*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

liinu83 Minä en tiiä tämän masuasukin painoarviota kun rakenneultran osalta rv 20+jotain ja se oli kokonaista 288 g, niin ja tietty se nuvolatädin nyt arvioima käsikopelo 2,7 kg rv:lla 32. Esikolta painoarvio ultralla rv 25+5 on ollut 800 g.

Eläpä ole huolissas vauvan koosta, eikös se mene niin, että rv 20 jälkeen mukelot alkavat kasvaa ihan omaan tahtiinsa. Eli teidän vauvakin voipi olla jo vaikka mintenkä iso :heart:
 
weiss
Päivää! Oottapa kirjoitellu, huh huh.. Tervetuloa Iina! Tänne ei mitään uutta, muutaman tunnin yö unilla mennä porskutetaan ja ilme varmaan kertoo vastaantulijoille olotilan.. :kieh: . Huominen polikäynti jännittää.
Vilma: Onneksi kaikki hyvin ja pieni vielä massussa! Meitä polilla ramppaajia on jostain syystä peseytynyt toukokuisiin joukolla. Taitaa käydä niin, että myö kaikki supistelijat porskutetaan menemään vielä kesäkuussa.. paitsi nemika.
Puhdistuspyyhkeistä: oon hommannu kanssa valmiiksi, mutta kyllä mie aion öisinkin vaippoja vaihella. Ollaan koko porukka sellasta herkkä hipiäistä, että kuinka mahtas pienen iho kestää koko yön märissä vaipoissa tai sitten löröt pöksyissä.. Ei esikoisenkaan kanssa tuosta harmia tullut, puhas vaippa, tissiä ja unta palloon.
Vedestä: Oon kanssa antanut pienelle pieniä hörppäyksiä vettä. Se auttaa myös estämään sammaksen tuloa, jos maidon jälkeen "huuhellaan" suu veellä.
Lapsivesien menosta en tiiä mitään, kun esikoisesta oli veet lorahdellu huomaamatta pois. Kalvot kun puhkastiin, niin eipä ollu vesiä enää..
Ja miekin olen valmis pukkaamaan pientä jo parin viikon päästä ulos!!! Alkaa olo olla jo aika kärsimystä! :headwall:
Dinah: Kyllä ainakin miun mielestä palsta on vapaa omille mielipiteille. Myö ollaan jokainen erilaisia ja erilaiset mielipiteet/kokemukset on ihan tervetulleita.
Jahas, Repa, äippä, katrinainen ja muut huomenna 36 viikolle siirtyjät.. Saas nähä kuka meistä lähtee sitten ensin.. Viikot alkaa käydä vähiin, 5 viikkoa laskettuunaikaan. :D

weiss ja pikkunen 34+6 :heart:
 
Ja vielä ennen Keskoa....

Itkuhälytin Meilläkin se Philipsin keltainen ja aion kyllä käyttää sitä, ihan pihalla ollessa. ( Kun ei oo niin iso koti, että tarviis länsi- ja itäsiipeen omansa, että vauvan äänen kuulis :) ) En kyllä tiiä, onko samaa mallia, mitä se taannoin kärynnyt, mutta meidän ostettu vuonna 2005.

Turvakaukalo Ja entisellä mennään senkin suhteen. Ostettu vuonna 2005 ja mallia Akta Graco.

Ja nyt sinne Keskoon....
 
Santra, peräpukamille tän ummetuksen myötä: :wave:

Pipsa, mä mietinkin aamusella tuolla polilla ku otettiin ekg:tä vauvasta, et miksi mun pulssi vetää jotain 90 bpm ja se oli ihan sit ok.... no hyvä, et selvis sekin nyt :D

liinu, mulla likka painoi 747 g rv 25+3, joten varmaan aika samoissa lukemissa menin ku sinäkin nyt silloin viikkoa myöhemmin. Ei pahasti keskikäyrän alapuolella... nou hätä....
 
weiss meitä onkin muuten tosi aktiivinen joukko jolla LA samana päivänä. =) Huomenna tosiaan jo 36. viikko. eikös se niin ole että jos silloin syntyy niin ei enää estellä vaikka ei täysiaikainen olekaan?

liinu nuo kokoarvot ovat tosiaan yksilöllisiä. Sinuna en olisi huolissasi. Kyllä varmasti vauva on ihan hyvän kokoinen ja kasvanut normaalisti.

Mäkin jännitän huomista, että päästäänkö kokoarvioon sairaalaan. Viimeksi neuvolassa näin oli puhetta. Siis kun minulla masu kulkee ihan omilla käyrillä ja vauvakin tuntuu käsikopelolla isolta.
 
Niin, eikait se murehtimalla tästä tilanne miksikään muutu...täytynee vaan ootella tonne 24 päivään että kuulee minkä kokoinen toi tyty on...Kaikesta sitä minäki murehin ja stressaan..anteeks... :ashamed:
 
weiss
Katrinainen: Miulle sanottiin jo silloin pääsiäisenä, jotta jos syntyy 34 viikon jälkeen, niin ainakaan täällä ei estellä enää. Mutta ootellaan nyt ensin se 40 viikkoa.. :LOL:
Iinu: Jos siun vauvas olisi jotenkin pienen pieni, niin kyllähän sitä kasvua seurattas useammin. Normaalia on tuo huolestuminen, mie oon saannu olla tämän raskauden aikana huolesta soikeena jostakin joka toinen viikko. Mie ainakin uskon, että teiän tyty on kasvannu ihan normaalisti. Jokainenhan vauva alkaa nuilla viikoilla ja jälkeen kasvaa sitä omaa käyräänsä ja jos kovasti huolestuttaa, niin koita saaha tuo aika aikasemmaksi. :hug:
 
pipsa possu aika hassun nimen ootte keksineet :D

Luulenpa että minäkin täällä viimesten joukossa kirjottelen vielä toukokuun lopulla :) vaikka kaiken maailman juttuja onkin ollut ja vaikka lääkäri meinasi että jos 34 viikolle päästään yhtenä kappaleena niin hyvä.. mutta tosiaan laskettu aikakin on vasta 28.5 että en jaksa enää miettiä sitä että syntyykö etukäteen vai ei :)
 
Moiks pitkästä aikaa!

Tervetuloa Iinalle!

On mennyt toista viikkoa, että olisin päässyt palstailemaan. Olin vielä isän luona reissussa ja sit oltiinkin viikonloppuna kylpylässä. En tosin uskaltautunut veteen pöpöjen takia, kun viimeksi oli lääkärissä käydessä paikat hieman pehmenneet.

Nyt on sit entinen asunto myyty ja uudestakin lyöty kättä päälle :) :) :) Voi vitsi miten ihanaa päästä uuteen kotiin. Aikataulu tosin menee ilmeisestikin synnytyksen jälkeiseen aikaan. Mut tekeepähän sitten muuttoa ajan kanssa, kun tän entisen pitää olla tyhjä vasta kesäkuun lopussa.

Täällä on porukka jo lähtökuopissa, mulla ei oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia, et olis synnytys lähellä, vaiks 37. viikko on jo menossa.

Vappusunnitelmia: Toivoisi syöväni munkkeja ja juovani simaa vauva sylissä. Joku muuten kysyi miten kauan siman teko kestää; vajaata viikkoa ennen vappua kun laittaa pannun porisemaan, niin hyvin ehtii. Eli vuorokauden kun antaa käydä huoneenlämmössä ämpärissä ja muutaman päivän pullotettuna kylmässä, niin hyvä tuloo!

Turvaisuimesta: Gracon telakamalli olisi varastossa odottamassa kyditettävää...

Mitähän kaikkea muuta tänne piti kommentoida, ai niin, siitä synnytystapa-arvioinnista: Muistaako joku kenelle se on tehty, et mitä siinä käydään läpi ja miten? Mulle soittivat aamulla kättäriltä ja aika olisi ensi viikon perjantaina, hui!

Palaillaan taas kun muistuu mieleen loput tuikitärkeät hommelit :)

Päikkäri 36+1
 
Terve kaikki! Meillä taitaa olla KaksPlussan aktiivisimmat mammat täällä toukokuisissa, kun näin tuotteliaita ollaan :D Kiva vaan, kun on "juttuseuraa"!

Minä voisin ilmoittautua seuraavaksi synnyttäjäksi :D Tänään menossa "jo" 36+1 ja haaveilen päivä päivältä enemmän Nirpun maailman saapumisesta. Tosin minkään valtakunnan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ole, joten tuskinpa ihan ensimmäisenä ollaan lähdössä laitokselle :/ Neiti tosin tuntuu näin vatsan päältä tunnusteltuna aikas isolta ja liikkeistä päätellen tila on totaalisen loppu tuolta massusta joten sen puoleen toiveita voisi olla.... No, torstaina on neuvolalääkäri, jossa tehdään sisätutkimus ja saan infoa tilanteesta tuolla alakerrassa.

Kipuja on ainakin kävellessä, sellaisia hirveitä vihlaisuja ja "piikkejä" ja ne tuntuvat enemmänkin emättimessä kuin kohdussa :x Onko muilla vastaavia? Ja näiden päälle tietysti nämä ihanat liitos- ja lantiokivut, joilta hädin tuskin saa nukuttua ja jotka ovat kestäneet jo kuukausia...

Vappu
Vaihtoehto 1: Ollaan laitoksella tai peräti kotona jo Nirppulin kanssa ja nautiskellaan uudesta, rakkaasta tyttärestämme!
Vaihtoehto 2: Juhlapäivänä ollaan kaverin vappubileissä ja Vapun päivänä Kaivarissa jätskillä.
Ja voitte veikata kumpi vaihtoehto olisi tälle mammalle enemmän mieleen ;)

Nyt kaivamaan munkki- ja simareseptejä esiin - saitte minutkin innostumaan vappuherkuista!

Carmen ja Nirppu 36+1
 
Ai niin: tässä tietoa Doron itkuhälyttimien maahantuojalta heidän laitemallistaan Doro BM35 (mm. Hobby Hallissa myynnissä oleva):

"Yleisesti ottaen voi sanoa että bm35 varsinainen lapsenyksikkö on vain sisäkäyttöön, koska se on verkkosähkökäyttöinen. Radiopuhelimen tapainen vanhempienosa on sisä- sekä ulkokäyttöön, mutta sitäkään ei suositella käytettäväksi pakkasessa.
Valmistaja on testannut laitteet ainoastaan plus asteissa ja tarkistanut, että niiden toiminnot toimivat käyttöohjeen edellyttämällä tavalla. Pakkasessa käyttöä ei voi suositella senkään takia, että kylmässä tilassa käytettäessä laitteen sisälle voi kondensoitua kosteutta lämpötilaeron seurauksena. Nämä ovat siis hyvin yleispäteviä ohjeita ja koskevat kaikkia saman tyyppisiä laitteita, ellei sitten valmistaja muuta ilmoita."

Huomioikaa erityisesti viimeinen lause :attn: Laitoin vielä jatkokyselyn, että tietävätkö mitään itkuhälytin merkkiä/mallia, jota olisi "sallittua" käyttää ulkona. En tosiaan voi ymmärtää, kuinka monella pariskunnalla on niin iso asunto, että itkuhälytintä tarvitsee sisätiloissa :/
 
repa täällä ei mitään tuntemuksiakaan että olis lähtö lähellä :kieh: juuri tuossa laskin almanakasta että 6 viikkoa la:han....kauheeta jos menisi yliaikaiseksi paljonkin niin voisin synnyttää vasta kesäkuun ekoina päivinä :eek:
Kun olen jo mieltynyt siihen että se tuolla majailisi poikittain tai väärinpäin, ni sais leikkauksen :D vaikka viimeksi kyllä neuvola täti sanoi että pääalaspäin....

Monet jo haluaa vappu vauvan, itse en haluaisi juuri siihen ajankohtaan syntyvän, eikä varmaan niin käykään. Sitten saapi tulla kun on 38vk täynnä.

pipsa possu sulla oli myös se philipsin keltanen itkuhälytin..aion myös kyllä käyttää sitä ulkona kun siihen on tarkoitettu ne johdotkin...

Nyt täytyy lähteä hakeen tyttöä jumpalta, moro :wave:
 
carmen: samoja kipupiikki juttuja täällä. juilasee ihan yhtäkkiä samalla tavalla.
mulla noita nyt alkanu olemaan viikon sisällä aina väliin ja just kävellessä.

kävin pitsatarvike ostoksilla. taikina nousee ja jauhelihat paistuu tuolla niin pikainen kurkkaus väliin. =)
elättelen toiveita et toi pitsa etes maistuis. nyt alkaa jopa nälkä olemaan jopa eka kerran tälle päivälle. kauppareissun supisteli nii vietävästi koko ajan. mut jospa se asettuu taasen.
mut nyt kaulimen kimppuun.... :kieh:

nemika+jäbä 36+1
 
carmen ja nemika mullakin noita vihlaisukipuja. Välillä vihloo ihan silloinkin, kun laitan kenkiä jalkaan tai muuta.
Sain juuri verotoimistosta kirjeen, että saan veronpalautuksia. ihanaa. Tulevat jo kesäkuussa. saa vähän mammarahaakin.
=) Ainoa mistä en tiedä miten ilmoittaa on suomesta saadut tulot. Sain vissiin parilta kuulta viime keväänä vielä opintotukea, josta vero maksettu tietenkin suomeen. Pitää varmaan ilmoittaa täälläkin, mutta tuskin se voi enää päätökseen vaikuttaa?

 
nyt on pitsat tehty. viimoinen uunissa ja sain iteki syötyä jopa sit ensimmäisen lämpöisen ruuan tälle päivälle.. :p :p
kauhea painontunne alapäässä ton reuhkamisen jälkeen. heitettävä nyt pötkölle vähäks aikaa huilaamaan. tylsää ku vettä luvattu koko viikoksi tännepäin.. :(
lähtee tenavat lentoon ku ei ulos pääse kunnolla. jospa huomenna sataisi edes vähemmän niin pääsisi paremmin happihypylle.
mut nyt lepotauolle.
 
weiss
Carmen: Samoja vihlaisuja täälläkin ja tuntuvat nimenomaan emättimessä.. Kai siellä porataan päätä jo alemmas?! Ja hui, sie oot pitkällä.
Mielialat kyllä heittää.. :D Tämä on varmaan meiän viimoinen pikkuinen, niin mie nyt jo aattelen, kuinka sitä myllerrystä kaipaa massussa ja sitä ensimmäistä parkasua.. Vaikka tämä olo onkin yhtä helv.. Ja tosiaan tämä massu.. kyllä sitäkin kaipaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:
Kipuja on ainakin kävellessä, sellaisia hirveitä vihlaisuja ja "piikkejä" ja ne tuntuvat enemmänkin emättimessä kuin kohdussa :x Onko muilla vastaavia?
Nuo kivut tulee siitä ku lapsi pyörittää päätään virtsarakkoa vasten =)
Tämmösen vastauksen tästä sain.





 
Peräpukamat: :wave: täällä ne ilmestyi muutama päivä sitten...

Kosteuspyyhkeet: Niitä on tullut valmiiksi ostettua monen monta pakettia. Meillä molemmilla on niitä käytetty enemmän kuin pesemistä, koska iho ei kestänyt kokoaikaista pesemistä.

Itse tehty pitsa on kyllä hyvää... Tein eilen kolme pellillistä ja nyt ne kaikki on jo syöty...

Makean tai pikemminkin suklaan himo on aivan järkyttävä täällä. Joka kerta ennen kauppaan menemistä päätän etten osta mitään missä on suklaata... MUTTA MUTTA... Parhaimmillaan ostan kaksikin suklaa levyä :ashamed: se on jo pakkomielle :headwall: :headwall:

nyt nukkumaan :wave:

tmvk ja toukka 36+3
 

Yhteistyössä