*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Katrinainen Miulla menee kanssa tuo fs-mitta aina parilla sentillä yli viikkojen, tänään viikkoja 33+ ja fundus muistaakseni 34,5. Laskemaan päin, enne oli aina sen kaksi senttiä yli, mitä viikkoja oli, nyt enää vaan puolitoista :LOL: Toivotaan nyt sormet ristissä, että siun paineet putois!! Ei mitään myrkytyksiä, kiitos

Antakaa mulle jotain rauhoittavia, mulla hajoo pää :LOL: Ihan hermoraunio ollut vaan koko päivän, supistelee vaan jatkuvasti ja henki ei kulje. Mä oon niin kypsä tähän oloon, ettei mitään rajaa, pari viikkoa vielä ja sit saa supistellaa niin maan p*rkeleesti, oikein olan takaa!!!! Ja pistetään vaikka kymppi likoon, ni oon täällä vielä viikoilla 41 angstaamassa :p |O :hug:
 
Mulle maistuis myös sima ja munkit :p ...vappua odotellessa!

Olin tänään neuvolalääkärissä. Verenpaine huiteli taas 90:ssä, vaikka mitattiin kaks kertaa.
Huomaan kyllä, että sydän alkaa joka kerta hakata kovemmin, kun mittari otetaan esiin. Sai kotiin mittarin mukaan, jolla viikon ajan nyt seurailen painetta. Mittasinkin heti kotiin tullessani: 114/73, joten olen sitä mieltä että kärsin neuvolaverenpaineesta :D .

Neuvolalääkärissä ei selvinnyt juuri mitään. Sisätutkimus sattui ihan mielettömästi, eikä lääkäri pystynyt tutkimaan paikkojen tilannetta. Saan lähetteen äippäpolille :/ .
 
Poika04: Jos huolestuttaa sf-mitta niin vaadi lähete äippäpolille.

Mua väliin ärsyttää nuo neuvolatädit, kun ovat vähän huolestuneita ja sitten vain antavat asian olla. Ekaa odottaessa neuvolatäti joskus näillä viikoilla ultraili pään läpimitan suhteessa ympärysmittaan hieman liian isoksi ja sitten varasi puolen toista viikon päähän lääkäriajan. Minähän märsäsin koko illan, että meidän lapsessa ei ole mitään vikaa. Isi sitten soitti synnärille, jossa kiltti kätilö otti mitat ylös ja oli kysynyt lääkäriltä, joka oli sanonut että aivan normaalimitat, ei aihetta huoleen. Olisin siinä siis puol toista viikkoa varmaan itkenyt ja valvonut huolesta, jos mies ei olisi soittanut.
Minun mielestä ei ehkä terkan tarvitsisi ultrailla, jos ei ymmärrä mikä on normaalia ja mikä ei. Siltipä olen nytkin antanut ultrailla, vaikka silloin isille sanoin, että jos lisää lapsia tulee niin ei varmaan ultraa yhtään kertaa :)
 
eeti mulle tuli tuo perätila yllärinä kun on muuten ollu rt :| tai ainakin on neuvolantäti on niin luullut,paitsi 2 viikkoa sitten ei ollut ihan varma sanoi että oli pää alaspäin mutta sivuttain :/
mun poika oli kanssa perätilassa sain käännytys ajan mutta olikin itse kääntynyt sillon.
onnea,huomiselle käännytyksellä mitä olen lukenut netistä ei kuulemma hirveästi satu,tulehan kertomaan kuinka kävi
mulla on sitten sama edessä ens viikon perjantaina,lääkäri kyllä väläytti ajatuksen jos tehtäis suuniteltu sektio.

katrinainen onpas vauvalla kokoa,on ainaki ollut ruoka aikana hereillä :)
mulla vaan sf-mitta pysyy samana eli 31 voi kyllä johtua kun on perätilassa ja tuntuu että mahakin roikkuu polvissa :LOL:.
 
odottaja86 ja mymmelis ihanaa,että teitä on muitakin joilla iso SF. Meillä sitten vaan isot vauvat tulossa tai tosi paljon lapsivettä ja muuta sisällä. :LOL: Ehkäpä nuo isot vauvat ovat leppoisempia? :D

eeti onnea kääntämiselle! Tule sitten kertomaan kokemuksestasi!

marimint mulla kanssa tuo verenpaine huitelee omiaan. En saanut mittaria kotiin mutta häträpäivystysnumeron jos alkaa särkemään päätä tai tulemaan näköhaittoja. Joudun käydä mittauttamassa paineen heti torstaina uudelleen ja jos edelleen koholla tarkkaillaan parin päivän välein ja sitten lähete polille. Toivottavasti pysyvät paineemme kurissa.

kelläs ne synttärit oli? anteeksi meni jo ohi. Oliko liro tai repa? Paljon paljon onnea!
 
sädetikku: Onnittelut rouvas-tittelistä =)

Lirolle vielä kertaalleen synttärionnittelut :flower:

Ja taas tääl jyllää ne pirun munkkipuheet :kieh: itsekin jo soittelin äidin miehelle, että onko vappupäivänä tarjolla kotisimaa ja itsetehtyjä munkkeja :p lupas tehdä, joten sinne suunnaksi 1.5...

painoarvioista: Itse en kovin jaksa uskoa noihin käsikopelo arvioihin, vaikka esikosta kätilö synnärillä sanoi käsikopelolla, että painaa 2900g ja typy painoi 2860g, lisäksi 4d ultrassa Bruno sanoi esikosta, että painaa 3kg, samaa sanoi tästä masuasukista, saas nähä, ainakin sf-mitta menee prikulleen samoja käyriä siskonsa kanssa :)

katrinainen: Toivottavasti nuo verenpaineet tuosta asettuisivat :hug:

eeti: Tsemppiä huomiselle kääntöyritykseen!!! Toivottavasti pikkuinen kiepsahtaa ympäri ja, että kaikki menisi muutenkin hyvin :hug: Muista, että ammattilaisten hyvissä käsissä olet (itse olen lukenut lääkärien tietokannasta duunissa noista perätiloista ja käännöksistä ja tosi tosi pieniä on riskit, että mitään vakavaa sattuisi eli yritä rentoutua parhaasi mukaan ) :hug:

lapsivedestä: Itse olen ajatellut suojata sängyn duunista otetulla vuodesuojalla, koska esikosta hulahti jumalaton määrä lapsvettä aamuyöstä oh:n lattialle wc reissun jälkeen ja mitään supistuksia ei sitä ennen ollut...

sHv ja hippu 34+5
 
(.) eilen kävin ä-polilla voimakkaiden suppailujen ja rajun pahoinvoinnin takia.
Tulos: kahdelle sormelle auki, voipi siis tulla melkein koska vain. Kokoarvio 3080g, eli ihan normikokoinen, vaikka tuossa muuan viikko sitten huitelin sf-käyrän ylätasolla. Masu on laskeutunut, vauva kanavassa, mutta ei kiinnittynyt, tosin ei mulla edellisetkään ole kiinnityneet.
Nyt vain odotellaan. Olo on nyt hyvä, ehkä liiankin :LOL:

Gha rv.36+2
 
Terkkari aika on taas ensiviikolla katotaan sitten onko mitta edelleen sama...tulehdusta ei epäillyt..(en tiedä uskonko?)

Ootte niin paljon kirjotellut et näin aamutuimaan en puoliakaan muista..

Eeti oli käännytykseen menossa Onnea matkaan..

Paineittenkanssa elävät toivottavasti paineet laskevat

Supisteluita ei täällä ole nyt näkynytkään voisivat vähitelle tulle ne vähätkin hävisi kun lenkillä illalla kävin :D

Katrinaiselle taitaa olla tulossa kunnon jytky? Onko sulla millon synnytyssuunnitelma? ihan uteliaisuuttani et onko minkä kokonen sitten lääkäreiden arvion mukaan..

En millään malttas odottaa kahta viikkoa ultraan =) tai 2vko 2 pv

tmvk: toivottavasti teillekkin supparit taas löytyy =)
 
huomenta!

tänään alkaa sit 35 viikko

eetille onnea kääntämiseen
supistuksista ei tietookaan..mitä ne on?? :eek: |O

En tosin esikoisestakaan tuntenut ainuttakaan. Täällä odotan jo kans äippäpoli käyntiä!! Näkee pikkuisen ja kuinka päin siellä majailee, jotenkin luotan vain tohon ultraan, vaikka onhan mulla huomenna neuvola, jossa kysyn kuinka päin on...mutta mistä erottaa pyllyn ja pään??
 
pienitytöntyllerö: No mulle sano pää on selkeesti kovempi ja pyöreempi kun taas pyllystä ei ihan pyöreätä mutoa löydy. Ekö teil oo neuvolassa ultraa jolla vois tarkistaa? multa viimelsi katto sellasella vanhalla konellee et mis on pää ja missä pylly mut ei muuta
 
Sateiset huomenet etelä-suomesta :wave: . Oon ollu saamaton ja kirjottanut viimeks sillon joskus syyskuussa :ashamed: Mutta lueskellut ahkerasti olen teidän kuulumisianne. Täällä siis odotellaan toista (tyttö 4d-ultran mukaan) syntyväksi 19.5, ja synnytyspaikkana nyt Jorvi. Raskaus on ollut melkoista mielen myllerrystä.. Nyt on jo muutamn viikon supistellut niin että jos ne nyt jo tuntuu näin häijyiltä, niin mitähän tää loppuaika tuleekaan olemaan? Sf-mitta ei oo mulla kasvanut, vaan pysyttelee siinä 25cm, äp-käynti ens viikolla, katotaan virtaukset ja vauvan kasvu. Viimeks arvioivat painoksi vaivaset 1600g, joten parempi ois neidin hieman kerätä sitä painoa ennen kun syntyy. Mulla hb vaan laskee, ja verenpaineet on matalalla.. Olo on kuitenkin ihan jees, väsyttää vähän, ja laiskottaa. Tuleva isoveli (3v.) odottelee jo innolla siskoaan syntyväksi, saas nää mitä arki sit todellisuudessa onkan. Poitsulla on niiiiiiiin kamala uhma ja oma tahto, et täällä välillä nousee savu korvista.
Tulipas taas omaa napaa..
Ihanaa kevättä!! Voikaa kaikki oikein hyvin.. Yritän nyt kunnostautua ja kirjoitella useammin, niin ei tarvii sit aina romaania kirjottaa kerralla. Nyt pikku-ukon vienti päiväkotiin ja koulutehtävien pariin.. :wave:
Sarvipää Sammakko ja pikku mönkijä 34+2
 
Huomenta.

Sarvipää sammakon tiedot päivitetty listaan.

Onnittelut viime päivien merkkipäivien johdosta.

Malttia niille joilla erilaisia oireita.

Tämäkin on taas täälainen lyhyt vierailu, kun todennäköisesti saan harjoittelijan täksi päiväksi perskärpäseksi.

(.) olosuhteisiin nähden hyvin voidaan :) Eilen illalla maalailtiin vähän seiniä ja viikonloppuna pitäis laittaa laminaattia lattiaan.

Neuvola käynti ensi viikolla.

Eilen Hemulilla oli ensimmäisen kerran hikka.

Jossu & Hemuli 33+1
 
weiss
Huomenta!
Katrinainen Miulla oli esikoisesta tuo sf mitta tuon 37cm ja paino oli syntyessään tuon 3,9kg. Aina tuo mitta ei kerro mitään vauvan koosta. Nyt tuo mitta menee tässäkin yläkäyrillä, mutta on pienempi kuin esikoisesta, silti veikkaavat suunnilleen saman painoista vauvaa. Massukin on nyt tässä raskaudessa pienempi, vaikka vauvat on suunnilleen saman kokoisia. Ja jos se siun vauva on ihan hirmu jätti, niin tosi tarkkaan tutkivat, että voitko synnyttää. Ja toivotaan, että nuo paineet tasaantuisivat!
:heart:

weiss ja pikkunen 35+1 :heart:
 
huomenta
Viime yö nukuttu hyvin ja ei ollut tietoakaan supistuksista... Kahden aikaan likka heräsi huutamaan hyysteerisesti että hänellä on muurahaisia sängyssä. No ei auttanut kun valot päälleja selitin ja näytin ettei siellä ole muurahaisia, mutta kun sammutin valot ja pääsin takasin sänkyyn niin uudelleen kiljuu oikein että muurahaisia... siinä meni lähemmäs tunti ennen kuin sain takasin rauhassa nukkumaan...
Nyt aamulla on muutamia supistuksia tullut, mutta ei näistä ole mihinkään... Tänään on 13.00 se lääkärineuvola siihen asti täytyisi keksiä jotain tekemistä...

tmvk ja toukka 36+5
 
Huomenta!

Katrinainen: Ei tuo sf- mitta ole mitenkään verrannollinen vauvan kokoon=) siihen kun vaikuttaa mm. lapsiveden määrä, vauvan asento jne....

Eeti: Tsemppiä kääntöön....tulehan kertomaan miten kävi..=)

mulla se lääkäri tosiaan vasta 2 viikon päästä...että stressaa....tuo vauvan asento... Noh, kaipa sen käännös voi onnistua vielä noillakin viikoilla jos siihen joudutaan....
piru mitä touhua neuvolassa! Toivottavasti tämä nyttyrä nyt ymmärtäisi siirtää sitä pääpuoltaan vielä pikkuisen alemmas :ashamed:

olipas taas valivali- listaa....

mutta nyt pitää alkaa siivoilemaan, anoppi tulossa tänään käymään...

äippä ja nytty rv 35+1 :heart:
 
Ehkäpä gha on seuraava nyytin hakija! :p
Haluan että mulla menee viikot kans jo eteen päin ja haluan jo vauvan syliiin, en jaksa enään vaan odottaa! Tulis tähänki naiseen vähä elämää ku majailen vaan kaiket päivät sisällä sen liikuntakiellon takia, eipä sitäkään oo onneks enään jäljellä kun vähä päälle 1vk ! :D

Tehdäänkö muuten kaikille (varsinkin ensisynnyttäjille) koko arvio ja se synnytystapa arvio? vai millä perustein se tehdään? :) Minä ainaki haluaisin semmoseenki.

Majj & 32+6
 
majj: Mulle ei ole missään näistä kolmesta raskaudesta tehty kumpaakaan.... Neuvolalääkäri lähettää noihin jos huomaa tarvetta niille... esim. että on ison oloinen vauva tai ahdas lantio... näin olen ymmärtänyt...
 
Huomenta päivää! Se on sitte mullaki äippäloma alkanu :) Viikoja 34+2. Olo on aika norsumainen ;) Ens Maanantaina ois lääkärineuvola sitte taas. =) Tympiäkö tuli tuo takatalvi onneksi nyt ettei sitte Toukokuussa.... Ostettiin ukolle ja mulle maanantaina uus sänky sika kalliita nuo sängykki nykyään :kieh: huh huh mutta ompahan nyt hyvä sitte. :) Jees ei kai tässä sen kumempaa palaamisiin taas Moikkaa!! :wave: =)
 

Yhteistyössä