*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Mä en oikein kans luota noihin käsikopelo kokoarvioihin. Mulle esikoisesta kätilö arvioi kuukautta ennen pojan syntymää rv31 että oli silloin jo 2kg, tämän merkkas myös neuvolakorttiin. Poika sit syntyi rv35 ja painoi vain 1,9kg :whistle: Sf mitta ei mulla kertonut mitään lapsen koosta se meni ihan normaaliin tapaan välillä jopa yläkäyrillä ;)

Tässä raskaudessa neuvolalääkäri (todennäköisesti tavallinen yleislääkäri terveyskeskuksen puolelta) sanoin rv30 että on vauvalla pää tosi alhaalla ja kiinnittymässä. Vähän kyllä epäilin kun potkut tuntu kyljessä. Kaks päivää myöhemmin ultralla lapsi selkeästi poikittain. ;)

Vilma

sädetikku: onnea rouviintumisesta=) mulla sama edessä sitten ristiäisissä....

santrra: Makuasioita nuo itkuhällärit, mutta itse en ole kahden aiemman vauvan kanssa tarvinnut.. esikon ollessa vauva asuttiin 60m2 rivarissa ja kakkosen syntyessä 100m2 rivarissa ja sen vauvan kitinän kuulee ihan varmasti sieltä pihaltakin...
Nyt hommasin laitteen koska taloa kolmessa kerroksessa ja hehtaarin tontti... en taatusti kuule jos vauva huutelee toisella puolen pihaa ja nämä vanhemmat melskaa korvan juuressa :LOL:

Toukonuppu: Meillä vauva ei, toivottavasti, perätilassa, mutta poikittain, viistosti majaillut jo useampia viikkoja |O lääkärinla viikolla 37 ja siellä sitten tarkastetaan tuo tilanne... pitkältä tuntuu odotella...

Anuliina: sama homma noiden neuvola- aikojen kanssa :headwall:

Puuuh, palauduin neuvolasta... soittelin ahnaasti koko aamupäivän j alupasi ottaa mut heti kunhan vaan pääsen tulemaan...(ilmeisesti tänään on joku kato käynyt potilaista...) Sain ensi maanantaiksi taas ajan, mieluusti ottaa mut tarkkailtavaksi tuon verenpaineen takia ja ihan vaan vaklatakseen, miten pärjään...Kuulemma näytän ihan loppuun kulutetulta :p

No, oloani kävin vähän volisemassa ja tuhisemassa, th oli ihan suu auki, kun en pysty nukkumaan (paitsi viiem yön :LOL: ) ja olo on ihan ähky tukala jatkuvasti. Mä luulin, et se kuuluu tähän loppu aikaan :eek: No, perjantaina kuitenkin se äp-kontrolli, sieltä sit saa pienempi faktaa...

Ru-rakas 33+3 :heart:
paino 57,4 kg( -592, huomaa, ettei ruoka maistu kun ei saa henkeä)
Turvotus +
RR 124/74 ihmeen hyvä, kun syön Adalatteja
Pissa puhtoinen
fs 34
raivotarjonnassa majaileepi Ru ja syke oli 150+
liikkeet ++ (kysyin, saisko lisätä muutaman plussan viel, mellastus on ylenpalttista :)!)

Että sellaisia kuulumisia :)

Mie ajatelin jättää itkuhälyttimen oston toistaiseksi, kun semmoinen varmasti saadaan ristiäisitä lahjaksi kuitenkin..Ihmiset nimittäin meidän piirissä kyselevät aika hanakasti, mitä tarvitaan...

Olo on ku ois joku imuroinut mun sisukset...Ihan veto poissa ja itkettää vaan... En mä tajunnut olevani näin loppu jotenkin... Eihän tässä ole mitään ongelmaa ees, kaipa tuo unettomuus ja stressi tän kaiken keskellä sit vaan painaa... :'( Mulla on nykyisin vähän se, etten halua valittaa kellekään vaivoja tai mitään, mikä mieltä painaa ja sit se kerääntyy tälläisekis oloksi. Tänään varsinkin iski vasten kasvoja taas se, että kaikki on ihan levällään, ihan kuin vauvan tuloon ois kuukausi kaupalla aikaa :eek: *huokaus*

santrra: läl läl läl läl läää...
Sädetikku: Onnea rouviintumisesta
Liro: Onnittelut vanhentumisesta
Repa: Sinullakin ihana vaavi masu...

Viimeksi neuvolassa kysyin jonkun näköistä painoarviota niin sanoi ei pieni mutta ei isokaan että jotain siltä väliltä. Syntyessään voisi olla 3,5kg paikkeilla jos menee laskettuun asti. Mutta aikaisemmat ovat syntyneet 38+6 ja syntymä painot olleet 3370g tytöllä ja pojalla 3460g

Morons!

Mulla ois perjantaina neuvola ja sit 18 pv äp-käynti, alkaa viikot ja päivät vähenemään..Tänään pakkailin jo omaa kassia sairaalaan mukaan..Vauvan kotiintulokassi onkin ollu jo viikon verran pakattuna, et ei tartte miehen sit hätäpäissään pakkailla, kun tulevat esikon kans meitä sit sairaalasta hakemaan.. :)

Mietin vaan koko ajan et mitä ottasin sairaalaan mukaan niinku ekstraa, mut sit taas toisaalta ei siellä hirveesti luppoaikaa oo, kun pitää tuijottaa vaan omaa pientä ihmettä 24/7...

Laittakaas muuten joku hyvä munkkiresepti, joita vois muna-maito-allerginen syödä..

Sori kun taas muistutan munkeista, mut kun mie en oo niitä edelleenkään saanu.. :'(

D

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
mymmelis onko sullakin siis ollut verenpaineongelmaa? mä tosissaan hiukan järkytyin tuosta omasta paineestani. onneksi kirppunen mellastaa kovin, joten neidillä ei liene hätää.
Miulla oli paineet tosi alhaalla yhdessä vaiheessa ja nyt kun noita verenpaine lääkkeitä syön suppareiden estoon, ni pitävät tarkassa syynissä, ettei laske uudestaan... Mitä oireita on alhaisessa verenpaineessa, muuta kuin huimaus??

mä täällä odottelen et mies tulis kotiin ja tois aineksia munkkeihin :saint: :p

dinah: tavallisesta pullataikinasta teen munattomia ja maidottomia sillain et vaihdan maidon vedeksi ja munat jätän vaan pois.. munilla ei oo oikeestaan ollu vaikutusta ainakaa ku meillä on jätetty ne pois.. taikina on vähän pehmeempää ja pullista tulee pehmeempiä.. :)

Mä ostin eilen kaupasta paketin fazerin Nami-munkkeja! Voi lääh kun ne on hyviä :p Vapuksi pitää ite tehdä, samoin sima pitää laittaa poreilemaan.
levottomat jalat koko raskaus on kärsitty levottomista jaloista. Syön magnesiumia ja rautaa säännöllisesti, mutta ei mitään apua. En kuitenkaan uskalla niitä lopettaakaan kun ei tiedä, että meneekö vielä pahemmaksi. Mulla oireilee päivisinkin, jos on paikoillaan pitkään. Iltaisin oireilee lisäksi kädet. Ainoa apu mulle on kylmägeeli jota läträän ihan reilusti ennen nukkumaan menoa. Kaapissa on relaxant-voidettakin, mutta siitä ei ollut mitään apua.

Muka supistellu tänään. Ei kylläkään mitenkään kipeesti. Just kun pääsin kehumasta että eipä enää supistele. Pitää lähteä lenkille ja toivoa että jatkuvat :D

Annaliina ja nökkönen 35 + jotai :whistle:

mmm munkkeja... valitsin keksin munkin sijasta kun odottelin ultraan paasya laakarin jalkeen tanaan. Olen unohtanut aivan siman ja munkin seka vapun, kun sita ei juuri taalla juhlita, paitisi suomalais porukoissa.

Piti kirjoitella jo viikonloppuna, mutta aika vaan jotenkin lipsahti kasista ja mitaan kokreettisa ei tullut tehtya, paitsi aloitin hiomaan vanhoja maaleja pois pinniksesta.

Onnea rouviintumisesta Sadetikulle ja Iinalle tervetuloa.

Turvotuksesta Ei juuri lainkaan ja sormuksetkin pyorii kivasti sormissa, silloin kun pidan...

Lapsivedesta Ajattelin laittaa vahan petarin sankyyn kun vaihdan lakanat seuraavan kerran, nyt ei todellakaan oo varaa ostaa uutta.

Kosteus pyyhkeista oon laittanut sellaisia luonto ystavallisia ja lehtien mukana on tullut koe pakkauksia joten ajattelin kayttaa niita vuorottain vesipesun kanssa.

Taalla siis kaytiin ultrassa ka laakarilla tanaan. Verenpaineet ja pissa ok, Sf33 , ja sydan aanet kuului. Eilisesta asti maha ollut pinkee ja muutama kivulias suppari ja baby ei oo pahemmin antanut kuulua itsestaan ,joten oli kiva kuulla sydan aanet. Ultrassa meinasi kayda huonosti, aloin voimaan tosi pahoin ja hiki iski paalle ja oksetti joten en pystynyt seuraamaan ultrausta ollenkaan. Paino arvio oli 2.2kg ja muutkin arvot ok. Istukan sijaintia jouduttiin katsomaan vaginaali ultralla ja baby ei halunnut liikuttaa paataan lahtokuopastaan joten ultraaja puski babya pois tielta. arvaas sattuiko :kieh: . no loppujen lopuksi istukka on nyt reilusti pois tielta ja kohdunsuu tiukasti kiinni eika juuri lyhentynyt. Joten veikkailen etta taalla roikun sitten viela kesakuussakin :LOL:

anuliina kavelen avojaloin uudella laminaattilattialla joka on viilea ja yritan venytella parhaani mukaan. voi mika riesa ja unettomuuden aiheuttaja...

Voi olin ihan unohtanut d- vitamiini jutun, taalla ei oo kukaan maininnut asiasta, taytyypa ottaa selvaa.

Nyt Pinniksen pariin =)

LC ja tasan 34

täällä taas naisilla munkit mielessä :D onneksi en tykkää kaupan munkeista, vain itse tehdyistä niin niitä ei niin usein saakkaan :D
Levottomat jalat on kyllä jotain niiin, ja varsinkin öisin kun olis vielä kauhee väsy :kieh: :kieh:

Mulla on tänää sellanen "kaikkea kiellettyä himottaa" -päivä. Tässä lista:
Valkohomejuusto ( kaapissa brieta maistoin sitä ihan pikkusen :ashamed: )
Sinihomejuusto
Mäti, smetana ja sipuli paahtoleivällä
graavilohi, kylmäsavulohi ( kaapissa sitäkin, murmur )
Punaviini, siideri

Huoh! Ehkäpä kuukauden sisään noistakin jotakin saisi....

pikapika

onnea sädetikulle

neuvolassa kaikki ok muuten mut sf mitta ei ole kasvanut 3 viikkoona toivottavasti ei ois mitään hätää :ashamed: huolia huolia..neukku tätikin oli vähän huolestuneen olonen

mut huomenna paremmin tulee vieraita ihan kohta

voikaa hyvin

Heippa!
Ihania mahakuvia!!! Kiva huomata ettei ole yksin tän jätti-pötsinsä kanssa! Sädetikku: Onnea rouwalle! ja Lirolle: Synttis-onnittelut!:flower: :flower: :flower:

SisarHento ja Marimint: kiitokset kaatuilu-myötätunnosta! Muuten ihan hurjalta kuullosti tuo sunkin kaatuminen SisarHentoV, onneks ei tullu mitään seuraamuksia siitäkään.
Toukonuppu: täällä ilmoittautuu kans yks perätila. Huomenna "käännytys". Oonkin täällä useaan otteeseen etsinyt kohtalotoveria ja valitellut tilannetta. Pelottaa huominen, mutta taas toisaalta mukavaa saada edes pieni varmuus tilanteesta.

Supistukset on muuttuneet kivuliaiks ja nyt sit pelottaa viel enempi tuo perätila-asia. Jos synnytys käynnistyykin ja mitäs sit? En tosiaan tahdo alatiesynnytystä ensikertalaisena kun vaavi on väärinpäin. :/ Onneks huomenna tuo sairaalakäynti, saavat katsoa kohdunsuun tilan yms. Ja muutenkin stressaa kun remppa ihan kesken...kestäis nyt viel muutaman viikon sisällä.

Äitiyslomasta: oon ihan hullu-yksilö, mut oon ollu vasta viime viikon loppupuolelta äippä-lomalla ja tänään alkoi jo ahdistaa tää "tekemättömyys". En oikein voi enää kävellä tms. liikkua, kun heti ottaa tiukkaan mahasta eli olen siis kotona... ja sit taas tajuan et Weiss ja kumppanit olette olleet jo viikkoja kotona ja mä täällä viitsin valittaa...:ashamed: :headwall: Miten ihmeessä en osaa nauttia tästä, vaikka oon odottanu loman alkua kuin hullu puuroa. Nyt vaan mietin töitä ja kaikkea mistä "jään paitsi" - ja siis mistä mukamas jään edes paitsi. Tyhmää. Miks nää mielialat on näin tuuliviirimäisiä? Hyvänen aika, ainutlaatuista aikaa elämässä ja meikä vaan valittaa. Ehkä tuo unettomuus on taas osasyynä tähänkin..?

Turvotus iski ihan nurkan takaa. Nilkat alkaa olla tapaus norsu, samoin sormet. Alkoi toissapäivänä ja loppua ei näy - tai no onneks näkyy;)

Täällä yritän skarpata ja alkaa laskea irti työ-ajatuksista, ehkäpä tuo mielikin "aukeaisi". Vointeja!

ps Katrinainen kieltämättä iso jöllikkä taitaa olla sulla tulossa! :)

t. eeti+potkija 35+4 :heart:

jee täällä supistelee... :D Vielä kun sais niihin lisää volumia... Sauvakävelylle olisin mennyt mutta sataa niin en sateeseen viitti lähtee. No täytyy kokeilla jos yläkerran rappusista sais niihin lisää voimaa... Mut jatkaa ruuan laittoa...

poika04: mullahan toi sf-mitta tuli hiukka alas, oon koko aika menny yläkäyrällä mut nyt viime kerralla kun toi maha oli laskeutunu ni tuli keskikäyrälle. Edellisellä kerralla sf oli 31 j nyt viime kerralla 30. Mut vielä ei ainakaan ollu mulla syytä huoleen koska täti sano et se putoo se sf ku masu laskeutuu. Jospa nyt ei kuitenkaan olis aihetta sullakaan huoleen. Ja kyllä ne tutkimuksiin laittaa jos jotain epäilevät.

Yhteistyössä