*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Hei!
uusi odottaja ilmoittautuu mukaan vielä tässä vaiheessa.
eli olen 25 ja esikoista odottelen ja Lahdessa asustelen miehen kanssa. Molemmat odotellaan jo kovasti vauvan syntymää. Toivottavasti syntyy ajoissa, mutta mielummin vasta kuitenkin aikaisintaan kolmen viikon kuluttua, kun ollaan saatu muutto suoritettua. Laskettu aika on 14.5. Vauva kasvaa hyvin ja on jo aika alhaalla, joten voipi olla että syntyy ennen laskettua aikaa, mutta toisaalta kyse on esikoisesta, niin ylikin voi mennä.. Raskausaika on mennyt todella hyvin ilman suurempia vaivoja.

-muru0508 rv 35+1
 
Tervetuloa Muru 0508 :flower:
Järkyttävää tää mieletön makean himo. Oon aina tykänny herkuista, mutta salmiakki ollu aina ykkönen. Nyt voisin vetää suklaata ja kaikkee muuta ihan mielin määrin. Piti just tehä suklaakiisseliä, kun en ole ennen tehnyt ite.
Summer ja 36+1
 
weiss
Tervetuloa joukkoomme muru0508!
Katrinainen: Onneksi voitte hyvin. Nyt huilailet ja seuraat vointia, varmasti kaikki menee hyvin. Onko kysymys kenties alkavasta raskausmyrkytyksestä, jos saapi olla utelias?
Summer: Makeanhimo on täälläkin aivan hirviä, vaikka mie en normisti kauhiasti karkkia syö, oon ennemmin sipsien ja suolasten ystävä yleensä..

Kaikilla on leipomisvimma ja pesänlaitto vietti suurimmillaan. Täällä on leivottu kanssa mustikkapiirakkaa ja tytsyn kanssa puolet jo pellillisestä syöty.. :whistle:
Paikat alkaa jo pian loppua mitä siivoilis, kun joka paikka on käyty nyt läpi..
Pääsispä pian jo pihan kimppuun!!
Mie kanssa etin tuota Carmenin tohtorilla käyntiä, tais olla kokemus..

Täällä vauva aika rauhallinen ollut tänään, liekö miun "riehumisesta" johtuvaa? Liikkuu kyllä vähän väliä, mutta ei normaalin paljon..

Voi, kun tuli taas itku kun kanssa kävin huhtikuisissa ja luin tuon Joannan kirjoituksen. :hug: sinne ja toivottelut, että vauvalla ei olisi hätää!
 
weiss kyllä ne kovasti olivat sitä mieltä, että mulla on alkavan/lievän raskausmyrkytyksen oireet ja seurattava on, mutta että tällaisenaan pärjään kotona jos vaan kontrolloidaan joka toinen päivä. Vauvalla oli kaikki onneksi hyvin.

tervetuloa muru0508 kivaa saada lisää odottajia joukkoon.

 
Katrinainen - hyvä, kun tarkistutit asian ja nyt tilannetta seurataan. Nyt vaan sitten lepäämään! Mullakin on hirveästi turvotusta jo heti aamusta asti, mutta ei muita raskausmyrkytysoireita. Kiva tietää, että levolla näköjään sitten hoitavat tilannetta. Onko sulla myös ylävatsakipuja? Mulla on, mutta kun olen kuvaillut niitä neuvolassa, ne ei kuulemma ole sellasia ku raskausmyrkytyksessä.

Kiitos kaikille hoitopöytävastauksista. Ehkä se Ikean pöytä ois sitten ihan ok.


 
lakupiippu vähän ylävatsakipuja, mutta ne eivät mullakaan ole kuulema sellaisia kuin raskausmyrkytyksessä. Mutta mulla on huonoa oloa, päänsärkyä ja parina päivänä ollut hetkellisiä näköhäiriöitä. olen nähnyt mustia tai vaaleita pilkkuja. Lepoa vaan sullekin. Varsinkin jos verenpaine nousee.

 
heipat!

Katrinainen: viel sun oreita listaisin eli sulla oli verenpainetta, valkuaista ja verta pissassa, näköhäiriöitä, ylävatsakipua ja turvotusta? Itsellä kans hyppäs paino parissa vrk:ssa 3 kg ja iski älytön turvotus, huimaa vähän ja kumma olo... hitsi oliskohan mullakn tuota. Huomenna neuvola, pitää kysyä. No mutta hyvä kun pääsit kotiin ja vauva saa vielä kasvaa mahassa!

Weiss, sama juttu - ja täällä pääsin jo pihan kimppuun! Äsken haravoin, kitkin vanhoja varsia yms. ja nyt sit kyl tuntuukin siltä selässä.. Hullu tarve puuhata ja laittaa paikkoja vaik olo ei ihan kestäis mukana menossa.

Miehen kanssa on suorastaan sotaisat välit. Tuo remontti kiristää hermoja. Joudun taas muutamaan otteeseen kelailee et miks nainkaan tuon p**** -pään. Ja heti tuli morkkis kun kirjoitin tuon...:kieh: :ashamed: Ei oo meidän ukosta remontti-reiskaks!!!!
 
katrinainen: kiva et kaikki oli kunnossa. ja saa kuitenki kotona olla ja käydä tiuhaan kontrollissa. :hug:

mä meinasin täytekakun pohjan vääntää viikonlopuksi. jos huomenna täyttäis sen ja mässättäs sit viikonloppu :D vauvakakku jos vaikka ensi viikolla pääsisi tosi toimiin kakun voimilla :D :LOL:
nyt jaksanu jopa kahtena päivänä lenkillä tytön kanssa käydä. hissukseen saanu mennä ku nii kauhea painontunne tulee mahaan. mut ihana ku saa liikkua sen minkä kärsii kuitenkin.
päässy tuosta pakko levosta irti onneksi.
kauheesti pelottaa nyt synnytys ja se onko vaavi sit kunnossa ettei varmaan ole mitään, ku tää raskaus ollu ongelmia täynnä jo alusta asti ku oli sitä niskaturvotusta.
menis vaan kaikki hyvin :ashamed:
 
Tervetuloa Muru joukkoon :flower:

Mulla on aina ollut leipomis ja ruuanlaitto vimma,mutta nyt se on noussut huippuunsa...kokoaikaa vaan ei vissiin voi olla torttuja vääntämässä :LOL: Jos pidättelis itseensä pikkuveljen synttäreille asti,ovat parin viikojn päästä ja sit tekis tiikerikääretorttua hyvällä omalla tunnolla "lahjaksi" :saint:

Eeti,remonttihan tunnetusti rassaa parisuhdetta,mutta jäitä hattuun,kyllä se siitä helpottaa...lasket vaan sataan...tai tuhanteen :D
 
Neuvolassa Käyty!
Kaikki ok, mutta painoa tullut viikossa 1800g :eek: apua!!!

Ja edelleen pää alaspäin köllötellään, sanoinkin terkalle et nyt se synnytys sit alkaakin vähän jo jänskättää!
Mulla seuraavaks neuvola vasta 5.5, kun on tuo äippäpolikäynti 2 viikon päästä.

Sydänäänet jumpsutti 130 :heart: ja vasemmalla puolella majailee.

tänä viikonloppuna hoidetaan tuo kaukalohomma josko siihen nuo napit sais..ja ostetaan patja pinnikseen.

katrinainen onneksi kaikki hyvin, ja olet tarkkailussa ;)
 
Mä olen taas ihan pihalla teidän jutuista kun ei tahdo enää olla aikaa käydä koneella, suokaa anteeksi! =)

Oli pakko tulla pikaisesti kertoon kuulumisia. Neidän prinsessa pääsee viikonloppuna "päivähoitoon" kotiin =) =) :heart: Aivan mieletöntä. Yöt on vielä sairaalassa ja jos kaikki menee hyvin niin alku viikosta kotiudutaan pysyvästi!! Aivan älyttömän mahtavaa! Ajatelkaa, meidän tyttö on jo 4 viikkoa vanha...äkkiä se aika menee. Ja painoa on jo 1955g ja pituuttakin tullu lik 4cm lisää syntymään nähden"

 
Jenni ihanaa kuulla noin hyviä uutisia teiltä :flower:

Katrinainen onneksi teilläkin meni käynti hyvin ja pääsitte vielä kotiin.

(.) Kävin sauvakävelemässä ja niin kauan kun olin lenkillä niin supisteli, mutta ei mitään sen jälkeen :headwall: mitä sitä sitten seuraavaksi keksisi :kieh: :LOL:

Nyt nukkumaan...

tmvk ja toukka 36+6
 
eeti jaksamista remonttiin. Raskaana varmasti hankalaa kun on väsynyt ja hormonit on ylikierroksilla. Niin ja tuollaisia oireita mulla, enimmäkseen siis päänsärkyä ja oksetusta. Se veri pissassa oli ilmeisesti limakalvoilta, joten ei sinänsä ollut huolestuttavaa. ihmettelinkin, että mistä semmoinen kertoo. Saan tulehdus testien tulokset kuitenkin vasta huomenna.

Ihana tosiaan olla kotona, sairaalassa olisikin tylsää. On kuitenkin nyt niin tiukka tarkkailu, että kaikki muutokset huomataan nopeaan.

jenni onnea hyvistä uutisista. niin se teidän prinsessa vaan vahvistuu ja kasvaa. kohta 2 kiloa rikki. :hug:

nemika nyt mun alkoi tehdä mieli kakkua =) . Mulla on muuten semmoinen tunne, että sulla käynnistyy synnytys lauantaina. En tiedä miksi, mutta siltä vaan tuntuu.

poika me sitten täällä väkerretään niitä jättivauvoja toukokuun lopussa ja kirotaan kun ei käynnistetä. Ja muut käy lohduttelemassa meitä. :LOL:
 
Olipas Jennillä ihania uutisia tuli hyvä mieli heti aamusta ja ihanaa kun prinsessa on kasvanut noin hyvin.

Katrinainen: Joo meilläkin kaveri huitelee +45 - +60 käyrällä et ei varmaan ihan pieni tule olemaan sit tullessaan . mistähän kohtaa toi mun lantio antas periksi..

Tervetuloa muru 0508 joukkoon kiva saada uusia odottajia jännäämään loppu metreille.

toivottavasti Eeti et saa sitä raskausmyrkytystä
 
Huomenta

Murun tiedot päivitetty etusivulle.

Onneksi kaikki olette vielä koolla eikä mitään turhan aikaisia putkahduksia ole tullut.

Jenni: pidetään peukkuja kotiutumisen puolesta. Onhan se aina eri asia hoidella vauvaa kotona kuin käydä monta kertaa päivässä sairaalassa.

(.) Nyt on kahtena päivänä ollut poikkeuksellisen hyvä olo. Tai sit en enään huomaa vaikka Hemuli päätään tonne haaruksiin hierookin. Lievää turvotusta on edelleen nilkoissa varsinkin illalla, mutta edelleen syytän istuma työtä osaksi vaivaa.

Serkkuna vaimoineen odottavat esikoistaan ja heillä laskettu aika 28.4. Joten tässä heidänkin puolestaan jännitellään milloin päättää maailmaan putkahtaa. En ole heitä sit pääsiäisen jälkeen nähnyt vaikka samassa kaupungissa asutaankin, mutta tiedän kummi-tätini heti ilmoittavan kun on jotain uutisia.

Nyt lähden maitokauppaa, että työkaverit saavat aamukahvit.

Jossu & Hemuli 33+3
 
Huomenta!

Hitsi työ kirjotatte paljon :) Mä en pysy tahdissa mukana, luen kyllä, mutta kirjottamiset jää joka toiseen päivään. Yritänpä pukata nyt vähän tekstiä...

poika04 Mistä tuo tulee tuo sinun +45-+60 käyrä? Onko se siis tehty sf-mitan perusteella vai ihan vauvan painoarvion mukaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun mulle täti neuvola sanoi silloin, että meen sf-mitan mukaan +1 käyrällä ( ja mulla siis kaks vkoa sitten sf-mitta reilusti yli yläräjan )

Murulle TERVETULOTOIVOTUKSET :)

Ihanaa, että katrinainen pääsit kotihoitoon! Ei oo kyllä leikinasia tuo raskausmyrkytys, kun saattaa iskee äkillisesti tai olotila huonota nopeastikin sekä äidillä että vauvalla. Eli siis nyt vaan sitä lepoa, lepoa ja lepoa!

Olipas mukavaa kuulla Jennistä ja tyttärestä hyviä uutisia! Pidetään peukkuja, että ens viikolla pääsisitte jo ihan kokoaikaista arkea kotiin viettämään!

Lakupiippu ja katrinainen Mulla kanssa on noita ylävatsakipuja ihan kiitettävästi. Mulla ne kyllä johtuu ihan siitä, että on nuo sisuskalut ihan rutussa kaikki tuossa ylhäällä, varsinkin mahalaukku, niin eipä siihen muuta tarvitakaan. Sama homma oli edellisessä raskaudessa ja silloin epäilivät, että olisi sappikivet tai jotain, mutta mitään ei kokeissa eikä ultrassa löytynyt.

Mitäs muuta...mä lähetän tään nyt kyllä kahessa osassa, kun vielä on omaa napaa...
 
Teretulemast joukkoonm möhömashaisten MURU0508 :flower:

Katrinainen, onneksi pääsit kotiin, varmasti muksempi olla kotona ja seurailla rauhassa tilannetta, tylsähän se on sairaalassa vaan maata...Onko teiilä pitkä matka sairaalaan??

Jenni Kiva kuulla, että typy kasvaa kovaa vauhtia ja pääsee päiviksi jo kotiin teitin luo :heart: Saisko vähän valokuvan tynkää?? :whistle:

Poika Mikä ihmeen +45-+60 käyrä?? :eek: Mä en ihan taas tajunntu vissiin :LOL:


11 LÄHTÖ ÄITIYSPOLILLE, JÄNSKÄTTÄÄ, JOS NE OTTAA MUT TAAS SISÄÄN |O Nyt jostain kyydin metsästykseen, kurja suhata taxilla ees taas, vaikka matkaa ei oo ku vajaa kilometri, mua vaan pelottaa hirmusti yksin lähteä kävelemään mihkään, kun välillä tulee niitä tosi kipeitä supistuksia... :|

Nyt mentäis 33+6 :heart:
 
Niin janoista ylävatsakivuista, tänään ne on ollut ihan kamalia, yritin kukkapurkkia siirtää, hilata pirtkin alttiaa, ei tullu tmitään...Vähänkään jos kurkottaa alas päin., ni johan juilii julmasti, huomaa, ettei tässä olla mitään tila-autoja.... :p
 
Ja napaa...

Eilen oli neuvola, sieltä seuraavaa...

rv:t 34+0
paino + 500 g / vko ( yht. 12,5 kg )
turvotus +
RR 118/68
Hb 120
Sf 34
rt
Onnin syke 134
liikkeet ++

Sf-mitta kasvanut "vaan" sentin kahteen viikkoon. Ensin kun mittas sai saman tuloksen kun edellisellä kerralla, mutta sitten mittas uudestaa ja tulos sentin enemmän kun viimeksi. Sanoi, että vauva jo hyvin alhaalla. Päätä ei edes yrittänyt liikutella, koska mulla tuo kohtu ( koko maha ) niin arka, ettei siihen uskalla koskea. Kysyin kyllä, että miten se kestää ( kohtu ) ja että voiko sitä kestämistä jotenkin mittailla tai jotain, mutta siihen ei mitään maininnu. Oon nimittäin tietoinen, että yhdeltä entiseltä työkaverilta, joka sectioitu, on mitattu tuota haavan kestävyyttä jollain vetotestillä. Noh, odotellaan pari viikkoa ja kyselenpä sit KYSissä samaa asiaa, kun on se synnyutystapaultra.

Eilen illalla Onni sit teki tuolla mahassa jotain ihan ihme tempauksia. Piti ihan käydä konttausasentoon, että on kaverilla enemmän tilaa möyriä, kun pystyssä oleminen teki ihan pirun kipeetä. Luulin jo, että hyppäs istuma-asentoon, mutta ei onneksi. Pylly tuntuu tuossa ylämahalla.

Mutta nyt sahan ostoon, että pääsee puskien kimppuun!

Ihanaa keväistä, aurinkoista perjantaita kaikille!
 

Yhteistyössä