*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Kiva kuulla Jennistä,että pikkuinen kasvaa ja voi hyvin :heart:

Täytyy munkin sanoo että olen todella yllättynyt kun kela on oikein soittanut ja kertonut mulle,että sun kannattais tehdä näin ja näin,et saat enempi rahaa...ikinä ennen ei oo tolleen palvelu pelannut. Mutta muuten kyllä oon ollut ton viraston kanssa napit vastakkain,kerran jos toisekin...

Täällä ois illan koneelliset pesty ja meinaa selkä hajota tähän koneelle,mutta ei kykene siirtymään pois..... :D
 
Aikaista huomenta! :flower:

Alankohan jotenkin alitajuisesti valmistautumaan tuleviin yöherätyksiin, kun tänäänkin heräsin kuuden tunnin (levottomien :/ ) yöunien jälkeen ihan pirteänä :eek: On tämä kornia, kun saisi kerrankin nukkua sydämensä kyllyydestä ilman aamuherätyksiä tai työvelvoitteita niin sitten kukitaan pystyssä... No onneksi on ah-niin-ihanat päikkärit aina mahdollisuus ottaa!

Ihana kuulla, että tyttönne kasvaa mallikkaasti Jenni! Äläkä huoli liikaa sitä maitoasiaa: et voi tehdä kuin parhaasi ja mennä niillä eteenpäin. Luojan kiitos meillä on laadukkaita vastikkeita, joilla kaikki vauvat saavat mahdollisuuden kasvaa! Ihan muuten mielenkiinnosta: onko teidän vauvalle annettu luovutettua rintamaitoa lainkaan?
Ja niin: kuvia olisi kiva nähdä - VINK VINK B)

Ristiäiset Ei olla kyllä niille uhrattu ajatustakaan, kun koko kirkko-nimi-kummi- asia on aivan levällään vielä. Minä en itse kuulu kirkkoon, mutta mies kyllä - kastetaanko lapsi kuitenkin aivan normaalisti, jos niin haluamme? Nimiä meillä kertynyt kolme vaihtoehtoa, joista pitää sitten paras valita, kun vauveli syntyy, mutta kummeista ei hajuakaan :/ No, onhan tässä aikaa ;)

(.) Ärsyttävää yskää havaittavissa tänä aamuna :x Olen varma, että pyörittyäni vain kotinurkissa viime kuukaudet on immuniteettini aivan surkeassa kunnossa.. Ja kun sitten eilen ja edellispäivänä olin Hkissä julkisilla niin sain varmaan niin paljon pöpöjä yhdellä kertaa, että koko immuunijärjestelmä kaatuu! On niin mega-ärsyttävää, kun ihmiset yskivät ja puhaltelevat muista välittämättä ja suutaan peittämättä junissa ja busseissa :kieh:

Mies lähtee sunnuntaina neljäksi päiväksi ulkomaille työmatkalle ja olen siitä vähän paniikissa... Joudun muutenkin olemaan aika paljon yksin, mutta normaalisti mies sentään on maks. parin-kolmen tunnin päässä kotoota. Nyt sitten Keski-Euroopassa asti :/ Ajattelin tänään listata tärkeät puhelinnumerot jääkaapin oveen, että on sitten kaikki samassa paikassa, jos yllättäviä käänteitä sattuu!

Tänään ohjelmassa pyykkäämistä sekä sairaalakassin pakkausta. Ikkunatkin pitäisi pestä, mutta en kyllä millään viitsisi lähteä keikkumaan millekään työmaajakkaralle :/ Jo omenapuun leikkaus alkuviikosta aiheutti aikamoisia rytmihäiriöitä, kun taiteilin tuolla korkeuksissa.

Pirtsakkaa perjantaita!

Carmen ja Nirppu 35+5
 
Carmen: Kyllä mun mielestä laspen voi kastaa ihan normaalisti jos toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon. Ei mekään olla ristiäisiä pahemmin mietitty mitä nyt vähän kummeja mietittiin mut muuten ??????

Voi että toi Jennin neiti on niin sulonen et tekisi kauheasti jo mieli saada oma rakas papu syliin...Huisia kun toinen reagoi meidän ääniin..Eilen poika huuteli päikkäreitten jälkeen massulle et herää "pikkuveli" niin heti mutkas isoveljen käteä :D

voi että muuten väsyttää kauheasti eilen olin uimassa ja rupes suontavetämään niin et toinen kankku kipeyty...vaivasi sit koko yön...jo ajattelin kerrankin selkää ei polta niin sit takapuoli. Rupeekohan tää aika nyt matelemaan kun H hetki lähenee? musta ainakin tuntuu et kun kalenteria katselee niin ei millään aika mene..3 viikko seuraavaan ultraankin. Pitäs keksiä kaikkea menoa viikolle aina niin aika menisi nopeammin.
 
:wave: huomenta
olen ollut taas klo:04 heräillä,lähdin sitten koirien kanssa käveleen tunniks yön pimeyteen.
mä en käsitä näitä yöheräämisiä
miksi ei saa nukuttua enään kunnolla kun kohta sitä joutuu kuiteskin heräileen öisin :|
on ihanaa kun kevät on tulossa lämmintä jne.......mutta lattiat, seinät ,ovet on ihan mustat kurasta.
aina pihalla käynnin jälkeen tarvii ainakin pestä lattiat,näillä keleillä kyllä kiroo miksi noita elukoita pitää ottaa ja viälä kaksi
|O
mä ajatelin alkaa ennen parin viikon päästä rehkiin oikein kunnolla lattiat vahata,pestä ikkunat jne....
jos alkais sitten vauva tekeen tuloaan,kun on alkanut selkää ja lonkkaa särkeen aika lahjakaasti.
tuntuu että vauvakin olis laskeutunut.
 
aika monella näyttäs olevan tota yöheräilyä, jaksamisia teille.
mulla kyllä uni maittaa.. yöllä kyllä ravaan vessassa 2-4 krt yö mutta ku sänkyyn takas kellahtaa niin kuorsaus kuuluu samantien :D
sit päikkäreit voin kiskasta ihan leikiten 2-3 h putkeen ja silti väsyttää |O :eek:

kelan toiminta on välillä ihan uskomatonta, ei siitä laitoksesta pääse asioimasta ilman etteikö hermot olis mennyt kerran jos toisenkin...
 
Huomenta, mun yöt on ollu koko raskauden ajan yhtä valvomista, heräämistä ja kyljen kääntämistä. Oon monesti sanonutkin että eipähän ole niin outoa herätä vauvan kans, kun on jo tottunu että nukkuu huonosti ja pätkittäin. Meillä ei kanssa ristiäisistä, nimestä eikä kummeista hajuakaan. Ristiäiset mielellään pitäisin ennen juhannusta ja ihan kotona vaan. Ihan pakolliset vieraat vaan eli kummit, mummot ja papat, isomummot ja meidän sisarukset ( mulla on 13v sisko ja miehellä 10 ja 8 vuotiaat veljet). Eli ihan pienet juhlat.
Tytölle keksin helpommin nimen, mutta poika vaikeempi. Ite kun oon töissä päiväkodissa, niin sekin vaikuttaa. Aina jostain tulee se lapsi mieleen jne. Siinä neuvolan lapussa missä kysytään hätäkaste nimet, niin ei ole vielä meillä mitään. Liian vaikeeta.
Summer ja 35+2
 
Huomenta

Täällä edelleenkin saanut nukuttua koko yön putkeen ilman vessa reissuja, ainoastaan silloin käyn vessassa jos lapset herättävät. "Koputtaa puuta ettei tarvitse ruvetakkaan vessassa ramppaamaan"
Esikoinen on kipeänä eikä tiedetä mikä on. Käytiin eilen tk:ssa ja kuivunut on ja verikokeiden tulokset tulee tänään. Toinen ei pystynyt edes kävelemään eilen. Kiva kantaa kokopäivän 18 kilosta pikkujättiä, "muutama" supistuskin tuli muttei tarpeeksi kovia että olisi jotain aikaiseksi saanut. Tahtoo toisen jo ulos tuolta...

Ristiäisistä En ole jaksanut vaivata vielä päätäni. Katotaan sen jälkeen kun tuo yksi tajuaa tulla ulos tuolta.

Kela Mun mielipide on et kaikki sen toimistot sais tuhota. mikään ei siinä lafkassa onnistu ilman tappelemista. En ole edelleenkään saanut päätöstä äippärahasta ja olen ollut jo yli viikon äippälomallakin.

Nyt on pää niin tyhjä siitä mihin piti vielä kommentoida joten palaillaan myöhemmin...

tmvk ja toukka 36+0 jee enää ei olisi keskonen....
 
niin juu...

Jenni ihanaa kun käyt kertomassa teidän kuulumisia tänne meille... Aina oikeen odottaa että oletko meidän iloksi jonkun uuden kuvan käynyt laittamassa. Teidän tyttö on niin kaunis...
 
Carmen kyllä meillä annettiin neuvolassa toi lappu.. Ja se oli jo joskus helmikuun lopulla mun mielestä... Tuli sitten ne nimetkin päätettyä samalla. Mutta oon vannonu miehelle, etten vahingossakaan lipsauta nimia ennakkoon... höh.

Mä heräsin kanssa jo kaheksalta tänään.. Alkaa näköjään unirytmi muuttumaan aamuvirkumpaan suuntaan. Pitäs yrittää keksiä jotain tekemistä ittelleen. Tää on ainut huono puoli tässä saikussa... Siis se, ettei noita sosiaalisia kontakteja juuri ole. Onko vinkkejä mistä vois löytää jutustelu/kahvitteluseuraa??? Kauhea tarve olis uusille ystäville.. Mä kun en täältä tunne juurikaan ketään.

voisin ruveta pesemään pyykkiä ja siivoilemaan... Kunhan ei kovin rehki...

birdie + ahmatti rv 33+2
 
weiss
Huomenia! |O
Täälläpä kanssa valvottu neljästä asti ja nukahin sitten uudestaan kuuden maissa, nyt sitten väsyttäis kyllä. On tämä koko raskaus menny n.4-5 tunnin yö unilla, on sitten ainakin tottunu nuihin yö valvomisiin. Normaalisti mie tarviin ainakin 8 tuntia unta..
Carmen: En miekään ole saannu papereita täytettäväksi, saati että olis mihinkään nuo hätäkaste nimet laitettu. Esikoisesta kyllä täytettiin, liekö täällä tavat erilailla?
Ristiäisille ei olla ajatustakaan suotu, mutta ehtiihän sitä, kun vauva on syntynyt..
Poika: Minusta aika juoksee ihan liian kovaa. Taas on perjantai. Alkaa oikein kauhistuttaa ja jännittään, että tavataan sen pienen kanssa jo ihan pian.. Mihin aika onkaan mennyt?!!

weiss ja pikkuinen 34+3 :heart:
 
Me saatin sellainen paperi joskus rv22 tienoilla, ja se on pitänyt ajat sitten jo lähettää takaisn, ne hätäkastenimet mitkä meillä oli, ei luultavasti tulekkaan oikesti :D miehen kanssa molemmat jo vähän "kyllästytty" niihin :LOL:
Hui kun jollain on jo 36vk menossa :eek:
 
Meillä lukee siinä että pitää laittaa neuvolakortin väliin ja ottaa mukaan synnytykseen. Ei ole pitänyt lähettää mihinkään. En ole koko lappua vielä täyttänyt. Siinä kun on toiveita ja odotuksia synnytyksestä jne. Tyhjäks jää melki koko lappu. Kai sinne jotkut nimet pitäis keksiä..
 
Kelasta ja vastaavista ovat yksinkertaisesti liian isoja ja sekavia laitoksia, joissa politiikka saattaa vaihdella tyontekijan mukaan. Taalla siis odotellaan, etta mitenkohan on kaynnyt keskustelussa pomon kanssa. Kylla eilen otti paahan, mutta nyt taas toivuttu. ei tarvinnut mymmelin ja jennin kanssa niita mustia trikoita kaivaa esille. Pahoittelut muillekin joilla ongelmia kyseisten asioiden kanssa. :hug:

Jenni niin ihana aina kuulla hyvia uutisia teilta. Tytto on sitten jo alkanut vahvistumaan kovasti. Pian paasee kotiinkin. ihanaa.

carmen tiedan tunteen kun mies on poissa. <meilla kay muutamalla keikalla tassa huhtikuussa ja on siis niin poissa, etta paasee 5-8 tunnin sisaan takaisin jos hata. Eli mullakin on numerot kaivettuna esille ja toivomus ettei kirppunen naina lauantaina keksi syntya.

Kylla tama aika tasta viela hurjaa vauhtia menee. Ei ole enaa montaa viikkoa. Ja kun meilla on jo rv 36 paremmalla puolella menevia niin eikohan saada vauvauutisiakin pian taas.

katrinainen ja kirppunen 34+3
 
jenni: oli se tosi kova urakka ja monta kertaa oli et niitä tippoja tuli vaan. mut jostain sitä vaan sai aina sen verran nousemaan maitoa et pärjättiin. ja alkuun pakastin kaiken ylimääräisen hätävaramaidoksi. mut kyllä siinä monet itkut väänsin pumpun kanssa ku tuntu ettei sitä tule nii ei tule tarpeeksi.
sitten helpotti ku lisäruualle siirryttiin niin maidon tarve väheni. sillä sai reilu puoli vuotta riittämään oman maidon. mut on se kovaa touhua kuitenkin. saat kaiken myötätunnon kyllä tuon pumppurempan kanssa. :hug:
alkuun multa tuli litra tolkulla sitä mut kyllä se sit oli tosissaan aina väliin pitkiä pätkiä niin kiven takana sen maidon tulo.

hyvä ku sulla tyttö jaksaa kuitenkin siinä rinnalla olla. sekin auttaa kovasti maidon tulon kanssa. meillä poika sillo vaan ikenillään junttas kiinni niin pahasti et siitä ei tullu mitään ku ei hoksannu ja oli jo pullosta oppinu helpomman maidon saamaan pienemmällä työllä.

jaksuja sinne kovasti!

nemika+jäbä 35+5
 
Huomenta!!! tai päivää...

Tosta hätäkastelapusta yms... täälläpäin ei sellaista käytäntöä ole ollenkaan,että tollasia lappuja täyteltäis ennakkoon. Eli taitaa olla ihan paikkakuntakohtaista =)

Tää on tällänen pikavisiitti,pitää mennä suihkuun ja sitten kaverille kyläilemään pitkästä aikaa. Tuun iltasella kurkkimaan kun ootte taas saanu satasivua aikaseksi :D

Repa ja kutvonen rv 34+3
 
Yöunista Mulla on yöt nykyisin sellaista möhkimistä ja piehyatointia, että oon jo ihan valmista kauraa nousemaan 4-5aikaan, kun mie skatoaa työmatkoihinsa... Sitten puuhaan jotain tunnin-pari ja menen takaisin nukkumaan. Suosiollisesti nukun puolille päiville päikyt j ameen illalla nukkumaan taasen 21-23 aikaan :saint: Moon ajatellut, wettä jos lohkois tuon päivä unen vielä kahteen eri osioon, niin tulis paremmin esimakua tulevasta :LOL:

Esitietolomakkeestasain, täytin ja kadotin |O pitää pyytää neuvolasta uusi semmoinen, katosi ilmeisesti muutossa jonnekin moljoonien tavaramäärä-kilojen sekaan! Ne hätäkaste nimet oli kyllä hanakalat keksiä, tytölle ei saatu vielä mitään kirjoitettua. Pojalle nyt tulee joka tapauksessa yhdeksi nimeksi miehen suvussa kulkeva Ferdinand, joten...

Se kohta, missä kysellään lisä tietoja, niin eikös se ole kaikenmaailman kivunlievutyksiä yms varten, eli omai toivomuksia synnytykseen?? Millä ihmeellä voi ensikertalainen toivoa jotain tiettyjä asioita, kun ei ole hajuakaan?! Eikös kätilöt kuitenkin osaa neuvoa ja vinkata sitten tilanteen ollessa päällä, että nyt ois semmoisen tökötin aika! Mua alkoi synnytysvalmennuksessakin ärsyttämään, kun enhän mä ole mitään synnytystä suunnitellut! Millä mä moisia suunnittelen, kun pelkkä lopputulos on selviö, eli saada se muksu ulos ehjänä. Kaikki muu on semmoista harmaata aluetta :LOL:

Moon varmaan ainut, kuka ei oo sit suunnitellut synnytystä :ashamed: Sen verran ihmeellisiä katseita sain osakseni
 
Tervehdys

Meillä esitietolomake piti palauttaa neuvolaan tai synnytyssairaalaan kun rvkoja 30+.

En mäkään täyttänyt siihen toive kohtaan mitään vaikka kolmatta odottelenkin, kun ei sitä voi koskaan etukäteen tietää miten synnytys etenee ja milta sillä hetkellä tuntuu, mutta voihan niitä toiveita silloinkin kätilölle esittää ja hänen kanssaan niistä keskustella.

Nyt tämä äityli lähtee lounaalle :)

Jossu & Hemuli 32+3
 
weiss
Ei miulta ole mitään synnytystoiveita ole edes kyselty, eikä edes esikonkaan synnytyksessä ja eri puolella suomea on syntynny.. Synnytyssalissa kysyttiin tahonko voimakkaampaa lääkitystä, jolloin sain sitten tuon epiduraalin. Hö, mites muilla, jotka ovat menossa tayssiin synnyttämään?
 
Nemika: Kiitos tuesta, yritän jaksaa tuota pumppailua vaikka toivottomalta se tuntuukin...Kaiken maailman kikatkin olen yrittänyt käyttää, lämpöhauteista kotikaljan kittaamiseen...Kerralla saan 25ml tuleen, se on ihan vakio, ei juuri poikkea. Tosin tuossa yhtenä iltana sekstailun jälkeen taisi 10 ml enemmän tulla, siitäkös mies innostui ;) Neito on onneks saanut luovutettua äidinmaitoa mun tuotosten lisäksi, suuri kiitos heille jotka ovat sitä jaksaneet pumpata muidenkin tarpeisiin.

Hätäkastenimestä: Taitaa olla kovin vaihteleva käytäntö. Ei multa tuollaista kysytty, ei edes ennen sektiota.

Jokohan sitä kohta uskaltaisi laittaa pinnasängyn kuntoon ja täyttää hoitopöydän laatikot? Multa loppui niiden laitto into täysin kun neiti syntyi, pelotti niin että jos jotain pahaa sattuu ja sitten joutuu tavarat keräämään pois. Kaikennäköistä tavaraa puutuukin,mutta eipä niille vielä käyttöä olekaan. Lähinnähän lapsi tarvitsee nyt vaan sitä hoivaa ja huolenpitoa - ruokaa ja unta. Ja tietysti rakkautta, materia on materiaa.
 
Huomenta päivää täältäki!!

Esitietolomakkeesta: meillä se on jo palautettu ja hoksasin tos eilen etten tainnut sitä ihan kunnolla täyttää. :LOL: Noh tuskin vaarallista. Tytön tuleva nimi tuli lomakkeeseenki nimeksi.Toisen nimensä perii minulta.

Takana 5 tuntia nukuttua makeaa yöunta. Aamulla kun heräsin puol ysin aikaa niin olo oli energinen kun sai peräti 5 tuntia nukuttua.Pienestä sitä ihminen voiki olla iloinen. Nyt on sit käyty labrassa luovuttamassa 4 putkee verta ja pissaa litra tolkulla. :LOL:

Kelan kans ei mulla nyt ollu kovin isoja ongelmia, paitti noitten mun sairauspäivärahojen kans ne vaati jonku lisäselvityksen lääkäriltä ja sen saaminen oliki sit omahommansa. Virkailija soitti ja sanoi miten kannattaa tehä et saan paremmat rahat sairaslomasta. Mut mammarahoista tuli päätös 2 viikossa ja pakkauski 2 viikkoo papereitten laitosta tuli jo postiin, monta monituista kuukautta sitten. Mut voimia teille jotka taisteletta.

Meillä tyty vaan melskaa hullunlailla masussa. Varmaan nyt sit viikonloppuna onki pari hiljaista päivää ja saan sit paskat housussa kuvitella ja pelätä kaikkee. Huomasin just ku mulla toi vaavi on jo laskeutunu tosi alas et masuun on tullu pari raskausarpee tohon oikeelle puolelle josta tyty yrittää aina selällään läpi puskee. :|

Mut nyt jatkaan siivousta.

liinu83 ja möykky 33+5
 
summer81
mun sektio siis edellinen tehty 14v. sitten. eli aikaa on kulunut ja ekasta sektiosta 18v :D .
eli 2 kertaa on sama pystyviilto tehty. mut nyt haluan toisin ja lupasivat suostua =) .
eli ei ole suotavaa normaalisynnytys, repeämisriskien takia ja mullahan tuo istukkakin tuossa kohdunsuulla, mikä tuo taas omat riskinsä.
ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille lyllertäjille =)

rakkausvauva 32+1 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä