Moikka!
Minä täällä viettelin muutaman päivän hirjaiseloa. Oli semmonen mahatauti, että oksat pois. Tuli istuttua tuolla pöntöllä 24/7 kannikat puuduksiin. Nyt kyllä tuntuis siltä, että elämä voittaa ja kakka kiinteytyy
Hirmusesti ootte kyllä saaneet kirjoituksia aikaan
Yrittelen päästä mukaan, minkä muistiltani pääsen...
poika04 Mulla kanssa alamaha tosi kipee ja ihan kosketusarka. Sinuthan muistaakseni oli kanssa sectioitu, kuten myös minut? Otin asian puheeksi neuvolassa, kun siis oikeasti olen niin kipeä tuosta mahasta, etten anna neuvolatädin ees koskea saati painella kohtua, niin se oli sitä mieltä, että paljon olis kiinnikkeitä tullu edellisen leikkauksen tiimoilta, että ne sit aiheuttaa järkyttävän kivun.
Ja kun nyt pääsin tuohon kohdunkipuun, niin minua on alkanu mietityttämään sellainen asia, että mitenkähän se kohtu kestää mahdollisen alatiesynnytyksen.
Onko kellään tietoa, jos on leikattu pystyyn, niin onko silloin mahdollista edes synnyttää alakautta? Onko meistä kukaan synnyttänyt tai onko ketään kielletty synnyttymästä juuri ko. asian vuoksi? Mitä nyt oon lukenu kirjoituksia ja kattonu sitä Vauvatalo- ohjelmaa, niin joka paikassa sanotaan, ettei pystyviivalla leikatun kohtu kestä alatiesynnytystä. Mä oon kyllä muutenkin jo aika varma tai on sellainen tunne, että meidän vauva ei alakautta mahdu tulemaan. Ja että leikkaus on varmasti vapun jäljeen perjantaina...Meillä kun on se synnytystapaultra sillon vappuviikon maanantaina.
Nukkumisesta Täällä ei nukuta, ei. Tai kyllähän minua nukuttais, mutta asentoa ei enää löydy ja vessassa saa rampata vähintään sen kaks kertaa. Ja näistä kerroista ensimmäinen on aina nakutettu klo 01.00
Hoitopöydästä Meillä on pinnasänky ( eilen koottu
) ja hoitopöytä ( kokoamatta ) meidän makkarissa. Esikoltakin oli mulla makkarissa ja siinä tytön hoisin. Minusta ihan must juttu! Mutta kukin tyylillään.
Pulssista Mulla kanssa pulssi noussut. Tavallisesti se on 50-60 per min, mutta nyt mennään semmosella 80-90 lyöntiä minuutissa. Pulssin kohoaminen johtuu ihan siitä, että meillähän tuota verta on nyt se noin 1,5 litraa enemmän kun normi tilassa, eli sydän joutuu tekemään enemmän töitä kierrättääkseen verta. Ja itellä siihen pulssin kohoomiseen vaikuttaa ainakin kunnon huononeminen kanssa.
Kosteuspyyhkeistä Käytin tytöllä öisin, matkoilla ja pikkukakkoihin ja niin aion tehdä myös tulokkaalle. Meillä tytöllä vielä on atooppinen iho, niin siksikin minimoin vedellä pesut pienenä.
Huonosta olota ja kun ruoka ei maistu Sen verran oon kuullu, että ruoka ei enää hirveemmin maistu synnytyksen lähetessä. Tää on kuulemma kanssa näitä hormoonijuttuja ja elimistön omaa reagointia tulevaa synnytystä varten. Sama kun mahan kuralla olo. Mutta tiiä häntä, syitä voi olla myös muita.
Mutta nyt tää mamma alkaa jälleen kerran ahdistella "ystävääni" Keskoa siitä äitiysrahapäätöksestä!!!
Mukavaa päivää kaikille ja
Iina72 TERVETULOA joukkoon mukavaan ja aktiiviseen