*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Kyllä tekstiä pukkaa ei oo tässä pinossa ainakaan ongelmia etteikö ketään kirjottelisi! :D mutta pakko myöntää että täällä kans roikun kun ei oikeen mitään tekemistä ole! :|
ihana mies lähetti viestiä ja sanoi että haluaa viedä minut shoppailemaan kun töistä kerkiää! eilen illallakin se tuumi että kun vauva on jo sen ikäinen että voi laittaa sellaiseen kävelyjuttuun niin sellainen pitää hommata (tuli vaihteeksi oikosulku enkä muista nimeä :D mutta ehkä kaikki tietää suurinpiirtein mitä tarkoitan :D ) raukka jo odottelee toista niin kovasti :heart: :)
 
Koko aamun on tehny mieli jotain hyvää, mutta kun ei kauppaankaan kehtoo lähteä kun vettä sataa kuin esterin pyllystä!! :D Ehkä se on vaan parempi minulle että sataa, niin pysyy herkuttelut edes vähän kurissa. Ja sitten kun minäkään en osaa sitten yhtään leipoa, niinkuin joku muukin mainitsi asiasta jossain vaiheessa. Minä kun se olen monesti kotihengettärenä reippaana "leiponut" yllätykseksi miehelleni, niin roskiinhan ne on joutunu heittämään kun ei niitä ole edes omalle miehelle kehdannut näyttää, saatika sitten antaa syötäväksi :D :ashamed: Mies se ihmettelee, että mitenkä koti tuoksuu ihanalle pullalle, mutta pullia ei näy missään :D =)

Mutta eihän tässä mitään hätää ole. Toivoa ei ole vielä menetetty sitten lainkaan, kun kohtahan minä olen äiti ja jos olen käsittänyt asian ihan oikein, niin äidit osaa tehdä hyvää ruokaa ja leipoa sitten vaikka mitä, niin eiköhän se päde minunkin kohdallani :D :LOL: Nyt vaan odotetaan synnytystä :p ;)
 
liinu noi pelot on ihan tavallisia. Mäkin tosiaan olen pk:ssa töissä ja vauvojakin siellä hoidan ja silti huolettaa välillä, että mitäs jos en osaakaan jotakin. Meinasin joutua melkein paniikkiin kun piti vahtia kaverin 4 viikkoista vauvaa. hyvinhän se siis meni, mutta varmaan hormonit pistää pelot mieleen. Näin myös yksi yö unta, että sain kaksipäisen lapsen. Ja ultrassahan vauvalla oli se yksi pää, mutta silti jäi uni aamulla painamaan päälle. lähinnä pelotti, että miten ympäristö suhtautuu sellaiseen lapseen. itselle se oli unessakin valtavan rakas. Joten kyllä näitä pelkoja on.

lapsiveden meno en osaa kyllä oikein valmistautua mitenkään. Sohvaa hiukan pelkään, mutta sitten jos sinne menee niin pesettäähän tuo täytyy jälkeen päin. Neuvolassa sanoivat kyllä,että useimmin jos menee lapsivedet ekana, niin sitten menee liikkeessä. Eli en osaa sänkyäkään oikein pelätä. Täytyy varmaan mun tuurilla sitten vaan ostaa uusi petari. Jotenkin luulen muutenkin, että synnytys alkaa supareilla eikä vesien menolla. =)

eikös joku voisi poksahtaa tässä ihan meidäön palstalla roikkuvien iloksi? täällähän on kuitenkin monia viikolla 37. menijöitä, joten eipäs se enää haittaisikaan, vaikka vauva lähtisi tulemaan. =)
 
tahtoo kans munkkia..mää en pääs edes kauppaan ku mies vei auton ja kauppaan on sen verran matkaa etten jaksa kävellä ja melkeinpä ylämäkeä koko menomatka. mä käyn vähän väliä jääkaapilla kattomas olisko sinne ilmestynyt kuin ihmeen kaupalla jotain herkkuja mut eihän siellä oo ku tyhjää vaan. no tänään olis kauppapäivä jos mä pyytäsin miestä tuomaan mulle munkkeja, NAM
 
Minäkin olisin ihan valmis pukkaamaan lapsoseni maailmaan, onhan tässä jo 37. viikko menossa =) Kaikki on valmiina, vain vauva puuttuu :heart:

Olen muuten aina ajatellu, että kaikki imetysliivit ovat sellaisia plöröjä, joissa ei ole minkäänlaista toppausta/muotoa kupeissa. Mutta viimeviikolla tein löydön Lindexiltä, oli muuten ihan täydelliset imetysliivit (ainakin minulle) ja ei edes kalliitkaan, vajaa 17?. Suunnittelin etten osta ollenkaan imetysliivejä, mutta on se kyllä ainakin parit ostettava sittenkin :D
 
lapsivesi- juttuun: Mulla molemmista vedet menneet vasta salissa kalvojen puhkaisun jälkeen... joten en ole ajatellut mitenkään kotona varustautua tuohon... isäntä kyllä mainitsi varoiksi pressuttavansa auton penkin :headwall: pönttö...

sHv:juups, kommentoin tuonne kerhon puolelle...
 
työ ootte ihan mahottomia. Teksitä on tullut parissa tunnissa kaks sivua. Täällä täytyy siis roikkua kokoajan, jotta pysyy matkassa mukana...

iina tervetuloa!!

Mulla tekee kanssa mieli munkkia. Onneks kaapista löytyy lakua ja suklaata.. herkuttelen mieheltä salaa.. Ja mä oon sen ansainnut kun en saanut nukuttu viime yönä. Just lauantaina suunniteltiin miehen kanssa että tarvii varmaan leipoa itte munkkeja vapuks.. Miten aikasin sima pitää tehdä???

Mä oon varmaan sitten ihan yksin täällä toukokuun lopulla!! Mulla kun on la. ihan siellä viimesellä kolmanneksella.. Täyty sitten yksin vaan rupatella täällä. Ja oon ihan varma että pitkäks menee.. koska ei mulla mitään "oikeita" suppareita oo ollu ja varmaan ihan tavallisesti synnytänkin... Eli paljon on vielä matkaa jäljellä. On se niin epäreilua että kohta joillain on jo vaavit sylissä...

nyt iski dementia, enkä muista mitä piti kirjottaa...

 
Synnäriltä kotiuduttu yhtenä kappaleena!

Eilen aamulla alkoi säännölliset supparit soittelin parin tunnin jälkeen synnärille ja sanoivat että jos ei parissa tunnissa lopu niin voi käydä näytillä. Menin iltapäivällä käymään ja sain pariin otteeseen estolääkitystä ja tipan, viikoja eilen vasta 32+6. Tänä aamulla sit onneksi loppuivat ja pääsin kotiin. Nyt saikulla mammaloman alkun. Kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki mutta onneksi kaulaa jäljellä vielä 3mm. Viikon verran vielä pidätellään ja sit annetaan tulla jos on tullakseen oli lääkärin kommentti, kun kyselin että olisko mahkuja saada normaali täysaikainen vauva. :/

Meillä ei ole mitään valmiina mut nyt varmaan tarvis pikkuhiljaa alkaa laittaa :D

Galluppeihin

Itkuhälyytin meiltä löytyy esikoisen jäljiltä, just sellainen Philipsin keltainen :whistle:

Kaukalo myös esikoisen jäljiltä Britaxin Baby Safe plus (tai jotain sinne päin)

Vappu suunnitelmat vielä vähän auki mutta toivon todella että olen vielä yhtenä kappaleena ja mennään esikoisen kanssa vapputorille ostamaan ilmapallo. Sima ja tippaleipä on kans ihan ehdottomat vappu eväät!


:wave: Vilma 33+0
 
BIRDIE: taidan määkin aika pitkälle toukokuuta täällä roikkua kun laskettuaikakin on vasta kuun viimonen päivä :D

LAPSIVESIen menosta en esikoisesta varautunut mitenkään kotona ja vedet meni sitten synnärillä kun olin jo jotain 7-8cm auki.

VILMA: hui, onneksi saivat supparit loppumaan. toivottavasti vauva pysyis vielä hetken matkassa mukana.

VAPPUNA ei suunnitelmia, pojalle laitetaan kotona vähän vapputunnelmaa, ilmapalloja, viuhkoja, serpentiiniä yms. viime vuotinen vappuviuhkakin löytyy mutta on aika kärsineennäköinen mut on siinä vielä sitkeesti kiinni muutama rimpsu, oliskohan aika jo heittää se mäelle.. :LOL: niin ja tietty niitä munkkeja, jotka varmaan ostetaan valmiina kaupasta, olen kyllä sanonut miehelle että voisin kyllä ite leipoakkin niin tokas vaan että ostetaan vaan kaupasta. ei taida ukko oikein uskoa mun kokkaustaitoihin tai jotain :D simakin taidetaan ostaa kaupasta, no pääsepähän helpolla ku ei tartte ite väsätä...

mistähän kannattais haalia noihin tupperwaren tuttipulloihin uusia tuttipäitä?? onks kellään tietoo?? saiskohan netin kautta tilattuu??
meilt löytyy kolme tollasta pulloo ja oon ollut niihin aikoinani tosi tyytyväinen.

kurpitsa rv32+2
 
Joskos nyt olis hetki kirjoittelulle.

Viime yö meni tosi huonolla nukkumisella, kun asentoa piti kokoajan vaihtaa.

Nyt on edelleen silmät ristissä, mutta onneksi työpäivä on kohta takana ja ehkä pääsis hetkeksi loikoilemaan. Tosin voi olla toive ajattelua, kun mies on ollut vapaapäivällä niintaitaa intoa puhkuen olla vastassa esittämässä jos jonkin moista menemistä ja tekemistä. Toivottavasti on saanut yläkerran aulan laminaatin nyt kuitenkin laitettua, että olis edes vähän suurempia energia ryöppyjä saanut purettua.

Päivän istuminen alkaa taas ottaan tonne alapäähän vaikka olen yrittänytkin vähän väliä jaloitella. Vasemman jalan pohkeessa on myös ikävää kiristystä täytyy varmaan kans sitä icepoweria kokeilla.

Raitatableteja täytyisi käydä hakemassa, mutta kun ei mukamas ole apteekille päin mitään asioita.

Loppuviikosta olis tarkoitus lähteä vauvatarvike ostoksille, jotta edes jotain olis sit valmiina kun Hemuli päättää syntyä, ettei sit heti synnäriltätarvitse kauppaan rynnätä, vaikka mies onkin narsin näppärä kaupassa kävijä kun vähän antaa vain vinkkiä.

Nyt vielä viimeinen työ puristus ennen kotiin lähtöä.

Jossu & Hemuli 32+6
 
Vilma: onneksi selvisitte säikähdyksellä...mut hyvät viikot sullakin on jo niin ei sinänsä hätäää =)

Liro: mä menen huomenna neuvolaan ja valitan asiasta taasviime neuvola käynnillä jo valitin kipuja, nyt sit polilla viikko sit ja nyt taas jospa ne nyt ottasivat ne näytteet..no onneksi papu jumppailee massussa joten hänelle tää kipu ei taida tehdä vaivoja :heart:

mut ruuanlaitto kutsuu pitää lähteä viellä illalla vähän kylättelemään ja mua särkee päätä ja panadolia ei varmasti ole |O ja mies ei vastaa puhelimeen et tois tullessaan
 
Tää mamma on Ullislintsillä silliaamiaisella vappuna, koska tää ei ainakaan synnytetä ennen sitä. Lääkärin mukaan likalla ei ole mitään kiirettä ulos....

Polilla olin aamusella käymässä ja hiukan on paikat pehmenny (vajaan sentin) ja sisäpuolelta ollaan täysin kiinni ja kaulaa on vaikka muille jakaa... neiti painaisi tasan 2,5 kg ja on onneksi älynny kääntyä rt:hen... ylläripylläri että ei ole kiinnittyny vielä. Olipas helpottava tietää, että diabeteksen hoito onnistuu, että ei ole tulossa sokerivauvaa ja ennenkaikkea että kaikki on vauvalla kunnossa =). Ja aivan ihanaa oli nähdä neiti ultrassa, kun sitä viimeksi on nähny tammikuun loppupuolella. Ja nyt sitten ultrataankin ton diabeteksen takii loppuaika kerran viikkoon ja otetaan sydänkäyrät. No enpä ainakaan jää jokapäivä makoilee tuohon sohvalle....

Repa, mä :wave: vissiin ilmottaudun kanssa oireettomaksi.... ainoo on tuo ummetus, joka tuntuu aiheuttavan mahakipua... vessassakäynti kuitenkin helpottaa :D

Niin, kyselin tuossa aiemmin jo siitä, että olettekos vauvalle antanut vettä pullosta vai onko pelkkä maito ollu se juttu?
 
kurpitsa: kysäses joltakin jälleenmyyjältä niitä tupperin pullon tuttiosia. varaosista saapi tilattua niitä. ja niihinhän käy noi tavallisetkin päät yleensä mitä kaupassa myydään. mut jos haluaa samanlaisen nii varaosista saapi.
 
Edla-Mamma, itselläni ei ole vielä muita lapsia kuin tämä tuleva, mutta mitä olen äippäni lasten hoitoa seuraillut, niin hän on ainakin aika aikaseen antanut vettä pullosta, hikkaan ainakin.
Minullakin on aika pitkään vaivannut ummetus, mikä vissiinkin johtuu rautatableteista. Mutta nyt en ole pariin kolmeen päivään ottanut, niin johan on tavaraa tullut :D Ja aloitin tässä jokunen aika sitten syömään aktivia-jugurttia, niin sekin on pehmentänyt hieman vatsaa.

Siitä puheen ollen, onko kenelläkään ilmennyt peräpukamia??
 
kaikki puhuu herkuista ja mulle ei uppoa mikään..mietin just et pitäskö sitä ajella tytön kans kauppaan ja leipoa perinteiset kolme pellillistä pitsaa ja laittaa pakkaseen osa. jos se herkku vaik uppoisi. kaikki ällöttää nii kauheasti ettei ruokaa oo saanu tänään alas. pari kuppia kahvia vaan. :(
pitäs pakkasta täyttää noille muksuille laitosajaksi ku ukko ei mikään keittiömestari ole tosissaan. saisi sit noi murut kunnon evästä kuitenki.
mut kai sitä on välillä lähdettävä kaupalle. on nii etova olo päällä. jospa raitis ilma auttaisi.
ja just ku leveilin suppareilla ettei paljoa tule nii koko ajan vetelee napakasti nyt.
mutta mun tuurilla ne loppuu ku seinään taas kohta.. :LOL:
 
Mä täällä sain ku sainki ruuan väsättyä siihen kun ukkeli tuli töistä kotio. Nyt on massu täynnä mitä herkullisinta jauhelihakastiketta ja perunoita. Tuli kyl massu niin täyteen taas et huoh... :D Nyt sitten jäin TAAS yksin ku ukkeli lähti hoiteleen työpäivän jälkeen oman firman asioita...menee hermot kohta ku saan olla päivät yksin ku se on töissä ja sit viel illatki ku se hoitelee firman asioita. :kieh: Nooh onhan mulla teijät... :D

poika04: niinhän niitä pelkoja taitaa olla melkeen kaikilla. En vaan jotenki osannu varautua et ne tulis omallekki kohalle, Hassua sinällään. :ashamed: Kiitos lohdutuksen sanoista.

Mäki jo niin tahtosin et ois jo oma tuhisija täällä kotona...mutta oon kyl onnellinen jos tyty pysyis tuolla yksiössään vielä 2-3 viikkoo. Mut mun tuurillahan mä päkytän täällä yliajalla mooooonta viikkoo.Tulis vaan nyt äkkiä se 24 päivä et pääsisin sinne ultraan ja painoarvioon ku ei ole mitn hajua mitä tyty painaa. Viimeks viikolla 26 tyty paino 760 g ja oli käsittääkseni hiukka kevyt ikäänsä nähden. Siispä MITÄ TEIJÄN VAUVAT ON PAINANU 26 VIIKOLLA???? Tokihan kaikki kasvaa omaa vauhtia,mut...
 
Moikka!

Minä täällä viettelin muutaman päivän hirjaiseloa. Oli semmonen mahatauti, että oksat pois. Tuli istuttua tuolla pöntöllä 24/7 kannikat puuduksiin. Nyt kyllä tuntuis siltä, että elämä voittaa ja kakka kiinteytyy ;)

Hirmusesti ootte kyllä saaneet kirjoituksia aikaan :) Yrittelen päästä mukaan, minkä muistiltani pääsen...

poika04 Mulla kanssa alamaha tosi kipee ja ihan kosketusarka. Sinuthan muistaakseni oli kanssa sectioitu, kuten myös minut? Otin asian puheeksi neuvolassa, kun siis oikeasti olen niin kipeä tuosta mahasta, etten anna neuvolatädin ees koskea saati painella kohtua, niin se oli sitä mieltä, että paljon olis kiinnikkeitä tullu edellisen leikkauksen tiimoilta, että ne sit aiheuttaa järkyttävän kivun.

Ja kun nyt pääsin tuohon kohdunkipuun, niin minua on alkanu mietityttämään sellainen asia, että mitenkähän se kohtu kestää mahdollisen alatiesynnytyksen. Onko kellään tietoa, jos on leikattu pystyyn, niin onko silloin mahdollista edes synnyttää alakautta? Onko meistä kukaan synnyttänyt tai onko ketään kielletty synnyttymästä juuri ko. asian vuoksi? Mitä nyt oon lukenu kirjoituksia ja kattonu sitä Vauvatalo- ohjelmaa, niin joka paikassa sanotaan, ettei pystyviivalla leikatun kohtu kestä alatiesynnytystä. Mä oon kyllä muutenkin jo aika varma tai on sellainen tunne, että meidän vauva ei alakautta mahdu tulemaan. Ja että leikkaus on varmasti vapun jäljeen perjantaina...Meillä kun on se synnytystapaultra sillon vappuviikon maanantaina.

Nukkumisesta Täällä ei nukuta, ei. Tai kyllähän minua nukuttais, mutta asentoa ei enää löydy ja vessassa saa rampata vähintään sen kaks kertaa. Ja näistä kerroista ensimmäinen on aina nakutettu klo 01.00 :)

Hoitopöydästä Meillä on pinnasänky ( eilen koottu :) ) ja hoitopöytä ( kokoamatta ) meidän makkarissa. Esikoltakin oli mulla makkarissa ja siinä tytön hoisin. Minusta ihan must juttu! Mutta kukin tyylillään.

Pulssista Mulla kanssa pulssi noussut. Tavallisesti se on 50-60 per min, mutta nyt mennään semmosella 80-90 lyöntiä minuutissa. Pulssin kohoaminen johtuu ihan siitä, että meillähän tuota verta on nyt se noin 1,5 litraa enemmän kun normi tilassa, eli sydän joutuu tekemään enemmän töitä kierrättääkseen verta. Ja itellä siihen pulssin kohoomiseen vaikuttaa ainakin kunnon huononeminen kanssa.

Kosteuspyyhkeistä Käytin tytöllä öisin, matkoilla ja pikkukakkoihin ja niin aion tehdä myös tulokkaalle. Meillä tytöllä vielä on atooppinen iho, niin siksikin minimoin vedellä pesut pienenä.

Huonosta olota ja kun ruoka ei maistu Sen verran oon kuullu, että ruoka ei enää hirveemmin maistu synnytyksen lähetessä. Tää on kuulemma kanssa näitä hormoonijuttuja ja elimistön omaa reagointia tulevaa synnytystä varten. Sama kun mahan kuralla olo. Mutta tiiä häntä, syitä voi olla myös muita.

Mutta nyt tää mamma alkaa jälleen kerran ahdistella "ystävääni" Keskoa siitä äitiysrahapäätöksestä!!!

Mukavaa päivää kaikille ja Iina72 TERVETULOA joukkoon mukavaan ja aktiiviseen :)
 
liinu83: tämä meidän vesseli oli painoarviossa rv 26+2 917g, joka vastaa kuulemma juuri kokoistaan.... kahdesta aiemmasta lapsesta en ole saanut minkäänlaisia arvioita, koska niitä ei meilläpäin tehdä ilman mitään syytä...
 

Yhteistyössä