*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Täällä tänään rv38 tasan.
Äitipolilla käyty, useita senttejä auki eikä kanavaa nimeksikään. Painoa lähtötilanteeseen vain 400g, kaikki arvot hyvät.
Normaalisti sisätutkimusta ei enää näillä viikoilla tehtäisi kun vasta on tehty (alle 2vkoa sitten) mutta pyynnöstä tekivät ja kalvoille annettiin kyytiä.
Paikat nyt hellänä ja olokin hieman epämukava. Kovat odotukset seuraavan 24h aikana.
Pidän peukkuja telakoitumisesta.
 
kirjoittelen kohta enemmän. mutta viime yönä syntyi pieni poika meille. 2520g ja 47 cm pituutta miehellä. poika tällä hetkellä teho-osastolla ja äiti kotosalla jo.
vauvalla tila vakaa. lapsivettä keuhkoissa ja antibiootit tippuu.
synnytys oli nopea. kaikkineen parissa tunnissa ohitse. mutta kirjoittelen siitä enemmän sitten.

nemika+jäbä 1vrk
:heart:
 
onnea nemika ihan hirvean paljon. :flower:
sait minut kyyneliin taalla sairaalassa. paljon tsemppia pojalle, kaikki menee hyvin. :hug:
weiss onneksi isasi voi paremmin. :hug:
omanapa tilanne taalla huonontunut. kaynnistavat ehka huomenna, jos ei tilanne normalisoidu.
katrinainen ja kirppunen 36+6
 
eli eilen mentiin nukkumaan. ei supistuksia eikä mitään ihmeitä muutenkaan. sitten meni maha vain ihan sekaisin ja juoksin vessassa. ja alkoi sitten kerrasta puottamaan tosissaan kipeitä supistuksia.
lähdin sairaalaa kohti sitten. ja en kerinnyt kun perille ja saliin. kerittiin tippa laittamaan mulle ja verenpaine mittaamaan. ja spinaali piti laittaa mulle. mutta lapsivedet meni sitten kerrasta ja kohdunsuu oli auki 10cm kerrasta. ja sitten oli tuskainen mutta nopea 7 minuutin ponnistusvaihe. ja kuului ihana parkaisu, joka sai äidin kyyneliin.
synnytys oli tosiaan niin nopea ettei pelivaraa jäänyt. mutta kaiken kaikkiaan jäi silti hyvä mieli kaikesta. vaikka sanatarkasti koin syöksysynnytyksen. lopputulos oli jotain niin aivan uskomatonta. ettei sitä voi sanoin kuvailla. :heart:
yön joutui olemaan lisähapella poika ja saturaatiot heitteli. mutta aamusta asti pärjänny ilman lisähappea ja saatiin sylitellä ennen kotiin lähtöä. :heart:
ja oli jo huomattavasti pirteämpi. :heart:
huomenna uusiksi sairaalaan pojan luokse. ja toiveita on että keskiviikkona saisi pienen nyytin kotiin mukaan. ikävä on vaan jo kova :'(

katrinainen: jaksamisia sinne kovasti :hug:
 
nemikalle hirveesti onnea pikku pojasta! :heart:
katrinainen: :hug: toivottavasti jo pian käynnistäisivät ettei enään tarvitse kärsiä!
gha: et kai vaan seuraavana lähde? :D
(.) mä kävin tuossa kampaajalla ja kaupungilla muutoinki. olo on tällä hetkellä tosi hyvä, vauva vaan painaa tuonne alas jotensakin kipeästi. tais olla jotain turhanpäiväistä varoittelua se viikonloppu ku supisteli.. ku ei enää niin mitään ole..
anuliina 35+6
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen..
Ekaksi onnittelut Jenni30v:lle tyttövauvasta ja nemikalle pojasta :heart:

On kyllä ollut niin tapahtumarikas tämä raskaus ja aivan eri tavalla uuvuttava kuin aikaisemmat. Ehkä mä olen liian vanha jo :kieh:
Väsymys, närästys, kipeät supistukset jne hieman saanut mieltä matalalle. Käpykin vietti pitkään aikaa peppu alaspäin ja mä sitä hermoilin. Turhaan tosin nyt jälkeenpäin ajateltuna, kun viime kerralla vauva oli ihan oikeinpäin masussa.
Mutta on niitä hyviäkin päiviä ollut, onneksi.
Kovasti meillä sisarukset vauvaa jo odottaa. :heart: Itse toivon, että pysyy tuonne LA:an asti masussa ja vaikka menisi sen viikon yli, mitä tuo tän hetkinen kuopuskin meni. Meillä nimittäin isi aloitti reissutyöt viime maanantaina ja niitä jatkuisi koko loppukuu sekä ensi kuu.
Nyt hetken silmäilen teidän tekstejä, kun nuo lapset vielä viihtyy tv:n äärellä :whistle:

Käpy 37+0 :heart:
 
Onnea erittäin paljon nemikalle :heart: oli kauan sitä odoteltiinkin :)

Katrinainen :hug: Toivottavasti tosiaan pian käynnistävät ettei sinunkaa tarvitse enää kauaa kärvistellä!

(.) Nyt pikkuselle happihyppelylle! :)
 
nemikalle paljon onnea pienestä prinssistä :flower:

katrinanainen voimia huomiselle koitokselle :hug:

kiitos shv+muut kannustavista kirjotuksista kyllä me selvitään,ne on nämä hormoonit mitkä saa pään sekasin :headwall:

no niin nyt niitä vauvoja alkaa syntyyn ihan urakalla :LOL: eikä ole viälä edes toukokuu.
 
Paljon onnea nemika! :flower: Jos nyt alettais kukin vuorollamme poksahtelemaan... =) Olipa pieni poika teillä! Ite ku on tottunu tollasiin yli 4 kg jättiläisiin.
Mulla tuli jotain limatulppaa tänään. :x Tais haravointi aiheuttaa sen. Sitte on noi reidet ihan oudot, sellanen särky niissä koko ajan. Lisäks supistelee. Kiva, ku tietää et varmaan aukee jo paikat. Silti iskee hirvee paniikki joka supistuksen aikaan, et kauheeta ku pitää kohta tää vauva ulos puskea. Toisaalta haluis jo synnyttää, mut se on niin kauheeta se tuska... Ja sitte pelottaa kans, et vauvalle sattuu jotain. Viikon päästä voi sitte meilläki jo olla vauva. Mulla on ollu kans 2 tollasta tosi nopeeta syöksysynnytystä niinku nemikallakin. Toisessa niistä synnytin käytävälle, ku ei ehditty synnytyssaliin. Onneks sillon oli yö, ni ei ollu yleisöä kattomassa mun jalkoväliä. Yhteensä supistukset kesti sillon mulla 30 min. Ja ennen sitä särki selkää 30 min ihan järjettömästi. Siinä mielessä hyvä, et sain käynnistysajan tällä kertaa, ni ei tarvi jännittää ehtiikö sairaalaan.
Katrinaiselle voimia! Olishan se hyvä, et käynnistäs jo sullakin. Oot saanu kärsiä jo niin pitkään ikävästä olotilasta.
Laurenzia+Pikkarainen 37+4


 
weiss
Oikein paljon onnea koko perheelle pienestä pojasta!! Ihanaa!! Miulla kyyneleet valuu, niin onnellinen olen teiän puolesta ja kaipasinkin jotain piristystä kaiken kokemamme jälkeen!! :heart: :heart: :heart:

Tästä se sitten lähtee.. ;) :heart:
 
Katrinainen, voima :hug: huomiselle ja muutenkin! Oon kanssa sitä mieltä, että aika kauan ovat pitkittäneet sun tilannetta ja onneksi käynnistelevät. Sun olo helpottuu ja saat ihanan nyytin kainaloon :heart:

Kaikilla varmaan sama mielessä...että tästä se nyt alkaa tää meidän pino jakautua :heart:
 
Katrinainen paljon haleja ja jaksamista sulle!!! Eípä mee enään pitkään kun sullakin on vauva sylissä!!!! Toivottavasti käynnistäisivät synnytyksen nopeasti, niin sun ei enää tarviis kärvistellä siellä huonovointisena!!!

kysymys: onko kellään muulla tapahtunut seuraavaa: yht.äkkiä ruvennut silmissä samenemaan ja kohonnut kylmä hiki otsalle. Saman aikasesti tullu tosi paha olo. Mulla on tänään ja lauantaina käyny moinen, ja mikään muu kuin kylkiasento ei auttanut. Pitäsköhän huomenissa olla yhteydessä neuvolaan??? Mulla on hemppa tosi alhaalla,mutta nää "huimaukset" on tapahtunut kun oon ollu istualtani. Nyt en sitten uskalla lähteä kävelemään tai mitään, kun pelkään että rupee taas huippaamaan...

(.) sukkapuikkoja edelleen pöksyissä ja vähän heikko olo. Menee tääkin ilta sitten sohvalla makaamiseks... löysin kirpparilta ihanan nallepuh-paidan vauvalle ja semmoset vihreet haalarit (koko tosin 68)... Ja molemmat on ku uusia, mutta makso vaan euron kipale!!! Eli tyytyväinen voin olla löytöihin..


nyt meen lepäilemään... ja odottelen että huominen tulis, niin sais verolaput postissa..

birdie
 
Suuren suuret vaaleansiniset Onnentoivotukset Nemikalle ja perheelle :heart:

Tämä päivä oli hyvä päivä päivämäärältään hommata uusi herätyskello ;)

Toivottelee, vanhenemistaan tänään juhlistava PP ja Onni 35+4 ( tai 37+0 ) :heart:
 
Paljon Onnea Nemika!!!!!! :heart: :heart: :heart:

Täällä vaan vihloo,ei muuta... hiukan huimas toi nemikan kertomus,kun just tuosta se lekuri mua varotteli,että kun käy tapahtumaan,niin sit voi tapahtua nopeesti :whistle: Mutta mun on tosi vaikee kuvitella että ois synnytys lähellä...

Repa ja kutvonen rv 36+6

gha on ainakin hyvissä asemissa lähtemään ja katrinaisellakin taitaa nyt olla käynnistyksen paikka,voimia koitokseen :hug:
 
Paljon Onnea Nemikan poppoolle :flower: :hug: :heart: taitaiskohan pojasta tulla pika juoksia kun noin akkia maailaan pyorahti.

Birdie Silloin kun pahaolo, silmissa sumeneen ja kylma hiki iski niin makoillitkos selallasi? Mulla samat oireet viime ultran aikaan kun makasin selallani. Silloin kohtu painaa isoa verisuonta tuolla alaselassa ja taitaa verenpaineet tipahtaa akkia. Silloin pitais yrittaa olla kyljellaan etta olo helpottaisi. Minulla kohtaus meni ohi noin 10-20 minuutissa ja ultraus asiat jai huomaamatta. tosin oli vaan 2D ultra joten ei silleen haitannut. Inhottavaa. Puhu neuvolan tadin kanssa kun naet hanet ens kerralla tai soittele neuvolaan!

katrinainen Tsemppia :hug:

Aippa Joskus joudutaan nukuttamaan sectiossa, jos puudutus ei onnistu tai on vasta aihe epiduraalille tai spinaalille. Sinansa ikavaa aidille kun jaa paitsioon koko tapahtumasta, mutta silloin ajatelleaan kaikkien parasta.

LC
 
Onnea meiltäkin Nemikalle ja koko perheelle! On sulla varmaan ne supparit saanu jo aika paljon aikaan alustavalla viikolla, kun noin sit oli jo paikat auki kun "lävetille" pääsit! Hienoa, et kaikki mennyt hyvin ja kyllä uskon että vauvakin siitä tervehtyy nopeasti! Hyvän kokoinen minusta teidän poika, siihen nähden että kasvussa oli ongelmia.

Ällöttävän pahkura olo. Plääh..opinnot ei jaksa enää hotsittaa, pakko vielä olis muutama juttu jaksaa tehdä. Suppareita on joskus paljonkin, mut ei nyt mitään erityisen kivuliaita. Ahdistavia vaan. Huomenna onkin taas reissuun lähtö, eikä jaksas niin mitenkään enää pakkailla ja pähkäillä. Käytin koirat tänään kylpylässä pesulla, kun en jaksa tän mahan kanssa kahta koiraa pestä ja kuivata. Äiti muorini ihmetteli miksi en pese itse, kun hänkin niin tekee; kysyin onko hänkin sit viimesillään raskaana ja onko niillä kaksi koiraa??? Jos näin on , niin aika paljon on jäänyt heillä kertomatta...Typerää edes kysellä tuollasta.

No niin, Gha voikin sit pakata laukkunsa ja syödä vatsan täyteen - tiedä vaikka ensi yönä (miksi se aina tuntuu tapahtuvankin yöllä???!!!) on sulla lähtö! Katrille tsempit, kohta se on elettyä elämää tuo myrkytys ja toivotaan että se helpottaa nopeesti synnytyksen jälkeen!!

sinuhe ja ukkeli 35 + 0
 

Yhteistyössä