*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

heips! olihan lukemista noissa jutuissa.. pitkin päivää käyny lueskelemassa ja nyt vasta sain viimeiset luettua.. suurin osa onkin sit tyhjentynyt jo tästä mun harvasta päästä.. B) kuiteski..
Puhdistuspyyhkeistä: oon hommannu itelle, saa sit nähdä et tuleeko miten käytettyä.
kaukalo meillä on tuo cragon kaukalo mitä on ollu muillaki. ihan hyvältä on vaikuttanu mitä kavereilta oon kuullu..
itkuhälytin: ostin meille aventin hälyttimen, sen kummempia en siitä muista. -dementia vaivaa- :D
mulla kans noita kipuja on ollu jo jonkin aikaa. nyt illalla niitä on ihan jatkuvalla syötöllä supistusten ohella tullut.. kerkesin jo tänään miettiä et mihinkäs mun kaikki oireet on hävinneet.. toisaalta, sais tuonne toukokuun alkuun pysyä pikkuinen vielä masun tuolla puolen. 2. toukokuuta (mikä oli mulla alkuperäinen la) sit illalla lähen synnyttään ku mies on käyny ensin lääkärillä.. :D mies on toukokuuksi määrätty pitämään kesälomat pois niin sais tuo vauva syntyä ihan alku kuusta et ei tarviis isyyslomaa pitää heti sit putkeen, jäis vielä ihan kesäksikin lomia! ;) tää mamma täällä suunnittelee, eri asia sit et toteutuuko nuo mun suunnitelmat.. :LOL:
anuliina 33+6
 
täällä makean himo ehkä hieman laantunut mutta ainahan mulle namut maistuu jos vaan on tarjolla.. :D ei enää semmosta hirveää himoa kuitenkaa oo.. mulla nyt tullut himo gefiluksen persikka-appelsiini mehuun ja väinämöisen palttoon nappeihin (semmosia kivikovia ruisleivän tapaisia..).. ja vatsa toimii ku saa niin paljon kuitua.. :LOL:
peräpukamia vissiin on tullut tännekin.. tosin en ihan varma oo mut luulisin..
 
iltaa mammat :wave:
onpas tullut kirjotusta :D
itkuhälytin meillä on kanssa philipsin keltainen,meinaan kyllä käyttää kesällä ulkona.
paino oli 25+3 917 sillon veikkattiin että olisin viikolla 26 huomenna onkin uusi painoarvio vähän jänskättää ultra onko kaikki hyvin ja kuinka on kasvanut,sf-mitta on ollut sama jo kolme neuvolakäyntiä eli 31.
kivuistatänään on sattunut kylkiin ja joka paikkaan,supistelujakin on tullut jonkin verran.
mulla on kanssa pahempi makeenhimo hävinnyt mutta mehukeittoo voisin vetää litratollkulla ja ananasta =)
kohta varmaan alkaa vauvoja syntyä on aika menny nopsaa :D

rahat on joo tiukilla täälläkin :( ärsyttää kun tarvii ukon siivellä elää.
mä varmaan joudun valvoon yön kun pojan pupulla on ummetusta,täytys saada pupu juomaan ananasmehua,helppo homma |O

nuppu 35+1/36+5
 
"Tää on uneton yö, joka turhat toiveet sisältä syö...." Jepjep, ei unta; ei sitten millään. Päivällä nukuin kokonaiset 10 min ja tässä on sitten tulos. No ei sillä, enemmän mua ärsyttää jos joutuu vaivojen takia valvomaan kuin siksi että uni ei vain tule.

).( <----ainakin melkein kuin mä :) Eli omaa napaa: supistukset on vähentyny melkoisesti. Joskus saattaa tulla useempikin päivässä, mutta pääsääntöisesti ei enää juurikaan supistele. Ainakaan niin, että ne edes tuntuis. Eikä ole kauheasti liitoskipujakaan. Eikä muutakaan synnytykseen viittaavaa. Että se siitä sitten. Jotenkin arvasin tämän :D Vaikka oikeastihan siinä ei ole mitään nauramista jos minä en pääse viimeistään vapuksi synnyttämään. Onneksi siihen on vielä aikaa. liinulla hieno pömppis.

muoks: Miten olette käyneet neuvolassa? Mulla oli edellinen 34+ ja seuraava vasta 36+. Onko muillakin edelleenkin yhtä harvoin?
 
annaliina taalla karsitaan myos unettomuudesta, koko yona 2 tuntia tahan mennessa saanut nukuttua. Arsyttaa. Jos vaan olisi jotakin tekemista nain oisin.

rahoista meillakin ollut normaalia tiukemmalla kun sairaslomarahoja piti odottaa 6 viikkoa ja sain vasta puolen kuun rahat. Onneksi tieto veronpalautuksista ylensi hiukan mielta.

liinu meilla on aika samanlaiset masut. huvitti kun nain kuvasi. melkein kuin joku olisi olmaani kuvannut. =)

kai tassa vaan pitaisi otakin tekemista keksia. kello vasta nelja taalla joten neuvolaankin on viela 6 tuntia aikaa. :|

mutta ihanaa kun 36. viikko kaynnistyi! Onnea uudesta viikosta myos koko meidan LA-joukolle!

katrinainen ja kirppunen 35+0
 
annaliina mulla oli vika neuvola 29+5 viikolla ja nyt vasta 35+0. mutta onneksi paasin mittauttamaan paineet ja pissan tuossa pari viikkoa sitten sairasloman uusimisen yhteydessa laakarilla. alkoi hiukan huolestuttamaan neuvoloiden harvuus. Nyt ainakin neuvola laakari heti viikolla 37. Eikohan tassa seurata loppu viikot tarkemmin. toivottavasti.
 
Huomenta täältäkin...

heräsin ennen viittä ja en oo sen jälkeen unta saanut... Turha tuolla sängyssäkään on pyöriä kun ei se auta mitään

Tervetuloa uusille

Itkuhälyttimistä ollut puhetta... Ostin jo joulun jälkeen sellaiset doron itkuhälytin radiopuhelimet. tuolla ne odottavat kovasti käyttöön pääsyä...

Unet: Täällä nähty ensimmäinen synnytys uni. Siinä sairaalassa oli niin kiire ettei kätilö kerennyt käymään ja saapui vasta sen jälkeen kun lapsi oli jo syntynyt. Kun heräsin niin oli hetken aikaan ihan pihalla että missä se vauva nyt sitten on, mutta sitten alkoi mahassa hikka... =)

Huomenna olisi lääkärineuvola :headwall: En tykkää yhtään siitä lääkäristä ja valmiiksi jo ärsyttää kun tietää toisen ronkkivan paikkoja. Sais ronkkia sit sen verran ronskimmin että synnytys lähtis käyntiin... Se lääkäri on siitä inhottava ettei se puhu mitään muuta kuin sano ota housut pois ja sen jälkeen taas ei mitään sit ootat vaan joko voin sit poistuu vai olikohan sillä vielä jotain...

|O tmvk ja toukka 36+4
 
Taas pitää pienestä iloita, yö meni ilman vessassa käyntiä :) Jihaa!

Hitsi mitkä liitoskivut tuli eilen. Mies oli hakemassa venettä ja minäpä näppäränä tyttönä otin ja kokosin hoitopöydän ja imuroin koko 96 neiliön kodin, niin jopas oli illalla mukavat kipuilut. Mutta eipä nukkumaan mennessä voinu enää kivuista valittaa, kun pikku-ukko oli niin ihana ja esitteli isille ja äidille pyllyään. Voi kun oli söpön näköistä kun puski pyllyään ylös tuossa vähän navan yläpuolella :heart: Ihan tuntuu olevan isänsä kannikat; pyöreät ja kiinteet =) nam... isin pyllyä himoiten ;)

Annaliina73 Mulla kanssa vielä neuvolat kahen viikon välein. Muistaakseni oliko se rv 36 alkaen niitä alkais olemaan viikon välein?

Mutta nyt tiskin kimppuun ja pikku neidin kanssa uimaan ( lue! äiti menee uimahalliin heräämään :) )

 
Mä unohdin mun neuvolakortin sairaalaan. Lähdin sieltä eilen niin kovalla kiireellä ettei ihmekkäään että jotain jäi perään. Soittivat sairaalasta iltapäivällä että taisit unohtaa jotain. Ens viikolla on onneksi kontrolli, saa odottaa viikon siellä. :D

Meillä painoarviot on olleet (muistaakseni) 26+ viikolla 900g ja 30+ viikolla 1400g ens viikolla rv34 ja seuraava kontrolli. Lääkäri on vain todennut että hyvin keskikäyrällä mennään.

Mun tekee kans kokoajan mieli Suklaata. Alkuraskaudessa en pystynyt syömään palaakaan. Jouluna ei mennyt konvehtin konvehtia mut nyt voisin syödä levytolkulla :ashamed:

Neuvolassa kävin viime viikolla rv 32 ja seuraava rv35. Sen jälkeen taisi olla käynnit viikon välein. Sain neuvola-ajat jo raskauden alussa kesäkuun alkuun asti. Viimeinen tais olla rv40+4. katsoi varmasti kristallipallosta milloin tämä mamma synnyttää :LOL:

Peräpukamat on kans ilmoitelleet itsestään valitettavasti. :p

Oletteko joutuneet jo luopumaan sormuksista? Mä sain taistella lauantaina vihkisormuksen pois sormesta enkä uskalla sitä enää laittaa. Kihlasormus mulla on puoltakokoa suurempi ja sen jätin vielä sormeen kun oli niin orpo olo ilman mitään.

Vilma rv33+
 
Huomenet!

Vilma: Mun piti kans siirtää sormus pikkurilliin, hyvä että sain kiskottua sen nimettömästä pois ilman rautasahaa!

Tulossa on mielenkiintoinen päivä; vesikatko on päällä klo 8-16 :) Ei saa käyttää vessaa, eikä laskea vettä. Piti siksi heräillä aikaisemmin, jotta saa tehtyä aamupesut ja -pisut. Pitää kait lähteä kaupungille miiluistamaan, jos tulee hätä, niin ei tartte ämpäriin alkaa ähräämään :LOL: Nyt muuten jo alkaa tuntumaan, että kakkoshätähän se siellä kurkistelee :LOL:

Suklaastakin on ollut puhetta. Voi kauheeta miten mä sitä mässään. Kaapissa on oltava koko ajan jotain, muuten tulee melkein paniikki. Toivottavasti tämä ei jää pysyväksi olotilaksi, tämmöinen himo.

Mulla porataan kans jotain alapäästä ulos, tuntuu tosiaan kun puikoilla pistelisi. Aika imelästi osaa vihlasta, ei tiedä miten päin kannikkaa kääntäisi kun toi alkaa. Tuntuu ihan uskomattomalle ajatella, että laskettuun ei ole kun 3 viikkoa + rapiat päälle. HUI!!! Voihan toki olla, että yli mennään, mutta kuiteskin jännittää jo melkoisesti ja ajatukset pyörii tasan yhden asian ympärillä: Vauvan! Onneksi tulee tuo taloprojekti ja siinä mukana monenlaista, niin saa muutakin ajateltavaa. Keittiön jo suunnittelin ja piirrätinkin. Nyt vielä koneista tarjoukset ja tilaukset vetämään, niin eiköhän tästä päästä uuteen kotiin ennen kesää :)

Palaillaan taas mammat :wave:
 
Sormuksia en ole moneen viikkoon pystynyt pitämään. Kaulakorussa ne nyt ovat killuneet... Enää ei ole edes orpo olo kun ne eivät ole sormessa. On ollut tapana pyöritellä niitä ja aluksi oli todella outoa kun ei ollutkaan mitään mitä pyörittää...
 
huomenta
neuvoloista oli puhetta, kuinka usein neuvola..mulla siis 35 vk ja jotain ja täällä meillä on nyt viikon välein. aikaisemmin oli kuukauden välein ja, kahden viikon ja nyt loppuaika 1 kerta viikossa ilmeisesti.
sormukset on saanut pari viikkoa sitten kyytiä, kun alkoi kiristää. no kohta ne saakin jo takaisin
:heart:
painoarviot
viikolla 25 painoi 780gr )lääkäri sanoi siroksi ja syntymäpainoksi veikattiin 3400gr, eli aika normi vauvan paino mielestäni. nyt viime viikolla neuvolan täti sanoi kaverin painavan JO 2200gr hänen arvionsa mukaan ja saattaa painaa 3800-4000gr, jos kasvu jatkaa samaa vauhtia hällä. tiedä nyt siis sitä, miten noi arviot pitänee paikkansa, mutta syytä siis varautua isompaan. :)
neuvolan lääkäri
on mulla huomenna ja toivon että se voisi jo ennakoida, että vauva syntyisi jo aikaisemmin, kun LA. No toiveajattelua !
 
Onpas tänne tullut tekstiä vauhdilla!! Lukenut olen kyllä säännöllisesti teidän kuulumisia, mutta nyt vasta ehdin itse kirjoittamaan...
Äippäloma alkaa virallisesti viikon päästä maanantaina, mutta viikonloppuna supisteli sen verran, että jäin nyt sitten viikkoa aiemmin sairauslomalle. Tänään menossa neuvolalääkärille, joka sitten katsoo tilanteen.
Turvotusta on täälläkin suunnalla niin kauheasti, että sormuksista ja kellosta olen luopunut. Pulssi huitelee 90-100 välillä, mutta kuulemma tosiaan normaalia.
Pojun painoarvio oli 31+3 viikolla 1800g, eli kuulemma ihan keskikäyrällä mennään. Olisi niin mukavaa päästä taas ultraan poikaa katsomaan, mutta yksityiselle pitäisi mennä.
Mitä kaikkea vauvalle pitää hankkia apteekista? Siis ilmeisesti ainakin niitä d-vitamiinitippoja ja desifiointiainetta navan puhdistukseen, mutta onko jotain muuta?

Mukavaa päivää kaikille toukomammoille!

Cheesecake + poju 34+1
 
Huomenta=)

Annaliina73: ihan on käynnit sulla kuten pitääkin.... rv 36 jälkeen käydään viikottain...(tai siis pitäisi käydä....mullahan oli viime neuvola rv 34 ja nyt sain lääkärineuvolan vasta rv 37 ja risat...)

Sormukset on mulla ihan käytössä, mä kun en ole koskaan pahemmin noista turvotuksista kärsinyt :D

Eilen pakkailin vauvan kotiintulokassin valmiiksi, vaikka tuntuu jotenkin niin kaukaiselta tuo syntymä... johtuisiko sitten tuosta vauvan epämääräisestä tarjonnasta, että jotenkin ajattelen ettei se sieltä mihinkään tule...vaikka poishan se sitten otetaan, keinolla millä hyvänsä... :LOL:

Nytyllä oli eilen oikein kunnon hikka... puoli tuntia kuunneltiin miehen kanssa nikottelua ja naurettiin... taisi pikkuisella itselläänkin mennä hermot, kun alkoi sen jälkeen vimmatusti puskemaan molempiin kylkiin...

äippä ja nytty rv 35+0 :heart:
 
cheesecake: täällä ainakin saa ne d- vitamiinit neuvolasta... ja itse en ole koskaan puhdistanut napatynkää desinfiointiaineella, "vesi vanhin voitehista"...
Eli eipä se vastasyntynyt vielä apteekista mitään tarvitse...
 
hienoo liinu sait päivitettya masu kuvaas, kivan näkönen pallo masu sinullakin :p
Sormuksista oon luopunut aika päivät sitten, heti kun pistää sormeen, sormet turpoo kun pienet nakit ja varsinkin kun oon kans pyröitellyt niitä.
Neuvola käynneistä mulla vasta pari viikkoa sitten alkoi, että kahden viikon välein käyn, ja oiskohan just ollut toi 36vk ---> kerran viikossa.

(.) Tulin hetki sitten labrasta jonne piti viedä aamupissa näyte, ottivat vielä lisää pissa näytteitä, ja arvakkaas vaan pissattiko tätä naista juuri silloin, eip! piti melkeen ½h odotella että tuli edes vähän ja kotona kun saa juosta joka välis vessassa :D Nyt sitten odototellaan tuloksia, neuvola täti lupasi niiden perään soitella ja ilmoitella että oliko mitään, ja jos ei niin saan äippäpolille ajan, mitä sinänsä kyllä toivonkin!! :D
 
meillä on noi käsiarviolla tehdyt painoarviot menny päin puuta aina...et ite en niihin ole enää luottanut.
mut ultralla on jäbää seurattu nii tiuhaan et niistä noita arvioita nipullinen.
26 viikolta ei arviota mut 24+5 oli arvio 670g ja 2+5 oli 970g.
ja nyt viimeisin mitta oli sit 35 viikolla 2200g.
meille sanottiin et 30 viikolle asti kasvavat aikast samaa tahtia ja sit alkaa yksilöllinen kasvu. ja 32 viikosta lähtien jäbä kiri kyllä kasvua sitten.
mut yksilöitähän nämä vaavit on. meillä on siro poika tulossa. mut itekin olen aikast pieni ja tosi hoikka. nii hullulta tuntuisi sit 4kg painavaa pukata ulos.. :D

täällä oli ihan demonien yö. tiuhaan supisteli ensi tosi kauan ja sit tyttö uneksi kai jotain ku kitisi ja pyöri ja potki vieressä puoli neljään asti. :( ja liitoskivut kauheat taas jalkojen sisäpuolella haarovälissä..joka askeleella tuntuu et repiee. panadolia oli pakko ottaa yöllä ja aamulla. mut eipä niistä näihin kipuihin apua ole kyllä.
mut jospa tämä taas tästä. musta tullu jo krooninen valittaja... :LOL: :LOL:
meinasin lampaiden villoja käydä leikkelemäs tänään vähän vähemmäksi mut eipä taida musta tonne tallihommiin olla näillä jaloilla. :headwall:
eiköhän tämä vielä iloksi muutu..pojalle voisin nakata nyt niitä suppareita tulemaan. ettei tämä sälli ulos tulisi vielä. luvan antanu sille sunnuntaista lähtien valita päivänsä sitten. :D

nemika+jäbä 36+2
 
Heippa pitkästä aikaa!

Tämä mamma on nykyään ROUVA =) 1.4. mentiin vihille. Ristiäisten yhteydessä olis tarkoitus paremmin juhlistaa meidän sinetöintiä =) Ollaan tässä jo 12 vuotta yhdessä oltu, niin ei haluttu mitään erillisiä The hääjuhlia.

SORMUKSISTA: Mulla ei ole nestettä vielä kertynyt, kopkop :D Nimittäin kihlasormusta juuri vihkipäiväksi pienensin yhdellä koolla, kun se on ostettu esikoisen odotusajan puolivälissä :D

OMA PAINO on ihme kyllä pysynyt aika hyvin kurissa, vaikka moneen kuukauteen en ole enää voinutkaan lenkkeillä supistusten ja kauheiden liitoskipujen vuoksi. Runsas veden juonti kai hiukan auttaa asiaa?

Meillä vaihtui taas kerran neuvolatäti, ensi viikolla pääsen senkin sit tsekkamaan. Mulla oli tossa 5 viikon väli neuvolakäynneissä, kun en millään saanutu aikaiseksi varata neuvolaaikaa :whistle: Neukkutäti oli jo hiukan hätääkärsimässä, mutta vannotin sille, et kaikki on kunnossa!

Eipä tässä muuta, hyviä loppu odotuksia kaikille!
Enää 4 työpäivää ja sitten ÄITIYSLOMA! :wave: :wave: :wave: :wave:
 
sädetikulle onnea kovasti rouvaksi tulosta :heart: :heart:
mä hätähousu menin nii "nuorena" naimisiin et kymmenen vuotta tuli täyteen viime kesänä häävuosia. =)
onnea vielä sylintäydeltä tuoreelle rouvalle!!! :D
 
sädetikku Paljon onnea rouviintumisesta!!! :heart: :flower:

Täällä herättiin tänä aamuna vuotta vanhempana ja sen kunniaksi reilun tunnin sain "nautiskella" säännöllisistä supistuksista...sitten loppuivat jälleen kun seinään ja jälkeensä jättivät taas armottoman menkkakivun. :headwall:

Sormukset oon joutunut ottamaan pois jo monen monta viikkoa sitten...turvoksissa ollaan ja näyttää pahenevan vaan. Tuossa ne nyt sitten killuu kaulaketjussa siihen asti että vauveli on syntynyt ja turvotukset laskee.

Neuvolakäynneistä Mulla on huomenna neuvolalääkäri ja sen jälkeen käyn tätiä moikkailemassa viikon välein. Mutta toivotaan ettei montaa viikkoa enää niin pääsee käymään vauvan kanssa.

Täällä on viimosin painoarvio tehty 27+2 ja sillon paino oli 1140g. Seuraava arvio on 2 viikon päästä, eli 38 viikolla
Oon tuosta ultrasta nähnyt jo unia että meen vauva on arvioitu yli 6 kiloiseksi. :eek:
Saapa nähdä päästäänkö seiskaan. :LOL:

Mutta nyt siivoilemaan, jos vaikka sattuu tänään vieraita tulemaan. =)

Liro ja piupau 35+6
 
sadetikku suuret onnittelut rouviintumisesta. Meilla tulee 9.6. 1 v tayteen, varmaan menee ihan pikkuisen lumoissa se paiva. Varsinkin jos syntyy yliaikaisena. :)
sormuksista turvotusta on vaikka muille jakaa, eivat ole menneet sormiin enaa hetkeen.

Nukuin onnekkaasti viela puolitoista tuntia. Joten sain sentaan 4 tuntia unta tana yona. Ihanaa. olisin ollut 2 tunnilla aika helisemassa neuvolassa. jonne nyt pitaakin kiiruhtaa.
Palaan myohemmin kuulumisilla.
 

Yhteistyössä