ku toukokuiset tulee synnyttään niin kaikille on puskat rehevimmillään... :LOL: :LOL: :LOL: Tekevät meistä vielä jonkin legendan!!!Aaaaghh, mahaan aivan sattuu ku täällä yksinä nauran... :LOL: :LOL:

tervtuloa muru =)

jenni30v: Voih, kuinka ihania uutisia =) niin se teidän neitinne vaan kasvaa ja kohta asustelee äipän ja iskän kanssa kotona *ihanaa*

katrinainen: Kiva, et pääsit vielä kotiin ja saa vauva lisäaikaa :) ainahan se on parempi olla kohdun suojissa lähemmäs laskettua-aikaa jos vaan tilanne raskausmyrkytyksen suhteen lievä. *jaksamista ja lepäilyä* :hug:

rakkausvauva: Mulle myös th sanoi 1.5vkoa sitten, ettei usko vauvan enään vaihtavan asentoaan raivotarjonnasta, mulla ei vauva ole vielä kiinnittynyt mutta majailee erittäin alhaalla päänsä kanssa ;) eli ei tarvinnut tuon terkkarisi kommentti siis tarkoittaa, että vauvasi olisi kiinnittynyt...mun esikoisesta he kyllä mainitsivat erikseen, että nyt pää on kiinnittynyt. Kaamee sekava sepustus, sori :whistle:

naukuri: No jopas meidän pinoon riittää perätilavauvoja... toivottavasti kääntöyritys onnistuu. Kannattaa vaan olla mieli avoinna tulevan synnytyksen suhteen, perätilalasta ei voi hoitohenk.kunta "pakottaa" synnyttää alateitse vaik kriteerit siihen täyttyisikin, eli sulla on oikeus sectioon jos käännös ei onnistu:hug:

jaahas, täytynee alkaa valmistelemaan typyä päikkäreille, toinen on ihan leikin lumoissa pitkän ulkoilun jälkeen ja tää äippä vaan hengaa palstalla :kieh:

sHv ja hippu 35+1

pippa paineesi ovat hiukan koholla, mutta jos pissa puhdas ei kannata huolestua. mulla paineet tällä hetkellä semmoista 147/100 luokkaa, ja paljon turvotusta. pissa kuitenkin suht puhdas, vain vähän valkuaista, joten saan ihan olla kotona. Sanoivat, että alkavat mm. käynnistämään vasta jos alapaine yli 110. Nyt vaan lepoa sinullekin ja otat rauhallisesti. Hyvä, että kontrolloivat. ja jos ei päänsärkyä tai rintakipuja niin kaikki on varmasti hyvin.

siistimisestä mulla on puska täällä. En ylety siistimään ja mies ei halunnut auttaa, joten otan vaan pahimpia pois. Siistikööt sitten synnärillä jos haluavat. Plekään että sokkona viillän itselleni vielä haavoja. =)

aamutuimaan käyty neuvolassa. poitsulla kaikki hyvin. leukkarit värjäyty vähän. mut on kuulemma normaalia tässä vaihees ku ei ole kerran merkkejä tulehduksesta ja kaikki paineet yms on hyvät.
väsymys nii järkky et hermot menee tähän. viime yönä taas painajaisia et vauvas jotain vikaa yms. :ashamed: ja sit meni pyöriessä ja supistellessa loppu yö. :kieh:
sais nukuttua etes yhden yön hyvin väliin nii tekis ihmeitä :(
työ voisitte tulla käymään kakulla piristämässä mua..tänään täytettiin ja koristeltiin tytön kans kakku ja mätettiin sitä sit kilpaa.. :D
poitsu on niin hyvin kiinnittyny paikoilleen. pää on tosi alhaalla nyt sit. ja nauro neuvolatätiki ku on masu laskeutunu nii alas lyhyessä ajassa. tosin sanoinki et nyt ku on pelätty sitä ennenaikaisuutta nii ei se ulos sieltä enää hevillä tule.. :LOL: :LOL:

äsken yritin vettä juoda nii jäbä potkas just ku nielasin vastaan..ja vedet lenti takas suusta kaarella.. :LOL: :LOL: ukko kahto suu auki et nyt tuli kunnon suppari sit :LOL: :LOL:
ei oikein tajunnu et jäbä se tyrmäs vesisatsin vaan.. :LOL:

väsynyt nemika+vilkasjäbä 36+5

Nemikallahan on menot päällä :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: kaveri ois sit varmaan jotain muuta halunnut kun pelkkää vettä

täällä on päivän ollut harkka suppareita mut ärsyttää kun tietää ettei niil mitään tapahdu |O muuten vaan tuntuuvat ilkeiltä

Huh, ei ole raskausmyrkytystä ainakaan neuvolakäynnin perusteella: paineet 124/ 77 ja pissa puhdas, sf oli 34. Turvotusta on ja paino hyppäs mullakin 2 kg yhtä äkkiä - eli nyt sitä ollaankin sitten miltei tasan 20kg muhkeampana kuin viime elokuussa: En jaksa enää miettiä koko painoa, olkoon. Katrinainen, hyvä et pääsit kotiin!

Samoin aikas pöheikkö löytyy täältäkin! Sohin aina välillä höylällä bikinirajoja ja yritän sitten katella peilistä lopputulosta, mutta olkoon tuokin - näkeepä mies kerrankin miltä "alkuperäinen pörrö" näyttää - ja osaa kenties arvostaa sheivailuja sitten myöhemmin ;)

naukuri well come to perätilatiimiin! :) Tänään taas juteltiin sectiosta neuvolassa. Hällä väliä senkin kanssa, kunhan tulee ulos jotain kautta (=mutta ei siis perätilassa). Ens to on sitten se "oikea" käännös-yritys ja samalla virallinen koko arvio, saas nähdä.

Muru Teretulemast joukoon ja Kiiiiitos kaunis ohjeesta: pakko tehdä heti tänään!!!

Remontti-reiska mieheni ymmärsi katua käytöstään, joten nyt voin olla sen kans taas naimisissa hyvillä mielin ;) Repa, joo enpä olis arvannu ihan näin paljon hermoja kysyttävän tässä rempassa, kyse on kuitenkin aika pienestä hommasta, ainakin mun näkkökulmasta katsottuna.. :D

Ja taas GALLUP: SEKSI seksi, seksi... vaivaa päätä: sanokaas nyt mikä on välly-tilanne? Olin jo täs välillä ihan sinut tämän nolla-linjan kanssa, mut nyt taas kun aurinko lämmittää ja peipposet (= niin kuulin tänään peipposen!!!) laulaa, niin alkaa miettiä tuotakin hommaa :whistle: Onko siis sitä vielä vaiko eikö? Ja oonko ainut jolla ei = mies pihtaa. Taitaa remontti viedä kaikki halut..

eeti+papulainen 36 :heart:

eeti: etpä ole ainoa. Ei seksiä!!! Ei enää muutamaan viikkoon. Toisaalta kun tuo sukkapuikko kiertää tuolla alakerrassa, niin ei tee mielikään sinne ylimääräisiä sohijoita. Miestä ei kiihota tämä minun laskeutunut pömppis ja kai se luulee takovansa vauvaa päähän, jos alkaa ryskyttämään :LOL:

Yhteistyössä