*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Kiitos Jossulle uudesta pinosta ja tervetuloa uudet.

GallupMies on kaupunki suunnittelija, kunnan virkamies :)

KommunikoinnistaEnpa oikeen osaa jutustella babylle, soitellaan musiikkia ja silittelen mahaa

Minulle sattui eilen ihana vapaa paiva. Menin kaverin luo katseleen vauvan vaatteita ja tulikin saatua tosi paljon. Lounastettiin kiinalaista pika ruokaa ja kaffen kanssa keksia ja viineria. Istuskeltiin patiolla ulkosalla kun aurinko lammitti niin, nyt on otsan maksalaiskat hieman tummentuneet. Onneksi ei pahasti.

Oma napaa, olo edelleen ok. Baby hermostu maanantai yona kun olin koko paivan kiireinen toissa eika antanut sitten nukkua yhtaan levottomien jalkojen ja selkakivun kanssa. Onneksi selka kipu on vain toista johtuvaa ja laantuu kun olen kotosalla. Viikko viela ultraan!

LC 33+1
 
Ihana päivä ollut LC:llä :eek: B) Kuulostaa kovin luksukselta!!!

Tietääkö kukaan, mitä on semmoiset pienet, punaiset pisteet ihossa, kuin pikkuiset veren purkaumia?? Mulla on tullut niitä taskauden aikana ihan hirmusti lisää, varsinkin rintaan ja olkapäille!!! Ne pikku pisteet ei tunnun isossa mitenkään, ovat jossain nahan sisällä..mitä lie minimaalisia räjähdyksiä... :p
 
Mulla on ollut nyt jo muutaman tunnin ajan sellaista tihkuvaa vesimäistä valkovuotoa... Luulen, että kyse on ihan tavallisesta valkovuodosta eikä lapsivedestä kun mulla on muutenkin ollut aika vetistä valkovuotoa viime aikoina. Ajattelin nyt ihan kuitenkin varmuuden vuoksi laittaa siteen ja testata miten reagoi siihen. muistaako/tietääkö joku miten sitä side/lapsivesi testiä piti tehdä? Onko niin, että valkovuoto jää pinnalle ja lapsivesi menee läpi?
Ja ihan varmasti kyseessä on nyt vaan valkovuotoa mutta ajattelin testata, kun alapää tuntuu melko oudolta.

kirppunen aloitti jumpan, joten ei hätää. miten teillä poika? Onko pikkuinen jo aktivoitunut?
 
vihdoin loppunu oksentaminen ei kestänyt kun reilut 13h! ..tosin vaihtunu ripulille :( ällöttävää! Soitin neuvolaanki ja niinkun arvasin vastauksen = ei mitään hätää! Tai meinas se neuvolatäti että jos vielä iltaa myöten jatkuu ja liikkeet vähenevät on syytä soittaa synnärille ja kysyä niiden mielipidettä :) .

Minäkään en hirveästi juttele vauvalle, mies joskus :) Ainut että jos vauva potkii niin "vastaan" hänelle lähes aina vatsan silittelyllä ja joskus kun on tylsää tökin hellästi masua ja yleensä vauva vastaa potkuillaan :)

Mun mielestä on hassua kirjoitella tänne "vauva" sitä "vauva" tätä, monella teistä on masu nimiä :p tai mieheni mummu kutsuu tätä RUUSAKSI :LOL: (on muuten kaikki aivan varmoja että tyttö tulisi mutta ehkä yllätän ja synnytänkin pojan :D ) ja sitä myöten myös oma äitini ja siskoni kyselee "ruusan" kuulumisia, mutta ollaan miehen kanssa päätetty ettei tämä mikään helkkarin ruusa ole :LOL:

nyt takas peittojen väliin :)
 
tänne kuuluu väsynyttä. jostain syystä uni ei tule sitten millään.
osittain vaikuttaa möyrijä joka poraa ilmeisesti päällään jostain syystä alapäätäni aina kun olisin menossa nukkumaan ja jaloilla kylkeä. aargh..
supistuksia on ollut yöllä ja välillä päivälläkin ja kipeitä myös.
h-hetki toivon mukaan lähenee ! alle 6 viikkoa jäljellä.
olisin ihan valmis, vaikka jo kolmen viikon päästä syntyisi, mutta ei yliajalle, kiitos. tantoista tantoin olo alkaa olemaan. pikku lämpöpatteri täällä sisällä pitää kyllä huolen että on kuuma !
kommunikointi vauvalle
laulan ja juttelen silitän ja paijaan ja mies myös juttelee ja paijailee.
vauvan asento
ei ilmeisesti ole vieläkään RT:ssä. turha sitä on varmaan murehtia, meneekö se siihen mutta en millään haluaisi siihen väkisin kääntöön. nehän voi saada sen käännettyä, mutta jos on joku omapäinen vaaveli, joka päättää sitten kääntyä takasin, ja plus se saattaa sattua hitsisti.
koittakaas jaksella ja parantukaa vatsataudista, ketkä olette kipeinä .
 
Joo koetetaan rauhallisin mielin odotella iltapäivää ja iltaa jos pikkunenkin heräisi tälle päivälle..

Mymmelis: Mä oon tosta muuten 100% samaa mieltä et jokainen tuleva isä reagoi vauvan odotukseen omalla tavalla...ei kaikkien tarttee sitä mahaa halia ja pusia ja haastella vauvalle. Mun yks tuttu aina valittaa kun hänen miehensä ei reagoi vauvan odotukseen silleen et haliskelee ja juttelee massulle..Mut hoi jokainen tavallaan..ja se ei tarkoita että isä ei välitä ja mieti asiaa hän tekee sen omalla tavallaan ihan varmasti. Onhan se vieras ja uusi asia tulevalle isällekkin ja viellä jos esikoisesta on kyse. Mut me naiset osataan olla melkosia hormoooni pallukoita...Minä ainkakin olen jotenkin mahottoman erillainen kuin yleensä.

Majj: meillä taas kaikki ajattelee et poika tulee..mut jospa mä yllätän ja teen sittenkin tytön..ja toivottavasti paranet pian. mahatauti on kyllä vihoviimestä

 
täällä yks harvapää jälleen.. ei ollu sitä neuvolaa, harva pääni oli jostain saanut päähänsä et se on 2.4. mut se onki huomenna 3.4. sinne jäi pissanäytteet vessan kaappiin ku terkka oli jossai kokouksessa, no huomenna uusiksi.. :D
Mymmelis: meillä tuo mies on nyt loppuraskaudesta alkanu vasta höpöttään vauvalle.. ei edelleenkää mitenkää useasti mut hieman aktiivisemmin ku alussa.. jossain vaiheessa ei halunnut edes liikkeitä tunnustella, tai ei kärsivällisyys riittänyt odottamaan et milloin vauva liikkuu. nykyäänki vielä sanoo et tuntuu ihan tyhmältä puhua jollekki mahalle. :) ja eilen sanoi et hullua hommata kaikkea vauvalle ku ei vielä mitään vauvaa ees oo, taitaa ukkokullalle tulla shokki muutaman viikon päästä ku tajuaa et nyt se jo tulee :D unissaan kyllä silittelee mahaa, viimeks viime yönä heräsin moneen otteeseen ku ukko pitää niin lujasti kii ettei ite pysty liikahtamaan ja sit se alko mahaa silitteleen :heart:
 
Moi! Neuvolassa poikkesin ja ihan turhilta tuntuu aina nuo käynnit. Viimenen lääkärikäynti oli eikä tarvinu edes ottaa housuja pois. Ei koittanut kohdunsuuta ollenkaan. Sydänäänet ja sf vaan. Onkohan se sitten niin että ei sinne kattella tai koitella, kun on se sectio tulossa?! Mua olis kyllä kiinnostanu tietää mikä tilanne, kun kyllähän se voi aikasemmin lähteä syntymään kun sectio päivä on. Kaikki oli siis hyvin. Painoa ei ollu viikossa tullut ollenkaan...varmaan koska ripuloin. Sf laskee alaspäin, koska vauva on laskeutunut ihan alas. Yli käyrien ollaan menty, mutta nyt keskikäyrällä. Sekin mua ärsyttää, kun kukaan ei sano painosta mitään arviota. Viimeks tosiaan ultrassa viikolla 20 saanu painoarvion. Kylläpä sekin kiinnostais vaikka sectio onkin.
Katrinainen, mulla on yöhikoilua ja hikoilua muutenkin. Normaalisti mulla on aina ihan jääkylmät kädet, mutta nyt koko ajan ihan kuumat. Aivan oudolta tuntuu. Yöllä on tosi inhottava herätä ihan hiestä märkänä. Nään kyllä ihan mielettömästi unia..painajaisia ja ihan mitä vaan. Nähnyt koko raskauden ajan paljon enemmän kun normaalisti.
summer ja 35 tasan
 
summer mullakin on kovasti painajaisia. ja ihan älyttömiä sellaisia, "suosikkipainajaiseni", joka toistuu usein: mies lähtee kävelemään ja jään yksin pohtimaan mihin muutan ja mitä teen. mies alkaa jo ärsyyntymään tuohon uneen ja sanoo, että millä saisi pieneen päähäni mahtumaan ettei ole menossa mihinkään ja rakastaa meitä (mua ja vauvaa). Joo, olisko hormoonit? En todellakaan edes kuvittele, että mies tuosta mihinkään häipyisi. Unissa vaan tuo kummittelee.

tuosta tiputtelevasta vuodosta nyt ainakin vaikuttaisi rauhoittuneen, mutta edelleen hiukan tulee. vaikuttaa kyllä kovin vetiseltä valkkarilta. miltä lapsivesi näyttää/ haisee?
 
Neuvolassa käyty täälläkin. Kaikki ok ja vauvakaan ei tunnu terkan käteen kovin isolta. Noh, minusta tuntuu ja sf-mittakin 33,5 eli aika paljon. Lupaili että kahden viikon päästä mietitään sitä painoarviota. Höh. Mitähän hyötyä siitä sitten on kun laskettu aikakin on jo ovella. Kuitenni meinas, että yli lasketun ajan ei päästetä eli pitäisi syntyä viimestään laskettuna aikana.

Anyway,

paino oli 513 g/viikko kokonaisuudessaan 14,7 kg
RR 118/76
SF 33,5
vauvan sydänäänet 144-148
liikkeet +
hemppaa ei mitattu
turvotusta jonnin verran, mutta en ees maininnut asiasta sen enempää
pissa puhdas

Huomenna 35+0. Jihaa :)
 
aurinkoista kevätpäivää kaikille B)

summer81 mulle tehty suunniteltu sectio rv 38+4, perätilan takia, hyvin sujui leikkaus, ja toipuminen vei muutaman viikon..kipu tulee jälkeenpäin ;) Onko sulla jo leikkauspäivä annettu?? Mä sain tiedon leikkauspäivästä 2päivää ennen, et tuli aikas yllätyksenä :)

kommunikointi vauvalle enpä muuten kommunikoi paitsi silittelen välillä ja se kuulee mun "kauniin lauluäänen" kun iltalauluja laulan tytölle.

vauvan asentoei tietoo kuinka ollaan

[/b]gallub mies asentelee ikkunoita

Kävin tosiaan tänään pyytämässä sairaslomaa noitten liitoskipujen takia, ja lääkäri kirjoitti sen heti, ei tutkinut eikä pahemmin kysellyt mitn., ja terkalla piipahdin myös siinä välissä tehtiin uusi neuvolakortti, kun en PRKL....oo sitä vanhaa löytänyt......varmaan mennyt vahingossa lehtien mukana roskiin...muuta mahollisuutta ei ole |O :/

Kuin myös tuli käytyä
hulluilla päivillä en ostanut muuta kuin tytölle verkkarihousut ja kevätpipon+karkkia... :p

Tyllerö tasan 33
 
katrinainen Mulle annettiin ohjeeksi että jos side kastuu kunnolla niin on luultavammin lapsivettä, mutta jos taas ei niin voi olla valkkaria tai pissan karkailua. Mutta voithan soittaa varmuudeksi vaikka synnärille ja kysäistä saiskos sieltä niitä testiliuskoja millä voisit tarkistaa onko se vettä vai ei.
Mulla lapsivesi oli ihan kirkasta eikä haissut millekään. Jotkut sanoo että voi näyttää aavistuksen vaaleanpunaiselta ja haista "makealta".

Gallup: Meillä mies tekee myyntityötä...työkaluja ja sen sellasia.

Mahatautia ja ripulia on näköjään joillakin ollut...Mä olen ollut mahataudissa jo 2 kertaa tämän vuoden puolella ja nyt jännitellään tuleeko se kolmannen kerran, kun mun isään oli edellisyönä tauti taas iskenyt ja tosi paljon ollaan nyt oltu mun porukoiden kanssa tekemisissä. Jo viimeksi mahatauti oli tosi raju ja sai aikaan ihan hirmuiset supistukset se oksentaminen, joten vähän pelottaa että käynnistäiskö seuraava kerta sitten jo synnytyksen. |O

Mulle täti sanoi viimeksi neuvolassa ettei vauva nyt kauheen isolta tunnu (on arvioitu kasvavan aika isoksi) Mutta itse olen eri mieltä. Mulla on vaan se tunne että vauva on tosi iso. :/
Kokoarvio on vasta 3 viikon päästä että sinne asti jännäillään. Esikko oltais laskettuna aikana käynnistetty mutta typy syntyi itsekseen ennen sitä. Ajattelin ainakin kysyä että voitaisko samalla tavalla toimia sitten tämän toisenkin kanssa. Vaikka kovasti sanotaan ettei vauvat enää 39 viikon jälkeen kasva juuri ollenkaan... :/

Kommunikoinnista vauvan kanssa Mä silittelen ja taputtelen masua paljon ja mies aina iltaisin silittelee masua ja tunnustelee pikkuisen potkutuksia, mutta kumpikaan meistä ei masulle varsinaisesti juttele.

Unista Mä olen nähnyt mitä ihmeellisimpiä unia...välillä painajaisia ja välillä muuten vaan ihan kummallisia unia. Nyt on useempi yö mennyt niin etten ole nähnyt unia lainkaan...

Liro ja papunen rv 35+0 :heart:
 
poika virkistyihän tuo hiukan tuossa lounaan jälkeen, sain muutamia kipeitä potkuja. nyt on taas ollut rauhallinen, mutta silloin tällöin vaihtaa hiukan asentoa. Hyvä kun piti lounasjumpan niin en huolestu enempää. Meidän vauvoilla on vaan hiljainen päivä tänään!

Liro kiitti avusta. Kyllä tuo varmasti valkkaria vaan on kun nyt ei ole lirahdellut ja sidekin pysyy kuivana. Seurailen tilannetta, jos alkaa lirumaan enemmän iltaa kohti niin soittelen sitten ja kyselen, että haenko niitä liuskoja. Nyt kuitenkin varma olo, siitä että valkkari kyseessä.
 
PieniTytönTylleröinen, sain ton ajan vkolla 20. Se oli edellisen synnytyksen jälkeen tiedossa, että kaikki tulevatkin on sectioita. Oon siis jo aika kauan tiennyt vauvan syntymäpäivän =) Se onkin hassua, kun ihmiset kysyy että millonkas on laskettuaika..kun voi sanoa että se syntyy 30.4 tai mahdollisesti aikasemmin. Muistan kyllä sen kivun..mulla oli pari päivää tosi kipee olo ja siitä sitten vähitellen aloin toipumaan.
Ei mulla tee ollenkaan mieli pullaa...ostin tänään pojalle ja mulle dallaspullat ja söin kummatkin ite :LOL: Poika ei edes kerinnyt tietää omastaan...
 
imetysrintaliiveistä oletteko jo ostaneet? Miten kokojen kanssa. Pitäisikö sairaalakassiin pakata mukaan yhdet? Hiukan epävarma olo, kun ei oikein tiedä minkäkokoista mallia tulisi ostaa... Tymiä kysymyksiä lisää, pitääkö sairaalaan ottaa yleensä omat vaipat vauvalle?
 
summer81 ai no onneksi olkoon, se on kiva kun tietää jo tarkan päivän :) oot varmaan sen kertonut jo että miks sulla kaikki sit sectioita??
Mulla toi muisti on mennyttä...

Siis aivan mahtava ilma tänään ollut...tuntuu jo niiin kesältä B) tekisi jo niiin alkaa laittaan tuota parveketta kesä kuntoon..mutta kai sitä viä lunta tulee :x |O
 
Hip hei... oksennustauti alkaa vissiin oleen voitettu. Kylläpä oli tuskallista koko homma... molemmista päistä vaan kovaa vauhtia, ei meinannu mukaan ehtiä. Vielä tänäänkin on vähän meinannu oksua tulla.... tai muljautteleekohan likka niin, et mua oksettaa?

Mä kävin tänään shoppaan hulluilla päivillä.... pusuja, paljon pusuja lähti mukaan... nam =) Likalle tuli myös kolme bodya, niitä koliikkiestotuttipulloja, tutteja, purulelu, hyttysverkko vaunuihin ja huppupyyhe. Jee, taas on vähän lisää hommattu. Muutamia meikkejäkin löysin ja pesuaineita... Jei niillekin. Vielä pitäis saada tuo mies kotiin, jotta voidaan lähteä kauppaan.

Kalluppiin, mies on yrittäjä eli eipä paljoa kotona mätäne :(
 
Katrinainen: sairaalasta saa vaipat sekä itelle että vauvalle :)
Ja imetysliivejä löytyy kaapista, edellisistä raskauksista jääneitä ja uusiakin olen jo parit hommannu... Sairaalaan suosittelen ehdottomasti ottamaan mukaan ja liivinsuojia kans...
Koosta en tiiä sen enempää, mut itelle esikosta riitti kuppikokoa isommat, samoin kakkoselle, mutta nyt on jo kaksi kuppikokoa suuremmat hinkit... että en tiiä mitkä jumboliivit pitää sairaalaan vielä lähtä ostamaan :LOL:
 
PieniTytönTylleröinen, ei mahtunu eka syntymään imukuppiyrityksestä huolimatta ja sitten section jälkeen kuvattiin ja todettiin että ei mahdu kun pieni keskonen. Onhan se vähän hassua kun päivän tiennyt jo niin kauan.
Katrinainen, oon ostanu yhdet. Ja summassa vaan vähän isommat kun nyt. Täytyy sitten mennä ostamaan ihan oikean kokoiset, kun on sairaalasta kotiutunut. Vaikea sitä kokoa on nyt tietääkään. Ota vaan sairaalaan mukaan yhdet. Tai ainakin mä tarvin niitä viimeks kun maito nousi. Sittenhän niillä joutuu nukkumaankin yöt...tai ainakin mun oli pakko, koska muuten maitoa olisi ollut sänky täynnä aamulla. Sillon tulikin oikein kunnolla maitoa. Saas nähdä tällä kertaa kuinka leikkauksen jälkeen nousee. Ja muista pakata sairaalakassiin liivinsuojuksia! Vauvalle ei tarvi vaippoja sairaalaan.
 
Aurinkoista iltapäivää :flower: Ja terveisiä Hulluilta Päiviltä :p Pyöriskelin siellä melkein 4 tuntia, mutta kyllä kannatti, sillä löysin: vakihajuvettä, aurinkopuuteria (en kehtaa liikkua missään ilman arskapuuteria, kun näytän ihan haudasta nouseelta näine kalpeine kasvoineni B) ), kätsyn kokoisen sateenvarjon, keväthuivin, pyyhkeitä, maustepurkkeja, vartalovoidetta... Ja niin: ostin vuorokauden Haikon Kartanossa, jonne varasin yön heti ensi viikoksi!! Mennään miehen kanssa vielä pienelle hemmottelulomalle kaksistaan ennen kuin Nirppuli syntyy :heart:
Lisäksi hain Lindexiltä Triumphin Mama Bell Soft- imetysliivit, joita pari kaveria suositteli. Tuntuivat kyllä tosi hyvältä päällä, olivat pehmeät ja kevyet - ja vielä alennuksessa -25%. Pitää hakea varmaan toiset vielä viikonloppuna, sillä eihän yksillä selviä millään :( Ostin hieman väljän koon eli ympärysmitta sama kuin normaalisti, mutta kuppikoko oli yhden isompi (vaikka ei sinne paljoa tilaa kyllä jäänyt - olisiko nämä minunkin pienet kumpuni vähän kasvaneet raskauden myötä :LOL: ).

Mites sinä eeti: löytyikö HP:ltä mitään?

katrinainen Juu, meillä nämä tyttöset tuntuvat olevan aikas aktiivista mallia :D Eilenkin jouduin synnytysvalmennuksessa seisomaan melkein koko ajan, kun neiti muljasi niin, että maha vaan hyllyi puolelta toiselle! Ja sama meno jatkui ihan iltaan saakka, kunnes menin nukkumaan kymmenen maissa - en tosiaan käsitä miten tuo pirpana jaksaa melskata noin kauheasti B) Koitan vain muistella lääkärin sanoja, että jos vauvalla olisi joku vialla, sairaus tms. niin ei se jaksaisi liikkua. Tämä on siis pelkästään positiivista - viis siitä, että äidillä meinaa nahka revetä ;)

Vauvan kanssa kommunikoinnista Itse olen sellainen sentimentaalinen höperö, että olen jutellut Nirpulle jo ihan alusta saakka :heart: Ja kyllä minä väitän, että meillä on ihan kunnon kommunikaatiosuhde, sillä hän vastailee silityksiini ja jutusteluihini pienillä potkuilla eikä suinkaan mene esim. silityksiä pakoon. Tuntuu päinvastoin, että hakeutuu siihen käteni alle paijattavaksi =) Myös mieheni juttelee vauvalle, mutta ei tietenkään siinä määrin kuin minä (minä kerron esim. kotiaskareista ja tv- ohjelmista parhaat palat Nirppulille :LOL: ). Pääasiassa hän silittelee massua iltaisin ja lähtiessään esim. töihin. On se vaan niin hellyyttävää, kun iso mies toivottaa vauvalle hyvät yöt ja kertoo, kuinka tätä rakastaa, vaikka pieni on vielä tuolla massussa :heart:

Myös tämä mamma yhtyy katrinaisen ihmettelyihin koskien lapsivettä eli miltä se näyttää/tuoksuu/tuntuu? Vaikka toisaalta tämä minun valkovuotoni on sellaista "kosteusvoidetta", että ei ihan heti vedeksi sekoita, mutta tietän sitten, jos/kun se aika joskus koittaa B)

Yäk, söin äsken puoli rasiaa Toffifee- suklaata ja nyt on lievästi kuvottava olo :$ Pitänee mennä ison vesituopin kanssa sohvan pohjalle potemaan vatsapuruja...

Carmen ja Nirppu rv 35+3
 
katrinainen vaipat tosiaan löytyy sairaalasta, ei tartte omia. Imetysliivien koko vaihtelee yksilöittäin aika tavalla. Mulla normaalisti on c-kuppi, mutta imetysaikaan suurin koko on ollut FF-kuppi. Tällä hetkellä kuppi on d, mutta olen jo hankkinut yhdet e ja yhdet f kuppiset. Niillä pärjännen.
 

Yhteistyössä