*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Repa: Voithan sä soittaa äippäpolille ja kysäistä. Mulla on joskus semmoinen inhottava tunne, kun olen syönyt jotain semmoista mikä laittaa hapot pihisemään. Mut kyllä sä varmaan närästyksen osaat erottaa.. Mulla kans roikkuu pötsi aikas alhaalla. Minkähänlainen kessi se sit on kun vauva on ulkona :LOL: Varmaan saa hommata jonkinlaisen patentin, ettei ihan repsahda polviin riippumaan. Se suklaa, se suklaa... :whistle:
 
Paivansade: Joskus kysäsin vähän samantyyppisestä,mutta kovemmasta kivusta sieltä polilta,niin ei niitä oikein tuntunut kiinnostavan,närästystä silloin tarjos selitykseks :/ Mulla ei oo koskaan ollut närätystä,joten en nyt ihan varma..mutta ei tää sellasta polttavaakaan ole. Mutta en nyt osaa huolissanikaan olla kun tää olo on näin epämukava muutenkin,täytyy kysellä jos alkaa askarruttamaan =)
Mulla on tää maha välillä sellanen "pöytä" malli,kun vauva on oikeessa asennossa,eli ekaks tyhjää ja sit sellanen läpyskä pitkälle eteen :LOL:
 
weiss
Aurinkoista perjantaita kaikille mammoille! Kovasti ootta taas kirjoitellut, ettei meinaa enää perässä pysyä. Miusta ainakin vaikuttas, että 1. tuo Repa lähtee viikonloppuna hakemaan vauvaa, 2. Katrinaisella aloitellaan maanantaina käynnistys ja 3. nemika pääsee tosi toimiin tiistaina..

Sf mitasta:
Miulla huiteli esikoisesta hurjasti yläkäyrillä ja rv36 mitta oli 37cm, mutta ei siihen koskaan mitenkään puututtu, eikä vauvakaan nyt kauhia jättiläinen ollut syntyessään.

Jos täältä ei mitään kuulu, niin en ole lähtenny synnyttämään vaan ollaan lähetty kotikonnuille vielä vierailemaan. Perheessä on sattunut vakava sairastuminen ja masennus täällä sen mukainen. Tuntuu vaan niin kamalalta, kun ei pysty olemaan läsnä ja lähellä silloin kun olisi tarvis. :ashamed: Mies on kyllä lupautunut lähtä kuskiksi heti, jos tilanne sen vaatii ja onhan niitä sairaaloita matkankin varrella, jos matkasta synnytys käynnistyy. Matkaa vanhempieni luo on yli 200km. No niin, taas itketään.. Palaillaan.

weiss ja pikkuinen 36+3 :heart:
 
yläkäyrällä menemisestä murehdin vaan että minkä kokonen kaveri sieltä on tulossa... Että mahtuuko tulemaan maailmaan.. Mutta ei varmaan kannattas murehtia kun ovat kuitenkin lähetteen laittaneet menemään... Kauhea huolimasiina mäkin olen...

veikkausta:
katrinainen
nemika
summer

ja mä oon täällä vielä kesäkuussakin ;)

 
Nopeasti käyn vaan piipahtamassa täällä, kamalasti on taas tullut tekstiä tänään :). Keskityn illalla lukemaan kaikkien kuulumiset.

Käytiin miehen kans tänään äippäpolilla. Sikiön sykekäyrä oli hyvä,
kokoarvio tällä hetkellä (rv 36+6) 2800g-3100g. Sisätutkimus sattui sairaasti! Huutohan siinä tuli :D, vaikka kuinka yritin olla reipas. Lääkäri epäili, että pehmytkudokset venyy ja paukkuu, kun vauvan pää on jo alhaalla, mutta ei ihan kiinnittynyt. Sanoi, että kipu voi helpottaa ajan kuluessa tai sitten ei. Sanoi myös, että joillakin saattaa sisätutkimus olla kivuliasta, mutta synnytys onnistuu silti hienosti. Todellakin toivon, että mulla kävis noin. Sain uuden ajan parin viikon päähän, jossa taas tutkitaan tilanne...jos oon silloin vielä yhtenä palana. Lääkäri sanoi, että voi olla että lantiokin kuvataan sitten seuraavalla kerralla, mutta sanoi kyllä, että vauva kyllä todennäköisesti mahtuu syntymään alateitse. Paikat on aamuisesta ronkkimisesta ihan turtana. Synnytys ei oo tähän asti juurikaan pelottanut, mutta nyt alkoi kyllä pikkasen hirvittää. Uskon, että vauva pärjää hienosti, jos äiti saa sen vain pungerrettua ulos ilman, että taju lähtee.:/ Olo on ollu lääkärikäynnin jälkeen aika huono...pelottaa ja jännittää!
 
yläkäyrällä yläpuolella menemisestä ei se tosiaan välttämättä kerro vauvan todellista kokoa, mutta antaa se viitteitä. Mulla esikoisesta oli korkeimmillaan 38cm viikolla 40, ja ei sieltä tosiaankaan tullut mitään alle neljä kiloista toki en sitä odottanutkaan, mutta en nyt viiskilostakaan. Se on hyvä et ne seuraa niitä mittoja - esikoisen punnerrus(ponnistusvaihe) maailmaan oli sellanen 1,15 maratooni luulen et olis ollu nopeenpi jos vauva pienempi. toinen varmaan tulee liukkaammin ulos vaikka oliskin iso - mä meen viikolla 38 äpolille ja katsotaan painoo sillon. Se koko muakin tässä eniten askarruttaa kun lukee et jollain ponnistusvaiheet ollu tosi lyhyitä, vaikka ihmeesti se ajantaju hämärtyy siellä salissa.

miten muuten toinen synnytys sujui te joilla jo kokemuusta oliko helpompi/nopeampi kuin eka?
 
sf mitoista
tuli vaan mieleen, että kun vauva laskeutuu, pitäisikö se SF-mitta pienentyä?
Mulla vauva siis laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt ja SF-mitta korkeimmillaan nyt 34,5
(RV 36 ja rapiat..)
Kaksi aikaisempaa kertaa mitta oli 32.
Täällä tod. tukalat oltavat vauva muljuu kuin mikä masussa.
Ei tunnu millään mahtuvan ja löytävän asentoa.

Tsemppiä teille, joilla on supistuksia ja muut ketkä olette saaneet käynnistysajan. :flower:
 
Dora: on sullakin ollut jättipainoveikkaus tosiaan rv 35. kyllä helpottaa! ens tiistaina sitten tiedän, mikä on masuasukin kohtalo, otetaanko hänet pois aiemmin.kun oon tosiaan 155cm pitkä ja muuutenkin pikkuinen.niin vauva on t-o-s-i iso..

mies synnytyksessä: totta kai on tulossa ja ihan joka paikkaan mukaan, ja haluaakin, kaikeksi onneksi..

weiss:paljon haleja sinne perhetilanteeseen!!

:hug:
 
Ihan ekana Weissille paljon paljon voima :hug: Toivottavasti kaikki menee hyvin sen perhetilanteen kanssa.

Otin siinä 3 tunnin päikkärit. :whistle: Yöt kun menee miten menee, niin oo päättäny et nukun sillon kun saan nukuttua.

Liikkeistä: Meillä tyty ihan selvästi nyt isompana tuolla masussa alottaa sen mellastamisen vasta illalla. Päivällä kyl liikuskelee jonkin verran, mut illalla sit saa mamma sellasta kyytiä et tuntuu välillä et pitää ihan huutaa.

Mies synnytyksessä: Tulee ehdottomasti mukaan. Ja ihan omasta tahdostaan. En tiiä annanko alapäähän kurkkia, mut senkin on uhannut tehdä. Hän ei nimittäin pelkää. Paitti sitä että miten kykenee katsomaan kun minä kärvistelen kivuissa monta tuntia, eikä hän voi itse tehd mitään. Hänhän on palomies niin ei tuota verennäkemistäkään pelkää.

Omanapa: Tällä hetkellä taas sellasta menkkamaista jomotusta alamahalla ja alaselkä on aikalailla tulessa. :$ Jännittää kyllä mitä se lääkäri torstaina sanoo mun alapään tilanteesta. Mullahan vauva on laskeutunut lähtökuoppiinsa mutta maanantaina pää ei ollut vielä kiinnittynyt. Pelottaa että se tutkimus sattuukin ihan simona kun jo viimeksi oli niin kivuliasta. Mutta kuuleepahan minkäpainoinen tyty on ja näkee ultrallakki piiiitkäst aikaa.

Pitäis lähteä kauppaan. Ei millään jaksais. Vituttaa jo sielläki yksin käyä ku saa välillä hyllyjen väliin jäähä kärvistelemään ku sukkapuikot tytyllä heiluu tuonne alapäähän. Pakkokait se sinne on vääntäytyä etten nälkään kuole tänne. Maha nimittäin kurnii aivan hirveenä.

liinu83 ja möykky35+5
 
olipa tullu tekstiä.. :) lähtijöitä veikkailtu niin mihinkäs on tmvk unohtunut.. tiiä vaikka ois jo tositoimiin päässyt ku en ainakaa pongannu hänen kirjoituksiaan.. :)
varmaan myös katrinainen ja weiss sekä repa pääsee kohta pienokaisensa hakemaan.. :heart:
 
Tuhlari poika täällä taas...menipäs sinne monta seteliä taas olin vähän shoppailemassa :p

vai arvauslistaa oisko katrinainen, repa, nemika

Kyllä muuten huomaa et on päivän jalotellut..alamaha on kuin kokoaikainen pissahätä ois erityisesti kävellessä :D

Pitää lähteä ihailemaan ostoksia
 
Täällä minä vielä olen... Koko päivä tullut mentyä kylästä toiseen... kaatunu seinät päälle kotona. kokoajan supistaa mutta ei näistä ole mihinkään. Sain tänään varattua vielä kampaaja ajan se on 29.4 silloin varmaankin olen laitoksella etten pääse tuonne kampaajalle se olisi ihan minun tuuriani :headwall: .

Lähtijä veikkaukseen:
1. nemika
2. katrinainen
3. repa

tmvk ja toukka 38+0

p.s. enää max 4 viikkoa jäljellä :headwall:
 
weissille Suuren suuri :hug: ja paljon positiivista mieltä surun keskellä!

katrinaiselle kanssa suurien suuria :hug: ja tsemppiä! Onneksi olit aktiivinen ja itse otit yhteyttä sairaalaan. Siellä olet nyt ainakin turvassa ja apu lähellä, jos jotain hätää tulee tai arvot vielä tuosta pompsahtelevat!

Mistäs kaikesta työ ootte täällä jutellu...teillä on niin hirveesti asiaa, ettei mukaan pääse. Tosin päivittäin käyn monesti lukemassa, mutta kirjottamaan en ehdi. Pikku neiti nötterö on taas niin äiti-äiti- vaiheessa, ettei anna äidin juurikaan koneella istuksia ;)

Sf-mitasta Tosiaan riippuu paljon vauvan asennosta ja lapsiveden määrästä, mutta aivan varmasti myös lapsen koosta. Mulla meni neiti koko ajan yläkäyrällä ja syntyessään painoi 3440 g eli ihan normi kokoinen.

Mies synnytykseen Kyllä on lähdössä :heart: Ja toivotaan kovasti, että Onni haluaisi tulla ala kautta ulos. Meillä kun molemmilla kokemusta sectiosta. Tai noh, mulla kyllä myös siitä normi synnytyksestä ponnistuksineen kaikkineen, mutta loppupeleissähän sitä sitten kiireellä sectioon mentiin.

Saunasta Kyllä minä oon vielä saunonu ja kovia löylyjäkin ottanu. Ei muuten hiki irtoo. On tullu huomattua, että on tuo aineenvaihdunta menny ihan sekasin, kun ei meinaa saunassa hiki tulla, vaikka miten siellä viruisi. Siispä löylyä vaan kehiin :)

Uimassa kävin uimahallissa torstaina, mutta poreammeen jätin jo väliin. Sitä mietin, että ei varmaan hirveesti enää kannattais tuolla uimassakaan käydä, kun se ulkosuu oli sen sentin jo auki. En tiiä...toisaalta ei kai se mitään hirvittävää vahinkoa voi enää tehdä, onhan se uimahallin vesi kyllä aikasta klooripitoista ainakin täällä meillä. Pitänee katsoa, miten tuo pikku neiti sinne kinuaa, kun nyt ollaan säännöllisesti kahdesti viikossa siellä käyty.

Jaahas, pizza kutsuu :)

Siispä palaan taas vähän myöhemmin!
 
weiss: :hug: jaksamisia kovasti :hug: toivottavasti kaikki selviäisi parhainpäin :hug:

täällä onneks supistellu huomattavasti vähemmän tänään. ja ollu voimissaan henkisestiki aavistuksen paremmin. avattiin grillikausikin tänään. paisteltiin kodassa makkaraa ja nautittiin auringosta. kohta sitten saunaan.

uimisesta tosiaan, polilla kiellettiin ehdottomasti uimahallissakin käynnit jos ulkosuu on auki. mut käyhän jotkut silti eikä mitään tule. ite en ole uskaltanu vaikka mieli olisi tehnyt. mun tuurilla olisi kuitenki tullu jotain. ku muutenki ollu ongelmia täynnä koko ajan tämä raskaus.
 
Weiss :hug:

Täällä kotigynis teki eilen sen verran tutkimusta, että enää ei sitä koiranputkea muistuttavaa (hih!) juttua ollut ja sellainen sormen mentävä reikäkin olisi ollut, jos olisi työntänyt.. Hyvästi tietysti ensin pesty kädet ja desit päälle. Supisteleehan tuo jo melko herkästi, mutta kivuttomasti. Paitsi pari iltaa sitten oli vähän tuntuakin niissä. Reilun viikon päästä on se painoarvio, mitä on jo odotettukin, jes =) Sitten saadaan varmaan kunnon arvio tuosta alapään tilanteestakin.

Uimassa käytiin muutama päivä sitten esikon ja mummin kanssa uimahallissa. Olipa se pienestä kivaa :) Viimeksi jätkä on käynyt noin vuosi sitten vauvauinnissa. Kiitos teidän kirjoitusten ja kotigyniksen tutkimuksen, taidetaan jättääkin uinnit väliin ensi viikolla. Ei haluta kuitenkaan ottaa riskejä. Jospa sitä pääsisi synnytyksessä lillumaan ammeeseen :)

Sf-mitta: Mulla ei terkka muistanut laittaa viimeksi ylös, mutta niin kuin se olisi sanonut 37.. Sehän olisi kyllä ihan yli yläkäyrillä. Meillä ne kyllä ultraa, joka kerta, joten vauvan kokoa näkee siinä.

Mies synnytykseen mukaan ehdottomasti! Vaihtoehtoja ei olisi, vaikka ei haluaisi. Tietysti on mielellään tulossa. En olisi kestänyt ensimmäistä ilman täysivoimaista tehohierontaa selkään jokaisen supistuksen aikana. Yö oli myös kiireinen, joten yksinään sitä olisi saanut pitkälti kärvistellä. Pitää puhua miehen kanssa kunnolla myös omista toiveista niin on sitten asiaa ajava ihminen jos itse ei ole ihan tässä maailmassa..

Ylihuomenna onkin taas neuvola. Tylsää ramppaamista, mutta tietty ihan tarpeellista. Hemppa mulla on ollut matala n. 110, eikä ole oikein noussut. Nytkin on taas tullut syötyä rautaa milloin on muistanut.. pitää varmaan ryhdistäytyä. Meinasin esikon pyöräyttämisen jälkeen hetken päästä pyörtyä sängylle makuulleen, varmaan osittain verenhukan vuoksi. Ei tuntunut kivalta, kun kerkesi ajatella, että minnehän sitä vuotaa kun silmissä pimenee. Ekan vuorokauden kulin osastolla rullatuolilla, kun alkoi huippaamaan heti jalkeilla. Vessaan uskalsi ilman, kun ei ollut montaa metriä.

Saaara ja pienoinen 36+2
 
Jopas on ollut hiljainen aamu, johtuiskohan että on lauantai? :D
Kävin eileen lindexisillä, missä siis en koskaan käy kun en itselleni sieltä mitään löydä!!
Mutta nyt siellä tuli vastaan kaiken maailman ihania vauvan vaatteita :heart: ihastuin niihin heti, mutta oli sen verran kiire ettei kerennyt jäädä ostamaan, joten tänään siis ;)
Syötiin eileen miehen kanssa pizzaa ja olin niin ähky ettei illalla jaksanut enään koneelle!
Ja sängyssä tuli sitten pientä riitaa vaihteeksi seksistä...... :ashamed: mutta minkäs teet!

Olen kyllä nii kateellinen teille jolla neuvolassakin ultrataan :D

oli mulla muutakin kirjotettavaa ku muistais vaan :D
 
huomenet kaikille!
täällä hyvin nukuttu yö takana. vessassakaan ei tarvinu ku kerran käydä. B)
tänään vois kaupoilla pyörähtää ja ulkoilla vaan.

majj: meillä ukko ollu ilman nyt niin kauan ettei rassu osaa enää etes kinutakaan :LOL:
ei pääse riitoja enää seksistä syntymään vaikka nyt sais sitä jo luvan kanssa tehdä. :LOL:
mut kurjaahan se on ku ei ne sillai tajua sitä ettei välttämättä mitään herkkua ole se seksi meille möhiksille. :( :hug:
nyt sais jäbä syntyä kiireesti ettei tarvis maanantaina polille enää lähteä.. :headwall:
alkaa se paikka tökkimään jo nii urakalla..ja hulluahan se enää on sitä painoa vahtia ku on nyt ns. normaalikäyrästöllä jo. ja syntyykin kuitenki minä hetkenä hyvänsä.
ei aina ymmärrä noiden viisaampien ajatuksia. :ashamed:

hiljainen aamu tääl kieltämättä. meillä neiti vetelee vielä unia niin ei pääse hommia aloittelemaan täälläkään. =)

nemika+jäbä 37+6 (14 tuntia ja viikko vaihtuu) :D
 

Yhteistyössä