*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Heipä taas...

Sainpas muutaman kivan vermeen pikku ihmiselle...luuletteko että pärjää toukokuussa bodyllä,potkareilla ja kevyttoppiksella? Tietty hattu ,töppöset ja lapaset...?

Poika:Ootkos koklannu tönästä sitä tai syödä jotain oikein makeaa? Vaikka kyllä tää meidänkin asukki osaa välillä hiljaa olla,tosin nykyään saan kyllä jotain liikettä kun tönäsen:)

Imetysliivit meinaan hankkia sellaset edukkaat jos en heti vauvan syntymän jälkeen jaksa lähteä sovittelemaan. Enempi en uskalla kun ei tiedä miten noi utreet kasvaa
:LOL:

Nyt rupeen vääntään karjanpiirakoita :p kaveri on tänään ollut kyllä harvinaisen aktiivisena...
 
polilta kotiuduttu. väsymys kauhea ku tuli sit kaupoilla juostua samalla.. :ashamed:
poika oli kasvanut yli puoli kiloa kahdessa viikossa. painoarvio oli nyt 2250g. pieni on edelleen mutta päästiin hyvään nousuun sieltä alakäyriltä. kaikki syynättiin ja käyrillä oltiin. mutta edelleenkään ei syytä pieneen kokoon löytynyt. mutta lääkärikin sanoi et ku kaikki on tutkittu ni perusteellisesti ja nyt skarppaa tuota painoa niin hienosti. että annetaan pojan kasvella rauhassa ja toivotti tervetulleeksi seuraavan kerran synnyttämään...hui!!!
paitsi jos olen kasassa vielä viikolla 38 ( mihin lääkäri nauroi että tuskinpa. ei usko siihen ollenkaan) niin sitten tsekataan vielä kerran.
aukeamista ei katsottu nyt ollenkaan ku on nii monasti seurattu ja viikot on hyvät jo.
ja ku jatkuvasti katsotaan ja ultrataan nii tulehdusriskikin kasvaa sit aina. joten se on arvoitus nyt loppujen lopuksi se tilanne.
mutta oli lääkäri siitä huolimatta sitä mieltä että pian synnärille lähtö edessä. jäbä oli nii ahtaassa tilassa että sanoi jo sen käynnistävän synnytyksen kyllä pian.
jännäksi alkaa käymään tämä!
mut hyvä mieli kuitenki ku jäbä tosiaan kasvanut nyt tosi upeasti ja lääkäri kehui pontevaksi erittäin virkeäksi pojaksi toista.. :heart:

nemika+jäbä 35+3
 
Tervehdys taas.

Nyt on hetki ihka omaa aikaa. Sain lapset nukkumaan ja mies on vielä iltavuorossa.

Huominen äitiyspoli hiukan askarruttaa. Ja miten paljon ne siellä paasaa noista sokereista. Tosin on kiva päästä Hemulia kurkkaamaan, mutta jos taas aloittavat sen peloittelunsa ja kauhisteleunsa syylistämisestä puhumattakaan. plääh.
No, se selviää sit huomenna ja onhan mulla mies mukana tukena ja turvana.

Jossu & Hemuli 32+1
 
Nemika: Hienoa, että kaikki vaikuttais olevan hyvin. Onneksi mennään tosiaan jo hyvillä viikoilla.

gallup: tuleva isukki on rakennusinsinööri.

Repa: Itse olen miettinyt samantapaista vaatetusta. Vaikeatahan sitä on tietysti tietää miten lämmintä tai sitten kylmää toukokuussa on. Mutta tarvitseehan vauva lämmintä aluksi päälleen.

Käytiin tutustumassa synnytysosastolle sairaalassa. Osasto oli aika hieno ja viihtyisän oloinen. Käynnin jälkeen alkoi tosissaan tuntua siltä, että pian meidän toukokuisten nyytit on kainalossa. Ihanaa ja näin ensikertalaisena aika hämmentävää!

Täällä pikkuinen on ollut tänään tosi aktiivinen. Välillä tuntuu, että pieni peppu yrittää porautua vattasta läpi =) . Hikka pikkuisella on myös n. 2 kertaa päivässä. Koko masu vaan hytkyy. Yöllä hän on ollut aika rauhallinen, mutta minä puolestani en
:D . Lonkkiin sattuu ja vessassa täytyy juosta. Uusin yöllinen vaiva on hikoileminen. Pieni lämpöpatteri masussa taitaa olla liian tehokas.

Marimint81 + Taavetti :heart: 34+4
 
meiltä jäi sitten väliin joku `varhainen vuorovaikutus lapseen` - valmennus väliin tän mahataudin takia, jos rehellisiä ollaan niin eipä sinänsä haittaa kun kuullut niin monelta sen olevan aika turha, ens viikolla olis sitten joku `pari suhde`-valmennus, saa nähdä uskallanko mennä yksin kun mies on iltavuorossa ja 14 päivä olis sit sairaalaan tutustuminen ja synnytysvalmennus, jonne tosiaan olen kyllä menossa!! :)
Musta tuntuu että multa on venähtäny tai jotain tosta navan ja oikeen kyljen välistä joku vatsa lihas viime öisen oksentelun vuoksi, sillä aina kun toinen vähäkin potkaisee siihen se tuntuu aika ikävältä. muuten täällä aletaan olemaan jo suht kunnossa, mitä nyt vielä vähä heikkoa oloa.. :) nyt keittämään puuroa pitkästä aikaa :)
 
repa kyllä luulen et hyvin pärjää, toukokuusta ei kuitenkaan voi vielä sanoa onko jo kesä kunnolla..eli siis lämpöasteita paljon :|
täällä pikkuinen ei oo oikeestaan koko päivänä kunnon meuhaamista pitänyt, muutamia potkuja sillon tällön, niinpä meenkin nyt tonne sohvalle koputteleen häntä ;)
tyllerö 33
 
Äippäpolilla käytiin "pyörähtää" eli 2,5h siellä sitten meni, vaikka oli vain nopea käynti. Tunnin ottivat vauvan sydänääniä ja pikainen ultra mahan päältä. Kaikki kunnossa :)
Kysyin myös pään koosta, kun viimeksi sanoi, että pieni olisi. On aivan normaali. Viimeks ollut asento vissiin huono.

Sain sitten samalla kuvan Otuksen kasvoista sivusta kuvattuna :heart:

Ens keskiviikkona olis seuraava aika polilla, jolloin taas painoarvio. Turha oli kuulemma nyt ottaa kun 5 päivää edellisestä.

Neuvola aikaa jos huomenna soittelis, niin sais sielläkin käytyä. Kun eipä ole sf-mittaa otettu sitten viime kuun alkupuolen. Ja tiedän, että maha on kasvanut kk ihan jumalattomasti.

Stiigu & Otus 32+3
 
paljonkas kullekkin on tähän mennessä tullut painoa??? Ittee kauhistuttaa nää jo tulleet 16 kiloa...hirvittää ihan mitä tuleman pitää. Jouduin tammikuussa pois töistä jäämään sairaslomalle, ja lääkäriltä käskyn ottaa mahdollisimman iisisti...niin tässä sitä nyt ollaan, turvotus järkyttävä, jo silleen että paikkoihin koskee...
 
j-e-n-s-k-a mulle on tullut tarkalleen 1700g koko raskauden aikana tähän mennessä.
Ja koskapa raskaus on neljäs, tiedän tämän olevan aivan normaalia minulle vaikka lähtöpaino olikin ihan ok. Luulisin edellisiin verraten että maksimissaan painoa tulee olemaan 3-5kg lähtöpainoa enemmän, ja laitokselle jää n.10kg, eli kevyempänä lähden vauvan kanssa kotiin, mitä lähtöpaino oli.

Gha rv.35 ja rapiat
 
Iltoja...
Täällä meinaa supistella... :/ Täytynee varmaan aamulla heti soittaa neuvolaan josko sitä pääsis oas:siin ultraan ja ronkittavaksi, sen verta pahoja tuntemuksia on tänä iltana kyllä ollu!! :( Tyty melskaaki tuolla masussa aivan hirmuna ja mulla on vähä kuvottava olo. :$ :ashamed: Mikähän mulla on??? Huolettaa jo hiukan...
 
Huomenta

Liinu jospa se lähenevä synnytys tekee sulle tepposia siellä..Toivottavasti pääset ultraan ja mieli kevenee =)

Onneksi kaveri illalla alko liikkumaan ja kauhia hikkakin oli ihan maha pomppi kun toinen hikotteli..isukkia huvitti et miten jollain voi olla sellanen hikka et äitikin liikkuu...Kylllä oltiin helpottuneita kun vauveli alko liikkumaan..mulla meinaa vielläkin kyyneleet valua kun säikähdin ja se onnen tunne kun liikkeet alko :heart: Kauhean pitkältä tuntuu toi aika et pääsee taas ultraan eli sit 38+1 pääsen seuraavan kerran.

J-e-n-s-k-a: Mullekkin on tullut ihan kauheasti ei varmaan kauheesti kohta 20 kilosta jää kun oon alusta asti ollut supistelijoiden joukossa jo viikolla 10 kiellettiin aerobic ja toinen jumppa jossa kävin.. No nyt sit pystyy taas liikkumaan mut eipähän sitä kauheesti jaksa juosta tän massun kanssa ja kuntokin on varmasti laskenut kun on pitänyt köpötellä...Mut nyt kun sais alkaa kipeestikin supistelee niin oon päässyt aika lailla noilla harkkasuppareilla mitä nyt välillä ottaa pahemmin ja selkää polttelee :D Niin mun tuuria

Haa pitäsköhän se munkin rueta miettii noita kotiutumis juttuja ja sairaala juttuja :eek: Mut kun tuntuu et tota aikaa viellä on...ja mun taikauskoisuuteni :D ei pysty ei

poika ja se äitiä kiusaava pikku rakas papu tasan 35
 
Unetomana neljasta lahtien, taas.
Ihanaa poika, etta alkoi liikkumaan Meillakin kirppu oli kovasti illalla vauhdissa. Olisiko "terveellinen" pizza/limu/suklaa-linja auttanut. tanaan sitten syodaan terveellisesti.
liinu synntys se vaan lahenee. Minakin uskon niin. ehka oletkin seuraava synnyttaja?

Onko muille iskenyt kauhea yojano? ma juoksen sen 3-4 kertaa pisulla ja joka ikinen kerta on pakko juoda vetta. janottaa vaan koko ajan.
 
Huomenta!

Eilen tuli postissa kutsu KYSiin synnytystapaultraan :) Mutta on vasta 28. päivä. Ei sitten millään jaksais odottaa vielä kolmea ja puolta viikkoa! Plääh...

Ja Keskolta ei oo vieläkään tullu sitä raha päätöstä! Murr, murr....pitänee ottaa sinne puhelu ja kysellä perään. Vaikka eihän sillä siis kiire oo, äitiysloma alkaa virallisesti 16. päivä ja ekat rahat tulee vasta varmaan lapsen jo synnyttyä, mutta olis kumminkin mukavaa tietää, että paljonkohan sitä tulot nousee :)

Nyt on vauvalle jo vähän hankittu...se kerran mainitsemani hoitopöydän hoitotarvike laatikko olis nyt täytetty tavaroilla. Nyt oon alkanu miettiä, että pitäiskö se käydä se kevyttoppapuku ostamassa? Vai meniskö sitä ihan body, potkarit ja fleecepuku linjalla? Kumminkin ulkona jos ja kun vauvaa nukuttaa, niin onhan sitä vauvan ympärillä sit se makuu pussi. Taidan vielä jättää hankkimatta....en tiiä...

Joku muuten kyseli joskus ristiäisistä. Minä se oon varannu ristiäispäivän ja papin jo hyvissä ajoin, helmikuussa :) Ihan vaan sen takia, että saapi varmaan mieleisen papin ja mieleiseen aikaan. Olihan se täti vähän yllättyny, kun niin ajoissa olin liikenteessä, mutta sanoin, että kun noita häitäkin vissiin heinäkuisina lauantaina vietellään varmaan paljonkin, niin siks haluan varauksen jo tehdä. Ja sainpahan ainakin mieleisen papin!

Vauvalle puhumisesta Minä en jotenkin osaa mahalle puhua, silittelen kyllä. Mutta Kulta aina iltaisen kehottaa vauvaa nukkumaan, että äitikin saa nukuttua, ja puhelee muutenkin. Sen oon huomannu, että neidille kun alan iltasatua lukemaan, niin massussa herätään kuuntelemaan, tai ainakin kova myllerrys alkaa :) Eli kyllä hön kaiketi äitinsä äänen tunnistaa...

Painosta Viime torstaihin mennessä mulle sitä tullut sen 11,5 kg. Ja lisää tulee, se on varma. On alkanu kaikki herkut; sipsit ja suklaa maistumaan hirmusen hyvälle :)

Mutta nyt Oikein lämmintä ja keväistä päivää kaikille!

Myö lähetään uimaan tai sit perhekerhoon.
Pitää kysyä neidiltä kumpi kiehtois enemmän.

Ai niin sen verran vielä, että meillä neiti ( 2v 9kk ) kysy tässä toissa päivänä, että miten se veli on sinne mahaan menny :) Arvatkaa vaihdettiinko meillä puheenaihetta suht nopeesti...
 
Katrinainen: Täällä sama homma, vaikka koetan aina etten yöllä kauheesti juo mut kauhee jano yllättää aina vessa reissulla..

Oi mulle tuli anttilan paketti tänään pitää käydä hakemassa tänään tilasin pojalle ja pavulle uudet petivaatteet ja pavulle harsoja...Ajattelin et ihan pojan kanssa rattailla lähtisin liikkeelle tai varmuudeksi otan rattaat vaikka isäntähän saatttaa vaikka kävellä...

papuliini möyryilee massussa työntää pyllyä ylöspäin...voi toista suunta on nyt vähän väärä :heart: vois rueta suunnittelemaan muutamanviikon päähän et lähtis työntymään toiseen suuntaan :D
 
huomenta |O
Takana erittäin p*skasti pyöritty yö.... kurkku on niin kuin olis kaktuksen nielassut.... meinaa vissiin joku flunssa jarrutella tämän mamman menoa... :(

Neuvolaan tänään, joten palailen sen jälkeen!

äippä ja nytty rv 34+2 :heart:
 
weiss
Huomenta kaikille! Vaikka ollaanhan tässä jo hereillä oltu muutamia tunteja.. Tännepä ei sen kummallisempia kuulu. Samoilla mennään ja mennään pitkälle. Vessassa saapi yö aikaan juosta tunnin välein ja miunkin on pakko joka kerran vettä hörpätä. Oon ruvennu pitämään jääkaapissa pullossa vettä, jotta tosiaan muutama hörppy riittäis, ettei lasi tolkulla tulisi juotua..
nemika: Ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin. Koitat vaan viellä pitää pienen massussa parisen viikkoa..
Mutta kaikille kaunista kevätpäivän jatkoa ja palaillaan taas..

weiss ja pikkuinen 34+2 :heart:
 
Täällä kans harrastetaan yö juomista, vaikka kuinka yrittäis että ei, kun tietää et se on sitä vessassa ramppaamista :D
Pakko valittaa vähä :ashamed: :saint: mua ärsyttää kun mulla on koko ajan epävarma olo ton vauvan suhteen, tai siis musta tuntuu että tuolla alapäässä tapahtuu koko ajan jotain mitä ei vielä tarvis tapahtua! Mutta maanantaina olis neuvola mut en tiedä viittinkö valittaa siellä kun, musta joskus tuntuu että se neuvola täti sit pitää mua tyhmänä tai ajattelee varmaan itsekseen ettei se mitään tiedä kun ensi synnyttäjä on ja vetoo aina liitoskipuihin vaikka tiedän kyllä tasan mitä ne on! :eek: No tua täti on ensviikolla viimestä kertaa siellä töissä ja tulee joku toinen sen tilalle jos siltä sit vähä kysysi sen mielipidettä jne.. Olis vaan kiva et joku sais mut vaakuutetuks että kaikki on hyvin ja vauva voi hyvin ja se ei synny vielä hetkeen!!!! :) (Vaikka eileen illalla toivoin jo pääseväni mahasta eroon kun huomasin että oli tullut lisää arpia reisiin :kieh: :ashamed: )

maj ja 32+0 :heart:
 
nyt olisi metsurille töitä meillä..eilinen kuuden tunnin reissu kostautui nyt niin kauheina liitoskipuina.. :kieh: sais noi jalat kyl pilkkasta poikki ja nopeasti..oma ukko kirvesmies mut ei suostunu..väitti et sattuisi kuulemma vielä enemmän.. :kieh: :kieh:
ei etiäpäin pääse ku järkkyttävällä vaakkumiskävelyllä vaan.. :kieh:

sinänsä nämä kivutki kestää ku tietää et jäbä kirii kasvua nyt niin nopeasti. siitä mieli niin hyvä. ja onpaha kivempi synnyttää ku tietää et alle 3kg tulee painamaan joka tapauksessa.
mut mut..ku yöllä yritin ylös sängystä ja nukuin tytön ja ukon keskellä. enhän sieltä minnekään päässy. ähisin ja puhisin vaan tuloksetta. ukko joutu auttamaan et vessaan pääsin menemään.. :LOL: :LOL:
nyt ei uskalla maata kyl päivää ku sit vasta jämähtääkin paikoilleen ja kipeeksi vielä enemmän! :/
ja yöt menee mitä kummallisempia synnytys unia katsellessa. millon missäkin syntyy ja mitä ihmeellisemmillä tavoilla aina. alkaa toi mielikin remppaamaan varmaan ku h-hetki lähenee kovaa vauhtia.

onneks on noin nätti päivä ulkona. jos vaikka kotaan raahautuisi makkaraa lapsille paistamaan ku esikko kotiutuu koulusta.

nemika+jäbä 35+4 :heart:
 
Viime yönä tuli lähtö synnärille! ja nopeaan kaikki tapahtui, parin tunnin (?) kuluttua olin jo suihkussa, masu "vetäytyneenä" takaisin ja käärö, jonka kasvoja en tosin nähnyt, pötkötteli sängyssään, kunnes...... hirvee pissahätä -> heräsin, kiire vessaan, ja mennessä paaaksua masuani silittelin :LOL: jep. Mitään synnärireissua ei siis oikeesti tullut, eikä vauva vielä syntynyt. Siinä pöntöllä istuessani nauratti ääneen jo ;)
 
huomenta :wave:
gallupeihin mies on maalari meillä on pieni yritys.
en minäkään osaa puhua mahalle ,ukko ei ole kovinkaan innostunut potkuista ,sen mielestä on hauskaa katella kun masu liikkuu.
lyötiin eilen veto ukon mielestä vauva syntyy tässä kuussa ja mä veikkaan ens kuuta :D
pitääkö teidän ukot varpajaisia?
meillä on jo suuniteltu silloin kun olen viälä sairaalassa niin juhlii kavereitten+mun äitin kanssa :LOL:

taas on tulossa kiva päivä harmittaa vaan kun ei pysty kovin pitkälle kävellä kun alkaa jo supistelee tai muuten vaan sattuun mahaan :(

ristiäisistä me ei varmaankaan pidetä ristiäisiä vaan nimenantojuhla sitten joskus
elokuun aikana.
nimi tietenkin rekisteröidään ajoissa.
 
sektioista...
mulla kans 2 tehty pystyviiltona ja kun niistä nyt jo menny aikaa,niin arpi häipynyt hienosti. ja kun nyt tästä tulee suunniteltu sektio, niin jo kysyin, että voiko tämän tehdä tuonne bikinirajaan? ekax oli vähän vastaan, mutta perustelin esteettisyydellä ja sillä että, olen kuullut,että paranee kivuttomammin kun tehty tuonne alas vaakaan. mulla ainakin ollu älyn kipeä tuo napaan asti vedetty viilto. ja sanoin vain sit aika tiukasti,etten halua että avataan samasta kohtaa. olenpahan sit ristiin rastiin vedelty :LOL:

meillä puhellaan pikku tytyskälle paljon. isukki on jotenki hurmiossa välillä :heart: , on hellyttävää,mutta annan hänen höpötellä niin paljon kun tahtoo. isin prinsessa tulossa :heart:

onko teidän vauvoilla sama vuorokausirytmi? täällä on mun mielestä... olen sanonut,että tämän kanssa valvomme n. puoleen yöhön jopa ehkä ylikin, mutta sit ollaan unitokkurassa
puoleen päivään ja jopa ylikin. mutta sit taas alkaa rallattelu :D

ja ainaki neuvolan täti sanoi,että yleensä tuo rytmi säilyy, mikä masussa jo on.
mun tunne on niin pakahduttava välillä, kun rakastan tätä vauvaa niin paljon :heart: :heart:
mutta kyllähän te tiedätte tunteen? =)

rakkausvauva 32+0
 
Meillä on kans aika selkeä unirytmi :) aamuyöstä 4-5 maissa heräilee ja pitää aamujumpan, sitten varmaan nukkuu ja 10-11 mais hereillä, nukkuu taas, sitten joskus päivällä -iltapäivällä hereillä, ja taas hiljasempaa ja joskus 9--> iltajumpat menossa :) ei nyt ihan noin tarkkoja kellon aikoja mutta suurinpiirtein. tosin nyt ollut vähä hiljasempaa.
Luin jostain että jos makaa Kyljellään noin 30-60min ja pitää kättä mahan päällä, ja tuntee noin 10 liikettä tunnin aikana kaikki on ok! ajattelin testata tätä ehkä tänään muuuten vaan kun ollut tota hiljais eloo nyt hetken aikaa jo :)
 
rakkausvauva Mun sydän oikeen pakahtuu onneen!! Mä rakastan tätä meidän vauvaa nyt jo niin paljon. Meinaa ääni väristä kun tulee meidän vauvasta puhe. Oonkin hänelle tonne masuun sanonut että isi ja äiti rakastaa sua kauheesti.. Ja ihana kun voi sanoa itteään äidiksi!!

(.) Täällä on hyvin nukuttu yö takana. Nukuin valehtelematta yli 10 tuntia, ja vielä ilman vessareissua. Nyt on pää ihan pöhnässä.. Mutta eiköhän se olo siitä piristy kun lähtee ulkoilemaan. Aattelin lähteä kävellen vähän kaupungille.. Ja jos energiaa riittää niin käyn ostamassa ne imetysliivit. Jospa täältäkin löytyis lindexiltä rintsikat - 25%!!! Lykkään pyykinpesua vielä ainakin iltapäivään..

Painogallup
ekasta punnituksesta painoa on tullu 13 kiloa.

Mä näen kanssa joka yö sairaala ja synnytysunia.. Ja paljon oon nähnyt myös unia elämästä vaavin kanssa....

nyt ylös ulos ja lenkille.

birdie + ahmatti rv 33+1
 
Jahas, täällä on ihan yleinen ilmiö nää painajaiset!!! Itsellä nimittäin alkanut vaivaamaan muutenkin huonosti nukuttuja öitä nää inhottavat painajaiset, jotk aon niin todellisen tuntuisia, ettei tiedä, mikä on totta ja mikä eih...Yleensä aina liittyvät parisuhteeseen negatiivisesti tai siihen , että vauvalla on hätä, se on sairas pahasti tai kuolee... Synnytyksestä en ole vielä ainakaan alkanut näkyilemöön unikuvia, toivottavasti en alakaan! Koitan olla ajattelematta koko asiaa mahdollisimman pitkälle, mitäs mie ensisynnyttäjä sitä suunnittelemaan, kun en voi tiewtää yhtään, mitä tulevan pitää :LOL:

jessus, nyt pukkasi mullekin kunnon räkätauti, nenä vuotaa kuinNiagara :snotty: Paiton alle piiloon, jos kattois jotain leffaa vaikka...

PainogalluppiaMulle tullut joku 14-15 kiloa viimesen punnaamisen myötä. Ihmettelen, minne se on kyllä mennyt, koska menee ihans amat vaatteet, kuin ennenkin, ehkä vähän piukempana tosin...housut ei tietenkän mee kiinni masun takia, mutta muuten... :whistle:
 

Yhteistyössä