*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

weiss
Huomenta! Kiitos kaikille haleista ja tsempeistä! :hug:

Kyllä tuo tilanne pelästytti, mutta onneksi kääntyi nopiaan parempaan suuntaan. Ennuste on hyvä ja toipilaana saattaa joutua tämän viikon sairaalassa olemaan. Mie oon aina ollut sellainen isäntyttö ja laittoi kyllä miettimään elämää taas uudestaan. Nyt mie oon päättänny, että tämä pieni saa tulla jo maailmaan, sen verran alko menettämisen pelko kaihertamaan mieltä.

Oli aivan kauhia yö.. Minuu sattu aivan hirveästi alakertaan ja kääntyminen/nouseminen sattu koko massuun. Siis kipu oli niin paha, että mie vaikeroin ja itkin. Nyt taas olo ihan ok. Alkaa tuo synnytys pelottaan, että mie en kestä sitä kipua.. :ashamed:
Omaa ( . ) taas..

Täällä niin moni tietää jo tuon syntymäpäivän, mahtaako huhtikuussa tulla yhtään luomusti syntymään lähtenyttä vauvelia. Onnea kuitenkin teille (mie oon kateellinen) ja varmasti kaikki menee hyvin!

Täälläkään ei enää baareihin lähetä juomaan. Mies saa lähtiä MM-jääkiekkoa kahtomaan, jos kasassa ollaan, mutta juomapuoli jääköön muille. Onhan se tunnelma baareissa hieman toinen, kun kotisohvalla..

Katrinainen:
Koita siekin jaksaa, pian on nyytti sylissä.
:heart:

Mukavaa viikkoa kaikille, pian on odotuksemme ohitse!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:
Ai niin; sellaista olen miettinyt, että pitäisikö välilihaa alkaa öljyämään? :/ Kuinka moni koittaa estää repeytymistä rasvauksella? Kuulemma öljyämisellä ei paljokaan voi asiaan vaikuttaa (kuten ei myöskään raskausarpiin) eli repeää, jos niikseen on, mutta eipä se maksa kuin vaivan... Kaikkea kannattaa yrittää, eikö :LOL:

Moon kanssa kuullutja ymmärtänytniin, ettei siitä juurikaan hyötyä ole, vaikka kuin rasvais... Se kun ei auta ihon alaisiin kudoksiin laisinkaan. jotkut venyttelevät ja rasvailevat juuri välilihaa, onkohan siitämitään oikeaa hyötyä, jää varmasti jokaisen omaan harkintaan ja päättelykykyyn :)

Eikös juuri kaikenmaailman raskausarvet ja repeämiset liity juurikin siihen kudostyyppiin, johon ei rasvaamiset vaikuta, jotkut omaavat sen herkemmän tyypin ja jotkut eivät... B)

No, tulin jokatapauksessa alkuperäisesti kyttäämään, josko täällä oisi jo lähdetty hakemaan vauvoja...Ei näy, ei kuulu! Nyt joku matkaan MARS !!! :heart:

Missä jenni?? Onko kuulumisia??
:heart:
 
Huomenta!
Kiitos kaikille sectio tsempeistä :heart: Varmasti teitä muitakin jännittää kenellä tulossa normaali alatiesynnytys. :hug: Kaikille! Kohta niitä vauvoja alkaa syntymään :heart: Mulla vaan tahtoo mennä nuo yöunet jo jännityksestä. Täytyy nyt vaan yrittää muistaa että minkä takia sinne mennään...
Olo on sen verran tukala, että menis vaan reilu viikko nopeesti.
Summer ja 37+5
 
Maanantaita kaikille=)

Weiss: onneksi isäsi on paremmassa kunnossa jo=)

Carmen: Piti vain tarkentaa, että ei sectioon nukuteta.. puudutuksessa se tehdään...

Synnytyksistä joku kyseli... mulla oli kakkosen synnytys kuin toisinto esikoisesta... molempien kokonaiskesto n.2h... samanlaista olen tilannut tälle seuraavallekkin :whistle:

Välilihaa en ole aiemmissakaan raskauksissa rasvaillut, joten en tee sitä nytkään...

(.) kovasti on alkanut supistelemaan ja viiltelemään täälläkin... en vaan osaa ottaa mitään tuntemuksia ainakaan tosissani, ennen huomista lääkärineuvolaa, jossa tuo vauvan asento toivottavasti selviää... eli Annastiina nyt vaan toivomaan että viimeistään ensi yönä nämä meidänkin vauvelit tuuppaisivat itsensä rt:aan...


äippä ja nytty rv 36+6 :heart:
 
Weissille :hug: , onneksi selvisitte säikähdyksellä ja isäsi voi jo paremmin. Pelottavia tuollaiset tilanteet.

Panadolia en ole ottanut odotuksen aikana. Tietysti otan, jos alkaa ilmaantua sellaisia kipuja, etten ilman selviä. Nyt ei onneksi ole suuremmin paikkoja kolottanut.

Mies on käynyt odotuksen aikana kerran tai kaksi työporukalla baareissa, muuten on kyllä nähnyt kavereitansa. Enää en kyllä päästäisikään yörientoihin, koska ei tee mieli jäädä yksin kotiin, jos just silloin alkaa tapahtua. Tosin ei me muutenkaan oikein viihdytä baareissa, joten tästä asiasta ei ole kotona tarvinnut edes keskustella. Silloin tällöin on tietysti kiva käydä kavereiden kanssa jossakin istuskelemassa, mutta useammin ollaan istuttu iltaa jonkun kotona. :)

( . ) Eilen ei tullut kirjoteltua, kun innostuin siivoilemaan ja ulkoilemaan. Harjoitussuppareita täälläkin on ollut havaittavissa, suurin osa tuntuu vaan semmoiselta kiristykseltä ja vatta kovettuu ihan potkupalloksi. Muutaman kerran niiden yhteydessä on tuntunut menkkamaista jomotusta alavattassa. Lisäksi alakertaa vihlaisee välillä inhottavasti :/ , ilmeisesti vauvan pää venyttää joitakin paikkoja tuolla sisuksissa ja aiheuttaa vihlovaa kipua. Vihlonnat tuntuu samassa paikassa, mihin sisätutkimuksessakin sattui ihan järkyttävästi! Lääkäri siellä äippäpolilla sanoi, että vauvan pää on jo alhaalla, mutta ei täysin kiinnittynyt. Olo on nyt kuitenkin kaikipuolin hyvä, joten kait tässä vielä yhtenä palana muutama viikko mennään :D .

Marimint ja pikkuinen rv 37+2
 
Mies lähti lääkäriin.

Ja mä sain vihdoinkin kaivettua esille pesua varten noi neutraalit vauvan vaatteet, jos sit tulis pestyäkin ettei niinkuin viime tippaan mikään jäis.

Sänky ja hoitopöytä on kyllä jo koottuna ja sitterin ja turvakaukalon päälliset on pestynä.

väliliha: en ole aikonut rasvata. Eikä sinne ihan helpolla yletykään. Koettuna on sekä leikkaus että repeäminen, mutta mulla on onneksi nopeasti paraneva kudostyyppi jotein en siitä mitään stressiä kanna.

Sairaala kassejakaan en ole kummallekaan meistä vielä pakannut. Tekis mieli viel ostaa joku uusi hoitolaukuks, kun noi vanhat joita siinä tarkoituksessa olen käyttänyt ovat aikas räjähtäneitä.

Imetysliivit ovat ostamatta, kun arveluttaa miten mahtaa tällä kertaa onnistua, kun noista edellisistä ei ole riittänyt kuin muutamaksi viikoksi.

Taidan käydä postilaatikolla kurkkamassa jos olis jotain kivaa tullut.

Jossu & Hemuli 34+6
 
mukavaa ja aurinkoista maanantaita möhkikset!

Täällä on hyvin ja pitkästi nukuttu yö takana. Taisin käydä vaan kerran vessassakin.

tsemppiä kaikille sectioon menijöille. Hyvin se varmasti menee!!

baarissa mies ei oo kovin aktiivisesti käynyt, eikä tunnu hänellä olevan mitään sen suuntasia tarpeita. Työmatkoja osuu joka viikolle, mutta onneksi on tossa parin sadan kilsan etäisyydellä, joten varmasti ehtii mukaan synnärille.. Oon sanonut, että ajokunnossa vois kyllä jo alkaa pysymään... Ja varmaan korkki pysyykin kiinni. Sen verta tohkeissaan on tästä meidän ykkösestä!

(.) eilen oli aikamoiset sukkapuikot alapäässä. Samoin selkää poltteli aika paljon. Mutta kaikilla muillakin on ilmennyt noita vaivoja, niin varmaan voipi olla aika rauhallisin mielin. vointi on hyvä mutta toi synnytys alkaa pikkuhiljaa mietityttämään ja jännittämään... Vaavista on kehkeytynyt oikea iltakukkuja. Eilenkin illalla rasvapurkit vaan heilu masun päällä, kun toisella oli jumppatuokio meneillään. Mies oli ihan tohkeissaan kokeilemassa mun masua vielä kun olin jo nukahtanut :) ja ihmetteli aamulla miten saan vauvan potkuilta nukuttua.

taidan ottaa carmenin vinkistä vaarin ja lähden vähän kirpparille pyörimään. Pitäs myös sima-ainekset käydä hakemassa, jotta ens viikolla saa sitten simaa ja munkkia :)

meillä on tasan kuukausi laskettuun aikaan!!!! Jänskää!!!

birdie + ahmatti rv 35+5
 
Huomenet!

Menipäs viikonloppu nopeasti. Me kasattiin keittiö uuteen kotiin. Alkaa jo näyttää oikealta kodilta. Kiva kun saa heti näkyvää jälkeä aikaiseksi :)

Onneksi weissillä tilanne jo parempi. Meillä oli tuo sama tilanne viime juhannuksena, kun minun isä sai kammiovärinän. Meillä oli myös tuo välimatka ongelmana, tosin silloin en ollut vielä raskaana. Mutta matkaan oli lähdettävä, ei vaan voinut jäädä tänne odottamaan. Onneksi meillä on tuo paljon mainostamani lostava terveydenhuolto!!!

Jaa-a, uusi viikko ja uudet kujeet. 39 viikko on sitten korkattu, mutta ei sitten minkäänlaisia tuntemuksia, että tässä pitäisi muka synnytellä. Eipä sillä, pysyköön sitten masussa, on tässä vielä tätä touhua kerrakseen. Vaikka mieluusti tuosta pötsistä jo irrottautuisikin. Mulla on tälle viikolle kampanja nimeltä "irti karvoista". Kainalokarvat on jo ajeltu, vielä olisi sääret ja tuo pörrö alapäässä. Niissä tartteekin miehen apua :)

baarihommat: Ei ole täällä harrastettu helmikuun jälkeen. Sanoin miehelle, että menköön, jos haluaa, mutta jos on jotain ottanut niin laitokselle ei ole asiaa! Asiat tärkeysjärjestykseen!!! Eipä ole sitten uskaltautunut baariloihin, on sisäistänyt asian pointin :) Silloin kun en ole raskaana, minusta on kivempi olla ystävien kanssa kotona, tehdä hyvää ruokaa ja saunoa. Siinä voi sitten ottaa muutaman siiderin, jos siltä tuntuu. Usein pelataan trivialia tai tehdään jotain muuta kivaa. Baarissa porukka aina häviää ja hajoaa johonkin ja usein siellä on semmoinen melu päällänsä, ettei siellä voi edes jutella. Toki on kiva joskus käydä laulamassa esim. karaokea..

Semmoista, eikun uuteen viikkoon uusilla haasteilla siskot :)

Päikkäri 38+1

 
Viikon alkuja! :wave:

Aamuyöllä oli ensimmäiset kippeet supistukset!!! :D Että joskohan sitä pikkuhiljaa siellä alakerrassa alkaisi tapahtua jotain. Ei niitä kyllä hirveän montaa tullu, mutta kuiteskin :D

Baareilusta: Meillä kumpikaan ei oikein baareissa paljoa käy, mutta sitten on enemmän nuita illanistujaisia kavereiden luona. Viime viikonloppuna ukko oli viimeistä kertaa alkoholin vaikutuksen alaisena ennen lapsen syntymää ja ei kyllä sen syntymän jälkeenkään ihan heti tartteis olla. Kyllä se jo nyttenkin vähän jännitti päästää juopottelemaan kun La on jo niin lähellä, enkä kyllä tosiaankaan halua kaljan hajuista ukkoo mukaan!! Ja onneksi hän on ihan samaa mieltä kanssani =) :heart:

Joskohan jo joku meistä olisi hakemassa nyyttiään kottiin ;)

santrra 38+1 :heart: :D
 
Huomenet täältäkin!

Viikonloppu meni niin häärätessä kaikkea etten joutanut etes koneella käyä kunnolla. Kaikki jutut kyl kävin lukemassa mutta kirjotella en ehtinyt.

BAAREILUSTA: Miekkonen oli nyt viime lauantaina vimosta kertaa alkoholin vaikutuksen alaisena ennen tytyn syntymää. Saunottiin kaverilla kunnon porukalla ja sit käytiin vielä paikallisessa muutamalla, ja minä toimin kuljettajana. Miun ukkeli on kyl kiitettävän huomioiva tuol baaris, nytkin huolehti minun hyvinvoinnistani niin hyvin. Mut raskaus aikana on baarissa siis käyty aina yhessä ja yhteensä 3 kertaa koko aikana. Miekkonen itse sanoi että ei häntä oikein kiinnosta etes tällä hetkellä. Mekin ennemmin istumme iltaa kaveriporukalla saunan,juoman ja ruuan merkeissä. Joskus sitten on kyl mukava päästä kunnolla tanssimaankin. Mutta ne touhut on nyt sitten touhuttu toviksi, näin miekkonen ihan itse päätti ja se sopii mulle paremmin ku hyvin.

PANADOLIA mie oon oottanu aina kun tarvetta on ollu. Tokikaan ei kyl kovin montaa kertaa oo tarvinnu ottaa, mut aijon kyl ottaa jos tarve niin vaatii, haittaahan siitä ei ole.Miksi siis kärvistelis kivuissa.

VÄLILIHAA en ole rasvaillut, eiköhän se repeä jos on revetäkseen.

Omaa napaa: Vointi on ollu ihan suht hyvä, normaalit kolotukset ja vihlonnat on täälläkin mutta eipä niille mitään voi, joten niitten kans on vain elettävä. Lauantaina kävin shoppailemassa ja mukaan tarttui vain uusi käsilaukku itselle ja miekkonen oli ihan ihmeissään että mites sitä tavaraa ei tullutkaan kassitolkulla. :LOL: Eilen sitten vein kirpputorille läjän vanhoja vaatteita myytäväksi. Jospa ne sieltä kelpaisivat uusiokäyttöön, kun osa oli ihan uusiakin.Yöt menee miten sattuu, välillä saa nukuttua ja välillä ei saa nukuttua, joten täytyy nukkua sillon ku saa nukuttua. ;)

Tosta menkkakivusta, mulla on kans ruennu olemaan sellasta menkkamaista mahakipua ja se säteilee kyl aika kivasti tonne alaselkäänki. Ikävä muistutus menkkojen olemassaolosta toi masukipu, mä jo kerkesin unohtaa koko menkkojen olemassaolon. :whistle: :LOL:

Mua jännittää tosi paljon, ku mulla on torstaina se synnytystapa-arvio ja kurkataan PITKÄSTÄ AIKAA mitä tytylle mahaan kuuluupi. Ensinnäkin mua pelottaa se sisätutkimus. Miul on toi alakerta muutenki niin hellänä että sitä ku viel joku alkaa sorkkimaan niin voin vain kuvitella miten se sattuu. :ashamed: Ja sitten pelottaa sekin että onko tytyllä kaikki hyvin. Mutta torstaita jännittyneinä täällä odotellaan.

Nyt täytyy raahautua suihkuun ja sitten alkaa hiukka siivoilemaan ja laitteleen paikkoja ojennukseen.

WEISSILLE viel iso :hug: . Onneksi kaikki on jo kuitenkin parempaanpäin isäsi suhteen. Voimia sinne kamalasti.

liinu83 ja möykky 26+1
 
weiss
Jokohan tuo katrinainen on tositoimissa, kun ei ole kuulunnu mitään.. :heart:

Täällä on pesty ikkunat, haravoitu ja imuroitu.. eikä supistuksen supistusta!!! :kieh:
Mie haluun, että tämä syntyy ennen laskettua!!!! :headwall:
 
jossulle onnea ekasta äippälomapäivästä :flower: ... vielä voit ns. "lomailla" kohta on kädet täynnä hommia uuden perheenjäsenen myötä =)

välilihan öljyäminen: En ole tehnyt kummassakaan raskaudessa tuota... uskon, että juuri se kudostyyppi, vauvan koko ja synnytyksen nopeus on niitä enempi ratkaisevia tekijöitä välilihan joustamisen ja repeämisen suhteen.

tässäpä päivitettyä masukuvaa kun vielä sen ennätti napata, vähiin käy viikot =) toisaalta mielöttömän ihanaa ja ihan pikkasen sitten taas haikeeta kun ihanan pallon tilalla on enää löysä mahanahka... NIIN JA TIETTY SE VAUVA :heart: ;)
 
POIKA04: Juu kyl tää taitaa olla aikasta piinaviikko. :D Torstaihin taitaa olla niiiiiin pitkä aika että, mut niin se taitaa olla sullakin perjantaihin.Voi meitä...

Mua väsyttää oikeesti kokoajan...en oo saanu vielä mitään muuta aikaseksi ku käytyä suihkussa ja kerättyä pyykit kasaan. Tiskit ois likoomassa ja oottas tuolla tiskaajaansa, mutta tuntuu oikeesti ettei vaan yksinkertasesti jaksa. Inhottaa epäjärjestys, mut tuntuu ettei tää mamma saa tänään ruhoansa liikkeelle. Tuntuu että silmät painaa tonneja.

Nyt kait pakko nostaa pylly ylös tuolista.
 
sHv: Hieno massu =) tein tässä vertailua ja totesin, että mulla roikkuu maha jo polvissa sun massuun verrattuna. Ja että mun käsivarret on melkein kaks kertaa paksummat :LOL: Sulla ei ole tainnut noita kiloja kauheesti tulla?

(.) Ei sitten mitään oireita mahdollisesta synnytyksestä. Täällä siis vielä toukokuun lopussakin ja sitten joutuvat leikkaamaan kun vauva on yli 5-kilonen. Katotaanpa vaan. Ärsyttää....
 
sisarHENTOvalkoinen eikö toi sun tatuointi oo yhtään menny "huonoks" nytte ku masu on venyny? :eek: :)

Neuvolakuulumisia:

rv: 34+4
paino: +700g / viikko :ashamed:
turvotus: + (täti sanoiki heti kättelyssä että huomaa että sun naama on paisunu :D )
B-Hlb: 111
SF: 31
tarjonta: rt
syke: 140
pissa: puhdas

Kahden viikon päästä sitten vimppa neuvola lääkäri, jota odotan jo kovasti koska haluan tietää alapään tilanteen tuntuu että se on ihan murskana! :D :| Sanoin myös neuvola tädille ettei sitä lähetettä äippäpolille tarvita kun maha on vähän rauhottunut,mutta lupasi laittaa heti jos tarve vaatii :) Aamu pissan joudun viemään uudestaan labraan vaikka se oli negatiivinen, koska olin vahingossa koskenut purkkien sisäkanteen ja siitä oli tullut jotain "iho rasvaa" tai mitä lie ja siksi pitää viedä uusi.. hohhoijaa ei millään jaksais!! :/
Muutenpa tänne ei muuta ihmeempää kuulukkaan kun en jaksa kaikkia kipuja alkaa taas kirjottamaan ;)
 
Niijja kävin neuvolan jälkeen sielä lindexillä, mukaan tarttui kolme bodia ja yhet college housut, mies oli mukana ja sai ihan valita millasia otetaan ;) ollaan jo monesti sanottu että ei enään vaatteita, vasta kun vauva syntyy nii helpompi ostella mutta ne oli niin ihania :heart:

Minkäkokoisia vaatteita olette muuten nyt ostelleet vauvoille? :)

Mulla on aikas paljon 62 kokoa että menee sitten vähä pitempään, mutta toki löytyy muutama 58 kokoa ja sitten miehen mummu oli ostanut pari 50 kokoista bodya (itse en niin pieniä ole ostanut) :)
 
Täälläkin on käyty neuvolassa:
Sf 35, Hb 116, Paino +600/vko... Ei kai muuta.
Sitten tietty ultrailtiin ja täti sai ensin arvioksi 3500g, mutta sitten otettiin mittoja uusiksi ja 3100g.. Tulee aina vähän sellainen olo että "seuraavaksi arvomme päivän numerot." Joka tapauksessa luultavasti kokoa on jo selvästi yli 3kg. Pään läpimitan sai jälleen suuremmaksi, kuin keskiverto vastasyntyneellä. Esikolla oli syntyessä 38cm pipo ja tädin mittailuilla saadaan tälle vielä vähän isompi.. auts!
No ensi viikon ma on sitten synnytystapa-arvio tai ainakin painoarvio onneksi äitipolilla niin sinnepä siis!
Meilläkin mies sairastaa. Minä sairastan väsymystä, kun esikko nukkui tod huonosti viime yönä. Luulin jo sen olevan vähintäänkin korvastaan kipeä, mutta tänään ollut normaali ja ottamassa nyt päikkäreitä.

Weissille halit kun isä on onneksi kuntoutumassa!

Synnytystä odotellessa..

Saaara ja pienoinen(?) 36+4
 
Vaatteista Moon kanssa ostellut aika paljon noita 50-52 kokoisia vaatteita, muutama 60 ja yksi 44 senttinen pikku-pikku-potkis tuli kaverilta :D Sitten on noita 68=> 70 ilmaantunut ikävän suuri kasa, mutta ompahaan sitten vaatteita muuksikin ajaksi, kuin vaan ekoille viikoille :p

Hoitolaukku Mistä moisia saa ostettua?? :eek: Siis semmoisia, mitkä ei maksa sitä satasta ja ois kuitenkin semmoinen nuorekas ja vähän erilainen, ei ihan tavis musta, muta ie mitään nalle puhei tai muita "hempeilyit... :whistle: Mä en oo löytänyt...
 
moro!

Viime yönä heräsin aikas kovaan suppariin, mut se oli vaan 1 kerta ja sit ei mitään, mut tuntu aika ilkeeltä..Nyt koskee selkään ihan sikana, pitää lähtee pötkölleen..Torstaina ois seuraava neuvola ja sit pe oiskin jo 38 vk:a täynnä..hui kauhistus!! Tuntuu vaan et menee aika hitaasti vaikka oikeesti on menny ihan kovalla vauhdilla..Onneks tänään tulle Täydelliset naiset, paras ohjelma ikinä!

D ja mahan asukki 37+3

 

Yhteistyössä