*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Huomenta päivää!!

Onnea ja pitkää liittoa sädetikulle!!!!!! :flower: =)

Ei olisi pitänyt eilen sanoa mitään hyvistä unista, tänään sitten heräsin viiden aikaan enkä meinannut enää saada unta sitten millään. Hölmölle tuntuu herätä niin aikaseen ja kun ei uskalla hirveästi melutakaan kun miehellä olis vielä pari tuntia aikaa nukkua. Mutta sitkeesti kun vaan makasin sängyssä sen tunnin verran, niin tulihan se uni ja nukuinpa sitten kymmeneen asti, hullua, millon lie niin pitkään nukkuna. :eek: Vaikka oli kyllä tosi lähellä ettenkö olis noussu koneelle sillon viiden aikaan :p ;)

Sormuksista olen joutunut luopumaan jo aikaa sitten, toivottavasti vielä mahtuuvat sormeen synnytyksen jälkeen =) Voiko muutes sormuksia isontaa???

Ollaan mietitty että hankitaanko vai ei itkuhälytin, kun asutaan 58m2 kerrostalo kaksiossa, jossa parveke tietenkin on. Eli mitäs mieltä työ mammat olette, onko se kannattava hankinta, vaikka pieni olisi asunto? Toisaalta ei tarviis kyllä sitten olla koko ajan kuikuilemassa ikkunasta heiluuko vaunut vai ei =)

Omaa mahaa sen verran , että kauan sitten hävinneet iskias (vai onko se issias????) kivut ovat palanneet takaisin ja kovina |O Voi että inhottaa!!!!! :headwall: Ja sitten minä tein kamalan löydön tai kaveri teki kun esittelin hänelle mahaani, siellähän oli kummallakin puolella massua pari pientä raskaus arpea ja minä kun luulin säästyväni niiltä, ettei niitä mahaan tulisi kun reidet on jo täynnä. :headwall: Mutta tietenkin tämä on ihan pikkuriikkinen ongelma, joidenkin teidän ongelmiin verrattuna, että tyhymäähän se on edes valittaa :/ :ashamed:

Minä tyttö se olen aina olevinaan viksusti tehnyt kun kaupassa ollaan käyty, eli ostan suklaalevyn sijasta jonkun pikkupatukan. Mutta eihän se nyt vie sitä suklaan tai herkkujen himoa pois sitten lainkaan ja toinen kauppareissuhan sitä on sitten tehtävä. Jos oikeasti järkevä olis niin ostais kerralla kunnon satsin!!! :D

Mutta nyt syömmään....

santrra 36+2 (vitsit tmvk, olet pari päivää edellä :p )
 
tmvk joo mua kans ottaa päähän noi lääkärit kun tutkii ja tutkii mutta ei voi puhua mitn!! esim.rakenne ultrassa näin oli mulla.
sädetikku onnea pitkälle liitolle :flower:

Mulla ei kummempa, noi yöt on kllä järkkyjä kun herää vaikka ei olis ees pisuhätä :eek: ja sit janottaa... ja näkee ihan pimeitä unia :headwall:
huomenna alkaa 35 viikko!
 
SÄDETIKKU: onnittelut naimisiinmenon johdosta :flower:
SORMUKSIA pidän edelleen, pois en ota ku pakosta. kyllähän mullakin sormuksista on yön jälkeen jääny painaumat mutta onneksi häviävät päivän mittaan.
PERÄPUKAMAT: ei oo näkyny, toivottavasti pysyis poissa

(.) pesin tos ekan koneellisen vauvanvaatteita, olihan ne jo kolmisen vuotta sitten pestyjä mut aattelin et on paree pestä uudesti. voi vitsi ku väsyttää vaikka koko yön nukuin kuin tukki vain yhdellä vessareissulla ja sit aamupalan jälkeen vetäsin vielä 3 tunnin päikkärit |O

kurpitsa rv32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja poika04:
pakko kehua meillä kiiltää nyt sauna ja pesuhuone puhtauttaan..ai kun oli ahkera =) =)

mä torvi oon miettinyt eten varmaan osaa lähteä edes oikealla hetkellä saikulle jos synnytys käynnistys itestään :D paitsi jos vedet lorahtas jota luultavasti luulisin et pissit meni housuun :D kaverille sanoin et lähen sit kun pää alkaa näkyä alakerrasta
:kieh: :kieh:

Hyvin sanottu, mulla ihan sama fiilis! Ku ensimmäinen käynnistettiin niin en salettiin älyä mitään jos ei lapsivedet mene..

D
 
Huomenet täältäkin.

SÄDETIKULLE: hirmu isot onnittelut rouviintumisesta!!Ja tietty pitkää ikää teidän liitolle!! :flower: :heart:

TURVOTUKSESTA: Mulla sitä on hyyyvin vähän. Kihlasormus mahtuu edelleen ihan hyvin olemaan sormessa, ei tuota ongelmia.

PERÄPUKAMAT: Kertokaas hiukka epätietoiselle et mistä tietää onko peräpukamia? :ashamed:

Kiitoksia mahakuva kommenteista!! :D
Täällä takana huonosti nukuttu yö. :kieh: Rupee ottaan jo pikkuhiljaa aivan tosissaan päähän tää tämmönen ns nukkuminen...piti tänään aamusta lähtä ajeleen kaverille kyläänki, mut eihän musta mihinkään ollu!!Sovittiin sitten et jos huomenna katottas uuemman kerran.

Santrra: Mulla oli kans viime viikolla ilmestyny pari raskausarpee tohon oikeelle puolelle mistä tyty yrttää aina itteään ulos tunkea. Ihan pikkuruisia kait ne on, mutta mä sain kauheen hermoromahduksen, ja itkeä tirautinkin siinä jopa vähä. :ashamed: Muualle mulle ei sit ole tullutkaan.Ainakaan vielä.

Mä kun kampesin itteni vasta tuolta sängynpohjalta ylös pyörimästä, niin jos sitä lähtis suunnistaan jääkaapille josko sieltä löytys jotain suuhun pantavaa. Palailen taas kohta..

liinu83 ja möykky34+2
 
liinu83, olen kanssa monet itkut tirauttanut arvista ja ehkä nuista tulleista kiloistanikin (joita ei nyt kuitenkaan ihan ältsin paljon oikeasti ole, 12kg :ashamed: ), mutta kultsi se on aina lohdutellut ja välillä kyllä nauranutkin minun hölömöille ajatuksille :D Mies on onnessaan minun uhkeista muodoista, mutta minä en välillä ole sinut itseni kanssa, enkä kyllä ymmärrä miksi, ehkä sitä kaipaa jo omaa vartaloa. Vaikka kerkesin tässä yksi päivä itkeä siitäkin ettei minulla kohta tätä mahaa enää ole, eikä siellä kukaan ole muksimassa minua :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja liinu83:
Mulla on ilmenny sellanen pelko et entä jos mä en osaakkaan hoitaa vauvaa... :ashamed: Oon kyl ikäni ollu vauvojen kans tekemisissä ja hoitanu niitä paljon...mutta entä jos mä en ookkaan hyvä äiti??
Höpö höpö..Sinusta tulee varmasti niin hyvä äiti kun olla voi!

D

 
weiss
Päivää! Polikuulumisia: Kaikki ihan ok. Vauvan kasvu tasaantunut, jotta ei ainakaan ihan 5kilosta ole tulossa.. Painoarvio 2,7kg. Paikat edelleen samassa jamassa ja ohjeeksi antoi tuon kohdun sisäsuun takia, jotta kotona ei kannata ootella synnytyksen käynnistyessä suotta viimoiseen asti. Lapsivettä oli normaalisti ja epäili mahdollisen reiän umpeutuneen. Labroissa otettiin tulehdusarvot, mutta eiköhän kaikki ole hyvin.
Poika ja Dinah: Kyllä työ tiiätte ihan varmana, kun on se aika.. ;)

weiss ja pikkuinen 35+0 :heart:
 
Santrra Mulla on kans jo välillä aika kovakin ikävä omaa kroppaa. :ashamed: Sitä haluais palata omiin mittoihin ja vanhoihin vaatteisiin. Ja siihe ihanaan seksiin. :whistle: Olo ei kyl tod oo mikään seksikäs ainakaan mulla, ihan kaikkee muuta. Mut kuten sinäkin niin myös minä oon myös itkeny sitä että kohta mulla ei tätä muhevaa kumpua enää olekkaan, eikä kukaan masussa melskaa ja muistuta olemassa olostaan. :D Mun mussukka kans aina välillä nauraa ääneen näille mun ajatuksille ja etenki sille et ensin itkee et haluu oman kropan takas mut sit jo itkeeki ku menettää tän mahan. |O Hassua tää raskaana oleminen...
 
Kiva kuulla WEISS, että sait hyviä uutisia polilta!! :flower:

mie oon koko aamun koittanut soittaa neuvolaan,. jotta pääsisin mittauttamaan paineet... syön noita verenpaine lääkkeitä supistelujen estoon ja välil tuntuu, että oisko pain eet pikkasen alhaalla,kun huimaan ja olo on tosi veteleä... No, ja oisihan se toki muksa päästää kuuntelemaan vaikka vauvan ääniäkin, vaikka perjantaina olisi se kontrolli polilla (uskaltaakohan pyytää, jos näyttäisivät tällä kertaa mulle vähän vauvaakin... :) ) Pitää kirjoittaa lapulle, mitä kaikkea pitää kysyä siellä! Moonniin hatara päinen nykyisin, etten tasanmuista mitään |O

Onko sama asia, että kohdun sisäsuu on "liikkelle auki",kuin että se olisi jo auki :p Siinä ultratessa lääkäri painoi vauvaa alaspäin ja näytöltä näkyi, että kohdunsuu aukeaa sisältä päin, semmoinen kolmio. Se myös "jäi auki".

OI joi, oli ihana nukkua pitkästä aikaa oikein muhevat yö onoset! kerran vaan heräsin pissalle ja sit puoli viideltä pomppasin tekemään ukkelille eväät töihin jakeittämään kahvit, kun se meinasi reppana TAAS nukkua pommiin. Unettomuus on tarttunut miun miehekkeeseen myös, se ei nuku öitä oikein mitenkään päin.

Onnea Sädetikku


Peräpukamista
Ei oo kai miun riesaksi vieläkään tullut, vaikka kevyehköstä ummetuksesta oon kärsinyt viime viikot :| tai en tiiä, mistäs osaan arvioida, kun ei oo ennen ollut :whistle: Peppua peilaamaan oitis... :LOL:

Pitäis lähteä siivoilemaan!!! Tänään tulee miehen kaveri kylään ja se on vähän semmoinen snobi... Pitäis olla siistiä ja paikat jo meiläkin kunnossa, kun muutosta kaksi viikkoa aikaa... :/
Mars imurin varteen siis!
 
weiss: kiva kuulla hyviä uutisia polilta teille =) hyvinhän se on pysynyt aukeeminen aisoissa sulla sitten :D

mun piti kans lähtee kyläilemään. mut eipä ole tuon viime yön jälkeen musta nyt mihinkään. yrittäny siivota kämppää nii seki on nii takkusta ku olla ja voi..ja tuntuu et masu repiee kohta ku nii piukeena. ja ku on nii laskeutunu alas. nii toi jalkapallo roikkuu tuossa ihan hullunnäköisesti..saa toisella kädellä tukea ja toisella siivota.. :LOL:
oikeestaan varmaan aikast järkyttävä näky. :LOL:
mulla ei arpia mahassa ku yksi pieni. mut persuus on iha järkynnäköne..tosin ei sen väliä. piilossahan se housuis pysyy ku liikkuu :LOL: :LOL: on ku ruoskasta olis saanu :LOL: :LOL:
 
onnea sädetikku!! Kyllä toi naimisiinmeno koskettaa aina yhtä ihanasti. Paljon onnellisia päiviä tuoreeseen avioliittoon!! :heart:

Täällä ei oo vielä bongattu yhtään raskausarpea. Ja hyvä niin... Mä oon muutenkin niin kauheen itsekriittinen, että se vielä puuttuis... Mulla on kauhea kriisi siitä, että mahdunko mä enää ikinä mun omiin housuihin ja kenkiin.. Tuntuu että lantio on leventynyt hurjasti.. ja jalat on ihan sairaan turvoksissa... Kengän koko kasvanut yhdellä numerolla..

sormuksia en oo pitänyt sitten helmikuun.. Mutta maaliskuussa meni vielä sormiin. Nyt ei enää mee.. Oon yrittänyt juoda paljon vettä, mutta eipä se tohon turvotukseen auta.

(.) Jälleen huonosti nukuttu yö takana. Olo on ihan sairaan väsyny.. Yritin tossa nukkua pienet päikkärit, mutta meidän ahmatti piti huolen siitä, että äiskä ei saanu nukuttua.. Sen verta kovin mua monottelee tonne vasempaan kylkeen. AUTS. Mutta en edelleenkään valita, koska ei siitä oo ku muutama viikko kun olin huolissani että liikkuuko vauva riittävästi. Siitäs sain.. Nyt liikkuu niin että tuntuu :LOL: Kummasti piristi tätä harmaata päivää uus tukka, jonka kävin ittelleni kampaajalta hakemassa.. Täällä on tommonen hiusmuotoilukoulu ja ne tekee hiustenleikkuita tosi edullisesti.. Mun uus hiuslook makso vaan 12 euroa!! Kyllä kelpaa :LOL:

rahasta tekee tiukkaa, niinkun aina kun palkkapäivään on viikko aikaa ;) vähän on taas tullut shoppailtua, joten nyt täytyy pitää nyörit ens viikoon saakka kurissa.. Mutta kun normaali palkkaa juoksee, niin ei mitään erikoisempia rahahuolia ole.

Tää mamma lähtee nyt kohti mammatapaamista.. Vähän kyllä jännittää mennä tapaamaan ihan outoja ihmisiä, mutta eiköhän se kivasti mee..

Jee, saan mun miehen tänään kotiin. Onkin jo kova ikävä...

birdie + ahmatti rv 33+5
 
Sädetikulle onnea rouvaantumisesta!

Peräpukamista, jotkut sanoo et kyl sen tietää ku pitää lähteä synnyttämään. Mä en siitä tiiä, mut peräpukamista voin sanoa, et kyllä taatusti tiedät onko sulla sellaisia... :LOL: Vessassa sattuu (saattaa jopa ihan itkuun asti) ja istuessa esim. kovalla tuolilla tuntuu et jotain olis pakaroiden välissä. Ei kivaa! :kieh:

Raskausarvista
, en ole niistä jaksanu murehtia. Olen jojottanut painon kanssa aiemminkin ja aina ne on laihdutuksen jälkeen vaalentuneet lähes huomaamattomiksi. Sitten eikös tisseihin niitä sitten tule kunnolla kun imetyksen lopettaa ja ne kuihtuu patalapuiksi? :D Ja tästä eteenpäin niistä voin vaan olla ylpee joka arvesta, koska mulla on pieni neito todistusaineistona niistä =D

Vai olivat sitten Jani ja Mari saaneet likan jo nyt. =) Niillä oli laskettu aika myös siinä toukokuun alussa, että jos Mari puhuisi suomea, niin olis varmasti ollu meidän kanssa täällä miettimässä raskauden mysteerejä... :LOL: :LOL:

Täällä kanssa nukuttu loistavasti yö!
 
päivää :wave:
onnea sädetikulle :flower:
sormukset on ollu jo pari viikkoa hyllyssä.
kävin sitte painoarvioassa,oli vähän turha käynti ei pystynyt tarkasti mittaan kun on typy sitten viime metreillä kääntynyt perätilaan , mutta sen mitä mittaili arvio olis 2,7kg.
pelkopoli aika muuttui synnytystapa/käännytys ajaksi.
olikos poika04 vauva perätilassa?
liinun maha on söpö.

musta alkaa tuntuu että olen kanssa yhessä kasassa kesäkuussakin :x
ei millään enään jaksais kun on lonkka/selkä/mahakivut koventuneet |O :headwall:

weiss meillä onkin saman kokoset vauvat,ei onneksi tule 5kg niinkuin muakin peloteltiin.
 
Sädetikulle paljon onnitteluja rouvaantumisesta! :heart:

raskausarpia ei ole vielä näkynyt, mutta eilen kiristi mahaa niin kovasti, että olen ihan varma että kohta täällä revetään!

Peräpukamia täältäkin löytyy, mutta ne ei onneksi ole kivuliaita. Tarpeeksi ällöttäviä kyllä muutenkin ja jotenkin tuntuu että veivät tältä mammalta viimeisetkin seksihalut mennessään. Tahtoo entisen kropan ilman kremppoja takasin ja äkkiä!

turvotuksesta en oikein ota selvää onko sitä. :| En ole saanut vongattua miestä naimisiin, niin ei ole sormuksia mitkä sen turvotuksen heti kertoisi ja tukisukat pitää jalkaturvotuksen loitolla.

Mitenkäs teillä joilla on supistuksia, onko ne jo kivuliaan sorttisia? Mulla on kivuttomat harjoitussupistukset lisääntyneet älyttömästi ja tuntuu, että varsinkin iltasin on vähän väliä maha pinkeenä jos vähänkin jotakin tekee. En vain oikein tiedä että kuuluuko supistukset jo asiaan näillä viikoilla vai pitäskö rajottaa riehumista? Mitään kipuiluja en ole huomannut ja asiasta onkin enempi huolissaan mies kuin minä.
 
weiss ja toukonuppu mulle sitten vissiin on tulossa se 5 kiloinen vauva. Neuvolassa tänään kahden kätilön kanssa tutkittu, että vauva on nyt jo painoarvioltaan ´kunnolla yli 3 kilon. SF-mitta 37 ja sain lähetteen polille koko arvioon viikolle 37 ja 39 mikäli vauva on vielä silloin sisuksissa. Veikkailivat kä'tilöt kovasti,e ttä suunniteltu sektio tulee mikäli ei ala syntymään ennen viikkoa 40. Minulla ei ole halua sektioon, mutta jos tosiaan vauva ennustusten mukaan tulee olemaan 4,5 kilon paremmalla puolella jos täysiaikaiseksi pääsee, niin tajuan toki itsekin, että parempi leikata sitten. No, odotetaan sitä viikkoa 37. Kovasti neuvolassa toivoivat, että vauva lähtisi tulemaan etuajassa, kun on kuulema alkanut kiinnittyä, muttei täysin kiinnittynyt (mitähän meinaa?). Itse en oikein tuohon usko.
Lisäongelmaa toi turvotukseni joka nyt pääsi sitten ylimmälleasteikolle ja hurja verenpaineeni (142/95) aiemmin ollut aina korkeintaan 120/75. Virtsa oli puhdas, mutta joudun heti jo torstaina uuteen mittaukseen ja mahdollisesti polille tuostakin. No minä olenkin valittanut päänsärkyä ja outoa oloa joten ei tullut yllätyksenä.
MIten vaan on mahdollista, että kaikkea löytyy nyt?

edla-mamma mäkin muuten mietin, että olisikohan se mari ollut täällä meidän kanssa kirjoittelemassa, jos suomea osaisì?

 
Vetäsinpä sit tossa 4 tunnin päikkärit, ja vieläkin voisin jatkaa uniani |O
Olittepa saanut tekstiäkin aikaan niiden tuntien välillä ja luin ne suht nopee..

santrra mekin asutaan 54 neliöisessä kerrostalo kaksiossa,ja itse olen ainakin sitä mieltä etten itkuhälytintä tarvitse, jos sitten myöhemmin huomaan että tarvitsen niin voihan sej älkeen päin ostaa. Minä en myöskään ole aina sinut itsenikanssa enkä uusista muodoistani ja täälläkin on kyllä välillä kyyneliä vuodatettu sen takia :ashamed: joskus taas olen oikeinkin iloinen masustani :D

 
meiju: supistukset mulla on harvemmin selvästi kipeitä. mieluummin semmosia epämiellyttävän napakoita. muutama selvästi kipeä supistus on tullut.
lirolle synttärionnittelut ja sädetikulle onnea naimisiinmenosta! :flower:
turvotusta mulla on ollu jo pidemmän aikaa, vaihtelevasti kylläkin. sormuksia en kotona pidä ollenkaa, mut sit jos johonkin lähden niin vihkisormuksen laitan sormeen.
raskausarpia ei oo tullu muualle ku rintoihin.. mut niihin onkin tullu sit ihan liikaa.. :ashamed:
minkään näköisiä kokoarvioita en vauvasta ole saanut koko raskauden aikana.. tietty nyt silloin rakenneultrassa rv16. ei uskaltanut terkkakaan lähteä arvioimaan vaikka sitä erikseen pyysin. tiiä sit minkä kokoinen ipana sieltä on tulossa.. :whistle:
nla-ajoista ollut puhetta mulla on nyt perjantaina (rv34+3) terkalle ja sit seuraava on lääkärille rv 37+1. tulee pitkä väli mut minkäs teet.. vähän semmonen hälläväliä tyyppi se mun terkka ja lääkärille on ihan mielettömän vaikea päästä ku niillä on hirveet jonot..
anuliina rv34
 
santrra: me asutaan 50neliön kaksiossa mut hommasin kuitenki itkuhälyttimen ku parveke on niin ei tarvii sit kuunnella kokoajan et millon se itkee vai itkeekö se.. :D ja sit ku mummuloissa meillä muutenki tapana viettää kesällä paljon aikaa niin niissä kuitenki tarvii jos pihalla nukuttaa..
 
Päiviä...
Menipä taas tovi jos toinenkin kun lueskelin nää 1000000 sivua mitä ootte naputellu...sellasta se on kun vähänkin selkäänsä kääntää :LOL:

Alkajaisiksi Tervetuloa Iina!!! Ja paljon onnea Sädetikku naimisen johdosta :D :heart:

Liinulla ihana sukkulamaha :LOL:

Weiss,onnittelut hyvistä poliuutisista =)

Kaukalo meilläkin Gracon telakkamalli...

Itkuhäläriä ei oo eikä tuu tänne 43 neliöön :D

Lapsiveden tuloon en ainakaan vielä oo valmistautunut mitenkään,olis kyllä tota pissafroteeta metritolkulla,et pitäiskö laittaa sänkyyn :D

Peräpukamia ei oo näkynyt,eikä raskausarpia,mut vielä tietty kerkee... suoli toimii loistavasti,paljon paremmin kuin ennen raskautta. Syydä todennäköisesti lisääntynyt vedenjuonti ja kuitujen syönti =)

Painoarvio on tehty yhden ainoan kerran rakenneultrassa,oisko silloin painanut rv 20+6 340g saas nähä veikkaako viimesellä lekurikäynnillä jotain.

Mulla on ainoastaan vihkisormus olemassa ja sen oon jättänyt suosiolla pois. Se kyllä mahtuis aina jossain vaiheessa päivää,mut ei jaksa eestaas hinkata...

Rahatilanne on mulla melkein parempi kuin aikoinaan...istun täällä himassa nypläämässä,niin eihän ne mihinkään kulu. Oikeastaan en tiiä miten ne ennen meni niin tehokkaasti :ashamed: Mun piikkiin ostetaan ruoka yms. ja maksan laskuja,mut ilmeisesti kun en itelleni nyt osta vaatteita,enkä meikkeja ja baarissakaan ei ole tullut käytyä,niin hyvin säästyy. Tietty osaltaan on auttanut sekin,että oon ostanut n.kolme vaatekertaa vauvalle uutena ja kaikki muutkin on saatu sopuhintaan tutuilta =)

Joku kysyi että miten luottaa neuvolatädin kertomaan vauvan asentoon,niin mun ainakin on helppo luottaa kun tunnen itekin,että pylly on tossa ylhäällä :D

Kiva kuulla että muutama on täälläkin,keillä synnytys ei tunnu niin lähellä olevan...etten oo ainoo kuka loppupeleissä täällä tilittää tuntojaan... :D
Eilen oli taas sellanen päivä ettei kävelystä tullut mitään :kieh: Prismassa oltiin,niin edettiin ehkä metri kahdessatunnissa :LOL: Yhtäkkiä vaan alko se järkky painon tunne ja pisto tonne ales... ja sellanen fiilis että joku on jättänyt alapäässä oven auki :LOL: Erittäin vaikea sanoo mitä tunnetta haen takaa,mutta ikäänkuin olis auki paikat,mutta sit se tunne menee ohi B) Rupes naurattamaan kun siellä hyllyjenvälissä olin törmätä toiseen raskaanaolevaan kuka vaappu täysin samalla tavalla tuskaisesti kuin minä :D et tätä on liikkeellä. Tänään on taas perusolo..

Ulos haluais vähän käpöttelemään,mutta varsin paska keli...vettä tulloo ja kun täällä vielä tuulee,niin sateenvarjokin on yhtä tyhjän kanssa :/

:attn: Ei mennytkään kuin n.6kk siitä kun ekan kerran meinasin maha kuvan laittaa,kun sen nyt vihdoin prohviiliin sain,eli siellä parin päivän takainen otos =)
 

Yhteistyössä