*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

tätä ette kyllä ikinä usko sain paikallisesta Kelasta viimein jonkun henkilön kiinni, joka ilmoitti minulle ettei mitään sairaslomarahoja tarvitsekaan maksaa kun olen sanonut itseni töistä irti 25.2. Ihan tajutonta. mitään tällaista en ole koskaan mennyt tekemäänkään, olen kyllä ilmoittanut jääneeni sairaslomalle normaalisti 28.2. mutta olen kaiken huipuksi ollut töissä 26-27.2. Kyllä ottaa tämä touhu päähän. Että ollaankohan tässä ilman rahaa nyt sitten 2 kk, jos tämä asia ei selviä ja mitenköhän vaikuttaa äitiyslomarahaan. Soitin työnantajallekin joka vakuutteli tämän olevan virhe, mutta henkilö joka asiaa on hoitanut töissä on saikulla, joten en tiedä saavatko ketään oikeasti kiinni sieltä kun soittelevat tuolta sairasrahakassasta. Kylläpäs ottaakin päähän!
 
neuvolakuulumisia:

- paino +650g/vko eli 10 kg alusta tullut lisää
- paineet 122/56
- pissa puhdas
- hb 112 (2kk:n rautakuurista huolimatta :eek: )
- vauvan syke 146
- tarjonta: ?
- sf:29 (johtuen vauvan asennosta...)

Eli eipä ole vieläkään nytty kääntynyt rt:aan..pää alaspäin viistosti köllöttelee :headwall: Seur. kerran arvioidaan tilanne viikon 36 lääkärineuvolassa, ja ellei siihen mennessä ole kääntynyt niin äitipolille sitten ilmeisesti arvioitavaksi... Piru :kieh: Sais kyllä kääntyä jo, alkaa ressiä pukkaan... :ashamed:

Katrinainen: Vauvat kun kehittyvät niin eri tahtiin, niin ei voi raskausviikkojen perusteella sanoa miten tullaan toimimaan...

Ristiäiset on meillä 19.7 ja samalla meillä on myös ne häät :heart: :heart:
Mikäli tämä mamma vielä mahtuu pukuunsa silloin :whistle:

Varpajaisia ukko ei ole koskaan viettänyt, eikä vietä nytkään...

mutta juu.. mä taidan nyt lähtä soffalle köllöttelemään ja näyttämään ny6tylle mihin suuntaan voisi sitä päätänsä sovittaa... :whistle:
 
katrinainen voi kökkö tota teidän kelaa. Kurjaa jos joutuu asioista tappelemaan ja ylipäätänsä käymään paperisotaa.. Sen verta piti kysyä kun siellä norjassa asut, että vieläkö semmonen bändi ku D.D.E on hengissä???? Tykästyin ko. bändiin kovasti oman norjan reissuni aikana kaheksan vuotta sitten..

Täällä on tyytyväinen mamma. Löysin ittelleni imetysliivit. mutta luulin että niistä ois saanu sen 25% pois, mutta ei sitte.. Otin yhtä kuppikokoa isommat, joten toivottavasti menee sitten myöhemmin. Löysin myös ihanan kevättakin. On semmonen a-linjanen ja menee nyt hyvin päälle.. kokeilin kaulaliinan yms. avulla että menee tisseistä kiinni vielä myöhemminkin... olin varmaan hassu näky kun häiriköin kanssa-asiakkaita että voitko sovittaa miltä tää takki näyttää normaalivartalolla.. Ihan hyvältä näytti joten, siinä siis uus kevät/syksy takki.

Täällä on keli aivan ihana!!!! Oli tosi ihana käydä kävellen keskustassa.. Ja nyt ei edes pahemmin supistele..

Ahmatilla ei oo kyllä mitään kovin selkeetä rytmiä.. Aamupäivästä ja illalla on aktiivinen samoin nukkumaan mennessä.. Mutta yöstä ei oo mitään havaintoa.. Ja nyt kovasti taas möyrii masussa..

nyt taidan mennä lepäilemään ja musisoimaan vaaville...

birdie
 
RISTIÄISET: eipä olla vielä suunniteltu. vauvan synnyttyä kerkeää kyllä. kotona taidetaan kuitenkin tällä kertaa pitää. esikoisesta pidettiin kirkossa..

VARPAJAISET: esikoisesta mies piti, nyt en tiedä, pitääpi tiedustella..

PAINOG: 8kg tullut

RYTMI: möyryää pitkin päivää, aamusella ja yöllä rauhallisempi

(.) huominen mietityttää kovasti, on se kasvukontrolli äitiyspolilla. toivottavasti kattosivat tuon alakerrankin kun on viime ajat tullut herkemmin supistuksia ja limavuotoa. ( rv 28+ paikat olleet jo pehmeät ja kanavaa käsikopelolla 1,5cm ) olis kiva myös päästä edes kerran käyrällekin tässä raskaudessa...

kurpitsa rv31+5
 
Mymmelis eilen just juttelin neuvola tädin kanssa ja sanoi että kaikki nuhat,kuumeet,mahataudit sun muut mitä äiti sairastaa ei tartu vauvaan :)

summer81 Toi jotenkin helpotti mua kun kerroit että sulta jäi viimeeks 10 kg jo sairaalaan :p eihän se tarkoita että kaikilla käy niin mutta toivossa on hyvä elää ;)
 
Katrinainen... Tiedän tunteen ja otan syvästi osaa raivonsekaiseen v*tutkseesi!!!! Nyt vaan jotkut hyvät vinkit kehiin, millä maltta mielensä, ettei soita kelaan ja räjäytä koko lafkaa :kieh: (niiiin kypsä itsekin koko laitokseen)

Kurpitsa
Meillä Ru vihasi ylikaiken sitä käyrällä makaamista!!! Kone huusi vähän väliä punaisella, kun vauva karkasi antureiden alta, semmoista melskettä ei ole ennen pitänytkään, meinasi koko maha orrota liitoksistaan... Ekassa käyrässä tajusinkin ihan oikeasti, kuinka paljon se vaikuttaa, saako kättä pitää mahan päällä tunteakseen liikkeet, vaiko vaan mahalla tunnustellen.. (siis kun piti painaa sitä nappia aina, kun tuntee vauvan liikkeen, kone rekisteröi sen johonkin samaan listaukseen tjn...) Toivotaan, että seuraavalla vauvalla olisi takaseinämässä istukka... (kaamee, mä ajattelen jo seuraavaa :LOL: )
 
:wave:

Galluppeihin:

Painoa tullut n. 9kg

Mies on It inssi

Varpajaisia mies ei esikoisen kanssa juhlinut mut nyt on puhunut et nyt sit pitäs sellaiset saada/järjestää

Ristiäisiä ei ole viel ehditty edes miettiä, nimestä puhumattakaan. On kyllä sellainen tutina ettei ne tule olemaan helppoja päätösiä kumpikaan. Kummit asuvat italiassa ja nimimaku on meillä aika kaukana toisistaan eikä kumpikaan halua antaa periksi :LOL:

Meidän esikoinen syntyi rv35. Painoa 1,9kg. Minä olin sairaalassa synnytyksen jälkeen yhden yön ja poika keskolassa 10pv. Pääsi kotiin kun söi hyvin itse ja paino oli noussut yli kahden kilon.

Mulla on enää 6 työpäivää sit alkaa mammaloma! :D

:wave: Vilma rv32+ risat
 
mymmelis mitäs jos räjäytetäänkin kyseiset lafkat? :kieh: Saisi varmaan iltapäivälaehdistö hiukan taas puhuttavaa. No ei. Pitää vaan yrittää malttaa mielensä. Olen tässä nyt kohta 1,5 tuntia odottanut että soittavat takaisin ja mitään ei ole kuulunut, joten pitää varmaan kohta soitella perään kun sulkevat puolen tunnin päästä. Tuli tässä jo hormonikiukkuraivoissa itkettyäkin. Mies oli vähän neuvottomana kun pääsi aiemmin töistä ja sai kuunnella mun vollotusta ennen lätkätreeneihin menoa.

birdie kyllä ne mun käsittääkseni on edelleen yhdessä koossa ja keikkailee tässä kesällä eri festareillakin. tosin taitaa jäädä multa kyllä kesän festarit väliin. :D

 
Oikeasti, rauhoitu vaan nyt! Jokaikinen asia on sieltä lafkasta tappelun takana, aina ne hävittää ja mokaa kaikki paperit, oikeasti :LOL: Siinä tilassa ei paljoa naurata, kun on rahat kyseessä, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kuiskata..."rauhoitu, mennään illan tullen ja pistetään jekku-pommit joka ikiseen toimistoon..." :saint:

Mä olen joka ikisen asian joutunut sieltä itse vänkäämään, opintotuet, asumislisät, työmarkkinatuet, vuoden sairaspäivärahat ja sitten ne kuntoutukset ja työkyvyttömyyseläke-asiat, joihin kyrpiinnyin niin, että jätin koko asian sitten hoitamatta ja olin puoli vuotta ilman mitään tukia. Hommat ei toimi, ni ne ei toimi!

Nyt vaan malttia, uhkaat jollain valituksella, ni kyllä sitten alkaa asiat rullaamaan........ |O
 
Mymmelis&katrinainen: Saanko tulla matkaan räjäytysreissulle?? Mä olen kanssa hakannut päätäni seinään Kelan kanssa äitiyspäivärähoista ym. Mun piti näet lähteä Saksaan töihin pitemmäksi aikaa ennen kuin tulin raskaaksi. No reissu peruuntui kun sain tietää että olen raskaana. Ehdin kuitenkin ilmoittaa Saksaan lähdöstä jo kelalle jonka sitten peruin kun en lähtenytkään. Mutta peruutus ei ollutkaan mennyt perille...Aloin ihmetellä miksen saa päätöksiä tuista tai äitiyspakkausta ja soitin Kelaan. Niitten mielestä olin vielä Saksassa. No minä tyttö sitten laittamaan kirjettä jossa selostan että en ole saksassa vaan suomessa ja että en lähtenyt raskauden vuoksi. Ei riittänyt, vaan piti vakuutella eläketurvakeskus myös siitä että en ole saksassa...Sit paperit jumahti jonnekin. Soitin kolme päivää ennen tytön syntymää että joko kohta saisi jotain päätöstä aikaan ja ne meni ihan epäkuntoon, kuinka se lapsi nyt etuajassa voi syntyä???? Tilanne edelleen auki, soitin eilen taas pakkauksen ja rahojen perään...Ja vastaus oli että sullahan on laskettu aika vasta 8.5, mikä hätä(äitiysloma alkoi eilen...)? Ja taas sain kertoa että kun meidän vauva on jo syntynyt...ja virkailija meni epäkuntoon. Ehkä mä vuoden päästä saan sen äitiyspakkauksen...Onhan se kuitenkin Kelalle eka kerta kun lapsi syntyy etuajassa, eihän sitä voi olettaakaan että tuollainen olisi otettu huomioon :LOL:

Galluppeihin: Mies on automaatio-/sähköasentaja/asennusvalvoja, perheyritys kai pitäis pistää joskus pystyyn kun itte olen automaatioinssi - varma tapa pistää välit poikki ;) Mies ei ole vielä pitänyt varpajaisia, pitänee kun saadaan uusi tupa valmiiksi. Ristiäiset on vielä auki. Soitin kirkkoherranvirastoon ja saatiin lisää aikaa ristiäisten järjestämiseen kun ei yhtään tiedä koska meidän neiti pääsee sairaalasta.

Ja meidän pikku-neidistä: Hän on kasvanut kovaa tahtia. Tänään tuli kolme viikkoa ikää hänelle. Painoa jo 1860g, tullut kaikenkaikkiaan lisää 600g syntymästä =) Pientä toivoa on että ensi viikolla saamme hänet kotiin jos 2 kg tulee täyteen+ että saamme hänet syömään kaikki ruuat pullosta/tissistä. Tällä hetkellä syö jo suurimman osan ruuasta itse pullosta, yöllä on annettu leporauha ja ruoka on letkutettu nenämahaletkun kautta. Tissiäkin imisi kovasti jos vaan saisin vähän reilummin sieltä tulemaan tavaraa...Meinaa iskeä epätoivo tuon maidon tulon kanssa, hiipuu hiipumistaan. Enkä tosiaan saa mitään tarvittavia fiiliksiä kun herään yöllä 1-2 kertaa lypsylle. Olis varmaan ihan eri juttu jos saisi lasta herätä syöttämään, mutta nuo yölliset tapaamiset lypsykoneen kanssa ei paljoa "kiksejä" anna
:LOL:
 
yhdy Jenni joukkoon synkkään, pukeudutaan mustiin ja lähdetään illan pimetessä! :LOL: Juuh, se on kumma tuon kelan kanssa, ettei mitään "normaalista poikkeavaa" sovi sattua, kunten vaikka tuo, että vauva syntyykin etuajassa... Joskus ihmetellyt, miten noin iso valtion lafka voi olla noin p'ska... :$

Ihana kuulla, että vauveli voi vahvasti :heart: Toivotaan kädet ristissä, etä saatte tytön kotiin jo pian ja pääsette viettämään vauva arkea muuallakin, kuin vaan sairaalassa :wave:

Tsemppiä myös tuohon mainitsemaasi maito rumbaan, jos vaan ajksat sen maito-masiinan kanssa vänkätä öisin, voipi olla, että maidon tulo yltyisi ihan kunnolla :)



Mulla menee hermo tähän hengittämättömyyteen, mä en saa ilma!!!!!! |O
 
Jenni30-v Mulla oli kans vähän samallaista alkutaivalta esikoisen kanssa kun sulla. Poika oli 10pv sairaalassa (syntyessään 1,9kg) odotettiin et ylittyy se maaginen 2kg ja syö hyvin itse. Nenämahaletku meil oli kotiutuessa (tarkoitus oli lähteä vain kotilomalle, kaikki meni niin hyvin ettei enää tarvinnutkaan palata sairaalaan) mut pikkukaveri ei pitänyt siitä yhtään ja nykäisi sen itse pois nenästään heti kotiin päästyään. Ei siinä auttanut kuin itse vetää loputkin, teki enemmän pahaa äidille kuin pojalle :D

Mulla ei alkuun lähtenyt maitoa tulemaan ollenkaan. Sit sitä lypsettiin 3-4h välein sairaalassa ja kotona. Hetkellisesti mulla tulikin vähän paremmin mut sit tyrentyi. Sain yhteensä 3 lääkekuuria jolla maidon tuloa pidettiin yllä. Yhteensä 2kk jaksoin yrittää imettää ja pumpata. Lopulta olin ihan poikki koko hommasta ja neuvolassakin todettiin että ehkä mun olis parempi vaan lopettaa. Maidon tulo loppui sen viimeisen lääkekuurin myötä melkein kun seinään. Meillä oli viel pakko alusta asti antaa ainakin osa maidosta pullosta kun hänelle piti antaa keskoskorvikkeita.

Tsemppiä sinulle oikein paljon ja rutkasti voimia tulevaan! :D :hug:

Vilma
 
Vilma&Mymmelis: Kiitos tsemppauksesta... Vaikka kuinka yritän itselleni hokea että kasvaa se lapsi korvikeellakin niin silti tulee jotenkin pah mieli kun ei tuota omaa maitoa vaan heru. Tulihan sitä alkuun oikein reippaasti, mutta eipä vaan enää. Ihan normaalia kuulema keskosten äideillä kun ei saa olla lapsen lähellä ja arki muutenkin aika "rankkaa" tai ainakin niin kovin aikataulutettua. En tosin mielestäni ole kokenut tuota sairaala-arkea niin rankkana, mutta kaippa se sitä kuitenkin on. Tavallaan vieraantuu muusta elämästä kun viettää päivät sairaalassa. Nostan hattua vanhemmille joilla on lapsia kotonakin, mahtaa olla aikamoinen sumpliminen hoitojen ja sairaalakäyntien kanssa.
 
weiss
Mukava kuulla Jenni, että pieni kasvaa noin komeaa vauhtia ja että pian saattaa päästä kotiin. Maidon tuloon varmasti vaikuttaa juur tuo lypsykoneen kanssa treffaaminen, pelkästäänhän vauvan itku saa monilla maidon valumaan.. Mutta uskon, että sekin vielä lutviutuu.
:heart:
Miulla meni ihmeen hyvin ja todella nopiaan tuon kelan kanssa. Äippäpakkaus tuli 2 viikkoa hakemuksen jättämisen jälkeen ja päivärahapäätöskin jo maaliskuun alussa.
 
jenni: tuo lypsyrumba myös niin tuttua. esikoinen ku syntyi viikolla 33 niin sähköpumpun sain neuvolasta. ja meidän poika ei ikinä oppinu rinnalle. puoli vuotta pumppasin maidot pojalle ja välillä oli tosissaan tiukassa. kahden tunnin välein sai olla lypsyllä yötä päivää.
poika nukkui jo yöt kokonaan ja minä vain pumppasin kahden tunnin välein. tunnin kerkesin välissä nukkumaan. puoli vuotta jaksoin ja sit oli pakko lopettaa ku ei ollu enää voimia siihen touhuun ollenkaan.
kiva ku vauva siellä kasvaa porskuttaa noin hienosti. toivottavasti pääsee pian kotiin ja pääsette viettämään omaa vauva arkea.

nemika+jäbä 35+4
 
täällä käyty neuvolassa (tällä kertaa ihan oikeaan aikaan menin :D )
paino +187g/vk (12.9 tullut alusta :whistle: )
turvotus +
rr 125/80
sf 32
rt (th sai vielä just ja just päästä kiinni eli ei ollut täysin laskeutunut saatikka sit kiinnittynyt)
vauvav :heart: 162
ja hemoglobiinia ei otettu, pissa puhdas.
ens viikolla sit uudestaan ku sf-mitta heitelly (todennäköisesti johtuu ihan eri mittaajista).
varpajaisia ei täällä vietetä ja ristiäisiä ollaan suunniteltu joko juhannukselle tai siitä viikko eteenpäin.. saas nähdä..
hienoa että jennin pikkuinen kasvaa hyvää vauhtia ja kohta jo mahdollisesti kotiin pääsee! :heart:
vauvan rytmistä sen verran oon aatellu et illalla herää aina 11 maissa. sit 7 aikaa aamulla ku mies lähtee töihin niin vähän aikaa möyryää. muuten en oo kellonaikoja sen kummemmin aatellu, kuitenki nukkuu ja valvoo päivälläki.. :D

anuliina 33+2
 
PieniTytönTylleröinen: Saan varmaan tuota "herutuslääkettä" kun lapsi pääsee kotios. Yksi hoitajista sanoi että siten sen teho on parasta, saattaa saada jopa oman, luonnollisen tuotannon käyntiin kun lapsi on sitten rinnalla. Sillä ajatuksella että lääkeen voimalla saataisi sen verran maitoa tuleen että lapsi alkaa imeä- >imemisestä saa sopivat "fibat" että oma maidontuotanto käynnistyy uudestaan ja lääkettä ei tarvitsisi. No mutta toisaalta toinen hoitaja taas sanoi että moni toivoo ihmeitä tuolta lääkkeeltä ja se ei kuitenkaan mikään ihmeiden tekijä ole..hän suositteli taas että ei kannata lääkettä ottaa. Katotaan nyt miten sitten teen :/

Nemika: Olet ollut kyllä tosi sitkeä tuon pumppaamisen kanssa, nostan hattua. Tosin sulta taisi maitoa kuitenkin tulla kunnolla? Noiden tippojen kerääminen ei oikein mieltä ylennä, mutta parempi sekin kai kuin ei mitään. Meillä neiti onneksi imee hyvin varsinkin rintakumin kanssa. Jaksaa kärsivällisesti lutkuttaa 20 minuuttiakin hermostumatta rinnalla...Taidan olla minä se kun hermostuu. Pääkoppa olisi saatava kuriin - Helpommin sanottu kuin tehty.

Joka kerta nyt kun avaan nämä sivut jännitän että joko oltaisiin saatu toinenkin vaavi tähän toukokuisten pinoon. Ei kauaa enää tartte varmaan odotella, kyllähän teistä moni on jo tosi pitkällä. Kiva päästä sitten jakamaan teidän kanssa vauva-arjen iloja ja suruja. Tänne kun on niin hyvä tulla rutisemaankin huonoina päivinä ilman että saa huono äidin leimaa otsaansa!!
 
Pakko sanoa tuohon kelaan, että itse olen nykyään ihan tyytyväinen kelan palveluihin, johtuiskohan siitä että miehen äiti on kelalla töissä ( ei asiakaspalvelussa, en edes tarkalleen tiedä mitä tekee :D ) ,mutta hän vie aina jos on tarvetta meijän laput jonon ohi :whistle:
 

Yhteistyössä