*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

nonih... sainhan sen neuvolatädin kiinni... ja ensimmäinen vapaa lääkäriaika oli 22. päivä... :eek: eli 37 ja risat viikolla... kivakiva :kieh: varsinki kun tuo nytty tosiaan köllii poikittain, että saattaa olla tarve tuon lääkärin jälkeen lähteä kääntöön äitipolille....pikkusen menee viime tippaan... vitsi mitä touhua noilla neuvoloilla....
 
Huomenet tääläki suunnalta...
Täällä sataa ihan tolkuttomasti tollasta rännänpaskaa ja tulee niin että puut on aivan kenossa. :kieh:

Mulla meni yö ihan noh jees. Ja kyllä minun tietääkseni birdie tota ice poweria voi käyttää, mä en itte pystys nukkumaan ollenkaan jos en sitä laittais mun pohkeisiin.

Hoitopöytää ei mekään hankittu ollenkaan. En jotenkin koe sitä kauheen tarpeelliseksi ja tota tilaakin kun on rajoitettu määrä, niin en sit halunnu sitä tänne ängetä. Tokikin jos tälle tulevalle tytylle olisi omahuone niin olisin sen sinne hankkinut, vaikkei välttämättä tulisikaan hirvesti sitä käytettyä. :D

Sängystä nousu on kyl niin vaikeeta ja kivuliasta täällä että...tuntuu että paikat repee ja ratkee ja kävelyn alkuun saanti on tuskan takana. Mulla kans noi lonkat puutuu ja kylkee saa kääntää ja joka kerta kun käännän kylkee niin herään koska nivusiin sattuu se liikkuminen aivan pirusti.

Noista kosteuspyyhkeistä, mä oon ainaki hankkinu niitä tonne hoitolaatikkoon. Tuntuu että ne voi olla ihan käteviä jos on vauvalla vaik vaan pikkunen kakka housus ni ei tarvi aina sen kuivattavan veen kanssa läträtä. Mut aikahan sen sitten näyttää tykkäänkä niitä käyttää vai en. Ja kaikkihan ei tykkää kaikesta ja jokainen hoitaa omalla tyylillään.Joten eikait ne mun mielestä mitään välttämättömiä ole.

En nyt taas muista mitä kaikkea tääl oli, mut palailen myöhemmin uudelleen

liinu83 ja möykky 34+1
 
ja noi tulehduksen alapäässä aiheuttaa helposti synnytyksen käynnistymisen.
nin mulle polilla sanottiin ku siellä varuilta noiden supistuksien takia tutkittiin kaikki ettei ne aiheuta supistuksia mulle lisäksi.
tosin sanoivat ettei helposti vauvaan tartu. mut käynnistävät synnytyksen hoitamattomana.
 
Kiitos kaikille Polilla ei kauheesti asiaan kiinnittäneet huomiota vilkaskin niin äkkiä tonne alas ettei kyl varmasti ois huomannut vaik vauvan pää ois sieltä ollut tulossa..Mut toivottavasti neuvolassa nyt ottasivat jotkut testit..mua vaan huolestuttaa vauvan puolesta...vaik onneksi viikkoja on jo ihan hyvin =)
 
Kosteuspyyhkeistä....ite kyllä olen hommannu ja oli esikoisellakin käytössä. Just ettei tarvi aina vedellä lotrata, jos ei ole paljoa pyyhittävääkään. Ja yöllä ehdottomasti käytän. Jossain vaiheessa kun vauva vähänkin kasvaa, niin sehän piristyy kun käyt lotraamassa ja pesemässä montakin kertaa yössä pyllyä..pyyhkäset vaan, maitoa ja takas pehkuihin. Mutta jokaisella on omat kuviot tietysti.
 
Muuten vielä semmosta et tuntuuko kenestäkään muusta että on vähä väliä nälkä? Mä en kauheita annoksia pysty kerralla enää syömään ja musta tuntuu et mulla on vähä väliä nälkä...Ja sitten taas välillä on kyl vähä nälkä mut kaikki etoo, ihan niinku alkuraskaudesta. Tulee joskus ihan huono olo. Onko muilla vastaavaa??

IHANIA MASUJA TÄÄLLÄ!! :heart: Pitää koittaa ittekki saaha aikaseks laitettua uuempaa kuvaa. Ja MYMMELIS sori ku en sinne ircin puolelle oo vielkää saanu sitä kuvaa laitettua... :ashamed:
 
Poika enemmän mun valkovuoto on sellaseta oikeen vetistä :D ehkä joskus oiken vaalean keltasta..
Tosiaan tulin juuri sieltä neuvolasta ja laitoin kyllä neuvola tädin tiukille, valitin mahakivusta ja kaikista muista kivuista! On vaan niin helkkarin epävarma olo koko ajan! :ashamed:
No täti sitten laittoi minulle labraan lähetteen että otetaan jotain testejä, just ettei oo mitään tulehduksia ym. alapäässä, ja sanoi tosiaan että jos on pitää pikaisesti hoitaa ettei vauvaan tartu! Ja lupasi vielä että jos testeistä ei mitään löydy eikä kahdessa viikossa oireet mihinkään häviä niin laittaa äitiyspolille seurantaa + tutkimuksiin! Tulin jopa vähän paremmalle tuulelle kun alkoi noin asiaa hoitamaan! :)
Muita neuvola kuulumisia:

rv: 32+4
paino: 450g /viikko
turvotus: +
RR: 120/66
SF-mitta: 29
Tarjonta: rt (sai vielä just ja just päästä jonkulaisen otteen että kovaa vauhtia työntymässä alaspäin!! )
sydämensyke: +140

Hoitopöydästä Meillä ei sinänsä ole hoitopöytää,mutta meillä on sellanen hoitotaso minkä saa pinnasängyn päälle ja minusta se on ihan kätevä :)

Tulipa paljon tekstiä :D
 
Mä vaan täällä roikun... :D :LOL: Laiskottaa ihan kamalasti...tiskatakki vois...hm...ei vaan viittisi. Jotenki ei oo energiaa etes tehä mitään ku tuolla ulkonaki on toi ilma niiiiiiin kamala, tääl on jo valkee maa taas... :kieh: Ruokaki pitäis tehä kaheksi mutta pitäs jauhelihaa hakee kaupasta ja ei kyl huvittas lährä tonne ilmaan käveleen ku ukkeli meni autolla aamulla töihin.Aargh...
 
Niin ja majj hyvä että pääsit nyt kaikkiin kokeisiin ja sit viel polille jos olo ei helpota. Mäki kävin perjantaina kaiken maailman labrakokeis mut ei niistä mitään löytynyt. Tosin osasta tulee tulokset vasta tänään.
 
Heips mammat!
Pääsinpä minäkin viimein tänne.
mymmelis nuo ovat raskausmyrkytyksen oireita, mutta voi ilmetä myös oireettomana. siksi verenpaine ja pissa hyvä tarkastaa.
repa mullakin on nyt ollut kohta viikon vapaata suppareista. Niin ne loppuvat kun viikot vähenevät. Takuuvarmasti yliajalle mennään. =)
äippä miten voit saada ajan noin pitkän ajan päähän. luulisi, että tajuavat, että tässä synnytellään mahdollisesti ennen sitä...

Kirppu melskasi koko illan. Piti bileet, miehen sanoin. taitaa tulla rauhallisempi päivä tänään. Huomenna neuvola. Saas nähdä mitä tuumaavat painosta ja vauvan koosta.

katrinainen ja kirppunen 34+6
 
Katrinainen: Sanoppas sitä.... alkaa taas usko horjumaan noihin julkisiin terveyspalveluihin.... Onpa tosiaan kiva jos synnytys sattuukin käynnistymään ja vauveli vaan tönöttää tyytyväisesti viistottain.... :headwall: Täti sano näkevänsä sitä lääkäriä torstaina ja lupas kyllä kysellä josko mulle löytys vähän aiemmin aikaa...
 
Siis muistanko väärin vai oliko saunominen kielletty ekat kaks viikkoa synnytyksestä? Kun nemika siitä haaveili jo vappuna..Mie vaan muistelen et joku sellanen kielto oli tulehdusriskin takia..?

Vappuna ois joo kiva jo et ois nyytti kainalossa mut tuskinpa mulla ainakaan..Poika meni 4 vuotta sitten 10 pv yli, niin joteski ei jaksa uskoo et ainakaan etuajassa tulee..Vois sellaset joilla kokemusta kahden lapsen synnytyksestä et miten meni yli vai alle? Tiiän, se on ihan sama miten muilla menee, ei se toisilla päde, mut kiinnostais vaan tietää..

D

MUNKKIA KYLLÄ OIKEESTI TEKEE MIELI IHAN SIKANA!! JA SIMAA!! NAM!!
 
Moi, mahtuuko vielä mukaan joukkoon? Olen lueskellut juttuja jo kaaauan, mutta vasta nyt "uskaltaudun" itse kirjoittamaan. Eli ikää löytyy 35v ja lapsia ennestään kaksi, 15v ja 12v. Pikkukolmosen (poika) la olisi 24.5. ja synnytyssairaala Kass.

Iina 33+2
 
mä meinasinkin kahden viikon sisään synnyttää vaavin..nii kerkiee jälkivuodot yms jäädä pois ennen vappua.. :LOL: :LOL:
kaikki suunniteltu valmiiksi :LOL:
lääkärikin oli sitä mieltä et ulkona on ennen 38 viikkoa vaavi. :D
 

Yhteistyössä