*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:
Alkuperäinen kirjoittaja tmvk:
Pissa: sokerit yhdellä plussalla, mutta söin ennen neuvolaa yhden suklaa levyn niin syy se...
Anteeksi, mutta repesin ihan totaalisesti: koko levynkö söit??!!! Ai kuinka niin me raskaana olevat naiset himoitaan suklaata :LOL:
Hihhih, mä luin ja naureskelin ihan samaa :LOL: Pystyn kyllä samaan, ei sen puoleen :whistle:

 
Täällä on satanu iltapäivästä asti lunta :/ , se siitä keväästä sitten...

Vauvalehteä tilaan ja Kaksplussaa oon muutaman numeron ostanu.

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Verenpainetta olen tänäänkin mittaillut kotosalla, eikä se ole ollut onneksi koholla. Pikkuisella kävelylenkillä kävin koiran kanssa päivällä, mutta vatta meni jatkuvasti kovaksi, niin jäi se lenkki aika lyhyeen. Eilen tuntui käveleminen huomattavasti mukavammalta.

Jännää, kun osalla teistä alkaa olemaan jo tosi selviä merkkejä lähenevästä synnytyksestä. Ihanaa, pian on pikkuiset nyytit kainalossa :heart: . Saa nähdä miten kauan itse täällä notkun.

Odottelen kovasti kutsua äippäpolille. Olis tosi mukava tietää onko omat paikat jo auenneet tai onko tuolla alakerrassa tapahtunut vielä oikein mitään. Jännittää kyllä jo valmiiksi, saako äippäpolillakaan lääkäri tutkittua mun paikkoja, kun eilen sattui niin vietävästi neuvolalääkärin tutkiessa :( . Lääkäri yritti kysellä, että minne sattuu ja miksi, mutta en osannut kyllä tarkemmin sanoa kuin, että sinne jonnekin sisälle enkä tiedä miksi. Rentona olisi pitänyt olla, mutta kyllä mun olosta oli rentous kaukana :D .
 
Iltaa!

Ja kiitos kaikille tsempeistä, tosin tämänpäiväinen "käännytys", olikin vasta esi-leikkiä ;) , eli nyt vasta katsottiin onko kääntäminen ylipäätään mahdollista: Ultrattiin ja sit kokeiltiin kiinnittyminen. Perätila on ja ei ole vielä kiinnittynyt pepustaan eli nyt sit ens to aamulla sinne uusiks. Saan jotain lihas-relaxantea ja sit tehdään koko arvio ja kääntäminen, tosin kätilö epäili onnistuukohan kääntö ollenkaan, kun kokoa alkaa olla ja vaavi ei enää liiku edes sivusuunnassa. Aikaa oli varattu 2 tuntia, mut meni vaan puoli tällä kertaa. Sanoi myös, et jos synnytys käynnistyy ennen ens to, niin saan suoraan sektion nyt kun on "leima kortissa" perätilasta... Just tuota oonkin vähän stressannu, kun neuvolassa sanottiin, et jos nyt käynnistyy niin edessä on perätilasynnytys. Eli hyvä näin. Toivon kyllä et kestäis viel sisällä 2 - 3vk kun remontti on niin kesken :whistle:

Kaatumisista: tuli siitäkin vähän noottia :ashamed: en tosin tiennyt tätä itse eli tiedoksi muille - paitsi että SisarHentoValkoinentaisi kyllä sanoa et kandeis käydä näyttäytymässä lääkärille... Eli siis jos kaadutte niin näillä viikoilla pitää mennä seurantaan, vaikkei mitään "pahaa" varsinaisesti tuntuisikaan. Istukan irtoamisen riski on kuulemma suuri kun vaavi alkaa jo painaa jonkin verran. Sain vähän läksytystä aiheesta. Kuulemma yön yli pitävät mielellään tarkkailussa. Joten poika, tuon perusteella luulisi, ettei tuo nostelukaan kovin hyväksi enää tässä vaiheessa ole.

Katrinainen hyvä et pääset sinne kokoarvioon. Tänään puhuttiin kans sitä et lapsivesi, asento yms. vaikuttaa sf:n eli välttämättä suuri sf ei tarkoita jättiläistä:) Itse olen kyllä helpottunut kun saan samalla tuon kokoarvion ens to.

Jenni kuulumisia/ lisää ihania kuvia söpöläisestä kaivataan!! :heart:

t. eeti+papu 35+5 :heart:
 
Kiitti äippäloma toivotuksista =)

eeti: Vai se olikin "esikäännytys" käynti ;) voi kökkö, jos ei vaikuta hyvältä tuo onnistuminen kätilön mukaan :/ Toivoa kuitenkin on (prosenttien mukaan n. puolet ulkokäännöksistä onnistuu...), Millä mielellä olisit tuohon sectioon menossa???

tmvk: Hui *jännitys vaan tiivistyy* kun teitä kypsiä tapauksia alkaa olla useampia. Näin äippälomalla on ihan pakko käydä kurkkimassa useamman kerran päivässä, että joko joku on päässyt tositoimiin :)

 
eeti:voi ei uudestaanko viälä tarvii mennä,täytyy kans varautua että täälläpäin tehdän samanlailla :/
onkos sulla muuten istukka edessä vai takana?
mulla on kuulemma edessä ja mitä eilen netistä luin ei mielellään silloin aleta kääntään.
ihmetelen vaan miten se istukka on nyt edessä kun 25viikolla oli takana :|
lääkäri kans sano jos synnytys alkaa ennen ens viikon pe niin tehdäään sektio,tuskin antavat perätilassa synnyttään toivotaan ainakin niin =)

nuppu 35+3
 
SisarHENTO ja toukonuppu Jep. "Esikäännytykseks" meni ;). Section suhteen mieli on ihan avoin. Itse asiassa nyt on muutenkin PALJON parempi mieli koko synnytystä ajatellen - tulipa sitten eteen kumpi vaan - kuin pitkään aikaan, johtuen ihan tämän päivän käynnistä. Huomasin, et tuo perätilasynnytys -asia vaivasi kyl paljon alitajuisesti. Ja nyt kun sai "luvan" ettei tarttee jos ei taho, niin kuorma keveni =)

Toukonuppu: mulla istukka on ihan takaseinässä eli jos ens to käännytys onnistuu, niin sit tulee alatiesynnytys. Onpa kummaa tuo sun istukan "liikkuminen": luulis tosiaan et tuo 25. viikon diagnoosi olis ollu jo paikkansa pitävä. Joo, varaudu vaan et uusiks joudut menee paikan päälle, tosin käytännöt voi olla kyl erilaisia eri paikkakunnilla.

Tositoimet lähestyy meitä kaikkia, huuuuui - ja samalla ihanaa!:heart:
 
Täällä sitä vaan kupastellaan. Nukkuminen pelkkä haave vaan. Jokohan mä oon tolle icepowerille tullu immuuniksi ku tuntuu ettei sekään enään aina auta. :LOL: Kipeet jalat siis täällä vaan aina vaivaa, hermot rupee kohta menemään ku ei saa nukuttua yöllä, nyt jo kolmas yö ettei pysty oikeen nukkumaan. Ja pääkin on kipee. Kauheeta valitusta taas.

Muutenki ollu jotenki masis päivä tänään. Tuntuu että sitä on ihan yksinki. :ashamed: Ja nyt ku tolla mussukallakaan ei oikeen oo aikaa ollu mulle niin, kait seki pahentaa tilannetta. Tuntuu että sitä on aina yksin vaan tämä maha seuranaan.

Oon havainnu sellasen jutun et ku tytyllä tulee tuolla masussa hikka ja jos se kovin kestää se hikka niin tytyllä menee yllättävän äkkiä hermot ja sitten mamman masu saa kyytiä. Ja toinen on ku istuu näin koneella ja kirjottelee niin jonkun sortin möyriminen yleensä alkaa tuolla masussa. :heart:

Mutta jospa sitä koittaisi kömpiä tonne ukkokullan viekkun sänkyyn, jos vaikka sais unen joskus...
 
Säikähdyksen aamu..menin unen pöpperössä vessaan ja kääk verta pyyhittäessa...ihan kauhee säikähdys et nytkö se mun nostelu irrotti istukan mutta onneksi ei taida kuiteskaan syvältä emättimestä tulla vaan jostain alkupäästä...mut pitää nyt seurata. Tunteet pinnassa sitten kävin lukemassa huuhtikuisten pinossa ja siellä on pikkutyttö joutunut teholle kauhia itku kohtaus :(

käännytykseen menijöille paljon tsemppiä matkaan et matkalaiset kääntyisivät :heart:

poika ja pieni papu 36+0
 
Huomenta!!

Täälläkin noustu jo vaille viisi, näinköhän on täälläkin myöhään nukkumiset nukuttu. On se vaan jännä miten sitä melkein joka yö herää samaan aikaan.

poika04 hui, kunhan vaan ei nyt mitään pahempaa tapahtuisi. Jospa se olisi aika normaalia näillä viikoilla tuo pieni veren vuoto. Itse jännitän melkein jokaista vessa käyntiä, että milloin siellä näkyy verta.

Huomenna olisi sitten se synnytystapa-arvio äippäpolilla. Mulla on lääkäri ollu joskus kauan kauan sitten, niin ihan kiva tietää onko siellä alapäässä tapahtunut yhtään mitään, supistellutkin kun on. Jospa ne paikat olisi jo ihan valmiita synnytykseen!! Vai onko liian aikaista toivoa synnytystä, kun viikot ovat 36+4??? :D :ashamed:

majj, parempi onni ensi kerralla ja voihan sitä rappushommaa ajatella hyötyliikunnan kannalta ;)

santrra 36+4
 
Määkin toivon et jospa nuo limakalvot on vaan niin hauraat mut pitää seurata ja käydä näytillä jos enemmän alkaa tulla....voitte uskoa et oon vessassa jatkuvasti tutkimassa

Santrra mäkin toivon et tää jo synty vaik viikkoja se 36 tänään mut uskon et menee ainakin 41 tai 42 viikoille...kahtena iltana olen sauva kävellytkin reippaasti mut ne vähätkin supparit taitaa vaan hävitä
 
määkin tahdon sinne synnytystapa arvioon jo nyt mut mulla se vasta viikoilla 38+1 et tais lääkärikin olla sitä mieltä et ei se sieltä mihinkään karkaa :LOL: sanokin et kun et ole alakautta synnyttänyt tuskin se ennen 40 viikkoa pois sieltä tulee
 
Huomenta! Muutamana päivänä en ole kunnolla koneelle päässyt ja hui kun on tekstiä tullut =) Osalla alkaa jo olemaan synnytys varmasti ihan lähellä. Mulla olis tuo vajaa 3 viikkoa. En usko että se ennen lähtee tulemaan..kai. Kovia on kyllä yritykset potkia ja kaivautua käsillä pois ahtaasta mahasta. Sattuu oikein. Eipä sitä vieläkään tajua että vauva olis kohta..ei millään tajua. Ja kova huoli koko ajan että onko vauvalla kaikki hyvin.
Summer ja 36+1
 
Mä kävin kans illalla tosi reippaan kävelylenkin. Oli muuten mukava ilma, mutta tuuli oli todella kylmä. Hetken nukuttuani heräsin niin mojovaan supistukseen, että tuntu ku maha olis kahtia leikattu. Tosin kahden synnytyksen jälkeen tiedän, että ne supistukset on mulla silloin tehokkaammat kun tuntuu selässä, mutta ihan hyvä alku tuokin. Siinäpä meni huonosti nukkuen sitten loppuyö kun supistuksia tuli aika-ajoin, mutta eip ne sit enää tuntuneet kovinkaan kummosilta. Yöllä olin kyllä varma että jos yhtään useempi tuota voimaa oleva tulee, niin sitten lähtee OYS:aa kohti melko joutuin.

Jotenki outo olo ollu koko aamun. Peruin pojan iltapäivän menonkin kun on vaan jotenni...en tiiä. Voi olla että väsyttää niin paljon, että sekin tekee tämmösen ihme olon. Lapset lähti kouluun joten jospa yrittäis nukkua viel hetken...

On muuten 36+0. Jippii!

Poika
varmaanki vuotaa limakalvolta tai sitten kohdunsuulta jos aukeaa. Jos sitä ei ihan kamalan paljon tuu, niin varmaan voit seurailla ihan rauhallisin mielin. Varsinkin jos on "vanhaa" verta.
 
Huomenia.

Oli eilen niin väsynyt olo että otin pikku päikkärit ja loppu iltana en koneelle päässyt kun mies valtasi sen...

Kyllä söin KOKO levyn ja ihan epähuomiossa, Ei pitänyt kuin muutama pala syödä ja seuraavaksi tajusin että koko levy oli hävinnyt parempiin suihin :whistle:

Mut nyt täytyy alkaa tiskaamaan jos vaikka tänään saisi jotain järkevää aikaiseksi.

tmvk ja toukka 36+6
 
hei muuten missäs mymmelis on ei oo eilen tainnut olla linjoilla????Jokohan meille ois tulossa vauva uutisia =)

Summer mulla on kanssa kauhee huoli vauvan voinnitsa tuntuu et huoli vaan kasvaa loppua kohti, kuulostelen tosi tarkkaan papsun liikkeitäkin :heart: Isäntä on tohkeissaan kun on miehen ajatusmailmaansa taas viritellyt et tottakai vauva syntyy just laskettuna-aikana...nyt se oottaa et meillä on vauva 4 viikon päästä vaik siihen voi mennä vaik 6 viikkoa viellä :D :D :D :D :D voi toista reppanaa
 
huomenet :|
yö unet mennyttä ihanuutta jo monelta yöltä. magnesium ei auta enää kun iskee tuo levottomuus. hiki on välillä kauhea ja supistus ja kankeus iskevät kun on mötköttänyt pitempään samalla kylellä. ja nyt kauhee pakotus vasemmalla puolella ihan alhaalla ja koskee jalkaan asti. en tiedä yrittäskö mennä vain hetkeksi nukkumaan vai miten koittais??? hirveetä vain valittaa :/
on ollu jänskää lueskella teitin kaikkien kuulumisia kun selvästi ollaan siirrytty sinne loppusuoralle ja lähes kaikilla alkaa olla näitä viime ajan ongelmia ja toisaalta monet jo niin pitkällä että kohta tulee vauva uutisia =)
poika04 kannattaa kyllä ilmoittaa ja kysyä tuo veri. ja käydä tarkistuksessa..tulee rauhallisempi olo. :flower:
lakupiippu meillä ei hankittu hoitopöytää, vaan brion sänkyyn tuommoinen hoitotaso. maksavat n 67e, mut netistä löytyi kuin uusi 30e. haettiin just viime viikonloppuna =) . seinällä vieressä semmoinen hylly jonne saa vaipat ja kaiken muun tarvittavan. vaikuttaa kätevältä ratkaisulta.

rakkausvauva 33+0
 
Heips kuomat!
Eeti: Eli melkosen myöhään sullakin siis tuo kääntöyritys?! Itse kun oon tosiaan "pikkusen" ressannu tuosta 37+0 viikolla olevasta lääkäristä...jolloin siis katellaan vieläkö nytty majailee poikittain... tosin ei sitä kääntöä vielä varmaan sillä käynnillä tehdä....jos siis tarvetta....

Lehtigalluppia Mulle on tullu 2plussa esikon odotuksesta (kohta 6v...) asti....justiinsa mietin että taidan poikkasta sen ja tilata vaihteeksi vauvan...

Lakupiippu: Meillä on hoitopöytä, mutta ostettu jo esikoiselle...

poika04: seuraile tosiaan sitä vuotoa että mistä tulee...

santtra: Ei kannata jänskättää mitään verenvuotojuttuja, mulla ainakin verta tullut molemmissa odotuksissa vasta salissa kalvojen puhkaisun jälkeen...

mutta jep, mie lähen ehostautumaan, tarkoitus olisi pappilasta lähteä hakemaan kuulutuksia :heart:

äippä ja nytty rv 35+2 :heart:
 
Huomenta!

Tai no mikä "huomenta", kun valvottua on tullut lähes koko yö. Olin nimittäin viime yönä ihan sata varma et nyt tuli lähtö. Supisteli kipeesti ja poltteli selkää etten voinu nukkua. Papsukka riehu viel kaiken päälle mahassa kuin mikäkin: oon jostain lukenu et vauvat rauhottuis synnytystä kohti... Mies kysyi jo et pitäiskö lähtee. Otin sit kuitenkin Panadolia, ravasin vessassa koko yön ja nyt taas kaikki ok. Yritän pinnistellä kaiken tahdonvoimani, et kestäis mahassa ainakin viikon, mielummin kaks tän remontin takia. :|

Poika04: eihän ollu limatulppa toi sun verinen vuoto? Kuulin, et limatulppa ei aina nimensämukaisesti ole mikään "limamöntti" vaan voi olla vaan verensekaista vuotoa. Kai soitit jo sairaalaan? Ihan vaan varmuudeks, ettei esim. istukassa ole mitään vuotoa? Itse vähän säikähdin tuota kätilön saarnaa istukan irtoamises-riskistä.

Santrra: kerroppa sit synnytystapa-arvion kuulumisia kun tulet kotia!

Nyt lähden lounastreffeille, mut yritän ottaa rauhallisemmin kuin eilen, jotta päästäis viel pari viikkoa eteenpäin, tosin täti tuossa just naureskeli ettei se vauva kuule taida teidän remontti-juttuja kunnella...

Palataan!

t.eeti+potkija 35+6 :heart:
 
weiss
Huomenta! Niin on valkoinen maa..
Poika: Jos yhtään lohduttaa, niin täälläkin alkaa tuntua, että pitemmälle kun päästään sitä parempi olo alkaa olla. Eilen hosuin koko päivän ja siivosin kaappeja yms. yms.. niin jopas jotakin, muutama hassu kivistävä suppari. Niin, että täälläkin mennään yli.. Ja käypä varuilta näytillä tuon vuodon takia..

Oonko mie ainoa, jolle on alkannu iskeä oikeinkin kauhia pakokauhu!!!? Välistä tuijotan kalenteria, enkä tajua, että nyt jo mennään melkein puolivälissä huhtikuuta, juurhan oli eka päivä! Vauvahan voi syntyä koska vaan.. APUA! Synnytykseen en aio mennä ollenkaan, pelko on iskenny nyt tosissaan ja massustakaan en aio luopua, vauvan on parempi olla siellä.. :p
Siltikään ei malttaisi oottaa, että saisi nähä tämän pienen futaajan alun, sen verran jalat heiluu..
No taas näitä miun turhia höpinöitä.

weiss ja pikkunen 35+2 :heart:
 
ps äippä 84: joo, kannattaa varautua henkisesti tollaseen "konsultaatio"-käyntiin ekaks, itsellekin tuli vähän yllärinä kun luulin pääseväni jo hommiin. Tuntuu myöhäseltä, mut haluavat vissiin ettei sit enää pyörätäis takas. Ja onnea tulevalle morsiolle!!! :flower: :heart:
Weiss: ihan samaa paniikkia täälläkin ilamassa: yhtä äkkiä tuntuu et aika karkaa ja haluan et vauva olis mahdollisimman pitkään mahassa turvassa ja kasvamassa, vaik muutama kuukausi sitten ajattelin ihan päin vastoin... kummaa aikaa! :hug:
Lehtig: Vauva-lehti tulee ja KaksPlussan irtiksiä ostelen..

Nyt meen!
 
Meillä taitaa olla rakkasuvauvan kanssa saman lainen pinnasänky + hoito taso :p

Omaa napaa näin aamutuimaan sen verran, että olo on kun en olisi koskaan edes ollut raskaana! :D Siis ei mitään oireita (jos eilis aamun suppareita ei lasketa) nyt oon pari yötä nukkunukki lähes 12h putkeen, ainut että kaksi vessa käyntiä on öisin muuten ei yhtään mitään, taitaapi tää vauva vielä kauan masussa asustella, vaikka lääkärit meinas et 34vk:lle jos päästään niin hyvä :D Koitinkin eileen tehdä vauvan kans sopimusta et jos pari viikkoa ennen laskettua aikaa syntyis (L-A 28.5 ) kun serkulla olis 31.5 häät, mutta ei tää mitään vastaillu :D tänään ajattelin lähteä pikkuselle kävelylle ja vähän siivoilla paikkoja :p

majj ja vauveli 33+0 :heart:
 
Kiitos kaikille huolehtimisesta :heart: Mä uskon et se on vaan limakalvoilta tullut koska äsken ei enää tullut säikäytti vaan pirusti mut jos se istukasta ois niin varmaan sitä tulisi enemmän =) Joten taidan vaan porskutella tässä eteenpäin ja huolestua sitten kunnolla jos vuoto lisääntyy =)

Weiss:On tää hassua ekaksi pelätään et aikaseen tulee no sit ollaankin kohta menossa yliajalle :LOL: täytyy sanoa et aika koomista mun neukkutätikin sano jos mä meen yliajalle niin kyllä hän pitää sitä tosi koomisena juttuna :kieh:

Hoitopöytä: meiltä löytyy sellanen ihan perinteinen hoitopöytä joka ostettiin esikolle käytettynä
 

Yhteistyössä