*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

np-ultra itsekin kävin kyseisessä ultrassa ja täällä päin kyseinen ultra tehdään vain alle 19 vuotiaille ja yli 33 vuotiaille, siis jos itse haluaa mennä. Niinkuin Nemika, en ollut ottanut etukäteen selvää mitä koko ultra edes kattaa, siellä ultrasivat sitten todella tarkasti aivan kaiken, eikä mitään onneksi löytynyt, turvotusta ei muistaakseni ollut ollenkaan ja muutenki kaikki oli hyvin,eikä mitään jatkotoiminpiteitä sitten tarvittu :) ultran jälkeen ottivat minusta vielä jotakin verikokeita varmuuden vuoksi ja niissäkään ei mitään! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hituel:
Itkuhälyttimestä

Onko kellään ollut sellaista tavallita walkie talkie radiopuhelin systeemiä itkuhälyttimenä, jos on niin kuinka paljon niillä on eroa itkuhälyttimen nimellä myytäviin puhelimiin?'

Hituel 34+3
Meillä on semmoset radiopuhelin itkuhälytimet. Ei kai niillä muuta eroa ole kun että ääni kuuluu kauempaa muistaakseni niin oli. :) Niin ja kaukalo on britaxi meillä. :) =)
 
veriseulasta vai mikä se nyt sitten viralliselta nimeltä onkaan.. Meillä kunta siis tarjoaa tuon seulan, mutta ei ultraa. Päätettiin miehen kanssa että ei mennä tohon seulaan, niissä kun tulee myös noita vääriä hälytyksiä. Ja ite en kyllä olis aborttia pystynyt tekemään, kun tätä lasta niin kauan yritettiin. Mies oli vahvasti sitä mieltä että me kyllä kestetään se mitä annetaan.. Ja myönnän että aluks murehdin aika tavalla että onko vauva vammainen tai ei.. Mutta nyt kun ollaan tuolla rakenneultrassa käyty niin kaikki on ollu ok.. Ja en mä tästä pikkusesta enää luopuis. Rakas hän on, oli vikaa tai ei.. olipa sepostus.

Täällä on kanssa viime yö nukuttu tosi huonosti. mulla on taas ollut noita kasvukipuja jaloissa.. Ja kamala turvotus. No nyt on melonit jääkaapissa odottamassa.. Jotta sais vähän tota nesteenpoistoa... oonkin ehtinyt tänään ottamaan jo parin tunnin päikkärit kun väsytti.. Ja illalla ei sitten varmaan tuu enää unta.

meillä on itkuhälyttimenä lidlin 30 euron halpis versio.. on siinä kanavia kai jotain 8 ja kyllä siitä ainakin ääni kuulu, kun testailin sitä ittekseni täällä kotosalla..

meillä kanssa kuumemittarin hankinta edessä.. ja tuttipullojen osto kans. Muuten alkaa olemaan valmista...

kaukalogallup ostettiin acta cragon duo logic isofix-kiinnitteinen kaukalo.. Ja ainakin käteen tuntuu tosi hyvälle ja kevyelle.. käyttökokemusta ei vielä ookkaan..

mä rupeen tyhjentämään kaappeja, jotta saa vietyä turhaa roinaa kirppikselle.. Ja sitten ulkoilemaan..

niin ja ahmatti on myllertänyt masussa paljon. Taitaa tykätä ku äippä on levossa :)

birdie + ahmatti rv 33+4

 
Täällä siirryttiin uudelle viikolle, taas pikkuisen lähempänä h-hetkeä :D Tosin nyt Nirppu ei saa muutamaan päivään ainakaan edes harkita ulostuloa, koska isi on ulkomailla - sekoisin kyllä ihan totaalisesti, jos joitain selviä synnytykseen viittaavia tuntemuksia alkaisi nyt, kun toinen on ulkomailla :/ Paljonhan tuo mies reissaa kotimaassakin, mutta silloin on useimmiten vain < 3 tunnin ajomatkan päässä eli ehtisi vielä mukaan, jos tositoimet alkaisivat.

Korvakuumemittari Hintaa kapistuksella oli Hobby Hallissa 39,90e - joku muistaakseni kysyi hintapuolesta. Mutta täällä taas yksi tohelo, joka ei lainkaan ajatellut, ettei laitetta voisi käyttää samantien vastasyntyneellekin - eli pitää anyway ostaa sellainen digitaalinenkin :/ Miten kauan muuten sillä kestää tuloksen saaminen (meinaan vaan, kun korvasta napsastessa saa kuumella sekunnissa!)?

Tylleröinen En halua pelotella, mutta ne Philipsin keltaiset hälyttimet ovat juuri niitä, jotka talvella oli jonkun pikkuisen vaunuissa syttyneet palamaan :eek: Kuulemma eivät ole tarkoitettukaan ulkokäyttöön, jos lämpötila ulkona laskee lähelle nollaa. Omituista tapauksessa oli se, että käyttöohjeissa ei oltu sanallakaan mainittu tuosta lämpötilarajasta, vaikka eipä siitä löytynyt infoa tilaamani Doronkaan kohdalla. Laitoin eilen maahantuojalle sähköpostikyselyn aiheesta - saas nähdä mitä vastaavat...

Gha Samaan merkkiin vannotaan täälläkin eli Nirppua odottelee vaalenpunainen, söpönen Britaxin Baby Safe Plus- kaukalo. Vauva- lehden arvostelu syksyllä vakuutti ainakin meidät ja parhaimmaksi ne tuota kehuivat peräti kahdessa vauvantarvikeliikkeessäkin.

Summer Täälläkin on alkanut sf- mitta asettumaan uomiinsa eli alun hirveän kasvupyrähtysten jälkeen - jolloin mitta oli reilusti päälle yläkäyrien :D - mitta on pikkuhiljaa tasoittunut keskikäyrälle ja viime neuvolakäynnillä tipahti jopa keskikäyrän alapuolelle (34+2/ 29,5cm). Minullakin massu on "retkahtanut" tuonne alas, vaikkei neuvolatädin mukaan vielä varsinaisesta laskeutumisesta voidakaan puhua. On vaan tainnut nahka löystyä eikä paikat enää pysy kasassa :LOL:

Valkovuodosta Aloin itsekin huolestumaan, kun tätä "kosteusvoidetta" tuntuu vaan riittävän niin, että puhtaat pikkarit tuntuvat jo parin tunnin päästä ihan märiltä :x Tosin bakteeriviljely on otettu rv 27 tienoilla (puhdas) ja lääkäri on pariin kertaan todennut, että näyttää ja tuoksuu ihan normaalilta ja että kuluu raskauteen. Olen kyllä suunnitellut kaiken maailman ph- tasapainottajoen käyttöä, kunhan pimu tuosta syntyy - ei tällainen tulva voi jatkua ikuisesti ;)

Carmen ja Nirppu 36+0
 
Mistähän johtuu kävellessä sellanen tunne et ois niinku törkee pissihätä vaikkei oo, siis et ihan pistää tuonne rakon paikkeille? Ja sit yöllä kun kääntää kylkeä tai lähtee käymään vessassa niin ei meinaa selvitä ku koskee niin sairaasti tuonne alapäähän ja ei meinaa kävely luonnistuu kun ihan miniaskelilla..Onko jollakulla samanlaista? Ois kiva tietää et mitä tää tarkottaa jos joku viisaampi tietää? Ei ollu esikoisen aikaan tällasta..sormet vaan puutu joka välissä..

D
 
Carmen onks se sun Doron hälytin se vaaleenvihreä malli, josta laitoit kyselyä sinne maahantuojalle? No onneks noita kovia pakkasia ei olekaan täällä pkseudulla näkynykään sitten viime vuoden helmikuun, mut eihän toi kovin luottavaista fiilistä tule jos alkaa hälyt syttyileen palaan.... :eek: Mä jään kanssa mielenkiinnolla odottamaan mitä vastausta saat, koska mulla on se vihree...

Mymmelis
, mä suosittelen tietysti vielä uudestaan kokeilemaan tota Janettia ja ihan varmuuden vuoksi vielä Möykkäeliäkin, et varmistuu tää Jackson-fanius tai sitten ei-fanius.... ;) ettei vaan tule yllätyksenä sitten myöhemmin.... :LOL: Meillä vaan nuo Leevit iskee edelleen, keinuhevosen kipaleista ei tuu mitään reaktiota.... :|

Meillä ei vielä mitään valmiina =) ens viikonloppu on varattu sille et kutakuinkin kaikki saatais kuntoon. No jos likka nyt päättäis tulla, niin on meillä kaukalo kuljetusta varten valmiina ja äippäpakkauksesta saa nopeesti sängyn... ja sit niitä loppuja juttuja varten on isä joka voi sitten yötä myöten laittaa kaiken kotona kuntoon.... :LOL:

Kaukalo: Cracon Logigo S turva-alustalla ja malli jonka saa kiinni matkarattaisiin näpsäkästi. Kun hulluilla päivillä shoppailin, niin näin aika monet tällaiset yhdistelmät ja oli pikkaisen pakko haastatella et kuinka tyytyväisiä nää äidit oli niihin. Erittäin tyytyväisiltä kuulostivat ja sanoivat ihan samaa mitä ite olen miettiny, että kun mun autoni peräkonttiin mahtuu vaunut nippanappa ja muuta ei sit mahukaan, et noiden kanssa saa kauppakassitkin sitten sinne peräkonttiin eikä liikkuviksi riskitekijöiksi auton sisätiloihin...

Ostin muuten sieltä Hulluilta Päiviltä niitä koliikinehkäsypulloja ja mun kaveri (hällä itellä 5 kk vanha, joka edelleen täysimetyksellä) kysy multa et meinaanko käyttää niitä pulloja jo alusta lähtien... olin vähän hoomoilasena :eek: sitten siinä, et woooooot... Mites toi vedenjuottaminen ihan pienelle? Mä muistelen nähneeni kyllä vesipullojakin ystävillä joilla on ihan pieni skidi ja jos en väärin muista niin saattais hikkaa helpottaa ja unelmatilannehan mulle olis se et pääsisin jumppaan tai kampaajalle tissieni kanssa =).... auttakees taas tietämätöntä.... Tää kaveri nyt sai pikkasen taas pääkin sekasin... ite ei anna 5 kk vanhalle kiinteetä ruokaa, mut antaa mun ymmärtää, et mä mitään pulloja olis tarvinnu.... :/ :| :eek:

Jaa-a, kohta tarvii lähtee haukkaamaan happea =)
Et tämmönen tilitys....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dinah:
Mistähän johtuu kävellessä sellanen tunne et ois niinku törkee pissihätä vaikkei oo, siis et ihan pistää tuonne rakon paikkeille? Ja sit yöllä kun kääntää kylkeä tai lähtee käymään vessassa niin ei meinaa selvitä ku koskee niin sairaasti tuonne alapäähän ja ei meinaa kävely luonnistuu kun ihan miniaskelilla..Onko jollakulla samanlaista? Ois kiva tietää et mitä tää tarkottaa jos joku viisaampi tietää? Ei ollu esikoisen aikaan tällasta..sormet vaan puutu joka välissä..
Vauva alkaa olla jo niin alhaalla, että painaa mm. virtsarakkoa =) Ihan normaalia siis - täälläkin kärsitään tuosta "valepisuhädästä" jatkuvasti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Carmen onks se sun Doron hälytin se vaaleenvihreä malli, josta laitoit kyselyä sinne maahantuojalle? No onneks noita kovia pakkasia ei olekaan täällä pkseudulla näkynykään sitten viime vuoden helmikuun, mut eihän toi kovin luottavaista fiilistä tule jos alkaa hälyt syttyileen palaan.... :eek: Mä jään kanssa mielenkiinnolla odottamaan mitä vastausta saat, koska mulla on se vihree...
Tilaamani hälytin on Doron BM35- malli eli sellainen liila-valkoinen (kuva löytyy esim. www. doro.fi ja sieltä tuotekohdasta kyseinen kapistus). En todellakaan ymmärrä mitä hiivatin virkaa itkuhälyttimellä on, jos sitä ei saa käyttää ulkona :eek: Enköhän minä tässä 80neliön asunnossa kuulisi vaavin itkun ihan ilman hälyttimiäkin, jos vain sisäkäyttöön mukamas ovat tarkoitettuja :kieh:

Ennen pelkäsin vain oravia sun muita ötököitä, jotka voisivat kiivetä vaunuihin vauvaa satuttamaan, mutta nyt saa sitten vielä pelätä, että itkuhälytin syttyy palamaan :/

 
Carmen, joo mä olen miettinyt ihan tota samaa ettenkö mä täällä sisällä sitä kuulis... mut auta armias et mä laitan likan partsille nukkuun ja ite lösähdän sohvalle tai sänkyyn, niin saa likka huutaa kyllä kurkku suorana ja luultavimmin naapuritkin on oven takana kyselemässä et huudatanko huvikseni lastani ennen ku mä herään siihen vaimeaan partsilta tulevaan huutoon... Kävin Doron sivuilla kattomassa ja tuo mun malli on tuo BM50, mut samojahan nuo vissiin on toiminnaltaan... kyllä tosiaan nää nykyajan ongelmat on kummallisia....
 
EdlisJep, testattavahan se sit on illan tullen, että onko tulossa joku miikkel/janetti-fanittaja |O Oisihan se nyt karvas ylläri, jos alkaisi peipi tanssimaan "U rock my world" :in tahtiin... :$ Popit soimaan illan tullen!

Joop, nyt mua alkoi ihan toden teolla ärsyttämään!!! Tuntuu, että muutossa h'visi ne vähäisetkin vauvan tamineet vaatteineen kaikkineen, mitä on ostettu ja suurin osa on kuitenkin viel ostamatta! Ja mie kun en kaupoille pääse ravaamaan! toivotaan nyt, että se avoppi tulee keskikiviikkona hakemaan sänkyyn patjan ja vauvalle kaukalon, kuten lupasi! Tutit ja pullot tilaan netistä, kunhan vaan saisin äitiysrahat tilille... Tyhmää, kun mitään ei tunnu saavan laskulle!

Tietääkö joku jonkun mega hyvän saitin, mistä voisi tilailla laadukkaita tutteja, pulloja ja tarvikkeita vastasyntyneelle?? Vaatteita alkaa olemaan tarvittava määrä, vilttejä ja vuodevaatteita on... Ajatuskatkos, mitäs muuta pitääkään hommata...Kuumemittari ainakin, sen luin juuri, siksi muistan! Rasvoja... Öö... Itelle imetysliivit...

Miulla on kuulemma maha laskeutunut jo :LOL: Eilen yksi kaveri kävi kääntymässä ja nauroi heti ovella, että sun maha roikkuu ja on ihan jumalattoman kokoinen :LOL:

Pöh, että on ollu tukala olo tänään, nokka tukossa puhisen, kun ei henki muutenkaan kulje. vauva painaa todella alas ja pökkii pepullaan kylkiluihin, ihan kipeä kohta tuossa tissien välissä :p Supistelee ärsyttävästi, huomaa kyllä, että oon ollut jalkeilla enempi tänään...

Npu:sta Me mentiin ajattelematta sen kummemmin syitä ja seurauksia. Toki haluaisin tietää, jos vauvalla olisi ollut jotain, mutta sen enempää en asiaa tosiaan miettinyt. Ennen rakenne ultraa jännäsin kamalasti, kun olin aiemmin juuri lukenut mahdollisista löydöksistä... :/
Molemmat ultraukset kuitenkin kertois että ihan terve poika olisi tulossa, mistäs sitä kuitenkaan varmasti tietää. JOku kyseli, että miten ennen näitä on pärjätty, jostain luin, että ennen olikin oletus, etä sikiö ON terve, nykyisin pitää erikseen tämä todistaa...

Rauhaisaa sunnuntai iltaa kaikille
:heart:
 
carmen juu muistan itsekin tuon tapauksen lehdestä. En kyllä sitä mikä merkki ja malli oli kyseessä. Oon kyllä käyttänyt tytölläkin samaa itkuhälytintä vuoden ja ulkona en sisällä, siihen on ihan semmonen pistorasiaan laitettava töpselikin että voi pitää myös ulkona ja sisä käyttöön tarkoitettu eri johdot...ja siskoni on pitänyt pojallaan vuoden ajan ja edelleen ulkona...et entiä onko sit sama, tai kun tää versio on jo ostettu 4v sitten.
 
Sunnuntaita kaikille möhiksille!!! :D

Täällä on ollu koko päivän aivan mahtava ilma, aurino vaan paistaa. Just tultiin ukkelin kans pieneltä kävelyltä, (joka kylläkin muistuttaa mulla enemmänki lyllertämistä :LOL: )Käytiin siinä samalla kahveellaja mehulla.

Noista seuloista: mä osallistuin siihen veriseulaan ja yhdistettyyn np ultraan ja mullahan riskiluku siinä oli 1:170 ja halusin sitten osallistua lapsivesitutkimukseen. Olihan se aikamoista tunteitten myllerrystä ja huolta mutta onneksi selvisi että ihan terve tyttö sieltä on tulossa.

Turvakaukaloista: meilläkin on toi sama mikä edla-mammalla. Ja olen kyl tosi tyytyväinen ostokseen sill niin moni on sitä kehunut. Käytännössähän sen sitten vielä itse näkee.

Mitäs muuta juttua täällä oli...hyvä muisti mulla... :D Niin tosta sf-mitasta. Mä oon kans kulkenu siinä käyrän hiukka yläpuolella, mut nyt viime käynnillä käyrä oli laskenu ku lehmähäntä, kun massu oli laskeutunut. On sen kyllä omasta hengityksen helppoudestak huomannu et masu on tosiaan laskenu.

Joku tais tuolla aiemmin puheskella et joko vauvalle on kaikki valmiina, niin meiltä ei kyl puutu enään ku se vauva. Yksi koneellinen pitäisi vielä pikkuisen vaatteita pestä ja sitten kaikki on valmiina. Mulla kun on tätä aikaa niin paljo tässä ollu kun olin niin paljon saikulla ton issiaksen takia ja sit oli se kuukauden kesäloma viel ennen mammaloman alkua.

Mutta nyt taijan hivuttautua ton ukko kullan kainaloon tonne sohvalle kun se on koko päivän pyhittänyt vain ja ainoastaan mulle ja on ihan kyselly etmitäs seuraavaksi haluaisit tehdä ja tekeekö mitään erityistä mieli ja tarviiko hieroo ja kaikkee.Osaa se näköjään olla vielä ihanaki. :heart: Tänään se on kyllä vetänyt pisteet kotia ihanalla huomioon ottamisellaan. ( Mut rakkaat siskot, huomennahan mulla voi olla jo toinen ääni kellossa :D )

Nyt rattoisaa sunnuntai iltaa kaikille möhiksille

liinu83 ja möykky 34+0
 
Koirista: Kiitokset Saaaralle ja Weisille vinkeistä! Ihan samaa tuumattiin, että pitää koira totuttaa turvaporttiin jo ennen vauvan tuloa, niin ei tule pahat mieleyhtymät. Turvaportti otettiinkin heti käyttöön ja itkuinenhan se viime yö koiralla oli, kun ei päässyt lauman joukkoon makuuhuoneeseen. :( Koiraa on muuten tarkoitus huomioida ja pitää perheen touhuissa mukana niinkuin tähänkin asti, mutta yöt halutaan rauhoittaa, ettei pääse hyppimään sänkyyn. Ja tarvittaessa laitetaan hetkeksi vieraiden tullessa portin taakse, kun on niin hanakkaan ottamassa kaikki meille tulijat vastaan (ei kuitenkaan agressiivisesti,) että hyvä kun vieraat pääsee sisälle asti... Toivottavasti kaikki menisi koiran ja vauvan kohtaamisessa hyvin, olisi surku joutua luopumaan rakkaasta koirasta!

turvakaukalogallup: Saatiin lainaan Cragon turvakaukalo, ihan näppärältä vaikuttaa.

hankinnoista: Kaikki tarvikkeet alkaa olla hankittuna. Netistä tilaamiani imetysliivejä vielä odottelen, hankin alkuun yhdet toppi-malliset ja käyn sitten ostamassa lisää kunhan vauva on syntynyt ja tissien koko vakiintunut. Vauvahälytintä ei vielä ostettu, kun ei olla varmoja tarvitaanko sitä. Ai niin ja amme pitää käydä joku päivä ostamassa.

np-ultra: Kävin np-ultrassa alkuraskaudessa ja teetätin myös veriseulan. Ultran ja veriseulan yhteistuloksesta laskettiin sitten downin syndrooman riskiluku. Just tuo yhteistulos antaa varmemman tuloksen, kuin jompikumpi vain yksistään. Jälkikäteen tosin olen miettinyt, että tuliko turhaan teetätettyä seulontaa, koska en olisi halunnut tarkempiin tutkimuksiin, jos tuloksissa olisikin ollut jotakin hälyttävää. (Nyt ei ollut.) Ja tottahan se on, ettei mitkään tutkimukset kerro sitä, etteikö lapsi silti voisi syntyessään olla vammainen.
 
meillä oli riskiluku 1/5 eli aikast hurja. tosin veriseula oli hyvä eikä hälyttänyt.ainoastaan tuo niskaturvotus teki noin hurjan luvun.
mulla ollu ihmeen reipas päivä jopa tänään. jaksanu kaupalla käydä ja siivoilla ja ulkoillaki päälle. nyt tosin väsyttää sitäki enemmän.
ja kauhea painontunne alamahalla ku kävelee alkanu tänään. mut jospa saunassa käynti rauhoittaisi vähän sitten oloa.
:D
 
turvakaukalogallup[/b]: Meillä on maxi-cosin cabrio, vaikuttaa ainakin hyvältä ja eiköhän tuo olekkin =)

hankinnoista[/b]: Kaikki isot tavarat on jo valmiina, vaippoja, tuteja tms pitää vielä ostella =)

Valkovuodosta[/b]: Sitä ois mullaki vaikka muille jakaa :x

Omaa napaa: Supistellu taas päivittäin, muttei onneksi mitään säännöllisiä supistuksia tule. Iltasin jalkoja pakottaa ihan hirveästi, että hulluksi meinaa tulla :kieh:

sarbba rv32+2 :heart:
 
turvakaukalona on britaxin baby safe plus.

kuumemittareista meillä on esikoisen aikaan ollut käytössä tuo digitaalinen, tuttikuumemittarikin löytyy mut ihan surkee kapistus, me ei saatu sillä ikinä lämpöä mitattua, näytti mitä sattu, johtu ehkä siitä ettei esikoinen pienempänä oikein halunnut imuutella tuttia, sitä olis vissiin pitänyt imuuttaa ihan ajan kanssa...korvakuumemittari on kyllä ihan ehdoton.

vauvan tarvikkeet: en oo ostanut vielä mitään uutta. just tänään kattelin esikoisen jäljiltä pikkusia vaatteita kaappiin ja varmaan tulevina päivinä haeskelen muitakin tavaroita ja pesen ne vielä kertaalleen kun ovat komerossa ehtineet pölyyntymään jo jonnin aikaa.

valkovuodosta: mulla tulee vain tosi limaista venyvää kirkasta limaa ( eilen oli yhdellä wc-reissulla vuodossa mukana sellainen rusehtava veriviiru..)vetistä se ei oo ollut koskaan, joko ei tuu mitään tai sit ku tulee niin on limaista.

DINAH: mulla kanssa välillä yöllä kun pitäs vessaan nousta niin sattuu niin maan perkuleesti kylkeen/alapäähän ja kun pöntöllä istuu niin tuntuu et jostain päin repee mut menee onneksi sitten ohi itekseen, ei ooneksi joka yöllinen riesa. tuota alapään vihlontaa ei ole ollut vähään aikaan.

itkuhälyytintä ei ostettu esikoiselle enkä usko että tarvitaan nytkään.

kurpitsa rv32+1
 
Kohtalotovereita siis löytyy..No kestettävä kai se on, mut mitä luulette kannattaako neuvolassa mainita asiasta? Onneks sentään äippäloma alko torstaina niin ei tartte huonojen yöunien jälkeen enää töihin itteensä hilata..

Kohta siis jännitellään kuka ekana jakautuu..heh..

D ja mahan asukki 35+2
 
Ollaampas sitä oltu hiljaisia tääll.... Mie odotin jo jotain elämääkin suurempaa listaa luettavaksi näin aamu tuimaan..Tulkaahan naiset nyt peittojenne alta kirjoittelemaan :p

Äh, on sit yö unet entisen talven lumia nähtävästi! Jatkuvasti heräsin inhaan hengenahdistukseen, vaikka nukuin melkein istuvassa asenossa..tai siis "nukuin". |O

Onneksi päivällä saa nukkua... Jos saa, tänään pitäis tulla ainakin yksi remontti mies kattomaan, onko tuo wc-kylppäri kuivutnut jo ja pääsiskö ne sitä laittamaan tällä viikolla!! Alkaa pikku hiljaa kypsyttämään tuo saunatiloissa pissalla juokseminen, pissahätäkin kun kuitenkin vaivaa näin raskaana ollessa :ashamed: Vähänkö tuntuui varmaan luksukselta, kun seinänä takana on sit ihan ikioma sisävessa, mihin pääsee koska vaan, ilman, et tarvii eka etsiä kenkiä ja vaappua tuhatta ja sataa talon toiseen päähän... :whistle: Oi, sitä ylellisyyttä odotellessa :LOL:

(meinasin jo nimittäin ostaa vauvalle etukäteen iiiison potan, ettei mun tarttis öisin viilettää tuolla rappukäytävissä...)

Kurpista...ooooh, taidatkos kohta jo jakautua...

Onko kellään mitään suurempia antipatioita näitä "poksua" "jakautua" yms sanontoja kohtaan?? Ajattelin, jos jotakuta ärsyttää aivan suunnattomasti jokiu ko sanonta, niin koitan toki välttää

Mymmelis+Ru 33+2 :heart:
 
Huomenta

Tehän ootte kirjotellut..Mä tunnustan et mulla ei oo mitään valmiina muuta kun nen vaatteet ja en ole edes ajatellut muuta viellä laittavani, meillä isäntä suunnittelee jo kauhialla tohinalla mitä laitetaan mihinkin ja kyl ne on nyt laitettava =) Papu piti eilen illalla mielettömäb shown..mä ajattelin et se kuuli kun isi sano et se on rauhallisempi kun veljensä niin otti ihteensä :D et siinä sulle isi rauhallisuutta.

Täällä vaan kauhia alamahakipu jatkuu...ei hemmetti tää voi olla normaalia vaikka mikä tohtori niin väittäs, mies jo tuos eilen mietti et jos menis yksityiselle viel ultraan ja tutkittavaksi mut en tiiä...kävely ei kohta luonnu ja sängyssäkin saa pyöriä kokoajan...
 
Voi Poikaa, mee ihmeessä sit yksityiselle, js ei kerta oma lääkäri mitään noteeraa...

Meillä on täysi kaaos päällä tän muuton kanssa! Kaikki tavarat on huja hajan, eikä mistään löydy mitään! Tänään jos koittaisin vähän järkkäillä paikkoja, ni alkaisi selkeentymään, että mihin noita vauvan hoitopöytiä laittaa...Pitäisköhän vaan kuitenkin pukkaa koko hela hoito sänkyineen hoitopöytineen meidän makkariin...? Mitä ootte mieltä?? Koska ajatuksena, että sänky ois meidän huoneessa ja hotopöytä vauvan huoneessa, ni miksi kummassa juosta ees taas huoneiden väliä vaihtamassa vaippaa keskellä yötä... Äh, en tiiä, den mä osaa moisia ajatella!!!!


Musta on tullut niin epäileväinen kaikki tk-lääkäreitä kohtaan :| Omalle kohdale sattunut niin monta "ihmeellistä juttua"(osa ihan vakaviakin...), että alkanut ihan tosissaan mietimään, uskaltaako sitä enää noihin luottaa. Onhan se totta, ettei kaikesta voi kaikkea kukaan tietää, mutta... Tuskimpa se myöskään tk-lääkäreiden vika on, ettei ole resusrsseja lähettää eteenpäin tutkimuksiin, kun omat rahkeet loppuu :| No, ei pitäis valittaa... :p :|
 
Huomenta.

meillä poika on vieläkin kipeänä, nyt kun maha ongelmat alko hellittää, niin eilen illasta nousi kuume. Likka meni innosta soikeena taas yksin hoitoon. heillä olisi vielä huomenna kevät retki. Täytyy kattoa jos ainakin sinne retkelle molemmat pääsisivät.

Nyt on täälläkin aloitettu vessa ramppaaminen yöllä :headwall: tähän asti on hyvin pystynyt koko yön nukkumaan ja aamullakun on herännyt niin käynyt vessassa vasta... mutta ei enää herään joka yö nyt aamulla kello 6 ja vessassa on pakko käydä. No samalla tulee otetuksi rauta lääkkeet, niin saavat rauhassa imeytyä.

Olikos se niin että vesirokko on vasta syntyneelle vaarallinen? Pelkään nyt että meiän likalla saattaa olla vesirokko meinaan. Hänellä on se viime syksynä ollut mutta oli silloin lievänä ja sitä on nyt liikkeellä täälläpäin. Ja hänellä on jotain näppylöitä, mutta hän on repinyt ne kaikki rikki, niin en osaa sanoa varmaksi onko se sitten sitä vai jotain muuta. Niitä näppylöitä on meinaa jaloissa ja käsissä. :headwall:

Meillä on kaikki valmiina... Vain se vauva puuttuu... :LOL: Turvaistuin saadaan sukulaisilta lainaan kun se heille nyt jää pieneksi. Eli aluksi varmaan joudutaan käyttämään tuota meidän vanhaa. No sen jälkeen se on enemmän vaan luksusta se "telakka malli"

Nyt on pää taas niin tyhjä ettei muista mistä kaikesta viikonlopun aikana ollut puhetta joten kokeillaan myöhemmin paremmalla ajalla...

tmvk ja toukka 36+3
 

Yhteistyössä