*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Aurinkoista sunnuntai aamua !

Pitkästä aikaa :ashamed: jos tännekin sais kirjoiteltua.
Katrinainen, mulla oli esikoista odottaessa sairaalahoitoa vaatinut raskausmyrkytys. Noin nelisen viikkoa pitivät levossa ennen käynnistystä. Ennen käynnistystä tuo alapään tilanne "pisteytettiin", muistaakseni ois pitänyt saada kolme pistetettä jotta käynnistys ois varmuudella onnistunut, mutta mä sain 0 pistettä. Siitä huolimatta kohdunsuulle laitettiin lääke, klo 9 aamulla, seuraava tabletti puoliltapäivin ja kolmas myöhään iltapäivällä. Ja mitään siis ei tällä välin tapahtunut. Lääkäri totesi että enempää ei anneta, ja katsotaan illalla tilannetta, josko leikkuriin (vauvan sydänäänissä muutoksia.) No, klo 22.00 alkoi tapahtumaan, mutta ei mitenkään rajusti. Tytär syntyi kolmen aikaan yöllä. Supistukset olivat käynnistämättömään synnytykseen verrattuna samanlaisia. Eli viisi tuntia kesti koko homma. Keskimmäistä synnytin 3h ja kolmatta 48 minuuttia eli hiukka on alkanut jännittämään tuleva koitos.

Omaa napaa Viime torstaina oli nla lääkäri, paikat pehmeät, kanava lyhentynyt, just niinkuin näillä viikoilla kuuluukin. Painoa raskauden alusta kertynyt 7 kg, paineet hiukka koholla, mutta vauvan asennosta ei lääkärillä ollut mitään käsitystä. Siihen vaikutti varmaan sekin että joka kerta kun lääkäri laittoi kädet mahalle, niin iski supistus ja maha oli kivikova pallo. Jokatapauksessa tiistaina äitipolille ultraan ja jos asennossa häikkää niin jään samointein sisään kääntöhommeleihin.

Muuten olo on ollut edelleenkin hyvä, pieniä supistuksia sillointällöin, samoin vihlontaa lonkissa.

Weiss
: onneksi tilanne parempaan päin.

Eka koneellinen lakanapyykkiä jo ulkona liehumassa ja nyt lähdemme tuota pihamaata kuopsuttelemaan. Kaikille oikein hyviä vointeja ja voimia tulevaan koitokseen
:wave:

Annastiina, rv 36+6
 
Merika Mä ainakin oon sitä panadolia ottanut. Neuvolassakin sanottiin että sitä voi ottaa jopa 6 päivässä jos on tarve!

Anuliina Mitenkä meni yö? Pääsitkö vauvan haku reissulle jo? :p

weiss :hug:

Baariin päästämisestä No jos minusta olisi kysymys niin mies sais istua minun kanssa kotona :D Meillä mies ei oo käyny kun koko raskauden aikana ehkä kaksi kertaa ulkona, mikä on hyvä asia! :) Ei hän muutenkaa paljoa missään käy, mutta nyt lupasi ettei mene enään ennen vauvan syntymää (eikä kyllä hetkeen vauvan syntymänkään jälkeen, ensiksi on minun vuoro päästä terassille :D ;) ), kun ei koskaan tiedä koska se tapahtuu..

(.) Yö meni päin helvet..tiä! Koko yön vaivasi levottomat jalat ja kylkeä ei voinut vaihtaa ja oli kauhean kuuma ja ja... :kieh:
 
Huomenta!

katrinainenMulla esikko käynnistettiin rv 41+3, "käynnistystabletin"puolikas annettiin siinä kymmenen aikoihin ja sit niitä supistuksia tunti tarkkailtiin ja sit sen jälkeen aloin vaan lukea lehtiä ja pötkötellä..No sit nousin siitä istumaan klo 12 ja samalla meni lapsivedet..Aikas öklöö kun tuntu et meni pissi housuun, mut hetihän sen tajus et mitä se oli..Poika syntyi sit 21.32, et ei kovin pitkään loppupeleissä menny. Olin nimittäin varautunu pitempäänkin odotteluun, kun sanoivat et voi mennä parikin päivää et ei tapahdu mitään.. Mut oon miettiny et ois saattanu lähtee käynnistymään ihan itestäänkin jos en ois kerenny sitä tabua saamaan..Tiiä häntä?!

weissOnneks kaikki ok, voit rauhallisin mielin jatkaa omaa odotusta :heart:

Joku sano noista vihlomisista ja siitä et tuntuu et ois hirvee pissahätä et ihan koskee, niin mulla on siis just samanlaista..Sit mulla on koko ajan maha ihan kivikova mut kipeitä suppareita ei oo vielä ollu. Mut äskenkin ku imuroin tuossa niin koko ajan ihan kivikova maha ja selkään kävi särkeemään |O Pitäis varmaan jo rauhottua ja muistaa levätä, mut kun tuntuu siltä et sit on laiska kun ei mitään tee..Pyykitkin peseytymässä, kun ei vaan osaa ottaa rennosti..Minä oon ainaki panadolia ottanu aina tarvittaessa, mut oon selvinny vielä tähän asti 4:llä tabulla päivässä(panadol zapp)

Ihan kauhee juttu oli Iltasanomien nettisivulla, jotkut teinit oli pakottanu pikkulapsen polttaa PILVEÄ!! Ihan sairasta porukkaa..Siellä oli videopätkä ja kaikkee..Ihan kävi kyllä suututtaa ja itkettää tuollanen! :'(

Tänä aamuna sain jonku ihme itkukohtauksen kun mies pikkusen väärää(miun mielestä) sano, ei tod. ollu mikään big deal, mut en tiiä mikä mulle tuli..Siis joku päivä tuntuu et ei jaksais tehä muuta ku nukkuu ja itkee ja sit toisinaan on tosi hyvä fiilis ja odottaa vaan sitä hetkee kun saa pikkusen syliin :)

Mies sano eilen illalla et mitenkähän sitä vauvaa osaa hoitaa..Aika jännä kommentti, kun ite oon miettiny ihan samaa..Siis kun kuiteski on neljä vuotta siitä kun viimeks on vastasyntynyttä hoitanu..Mut menihän se viimeksikin hyvin ja sillon ei ollu minkäänlaistakokemusta lapsenhoidosta!! Eniten minua sillonkin jännitti se pukeminen, kun tuntuu et varmaan menee käsi poikki kun laittaa paitaa päälle..huh..no kai se siitä



D ja mahan asukki 37+2(hui miten paljon jo)
 
panadolista: oon ottanu liitoskivuista kaikkiin kipuihin kyllä aikast surutta tuota.
ja nyt olen joka ilta ottanut ennen nukkumaan menoakin. ja olen sen jälkeen nukkunu ku tukki. yhdellä vessakäynnillä per yö. ja virtaa on ihan eritavalla.

mä oisin voinu lottopotkaria kyl lähteä hakemaan. mut eipä tästä taida tänään lähtöä saada aikaiseksi
:LOL:
pääsee varmaan tätä menoa joku tai aika monikin mun edelle lähdössä. mä oon kyl jussinaki kasassa tätä menoa taas. supistelut rauhottunu. (toisaalta olin iloinen ku väheni) toisaalta pettyny.. :/
mut saanpaha ensimmäisen kerran elämässäni täysiaikaisen vauvan.. :heart:
huomenna olisi polille meno. ja päätin kyl etten taida antaa tuota kohdunsuun tilannetta kahtoa. tiiän et tekee varmaan aikast kipiää. saa vain painoarvion matkaan nii sillä pärjätään varmasti. =)
ukkoki tarjosi omaa "lahjaansa" eilen illalla ku ensimmäinen täysiaikainen muksu tulossa. kiitokseksi sai tosin vain kyynärpäätä.. :LOL:
ja hammas varmaan lohjennu eilen jotenki ku repiny kielen kivasti nii ei pystyny eilen syömään eikä kunnolla etes juomaan saati puhumaan illalla. nii ei paljoa seksit kiinnostanu.
täytyy ensi viikolla käydä varmaan hammaslääkärissäkin sit kaiken päälle.. :(
mut kai sitä on ulos lähdettävä haravoimaan ja pihahommiin pikkuhiljaa.

[/b]weiss: ihana että kaikki päättyi hyvin nyt :hug: :hug:

nemika+jäbä
38+0 :D
 
heips!
eihän täältä olla mihinkään lähdetty.. :D säännölliset supistelut loppu ku seinään. yöllä ei tullut supistuksia lainkaan ja 9 ja puoli tuntia nukuinkin täysin putkeen, jopa ilman tavan omaisia vessareissuja.. eli ihan selvä väärä hälytys. ;) kesäkuun puolella sitte.. menee mun tuurilla niin et vielä 6 viikkoa tulee noita et muutaman tunnin säännöllisesti supistelee ja sit loppuu..
weiss: :hug:
panadolia: mäki oon tarvittaessa ottanut.

anuliina 35+5
 
weiss: *voima rutistus* :hug: hienoa, että isäsi tilanne parempi. Kyllä tuommoinen aina säikäyttää hirvittävästi :'(

anuliina: jaahas, taas löytyi yksi potentiaalinen pian synnyttävä toukokuinen, jännäksi menee ;)

baariin "päästämisestä": NOUP :kieh: kerran on mies käynyt ulkoilemassa baarissa kehoituksen kera helmikuussa, menin myös itse viettämään aikaa ystävien kera. Tosi ihana ja kiltti tuo miehus on kyllä ollut tuon asian suhteen, ei ole kinunnut päästä kaljoittelemaan vaan on ihan kiltisti pysynyt kotosalla typyn ja mun ja mahani kanssa =) esikoisen odotuksessa oli hiven ongelmaa raskauden puoleen väliin saakka tuon menemisen suhteen, onneksi järkiintyi =)

oma (.):Mainio olo =) normaalia kremppaa, jotka kuuluu asiaan, tissit vuotaa ja pikkasen jaloissa turvotteli eilen autoilun jälkeen. Itse vaan yritän nauttia ja nautinkin tästä loppuajasta kera ihanan masun ja masuasukin, tiedän, että mulle tulee niin valtava ikävä tuota kumpua ja raskaana oloa :'( joten en oikein osaa valittaa vaikka tukalaa ehkä onkin ;)

Ihanaa sunnuntaipäivää teille armaat möhömahakollegat =) :heart:

sHv ja hippu 36+3
 
eeti/summer täällä kanssa yksi hysteerinen äiti |O mä olen itkenyt joka päivä sektio päätöksen jälkeen :'(
mua pelottaa ihan hirveästi jos en selviä siitä tai vauvalle sattuu jotain :headwall:
pelkään komplikaatiota sen verran,jännää kun poika syntyi loppu viimein kiirelisellä sektiolla selvittiin siitäkin mutta nyt kun tiätää mihin ollaan menossa ja mitä tapahtuu niin johan pelottaa.
olen myös ahkeraan etsinyt tietoa sektiosta ja niistä vaaroista.
tekis mieli perua koko homma.
mä olen k miettinyt enemmän pojan kohtaloa jos mulle jotain sattuu kun sillä ei ole kun minut :(


weiss hyvä että isäsi voi paremmin pelottavia noi sydänkohtaukset.

katrinanainen hyvä että alkavat tekeen jotain olet varmaan tosi väsy.
 
baareilut Kyllä meillä on saanut käydä. Usein olen minä ollut myös matkassa. Tosin ollaan käyty vain laulamassa jossakin ja isukki muutaman olusen ottanut. Nyt ei ole muutamaan viikkoon enää hotsittanu ollenkaan ja ollaan sovittu miehen kans että hänkään ei enää mene, koska ei tiedä milloin lähtö tulee.
Pitkästä aikaa nukuin yön todella hyvin. Heräsin ehkä kerran ( en edes muista ) ja nukuin varmaan 10 tuntia. Ny on sitte päivä menny siivotessa ja toivoessa supistuksia :)
Käytiin eilen katsomassa tanssikisoja ja voi vitsi miten mä ootan kun pääsee pyörähtelemään =)
Weissille jaksuja ja onneksi kaikki on nyt hyvin :hug:
 
toukonuppu, eeti, summer: Pelot kuuluvat asiaan ja on tottakai normaaleja kun on kysymys omasta pikkuisestaan ja itsestään, puhukaa ihmeessa vaikkapa neuvolassa asiasta, ettei pelot ota valtaansa liiaksi!! Itse olen työskennellyt anestesiapuolella sectioissa ja voin vakuuttaa, että teistä pidetään todella hyvä huoli :hug: :hug: :hug: pikkuisen ja tiedän vointianne seurataan herkeämättä ja riskit, että jotain vakavaa tapahtuisi ovat minimaaliset, apu ja ammattitaito on todella lähellä ja saatavilla koko leikkauksen ajan. Suunniteltusectio on hyvin kontrolloitu ja rauhaisa tapahtuma. Vielä sectiosalissa kannattaa puhua peloista ja jännityksestä, niin hoitohenk.kunta osaa ottaa asiat erilailla huomioon äidin näkökulmasta ja olla tukemassa. Voi kunpa pääsisitte turhista peloistanne eroon, että saisitte nautittua lapsenne syntymän hetkestä, sectiokin on synnytys ja kaunis sellainen, monesti olen pyyhkinyt silmäkulmiani niinä kauniina syntymän ja vanhempien ja vauvan kohtaamisten hetkillä:heart:
 
Eeti ja Toukonuppu, samat on sitten ajatukset ja pelot. :hug: Eiköhän me selvitä! Ootan vaan että se olis jo ohi ja tää jännitys laantuisi.
sisarHENTOvalkoinen, kiitos paljon kauniista sanoista. Helpotti hiukan, kun ammattilainen joka tietää asioista kertoo niistä. Kiitos :hug: :heart:
Niin sitä oon miettiny että saakohan jotain rauhoittavaa ennen sectioo, jos pyytää?
 
Yhdyn sHv;n kantaan! Suunniteltu sectio on yksi kaunneimmista leikkauksista! Siina on aina eri fiilis kun tavan leikkauksissa, kun tietaa kivan lopputuloksen! Mika parasta niin aidin ja vauvan ymparilla pyorii joukko ammattilaisia kokoajan.

Weiss :hug: toivottavasti vaari on kunnossa kun vauva tulee maailmaan!

Limatulpasta taalla katilo sanoi etta lima tulppa voipi irrota vaikka 2 viikkoo ennen synnytysta ja sen jalkeen uusiutuu itsestaan niin kauvan kun on tarvis. Suppareista sanoi etta kun alkaa supisteleen niin jatkaa vaan mita oli tekemassa, jos aloittaa hirmu kuntoilun tms niin supparit voi loppua siihen... eli rauhallisuus on valttia jos tahan meidan katiloon on uskominen.

Meidan vauva valmennus oli ihan ok, paljon tuli tietoa varsinkin miehelle. taalla meidan sairaalassa on tapana jos mies/ tukihenkilo haluaa niin saa auttaa vauvan maailmaan tulosssa jos kaikki asiat on hyvin, meinaan sita etta kun paa on jo syntynyt. Mies sanoi miettivansa asiaa. ens viikolla mennaan tutustuun sit synnariin.

baari reissuista mies yleensa kay keskiviikkoisin kun tulee jalitsua tv:sta. Ei niinkaan viikonloppuisin, paitsi jos mennaan pubiin yhdelle.

Sairaalakassista Ostin itselle eilen pari yopaitulia ja isokokoisia alushousuja sairaala kassiin, loysin aivan ihania retrokuoseja. Ainoat yopaidat on sellaisia marimekkoja jota on pitkia.

Kotiutumista oli puhetta aikaa sitten (pari paivaa). Talla katilo tulee koti kaynnille eka paiva, kolmas paiva ja 7 paiva kotiutuksen jalkeen ja viimeisien kerran 10 paiva. Yleisisti kotiutua voipi 6 tunnin jalkeen synnytyksesta jos kaikki on hyvin. mutta minusta tuntuu etta yon yli haluan olla, paitisi jos baby tulee maailmaan aamuyon tunteina niin sitten varmaan illasta voisi miettia kotia lahtoa.

Tama taalta tanaan!

LC
 
iltoja tännekin!
rauhallinen päivä ollu nähtävästi täällä.
myö ulkoiltiin tuos neljä tuntia. haravoitiin, grillailtiin ja pihaa siivoiltiin.
nyt vetää nii issias hermoon ku olla ja voi. jalat meinaa alta lähteä.
jospa tästä saisi vaikka pontta tuohon laitokselle lähtöön. ukkoki jo sano et vois pikku hiljaa alkaa sinnepäin raahautumaan :D
ainaki suppailut sai nyt taas vauhtia masiinaan. :D

nemika+jäbä 38+0
 
Weiss:Kiva kuulla että isäsi voi jo paremmin :heart:

Katrinaiselle tsemppihalit :hug:

Baariin päästämisestä,mies oli eilen viimosta kertaa alkoholin vaikutuksen alaisena ennen vauvan syntymää.. nyt kun on tää tilanne kuitenkin,että lähtö voi tulla milloin vain,niin kyllä ketuttais jos mies olis kännissä kupilla just silloin. Mutta ihan yhteisymmärryksessä näin päätettiin,et ei varsinaisesti tarvinnut kieltää :D

Panadolia oon ottanut tasan kaks kertaa... mua ei yleensä säre mihinkään,siis ennen raskautta,enkä siis oo syönyt juurikaan lääkkeitä. Nyt sitä ei ees tahdo muistaa että on olemassa lääkitystäkin,kun oikein sattuu...eli lähinnä siis en oo ajatellut että vois ottaa. =) Muutaman kerran ois ehkä ollut aihetta kyllä...

Vauva on ollut tänään vauhdikas :heart: Ja mammakin on päässyt vähän kylille pyörimään vaihteeksi,ihan kiva juttu =) Nyt täytyy siityä miehen seuraks soffalle.
Hyvät sunnuntain jatkot :wave:
 
Huokaus, täällä mursu möhömahainen huokailee :whistle: Ei saa enää kylkeä käännettyäkään, kun alapää on ihan tulessa, tuntuu että jokaine luu ois murskana tuolta alapään seudulta... :p

Baareilusta Mie pistin komennuksen jo varmaan kuukausi sitten, et nyt riittä herran juomiset, kun ei kerta vastaa puhelimeen kok iltana j asaapuu vasta aamipäivällä kotiin. Eikä ole sen jälkeen juonut, ei edes kinunnut... Kaipa se ymmärsi... Kahdet polttarit ois tulossa ja niitä vähän mietin, että josko se kuitenkin luikkii niihin, mutta ei, meinaan olla kunnon tyranni ja sanoa, ettei ole asiaa.. Ne polttarit on nimittäin Virossa... ;)

panadolia otan, jun siltä tuntuu, maksimissaan on tullut pari kertaa otettua / pv. Mulla on noita 1g lääkkeitä vaan, että ne on kyllä auttanut siinä määrin, ettei oo tarvinntu turhaan nauttia niistä.

Supisteluista Miullakin on alkauntu ilmenemään noita kivuttomia, mutta oikein napakoita supinoita(ennen vaan napakoita ja ahdistavia...), tulee 5-7 minuutin välein tiheimmillään, tunnin parin ajan... Synnäriltä sanottiin vaan, että kun muuttuvat kivuliaiksi, sitten paikalle. Eli siis ei mitään edistystä. menkkamaista jomotusta on ilmennyt nyt kahtena päivänä ja tänää ihan reisissä asti poltteli :D Menee kuitenkin ohi tunnissa-parissa, joten... Pläääh... Mulla on tosin supistellut jatkuvasti viimeisen kuukauden ajan, tunnissa tulee muutamasta 20 supistusta... Luulis olevan semmoinen muskeli-kohtu jo ettäh! :LOL: Kunnon treenit on ollut :LOL:

katrinaiselle :hug: Toivotaan, että olosi helpottuis jo nopsaan !!!!

Weiss Kiva kuulla, että isäsi on kunnossa!!! Hirmu pelottavia tilanteita nuo moiset, voimia siulle ja kaikille asian omaisille!!!

Itsellä on myös tuttu sairaalassa, sijaisperheen "isä" tosin, ei olla mitenkään hirmu läheisiä, mutta silti... Jalassa on ollut ruusu ja sairaalassa nyt kolmatta viikkoa... Ekan viikon oli tyystin väärällä osastolla ja sai väärää lääkettä, tila huononi tosi pahasti ja joku lääkäreistä oli jo meinannut jotain leikkausta ja loppupeleissä jo jonkin asteen amputaatiota :eek: Onneksi nyt tilanne paranemassa!!! Miten muilla, uskaltaisitteko lähteä sairaalaan huoletta tässä kunnossa, kun siellä on kaiken maailman sairaala bakteereita ja tämäkin herras hlö on eristys-osastolla nyt :eek: Itse en ole uskaltanut ajatellakaan lähteväni katsomaan häntä, muuten olen ollut hengessä mukana ja kyllähän hän on sen ymmärtänyt... Tuntuu vaan vähän pöljältä :/

Tänään koottiin vauvan sänky vihdoin ja viimein, sain pinnasuojatkin melkein kohdilleen, tarvii vaan korjata nauhat... Päätettiin laittaa sänky meitin sängyn viereen, miun puolelle, mietitään vielä, tulkeeko hoitopöytäkin siihen samaan syssyyn, vaiko vauvan omaan huoneeseen...Vaiko laittaisko vaan alustan/sen pehmukkeen pesukoneen päälle, vessan suunnallahan sitä varmaan suurimmaksi osaksi ois käyttöä... Äh, ota ja tiedä...

kaikille sectioon menijöille / hysteerisille ihan multi isot :hug: teistä pidetään varmasti hyvä huoli, kyse on kuitenkin kahdesta tärkeästä ihmisestä, äidistä ja vastasyntyneestä :heart: (tais iis tokihan kaiksita pidetään huoli, mutta varmasti te ootte ihan jätti-tarkassa syynissä :heart: ) Toivottavasti olonen rauhoittuu ja saisitten vielä hetken nauttia olostanne, ilman pelkoa ja huolta tulevasta :)

hyvät sununtai illaat kaikille, mie painelen suihkuun, josko olo vähän helpottaisi :saint:

Mymmelis ja Ru 35+1(vai 2...?) :heart:
 
Baareilusta olen joskus kirjoitellutkin, ettei meillä oikein harrasteta moista. Toki joskus kesällä voidaan paikallisessa piipahtaa siiderillä, mutta ei oikein tuo alko sovi meidän elämäntyyliin. Kotona ja ystävien luona järjestetään juhlia joihin toki aina menemme, ja kutsuttu pari olemmekin vaikka juomapuoli ei ole niin hyvin hallussa kuin joillakin ;) hauskaa voi oikeasti pitää ilman seuraavan aamun kankkustakin.
Toki joskus nuorempana sitä tuli oltua kaikenmaailman bileissä ja juhlissa, ja juotua sitä ja tätä ja paljon, mutta enää se ei vain kiinnosta. Ollaan kait ukon kans tultu vanhoiksi :whistle:
Mutta siis jotta kukaan ei tätä minään moraalisaarnana pitäisi, musta alko sinällään on ihan ok juttu, ja uskon edelleen että se on viisasten juoma. Ne jotka sitä harkiten ja kohtuudella käyttää ovat fiksuja mutta joillakin se valitettavasti menee överiksi... muutama tuttu sellainenkin on.
 
weiss: ihanaa, että isäsi voi nyt paremmin. kyllä tollaiset sydänkohtaukset aina säikäyttää! :hug:

eipä oo tänäänkään uusia uutisia pikkuisista syntyneistä vielä.no, josko tänään tulis jollekin lähtö?

nyt oon saanut sairaalakassinkin pakattua. otatteko muuten sinne itselle mukaan jotain mukavampaa kun sairaalan vaatteet?

baarijutut: ei mee mies ei ennen synnytystä, enkä kyllä laskiskaan.mutta onneksi ei edes halua mennä, vaan haluaa olla mun kanssa täällä, niin eipähän tarvii sitten väitellä..

panadol: en ole toistaiseksi vielä joutunut ottamaan yhtään *koputtaa puuta* mutta sitten kun särkee pahasti niin en kyllä sitäkään ala potemaan vaan kyllä napsin lääkkeen ennemmin..sitähän varten ne on.

tänään aamulla kävin jo labrassakin, kun piti mittauttaa paastosokerit ja sitten vielä yks hemoglobiini, toistaiseks ei kyllä mitään oo ollu vikana..

nyt ois enää 5 päivää muuttoon ja pakkaustahtia pitäis kiristää jos meinaa saada valmista...saas nähdä miten pakkaus ja kiire kiristää myös näitä suppareita, jotka toistaiseksi on pysynyt kivuttomina ja enemmän tai vähemmän säännöllisen säännöttöminä...otapa sitten noista selvää.

Huomenna on vika kokoarvioultra, josssa sitten katsotaan, onko vauveli yhä niin iso ja pitääkö käynnistellä vai antaako kasvaa..miten muuten, onko käynnistetyt supistukset jotenkin erilaisia tai kivuliaampia kuin itse käynnistyneet?

-muru ja nökönen 36+5
 
Huomenta kaikille

Jaahas se olisi maanantai ja uusi viikko edessä..ja täällä se varmaan on pitkä kuin nälkävuosi perjantaita odotellessa ja jännittäessä. eli mulla on se ultra silloin ja synnytystapa suunnitelmaa tehdään..

Viikonloppu meni rauhallisesti täällä savonsuunnalla..ulkoillessa ja kylätellessä.

Baareilu: Jaa no ei varmaan ainakaan enää tarttee edes suunnitella isännän moisia, ei kyllä muutenkaan olla kauheen kovia käymään.

Sektiooon menevät:Mua pelotti kanssa esikoisen aikaan aivan kauheesti mutta kun päästiin leikkaussaliin ja näin ne ihmiset siellä ja juttelin heidän kanssaan mulle tuli yllättävän rauhallinen olo et hyvin tää menee eikä tässä mitään hätää ole. Ne ihmiset on siellä jus teitä ja vauvoja varten he tekevät kaikkensa että kaikki menee hyvin. Suunniteltu sektio on varmasti huolellisesti suunniteltu ja siihen on osattu varautua täysillä. Ja se hetki kun pieni nostetaa kohdusta ja kuuluu parkaisu sitä ei voita mikään :heart: :heart: ja hetken kuluttua vauva jo tuodaan äidille näytille jonka jälkeen isä ottaa ohjat käsiinsä..Kauheasti tsemppiä kaikille muistakaa vaan se lopputulos :heart: :heart: ( tää meinaa itkeä täällä kun muistelee sitä onnen hetkeä)

Ootte niin paljon kirjoitellut et pitää käydä ajan kanssa läpi kaikki jutut eli anteeksi jos jotain nyt jätän kommentoimatta

Hyvää alkavaa viikkoa teille möhikset
 
Aurinkoista alkavaa viikkoa! :flower:

Täällähän on ollut hiljainen viikonloppu, mutta ihmekös tuo, kun ilma oli kaunis kuin mikä! Tosin ainakin täällä etelässä, meren tuntumassa, tuuli oli aika napakka ja tämän flunssan poikasen takia en uskaltanut ihan hirveästi ulkoilla. Mutta kyllä paisteesta osaa nauttia, vaikka sisällä joutuukin olemaan - ihanaa, kun kesä on tulossa!

Sektioajan saaneille haleja ja sympatiaa täältäkin :hug: Olisin varmasti itsekin vähintään yhtä peloissani, koska kaikki "toimenpiteet" saavat minut ihan suunniltani :/ Omalla kohdallani olisin varmasti todella huolissani, koska en aio/"voi" ottaa epiduraalia tämän verenohennuslääkityksen takia (halvaantumisriski :ashamed: ) ja nukutuksessa olisi todella tylsää saada vauva.. Ei pääsisi ollenkaan nauttimaan pikkuisen syntymästä! Mutta olen ihan varma, että teillä kaikilla sectiot menevät mallikkaasti ja luottakaa tosiaan siihen, että Suomi on yksi turvallisimmista paikoista joutua ko. leikkaukseen! Meillä taitaa niin lapsi- kuin äitikuolleisuuskin olla matalimpia maailmassa.

(.) Täällä edetään päivä kerrallaan kohti h-hetkeä. En enää edes viitsi valittaa unettomuudesta ja kolotuksistani, koska ne kuuluvat asiaan eikä niille mitään voi. Piste. Ja pianhan me saamme palkintomme näistä kuukausien kärvistelyistä ja olen varma, että viimeistään siinä vaiheessa unohtuu kaikki murheet, kun pieni lasketaan tuohon rinnalle.... :heart: Huoh, miten haluaisin jo vauvan syliin!!!!

Kävin eilen MLL:n Lastentarvikekirppiksellä ja oli sitten aivan äärettömän kannattava reissu! Sain kauhean kasan uudenveroisia vaatteita 24 eurolla ja tulikin hassu olo, kun juuri ostin Nirpulle yhden ainoan farkkuhameen 16,90e :eek: Nyt laitoin muutaman euron lisää ja sain yhteensä 17 vaatekappaletta, mukana paljon villa- ja collegetakkeja, housuja, potkupukuja eli ei pelkästään vain bodeja. Suositelen menemään, jos lähistöllä moinen järjestetään!

Meillä mennään jo 39. viikkoa ja kovasti odotetaan, koska "räjähdys" tapahtuukaan :D

Carmen ja Nirppu 38+1
 
Ai niin; sellaista olen miettinyt, että pitäisikö välilihaa alkaa öljyämään? :/ Kuinka moni koittaa estää repeytymistä rasvauksella? Kuulemma öljyämisellä ei paljokaan voi asiaan vaikuttaa (kuten ei myöskään raskausarpiin) eli repeää, jos niikseen on, mutta eipä se maksa kuin vaivan... Kaikkea kannattaa yrittää, eikö :LOL:
 
Käynnistys Meidän poika käynnistettiin rv35 kun istukassa todettiin häiriöitä. Aamulla noin 10 aikaan laitettiin ensimmäinen muru kohdunsuulle. Seuraavaa murua laittamaan tullut lääkäri huomasi että olin jo 4cm auki. Ei laitettu enää toista vaan alettiin valmistautua siirtymiseen synnytyssaliin. Soitin sit miehelle töihin et voisit lähteä siirtymään tänne päin. Synnytyssaliin siirryttiin noin 16 aikaan sain tipan ja kalvot puhkaistiin. Vasta tämän jälkeen alkoi kivuliaat supparit. Poika syntyi klo19.17. Synnytyksen kestoksi merkittiin 1h25min ja ponnistusvaihe 2min. Toivottavasti ei synnytys aika puolitu tässä raskaudessa :LOL:
Mitään kivun lievitystä en ehtinyt saada. Kätilö oli juuri vähän ennen pojan syntymää sanonut että voidaan miettiä ilokaasua mut ei siinä enää ehditty miettiä kun poika rupesi syntymään :D

Baareista Viihteellä kavereiden kanssa mies käy tosi harvoin eikä ole nyt edes miettinyt (ainakaan ääneen) mihinkään menemistä. Itselläni ei ole tullut edes mieleen. Tosin suurin osa ystävistä on lapsellisia/raskaana :D Bilevaihe on tainnut mennä meilläkin jo ohi. Mies käy työnsäpuolesta erilaisissa iltatilaisuuksissa/reissuissa. Hän kuitenkin ihanasti oli duunissa ilmoittanut ettei ulkomaille lähde kevään aikana ollenkaan. Esikoisen kanssa hän oli juuri sunnuntaina tullut reissusta Suomeen ja poika syntyi sit tiistaina.

Vilma rv35+0
 
Huomenta.

Täällä ollaan heräilty ensimmäiseen äippäloma päivään =)

Mies tosin makailee sängyn pohjassa kuumeisena ja omakin nenä nuhisee. Tais tultua huhkittua viikonloppuna liikaa noissa pihatöissä ja tuli välillä vähän hikikin niin tuuli tais päästä pureutumaan meihin.

panadol: yhtään en ole ottanut, mutta särkylääkkeet eivät ennen raskauttakaan ole ollut käytössä.

baari ym reissut: kolmisen viikkoa sitten oltiin yhdessä karaoke baarissa, mutta näillä näkymin oli viimeinen kerta ennen mahdollisesti miehen järjestämiä varpajaisia. Olisi kyllä mahdolisesti työn puolesta vielä jokin sauna ilta tiedossa, mutta omasta tahdostaa ilmoitti ettei hän taida olla siitä kiinnostunut.

Jossu & Hemuli 34+6
 
Huomenta!

Baareilu Meillä juodaan mitään kauheen harvoin ja baareissa käydään vielä harvemmin, joten meillä se on isännälle itsestäänselvyys ettei kuppiin tartu ennen vauvan syntymää. Muutenkin ukko suunnittelee kaikki menonsa nyt sen mukaan että synnytys voi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä.

Viikko tästä päivästä eteenpäin niin ollaan viikoissa jolloin meen esikko syntyi (eli 38+5) :heart: Jännät paikat alkaa olemaan kaikilla toukokuisilla ja viikot olemaan jo sellasia että kohta niitä vauvoja syntyy kuin sieniä sateella. :LOL:

Panadolia oon ottanut tarpeen mukaan. Lähinnä kun flunssan vuoksi on ollut pää kipeä tms.

Välilihan öljyämisestä kyseli Carmen niin mä en moista oo häärännyt esikosta enkä tästäkään. Esikosta ei tehty epparia eikä tullut kuin pieni hassu nirhauma vaan että eipä sellasta ois kaivannutkaan. :D Ja kätilö sanoi että kyllä se sitten repeää jos on revetäkseen, että ei siihen rasvailut auta. Mutta tuskinpa se asiaa silti pahentaakaan...

Sectioon menijöille iso :hug:
Hienosti se menee varmasti. Pieni jännitys on varmasti ihan normaalia ja tervettäkin. Luultavasti meitä kaikkia äitejä jollain tapaa jännittää tuleva synnytys ja uuden perheenjäsenen tapaaminen.

Oma ( . ) Täällä oltais nuhanenänä :snotty: Eli kamala flunssa ois päällä. Yöt menee valvoessa kun tarvii ravata juomassa, niistämässä, pissalla ja ties mitä. Todella levottomia on siis yöt ja luultavasti näin on nyt sitten loppuun saakka mitä noita esikon odotuksen loppuaikoja muistelee.
Edellisyönä valvoin lähes 2 tuntia kun meidän toinen koira kuorsasi niin että ikkunat helisi. :kieh:
Puhisin, tuhisin, ärisin ja komensin sitä mutta kuorsaus vaan jatkui...myös isäntä töni koiraa muutamaan otteeseen että ois saanut sen loppumaan, mutta EI! Sen 2 tunnin jälkeen kyllästyin ja vein koiran alakertaan ja suljin makkarin oven vielä perässäni ettei tule ainakaan sinne takaisin. :LOL:

Turvotusta on joka päivä enemmän tai vähemmän. Nytkin sormet taas niin nakkeina että turha edes kuvitela että sormukset menisi viereenkään.

Tänään mulla olisi ohjelmassa sairaalakassin pakkaaminen (isännän käskystä) ja sitten turvakaukalon pehmusteet odottaa pesijäänsä...hyvissä ajoin olen näissäkin jutuissa taas liikkeellä. :LOL:

Liro ja papu 37+5
 
Weiss: Onneks selvisitte säikähdyksellä isäsi sydänkohtauksessa. Kaikkea sitä voi sattuakin. :hug:
muru: Mulla edellinen synnytys käynnistettiin, ku sairaalassa loppu supistukset kokonaan. Eli kalvot puhkastiin ja laitettiin sitä vauhdittavaa tippaa suoneen. Mun mielestä ei ollu sen kivuliaampia supistuksia ku luonnollisetkaan. Mulla oli tietysti se onni, et sain spinaalipuudutuksen ja se oli ihan mahtava juttu! Kenenkään muun synnytyksessä en oo ehtiny saada puudutusta, ku on ollu niin syöksyjä.
Jokohan se nemika lähti vauvaa hakemaan, ku illalla jo kirjotteli vähän siihen malliin, et lähtö vois tulla?
Tasan viikon päästä mulla alkaa varmaan olla tukalat paikat, ku yritän siellä sairaalassa pusata vauvaa maailmaan. Tai eihän sitä tiedä kuinka kauan se käynnistely kestää. Mut joka tapauksessa klo 8.00 sairaalaan meen sitte. Aika jännää! On kyllä supistellu siihen malliin, et voi vaikka aikasemminkin tulla...Täytyy lähtee pihaa haravoimaan, jos vaikka auttas lisäämään supistuksia. Toisaalta tänään se ei kyllä sais syntyä, ku mieskin on työmatkalla, mut en usko et ennen ens maanantaita mitään tapahtuukaan...
Jaksuja kaikille! On tää loppu aika rankkaa aina, mut ei tätä kauan enää kestä. :D
Laurenzia+ Pikkarainen 37+4
 

Yhteistyössä