*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

poika04: juu mie voisin loppu viikosta nakkasta tulemaan! :D
päästäs sit tosi toimiin jo pikku hiljaa :LOL:
tosin mulla on vähän toi supistelu rauhottunu. mutta paikat ku on nii auki jo valmiiksi nii ei paljoa suppareita enää ite tarvii. nii lahjottelen niitä sit ilomielin :LOL:

nemika+jäbä 36+1
 
Tervetuloa Iina :wave: Meillä onkin sama l.a ;)

No niin,kiva kun aloitte höpisemään munkeista :kieh: Arvatkaa vaan kenen mies joutuu kipittämään kaupan kautta, enne kuin on kotiin asiaa :LOL: Pahimpaan pakotukseen pakko hakea mokkapaloja... Nyt kyllä pitäis vähän rajoittaa tätä mässäämistä, alkaa iho kukkimaan,kun koko viikonloppukin meni pelkkiä herkkuja syödessä, kebabbia, pizzaa, hesburgerin tuotoksia ja julmetut määrät sipsiä, limua ja karkkia :ashamed: Porkkana käteen ja hymyä huuleen....

Liinu83 Mees nyyt vaan kaivamaan se kamera sieltä kätkösistä ja ota kuvi amasukkaasta!!! Mun tahtoo! B)
 
mulla on tökkiny ruoka taas nii pahasti ku olla ja voi. ällöttää kaikki mitä pitäis suuhun laittaa. eikä kunnon nälkää etes tunne. päivällä saa väkisin työntää lämpimän ruuan alas ja siihen se melkein jää sit. on nii täys olo koko ajan vaik ei ole syönykään.. :(
mulla olis viinereitä ja dallaspullia pakkasessa..voin viskata teille tulemaan jos paremmin maistuisi :LOL:
 
Kiitos kiitos..

jospa minä nyt alkuun itsekkäästi omaan napaa... Saikulla ollut 6.3. alkaen, supistelujen takia. Mutta aivan sama makaako vai tekeekö jotaki, supistelee ku sille päälle sattuu. Eli en ole rasituksella huomannut vaikutusta ko. asiaan. Välillä supistelee tosi napakastikin, mutta tyylilleni uskollisena "Hulda-huolettomana" en oo paljo asiasta hötkyilly :whistle:
Vauvallekaan ei oo ollu valmiina mitään noiden aikasempien muksujen jäliltä, kaikki on pitäny alusta hankkia. Kauhee miettiminen/muisteleminen ollu ett mitä sitä oikein tarvii, välillä olo ku ensisynnytäjällä ;) Mutt teidän juttuja lukemalla on alkanu palailla muisti pätkittäin ja jotakin olen minäkin jo saanut hommattua.
Yöt on yhtä pyörimistä ja hyörimistä, mitenkään päin ei oo hyvä olla, vali vali...

Iina
 
Teretuloa Iinalle ja muille pömppiksille huomenet! Ei taaskaan oo nukuttu yhtään yöllä. Aamulla kun lapset lähti kouluun sain unen päästä hetkeksi kiinni ja siinä se. HUOH!
Vapusta Mä kyll aattelin, että oon jo synnyttänyt ja syön hyvällä omalla tunnolla munkkeja. Toivossa on ainakin hyvä elää.... B)

Joku kyseli edellisistä raskauksista: Mulla eka synty 41+5 ja toka 40+3. Molemmat käynnistettyjä, joten en ees tiedä, että miten synnytys voi käynnistyä! Toka oli selkeästi yliaikainen, eka ei. Tämän olisi paree tulla ennen laskettua aikaa, kiitos =)

Méillä on kans kaikki valmiina vauvalle. Ainoastaan vauveli pysyttelee mahassa. Saa tulla pois milloin vaan, koska kokoakin on jo yli 3 kg. Taisin jo leuhkia, mutta tällä kertaa ei kuulemma yliaikaiseksi päästetä... :whistle: Eli viimeistään laskettuna aikana pitäs ulos tulla.

MUOKS! mulla on paino pudonnu pari kiloa, mutta ei varmaankaan haittaa mitään??
 
oonki laittanu varmaan jonneki tänne et aiemmat on syntyny 33 ja 36 viikolla. niin tietää etten voi täysiaikaisia saadakaan niin toiveet korkealla et pian on nyytti sylissä. :D
tai nyt ku sitä alkaa ootteleen ulos nii ei varmasti inahdakaan... :LOL:
 
Nemika: Mä sitten jään oottelemaan niitä :saint:

Oispas mahtavaa kun ois oikeesti jo vappuna synnyttänyt :D mut eiköhän sitä sinne loppukuulle täälläkin mennä ihan reippahasti =)

jaahas pitäs ehkä raivaamaan rueta tätä huushollia kun pieni kulta meni päikkäreille =)
 
majj: mitään syitä ei ole löydetty miksi esikoinen syntyi niin aikaisin. mutta ainut selitys minkä lääkärit on keksinyt on se et mulla ei vaan mahdu kasvamaan masussa täysiaikaiseksi muksut. ja tämäkin jäbä on tosi ahtaasti jo masussa.
synnytykset käynnistyy itestään sitten ihan kovilla supistuksilla. eikä mitään aiheuttajaa löydy muuta ku se että harvinaisen ahtaasti ovat noi aiemmatki viettäneet masussa aikansa. :)
 
kirjoitin pitkät viestit ja katosi. Hitto. En millään jaksaisi sepustaa kaikkea uusiksi.
iinalle tervetuloa
nemika kyllä minä luotan siihen, että sieltä päin tulee vauvauutisia pian. etkös muuten itse veikkaillut tätä maanantaita synnytyspäiväksi?

Mulla on ähky. söin lounasta liikaa ja nyt mietin, että lenkille voisi todella raahautua hiukan myöhemmin. Jalka ja selkä ovat vaan sen verran kipeinä, että aikasmoista linkkaamista siitä taas tulee...
 
No sit nemika varmaan vappuna on jo saunan lauteilla jos noin on menny ennenkin..Mulla tosin ensimmäinen syntyi rv 41+3 ja käynnistettynä..Siks vähän jänskättää et miltäs se tuntuu jos nyt tuleekin ilman käynnistystä ja jos ei kerkee mitään kivunlievityksiä saamaan!! APUVA!! Viimeks kerkesin epiduraalin saamaan ja olo oli kun taivaassa sen jälkeen!! Nyt kauhistuttaa ajatella et miltä se sit tuntuu jos ei kerkee siihen saumaan...Mut luultavasti ainakin ponnistusvaihe ois lyhyempi siinä tapauksessa, kun kuulin et epiduraali heikentää supistukset ja sit ponnistusvaihe kestää pidempään..Mulla siis kesti pojan synnytyksessä pikkusen päälle tunnin..Ei kiva..

D |O
 
Dinah teín saman havainnon, kun pakersin ekaa. Työntöpoltot jäi uupumaan melkein kokonaan ja väkisin puskin pojan ulos. Kesti yli puol tuntia. Toisella ei ollut mitään puudutuksia ja poika oli ulkona 2,5 minuutissa. En siis halua tälläkään kertaan ainakaan epiduraalia..
 
perskuleen munkkipuheet, tänne kans munkkia :kieh:

tervetuloa Iina72loppumetreille jakamaan tuntoja syviä =)

äippä 84: mä sulle vastailinkin jo kerhon puolelle, mut mulla siis myös lääk.neuvola vasta rv 37+4 mutta terkkatäti katsoo asennon ens.ma ja kirjoittaa lähetteen äippäpolille jos ei ole raivotarjonnassa, samoin kirjoitti lähetteen sinne kasvukontrolliinkin aikaismmin, eli ei meidän neuvolassa noihin lääkäriä tarvita ja kyllä terv.hoitajan täytyy osata lapsen asento määritellä... toivottavati teillä ollaan samoilla linjoilla, niin ei hätiä mitiä
 
Tervetuloa Iina! :flower: Mun täytyy tehdä munkit ja simat jo etukäteen. Se vappu kun menee sairaalassa. Tekis kyllä mieli ihan hulluna!
En ole vaan keittiöihmisiä....vihaan ruuanlaittoa ja kotihommia yleensäkin. Siis teen tottakai ruokaa jne. mutta en haluais tehdä!
 
Kaupasta kotiuduttu. Herrajee mikä ilma oli kävellä.HYI!!! Mut arvatkaas mitä tarttu kaupasta mukaan PUSSILLINEN MUNKKEJA!!!!!!!!!!!!NAM... :p Kaupan täti niitä just vasta purki hyllyyn ja koppasin heti pussillisen tuoreita munkkeja varmaan suu vaahdossa... :LOL: Kaupantätiä meinas hiukka naurattaa!!!

Mymmelis: m lupaan et tän illan aikana laitan sen masukuvan.

Nyt tää käy ton munkkipussin kimppuun.... :whistle: :p :D
 
katrinainen: mun kaveri oli vahvasti sitä mieltä että tänään. ite luulen ja tiedän ettei vielä tänään. ensi sunnuntaita ite yritän ku olis se 37 täynnä ja pisin raskaus tulisi sitten mulle. sais ns. "enkat" viimeiseen raskauteen. ku tän jälkeen meillä on kiintiö sitten täysi =)
mut saapi nähdä. tosiaan kaikki synnytykset lähteny nii seinän takaa käyntiin ykskaks ettei ole voinu tuntiakaan aiemmin ennustaa et kohta lähdetään. et saapi nähdä. :D
tai sit ollaan toukokuussakin vielä kasassa :LOL:
 
Huhhuh, sainpas luettua sellaiset parikymmentä sivua teijjän kirjotteluja :D Eihän siihen mennytkään kuin koko aamu, sellaiset kolme tuntia :D Meijän tietokone se sitten otti ja meni rikki viime maanantaina ja nyt sitten vasta saatiin uusi kone käyttöön!! JEEEEE!!! =) :D Voitteko uskoa miten tuskasta on olla iliman konetta?!?!? Varsinkin kun yksin kotona päivät pitkät kököttää. On kyllä ollu ikävä tätä palstaa ja koko ajan olen jännitellyt että kuinkakohan moni on jo lapsen pukannut maailmaan. Minun tuurilla se jennikin synnytti kun en ollut palstaillut pitkään aikaan :D

Arvatkaa vaan muistanko sitten yhtään enää mitä piti kirjoittaa :D

Tervetulloo minunkin puolesta kaikille uusille tulokkaille =) :wave:

Nukkumisesta: ihme kyllä ei tarvitse käydä yöllä vessassa kuin yhden kerran siinä aamuyön aikaan. Muuten kyllä nukkuu kuin tukki, paitsi kyljen vaihto on nykyisin aika tuskaista. Unta saattaa kertyä yössä sellaiset 12 tuntiakin ja illalla väsyttää jo kahdeksan aikaan. Mitähän sitä sitten pikkuisen kanssa tulee olemaan kun nyt voi nukkua PALJON!! Ihan jänskättää. Unia nään vaan imettämisestä, varmaan siksi kun sitä eniten mietin ja pohdin että onnistuukohan se. Eikä varmana onnistu kun sitä stressaa, voi kun vaan saisi ajatukset muualle.

Peloista, synnytys ei niinkään pelota kun ensisynnyttäjänä ei osaa odottaa oikein mitään. No ehkä ainut mitä tietää tai osaa kuvitella siitä on, että se sattuu ihan pirkuleesti! Kai :D Jännitys on kyllä tosi kova tulevaa kohtaan, jännittää silleen kivasti :D


Voi kun ei muista nyt mittään mitä piti kirjoitella....

Vappusuunnitelmat on sellaiset, että meillä olisi nyytti jo kotona :D

Tulenpas hiukan myöhemmin kirjottelemaan lisää kun muistan mistä piti höpöttää :headwall: =)

santrra 36+1 (hui miten lähellä se lähtö voikaan olla)
 
pakko kehua meillä kiiltää nyt sauna ja pesuhuone puhtauttaan..ai kun oli ahkera =) =)

mä torvi oon miettinyt eten varmaan osaa lähteä edes oikealla hetkellä saikulle jos synnytys käynnistys itestään :D paitsi jos vedet lorahtas jota luultavasti luulisin et pissit meni housuun :D kaverille sanoin et lähen sit kun pää alkaa näkyä alakerrasta
 
Niin sitten vielä sitä olen mietiskellyt, että pitääkö/kannattaako sitä tehdä jotain valmisteluja kotona lapsiveden menon takia. Eli tarkoitan sitä, että kannattaako ottaa sängyn vierestä mattoa pois, laittaa sänkyyn vaikka pyyhe tai jottain sellaista. Teillä jolla on kokemusta, niin missä vedet on menneet? Ihan ihmeellisiä sitä miettii.
 
Moikkista koikkista ja hyvää alkanutta viikkoa!!!

Täällä ollaan pohdittu mikä on normaalia maha kipua ja mikä ei...Mulla on nyt parin viikon ajan ollut kovaa (ehkä tosi kovia menkkakipuja muistuttavaa) Alavatsa kipua ja noiden päälle paljon tosi kipeitä ja vähän vähemmän kipeitä supistuksia, mutta en niistä ole panikoinut...varmasti kohtu valmistelee itseään tulevaa synnytystä varten tai jotain. Tietty jos oikeen huolettaa niin lääkäriin toki kannattaa mennä, mutta luulen että on ihan normaalia jo tässä vaiheessa.

Poika04 Jos susta tuntuu että sulla vois olla joku tulehdus niin kannattaa soittaa terkalle heti ja pyytää lähete labraan. Pieni vaiva ja asia olis nopeesti selvitetty =)

Täällä kanssa elätellään toiveita että vappuna olisi tutustuminen uuteen tulokkaaseen jo hyvässä vauhdissa!

Kosteuspyyhkeitä Alettiin esikolla käyttämään vasta kun kakasta tuli kiinteempää...ihan ne pikkuvauvan kakat pestiin aina veden kanssa pois. Nyt ajattelin öitä varten ostaa kosteuspyyhkeitä niin ei tarvisi alakertaan karata keskellä yötä pyllypyykille.
Esikolla oli hoitopöytä mutta meillä se oli aivan turha, joten myytiin se jokunen kuukausi sitten pois. Kakkosen vaipan vaihdot sujuu sängyn päällä, sohvan päällä tai missä sitten milloinkin. Pesukoneen päällä meillä on hoitoalusta ja se riitti esikollakin hyvin. =)

Omaan ( . ) Kuuluu vaan tätä tuskaa ja ahdistusta. Alkaa tämä norsuna olo kyllästyttää toden teolla. :LOL:
Liitoskivut on ihan kamalat ja pahenee vaan...häpyluu on kun moukarilla murskattu. Kyljen kääntäminen tai sängystä ylös nouseminen on oma projektinsa.
Supistuksia tulee joka päivä enemmän tai vähemmän ja nyt peiton heiluttelukin saa aikaan tosi mojovat supparit. Viikon päästä meillä ei siit muuta tehdäkkään kun "myllätään" jos vaikka saatais niin synnytys käynnistymään. :saint: :D
Mutta näitä loppu ajan vaivoja siis riittää enemmän kun omiksi tarpeiksi ja isännän kanssa ollaan enemmän kun tyytyväisiä kun tiedetään ettei tätä enää montaa viikkoa kestä.

Mäkin voisin profiiliin päivitellä masukuvan. =)

Liro ja piupau papunen 35+5
 

Yhteistyössä