*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Huomenta :)

Nukuinpa huonosti pitkästä aikaa, jotenkin vain pyöriskelin koko yön. Mutta kaikki on hyvin siihen asti, kun ei tarvitse yöllä lähteä vessaan! *koputetaan puuta* jottei tarvitsisikaan.

Kohta pitäisi lähteä ajelemaan äippäpolille (jälleen kerran), kuuntelemaan mitäs uutta tällä viikolla :>

Stiigu & Otus rv. 33+3
 
Tuli mieleen sellanen asia et miten se olikaan painavien tavaroiden nosto näin lopussa? meillä nyt joutuu kantamaan puut sisälle ulkoa niin se kori painaa ihan kauheesti? puut varmaa vähän kosteitakin.. voiko sillä aiheuttaa jotain pahaa tolle masukille??täällä taas yksi tietämätön torvelo kyselee :D Äsken kannoin pari koria sisään niin tuntu et 10 kertaa pitää pysähtyä ja huokasta
 
synnytystapa-arvioita ei ainakaan täällä tehdä, jos ei oo syytä epäillä jotain poikkeavaa...

Katrinainen toivottavasti paineet tasaantuu ja katsovat vaavin kunnolla ton sf-mitan takia.

(.) Sain miehen eilen kotiin. Ihanaa. Vähänä helpottaa kun on joku jolle marmattaa tästä elefantti olosta. Mun olo on myös tooosi tukala. Täälläkin nuo levottomat jalat vaivaa.. Eilenkin menin sänkyyn jo puol 10, mutta uni tuli joskus yhden jälkeen yöllä.. Säälin miestä jo valmiiksi kun joutu kuuntelemaan mun voivottelua.. Mutta kun jalkoihin sattu niin perkeleesti. Teini-iän kasvukivut on täällä taas.. Mies lupas käydä ostamassa mulle icepoweria ja panadolia.. jos niillä sais yöt nukuttua.. Ja mä lähden tästä ostamaan tukisukkia... Mä en muuten kestä selväpäisenä kuutta viikkoa...

Olipas taas marmatusta...

birdie + ahmatti 34+0 (jee 35. viikko täälläkin)
 
Huomenta! :flower: Tulin pikaisesti kurkkaamaan kuulumiset ennen kuin lähden vauvatarvikeliikkeessä piipahtamassa (kylpyammeen ajattelin ostaa tänään) ja hakemassa miekkosen kentältä kotio (tosin yhdeksältä vielä olivat Kööpenhaminassa jumissa, mutta oletan nyt, että tulossa on kun ei muuta kuulu :p ). Todella ihanaa saada mies kotiin - onhan tässä taas neljä päivää oltu kotona yksikseen, Nirppu ainoana juttukaverina ja toistaiseksi vielä aika hiljainen sellainen neiti on :D

eetille tsemppiä kääntöyritykseen: pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin ja että vauva vielä pysyisikin kääntyneenä!

Lirolle myöhästyneet synttärionnittelut!

(.) Ensimmäistä kertaa huomasin tänä aamuna turvotusta sormissa :/ Sain kuitenkin runnottua sormukset sormeen, mutta saas nähdä kuinka kauan voin niitä pitää.. Pitänee kaivaa jostain kaulaketju, jossa sormuksia voi kuljetella synnytykseen saakka.

Meidän neiti on kyllä sellainen touhupeppu, sillä hän pyörii tuolla massussa ympäri ihan miten sattuu :D Liikkuuko teidän muiden vauvat ikään kuin akselinsa ympäri? Tunnen ihan selvästi potkuista ja pepun paikasta, että pimu on raivotarjonnassa, mutta siinä missä potkut normaalisti tulevat oikeaan kylkeeni niin välillä - kuten taas eilen - pienet tassut kohoilivat vasemmalta kyljeltä ulos :eek: Ja kyllä sattui muuten niin hemmetisti, kun neiti oikoi kinttujaan ja kantapäät puskivat melkein selänpuolelta jo ulos :ashamed:

Sitten pientä gallupia: tuleeko teille kuinka monelle Vauva- lehti tai KaksPlus? Itse olen tilannut nyt odotusaikana molemmat, mutta pitäisi kai miettiä kumpaa jatkaa sitten vakitilaajana (molempia en viitsi kustantaa). Jotenkin tykkään, että KaksPlussassa on parempia juttuja, mutta vielä toistaiseksi ihan liikaa infoa vanhemmista lapsista. Tosin hyvä se kai olisi jotain lueskella etukäteenkin... Harmitti vietävästi, kun se Odotus- lehti lopetettiin - pidin siitä todella paljon!

Jaahas, jospa sitä sitten lähtisi kaahailemaan tuonne Kehälle =) Mukavaa päivää kaikille!

Carmen ja Nirppu 36+3
 
Painavat tavarat Mulle sanottiin kun lähdin synnäriltä maanantaina etten saa kantaa mitään painavaa ja muutenkin välttää turhaa rasitusta MUTTA mulla ei olekkaan vielä tarkoitus synnyttää ;) Ainoa mikä vaara mulle tulee mieleen vois olla istukan irtoaminen jos liiaksi riuhdot painavia tavaroita.

Lehti galluppiin Mulle on tullut molemmat vuorotellen tilattuna muutaman vuoden ajan. Itse pidän enemmän Vauva lehdestä, löydän siitä enemmän itseäni kiinnostavia juttuja ja se mulle nyt tuleekin tilattuna.

Olen tässä kaks päivää ollu kotona ja nyt jo ihan tylsistynyt, siivota en saa ja muutenkin pitäs ottaa rauhallisesti. Mies on viel vieny multa auton etten pääse täältä kotoa mihinkään, ainakaan kovin pitkälle. Onneksi on kävelymatkan päässä kirjasto ja kauppa! Saa ainakin haettua lukemista ja suklaata :LOL:

:wave: Vilma rv33+
 
poika ja weiss pääsen synnytystapa-arvioon viikolla 37. Aiemmin ei kuulema kannata tehdä. Tuon SF-mitan takia kahden kätilön voimin käsikopelolla tunnustelivat vauvaa eilen ja olivat kovin varmoja, että mennään reippaasti yli kolmen kilon nyt jo. Saattaahan tuo pieleen toki mennä vielä. Suuntaa antavana pidettiin sitä, että itse olen ollut syntyessäni 4,5 kiloa ja veljeni lähemmäs 5. Mulla ultrattiin viikolla 30 viimeksi ja silloin jo ennustelivat reippaasti yli neljä kiloista lasta tulevaksi. saattaahan tuo mennä vikaankin, mutta ihan hyvältä tuntuu jos kunnolla selvittelevät nuo koko asiat nyt. Olen kuitenkin mennyt puolen välin raskautta jälkeen ihan omalla käyrälläni.

poika eikös lopussa pitäisi hieman varoa tuota nostamista? Toisaalta saattaahan se avittaa synnytyksen käynnistyksessä. :)

carmen meillä kanssa näkyvät jalat ja kädet välillä ihan kunnolla kun kirppunen puskee ne ulos masusta. Neidin liikkeet alkavat olemaan aika väkivaltaisiakin.

Tervetuloa uusille meitä on aikas mukava joukko täällä jo odottelemassa omia toukonyyttejämme.

jenni saitko prinsessan jo kotiin?

katrinainen ja kirppunen 35+1
 
Carmen täällä kans joskus näkyy kun pienet jalat koittavat tulla masun läpi, ja pylly myös! :p
Minäkin mietin mitä jennille ja pikkuselle kuuluu!? :) aika on mennyt hurjan nopeasti siitä kun jenni tuli ilmoittamaan pikku prinsessan syntyneeksi! :)
Täällä tuli melkeen tunnin aika napakoita supistuksia 5-10min välein, mutta nekin sitten loppuivat. Jättivät jäljelle vain alaselän polton ja menkkakivut!! :/
Mennään tänään katsomaan yhtä kämppää, toivon että olis hyvä, vuokra-asunto sekin on mutta pari neliötä isompi ja hyvällä paikalla, kaikki lähellä ja ensimmäinen kerros + talosta löytyy myös hissi!!!!! :D Tässä meijän nykysessä asunnossa kun ei hissiä löydy ja neljännessä kerroksessa asutaan! Voitte kuvitella kuinka kiva sitä on edes takasi rampata, ja varsinkin sitten kun vauva on syntynyt :D
 
Voi ei nyt en sit kanna yhtään puuta enää...rupesi pelottamaan tuo istukaniroaminen sehän on tosi vaarallinen

Carmenin vauva on melkonen väkkärä kun viel tässä vaiheessa tuolla tavalla hyörii =) saas nähdä minkalainen meno nainen sieltä tulee =)

 
Teretere :wave:

Carmen,mulla hiukan sama fiilis,tyypi pää on alhaalla ja enimmäkseen majailee oikealla puolella,mut nyt on jo toista päivää majoittautunut vasempaan ja oikeaan tulee potkut ja käsiräpeltelyt...tuntuu tosi ilkeältä välälliä kun oikein "kutittelee" kyljestä :D

Lirollako on ollut syndet,onnea vaan :heart:

Ei tule kumpaakaan,kaksplussaa eikä vauva lehteä. Oon ostellu irtonumeroita silloin tällöin,juttujen perustella. Oon harkinnut jommankumman tilaavani,mutta en tiedä kumpi ois parempi....

Tää saamattomuus on aivan kamalaa |O ,mulla on toi vaatekaappiprojekti todella pahasti vaiheessa ja en vaan saa alotettua :ashamed: Tänäänkin meen äippää treffaamaan tohon keskustaan tunninpäästä,eli taas hyvä syy olla alottamatta... huoh,saiskohan iltapäivällä jonkin herätyksen,epäilen vahvasti.
Jomottaa ilkeesti lantion alueelta :kieh: Saas nähdä miten tänään sujuu tuo kävelypuoli :/

Huomenna ois sitten neuvola ja ens keskiviikkona viimenen lääkäri...

Repa ja kutvonen rv 35+1

 
Kiitoksia teille kaikille onnitteluista!!!

Mulle tulee vauva lehti...siinä on jotenkin enemmän mua kiinnostavia juttuja, johtuen varmaan siitä kun on lapsi aika pieni vielä ja raskaana olen...siinähän käsitellään just vauvoja paljon ja sitten tuota odotusta. Kaksplussassa on mun mielestä sitten taas enemmän juttuja isompien lapsien vanhemmille.

Täällä kanssa usein vauva tunkee kättään tai jalkaa mahasta läpi...monta kertaa olenkin saanut napattua kaverista kiinni. Samaten jos laitan käden tuonne oikeeseen kylkeen ja hellästi hiljaa painan niin tyyppi potkasee lähes 100% varmuudella mun käteen. :D

Jenni ja pikkuinen on täälläkin ollut ajatuksissa...tulehan kertomaan mitä teille kuuluu!! =)

Mä tuossa pari päivää sitten raahasin Painavia laatikoita oikeen urakalla, mutta en tosiaan edes aatellut etteikö saisi.
Tervettä järkeä käyttäen, omien voimien mukaan. Näin mä olen toiminut.

( . ) olo on jättimäinen edelleen. :LOL: Eilen aamulla melkeen 1,5 tuntia supisteli säännöllisesti 5 minsan välein ja sitten vähän väliä pitkin päivää ja iltaa supisti. Ilta ja yö meni valvoessa noiden suppareiden kanssa ja esikkokin nukkui tosi levottomasti. Vaikka typy koisii omassa huoneessaan niin silti pomppasin pystyyn pienimmästäkin inahduksesta. Paljon ei ole siis täällä nukuttu. Myös tänään on mahaa juhminut koko päivän ja muutama supparikin taas tullut.

Neuvolalääkäri mulla on iltapäivällä 15.30 ja nyt mammat peukut pystyyn ja tsempitykset kehiin että nämä supparit olisi saanut tuolla alapäässä aikaan edes jotain. :LOL:
Lupasin hypätä kaivoon jos mitään muutosta ei ole tapahtunut... :kieh:

Mutta typy kävi ilmottamassa että vaipanvaihto olisi nyt paikoillaan joten :wave:

Liro ja piu papunen rv 36
 
Poika jata ihmeessa puun kanto miehellesi, Minun Serkku sai myyra kuumeen juuri puu pinosta kun imetti vauvaa. Aitini kielsi sen takia kantamasta puita kun olin kotona kaymassa viime syksyna.

Taalla viime yo taas pyoritty. Baby on laittanut parastaan ja supistellutkin menkkakipujen kanssa. Kaiken huipuksi kun mies nousi ylos niin molemmat jalat kramppas ja oikea jalka viela muistutukseksi toisen kerran tuntia myohemmin, etta otti aivoon

 
Onnea Lirolle lääkäriin ja hei myö synttäreitten johdosta =)

kauheen kipeeksi sain ainakin alaselän jos muuta haittaa nostelusta ja raahamisesta ei olisi ollutkaan :D Tuleeko oireet heti jos se istukka repiää vai voiko se siel pitkkänkin olla toimimatta? No onnekisi papu ainakin potkii mammaa kylkiluihin niin et sattuu

onko täällä jo vauvat laskeutunut lähtökuoppiin ja kiinnittyneet? Mulla on aikalailla tuolla lantiossa mut ei kiinnittynyt ihan pikkasen neuvola-täti sai päätä liikkumaan mut ei kuulema paljoa...nyt kun vaan alkas kohta puskemaan ihteäsä pihalle...
 
Moroski!! B)

Carmen, täällä kanssa eilen tuntu siltä kun pikkuinen olisi pyöriny ku väkkärä mahassa. On jo kuukausia majaillut rt:ssä, mutta nyt en kyllä yhtään tiijjä mitenkä päin se muksu lepäilee. Oli kyllä tosi tuskasia potkuja koko eilisen päivän. Sehän tästä vielä puuttuis jos se nyt tässä vaiheessa kääntyy perätilaan :headwall:

Kyllä mekin taidetaan siihen päätyä sen itkuhälyttimen kanssa, että ostetaan se sitten myöhemmin jos katsoo sen tarpeelliseksi. Ja kyllä minusta tuntuu, että kyllä sen välillä vaistoaa millon se pikkuinen siellä heräilee, tai sitten se johtuu siitä, että sitä käypi vähän väliä urkkimassa nukkuuko vai ei :D

tmvk, eläpäs lällättele siellä ollenskaan :p Sattuu vielä pilkka omaan nilkkaan :D

majj, minulle tehdään synnytystapa-arvio sen takia kun olen niin pienikokoinen, pituutta vain 155cm, olen vissiinkin juuri siinä rajalla että tutkitaanko. Onneksi katsoovat etes vähäsen, että mahtuuko se pikkuinen tulemaan alakautta.
On se hissillinen talo vaan tosi hyvä vauvan kanssa. Ollaan suunniteltu oman asunnon hankkimista jo jonkin aikaa ja tässä puoli vuotta sitten löydettiin ihan unelma asunto ja just siltä paikalta mistä ollaan kummatkin asuntoa haluttu. Mutta se koko asunnon ostaminen romuttu siihen, että se oli kolmannessa kerroksessa, ei hissiä ja vielä kaiken lisäksi kierreportaat. Minä olisin ollu valmis muuttamaan siihen asuntoon, mutta onneksi ukko kulta sai mielen muuttumaan. Olis se ollu nimittäin yhtä tuskaa yksin rumputella rattaita ylös ja alas ja kun siihen mukaan laittaa vielä pari kauppakassia. Toivottavasti asunto on mieleinen!!! =)

London calling, minulla on ollu aina sama ongelma ultratessa, alkuksi siinä katsellaan ihastuneena pikkuista, mutta kymmenen minuutin kuluttua tunnelma muuttuu ihan toiseksi. Tuntuu ettei happea saa, selkään pakottaa, huippaa, hikkee pukkaa, pahaolo ja paikoillaan oleminen on yhtä tuskaa. :/ Sitten kerran lääkärinä oli ihan kakkapää nainen. Yritti siinä puoli tuntia etsiä jotain kohtaa mistä saada mahdollisimman tarkkakuva ja minä siinä tosi tuskaisena puuskin ja puhkuin ja akka vaan hokee koko ajan tympeesti "oleppas nyt vähän aikaa paikoillaan". |O Meinasin kyllä sanoa pari valittua sanaa, prkl!!!! MURRRR!!! Mutta onneksi muulloin on ollu tosi mukavia ja YMMÄRTÄVÄISIÄ lääkäreitä :D =)

Eilenpäs sitten tuli osteltua melkein kaikki "hygienia" hommelit vauvalle. Ainut mitä en vielä saanut ostettua oli rintakumit. Onko kukaan joutunut käyttämään sellaisia imettäessä? Kun minä vaan sitä, että monenko kappaleen pakkauksissa niitä myydään. Minä löysin sellaisen pakkauksen, missä oli vain kaksi. Minusta niitä on suurempiakin? Vai tarvitseeko niitä edes sen enempää?? :ashamed: :)

Jopas taas tuli tarinoitua, nyt pitää lopettaa, että jääpi seuraavallekin kerralle jotain sanottavaa, vaikka puheenaiheet tällä palstalla ei varmana lopu :D ;)

santrra 36+3
 
Huomenet täältäki.
Viimeyö meni ihan jees. Nukuin ainaki paremmin ku toissa yönä. Onneks ukkelilla on hyvät unen lahjat ettei raukka joudu mun takia öitänsä valvomaan.

[/b]Synnytystapa-arviosta:Mähä olen menossa siihen kun viikkoja kasassa 36+4 ( eli elän sillon 37 rv:tä) Ja käsittääkseni siihen ei tosiaan laiteta ellei ole syytä epäillä että vauva olisi iso tai että äiti ei mahtuisi synnyttämään alateitse. Mä menen siihen sen takia että olen niin pieni kokoinen, 157cm, ja aika kaponen, niin tutkivat ton mun lantion et voinko synnyttää alateitse. Toisaaltaan tuntuu niin hassulta että jos en kykenekkään synnyttään ns normaalistini sit 24.4 kun meillä on se aika polille, niin saan sit samalla sen sektio ajan. Hullulta tuntuu et tietäs etukäteen tytyn syntymäpäivän ja ajan.Noh sittenpä sen näkee. Tuntuu vaan et tohon on ikuisuus tohon 24 päivään.

Lehdistä:Mulle tulee vauva lehti. Oon tykänny siitä enempi ku plussasta. Siinä on munki mielestä enempi näitä vauva ja pienten lasten juttuja. Ja mä jäin kans kaipaamaan tota odotuslehtee, tykkäsin siitä hirmusesti!!!

Mitäs muuta sitä viel oli??Turvotuksesta: musta on jännä että mulla tota turvotusta on hyvin hyvin vähän vain nilkoissa. Kihlasormus pyörii entiseen malliin sormessa.

Meillä näyttää tytyllä olevan hiukka rauhallisempi aamu tänään. Hertti mut kyllä meluamalla tuol masus tos kymmenen jälistä, mut nyt sitten vähä kantapäällään tossa veistelee. Ja täällä kan tuntuu välillä et tyty mellastaa tuol masus niin et maha repee. Pyllyään se puskee tost oikeelta puolelta tissien alta läpitte. Tai lähinnä koko yläkroppaansa. Raukka ei vissiin ymmärrä että ei sitä tosta masun lävitte tulla, etenkään selkä ja pylly eellä... :LOL:

No joo eiköhän tässä oo taas tarinaa toviksi.ANteeks tais tulla kamala litania... :D
palailen taas myöhemmin..

liinu83 ja möykky 34+3
 
Kiitos kaikille onnitteluista =) !

gha: hui, meinaako vauva jo tosiaan tulla! Onko sun muut ollu etuaikasia?

anuliina : kakkosesta odottaessa sain levottomiin jalkoihin hyvän vinkin: ota pari kolme merisuolaraetta suuhun ja imeskele. Se on joku vanhankansan kikka, magnesiumin puutteeseen . Ja joo, kyllä se tais ihan toimia.

poika 04: kyllä mä olen tehny joka raskaudessa ihan loppun asti puuhommia ja lumihommmia, siivonnu ja hakannu mattoja, ihan normisti. Mut voinnin mukaan. Mitkään äkkirykäykset ei kyl tee hyvää istukalle :whistle:

lehtigalluppiin: Mä otin naistepäivätarjouksesta, olisko ollu puoleks vuodeks, Kaksplussan Perhelehden. Saan noita Vauva -ja Kaksplus-lehtiä kaverilta ja kirjastosta, niin en vältä niitä tilata. Mut noista vaihtoehdoista mun mielestä Vauva on hiukan parempi...

Synnytystapa-arviosta: Täälläpäin se tehdään vain ensisynnyttäjille, mutt esim. mulle on tehty myös yliaikaiskontrollissa arvio.


Mutta, se on moi nyt!

PS. OLISKO KELLÄÄN TIEDOSSA EMMALJUNGA:N TWIN CEROX:EJA TAI BRIO:N DOUBLE WAVE:JA ?
 
Täällä mötky pyörii kans akselinsa ympäri . Ja se sattuu! Välillä saapi kuulostella että onko ihan varmasti vieläkin oikein päin, mutta uskoisin että on. Potkut tuntuu korkeella kyljessä.
Mä aattelin laittaa HM.n tilauksen menemään. Mies totes että hullu, mistä tiedät, että minkäkokoiset vaatteet sulle menee synnytyksen jälkeen....Pöljä ukko, tottakai 34-36 . Ainakin muutama kuukausi synnytyksen jälkeen. Isompia en suostu edes ostamaan, eli pakko on mahtua ;) Muuten kuljen paljasper***nä koko kesän.
Olisko jollakin joku hyvä ja nopea marjapiirakan ohje? pakkasessa on ylivuotisia marjoja ja olis hyvä päästä niistä eroon....
 
tänään olin neuvolassa ja kaikki hyvin. kyselin lääkäriltä /että viittaako mitkään merkit siihen, että saattas vauva syntyy ennen la;ta. Eip. viittaa. kohtu on kiinni. vauva on pää alaspäin, mutta ei kiinnittynyt vielä. ja kuulemma on ihan hyvän kokoinen, että jos esim ensi viikolla päättäisi syntyä, sen annettaisiin. no enpä usko, enkä haluaisi edes oikeasti. onhan se parempi että se majailee siellä masussa vielä laskettuun aikaan. eli 4,5 viikkoa vielä.
lehdet
mulle tulee vauva lehti. välillä siinä on hyviä ja mielenkiintoisia juttuja, välillä ei. mä olen ahminut noita vauva ja ties mitä raskauslehtiä ehkä liikaakin, kun ne alkaa toistaa itseään. myös joskus olen ostanut lehden 9 kuukautta, mutta se on ihan ylihinnoiteltu ja tosi vähän sivuja ym, makuuni. ehkä kaks plus on sitten jees enemmän kun vauva kasvaa, mutta olihan niillä nyt kaksi eri numeroa; perhe ja joku odotus systeemi.
vauvan pikkukamat
mä en ole ostanut kun vauvan takapuoli kertakäyttöpyyhkeitä, ja 2 tuttia ja 2 tuttipulloa. äitiyspakkauksessa oli mukavasti istä pikkusälää ja ajattelin katsoa kun vauva on syntynyt mitä se tarvitsee....toisaalta taas oon hirveesti hommannu siihen nähden vaatteita =)
 
synnytystapa arvio meen itse 36+5vk äippäpolille käsittääkseni se on tuo synnytystapa arvio, sain varmaankin sen siksi kun ollaan sectio tehty viimeksi, ja kun kävin tuolla niin taas perätilassa, joten tarkistaa tilanteen ym. Siihen tuntuu olevan niin julmetun pitkä aika vaan viä....

poika 04 juu on tuolla neuvolassa ultra laite mutta entiä osaako tuo neuvolatäti sitä käyttää, enkä usko et jos vaan sanoo et haluis saada kunon varmuuden mitenkä on niin et pääsis ultraan, eli lääkäri sen tekee kait.

lehtigallub mulle tuli ennen kaksplus pitkän aikaa, mutta lopetin sen, ja tällä hetkellä ei tuu mitään, enkä ole juuri ostanutkaan.

te keillä on lapsia jo siellä jaloissa pyörimässä niin mitä kaikkea puuhaatte päivittäin??
 
moi! täällä takana todella hyvin nukuttu yö.. :D 11 tuntia, jonka aikana heräsin kerran vessaan ja muutaman kerran vauvan liikkeisiin (ihana oli taas keskellä yötä tunnustelle, niiden takia voin valvoakin.. :heart: )
synnytystapa-arviosta kirjoittelinki tuonne kerhon puolelle.. mietityttänyt hulluna nyt et ruukataanko sitä tehdä (sisko sanoi et kemissä sille on tehty vaikka useamman jo synnyttänyt).. mulle itelle ei oo mitään ainakaan puhuttu. sf huitelee tuolla yläkäyrillä ja pikkunen ihminen oon, 153 cm lyhyt (isä opettanu et ei noin lyhyt voi sanoa et 153 cm PITKÄ :LOL: ).
lehtigallup: kumpikaan ei tule, irtonumeroita oon ostellu ku en osaa päättää kumman tilaan..
nostelusta mulle sanottiin jo tuossa tammi-helmikuussa ku eka kerran saikulle jäin et mitään painavaa ei saa enää nostaa. nyt on sit kaikki raskas kielletty tekemästä, yksin en edes kaupassa saa käydä |O
eetille onnea kääntöön! :hug:

anuliina 34+1
 
helppo marjapiirasohje annaliina73:lle´mä olen tehnyt onnistuneimmat marjapiirakat sokerikakun ohjeella. eli munaa, sokeria, jauhoja, leivinjauhetta. jotain nestettä. marjat päälle ja uuniin. :p
jos jotain mittoja tarviit, niitä en saa tähän hätään :attn:
 
ja täälläkin vauva alkanut piruetein poraamaan tuonne alapäähän.. liikkeet tuntuu aika paljon tuossa navan tuntumilla, kuinhan kippurassa se pikkuinen lie tuolla.. mies eilen kysy et onko tuo maha oikeesti vähän valahtanut alaspäin.. toisaalta tuntuu et on mut ku kyllä sitä tuolla rintojenki alla riittää.. :kieh:
 
Taas välissä pikaiset kommentit.

Mä olen kantanut kyllä puita sisälle, mutta sen veran varonut ettei nyt ihan tohon vattan päälle mitään suurempaa taakkaa nosta. Kannan tosi alhaalla tai toisella lonkalla.

Vauva-lehti tulee tällä hetkellä tilattuna, on joku määräaikainen pätkä.

Koko arvioita ei täällä ole tapana tehdä kuin jonkin syyn vuoksi. Esikosta ei tehty ollenkaan. Toisen odotusaikana kävin polilla veren vasta-aineiden vuoksi ja silloin on muistaakseni yksi arvio korttiin kirjattu. Nyt olen noiden sokerien takia käynyt polilla ja ovat molemmilla kerroilla kokoarvion antaneet, mutta ei mitään ole ainakaan vielä ollut puhetta synnytys tavasta, kun raivogtarjonnassa jo viikkoja on majaillu. Katsotaan sit mitä seuraavalla poli käynnillä rv 38 sanovat.

Ite olen kyllä alatie synnytyksen kannalla, jos ei aivan jättiläiseksi kasva.

Helppo marjapiirakka: Sunnuntai vehnäjauhopussin kyljessä on ollut sellainen sekoitettava ja ihna maukas ohje.

Joku kyseli mitä tehdään vanhempien lasten kanssa päivällä: nyt vielä muutaman päivän olen päivät töissä ja lapset tarhassa, mutta kunhan jään äitiyslomalle niin vanhempi käy kaksi kertaa viikossa seurakunnan kerhossa. Kevät kun on ollaanpaljon ulkona tekemässä piha hommia. Sit ihan perus juttuja leivontaa, siivousta, kirjojen lukua. Aina välillä tottakai kyläillään kavereiden luona.

Jossu & Hemuli 33+1
 

Yhteistyössä