*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

mymmelis: No huh, aika erikoista tuon bakteerivaginoosin suhteen :/ Itsellä oli tuo esikoisen odotuksen aikana ja se todettiin jo heti alkuraskaudessa papa:n yhteydessä. Alkuraskaudessa asialle ei tehty mitään, koska Mulla se oli kuitenkin oireeton kunnes keskiraskaudessa tuli supisteluita runsaasti, sain antibiootin emättimeen ja asia hoitui ja lopetti supistelut. Mulle sanottiin, että alkuraskaudessa hoidon tarpeellisuus punnitaan tarkkaan huomioiden lääkeaineet ja kehittyvä alkio/sikiö, mutta keskiraskaudessa hoito on turvallista ja ehdottoman tärkeää jos tulehdus oireilee!!

korvakuumemittarista: Meillä on tuo Braun:n korvakuumemittari ja oikein tyytyväinen olen, huom. tosin käyttöön sen sai vasta kun typy oli reilun 6kk:den ikäinen, koska se se vain mahdu pienen pieneen korvakäytävään ;) sitä ennen oli käytössä digitaalinen mittari pepusta lukemat otettuna! Braun:n mittari taisi maksaa n. 60-70e..raskausdementia...

omanapa: Täälä siivoiltu kotosalla ja ahdisteltu huonoa ilmaa, sitä jo ennätti tottua kauniisiin kevät säteisiin :/ huomiseksi suunnitteilla seurasaari-biknic, mutta vesisadetta taas lupailtu etelään :headwall: masuvauva tunkee takapuoltansa ylös kylkiin ja jomotus on sen mukaista ja säteilee selkään :/ taidanpa mennä miehen käden ulottuville tyrkylle, jos sais vaik hierontaa :p

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille toukokuisille möhömahoille =)

sHv ja hippu 34+2
 
weiss
Ja poika :hug: . Aika yksin miekin asioitten kanssa saan olla. Mies ei tosiaankaan aina ihan ymmärrä ja kun ollaan hiljan tänne puolen suomea vasta muutettu, niin lähimmät on aika kaukana, eikä sitä uusille tuttaville viihti heti mennä valittamaan.. Mie valitan tänne, vaikkei ketään kiinnostaisikaan. .
 
onpas täällä kirjoiteltu :)
mymmelis ihme touhua. onneksi sait hoidon nyt ja olet jo noin pitkällä raskaudessa.

Taas ruokahysteriaa, mutta tyhmä asia painaa mieltä. brownies, onko kananmuna sisällä kypsää vaikka leivos onkin (kuten kuuluu) sisältä kosteaa? Tehtiin tosiaan tuommoisia herkkupaloja kaverin kanssa pellillinen ja syötiin jätskin kanssa. aivan ihania. Ja minä murehdin mistä nämä kilot tulee... Mistäköhän? :LOL:

maidosta mulla tuli oikein vuotamalla pääsiäisen aikaan ja sitten tyrehtyi kokonaan. normaalia? Ei kai sitä vielä tässä vaiheessa koko ajan tarvitse tulla, vai?
 
weiss Sympatiat on puolellasi. Mulla sama juttu; päiväunillekaan ei ole mitään toivoa päästä koska hetken maattuani jalkoja alkaa pakottaa ihan p****leesti. Ja sama juttu joka yö. Oon ottanu tavaksi vuorata pohkeet ice powerilla ja sit äkkiä sänkyyn ja toivoa, ett uni tulee tosi nopeeta. Rasittavaa! Yöt on kaikkia muuta kuin levollisia. Ehkä tunnin välein kääntyilen ja vääntyilen.... Mulla onkin pari päivää ollu todella hankalaa kaikin muunkin puolesta kun tämä raskaus ahdistaa ihan tosissaan. Kunpa aika menis vaan tosi nopeeta, jotta saan oman normiolon takas!!
 
yöllinen moi..

täällä pissareissun ohessa piti kurkata sivuille...

jossu, kiitos uudesta pinosta! minulle voisi lisätä etusivun listaan, että synnäri on koks ja toinen lapsi tulossa. kiitos!

hilppahemuli ja äippä 36+4
 
koirista: Meiju oli ainakin ostamassa turvaporttia. Ottakaa ihmeessä käyttöön sitä sitten heti, jotta koira ei sitä liiaksi yhdistä vauvaan. Muuten kannattaa pitää koira mahdollisimman paljon mukana. Meidän hurtta oli tosi kade tietty, kun esikko syntyi. Makasi toisessa kainalossa, kun vauva oli sylissä ym. Kehuttiin hirveästi, kun oli fiksusti pienen kanssa. Mielellään tökki kuonolla vähän kovakouraisesti, jolloin toruttiin. Ja laitokselta tuotiin vaippoja ym. haisteltavaksi ennen kotiutumista. Hyvin kaikki meni alun jälkeen. Tutun tutun koira oli muuttunut vain aggressiiviseksi ja jouduttu lopettamaan, kun oli tavallaan jätetty liian syrjään vauvan tullessa. Laitettu eri tilaan ja saanut muutenkin vähemmän huomiota. Siksi tässä kirjoittelen :)
Oma maha: Nyt on ollut mulla oksennustautia viikko sitten ja flunssa kiusaa nyt. Ei ääni kulje yhtään. Esikko 1v 3kk yöllä itkeskeli niin ei äiti saanut paljon lohdutuksen sanaa suusta, kun ei ääntä irronnut. Ruokahalu on heikohko ja katsoinkin että kilo on lähtenyt painoa jonkin viikon aikana... Mitähän neuvolassa moiseen ensi torstaina? Senpäs kuulee sitten. Oksennustauti sai aikaan säännölliset supparitkin. Helpotti kovasti käydä ottamassa nesteitä suoneen synnärillä, loppui supistukset ja olo parani kummasti. Nestehukkaa siis.
Täällä välillä tuntuu, että tuo möykky on liiankin rauhallinen, mutta ilmeisesti tila alkaa olemaan vähissä. Jos paino kaverilla noussut samaan malliin niin lähentelee jo kolmea kiloa paino..
Kuntoilu: Laitoin Hobbyhallista tulemaan Raleigh Cross 7i - crosstrainerin! Olivat varastosta loppuneet ja ties milloin tulee, mutta ajatus olikin tuolla sitten liikkua kotosalla, kun vaavi synynyt ja noita pieniä on jo kaksi. Ei sitä lenkille aina jaksa ja esikko ainakaan ei viihdy hirveitä enää rattaissa. Pitäisi saada itse mennä. Onko kellään laitteesta kokemusta. Pallottelen vielä vähän, josko vaihtaisin sittenkin Kettler tenso 200 - crossariin. Kympin kalliimpi, vuosi enemmän takuuta ja vähän suurempi painorajoitus käyttäjälle (tukevampi?). En vain tiedä pystyykö tällä polkemaan taaksepäin.. Kokemuksia kenelläkään kummastakaan??
Taidan käydä tänään lenkillä aamusta, kun mieskin on töissä ja tuo esikko herää. Ihan vaikka vaan pienellä, mutta ulos tekee mieli. Ei ole kuitenkaan kuumetta, vaikka ääni ei kuljekaan. Vähän yskää ja nuhaa.
Tuntuu oudolta, että ensi kuu on jo meidän kuu. Minä en ainakaan ole vielä henkisesti mitenkään valmis synnyttämään :|

Mukavaa kuun jatkoa möhiksille!
 
onpas taas mahottomasti tullut tekstiä..sain eilen ja nyt rauhassa lueskeltua :D
kuumemittareista meillä käytössä vauva aikana oli pyllyn kautta mitattava, ja sit myöh.korvasta mitattava, ja se on kyllä helppo ja mielestäni paras.
itkuhälyttimistä mulla on philipsin,semmonen keltainen väriltään, se vain vielä siskolla käytössä täytyy pyydellä kohta pois.

omaan oloon ei kummempia muutoksia, en edelleenkään tiä mitä ne supistukset on :D mahaa vain välillä ehkä kiristää, ja nipistää. Yöt on alkanut oleen jatkuvaa heräilyä ainakin 1 tai 2 kertaa..ja istuelta tai maatessa on kova työ saada itsensä ylös ja liikkeelle.

kenellä on jo aivan kaikki valmiina?? meillä muuten paitsi kaukalosta soittelin, kun siihen tarvii semmoset mustat napit hommata millä se kangas pysyy kiinni, enkä tiedä saako pelkästään niitä ostettua, jos ei niin sit lainataan siskon vanhaa, hoitopöytä on ja vaatteetkin siellä jo :) sekä hylly seinässä missä rasvat ym. vaunun koppa täytyy kellarista hakea ja kaivaa romujen alta :LOL: käytiin tuossa miehen isällä eilen ja otettiin pinnasänkykin matkaan mukaan, sen saa tänään laitettua kasaan, ja patja ostaa siihen.

minkämerkkisiä kaukaloita teillä on?? meillä tuo maxi cosin city merkki...voi kun saisi siihen ne napit, mitkä olen joskus hukannut kun pessyt tuon kankaan :headwall:

tyllerö 33+4
 
Itkuhälyttimestä

Onko kellään ollut sellaista tavallita walkie talkie radiopuhelin systeemiä itkuhälyttimenä, jos on niin kuinka paljon niillä on eroa itkuhälyttimen nimellä myytäviin puhelimiin?'

Hituel 34+3
 
weiss
Huomenta! Yöllisiä vaeltajia ollut liikkeellä täällä..
Annaliina73: Kiitos ja :hug: ! Sama juttu täällä, kun koittaa päiväunia tai yleensä hetken ihtensä oikasta. Kuinkakohan loppu sitä on tätä menoa ennen kun vauva on maailmassa.. Ja pahamieli on, kun täytyisi tuon esikoisenkin kanssa jaksaa touhuta.. Koitetaan jaksaa kuitenkin, palkinto oottelee jo nurkan takana!! :heart:
Koirista: Meillä ei ole enää koiraa, mutta esikoisen aikaa vielä oli.. Koiraa ei missään nimessä pidä eristää vauvasta. Vahtia täytyy, mutta tutustuttaa vauvaan pitää antaa. Meillä ei kauan mennyt kun meiän haukku jo vahti pientä, eikä olisi ketään päästänyt edes vaunuihin kurkkaamaan. Toki riippuu koiran rodusta ja luonteestakin, kuinka tottuu ja hyvä keino alkuun on, että huomioi aina ensin koiran ja kertoo tämän myös vieraille, vaikka jostakin saattaa hullulta kuulostaa.
Pieni täällä muljuaa taas, että jalkapohja töröttää välistä niin, että esikoinen meinaa tukehtua nauruun..

weiss ja pikkuinen 34+5 :heart:
 
moikka!! Mä kanssa vietin yön taas hauskasti. Nukuin kymmenestä kolmeen ja sitten valvoin ainakin kaks tuntia. Kauheen levoton olo oli ja sit piti käydä syömässäkin. Mulla tekee hiukan hankalaksi nukkumisen tuo pulssi. Sydän hakkaa tosi nopeeta. Mulla on yleensäkin jostain syystä nopee pulssi, mutta nyt vielä huimasti nopeempi. Yöllä huvikseni otin pulssin ja oli 100! Että koitappa siinä sitten nukkua. Mainitsin kyllä lääkärille, mutta eipä se mitään sanonu. Onko kenelläkään muulla samaa?
Ihmeellinen tää mielikin kun pitää aina murehtia. Nyt oon keksiny, että mun vauva ei jostain syystä kasva ja mulla on kauheen pieni maha. Vaikka ei ole. Varmaan saanu siitä päähäni, kun toi sf-mitta menee alaspäin. Tottakai se menee alaspäin, kun mun maha on laskeutunu tosi paljon. Sehän mitataan kohdun korkeimmasta kohtaa se mitta. Mulla on alusta asti ollu vauva tosi korkeella ja sitä on ihmetelty. Onko muilla sf-mitat alkanu laskea? Mun mitat on menny ihan omia käyriä ja nyt keskikäyrällä. Eiköhän se siellä kasva se vauva, mutta jotain alkaa murehtia niin siitä saa kauhean asian. Ihan mitä vaan.
Summer ja 35+4
 
kaikki valmiina jep :wave: täällä on kaikki valmiina

kaukalo Britaxin Baby Safe plus, vannon Britaxin nimeen :LOL: aina pärjännyt hyvin testeissä, edellisetkin kaukalot olleet vastaavia ja myös nämä turvavyöistuimet, kuten Römer Kid on tosi hyviä olleet. Parhaimpia tukirakenteita ja törmäyssuojia. No joo, menee mainostamiseksi :LOL:
 
Heips!

Summer: Ilmottaudun,mulla on kova pulssi....neuvolassa huitelee aina sadassa ja ylikin. Kotona mitattaessakin joskus,mutta ei aina. Mullakin on normaalisti aika kova myös. Neuvolantäti sitä joskus ihmettelee,mutta kysyin lekurilta ja se sano ettei huomannut mitään ihmeellistä,kun kattoo mun ranteesta sykettä samaan aikaan kun vauvan sykettä kuuntelee. Sanoi,et tuskin mitään ihmeellistä,kun en muuten oireile. Oon kuullut paljon näitä tapauksia että raskaana ollessa syke nousis...tiedä sitten...

Tisseistä ei täälläkään edelleenkään tuu muuta kuin sitä valkosta töhnää joskus. Arat on kyllä. En oo ollenkaan huolissani,etteikö sitä maitoa vois sitten synnytyksen jälkeen tulla. Ymmärtääkseni se että tuleeko sitä ennen synnytystä vai ei ei liity siihen tuleeko sitä sitten =)

Vauvan vaatteita vielä pesen,mutta muuten alkaa olemaan homma kunnossa.En oo tosin vieläkään käynyt niitä imetysliivejä ostamassa...jos vaikka ens viikolla sitten =)

Alkaa pikkuisella olla ahdasta tuolla masussa,pieni pylly tököttä tossa ylämasulla pienenä pallona :D

Repa ja kutvonen rv 34+5
 
Täytyy ehkä jättää vielä hetkeksi aikaa nua tissien koskettelut :D
Oltiin eilen miehen sukulaisten luona kylässä ja saatiin kivoja vauvan vaatteita lisää :p sekä siskoni oli tehnyt hyviä löytöjä kirpparilta :) meillä alkaa olemaan muuten kaikki valmista, ainut että vaatteet pitää vielä pestä ja turvakaukalo hakea siskolta :)
(.) Tänne ei kuulu mitään erikoista, vauva on vieläkin hiljainen, mutta sen verta joskus muistuttaa itsestään etten ihan paniikkiin joudu. Yöllä heräsin muutamaan napakkaan suppariin, mutta enemmikseen täällä on niitä menkka kipuja ja sukkapuikko pistoksia.. Oon muuten huomannut että paikat alkaa olemaan TOSI hellänä ja pissallakin käydessä tuntuu että paikat repeää :D :eek: myös valkkari on tosi vetistä ja välillä tuntuu että alapää olisi turvoksissa :eek:

Oli paljon mitä piti kirjottaa mutta ne pääs sitten unohtumaan :D
Täälläkin näkyy aika hyvin kun pieni pyllyy koittaa tulla mahasta ulos :heart:
 
majj mullakin on valkkari lisääntynyt ja tosi vetistä. eilen sitten tuli semmoista ällöttävää sitkeän oloista vihertävää valkkaria. Välillä paikat tuntuu alapäässä olevan turvoksissa ja sukkapuikkokipuja löytyy. Tuntuu, että tuo pimpsero jotenkin tuosta repeäisi. Saa nähdä uskallanko tuon kanssa mieheltä seksiä tänään kinuta... :whistle:

Nyt ollaankin jo sellaisilla viikoilla, että eiköhän se vauvan ulospyöräyttäminen lähesty sellaista vauhtia muutenkin, että varmaan nämä oireet alkaa olla aika tavallisia.

Nemika huhuu sain aamuyöstä päähäni, että olet lähetnyt synnärille. Nyt jännäilen täällä. ;Minäkin siis ollut valveilla ja unettomana.

onko kaikki teistä käynyt np-ultrassa? Siis silloin ekoilla viikoilla. Täällä norjassahan sitä ei noteta kuin riskiryhmiltä ja siksi en ole käynyt. Rakenneultrassa seurattiin kaikki sitten tosi tarkkaan. Nyt vaan mietityttää, että mikäköhän tuo veren screening-testi joka multa on otettu on? Mullla lukee kaikissa papereissa screening, negatiivinen. eli jotakin ne on veriseulalla tutkinut, mutta en tiedä yhtään mitä. Kukaan ei ole vaivautunut selittämään. Henk.koht. olen oikeastaan tyytyväinen ettei np-ultraa silloin alussa otettu. olisin ollut huolesta sekaisin, jos jotain viitteitä olisi löytynyt johonkin suuntaan ja silti tuskin olisin aborttia tehnyt. Tulkoon sellainen lapsi kuin on tullakseen. Pitkähkö sepustus, kiinnostaa vaan, että onko teille suomessa tehty jotakin veriseulaa? Ja mitä sillä oikeastaan tutkitaan?

katrinainen ja kirppunen 34+5
 
Heippa!

Huh Saaara että kuullostat aktiiviselta! Itse hyvä että pystyin enää kävelemään suht normaalisti kauppaan ja takas: sauvakävelytkin piti jättää jo pois supistelun takia, blaah.

Eilen koettiin täällä kauhunhetkiä. Liukastuin meidän sisäportaissa ihan omaa huolimattomuuttani ja sitten lensin kunnon kaarella pari porrasta persuuksillani alas. Koski aivan sairaasti. Huusin ja itkin suoraa huutoa ja mies meni tietenkin ihan paniikkiin: hoki vaan et lähdetäänkö sairaalaan. No en onneks kaatunut mahalleni tms. ja tajusinkin kipuiluiltani et mahaan ei sattunu. Makasin sitten loppuillan ja kuullostelin papsun liikkeitä, jotka tuntui onneks ihan normaaleilta. Tänään on sitten toinen kankku mustana enkä voi istua ja yö oli tuskainen. Parempi näin - en siis valita - jos vaihtoehtona olis ollu mahalento ja esim. istukan repeäminen yms. Säikäytti valtavasti Papsun puolesta :'( Onneks ens viikolla se synytystapatutkimus, jossa ymmärtääkseni ultrataan. Eli olkaahan varovaisia mahojenne kanssa!!! :ashamed:

PieniTytönTylleröinen me saatiin kans tuo Maxicosi, joka on ymmärtääkseni ihan hyvä kaukalo. Kuumemittari: kuulin kans et ihan perusmittari (pieni) on alkuun paras kun korvat vielä niin pienet eli voi sit pyllystä mittailla ja Panadol suppoja kandee ostaa valmiiks. Itkuhälyyttimet: tei aiheesta vertailua ja tilasin netistä DORO:n hälyyttimen. Kanavia siinä on 8 ja alikanavat eli enempi kuin tuossa kelt. Philipsissä ja netistä tuli about saman hintaiseksikin vaikka kaupassa paljonkin kalliimpi. Pakko siis ostaa sellainen jossa enempi kuin kaksi kanavaa tänne meille kun on noita lapsiperheitä ympärillä niin paljon.

No, mutta siis voikaa hyvin ja katsokaa jalkoihinne rakkaat netti-ystävät! :heart:

t. eeti+papulainen 35+2 :heart:
 
Katrinainen: Se on täällä toistaseks paikkakuntakohtaista tuo veriseulan otto,mutta ymmärtääksen tulossa yhteneväiseksi käytännöksi kaikkialle. Mut ei siis oteta automaattisesti,vaan sitten jos haluaa. Meille olis tarjottu np-ultran yhteydessä myös tota veriseulaa ja niistä ois sitten yhdessä laskettu riskiluku. Mutta kieltäydyttiin,koska en halunnut stressata sen tuloksen odottelun yms.kanssa,kun ne tosi useasti hälyyttää turhaan. Ehkä jos turvotusta olis ollut paljo,niin olis voinut harkita. Ymmätääkseni sillä lähinnä selviää riski downin synroomaan.
 
repa kaitpa se sitten liittyy jotenkin tuohon down-syndrooman riskiin. Henkilökohtaisesti mä vastustan hiukan noita testejä ja np-ultria. Juuri siksi, että' saattavat hälyyttäää ihan turhaan ja silti saattaa käydä niin etteivät kerro oikeaa tulosta kumpaankaan suuntaan. Mutta joo, täällä kun ei moista edes tarjota, siis ultraa, niin eipähän tarvinnut edes stressata silloin. Vauva on joka tapauksessa rakas masussa. Mutta mielestäni rakenneultra on kyllä hyvä juttu, mahdolliset sydänviat ja muut on hyvä selvittää etukäteen. mitenköhän ennen vanhaan on pärjätty ilman mitään ultria? =)

 
Mulla on kans hiukan kielteinen asenne tota seulaa kohtaan,ainakin se on minusta kyseenalaista että oletetaan automaattisesti että sen kaikki haluaa,niinkuin mun lääkäri joka oli äimänkäkenä kun sanoin että kieltäydyin siitä. Ja se tosiaan hälyyttä ihan aiheetta melkoisen paljon. Riskiraskaudet yms on sitten erikseen ja tietty jo haluaa niin ihan ok.
Ultraan mentiin lähinnä nähdäksemme pikkuinen ja että sillä nyt on kaikki raajat yms.
Ja toikin on niin tosi,että 100% varmuutta ei saa koskaan,synnytyksessäkin voi tapahtua...
 
Repa tuo on niin totta. 100% varmuutta kun ei koskaan saa. Kaverin kaveri mm. sai down-lapsen kaikkien seulojen negatiivisista tuloksista huolimatta. Mutta ymmärrän toki niitä, jotka seulat haluavat. Ja en missään nimessä väitä, että oma kantani olisi ainoa oikea. Synnytyksessä ja elämässä kun vaan voi käydä mitä tahansa. Onneksi menee yleensä hyvin kaikilla. =) Ihmetyttää vaan, kun joku screening on otettu eikä kukaan ole kertonut edes mitä sillä on tutkittu.

onkohan nemikalle tullut oikeasti lähtö? Täällä minä jo odotan seuraavaa toukokuista syntyväksi.
 
kasassa ollaan edelleen.. :LOL:
eilen tuli ensimmäiset kunnon supistukset mitkä tosissaan oli kipeitä ja meni pitkin selkää. mut onneksi loppui heti kuitenkin. ja aamulla ei mitään enää. :D

ite kävin np-ultrassa. josta en tyhmänä ottanut etukäteen selvää mitä koko ultra edes kattaa. ja niinpä jäbältä löytyikin reilua turvotusta. mikä onneksi osottautui punktion ja rakenneultran jälkeen turhaksi hälytykseksi. mutta puolet raskaudesta meni kauhean pelon vallassa ja itkiessä kun ei tiennyt onko toinen kunnossa. mut toisaalta perästäpäin ajatellen en enää kadu sinne menoa. ku riskit oli kuitenkin sitten olemassa ettei kaikki olisikaan kunnossa. :(
mutta onneksi ei ollut mitään hätää. vaan ihan ominainen piirre sitten se sen hetkinen turvotus. ja jäbä on tutkittu nii perusteellisesti läpi moneen kertaan nyt. että olen onneks jo uskaltanu asian tiimoilta huokaista.

mulla loppui noi jalkasäryt magnesiumin syönnillä kokonaan. liitoskivut on aivan kauheat ja niihin ei auta särkylääkkeetkään oikein. mut yöunien laatu parani niin hyvin etten noista luovukaan ennen ku jäbä on ulkona.

nemika+jäbä 36+0 :heart: ja viikko vaihtui taas..27 päivää laskettuun aikaan!!!
 
nemika ihana että teillä lopulta oli kaikki hyvin. =) ja olet viellä yhdessä koossakin. minä olin ihan varma, että synnytät jo. =) Saanko kysyä, että miten teillä rakenneultrassa sitten suljettiin nuo kromosomipoikkeavuudet ja muut pois? Minulle kun on vieläkin hiukan epäselvää miten ja mihin näitä ultria käytetään. Sydän siellä rakenneultrassa ainakin tutkittiin perusteellisesti, samoin sisäelimet.

tosiaan tuosta np-ultrasta en siis tarkoittanut kritisoida sitä tais iihen menoa yleisesti. Ainoastaan olen itse nyt tyytyväinen etten sitä saanut kun olisin takuulla stressannut epävarmaa tulosta.
 
katrinainen: kromosomipoikkeavuudet ei voida ku lapsivesipunktiolla/istukkanäytteellä varmaksi todeta. meille tehtiin lapsivesipunktio sitten. koska turvotusta oli kuitenkin jonku verran niin en voinut epätietoisuudessa koko raskautta elää. ja sieltä löytyi täysin terveet kromosomit pojalta. sitten ultralla tarkastettiin muut rakenteet ja varsinkin sydän. kun sydänvian riski oli myös huomattavasti isompi tuon turvotuksen takia.

ja olen iteki sitä mieltä et np ultraa kannattaa miettiä etukäteen. tai ainakin ottaa selvää siitä enemmän. ite ku en aiemmista ole käynyt mutta nyt iän puolesta se tuli seulaan sit mukaan. enkä tosiaan ite ottanu selvää enkä tienny mitä ultra pitää sisällään ja mihin tulisi varautua jos jotain löytyy. :/ omaa tyhmyyttä oli tietty osana :headwall:
mut pääasia et jäbällä silti kaikki olikin hienosti. se on tärkeintä kuitenki :heart:

kasassa yritetään vielä viikko pysyä. huomiselle veikkaa kaverit lähtöä..saapi nähdä. ite yritän et jos ens viikon loppuna vasta sitten... :LOL: :LOL:
 
eeti: Hui, onneksi ei käynyt pahemmin tuon masun suhteen, soita kuitenkin herkästi sairaalaan jos jotain ilmenee. Itse lensin mahalleni n. kk sitten kun kompastuin esikon vaunuihin hänen singotessa portaikkoon (sain juuri estettyä tippumasta) ja soitin kyllä päivystykseen kun isku tuli suoraan mahaan :/ ne otti mut synnärille, teki sis.tutkimuksen, ultrasi, piti käyrillä ja otti jonkun verikokeen, joka näyttää istukkavuodon + sain anti-d piikin varuiksi, koska olen rh-neg. Jouduin / pääsin vielä osastolle seurantaan yön yli kun alkuun piirtyi suppareita käyrillä ollessa. Eli varovainen tosiaan kannattaa olla kun aikamoista kömpelyyttä on jo ilmoilla näillä raskausviikoilla!!!

turvakaukalo gallub: Cragon turvakaukalo turvajalustalla, itse oon tod tyytyväinen siihen malliin =)

np-ultra: olen käynyt molemmissa raskauksissani ja todella sillä mielellä, että np-ultra on seulontatutkimus, eikä mikään vanhempien huviretki kohdunsisäiseen maailmaan ;) eli kovasti on aina pohdittanut etukäteen mitä jos??? Kaikki kuitenkin ollut molemmin kerroin normisti, joten emme ole joutuneet vaikeiden ratkaisujen eteen odotusaikana... jokaisellahan meillä on oikeus noista ultrista ja seuloista jne. kieltäytyä ja samoin niihin osallistua oman mielen mukaisesti, kukin omalla tyylillään...

nyt pitkälleen jos pääsis mukaan unen ihmeelliseen maailmaan esikon seuraksi. Oltiin useampi tunti seurasaaressa ulkoilemassa ja nyt olo on niin hyvä =) masuvauva tosin tunkee mahanahan läpi takapuoltaan ja kantapäitään, auts!!!

Rentouttavaa pyhäpäivää!!!
 
Ihana ilma! Arska paistelee B) !

Eeti: Onneksi selvisit säikähdyksellä kaatumisesta. Varmasti tommoinen säikäyttää kunnolla.

Summer ja Repa: Täällä myös yksi supersykkeellä varustettu mamma :D . Neuvolassa huitelee aina syke korkealla ja verenpainekin otetaan joka kerta kaksi kertaa. Alkuraskaudessa seurasin kotonakin sykettä, mutta musta tuntuu, että se vain pahensi asiaa. Neuvolassakin sanottiin, että älä kuuntele niin tarkasti itseäsi, koska se todennäköisesti vain kohotti sykettä. Nyt ei semmoisia "tykytyksen" tunteita ole ollutkaan hetkeen.

Supistuksia on täälläkin alkanut tuntumaan. Vatta menee kovaksi ja kireäksi erityisesti iltaisin. Tosi pientä kipua on myös välillä alamahan tienoilla supistuksen yhteydessä, sellaista menkkakipujen tapaista. Menevät kyllä ohi makuuasennossa. Kai nuo harjoitussupparit vaan lisääntyy mitä enemmän viikkoja tulee.

turvakaukalogallub: Maxicosin turvakaukalo tuli loppuviikosta Saksasta.

Mukavaa sunnuntaita kaikille, nauttikaa auringon paisteesta! :)

Marimint81 ja pikkuinen 35+1
 

Yhteistyössä