*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

gallup totanoin, kun en kauheen selkeesti voi ilmaista...sanotaan ympäripyöreästi että IT-alalla kuten mäkin ;)

Viime yö oli yksi viime aikojen parhaista, en tiedä miksi. Johtuiko tolkuttomasta mässäily-puuskasta joka taas johtui armottomasta v****sesta, joka taas johtui kun tyttö leikata näpsäytti itseltään tukan... joo-o, mä olen turhamainen äiti mitä tulee tytön tukkaan. Kellään suvussa eikä edes tuttavapiirissä ole sellaista tukkaa, niin tää menee ja nyrii askartelusaksilla sen ihan lyhyeksi :/ Nooh, ehkä mä saan koottua itteni johonkin kuosiin tänä aamuna, tuntuu vain ettei kestä tytön tukkaa katsoakaan, kun jo tulee tippa linssiin.

Ei soittanu lääkäri eile ä-polilta, jospa tänään. Ne paastosokerit vain huolestuttaa, ei oikeestaan sen kummempaa. Masussa möyritään kunnolla. Tuntuu että tää on edellisiin verrattaen paljon vilkkaampi, mut toki edellisistä on sen verran aikaa, että voi olla ett muistan väärin.

Mites muut, kommunikoitteko vauvan kanssa? Mä sain joskus esikoista odottaessa sellaisen ohjeen, että kommunikointi ja keskustelu olisi hyvä aloittaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa eli kun vauva on masussa, niin silloin aivot kehittyisi nopeammin ja kommunikointi vauvan syntymän jälkeenkin olisi helpompaa. Mä olen jutellut vauvalle jo varmaan kolme kuukautta, ja pieneen hipaisuun tai tönäisyyn vauva vastaa lähes 100% varmuudella, jos ei ole nukkumassa. Ja ainakin aiemmin vauvan kanssa on ollut jotenkin todella helppoa tuon keskustelun osalta, toisaalta kokemusta ei-keskustelusta olekaan, mutta neuvolantädinkin mukaan meidän muksut on aina olleet todella aktiivisia seurustelijoita jo ihan vastasyntyneestä asti.

Jassoo, puuron keittoon.
Gha rv. 35+2
 
Huomenta! Pipsa possu, mulla ei ole ainakaan vielä ollut haittaa sectio haavasta. Ei satu tms.
Tänään olis neuvolalääkäri. Se viimeinen. Maha ehkä hiukan asettunu ripulin jäljiltä, mutta ei se kunnossa vieläkään ole. Polttaa ja kouristaa välillä.
Huomaan lukiessani teidän muiden juttuja, että oon aika yksinäinen tulevan sectioni kanssa. En oikein voi osallistua keskusteluihin meneekö mulla yli tai kivunlievityksistä ja muista synnytykseen liittyvistä asioista. Kokemusta kyllä synnytyksestä on, koska esikoista 12 tuntia äherrettiin synnytyssalissa, mutta eihän se mahtunu sit tuleen. Kysyisinkin että onko teillä kenelläkään ollut aiemmin suunniteltua sectiota? Se on muuten jännä, että kun ootin esikoista niin en jännittäny tai miettiny synnytystä oikeestaan ollenkaan. Nyt kun tiedän mikä on edessä ja millon, niin jännitän ihan törkeesti.
Summer ja 35 tasan
 
Summer81: Mulle on tehty suunniteltu sectio esikon aikaan..Ihan hyvin meni kaikin puolin nopeaa toimintaa ja toipuminenkin kävi nopeasti..lähdin liikkeelle jos samana päivänä kun leikkaus oli..Mulle ei ainakaan mitään pelkoa siihen jäänyt. Ois kiva itsekkin tietää et millon tää kaveri syntyy...pelottaa vietävästi et yli paukahtaa ihan kunnolla =)
 
Ootteko muuten huomannut miten isoja eroja lääkäreilläkin on mielipiteissä? Mun kohdalla ainakin on heitellyt mielipiteet aika paljon..Nytkin kun menin polille niin tää lääkäri ihmetteli et miksi se sut on kutsunut kokokontrolliin jo nyt..ja hän ei pitänyt käynnistystä mitenkään tärkeänä kun taas edellinen oli sitä mieltä että ei yli sais laskea...Outoa
 
poika04, sulla on sitten haava bikinirajassa? Mulla on pystyyn ja vetävät sen saman nyt auki. Oon vaan monesti kuullu, että näin pystyyn onkin kipeämpi. Itellä oli ainakin todella kipeä pari päivää. Saakohan ennen sitä leikkausta mitään rauhottavaa? Jännitän niin kauheesti jo nyt. Sillon aiemmassa sectiossa olin jo koko päivän yrityksen jälkeen valmiiks ihan pökissä..kuumeessa ja väsynyt ja kaikkee. Ei ehkä tajunnu ihan kaikkee mitä tapahtu. Nyt varmaan vähän eri asia koko kokemus.
 
poika04, huomasin sillon kun ekaa odotin että eroja oli lääkäreiden mielipiteissä. Eka sano että varmaan leikataan kun on iso...sitten toinen sano että kyllähän tuon kokonen mahtuu ja käynnistetään tänään. Eka käsketään lapsivesipunktioon tutkiakseen onko keuhkot tarpeeks kehittynyt..ja kun oot menossa siihen, niin sanotaan että osastolle ja käynnistetään...kyllä ne keuhkot on kehittyny eikä mitään punktioita. Että varmasti eroja löytyy.
 
Vieläkin silmät ristissä ja uupunut olo! On se kumma ettei kunnon yöunetkaan virkistä. Pitää siis tämä päivä ottaa suht rennosti, tehdä hiljakseen kotitöitä ja tyhjentää digiboxia.

gallup: Mies on insinööri. Se suunnittelee kaikki asiat viimesen päälle, joten arvatkaa vaan onko vaikeeta välistä vääntää rautalangasta, että esim. synnytys on sellanen juttu mitä ei voi mitenkään etukäteen tietää miten se tulee menemään ja milloin alkamaan. :kieh:

Gha: En menisi sanomaan, että systemaattisesti kommunikoisin vauvan kanssa, mutta kun tunnen vauvan liikkeitä, yritän vastailla sen liikkeisiin koskettamalla ja silittelemällä masua. Yksin ollessa en osaa mahalleni jutella, mutta silloin kyllä kun mies on kuulemassa. Lauleskellakaan en ole paljoa rohjennut, vaikka alkuraskaudessa ajattelin, että laulaisin vauvalle masuun joka päivä. Jotenkin se ei vain tunnu luontevalta. Jonkin verran olen yrittänyt kertailla lastenlaulujen sanoja, että osaisin sitten laulaa vauvalle kunhan se syntyy.

Jossu: Vielä pitää nakittaa sinua listan päivitykseen. Voisitko vielä minun kohdalle lisätä, että esikoinen on tulossa. Kiitos!

 
Huomenta=)

Meidän isi on lvi- asentaja ja peltiseppä....

Ompas ihana ilma taas ulkona, pitääkin kohta lähteä jälleen noita puskan juuria krapsimaan... mun intohimo; möngertää puutarhassa :D Tosin nyt alkaa olla jo melko tukalaa ja supistelee tuon kyykkimisen jälkeen eli pitää pikkasen keventää otetta...

Muuten olo on mitä mainioin, paineentunne ja sukkapuikkotuntemukset on tuttuja täälläkin, mutta en koe niitä ollenkaan pahana=)


äippä ja nytty rv 34+1 :heart:
 
Mieheke on elektroniikka inssi ja ite oon tietotekniikka inssi, että voi lapsiparkoja. Kävin neuvolassa aamulla ja kaikki oli taas just ok. Paino vaan omasta mielestä ei tarviis nousta (+570g/vko). Hemoglobiinikin oli 123 vaikka mua väsyttää ihan sikana koko ajan, aamusta iltaan, myös töissä.

Eilen oltiin 3v kanssa suunnistamassa aurinkoisessa säässä ja tänään olisi viikon viimeinen päivä toimistolla eli pitäis jaksaa vaan.

kriisi + typsy 32+4
 
weiss
Huomenia! Kevät arska se siellä jo niin mojovasti mollottaa.. Poika ja Summer: Mielipide eroja tuntuu noilla lääkäreillä tosiaan olevan. Niinkuin kirjoitin tuosta lapsivesi asiasta ja minun raskausviikoista silloin, niin toinen lääkäri oli paniikissa, kun on niin pienet viikot (rv32+) ja toinen taas ei ollut huolissaan. Ja muutenkin tuntuu, että ei todellakaan aina uskalla edes luottaa niiden sanomisiin, vaan pitänee tarkistaa asia monesta paikasta.
Tuli aika eilen siihin paino ja lapsvesikontrolliin. Ens tiistaina sitten taas.. Alan kyllästymään nuihin värkin ronkkimisiin, kun tietää, jotta sen jälkeen on paikat kipiänä ja supistelee kahta kauheammin. Jos nyt ukko tulisi ja ehottaisi seksiä, vetäisin päin pläsiä, niin on paikat hellänä.. Tosin totuttu ollaan, ilman on oltu jo puolet raskaudesta.. Saas nähä, koska sitä uskaltautuis.. :ashamed: lentääpäs ajatukset nyt.. :D

weiss ja pikkunen 34+1
:heart:
 
weiss: mä tein ite lopun tuosta "ronkkimisesta" eli annan vain ultralla tarkistaa kohdunsuun mitan ja aukeamisen. mulla ku ollu aiemmissa noi sisätutkimukset osana synnytyksen käynnistymiseen ennenaikaisesti niin hyvin ne on ymmärtänyt toiveeni ( tai osa nyrpistelee nokkaa ku menee viisaampia neuvomaan) :LOL:

kohta sais lähteä ajamaan polille painokontrolliin. täytyy toivoa et jäbä olisi kirinyt kasvua nyt kovasti. aina saa pelätä tuota jos ei ole kasvanukaan tarpeeksi.. :ashamed:

nemika+jäbä 35+3 :D
 
weiss
nemika: täytyykin harkita ja sanoa, että vaaaan kiitos ultraa! Ja toivottavasti olis käynti jo viimoinen. Eilen oli jo viimoinen neuvolalääkäri ja toivon tosiaan ettei tuolla polilla tarvisi enää ensviikon jälkeen käydä. Sais edes loppuajan keskittyä vain oottamiseen, ilman pelkoja ja paniikkeja.
 
Tosiaan "hyvää" huomenta!

Tälle naiselle iski oksennustauti! Koko yö meni siinä kun 40min välein piti käydä oksentamassa lopuksi tuli vain sappi nesteet ulos, ja mikään ei pysy sisällä! :kieh: Kun koko yön oksensi niin supistuksethan siitä lähti käyntiin, mies toi kannettavan sänkyy kun ylös en itse uskalla sen verran kipeä maha !!! Ainut että vichy meni alas eikä ihan heti noussut ylös mutta sekin sitten loppui :| odottelen että kello saavuttaa 11 ja soitan neuvolaan laittoi vähän huolestuttamaan kun vauva on yleensä aamuisin tosi aktiivinen ja nyt ei. Toivotaan että kaikki on kunnossa! :)

okennustautinen majj ja 31+6

Luin silmät ristissä kirjotuksianne ja oliko niin että joku muukin kärsi mahataudista?
 
majj, mä oon ripuloinut. Kai mahatautia. Nyt on hauska lähteä ronkittavaksi, kun maha vielä kipee. Oon epäilly, et muakin on supistellu..mutta jotenkin vaikee tunnistaa mikä maha kipu on mitäkin. Koita kestää!! :hug:
 
Huomenia...tai päiväää =)

Kommunikoinnista,minä aina juttelen vauvalle ja silittelen ja tökkäsen vastaan,kun tyyppi oikoo raajojaan...:) Mies laulelee sille aakkoslaulua :D

Galluppia,mies opiskelee tällähetkellä päätoimisesti musiikkiteknologiksi (keväällä valmistuu) ja tekee noita studiohommia sivutoimisesti... Voipi olla että kesällä lähtee tienaamaan tehtaalle =)

Pikainen visiitti,pitänee lähteä kylille ostamaan muutama puuttuva vauvanvaate,ekat mitä ostan itse...ja sitten lounaalle kaverin kanssa..

Adios :wave:

Repa ja kutvonen rv 34+1
 
Kevät aurinkoista keskiviikkoa kaikille.

Meijun tiedot päivitetty.

Meillä mies on koulutukseltaan jonkin moinen teknikko, mutta tämän hetken työnimike taitaa olla asentaja ja harrastuksena autot ja autourheilu kaikella muotoa.

Neuvolassakin ehdein jo aamutuimiin käydä:

Paino: -100g/2vkoa (ekasta käynnistä +200g)
RR 120/74
Pissa vihdoinkin taas puhdasta
HB vain 113 vaikka takana yksi "kuuri" rautaa, pitää aloittaa uudelleen
kohdunpohjan korkeus 29cm, keskikäyrällä mennään
Hemuli majailee edelleen kiltisti RT
Liikkeet ja sydänäänet ok (syke 140)
Lievää turvotusta nilkoissa, mutta saattaa osittain johtua istumatyöstä.

Seuraava käynti kahden viikon päästä ja neljän viikon päästä neuvolalääkäri.

Huomenna käynti äitiyspolilla.

Jossu & Hemuli 32+1
 
gallup mies on sotilas, eli meillä on kaikki liinavaatteet tiukassa järjestyksessä :LOL:

kommunikoinnista mä juttelen ja laulan vauvalle joka päivä. Meidän vauva varmaan rauhottuu kaikista parhaiten kun kuulee Brucen the River kipaleen... Sen verta aktiivisesti on heppua kuunneltu raskausaikana!!! Silittelen myös masua aina tilaisuuden tullen, joten vauva saa varmasti riittävästi huomiota.

(.) mä oon nyt sitten sairaslomalainen!!! Eli 11.4 asti saikkua ja sitten alkaa loma + äippäloma! Ihanaa!!! Nyt saa sitten huilata kunnolla ja valmistautua mammaksi tuloon. Mulla oli nyt samalla viimenen lääkärikäynti, kun ei kuulemma oo muutamasta viikosta enää kiinni koska se on.
Kuulumiset:
*painonnousu +233 g /vko
*RR 126/72
*SF 33 eli taas yläkäyrällä mennään.
*vaavin syke 156
* rt
* kohdunusuu pehmeä, mutta kiinni. Pituus käsikopelolla 3,0 cm.

Vaavi on taas tänään ollut ihanan aktiivinen. Mä jo ehdin huolestua, että mikäs hänellä on ku niin rauhallinen oli.. Mutta nyt taas hyörii entiseen malliin.. johtuuko ehkä karkkipussista, jonka söin vähäisen painonnousun kunniaksi!!! HEH!!

nyt syömään lounasta ja sen jälkeen työpaikalle viemään syömisiä ja sanomaat morot ihmisille!!!

birdie + ahmatti rv 33+0
 
Summer: Joo mulla on tuolla bikinirajassa muisto edellisestä :D En oo ikinä kuullut et antaavat rauhottavia mutta kannattaa sitä kysyä. Kysyvä ei tieltä eksy eikös se niin mene. mut hyvin se menee =)

Kommunikoinnista: Mä aina silittelen massua ja höpötän sille..mies silittelee ja kyselee "tytön"kuulumisia

Papu taas kiusaa mua olemalla ihan liikkumatta, että saa taas huolestumaan :( koitin tehä liikelaskentaa niin ei mitään :ashamed: pitää koettaa uudestaan vähän myöhemmin..No onneksi mul on toi dobleri..

Repalle mahtavaa shoppilu päivää
 
kommunikoinnista: lähinnä silloin ku vauva liikkuu.. joskus lauleskelen, mut en varsinaisesti vauvalle vaan oon muutenki kova laulaan, samoin mies laulaa paljon mut ei suoraan vauvalle.. mä pelleilinki tässä viikonloppuna et taitaa meijän vauvasta tulla sit kitaristi ku äiti laulaa ja soittaa pianoa ja isi laulaa. :D tuntu näet viikonloppuna useaan otteeseen niinku vauva ois verisuonilla tai hermoilla tuolla soittanut kitaraa.. :kieh:
mulla hieman nuo yöt rauhoittuneet, ei oo joka välissä kaikenlaisia kolotuksia.. muutaman kerran pitää vessassa käydä mut muuten yöt menee ok, jos mies ei tuu liian lähelle.. :D
palailen myöhemmin kertomaan nla kuulumisia.
anuliina 33+1
 
synnytyksestä piti vielä kommentoida et aika avoimin mielin oon menossa ku ei sitä tiiä todellisuudessa millainen tulee itsellä olemaan.. vähän jännittää mut ei kuitenkaa pelota enää niinku jossai vaiheessa..
 
Huomenet täältäki!!
Takana on niin paska yö et teki mieli yöllä hypätä jo narun jatkeeksi. :ashamed: Ensin tyty piti omaa pientä shoutaan tuol masus, mikä ei kylläkään haitannu mua yhtään, päinvastoin. Mut sitten ku tyty rauhottu ni voi taivas et mulla oli nilkat ja ranne kipeenä. Ja mikään ei auttanu. Nyt on sit takana 4 tuntia pätkissä nukuttu yö. :kieh:

Mä juttelen aika paljonkin mun masulle!! :D Meijän tuleva isukkiki välillä naureskelee mun juttuille mitä tytylle tonne masuun puhun. Ukkeli on kans innokas masun hiplaaja ja ainaki ku rupee tytylle puhumaan ni sanoo ekaks et isukki täällä. :D :heart: Sulosta.

Mut palailen tässä jonkun ajan päästä käyn ton ukkelin viemässä töihin täs.

liinu83 ja möykky 33+3
 
kommunikoinnista me puhutaan molemmat paljon vauvalle ja silitellään masua. Kovasti tuo tuntuu liikkeiden puolesta pitävän kun sille puhelee.
poika meilläkin masussa hiljainen aamu, silloin tällöin liikahtaa tai hiukan liikkuu, mutta mitään kunnollisia liikesarjoja ei ole ollut. Johtuisikohan kun oli ihna yliaktiivinen eilen ja toissapäivänä? Odotellaan iltapäivään ihan rauhassa.
birdie hyvä, että sait saikkua, nyt keräilet voimia ihan rauhassa.
kenellä täällä oli sitä yöhikoiluongelmaa? heräsin yöllä siihen, että olin hikoillut koko sängyn ja tyynyn kohtuu kosteaksi. ei siinä auttanut muu kuin suihku. Outoa. Ihan eka kerta, johtuisiko hormooneista?

Lääkäreistä, vaikuttaa siltä,että ovat hyvin eri linjoilla siitä, mitkä viikot turvalliset ja mitkä ei. Silloin kun jouduin käymään suppareitten takia viikolla 31 polilla oli yhden lääkärin mielestä suht turvallinen viikko synnyttää ja hätätapauksessa ihan ok. Toinen oli ehdottomasti sitä mieltä, että vielä ei missään nimessä saa tulla. Luulisi kuitenkin että viikon 34 jälkeen alkavat kaikki pitämään synnytystä suht turvallisena, vaikka vauvan olisikin hyvä masussa hiukan kasvaa.

katrinainen ja kirppunen 34+1
 
Kommunikoinnista Mie en varsinaisesti puhu vauvalle ikinä, enkä lauleskele. Se ei oo mulle luontaista. Ja typerän kuuloista mun suusta :whistle: Masua paijailen aina, kun mahdollista, iltaisin meillä on ihan oma leikki, vauva potkii ja mä kosken takaisin... melkein aina yltyy tähä leikkiin :heart: Liekö sitten mitään "hyötyä" moisesta, mutta minusta se on vaan kivaa ja se on pääasia. Aina päivän mittaan kyllä vastaan vauvalla kosketuksella ihan automaattisesti, jos potkii.

Mies ei puhu, eikä pussaa vauvaa massussa, ei siis ikinä. Ei halua katsella vauvan möyrimisiä, mutta ei kaikki tykkää kaikesta :LOL: Saattaa kyllä halata mua niin, että pitää massusta kiinni, mutta jos tuntee pienimmänkään liikkeen tai mie erehdyn mainitsemaan, että vauva heräsi, niin ottaa käden pois :LOL:
 

Yhteistyössä