*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Täällä menkkajomotukset jatkuvat ja äsken veskissä pyyhkiessä tuli pieni palanen sitkeää/kiinteää limaa, joka oli väriltään rusehtavaa... Mutta kyllä minä jo eilen sanoin, että jotain tuolla alhaalla tapahtuu, kun olo oli aamusta saakka niin "erilainen" B)
 
Huomenta! Aivan mahtava auringon paiste B) ja luvattu tänne etelään ainakin koko viikoksi.
[/b]pesänrakennusviettiä= siivous juu mulla sitä oiretta on ollut jo pari kuukautta, ja edelleen jatkuu..tykkään muutenkin pitää kodin järjestyksessä, josko jaksaisi pestä tänään yhden ikkunan, ja vaihtaa vaikka makkariin verhot :whistle:
pipsa possu onnea :flower:

Oon nyt jo kaksi yötä herännyt tasan kahden tunnin välein!! kaverini sanoi että se on kehon valmistautumista yö syöttöihin..viime iltanakin menin ennen yhtätoista nukkuun ja heräsin yhdeltä, seuraavaks kolmelta ja sit kuudelta...sit nukuin viä tunnin ennenkuin tyttö heräs, ja nyt jo kuitenkin oon virkee!
 
(.) ei sitten mitään oireita lähestyvästä synnytyksestä. Paitsi, että eilen tuli kaks kipeää supistusta noin kymmenen minuutin välein. Enää ei tarvita kun 100 supistusta lisää...tai jotai :D
Ei mullakaan ole oikein tuo uni maistunut. Viime yönä olen muutaman tunnin nukkunut. Mies heräs viideltä ja olin jo ollut pidemmän aikaa hereillä ennen kun hänellä soi kello, joten nousin ylös- sain sentään aamutuimaan tehtyä yhden tutkielman opinahjoon, joten eipä ole hukkaan mennyt tämäkään valvominen. On muuten ollut jännä huomata, että nyt viimesen viikon aikana on tottunut tähän heräilyyn ja se ei edes ärsytä ollenkaan. Aiemmin kun on samalla tavalla heräillyt, niin on tuntunut ku peliverkkarit repeis heti...
Maitoa valskaa rinnoista koko ajan....vasta pesin kylpytakin ja hei sais heittää uudelleen pesuun kun on maitolänttejä täynnä rintamus.
 
Huomenta! Niisk duhattaa vähäsen :snotty: Neuvola ois tänään taas. =) ONNEA NEMIKALLE PIKKU POJASTA!! :flower: :hug: Toivotaan että saat pikkusen pian kotia. IKÄG minä 32 mies 32 =) Juu eipäs tässä sen kumempaa palaamisiin! :wave:
 
Ihanaa pieni poika! Ei oo vaan vielä päivitetty tuonne alkuun..Käyn sen eka aina tsekkaamassa, mut löytyikin täältä uutinen... :)

Mulla suht hyvä yö oli, et ei koskenu mihinkään(panadolilla jotain osuutta asiaan..?) Mut en kyllä silti hirveesti nukkunu ja heräilin parin tunnin välein..

Ilma on aivan huippu, pitää raahata varmaan ittensä ja poika ulos kunhan aamupalan syö..Poika kattoo tuolla Muumeja..

Millonhan sitä ite pääsee tästä mahastaan eroon...?

IkäGMinä -79 ja Mies -79 syntyneitä molemmat

Mut hyvää päivän jatkoa!

D ja mahan asukki 37+4
 
Aurinkoista huomenta!

Täällä ollaan kukuttu hereillä jo klo 05.15 lähtien |O Pikku neiti heräs sillon, eikä enää saanut unta! Ihmettelen, että mikä neidillä on, kun isänsä luona nukkuu aika ysistä ysiin, mutta sitten kotona pitää herätä melkein joka aamu jo kuudelta, viimeistään puol seiskalta. Alkaa tällä äidillä olla jo ihan jonkun verran tuota univelkaa. Ja uskokaa vaan, ei se tästä ainakaan helpota ;)

weiss Ihanaa että isäsi voi jo paremmin!!! Varmasti paljon helpottaa omaa oloa!

katrinaiselle Paljon tsemppiä tähän päivään, jos käynnistävät synnytyksen! Toivotaan, että käynnistyspillerit ovat kohdallasi tehokkaita, eikä käynnistys/ synnytys veny kohtuuttoman pitkäksi!

Baariasiaa Minä lähetin miehen viime perjantaina baariin =) Sanoin, että nyt alkaa olla jo viimeiset hetket, jos meinaa käydä ennen Onnin syntymää. Tulevana viikonloppuna kun on koko perhe koossa ( meillä siis uusperhe ja vkonloput suunniteltu siten, että molempien tytöt ovat yht'aikaa kotona ), niin silloin ei oo menoja ja sit oon suunnitellu, että seuraavana viikonloppuna synnytetään ;)

poika04 Mullakin olis ollu alunpitäen se synnytystapaultra/ - suunnitelma tulevana perjantaina, mutta jouduin siirtämään sen sit maanantaiksi. Tuli vaan mieleen, että oltais voitu vaikka törmätä siellä KYSin käytävillä :) Mutta jos vaikka sit siellä synnyttäneiden osastolla :)

Semmosta kyselen, että onko teillä kellään kantopussia? Tilasin Vauva- lehden, kun tuli hyvä tarjous ja siinä sai kaupanpäälle valita hoitolaukun tai kantopussin. Otin pussin kun laukku on jo ja kokemuksia haluaisin kuulla. Se täti tilauksentekijä kyllä sanoi, että käy jo heti vastasyntyneellekin ja, että käyttöohjeet tulee mukaan.

Niin ja joku kaipaili hoitolaukkuja Joskus oon nähny kiitettävän kokoisen ja hinnaltaan/ ulkonäöltään siedettävän laukun Jyskissä. Kannattaa käydä katsomassa!

Omaa napaa tulee myöhemmin, neuvola tänään puolilta päivin :)
Mutta olosta sen verran, että täälläkin jotain tapahtuu alakerrassa, kolmatta päivää antaa ihan tiukkoja supisteluja aika ajoin! Kuten myös nyt!

Aurinkoista päivää kaikille =)
 
Paljon onnea Nemikalle ja perheelle!! :flower:

Huh, olipas jänskä synnytys Nemikalla. Iiks! :)

weiss: kovasti voimia ja jaksamista sinulle!

Katrinainen: toivottavasti käynnistelevät sinullakin pian, että saisit nyytin syliisin ja eroon oireista. Ikävä kärvistellä päivästä toiseen.

sektiolaiset: Jänskättää sektio täälläkin. Tosin ei nyt ihan hurjasti, kun en oikein tiedä mitä odottaa. Enemmän varmaan jännittää, et mitäs jos vauva kääntyykin vielä ja menee TAAS suunnitelmat uusiksi? Kyllä tää kuitenkin henkistä valmistautumista vaatii. Eilen kävin tutustumassa Kättärillä sinne leikkauspuolelle ja jäi ihan hyvä fiilis. Hyvissä käsissä ollaan! :) Tuo Haikaranpesän paikan "menetys" kyllä harmittaa edelleen, mutta onneks tuollakin osastolla on mahis perhehuoneeseen. Ja kun ei se haikaranpesässäkään varmaa ole, et saa perhehuoneen, jos on kovin täyttä. Mut olishan se ihana viettää ensi päivät yhdessä miehen ja vauvan kanssa... Varsinkin kun on se varmastikin kipeä haava massussa.

Mutta joo, siivousintoilua ei ole eksynyt tänne :) Pölykoirat juoksentelee nurkissa... Mutta kovasti teen vauvalle kaikkea: ompelen, neulon yms. Et ehkä mun pesänrakennus on sitte sitä puuhastelua.

Mutta ihana päivä tulossa! Jei! Nauttikaahan kaikki


:heart:

naukuri 36+6
 
IkäG: minä 29, mies 30.
pesänrakennnusvietti: sitä on ollut jo monta kuukautta, koti pitää olla muutenkin siisti..tietysti aion vielä viikon kuluttua tehdä ns.suursiivouksen ja leipoa pakastimeen herkkuja, että on valmista tarjottavaa, kun ja jos tulee vieraita vauvaa katsomaan (eihän sitten jaksa leipoa..?
oma napa turvotusta alkanut tulemaan, viime viikolla neuvolassa tosiaan oli verenpainetta. nyt nilkat, sormet, reidet ja naama hieman turvonneet.
pikkuinen puskee päivittäin tuota alakertaa ja kyllä huudan kivusta välillä sitä..mitäköhän se synnytyskipu tulee olemaan.. :heart:

ihana aurinkoinen päivä taas tulossa, kävelylenkki kutsuu ja espressot jossain kahvilassa !
 
ONNEA NEMIKALLE!!!! Ihanaa! Ehkä me tästä poksahdellaan pian kaikki - jee!

Carmen - Mä olen alotellut sitä välilihanhieromista. Kyselin siitä kätilöltä, joka sanoi, ettei siitä ainakaan haittaakaan ole, ja että se saattaa auttaa rentouttamaan lihakset, kun pikku hiljaa tottuu paineen tunteeseen. Rento lihas ei repeä yhtä helposti ku jännittynyt. Kätilö sanoi kyllä, että on hankala päästä käsiksi siihen kohtaan, mikä helposti repeää (kuulemma hiukan sisempänä).

Luin ohjeet, joiden mukaan ekaks tulis laittaa kuuma sideharso välilihan päälle. Sitten tulis käyttää joko KY-liukastetta tai vehnänalkioöljyä, työntää peukalot sisään ja painaa niillä alas ja sivulle kunnes tulee paineentunne. Sitten pitäs hieroa sitä kohtaa minuutin verran niin ettei päästä välillä painetta pois. Hankalaahan toi on, kun on maha tiellä. Mulla onnistuu parhaiten vessanpöntöllä istuen. Se tietty helpottaa, jos saa miehen innostumaan hierontasessioista...

Auringonpaistetta kaikille!
 
Huomenta

Heti omaa napaa... Näin sitten viime yönä unta että meni vedet ja heräsin siinä samalla sitten ja oli muuten todella suuri pettymys kun ne ei oikeasti mennyt. Heräsin myös useasti siihen että tuli supistus, mutta niillä oli tunti aina väliä kun kelloa kattosin että ei niillä vielä synnyttämään lähdetä. Muutenkin yöt on todella katkonaisia täällä. Herään monta kertaa yössä ja yleensä nukahdan heti mutta kyllä sekin kaihertaa... Iltaisin ei enää pysty kävelemään kun jalat on niin turvoksissa että sattuu. Ja ei auta vaikka hieroisi tai nostaisi jalat ylöspäin. Ainoa mikä enää auttaa on synnytys.

IkäG minä olen 25v ja mies täyttää 28v elokuussa

tmvk ja toukka 38+4
 
Huomenta!
IkäG; minä 27 ja mies 28 =)
Tulee kyllä haikea olo niinkun joku mainitsikin. Ollaan niin tiiviisti täällä kirjoteltu ja aina kiire koneelle kattomaan mitä on tapahtunut. Kivahan se ois jatkaa kirjottelua tuolla toisella puolella, mutta varmasti se on erilaista, kun ei jaksa/kerkiä koko ajan konetta kyttäämään. Ite oon kirjotellu viime kesäkuusta muistaakseni. Olin tuolla vauvakuume puolella. Kuinkas moni muu on alotellu vauvakuume puolelta? Carmenin kanssa oltiin samassa pinossa ainakin..
Summer ja 37+6
 
Huomenet=)
Ja onnea kovasti nemika ja koko perhe :flower:

LC toki tiedän, että JOSKUS voidaan joutua sectio tekemään nukutuksessa... korjasin vain siksi, kun Carmenin alkuperäisestä tekstistä sain sen käsityksen, että se olisi vakikäytäntö...

Carmen: Aika harvinaisia kai nuo syöksysynnytykset on, mutta mun kohdalle niitä on osunut jo kaksi :D (myös se esikoinen...) Molempien kokonaiskesto n.2h, esikon ponnistus 9 min, ja kakkosen 6 min... Ja annaliinako(?) puhui kivuista... Vaikea tietysti sitä arvioida, kun ei ole kokemusta kipulääkkeellisestä synnytyksestä... mutta mulla ainoa kohta jossa tunsin suurta kipua oli, hetket ennen ponnistuslupaa ja sen ponnistuksen aikana... ei muuta...

tänään pääsen vihdoinkin sinne neuvolalääkäriin, joten palailen sieltä sitten kertoilemaan miten päin meidän nytty yksiötään majoittaa... jos se terveyskeskuslääkäri nyt edes sitä sitten näkee :ashamed:

Niin juu ja ikäg: minä 23v ja mies 25v...(loppuvuodesta taas molemmat vuoden vanhempia..)

äippä ja nytty 37+0 :heart:
 
Hurjasti onnituksia Nemikalle ja perheelle pienestä prinssistä!!! :flower: :hug:

Maitoa vuotaa tämäkin jo aika tavalla...sauna ja lämmin suihku lisää tätä ihan kauhiasti.

IkäG Mä olen 22-vuotias ja isäntä täyttää syksyllä 26

Täällä aamu alkoi mahakivun kourissa...alavatsa ja alaselkä älyttömän kipeenä. Josko tämä nyt enteilisi lähestyvää synnytystä...vaikka kai mä täällä 4 viikon päästä istun vielä manailemassa, nyt kun noin menin sanomaan. :headwall: :D

Sitten mulla on nyt useempana päivää ollut tosi kovaa, pistävää kipua navan ympärillä ja masu ollut siitä kohtaa niin kipeä ettei ole kestänyt hipaisuakaan...tiedättekö mistä sellanen vois johtua? Huomenna äitipoli joten tarvii siellä tuosta mainita.

Katrinaiselle muuten isot tsempitykset ja :hug: Jos tänään käynnistävät. Eikö tuo raskausmyrkytys ole sellainen että itsekseen se ei ohi mene vaan vaaditaan se synnytys ennen kun siitä pääsee eroon?

Mutta nyt taas kärvistelemään mahakipujen kanssa...istuminen paikallaan täyttä tuskaa. :kieh:

Liro ja piu papu 37+6
 
weiss
Huomenta! Eipä syntynny tämä vauva sitten ennenaikaisesti, ei.. :D

Carmen: Esikoisen keskimääräinen synnytysaika on n.14 tuntia, niin minulle on sanottu. Miulla se sitten vaan venähti vielä puolella.. 30 tuntiseksi.. :D

Katrinainen: Voima :hug:

Täällä alkaa monilla olla kutkuttavat "oireet"! Miulla tulee enää pari hassua supparia päivässä, vaikka kuinka yritän saaha niitä aikaiseksi. Miusta kun tuskin tulee ainakaan syöksysynnyttäjä.. Nyt leipomaan ja sitten haravanvarteen! :D

weiss ja pikkuinen 37+0 :heart:
 
Onnea Nemika & koko perhe pikkuisesta Prinssistä! :flower: :heart:

IkäG Minä vielä hetken 30-v ja mies 32-v

Mulle on kans tullut aikaajoin pelkoa synnytyksestä, vaikka en edes ole ensisynnyttäjä... Mitä sit jos en ehdi sairaalaan? Jos vedet menee ja olen esikoisen kanssa kahdestaan kotona? Koska on oikea aika lähteä sairaalaan? Onneksi tortaina neuvola jos tädiltä sais jotain apua näihin hetkellisiin pelkotiloihin.

Minulla takana käynnistetty synnytys joka luokiteltiin syöksysynnytykseksi. Ekasta kipeestä supparista 1h 25min oli poika sylissä. Ponnistusvaihe 2min. Kivusta en osaa sanoa oliko käynnistettynä kipeämpää kun ei ole vertailukohteita mutta kipu oli ihan siedettävää.

Nyt shoppailemaan! Aurinkoista tiistaipäivää kaikille! B)

Vilma rv35+ risat
 
Vilma77 Mulla ihan samat pelot eli entä jos olen yksin tai lasten kans kotona ja vedet menee....ei muuten mutta viimeksi kalvojen puhkasun jälkeen synnytys oli ohi 10 minuutissa, niin ei tänne ehdi edes ambulanssi siinä ajassa. Yksinkö sitten synnytän??

kaikkea sitä miettiikin :headwall:
 
joihinki kysymyksiin vastauksia..eli 38+1 oli viikot ku syntyi (juuri kerkesi päivä tulemaan päälle) ja synnytys oli jo silläkin nopea kun tuota sisäsuun aukeamista oli jo tapahtunut aiemmin ja kohdunkaulaa ei ollut paljoa jäljellä muutenkaan.
ja sukupuolen tiesin jo alusta alkaen (otettiin se lapsivesipunktio)

tänään soittelin aamulla pojan vointeja. oli päässyt teholta "isojen" osastolle. mutta edelleen on kosketusherkkä ja keuhkoissa kosteutta myös jäljellä. syö jo pullostakin mutta hengitys vaikeutuu väliin tuon kosteuden takia vielä niin osa menee sitten nenäletkun kautta vielä. mutta kuuri puree koko ajan. ja astetta parempaan kuitenkin jo mennyt eilisestä.
iltapäivällä lähden sitten nyyttiä hoitelemaan. ikävä on jo kova.
laittelen kuvaa tulemaan ku saisin aikaiseksi ajaa noi kuvat koneelle.

tuhat kiitosta onnitteluista kaikille. ootte aivan ihania :hug:

ja nyt vaan poksumaan tekin sieltä vauhdilla. reitti on taas avattu :LOL:

nemika+jäbä 2pvää
 
Huomenet!

Taas yksi yö vähemmän :) Siitä ne vähenee, ei auta kun uskoa vaan.

Onko teillä muilla semmoista kummallista viivaa navasta häpyluuhun? Mulla on ja nyt on sit ilmestynyt vielä navasta ylöspäinkin. Ihan kun ois vetskari masussa :)

Ikäg: Minä 24 ja mies 40, me ollaan jo senioreita B)
 
Aivan mahtava ilma tuolla ulkona. Tämä mamma lähtee ainaskin pihalle :) Mukavaa ja aurinkoista päivää muillekin!! Tänään olisi hieno päivä vaikka synnytellä :)

Ps. Toivottavasti nemika saat vauvelin pian kotiin tuhisemaan :heart: :heart: :heart: Ja jaksuja katrinaiselle!!
 
ikäg mä oon 26 ja mies 29

mulle on ilmestynyt linea negra. eli vetskari löytyy mun mahasta kanssa.

omaanapaa ja paljon täällä on ihan hirmunen ketutus päällä. Kävin neuvolassa näytillä noitten huimauskohtausten vuoksi. Pissassa protskua yhen pykälän verran, muuten kaikki ok. Painoa oli tullu viikossa 800g!!!! Ja sekös ketuttaa ja paljon. Musta tulee joku kävelevä ryhävalas tätä menoa. Neuvolan täti meinas, että on turvotusta, koska tuskinpa vauvat noi paljon kasvaa. Ärsyttäää niiiiiiin paljon. Nyt paino olis tullu jo 15 kiloa ekasta punnituksesta saakka.. Neuvolan täti lohdutti että on ihan ok määrä, mutta silti... Vauva ei oo lähellekkään lähtökuopissa, vaan tosi ylhäällä edelleenkin. Joo. sen verta oon kyllä ittekkin osannu päätellä kun noita liikkeitä on tunnustellu. Sydämäänet oli hyvä ja vahvat. Ja sitten lisää ketutusta...hammaslääkärin tarkastuksessa oli yks reikä. ARGH.. Ja sitten yritin pysäköidä meidän autoa tohon autopaikalle varmaan 20 minuuttia. Kyseessä on todella ahdas rako kahden betonitolpan välissä. Ja meillä on iso farkku-mallinen auto.. Sain sitten itkukohtauksen parkkiksella ja jatkoin sitä täällä kotonakin vielä hyvän tovin. Ai onko mun mieli jotenkin herkillä... Näköjään.. Tänään tulee vielä verolaput, joten siinä lopullinen niitti tälle päivälle...

sori mammat kun avauduin. On vaan niin ketutus olo että ärsyttää kaikki.

birdie + ahmatti rv 35+6
 

Yhteistyössä