*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Täällä tuore äippälomalainen, jipiiii! :D

Eli eka päivää lomalla ollaan. Olikin raskas tuo eilinen, mutta loppuun asti kestin!

Oon ihan sananmukaisesti täynnä tätä raskautta. Tuntuu, ettei sovi hengittämään tai syömään. Missä kaikki sisäelimet oikein on? ;) No, papsu liikkuu hyvin ja kaikki muutenkin ok eli en valita.

Unista: näin viime yönä unta et mieheni myönsi et käy säännöllisesti strippi-clubeilla ja "koskettelee" tanssijoita...olin aivan järkyttynyt ja mietin minne muutan papsun kanssa. Heh, tämä tuli kyl suoraan tuosta Kanerva-jutusta, juteltiin siitä eilen töissä.

Olin eilen Hulluilla Päivillä ja löysin sieltä hauskan mobilen ja hyttysverkon ( em. maksoi muuten vaan 3,50) vaunuihin. Huomenna meen uusiks. Jännä miten ihmiset kattoo mahaa ja naamaa ja mahaa ja naamaa... Näytän varmaan aika hassulta kun tää maha on tosi iso. Yks lapsi kysyi et voiko toi räjähtää? :LOL:

No niin: mukavaa päivää kaikille!!!!

t.eeti+papsu 34+6 :heart:
 
Unista: Ne taitaa olla aika yleisiä alitajunta käsittelee tätä tulevaa...Mää luulin olevani vähintään sekoomassa kun näen vaikka minkälaisia unia..Kuolemasta, kuolleista yms..mut en taida onneksi sittenkään olla ainut..ei sillä että tahtoisin että kukaan niitä näkee mut mua ihan helpottaa huomata etten ole ainut :|

Liinu hoi pääsitkö ultraan

Varpajaisista
: Ei esikon aikaan pitänyt mut en tiiä ehkä sitten kun mä pääsen kotiin koska pitäähän esikkoa täällä jonkun hoitaa =)
 
meillä vauva on selkeästi iltavirkku ja aamu uninen sopii mulle niin olen minäkin :D
aamulla alkaa myllerys klo 9-12 aikaan siitten on hiljasta noin klo 15-16 asti.
illalla alkaa taas klo 22-24 yöllä herään 04-06aikaan potkuihin.

painosta ekasta neuvola käynistä on tullut 10kg mutta ihan alusta asti on tullut 12kg,
nyt paino nousu on tasaantunut kuukaudessa on tullut 1kg lisää.
mikä on ihan hyvä kerta mulla on muutenkin ylipainoa ennen raskautta sain pudotettua 10kg (mikä on nyt tullut takasin |O )
jäljellä pudotettavaa olis jäänyt enään 5-6kg :(
no,vauva kyllä saa ulkoilua kun mamma alkaa taas tekee 5kilsan lenkkejä,koiratkin joutuu kuntokuurille vanhempi rouva ei ole kyllä yhtään ilonen asiasta :LOL:

nuppu 34+4
 
Päivelöitä...

Painoa tullut n.12 kiloa,melkoisen tasaista +500g viikko tahtia,saas nähä kiihtyykö tahti kun on tätä turvotusta alkanut olemaan,oneks ei kuitenkaan paljoa. Samoten liikunta on hiukan heikohkoa liitoskipujen ja vauvan painamisen takia...lähinnä raittiissa ilmassa käyskentelyä...

Ristiäiset pidetään kait melko viimetipassa,voi olla että täytyy nimi rekisteröidä ennen sitä,jos ei keretä siinä kahden kk aikarajassa järjestämään... Mun sisko on sylikummi ja asuu chilessä. Siellä opiskelee tällä hetkellä ja talviloman alkamisen vuoksi pääsee vasta sitten tulmaan... Mutta ymmärtääkseni täällä ei voi kovin aikasin pappia varatakkaan... yritettiin silloin kun mentiin naimisiin,mutta onnistu vasta just joskus toukokuun aikoihin. Kirkon kyllä vois varata,mutta se ei nyt tässäkohtaa auta. Täytyy olla kärppänä varaamassa sitten toukokuussa,kun heinäkuu suosittua naimisaikaa :D

Varpajaiset toi mies kai pitää,mutta silläaikaa kun oon sairaalassa,eikä suoraan synnytyksestä lähde kupille,sen verran ollaan sovittu ;)

Meillä tää vauva selkeästi päivätouhuaja,mikä saa todella toivomaan että pitäis linjan myös syntymän jälkeen :D

Eilen tuli touhuttua koko päivän...jalkoja oikein särki illalla. Tänään jatkuu pyykkääminen,mutta muuten otan rennosti.Ulkona tietty pitää käydä happea nauttimassa,jos tota nyt raittiiks ilmaks voi sanoa. Etelä-suomessa ilmanlaatu kuulemma heikkoa,kun venäjällä paloja...
Kaveri tuo housut lyhennettäväksi,joten ne pitää tehdä..muute renskasti vaan B)

Poika ja muut,kellä lapsoset oli poikkeuksellisen rauhallisia eilen,hyvä että tuli töppösiin liikettä =)

Repa ja kutvonen rv 34+2
 
Huomenet täältäkin.
Neuvolan vastaanotolle soitin ja täti käski käymään. Siinä ensin kuunteli sydänäänet ja tytyllä oli mahassa niin kamala melu ja vilske päällä ettei siitä tahtonut tulla yhtikäs mitään. :D Sykkeet oli kuitenki tuol156 ja meteli aivan hirmuinen, koko maha heilu ja siinä neuvolan tätiki jo ihmetteli ja jutteli tytylle et ulosko sä sieltä yrität tulla. :LOL: Sit tulikin lääkäri jonku ajan päästä ja teki sisätutkimuksen ja totesi et paikat kiinni ja vauvan pää ei ole kiinnittynyt ja jonkun verran kokkareista vuotoa. Ultraan ei ole kuulemma aihetta. :kieh: ( oisin niin tahtonu päästä tytyä kurkkimaan ku edellisestä kerrasta on jo 10 viikkoa). Mutta kaikki siis ok. Hiukan paikat pehmenneet.Huomen aamulla meen sitten labraan joihinkin kokeisiin, liuta niitä sinne laitettiin niin en etes muista et mitä kaikkea ne meinaa multa ottaa. Toi meijän neuvolatäti on kyl niin huippu et hyvä etten taas sen kaulaan kiepsahtanu ja sanonu et oot niiiiin ihana!!! :p

Voi vitsi että toi sisätutkimus sit sattuu paljo ku on paikat muutenkin hellänä. :eek: Onko muilla samoja tuntemuksia??

Nyt sitten vaan odotellaan sinne 24 päivään et päästään ultralla tytyä moikkaamaan.Piiiitkä aika...

Painogallup: Mulla tullu ekasta punnituksesta 12kg. :ashamed: Mut en jaksa stressata.

Ihanan yllätyksen sain postista tänään. Tuli tilinauha vaik luulin jo saaneeni kaikki loma ja lomaltapaluurahat, ni kehveli firma maksaa täs kuus viel 500 ekee ja sit tulee 23 päivä viel n:1600 ekee ekaa mammalomarahaa...Mihinhän sitä lähtis törsäämään. :LOL: Taijan lunastaa sen mun hääpuvun pois sielt liikkeestä, onneks vaan 250 ekee maksamatta. Siihen ku sit viel mahtus synnytyksen jälkeen. :D

Nyt täytyy lähtä syömään, ukko kulta lupas viiä mut ulos syömään ku nukuin ni huonosti ettei tartte ruokaa rueta väsäämään. Ja hän kun ei jouda, kun hoitelee meidän uuden firman asioita ja sit joutuuki jo lähtä töihin. Palailen siis sitten myöhemmin uudelleen.

Tais muuten tulla kamalan pitkä stoori taas... :D

liinu83 ja möykky 33+4
 
Huomenta! |O Kyllä taitaa historiaa olla hyvin nukutut yöt täälläkin. Viime yön supisteli siihen malliin, että mietin jo ihan tosissani, että pitääkö tästä synnärille lähteä. Loppuivat kuitenkin aamuyöstä ja sain sitten pätkissä nukuttua muutaman tunnin.
Ristiäisiä olen suunnitellut tohon ennen juhannusta eli kesäkuun puoleen väliin. En ole vielä pappia varannut kun mietin vieä, että pidetäänkö sittenkin vain ihan nimiäiset. Minä kuulun kirkkoon, mutta mies ei.
Varpajaiset saattaapi jäädä viettämättä koska en aio OYS:ssa homehtua 1-2 vuorokautta enempää, jos mahdollista. Tottakai mies saapi ne viettää, jos sopiva rako jostai löytyy.
Mulla oli viime yönä potra poika, joka nukkui vastasyntyneeksi ihan liian pitkiä unia ja söikin vain muutaman kerran päivässä. Mulla oli kauhee paniikki kun maito ei muka noussut, mutta silti vauva näytti tyytyväisenä imevän.
:LOL:
Semmosia meille pohjan perukoille!
 
rakkausvauva, sulla tulossa siis suunniteltu sectio? Kun oon yrittäny metsästää muita kohtalotovereita. Miks sulla tehdään sectio? En olekaan kuullut että voitais tehdä toinen viilto toisin päin. Aina sanottu että samasta avataan. Kauan sulla on edellisestä? Sitä mäkin vähän kauhistelen, kun muistan sen kivun tästä pystyviillosta. Ei pystyny ite edes kylkeä kääntämään. Ja sitten kuullut että kenellä vaakaan haava, niin ovat jo samanakin iltana pystyssä.
Summer ja 35+1
 
hellurei..
täällä kauhee flunssa päällä yht äkkiä. senkun lisää tähän raskaustantta olotilaan niin voila B) !
ns.vauvan rytmi
tietääkseni hänellä ei ole sellaista. r. riehuu miten sattuu ja milloin huvittanee, varsinkin silloin eniten kun yritän nukkua :heart:
eilen oli illalla oikein herttainen hetki, kun sain pitkästä aikaa aivan loistavan nukkuma asennon ja mainitsin miehelleni oikein, että nyt kyllä passaa, että vauvakin on just hyvin, niin sillä sekunnilla vauva fudaisi niin lujaa että oikein kyljessä rytisi ja näkyi koko jalkapohja. sain ihan älyttömän kikatuskohtauksen..no se tulee mökkihöperöksi kun naurattaa tälläiset jutut !
oon mä miettinyt kuinka nyt jo rakastaa tulokasta niiiiiiiiiiiiiiin paljon. tulisi jo !
34 vkoa ja 3 pv kait, eli alle 6 viikkoa odotusta
 
rytmistä tämä meidän tapaus on aktiivinen yleensä aamuyöstä, aamulla välillä 8-11, päivällä saattaa olla sellaisia lyhyempiä sarjoja, yleensä heräilee alkuillasta punnertamaan ja erityisen aktiivinen on kun äidin pitäisi päästä nukkumaan. sitten saattaa peitto hyppiä sen tunnin pari taukoamatta. Ihanaa vaan kun on paljon liikettä masussa. Tietää, että toinen voi hyvin.
liinu onneksi sait kuitenkin hyviä uutisia.
Mäkin muuten noteerasin, että joulukuiset on jo saaneet oman pinon. hurjaa. Ja että me ollaan seuraavana vuorossa. Hui. :heart:
jos vauva syntyy rv 35-36, niin kuinka kauan yleensä sairaalassa täytyy olla ja joutuuko vauva keskolaan? tyhmiä kysymyksiä taas, mutta tätä pohdittiin eilen kaverini kanssa. Riippuu varmasti monista asioista, mutta näin periaatteessa asia kiinnostaa. Ei sillä, että luulisin kirpun tuolloin syntyvän. Kyllä meillä täysiaikaiseksi päästään =) .

rahoista mua alkaa hiukan hermostuttamaan tämä meidän paikallinen "KELA" täällä. Olen ollut nyt saikulla kuusi viikkoa ja vielä en ole mitään sairaslomarahoja nähnyt. täytyykin varmaan soitella tänään taas ja kysellä, että meinaavatko joskus jotakin maksaa. Viimeksi kun soitin niillä oli kaikki mun paperit kadoksissa ja sitten ne yhtäkkiä löytyikin ja hirveää säätöä koko ajan...

katrinainen ja kirppunen 34+2
 
katrinainen, esikoinen syntyi 37+3 ja oltiin viikko sairaalassa. Keuhkojen kanssa eikä muutenkaan ollut ongelmia, mutta keltaisuutta tuli ja joutui olemaan valohoidossa. Joka aamu mitattiin veriarvoja ja odotin et päästäis kotiin. Viikko tuntui ihan mielettömän pitkältä vaikka oli ite ollukin leikkauksessa. Heti kun alko ite toipumaan, niin olis halunnu kotiin. Keltaisuutta usein tulee vähänkin aikasemmin syntyneille ja kaippa sitä on muillakin välillä.
 
Tutullani on molemmat lapset syntyneet vk 39+1 ja molemmat joutuneet aina hetkeksi aikaa keltasuuden hoitoon että kyllä kai sitä voi tulla noinkin myöhäsillä viikoilla..
Liinu mitä meinaa jos on kokkareista vuotoa? tulipa vain mieleen kun en moista ennen ole miettinyt :)
 
Katrinainen: Ymmärrän varsin hyvin että ottaa päähän toi kelan toiminta! Ite oon ollu työttömänä työnhakijana nyt helmikuun alusta ja vieläkään ei ole päätöstä tullut, kuulema on normaalia että kestää näin kauan :headwall: :headwall:

Omasta olosta sen verta, että on kyllä mitä mainioin ku ei tarvii mukamas enää suppareista kärsiä :D Kovasti oon kävelly ja nauttinu tyttöjen kans ulkoilmasta :)

Painogalluun: 10kg on tähän asti tullu painoa...

sarbba rv 32 :heart:
 
eeti: No niin onnittelut 1.äippälomapäivästä =) nyt vielä saa lomailla, kohta se loma muuttuu silkaksi työntäyteiseksi äitiydeksi ;) itse kun odotin esikoista niin oli kyllä mahtavaa oleskella ja valmistautua h-hetkeen, tässä odotuksessa kun reilut 1v4kk typy pyörii menossa mukana niin lomailusta ei voi enään puhua :LOL:

ristiäiset: Meillä on jo kirkko ja juhlasali varattu hyvissä ajoin heinäkuulle :)

varpajaiset: Ei ole ollut puhetta miehuksen kanssa, en estele jos haluaa ne pitää, sairaalassa oloaikan toki mies kotona typyn kanssa :whistle: esikoisen syntymän jälkeen oli tarkoitus pitää, mutta juuri samana päivänä onnistuin saamaan rintatulehduksen ja olo oli kaamea, joten mies tottakai perui juhlinnat ja ne jäikin sitten kokonaan pitämättä.

painosta: ennen raskautta painoin 50kg, raskauspahoinvointien jälkeen n.47 kg ja nyt 54.7kg...

Nyt päikkäreille tyttösen ja masuvauvan kanssa *luxusta siis luvassa*

sHv ja 34+0
 
Annaliina73 En tiiä oonko blondi vai enkö vain tajua, mut ooksää oululaisia, tai siis jostain seudulta? Ja LA oli?
Tässä kans yks lakeuksilta ja synnäri on siis OYS, aika olis 5.5., mut veikkaan tän kuluvan kuun loppupäätä todellisemmaksi. Tiä vaikka törmäillään siellä :wave:
Onkos sulla muuten mones "työnalla"?
 
Majj: Kokkareinen vuoto saattaapi viitata hiivatulehdukseen,vaikka mitään oireita ei itellä olisikaan. Ei siis mitään vaarallista.

Meijän tytyllä ei mitään varsinaista rytmiä oo, mutta oon havainnu et päivät on yleensä aika rauhallisia ja aamupäivällä ja etenkin illalla tyty on sit ihan omassa elementissään tuolla masussa ja mellastaa. Aamuyöllä tos kahentoista jälkeen on monesti aika kamalat hulinat kans pystyssä ja masu heiluu ihan hulluna. Miekkonen viimeksi eilen illalla naureskeli kun mun maha heilu ihan hillittömästi niinkuin olis joku pieni alien ollu masussa. :LOL:

Tulipas se masu täyteen, kun käytiin seisovasta pöydästä mättämässä kunnon sapuskaa.Olo onki kyl nyt sit sen mukainen et tuli sitä ruokaa nassuun vedettyä. :whistle:

Pitäis illaksi koittaa kehitellä jotain muutaki puuhaa kun vaan tää netissä istuskelu. =) Ukkeli häippäsee ihan kohta töihin ja jään taas yksikseni tänne mökkiin pyörimään. Eilen oli niin ihana kun hyvä ystäväni tuli päiväkahveel ja viipy kolmetuntia ja sai jutella maat ja taivaat. :heart:

Mut nyt alan tökkimään ton ukkelin sinne töihin...
 
Katrinainen: Vauvan vointi vaikuttaa olo aikaan mun kaveri sai esikkonsa vko 36 ja ihan vaan normaalin ajan olivat sairaalassa...

Liinu: mukava kuulla että kaikki on hyvin...vaikka se ultra varmasti harmittaa ;)

onpas olo sekava kun torkahdin vähäksi aikaa, nyt kahvin keittoon ja kasailemaan uimakamppeita jos käyttäs vesihirmua uimassa illalla.

 
Menispä mullakin paino niinkuin sisarHENTOvalkoinen alku painoni oli 50kg ja nyt mittarissa komeilee 64 kg et JIPPIIIII!! :D ..laitan sen piikkin etten ole kärsinyt alkupahoinvoinneista enkä mistään :LOL:

huomaa että olen taas aika no life-ihminen kun täällä koko ajan pyörin!
 
Moikka! Mullaki viimeisiä päiviä töissä viedään vielä ois perjantai ja maanantai. =) Tässä töissä kirjottelen kun on nyt aikaa. :) Kyllä tässä tosiaan alkaa olla jo aika "täynnä raskautta" :headwall: sananmukaisesti. Joo ei kai tässä sen kumempaa voikaahan paksusti mammat ja koitetaan vielä vähä jaksaa masujen kans. Nissu76 ja vauveli rv33+3 =)
 
Tervehdys

Töiden lomasta yritän saada taas muutaman sana kirjoitettua teille.

Ristiäisiä alustavasti suunniteltu heinäkuun ansimmäiseen viikonloppuun, osuu sopivasti lähelle meidän hääpäivää, mutta nyt on tilanne niin, että ristiäispäivä tulee määräytymään tulevan kummi-sedän töiden mukaan (ajaa rekkaa) eli koska palaa euroopan keikalta.

rytmi meill on Hemulilla aikas selvä rytmi ja eilen myös neuvolatädin kanssa puhuttiin et saas nähdä pysyykö syntymän jälkeenkin sama- Olis nimittäin tosi ihanteellinen, jos pysyis sopis tosi hyvin mun omaan unirytmiin.

varpajaiset mahdollisesti mies sellaisia viettii. Tietysti riippuu mille päivälle syntymä sattuu ja miten kauan me sairaalassa vietetään ja onhan meillä noi mun muksut kuitenkin huollettava. Tosin isovanhemmat on lähellä.

Aamulla olin äitiyspolilla. Aika oli jo 8, mutta yli puolituntia jouduttiin odottamaan.

Hemulin kasvu oli tasaantunut. Edellisestä painoarviosta kolmen viikon takaa oli painoa tullut 300g lisää eli nyt arvioi oli 2,3kg eikä enään peloteltu yli suureksi kasvamisesta.
Sit näitä mittoja jotka ehkä jollekin teistä vois kertoa missä meillä mennään: BM 87, FL 64 ja AC 301.
Seuraava käynti rv 38, jos sokeriarvot pysyvät kotimittauksessa annetuissa rajoissa.

Paino tullut ensimmäisestä neuvola käynnistä +200g :) Enkä ole mitenkään erityisesti pihdannut.

Nyt takas töihin. Palailen sit illemmalla taas.

Jossu & Hemuli 32+2
 
ristiäiset jaa-a, eipä olla vielä mietitty. Kummiehdokkaatkin on vielä mietinnässä, sukulaisia kun emme halua kummeiksi (tietty jos yhtään mitään muuta ei keksitä) ja muut ystävät ja kaverit on jo kummeina, siis ne jotka kuuluu kirkkoon.

varpajaiset meillä ei mies ole yksiäkään varpajaisia pitänyt, ei ole halunnut. Joten luulenpa ettei pidä nytkään.
 
varpajaisista luulen että aikoo viettää, tyttö on menossa sillon hoitoon mummulle sen aikaa kun majailen sairaalassa.
rytmi ei oo kyllä erityisempää rytmiä, möyrii ja potkii miten sattuu..heräättekö te muut aina yöllä vaavin liikehdintään?? ite en herää, joten entiä möyriikö yöllä vai nukkuuko kuin tukki :D painosta on tullut tähän asti 8kg, ja toivottavasti ei yli 10kg mennä... :/

Tytöllä huomenna viimenen hoitopäivä, tosi surullista, on ollut aivan mahtavan hyvä hoitaja ja ihanat hoitokaverit, mutta ei viitti maksaa turhaa, kerta olen kotona.

Sain tänään pestyä tytön huoneen ikkunat, jee :D
tyllerö 33+1
 
Vaikuttaako äidin nuha vauvaan?? Mihinkäs asti se kuume pitikään nousta, jotta olisi aihetta ottaa yhteyttä neuvolaan?? Mitä flunssa lääkkeitä saa ottaa? vaanko panadolia?

Mymmelis + :heart: Ru 32+5 :heart:
 

Yhteistyössä