TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

"onneksi" sitä tietoa on netissäkin monenlaista... aika kriittisesti onnistun vielä suhtautumaan kaikenmaailman taulukoihin :D Ja parempi kun ei lueskelemassa mitään tommosia... raskaudessa ja synnytyksessä kun ei mikään ole varmaa edes siinä vaiheessa kun nyytti on sylissä...

Tää nyt ei tänne mitenkään kuulu, mutta kyselen nyt kuitenkin teiltä, luotettavat kanssa sisaret: Onko kokemuksia keittiön kaappien ovista, onko tuollaiset maaltu pintaiset mdf ovat parempi kuin kalvo pinnoteiset ? Noilta myyjiltä kun saa ylläri ylläri täysin ristiriitaisia kommentteja asiaan...Kaipaisin keittiötä Oikeasti käyttävien mielipiteitä. Toki tää ei liene oikea foorumi moista kysellä, mut jos joku on tässä sattunut keittiö rempaa tekeen...

Kappas, kappas.... Kelan sivuille on päivitetty vuoden 2008 äitiyspakkaus. Ovatpas tyttömäisiä värejä käyttäneet paljon nyt tai sit kuvien valotus valehtelee...=)

Kelan sivuilta lainattua:
"Äitiyspakkaus vaihtuu vuosittain. Uusi pakkaus otetaan käyttöön sitten, kun aiempi pakkaus on jaettu loppuun. Tuolloin julkistetaan myös seuraava äitiyspakkaus Kelan nettisivuilla."

Sanovat tuossa, että tulee jakoon vasta viikolla 21, joten toivotaan että tosiaan vasta sitten...

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument

Edla-Mamma
Kyllä tuo on tämänvuotinen tai siis viime vuotinen pakkaus, eli saman tulet saamaan. Kuva vääristää; päävärit vaatteissa oli vihreä, keltainen, beige ja valkoinen. Minusta tosi nättejä ja sopii aivan loistavasti myös pojalle :)

Kiitoksia tervetulotoivotuksista =) ja kiitti vinkistä eeti täytyy kokeilla tuota kamaa, jos auttais meikäläisenkin nassuun.

Edla-Mamma juu, kyllä tuo on edellisvuoden pakkaus. Minustakin ovat oikein nättejä ja sopii kummallekin.

Pikakurkkauksella :D

Jenni Alalla työskentelevältä mieheltäni terveisiä, että molemmat - siis maalatut mdf- ja kalvo-ovet - ovat mdf:ää, mutta toinen on maalattu ja toinen kalvotettu. Kalvotettu on kuulemma kestävämpi esim. kolhuja ja kosteutta vastaan ja se näkyy tietysti hinnassakin. Onnea "sen oikean" köökin etsintään :D

Hain äitiyspakkauksen eilen ja täytyy sanoa, että olemme mielestäni onnekkaita, kun saimme vielä viime vuoden mallin! Ovat todella söpösiä ja kauniita vaatteita - ja ihanaa, kun pääväri on beige eikä mikään tummansininen!

Tämä mamma kävi äsken mammajumpassa lyllertämässä ja voihan hittolainen, kuinka yksinkertaisetkin liikkeet ovat raskaita ja vaikeita :/ Ei saa edes hikeä pintaan, kun ei mihinkään taivukaan. Vauvakin painoi niin ihanasti tuonne alas, että pissaa sai pidätellä suurimman osan tuntia :LOL:

Nyt suihkuttelmaan ja sitten illanvietoksi!

Carmen ja Nirppu 30+2

hei vaan kaikille taas!
Olen tanaan selvittanyt koko paivan palkka-asioita toissa ja lupauduin tekemaan ensi viikolla lisavuoroja ja kaikkea ja nyt vasta tajusin, etta taidan oikeasti alkaa olemaan niin huonossa kunnossa etten tieda pystynko tekemaan enempaa toita. Jalat ei meinaa muutenkaan enaa toimia iltaisin (tuo iskias), selka on kipea ja olen koko ajan niin vasynyt, etta meinaan nukahtaa ihan minne tahansa. Ei siis kuulosta kovinkaan lupaavalta. Vasyttaa koko ajan vaan ja olen tyopaivien jalkeen fyysisesti ja henkisesti rikki. Ajattelin keskustella torstaina neuvolalaakarin kanssa sairaslomasta. Mutta mulla on oikeasti tasta ihan hirvean huono omatunto. Voinko jaada sairaslomalle ja kuinka ne toissa sen katsovat kun juuri lupauduin lisaa toitakin tekemaan. hitsi, etta arsyttaa koko homma. Olenko mielestanne ihan lusmu? :ashamed:

weiss ja muut joilla alkoi 30. viikko me ollaan oikeasti jo aika pitkalla. Hurjan ihana tunne.

Me ostettiin maanantaina SIMO-vaunut. Ihanat ovat ja turhamaisesti en halunnut mustia, joten beiget ovat. Olen koko eilisen illan leikkinyt niilla vaunuilla kotona.
=)

jenni ihana, etta saitte oman rauhan nyt!

Heipähei :wave:

Täytyy taas sanoo perinteinen,että paljon ootte saaneet tekstiä aikaiseksi :p

Vakuutuksista: Meillä on pohjolasta se syntymättöman lapsen vakuutus mikä lie...kun kaikki muutkin vakuutukset on sieltä.

Tervetuloa joukkoon Äitiliini :wave:

Liikunnasta: Sapettaa kyllä vietävästi kun ei pääse kunnolla lenkkeilemään...Jos vähänkin pidempää lenkkiä yrittää,niin välittömästi pukkaa kestosuppari päälle :/ Mutta aina pitää vähän yrittää...

Äippäpakkaus on tullu mulle jo aikapäiviä sitten ja must siinä on oikein hyvät värit niin tytölle kuin pojallekkin =)

Mulla ois huomenna imetystunti :eek: Mitä lie pitää sisällään... Nla täti soitti ma ja kutsui,vaikka se ei ihan vielä vissiin kuuluis mun viikoilla oleville,mutta ymmärsin että hän yhdistää kaksi ryhmää,eli siellä on varmaan pidemmällä olevia sitten myös. Jännittävää!!

Repa ja kutvonen rv 29

Carmen: Kiitokset sinulle ja miehellesi =) Mä olen itse ollut noitte kalvotettujen mdf ovien kannalla. Just tuon kolhujen ja kosteuden keston vuoksi. Minusta niistä voikin enemmän maksaa, eihän tuota keittiötä joka vuosi uusiksi pistetä, eikä tosiaan olis haluja pistääkään vaan sen vuoksi jos ovet menee p**ksi. Mutta arvannette kenen kanssa olen saanut aiheesta tapella?? No rakkaan appiukon!! Mutta nyt unohdan hänet pariksi viikoksi ja käydään sillä välin miehen kanssa ostamassa juuri omanlainen keittiömme. Jos ei kelpaa appiukolle niin ei tartte kyläillä, ei haittais pätkääkään!

Katrinainen: Et TODELLAKAAN ole lusmu! Tiedän tuon tunteen, olen itsekin kärsinyt omantunnon tuskissa kun olen ollut pois töistä jo kohta 1,5kk ja jatkoa varmaan seuraa aina äippälomaan saakka. Tärkeintä on vauvan ja tietenkin meidän äitienkin hyvinvointi! Töitä me tytöt ehditään vielä elämässä tekemään vaikka kuinka ja paljon.

No voihan nenä.... :| mut okei, mä uskon kun sanotte että se väri on beige eikä vaaleanpunanen =) ja, että toi oikeesti on se sama jonka mä näin livenä tammikuussa.... ku noi ei ollenkaan näyttäny samalta... :eek:

Mutta jäänpä odottelemaan josko mullekin joku päivä napsahtais se postin ilmoitus... kolme viikkoa on nyt kulunut...

Liikunnasta tulikin mieleen liikunnanopettajani ( mies ), joka kehua retosteli tuttavansa käyneen juoksemassakin vielä viikkoa ennen laskettua aikaa ja totesi perään, että se on kumma kun raskaana olevat luulevat olevan sairaita :eek: Meinasin tirpasta nokkaan :( Ihan kuin tahallani olisin nämä liitoskivut itselleni hommannut...
Jestas kuin haluaisinkaan tanssitunnille tms. Kokeilen yks päivä kotona muutamia pilatesliikkeitä ja salsa-askellusta: tulos oli ilta sängynpohjalla kun ei enää liikkumaan päässyt. Kyllä tässä kohta alkaa odottamaan sitä että massusta eroon pääsee...vielä kuitenkin muutama viikko pitää sisällä sysyä :)

Ei sillä että olisin koukussa palstailuun...mut eilen kun menin nukkumaan mietiskelin et mitähän ekavekaralle kuuluu kun ei ole mitään ilmoitellut ja hänellähän oli kanssa ennenaikaisuuden uhka. Ja sitä summeria kanssa mietin et mitenhän menee?

Annaliina73: on aika outo ptapaus tuo liikunnan ohjaajasi kun hänenhän se pitäs ymmärtää ammattinsa puolesta jo tietyt rajoitukset...

Katrinainen:Älä rasita itseäsi liikaa sä olet tällä hetkellä tärkein vauvasi kanssa.

kiitos poika ja jenni varaan huomiselle laakariajan neuvolaan. Eilen illallakin olin niin lopussa, etta meinasi pyortya ja karsin koko illan huonosta olosta. Iskiaskin vaan pahenee ja jalat ovat krampissa, joten ehkapa sita olisi syyta levata.

eka vekaraa minakin olen miettinyt. Toivottavasti kaikki on hyvin ja summerilla samoin siis.

annaliina mullakin on kokemusta liikunnanohjaajista, jotka eivat tunnu ymmartavan ollenkaan raskautta tilana ja vahattelevat kaikkia vaivoja raskauteen liittyen. Mina ainakin aerobiccaisin jos voisin.

katrinainen+kirppu 29+2

No ei ole vissiin mitään "oikeita liikunnanohjaajia", kun heittelee noin ymmärtämättömiä kommentteja. Jos olisi edes AMk pohjalla, niin varmaan tieto ihmisen fysiologiasta olisi edes vähän hanskassa. Mun evp personal traineri käy jarruttelemassa mua joka kerta salilla nähdessään (tosin se teki sitä joskus ennen tätä raskauttakin ;) ). Ainoa oikea vastaus tommoisille tyypeille taitaa olla, että "tiesitkö, että monet miehet juoksee satasen alle 10 sekunttiin, eiks oo kumma, ettei useimmat suomalaiset viitti edes yrittää. Mikäs muuten sun enkkas on?"

Hmmm... mulla nousee taas sarvet päähän, kun olo tuntuu niin paksulta ja vaivalloiselta ja painokin on taas noussut kilon viime viikosta...

kriisi + typsy 26+4

moi poika04 ja muut!!! Täällähän minä :wave: Joka päivä lueskelen teidän kuulumisia, mutta en vaan ole saanut aikaseks ite kirjottaa. Mulle kuuluu mahan kans ihan hyvää. Lomalle jäin töistä....pidän siis eka vuosilomat ja sit perään äippäloman. Eilen kävin neuvolassa. Kaikki ihan hyvin. sf jo 30,5 cm. Kohtu ollu tosi korkeella alusta asti. Iso siis maha on jo. Mötkö taitaa taas syntyä. Poika oli 4120g ja synty 37+3. Ite oon pieni kokonen. Hb oli taas laskenu. Oli vaan 107 vaikka syön rautaa. Olo onkin tosi väsyny. Harmi kun teitä supistelee monia. Ite en onneksi kärsi moisesta. Koittakaa vaan jaksaa...kyllä ne vielä kyydissä pysyy! Mullahan siis 30.4 sectio, jos ei ennen sitä innostu syntymään. Kohta lähden pojan kans loppu viikoksi mökkeilemään. Sen jälkeen lupaan olla ahkerampi kirjottelija! =) Jakselkaa masujen kans!!!
summer ja 30+0

vähän omaa napaa, tulin juuri neuvola-lääkäristä ja painoa noussu koko raskauden aikana jo 11,2 kg mutta en jaksa siitä mitään stressailla!! lähtö painonikin oli huikeat 49 kg =) HB oli sen verran laskenut että rautaa sain luvan alkaa syömään, kohdunpohjan korkeus oli 24,5cm ja tarjonta oli vauveli pää alaspäin sekä sydän äänet + 150 :)
sekä kohdunsuu oli huomattavasti pehmentynyt mutta silti lähes 3cm pitkä.. elikkö siltä suunnin kaikki vielä hyvin :) paitsi selästä ja nivelistä olis lääkäri antanut sairaslomaa, mutta koitan nyt vielä hetken aikaa selvitä, ja nyt kun hiihtolomakin on menossa :)

majj & pikkunen 26+6

Neuvola lääkärille oli aamusta aika, mutta kappas kumma lääkäri kipeänä... No pääsin tk:n päivystäjälle joka kirjoitti 2 viikkoa sairaslomaa lisää. 12.3 uudestaan neuvolalääkärille että jatkuuko vielä sairasloma vai "pääsenkö" vielä kahdeksi viikoksi töihin kun 26.3 pitäisi alkaa kaiketi äippälomakin jo... Mut nyt sohvalle lepäilemään...

tmvk ja toukka 30+5

Moikka kaikille ja tervetuloa Äitiliini!!!

Elisesn neuvolan kuulumisia 27+3 :heart:
Paino 54.2kg/+481 per vko
turvotus -
RR 82/47 :eek:
PIssa puhdas
HB 112
FS 28 senttiä
lapsivedenmäärä normaali
Ruun syke 155+
Liikkeet ++

Tuota verenpainetta ihmettelen, muutamana iltana huimannut ihan pirusti, muta on kyllä väsyttänytkin, eli olen painunut punkan pohjalle killumaan pökerryksissäni. Millä sen saa nousemaan?? Suolaa nuoleskelemalla?? B) Kävin nimittäin ärsytyksissäni ostamassa salmiakki pussin ja suolapähkinöitä... :kieh:

Nyt saatiin kutsu noihin synnytysvalmennuksiin, Lohjan suunnalla tarjotaan 4 kertaa ja sitten erikseen tutustuminen synnärille B) Ensi kuun lopussa olisi ensimmäinen kerta :)

Meille tuli vauva-ohjelmasta :$ OIkeasti, en tajua tätä ohjelmaa, useamman jakson yritin katsoa, mutta se sai minut vaan masentumaan, kaikki oli aina niissä jakoissa niin hankalaa ja niin rankkaa ja voi voi voi mitä valitusta... :$
Muutenkin saa kuulla joka suunnasta näitä "sitten se elämä loppuu, kun vauva syntyy" ja "et sinäkään kuule enää sitten ehdi itsestäsi huolehtimaan, kun vauva syntyy" tai "kyllä sinäkin sitten opit arvostamaan suihkussa käyntiä, kun olet yltäpäältä pukluissa ja vauvan p*skassa, etkä ole päivänkausiin nähnyt hammasharjaa" (joo, hyi yök, mua oksettaa tälläiset jutut, miskei kukaan voi puhua siitä, kuinka kivaa se vauva aika on ja varmastihan se ranbkkaa on, mutta v*ttu tarviiko siitä vaan manata aina?? :kieh: )
Jätin siis sen sarjan katsomisen muille, etten menetä hermojani hgeti aamupäivästä :LOL:

Santrra Tuli mieleen, että otatko rautalääkket "oikein" :) Itse nimittäin ihmettelin, kun ei arvit lähtenyt nousuun millään, vaikak popsin rautaa... No, katsoin tarkemmin sitä annostelu ohjetta ja huomasin, että siinä ennen ja jälkeen lääkkeen ottamisen pitäisi olla syömättä, että rauta imeytyy :eek: Ihmekös ei toiminut silloin, nyt on pysynyt ihan ok arvoissa... :|

Eipä tänne kummoisempia, kunhan tulin aikaani kuluttamaan... Tänään on tylsä päivä tulossa, ukko poissa koko päivän, tulee vasta yöllä, pelaa fudista hkissä ja kaikki paska jää minun kontolleni taas... :kieh: Mulla lakaa kypsyttämään tuon herran kanssa taas ihan tosisaan, mitään se ei kotona tee, ei yhtään mitään... prkl, vaikka minä olen päivät kotona, niin voisi ukko osallistua edes asunnon hakuun tai olla edes kiinnostunut jostain., Ei, katsoo vaan telkkaria huumaantuneena... |O

Huomenta =)
sydänäänistä,että niin minäkin olen luullut,että tytöillä on olisi korkeampi syke ja aikaisemmilla tytöilläni onkin ollut 150-160, mutta tämä ei nyt sit olekaan vaan aina vahva n.130 jumpsutus. kuulostaa niin erilaiselta..mutta ultrassa kyllä sanoivat tytön olevan tulossa =) . ja tämä liikkuukin niin eri tavalla..mutta ehkäpä se johtuu kun eri isukki,kun noilla kolmella ekalla tytölläni :heart: .

katrinainen älä ihmeessä kiusaa itseäsi työllä,töitä ehtii tekemään taas sitten kun vauvailut on ohitse, nyt olet sinä ja sinun vauvan vointi ihan ykkösasia! kun sinun on hyvä olla, niin on vauvelinkin,eli lopeta ihmeessä itsesi kiusaaminen, ihan hyvällä omalla tunnolla =) .

rakkausvauva 26+6

Niin, unohtui täysin... eli viihtyykö muilla masuasukit poikittain?? B)

Ihmettelen nimittäin syvästi, miksi tää meitin Ruu viihtyy niin kovin hyvin jommin kummin päin poikittain?? Pää tökkii nimittäin jompaan kumaan kylkeen jatkuvasti :$ :heart:

Yhteistyössä