*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Mymmelis: niinhän se varmaan pitää tehdä mut taidan viellä neuvolassa huomenna valittaa...jos vaikka ottas jotkut näytteet..

Meillä hoitopöytä nökötttää pesuhuoneen lähellä...eli ei oo samassa huoneessa.mut ainahan sitä paikkaa saa vaihdettua jos ei oo kätevä =) siellä minne sen sijottaa..
 
Mymmelis: Esikoisen aikana meillä hoitopöytä oli eri huoneessa, kun ei se makkariin mahtunut. Kyllä se niinkin toimi. Yöllä jos piti vaippa vaihtaa niin tein sen sängyllä ja päivällä käytettiin hoitopöytää.
 
Meillä hoitopöytä oli meidän makkarissa esikoisen ollessa oikein pieni. Käytettiin kyllä tosi vähän. Sylissä oli jotenkin helpompi pyöritellä, kun tottui. Nyt on hoitotaso kodinhoitohuoneessa ja sen yläpuolella kaikki vauvan vaatteet yms tilpehöörit kaapeissa.

Vaipoista en tiedä vielä mitä ostaisi. Esikoisella käytettiin pamperseja ja nyt ollaan ihan vasta siirrytty liberoihin, housuvaippoina minusta paremmat. Jostakin olen vain kuullut, että pampersit tarttuvat herkästi ihoon.. ei meillä tuota ongelmaa ollut, mutta onko laatu sitten reilussa vuodessa muuttunut?
Niin ja vielä jotain tuosta yöllisestä vaippojen vaihdosta. Meillä ei yöllä vaihdeltu vaippoja jos ei tullut läpi. Näin neuvoivat synnärillä (sekä yksi ihana kaveri, jolla on jo useampi lapsi) ja ihokin kesti aivan hyvin. Ylipäänsä kaikki "palvelut", seurustelut ym yöllä minimiin, jotta jossain vaiheessa se rytmi sieltä löytyisi. Varattu on myös kosteuspyyhkeitä, koska yöllä ei aleta pesemään kakkoja ja virkkuilemaan :) Makkariin saatiin hankittua pimennysverho.. jee!! Vähän lisää eroa yölle ja päivälle.

Perhepeti on meidän juttu, koska tämä äiti on yöllä laiska nousemaan. Pinnasänky on vielä vanhemman 1v 3kk käytössä. Meillä onkin sitten vaavi minun vieressä seinä toisella puolella ja esikko pinnasängyssä isukin vieressä.. Esikko laitettiin pinnasänkyyn 6-7kk:n ikäisenä, kun alkoi hyöriä ja pyöriä niin, että pelotti tippuminen.

Muutenkin alkanut tuon pikku herran opettaminen uusille tavoille. Päikkäreille mentäessä äiti ei enää jää makoilemaan viereen, kunnes uni tulee. Kestää joskus lähemmäs tunninkin. Ei se vauvankaan kanssa onnistu niin. Toisaalta vähän surkukin. Tosi hyvin tämä on onnistunut ja poika jää itsekseen höpöttelemään ja huutelemaan, uinahtaa sitten jossain välissä.

Eikä täällä mitään suurta kuntoiluintoa ole =) Olisi vain hyvä kun olisi joku helppo ja näppärä sekä monipuolinen mahdollisuus kuntoilla kotona kun siihen on mahdollisuus. Kyllähän se tunnetusti nostaa mielialaa ja jaksaa paremmin, kun vähän liikkuu =)
 
Siis me tehtiin esikoisen kans just se virhe et mentiin yöllä vaihtamaan vaippaa!! Kaveri vaan virkisty ja alko "juttelemaan" keskellä yötä..Et en ajatellu tän tulevan kans samaa "virhettä" tehä..Koska harvemmin jos koskaan siellä mitään muuta kun pissaa on..Ja Mymmelis: Minä oon luullu et täällä saa purkautua ihan omin sanoin ja olla oma itsensä..Vai pitääkö sitä täälläkin käydä ilmaisujansa varomaan ettei vaan kukaan vedä herneitä nenään..? Sillon tää kyl poistuu takavasemmalle ja ettii muun paikan missä purkautua!!!

D
 
huomenta
juu saisi pikku hiljaa meiän vauva ainakin jo syntyä. en millään jaksa enää tätä unettomuutta, sata kiloa painavaa vatsaa ja tukalaa oloa, kun ei edes henki kulje kun se painaa jotain keuhkoja tai ties mitä. vali vali vali vali :D .
35 viikkoa tasan täynnä. kaikki olisi valmiina vauvaa varten, vaan se vauva puuttuu, tule jo !!
 
Poika04 Täällä kans alamahakipu jatkuu jatkumistaan, kaks viiikkoa sitten kun neuvolalääkäri "tutki" niin kun ei muuta syytä löytynyt niin laittoi liitoskipujen syyksi! Mutta nyt tätä onkin kestänyt JO 4 VIIKKOA!!! :eek: Oon kanssa samaa mieltä siitä ettei ihan normaalia voi olla, ja kuitenkin erotan onko liitoskivupuja vai ei!
Mieskin alkanut jo huolestumaan ja ehdottanut yksityislääkäriä.. mutta katsoo nyt. Mulla on ihan just neuvola ja tuun kertomaan sitten mitä ne sanoi kun ajjon kyllä valittaa näistä kivuista enkä antaa vain asian olla! :D
 
Majj: Ootko huomannut valkovuodossa mitään erikoista??Mun oli pakko aamulla tehdä sormitesti mun mielestä se oli keltaista? :eek: Pyyhin valkoiseen paperiin.

Karpalo: Tääkin sais kohta syntyä mä en malta odottaa ja pelätä...ja nää mahakivutkin vois hävitä :(
 
Heips!
Johan oli taas tullut juttua, kun olin viikonlopun poissa koneelta=)

Kuumemittariasiaan
: meillä on ollut käytössä aina vain ttavallinen digit. kuumemittari ja hyvin ollaan pärjätty...

Kaukalogallu: Meillä Graco Autobaby 2...

Hoitopöytä jää meillä alakertaan ja makkarit on ylhäällä... sängyllä oon enemmän tottunut noita vaippoja vaihtamaan (tai missä milloinkin, kun on noita tenavia ennestään, niin sitä ei jouda seisomaan yhessä huoneessa vaippaa vaihtelemassa....)

Vauvaa varten on kaikki lähes valmiina... ainoastaan liivinsuojat ja vaipat puuttuu... tänään ajattelin pakkailla sairaakampsut kasaan, kun näkyy olevan sadepäivä...

Minä täällä oottelen että kello tulee 11, niin saa neuvolatädille soitella ja varata aikaa siihen viimeiseen lääkärineuvolaan, kun se viime viikkoinen sijainen ei osannut mulle aikaa antaa...

äippä ja nytty rv 34+6
:heart:
 
mymmelis meillä on tällä hetkellä hoitopöytä ja sänky meidän makkarissa, eipä sinne sit muuta mahtuiskaan :D en muistaakseni itekään esikoisesta vaihtanut vaippaa yöllä, ellei ollut kakkaa, ja sekin siivottiin pois kosteuspyyhkeellä.

täällä oikein kunnon sade päivä..ihanaa tekee vaan luonnolle hyvää, ja pölysyys häviää....esikoinen vieläkin nukkuu tuolla :eek: meni kyllä joskus 22.00 jälk.nukkuun.
Eilen mies kasasi ja puhdisti pinnasänkyn.
muuten vointi sinänsä hyvä, torstaina neuvola käynti, ja tulis jo se vappukin niin pääsis sinne äippäpolille..
joko teillä on vappu suunnitelmia? :wave:
 
MOI!! Kiva kuulla että muillakin on sf-mitat kääntyny laskuun ja niinhän se meneekin tottakai. Sitä vaan huolestuu ihan hulluista asioista.
Ja kiitos myös pulssi vastauksista. En siis ole ainut. Yöt on kyllä kauheita! Painajaisia, hikoilua, kyljen kääntämistä, valvomista, lonkkien puutumista ja kaikkee kivaa :( Nään ihan kauheesti painajaisia ja se on inhottavaa.
Tosi tylsä päivä tulossa. Vettä vaan sataa. Joudun varmaan pesemään ikkunoita, laittamaan ruokaa ja keksimään pojalle jotain tekemistä. Oon ollu jo niin pitkään kotona, että alkaa oikeesti olemaan tylsää. Ei sais valittaa, kun sen tiiän että enää montaa viikkoa ei ole tylsää. Ennen luulin että ei voi tylsää ollakaan....mutta nyt on. Vaikuttaa varmasti sekin, että ei jaksa liikkua samanlailla ku ilman mahaa. Muutenhan menisin vaikka koiran kanssa lenkille. Tuo 5 vuotiaskin on niin helppo, että touhuilee paljon yksikseen. Oikeesti joskus vielä nauran sille että mulla on ollu tylsää. Loppuu valittaminen lyhyeen, kun vauva syntyy.
Vappusuunnitelmia on...makaan sairaalassa =)
Summer ja 35+5
 
Joops, no katsoitaan nyt sit, miten tuo vauvan huone järjestyy... Jos se ees järjestyy siihen meneessä kun Ru päättää ulostautua :LOL: (ja siis kunhan kysyin näistä ilmaisuista, kun monia tuntuu ärsyttävän ... En miekään meinaa sanojani alkaa varomaan, että tiiät Dinah...:LOL: :LOL: )

Ihanaa, kun on tuommoinen mörkö-ilma :heart: Musta jotenkin sit, taas kun aurinko alkaa paistamaan ja tulee lämmin, ni se tuntuu erikoisen hyvälle!!! ja lähteepähän se maantie pöly ainakin pikkaisen pois, kun on noin märkää!!!

 
poika04: mulla ollu jo kauan aikaa keltaista valkovuoto. ja sitä piisaa ihan järkyttävästi. bakteeriviljelyt yms katottu moneen kertaan mut ei ole mitään löytyny. sanoivat et kunha ei ole pahanhajuista niin ei hätää.

vappusuunnitelmissa on VAUVAN HOITOA :LOL: olen varma et nyytti kainalossa jo sitten.
ollaan kotosalla,paistetaan munkkeja ja juodaan simaa ja grillaillaan ja ulkosauna lämpöiseksi. ja nyytin ihailua varmasti.. :D

yöllä puutuu lonkat niin ettei ylös meinaa päästä sängystä. :( ja viime yönä heräsin taas melkosiin supistuksiin. jos ens sunnuntaina kävis pyöräyttämäs ku on si 37 täynnä.. =)
täällä satelee vettä ja ei ulos tytön kans pääse... :( kai sitä on kaverin luona pyörähettävä kahvilla ja tyttöä viedä leikkimään vähäksi aikaa. ku kaatuu silläki kohta seinät päälle ku landella asutaan nii kavereita ei oo seinän takana.

nemika+jäbä 36+1 :heart:
 
tuosta limatulpasta...ööö en tiiä sit mitä on..itse uskon että liittyy kohdunsuun avautumiseen. tota limavuotoa on valunut jo varmaan 1,5kk:tta enemmän ja vähemmän. esikoisen odotuksessa oli samanlaista viikkoja ennen synnytystä joten en osaa olla huolissani. viime viikolla mainitsin tuosta limavuodosta äitiyspolilla ja ne kysy vaan jotta onko ollut verta mukana mut silloin ei vielä ollut, enkä huomannut kysyä mitäs se sit merkkaa. eikä ne näyttänyt olevan yhtään huolissaan eikä edes tehneet sisätutkimusta..mut jos tota verta rupee enemmänkin jatkossa tulemaan niin sitten kyllä olen yhteydessä joko neuvolaan tai tonne äitiyspolille.

hoitopöytä löytyy meidän makkarista kuten myös pinnasänky. helpompaa näin, mun selkä ei kestä kyyristelyä synnytyksen jälkeen ollenkaan joten tuo sängyllä vaihtaminen ei tule kyseeseen. hoitopöytä on just oikeella korkeudella.

poika: toivottavasti noihin kipuihin löytys syy ja jos ne ei neuvolassa mitenkään noteeraa niin käy ihmees yksityisellä.. :hug:

 
huomenta mammat!

Täällä on tosi huonosti nukuttu yö takana. Heräsin ainakin viis kertaa... No sain kuitenkin nukuttua 10 aamulla. Jouduin sitten suihkimaan icepoweria yöllä kun särki jalkoja ihan sikana. Mutta autto. Onko icepowerin käyttö turvallista??? Vauva melskas koko yön niin, että kylkiluut rutisi. Hyvä niin, en valita.. Nyt kyllä sitten rauhottu kun mamma heräs. aikas vintiö tuo vauva...

Hoitopöydästä me ei semmosta hankittu. Ajateltiin että vaipat voi hyvin vaihtaa kylppärissä pesukoneen päällä.. Kun kuitenkin on tommonen hoitoalusta olemassa... Tyhmä kysymys: tarviiko siis noita kosteuspyyhkeitä oikeesti?? mä kun ajattelin että pyllyn pesusta selvitään ihan kraanan alla... ja noita kosteuspyyhkeitä vois sitten käyttää vaan reissussa...

nyt pyykkisulkeisia hoitamaan...

birdie + ahmatti rv 33+5
 
Birdie81: ihan rauhassa voi icepoweria käyttää... siinähän nyt ei periaatteessa ole edes lääkeaineita..

Mymmelis: Juu oikeassa olet, nuo on niitä raskausmyrkytyksen oireita... eli pelkkä turvotus ei ole vaarallista vaikka sitä oliskin paaaaaljon....

Jihaa... huomasin vasta että tänään sitten ollaankin virallisesti äippälomalla :D

mulla myös profiilissa viikon vanhaa masutusta... tuollainen tasapaksu pökkelö johtuen tuosta poikittaisasennosta...
 
poika04
mee ihmeessä lääkäriin jos on vatsakipuja, eikä ne ole niitä supistuksia.
mulla on vaan kipeitä supistuksia välillä, mutta ei jatkuvasti, ja se kuuluu asiaan kai.
raskausmyrkytys
siis mitä kaikkee siihen kuuluu kun mymmelis mainitsi: korkea verenpaine, päänsärky ja näköhäiriöt ja mä olen taas kuullut että kutina.
mä vaan aloin miettii, kun mulla on ollu nyt aamulla noita näköhäiriöitä ja viime perjantaina, mutta ei muuta. mutta olen myös ollut flunssassa ja nukkunut ihan he...levetin huonosti, niin ajattelin että se johtuu ihan flunssasta tai jostain. hitsi kun ei sinne neuvolaan jaksa soitella ja kysellä urpoja. mutta tuskin olen ainut soittelija :LOL: . en kyllä välttämättä haluisi olla ammatiltani neuvolan täti..
 
Hellurei!

Kosteuspyyhkeistä: Hyvähän se takamus varmaankin olis suurimmaks osaks pestä ihan vedellä,mutta tollaseen tilapäiskäyttöön voi olla ihan aiheellinen hankinta,esim.just jos yöllä on tullut kakka. Ettei sit tarvihe ruveta silloin lotraamaan...mutta tuskin ollenkaan välttämätön hankinta =)

Hei,olenko ainoa jolla eitällä hetkellä oo minkään näkösiä supistuksia tai muita lähestyvään synnytykseen liittyviä oireita :eek: Ainoona vois mainita ne vihlonnat alapäässä,mutta nekin tosi harvakseltaa... suppareita ei tosiaan oo tullu kun ihan pari kivutonta hepposta harkkaria. Niitäkin silloin työssäoloaikoihin tuli joka päivä...ja kunnon jämäköitä. Liitoskipuilua nyt on,mutta sekin melko vaisua. Ei sillä että haluisin ollla jotenkin kivulias :D mutta alkaa epäilyttää että mahtaako mun kroppa valmistua ollenkaan tulevaan koitokseen...? No onhan tässä aikaa....

Vapusta ei muuta mietteitä,kun munkkia tekis mieli :LOL: Synnyttämässä tuskin olen... :/

Pitäis suihkuun irrottautua... Mies on tänään tulossa ajoissa kotiin ja halleluja!päättänyt viettää tän päivän mun seurassa =) Jo oli aikakin saada vähän yhteistä aikaa. Pikku karviainen oli harvinaisen touhukas yöllä (yleensä ei oo) Nyt vetelee ilmeisesti sikeitä,silloin tällöin vaihtaa asentoa ja oikasee jalkojaan :heart:

Täällä näyttäs vähän ilma kirkastuvan...toiveajattelua?

Repa ja kutvonen(kerpi,karviainen,taavetti ja sata muuta lempinimeä :LOL: )rv 34+6
 
Aippä84:lla on sievä massu :heart:

POika Mun ymärtääkseni voipi aiheuttaa just noita supistuksia ja jos sit ne avaa kohdun suuta, ni kaipa se tulehdus voi sitten levitä sinne kohtuun asti... Siksi käsittääkseni nuo tulehdukset hoitaa pois... :)

Miun töhnä-valkovuoto on onneksi nyt sen lääkekuurin mukana loppu! Ihana, kun ei tarvi enää nuuskia enää, että haiskahtaako se, vai kuvittelenko... (en kyllä kuvitellut!)

Petipuuhista Eilen melkein raiskasin miehen, kyllä se sit innostui, kun vähän väkisin otti :LOL: :LOL: :LOL: Karmeeta tälläinen, kun pitää väkisin maata mies :saint: Nyt se sit vonkuu jatkuvasti lisää ja lisää ja lisää :LOL: On mulla dilemmat :p No kamalaa, kun nyt on paikat kunnossa ja mieli tekis, ni mies on ihan puulla päähän lyöty ja esittää, ettei muka tiedä, mistä "seksistä" mää oikein puhun. Muka unohtanut koko asian :xmas: Loppu hyvin, kaikki hyvin

Mie taidan lähteä päikkäreille, kun ei niitä remontti miehiä oo vieläkään kuulonut :headwall: Varmasti tulevat sit heti, kun oon unen päästä saanut kiinni!!
 

Yhteistyössä