*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

kunpa minäkin saisin samanmoiset yöunet kun majj. ja saman tunteen et olo ois ku ei ois mitään. jotenki tänään niin tukalaa että :/ ,ihan ku oisin jättisuureksi kasvanutkin!! vauvelikin myllää ja niin että oikein koskee. tuntuuko teillä muilla esim kun liikutte siis vaikka vain sisällä norm.askareissa yhen äkin oikein kipua,kun vauveli muljahtelee? mulla tuntuu ja ihan pysäyttää tuo ns kipu. ja välillä tulee jopa vähän huono olo. en kyllä tämmöistä muista olleen aiemmin.. vahva prinsessa tulossa :heart: ,ilmeisesti.
 
Huomenta,

En ookaan vähään aikaan kirjotellu tänne, vaikka lukemassa oon kyllä käyny...

hoitopöytä: Meillä on sellainen pinnasängyn päälle laitettava taso, johon ostettiin myös pehmuste. Ei tullut kovin kalliiksi. Lisäksi ostettiin Ikeasta puhallettava hoitoalusta pesukoneen päälle, jota neuvolatäti suositteli.

lehtigallup: Toistaiseksi ei tule mitään vauvalehtiä, ehkä voisin tilata kaks plussan myöhemmin.

oma ( . )
: tänään heräsin klo 4.00 ja oli kamala huimaus ja oksensin 4 h myöhemmin. Kävin varulta tekeen virtsatestit ja mittaan verenpaineen neuvolassa ja kävin vielä terkkarillakin. Hän ei nähnyt kuitenkaan syytä huoleen vaan epäili tavallista mahatautia. Nyt siis yritetään lepäillä...

poika04: toivottavasti ei sullakaan olisi aihetta huoleen!
 
Hui, tulipas nukuttua parin tunnin aamupäikkärit :D

weiss, täällä on tuntemukset aivan samanlaiset. Väillä sitä haluaisi väkisin pukata vauvan maailmaan (jos sitä kovasti änkäis niin tuliskohan se ;) :D ), mutta tulee myös niitä hetkiä kun toivoo h-hetken olevan kaukana tulevaisuudessa =) Kun sitä oikeasti rupeaa ajattelemaan, että voi joutua lähtemään synnyttämään jo kahden viikon päästä!!! Ja viikotkin kun menee ihan viuhahtaen!!!!! Ja tietysti nämä ajatukset änkee päähän yöllä, eikä sitä sitten enää unta saakkaan :D :D

Ja nyt minä tein tälle koneelle jotain, että kaikki teksti sun muu meni ihan tosi pieneksi, voi itku :eek: :D
 
rakkausvauva, välillä taitaa olla sellaisiakin kipuja, mutta noin pari viikkoa sitten täällä alkoi vissiinkin ne liitoskivut. Aikaisemmin ei ole ollut kuin muutama pikku pahanen nipistely, mutta nykyään jos vähänkin tekee jonkun nopean liikkeen, nousee vaikka tuolilta liian nopeasti tai vaihtaa kylkeä sängyssä, niin heti on kyllä pistelemässä alavatsaan.

Pitäisi kauppaan lähteä, jos sieltä vaikka lähtisi mukaan muffinssi vuokia, niin tämä täti voisi kokeilla olisko ne äidilliset leivontataidot alkaneet tännekin päin tulla :p :D
 
poika04: mulla oli aiemmin samanlaista vuotoa. taisi olla n. rv 24. ja sekin oli ihan verta. mitä ei paljoa tullut. oikeestaan vain pyyhkiessä. ja sit loppui melkein yhtä nopeasti ku alkoi. mulla oli kohdunsuu niin verestävä että siitä johtui. ja sama oli esikoisen raskaudessa viikolla 28. ja sama syy silloinkin. et jos sullakin loppui se noin nopeasti nii varmaan samantapainen syy sillekin. hyvähän se on tarkistaa jos epäilyttää.

täällä ohitetaan tänään kuopuksen syntymäviikko. ja polilta ku niin moni lääkäri sanoi että näitä viikkoja ei tarvi haaveilla etes..hyvä ku saisin esikoisen 33 täyteen nii sekin olisi jotain.
ja tässä sitä vaan porskutetaan. viime yönä valvoin puoli kolmeen ku puutu paikat ja supisteli tosi napakasti..ja aamulla sitä vaan herättiin ilman huolen häivää yhtenä kappaleena.. :LOL: :LOL:
toisaalta hyvä niin. ku olis se 37 viikon paremmalle puolelle aina hyvä päästä. :D
vaaville aina parempi kuitenkin paremmat viikot. :D

meillä tytöllä kauhea uhma viikko menossa. ja eilinen oli nii vääntöä sen kanssa et meinas jo usko loppua. :( sitten poika itki kipua jalassaan mikä murtui. ei enää tienny minne revetä...ja aattelin et tsiisus vielä kolmas tulossa. miten sit pärjään noiden kaikkien kanssa..ja itkua tihrutin itestäni illan. :ashamed:
mut jospa tämä tästä ja tyhmät ajatukset. joskus vaa kaikki tökkii ja on nii vaikeeta.
ja ku ite alkaa olemaan nii hormoonihirviö muutenki nii ei paljoa tarvi ku on tippa silmässä nähtävästi. :ashamed:

nemika+jäbä 36+4 :heart: ( kohta se viikko vaihtuu taasen, ja h-hetki on jokatapauksessa jo lähellä. hui)
 
Hei! Tämä tulee olemaan nyt tosi omanapaista. Tulin neuvolasta ylimääräisestä verenpainemittauksesta. Verenpaine oli edelleen todella koholla (138/99). Paino noussut kahdessa päivässä 2 kiloa (enkä ole edes syönnyt paljon mitään kun on ollut huono-olo). Turvotus alkaa olemaan hurjaa ja virtsasta löytyi leukosyyttejä +2, valkuaista ja verta. Nyt siis pitää yhdeksi mennä synnärille jossa tekevät kaikennäköisiä testejä ja tarkastavat istukkavirtaukset sun muut. Pitäää kuulema valmistautua jos joutuu jäämään yöksi. Olen ihan puulla päähän lyöty. Huolestuttaa, jos vauvalla hätä. :(

Tiedättekö miten yleensä raskausmyrkytyksen kanssa toimitaan? Pitääkö jäädä sairaalaan pitkäksi aikaa?

poika olisiko ollut limatulppaa? Soita kuitenkin polille ja kysy mitä mieltä ovat...

katrinainen ja kirppunen 35+2
 
katri Mulla oli raskausmyrkytys edellisessä raskaudessa ja vaaranahan siinä on istukan toiminnan heikkeneminen. Mulla ei istukka toiminut enää kunnolla joten tekivät päätöksen käynnistämisestä. Käynnistettiin siis seuraavana päivänä. varaudu siis vauvan saantiin :) Vauvalla ei ollut mitään muuta hätää kuin se, että oli ollut nälässä, joten sokerit eivät pysyneet tarpeeksi korkealla ja paino oli vain 3310 g. tuolla lisäinfoa http://www.verkkoklinikka.fi/?page=9246291&id=9874913
 
toukonuppu onneksi vauva on jo iso. Kyllä minä tänne varmasti vielä palaan viimeistään huomenna kertoilemaan kuulumisia. Tuskin vauvalla hätää, säikähdin ´vaan kovasti aamulla neuvolassa, kun kovin vakavia olivat. enkä ymmärrä miten virtsassa voi olla verta.... :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
toukonuppu onneksi vauva on jo iso. Kyllä minä tänne varmasti vielä palaan viimeistään huomenna kertoilemaan kuulumisia. Tuskin vauvalla hätää, säikähdin ´vaan kovasti aamulla neuvolassa, kun kovin vakavia olivat. enkä ymmärrä miten virtsassa voi olla verta.... :eek:
Eiköhän kaikki käänny parhain päin! Tsemppiä!! :hug:
 
Päiviä!!!

Poika: Käy ihmeessä tarkistuttaan tilanne, ihan vain että saat itselles rauhallisen mielen. Varmasti säikäytti kunnolla!!

Katrinainen:Eiköhän sillä vauvalla ole kaikki hyvin!!!Hyvä että tarkastavat tilanteen heti!!Varmasti jännittää ja pelottaa.Hirveen iso voimahali sinne :hug:

Mulla ainaki käy välillä aika kipeetä ku tyty mellastaa masussa. Nytki sillä on aikamoiset tsempalot tuolla masussa käynnissä, mutta hyvä vaan niin, ni ei tarvi miettiä miksi kaveri ei liiku.

Ei se mymmelis taija synnyttämässä olla, oli tuolla ircin puolella kirjotellu mulle jo tälle aamua. Taitaa vaan ne remonttimiehet vähä häiritä sen toimia. =)

Täällä siis takana aika huono yö. Mut jospa se tästä. Pitäs koittaa alkaa hiukka siivoileen ja pesemään pyykkiä. Mistähän sais voimia. Ottaa kyllä niin päähän ku oli toi lumi jo niin vähänä ja tiet ihan sulat ja maata näky ni prkle ku täällä pohojanmaalla sato tota lunta pari päivää, niin nyt sitä sitten taas on. Nytki siel jotain rännäntapasta sataa... :kieh: TAHTOO KEVÄÄN!!!!!!!!!!!!! Mutta nyt kotitöitten pariin!!!

liinu83 ja möykky 34+4 :heart:
 
weiss
Katrinainen: Voima :hug: matkalle mukaan! Pietään peukkuja, että kaikki olisi ok.
Poika: Niinhän nuo polilla sanoivat, jotta ne jotka jaksaa ja pystyy lepäämään, saattaa monesti mennä yliajalle, vaikka olisi ollut kuinka "vakavat" riskit synnyttää etuajassa.. Niinhän meille sanottiin esikoisestakin, jotta jos 33 viikolle päästäisiin ja syntyi sitten 41+2. :D
 
katrinainen: kyllä ne pitää huolen ettei vauvalla ole mitään hätää. ja käynnistävät varmasti sitten jos tilanne vaatii. :hug: ja viikot on kuitenkin jo hyviä ja vaavi hyvänkokoinen.
tule kertomaan kuulumisia kun pääset. eiköhän se hienosti mene. :hug:
tiiä vaikka pääset nyt toisena vauvan hakuun kuules :D
 
samalta täälläki tuntuu kyllä ku tuota ennenaikaisuutta pelätty niin kauan. ja täysiaikaisia ei pystyisi saamaan ikinä..päivät vaan menee etiäpäin ja masu pysyy kasassa..
tiiä vaikka täysiaikainen tulisi tätä menoa.. :LOL:
kohtahan täällä alkaa väki poksumaan varmaan peräkanaa joka tapauksessa.
eiköhän ne ulos tule meiltä jokaiselta.. :D
 
Mulla tihuuttaa koko ajan maitoa tisseistä. Aika ärsyttävää! Tämä mamma ei ole päässyt koneen ääreltä mihkään koko aamuna. Istua nakotan tässä ties monettako tuntia aamutakki päällä. Yritän tehdä H&M:n tilausta, mutta kun ei saa läpi....
 
Katrinainen: Voimia sinulle :hug:

(.) mä sitten inhoan tiskaamista ja tän mahan kanssa vielä enemmän :kieh: Paita vieläkin ihan märkä kun "vähän" roiskus vettä... :headwall:

Jos sitä alkais vaiks leipoo pullaa... :D nam kuola valuu jo...

tmvk ja toukka 36+6
 
Voimia Katrinaiselle :flower: onneksi sinullakin jo niin hyvin viikkoja, ettei vauvalla olisi mitään hätää jos vaikka päättävät käynnistellä! :)
tmvk oon samaa mieltä tiskaaminen on niiiiiiiiin ärsyttävää ja mahakin koko ajan tiellä! :kieh:
Oon siivonnu koko aamu päivän meijän asuntoa, pölyt on pyyhitty ja imuroitu pesinpä vielä lattiatki :D

ja nyt meen paistamaan lettuja, alkoi niin kovasti tekemään mieli lettuja + hilloa + kermavaahtoa, oikein "laihdutus" ruokaa NAM! ;)
 
Päivää pinoon :wave:

Katrinainen,tsemppiä ja onnea matkaan. Raskausmyrkytykseltä kuulostaa,mutta vauvalla varmasti kaikki hyvin :hug: Noinkohan oot seuraava vauvallinen sitten :heart:

Poika,toivottavasti ei enää tuu verta...kysäisisin kyllä neuvolantätiltä,että mitä mieltä...

Hoitopöytä löytyy tota möhkö sarjaa,niinkuin pinniskin. Käyettynä saatiin,mut ei ikinä uskois että toi on ollut kolmella lapsella...maali ei oo kulunut yhtään,eikä mitään jälkiä (valkoiset siis). Elikkäs toi on tuollainen taso,minkä alla lipasto. Sinne lipastoon laitan noi vaatteet yms. Kätevän oloinen ja aika ehdoton kun meillä on niin vähän säilytystilaa. Vaikka tota ei kauaa varsinaiseen vaipanvaihtoon käyttäis,niin siinä saa kätsysti säilytettyä vaippoja yms. =)

Sitten neuvola-asiaa:

Paino +430g/viikko n.13kg kokonaisuudessaan.
Paineet 113/7? En saanut kunnolla selvää tosta merkinnästä,oisko 75... paranee vaan joka kerta =)
Hemppa 124
sf 32 vatsa tullut alemmas,näkyy mitassakin,kun ei ihan niin paljoo oo kasvanut kun norm.
Sykkeet 150
Liikkeet ++
RT ja tuskin kuulemma enää kääntyy...sanoi kyllä että saattaa just akselinsa ympäri kääntyä ihan loppumetreille.
Turvotus +-
Ja pissa putipuhdas.

Ens keskiviikkona olis sitten lekurineuvola,kattoo vähän vauvan kokoa...täti tosin sano nyt että ei mikään iso oo,äitinsä kokoinen,kuulemma :D ja sitten tsekkaa sen että mahtuu tulemaan,mutta sekään ei pitäis olla onklemma,niin hyvin on kuopissaan =)

Että näin,nyt sitten viikon välein juostaan sinne hamaseen loppuun asti.

Ja pakko kehua,että sain itsestäni eilen irti sen verran että kaapin siivous on hyvällä mallilla. Kämppä siivottiin miehen kanssa kokonaan neuvolasta tultua,matota tampattu ja kaikki. Vessan siivous jää joko huomiselle tai lauantaille,sitä ei enää jaksanu. Sit jos sais vihdoin noi vauvan kamat paikoilleen,niin vois ruveta totaalisesti odottamaan lähtöä :D

Repa ja kutvonen rv 35+2
 
katrinainen: Onnea matkaan, hyvä, että asia tuli huomioiduksi pian ja pääset hyvään hoitoon lapsesi kanssa. Ties vaikka kohta olisikin nyytti sylissä. Onneksi viikot jo hyvät =) *voimia yllättävään tilanteeseen sulle ja miehellesi*

poika04: Itsellä tuli myös tuota kirkasta niukkaa vuotoa esikon raskausaikana ja ihan kohdunsuulta, limakalvot olivat herkät ja turvonnneet. Itse kävin kuitenkin asian tarkistuttaa synnärillä rv 27 heidän pyynnöstään. Eli kannattaa ainakin soittaa ja kysyä ammattilaisen mielipidettä asialle niin saa "rauhan" mielelleen :hug: *toiv kaik hyvin*

Nyt mentävä nukkumaan tytön kanssa päikkäreitä kun mahassa menkkakipuja ja huonolo :/ *loppuajan odotuksen hehkeyttä* ;)

sHv ja hippu 35+0
 
katrinainen kuulostaisi raskausmyrkytykseltä, mutta palailethan sit kertomaan :hug:

Jaahas kohta lähtö neuvolaan, aika puoli kolme, ja pitää tuo tyttökin ottaa mukaan, no kaippa se siinä istuskeltaessa menee, kahtelee kun äitiä tutkitaan :D

Eilen ensimnäistä kertaa tuntua 2s ajan kovaa kipua vasemmalla mahassa, jouduin oikein ääneen sanomaan: ai ai, mutta thats it, ja samalla tuo asukki möyri ja vääns itseensä johonki asentoon...tuntui meinaan sivuilla ja alhaalla vaan möyrintä ja potkut, no kohta sen tietää mitenkä terkka sen ennustaa siellä olevan.

Kävin myös lueskelemassa huhti hipuissa, ei sielläkään olla vielä kaikki pamahdettu :D ja joku vaavi oli joutunut tehollekin, ja kaikenmaailman kuvauksiin :'( :/

Juuri tuon takia haluan itse mennä ainakin liki LA aikaa, jotta vauva vaan saisi kasvaa kunnolla täysiaikaiseksi ja kehittyä rauhassa....vaikka äidillä hinku onkin jo saada pihalle :whistle: Tyllerö 34+1
 
KATRINAINEN: tsempit äitiyspolikäynnille.

HOITOPÖYTÄ: meillä on sellainen lipastomallinen jossa saranallinen yläosa jonka saa laskettua tasoksi, on kätevä sitten myöhemmin kun ei enää tarvitse tota tasoa niin voi käyttää ihan tavallisena lipastona.

(.) täällä kanssa pesänsiivous alkanut, järjestelen kaappeja ja yritän kaivaa kaapin perukoilta tarvittavia tavaroita esille esim. turvakaukalo vaunut amme yms, niin ovat sitten valmiina kun niitä joskus kuukauden päästä mahdollisesti tarvitaan...

kurpitsa rv32+5
 
Hej taas mammat! Täälä alkoi äippäloma tänään =) =) Arjessa ei paljon vaikuta kun lomailtu on jo 3 kuukautta- sillä erotuksella tietty että liikkua saa voinnin mukaan- Eilen sitten olin kaupoilla 4 tuntia ja todella tunsin nahoissani sen illalla ja yöllä. Kipeitä supistuksia tuli viiden minuutin välein ja tulinen vyö lanteilla ja selässä- Ne alko onneks harvenemaan eikä sitte lähetty vielä näytille. säikäytti kyllä niin että tänään en astu ovesta ulos.. On kuitenkin ollu niin kypsä toi alapään tilanne ettei varmaan tommosia supistuksia montaa tuntia vaadi- kanavaa sentin verran ja reilusti sormelle auki.

Niin nopeita ootte kirjotteleen ettei mukaan ehdi,hyvä ku kerkee lukemaan joka toisen rivin =) Hämäläisiä ollaan .. :LOL:
Muutamat kuulostaa jo kaivelevan lähtökuoppia tosissaan,kaikillahan se vääjäämättä lähestyy tuo h-hetki. Onnea vaan matkaan meille kaikille ;)
Kysymys teille viisaammat..Oliko niin että lapsivesi "tuoksuu" makealle?
 
Moiiih!!! Moon ollut vauhdissa muka niin hirmuisesti, etten oo kerennyt kirjoittamaan, lukemassa oon kyllä känyt pariinkin otteeseen !! Sain eilen vauvan vaatteet laiettua kaappiin, ostettua turvakaukalon (Akta Gracon ruskea-punainen semmoinen jalustallinen avaruus sukkula B) ) ja siivoilin muutenkin...Olo olikin aamulla sitten semmoinen, että huomasi eilen tehneensä vähän liikaa, jatkuva suoistelu, ei lähtenyt levolla eikä panadolilla... Huomenna polille kontrolliin, liekö mitä keksivät :)
Mites supistelijat, joilla estolääkitys, koska on suosisteltu lopettamaan lääkitys?? Viikolla 36?? Silloinhan vauva ois täysaikainen, mitä enää suotta napsimaan mitään verenpaine lääkkeitä :whistle: Luulis, että saan lopettaa pillerit sitten, kun sain kuitenkin sairaalassa silloin jotaintoistakin supinoita estävää läkettä ja kortisonit persuksiin vauvalle ja nyt nää Adalatit, joita syön kotona... Näinköhän oon taas ajatellut vähän liikaa :LOL:
Mula on iskenyt se pesän rakennus vimma, koko ajan voisin vaan siivota ja laittaa paikkoja kuntoon, oikein silmät kiilussa mietin, mitä seuraavaksi keksisin :p

katrinainenJos ompi raskausmyrkytys ja näkevät sairaalassa aihetta huoleen, varmasti auttavat hyvin konstein taikka käynnistävät synnytyksen, älä huoli, kaikki menee hyvin :heart:

Sisko kävi kääntymässä lastensa kanssa tässä j aharmikseni huomasin, ettei mua nyt kiinnosta tänäänkään mikään muu kuin oma napa ja lähenevä synnytys :| Ihan tosi, ei sillä, että haluaisin siitä jauhaa kellekään, mutta ei vaan nappaa kuunnella mitään talli juttuja... Kaipa se on sit normaalia, jostain lukenut, että ajatrukset käntyykin vaan omaan napaan ja tulevaan koitokseen... (mä oon nyt keksinyt, että oon kahden viikon kuluttua viimeistään jakautunut kahteen osaan :LOL: )

Meillä on Ikeasta joskus ostettu hoitopöytä, semmoinen puunvärinen ihan pilipali malli, missä taso ja alla yksi hylly. Ihan on kuulemma mummolassa hommansa hoitanut,e i sillä, mutta eipä siinä ole tilaa muille, ku vaippa paketille. No, lipasto vaatteineen siihen viekkuun, ni samapa tuo... ja joku hylly, missä rasvat ja muut putelit...

Tulipas nälkä tässä kirjoitellessa, täytyy lähteä nauttimaan jotain jääkaapin antimia, kun ei saa paino pudota. En kyllä tiiä, mitenm se on pudonnut puoli kiloa viikossa, samalla tavalla oon syönyt melkeimpä... :( Ei kai se ole vaarallista??

Poika
ookko käynyt näytillä jo, vai oliko se veren vuoto vaan semmoinen "tussaus vanhaa"?? Kaikki on varmasti ihan hyvin, älä siekään siellä huoli :) Ja jos huoletttaa, siksihän meillä on ihmisiä sairaaloissa, jotka mieluusti auttavat meitä möhömahaisia :hug:
 

Yhteistyössä