TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Mymmelis:siis niitä on on niin ihana laitella melkein itkusilmässä laittelin ja samalla pojalle haastelin et sääkin olet joskus näihin mahtuntut :heart: Meillä isoveikka oottaa niin kovasti vauvaa et kulettelee vauvanvaippapakettia mikä mammapakkauksessa tuli et jos se sattuu syntymään niin hän vaihtaa sille vaipat. Jääkaappi on muuten aika hyvä lohdutus paikka ainakin jos sieltä jotain hyvää löytyyy namm...Oiskin pakkasessa muuten jätsikiä taidan sinne lähteä
:p :p :p

Ihanaa kun joku jaksaa ahkeroida :D

Itse poden huonoa omatuntoa kun mies vei pojan hoitoon mun faijalle aamulla ja mun piti saada tehtyä täällä kotona vaikka mitä mut olen ollut tänään niin tajuttoman väsynyt että olen vain nukkunut ja saanut yhden pesukoneellisen pestyä ja tiskit laitettua. Pitäis olla kokoajan ihan super pirteenä ja touhuta mut en vaan jaksa nousta edes ylös sohvalta :/

Oletteko saaneet loppua kohden uusia ruokahimoja? Mulle on tullut viime aikoina ihan kauhea himo riisipuuroon ja appelsiineja menee niin paljon kun niitä kaupasta jaksaa kantaa :D Esikoista odottaessa söin ihan mieletttömät määrät kaurapuuroa, nyt ei ole tehnyt sitä yhtään mieli.

:wave: Vilma

Tervehdys!
TÄnne sitä tekstiä vaan kertyy...luen kyl monta kertaa päiväs jutut, mut aina ei itte saa aikaseks kirjotella. Yritin tos just ottaa päikkäreitä mut neiti tuol masus oli niin villinä että eihän siitä mitään tullu... :LOL: hyvä kuitenki näin...

Kävin aamusella hammaslääkäris. :$ Aina sinne meno on kyl yhtä vastenmielistä. Mä oikeesti inhoon hammaslääkäris käyntiä. Mut pakkokait se on tuota purukalustoa huollattaa. Ja huomenna vielä pitää mennä uuestaan. :ashamed:

Mulla oli toi siivous ja laitto vimma viime viikolla. Laiton kaikki möykyn vaatteet pestyinä kaappiin ja siivoilin muutenki mökkiä sellasista paikoista mistä niitä ei tuu joka kerta siivoiltua. Kummallista... :LOL:

Omasta navasta: Kaikki ihan jees. Nivuskivut on välillä niiiiiiin pahoja, et tuntuu ettei liikkeelle pääse. Nyt on pari päivää menny vähä mieli maan rakoon. En oikeen itekkään tiiä että mistä moinen johtuu, mut kaikki jotenki surettaa ja huolettaa ja itkettää. Ja tuntuu et kaikki on vähä p.skaa...Möykyn hyvinvointiki on huolettanu jostain kumman syystä. On pelottanu ajatus et jos sil onki joku vialla kun se syntyy...Kaikkia omituisia ajatuksia siis. Mut jospä tää pää löytäs ulos täältä puskasta ja mieli alkas pikkuhiljaa parantumaan... :ashamed:

Tosta meille tuli vauva ohjelmasta. Itte oon sitä katellu ja ihan oon tykänny, välil kyl jotkut jutut niiiiin ärsyttää siinä mut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos....Ihania naperoja sinne on syntyny.

Nyt on kait mentävä ruoan laittoon kun mussukat ( maha-asukki ja toi isompi mies puolinen mussukka ;) ) huutaa molemmat ruokaa.

Vointeja kaikille!!!! :heart:

liinu83 ja möykky 28+3

Alkuperäinen kirjoittaja poika04:
Mymmelis:siis niitä on on niin ihana laitella melkein itkusilmässä laittelin ja samalla pojalle haastelin et sääkin olet joskus näihin mahtuntut :heart: Meillä isoveikka oottaa niin kovasti vauvaa et kulettelee vauvanvaippapakettia mikä mammapakkauksessa tuli et jos se sattuu syntymään niin hän vaihtaa sille vaipat. Jääkaappi on muuten aika hyvä lohdutus paikka ainakin jos sieltä jotain hyvää löytyyy namm...Oiskin pakkasessa muuten jätsikiä taidan sinne lähteä
:p :p :p
Ihana :heart: Tosi kiva kuulla, et oot jo pikkaisin rohkeammin mielin liikkeellä :p

Mie kävin nopsaan väsäämässä jauheliha kastikkeen ja makaroneja, sen verran, ett' maistoin kastiketta, alkoi Ruu hikotella :LOL: Aina, kun suuhunsa laittaa jotain kunnollista sapuskaa, alkaa kamala hikkaaminen massussa :heart:

Katrinainen: Mulla on ihan samat fiilikset töiden suhteen :hug: . Maanantaina sain itteeni niskasta kiinni, että soitin neuvolaan niistä jatkuneista supistuksista. Siellä oikeen pääsi poru, kun tuntui siltä (omasta mielestä siis ) että tässä itse keksin supistuksia ja vaivoja, ja ihan turhaan jään s-lomalle. Onneksi th oli kovana ja sanoi, että nyt ajattelet itseäsi ja vauvaa, ja laittoi mut ä-polille. Tänään siellä kävin ja lääkäri antoi ensin kaks viikkoo ja sanoi, että katsotaan sitten jatkoa. sanoi, et mun työ on sen verran raskasta, et olis hyvä levätä. Siihenki vielä mä sanoin, et olis hyvä kyl töissäki olla, ettei ihan jämähtäis... SIIS HALOO! MIKS MÄ EN VOI VAAN MYÖNTÄÄ ITTELLENI; ET OIKEESTI TARVIN SEN LOMAN |O :ashamed: :ashamed:

Vauva oli nyt pää alaspäin, mutta ei "kuopissa" . Mulla ei ole muutkaan lapset harrastaneet tuota "kuopassa makaamista" vaan ovat synnytyspäivänäkin ihan irti ;)

Hui! Kävin äsken puntarilla ja paino ihan omissa sfääreissään!! Karkit ja herkut siis minimiin tai muutoin tulee ihan kohtuuton urakka synnytyksen jälkeen. Edellisiltä paino putos tosi nopeesti, mutta silloin ikääkin oli paaaaaljon vähemmän.
Summer Milloin olet sektioajan saanut? Mietin tossa kans, että antavatkohan mullekin ajan maanantaina kun on äitipolikäynti....mullahan siis vauva perätilassa ja ei kyllä ole tehnyt mitää sen eteen että kääntyisi. Yhteen käännösyritykseen suostun, mutta sitten saavat kyllä leikata...vaikka se kyllä hirvittääkin hiukka
:ashamed: Ei itse leikkaus, vaan siitä toipuminen

Terve :wave:

Noista vauva-ajan kommenteista,muakin lievästi nyppii jos kaikki ajatukset teilataan mitä itsellä lapsen hoidosta on tai arjesta... Olen omasta mielestä hyvinkin tietoinen mitä se arki sitten pahimmillaan voi olla,tietenkään en voi sitä tietää henk.koht. kun esikoista odotan,mutta tarviiko mun edes...tai tarviiko sitä olla pelko persiissä ja hylätä heti kaikki periaatteet tai ajatukset ihan vaan varmuuden vuoksi kun siitä ei kuitenkaan tule mitään? Mulla on muutama tuttu ketkä vastaa aina kaikkeen,että odotas sitten kun se vauva syntyy,niin tiiät jne...kyllä mieli muuttuu kun jne... Lainakaan vähättelemättä näitä kokemuksia voin sanoo että ei oo kovin kannustavaa... Ei mulla ainakaan oo mitään pinkkejä laseja päässä ja oon tietonen että kaikki mitä oon ajatellu tai suunnitellu ei välttämättä tuu pitämään kutiansa,mutta miks ei sais pyrkiä siihen kuitenkin,ilman ennakko stressiä. Asiat voi sanoo niin monella tavalla,jat toi ootas sitten kun-tyyli ei kyllä musta ole parhaimmasta päästä....

Raudan otto vinkki :attn: En muista onko ollut puhetta,mutta itse otan kun herään yöllä vessaan. Takuulla imeytyy,kun ei oo toviin syönyt,eikä ihan hetkeen tule syömään. Mulla ainakin toiminut hyvin =)

Tänään oli neuvolassa imetystunti,joka oli sitten samalla eka valmennuskerta. Nyt mukana oli vain äidit ja ihan kivahan toi oli,pääs kyselemään tyhmiä. Tosin oon ottanut netistä paljon selvää noista imetysjutuista,joten ihan kauheesti ei tullut varsinaisesti uutta juttua...
Nyt ois vielä jäljellä kaks valmennuskertaa maaliskuun aikana + tutustuminen sairaalaan =)

Tuli tänään myös tuhlattua kangasostoksilla... :ashamed: Vaippakankaita,verhokankaat,pinnissuoja,äitiyspakkauksen verhoilukangas ja pissasuojaa ja harsoa..ja vaikka mitä. Nyt pitäs sitten laittaa kone laulamaan hyvin pikaisesti :D

Repa ja kutvonen rv 29+2

Tottapuhuen en oo ihan varma vielä.... vähän ajattelin että vuoraisin sen sisä ja ulkopuolelta,niin että pohja jää ilman kangasta, Ja sitten vielä rimpsu siihen ympäri menemään,päällipuolelle tietty

Eli ompelen lyhyet ja pitkät sivu yhteen,että tulee laatikon "kehikko" ja sitten poimutan niin pitkän suikaleen kangasta että saan rimpsun menemään ton kehikon ympäri,ompelen sen siis yläreunaan. Sitten teen toisen "kehikon" ja ompelen molemmat yläreunasta kiinni ja sitten sujautan boxin päälle =) Pelkän rimpsunkin vois tehä,mutta ajattelin että olis kivempi kun ois sisustakin kankainen...

toihan näyttää tosi kauniilta =) mä en varmaan onnistuis tossa rypytyksessä :LOL:
Tietty mun kandee vissiin laskee et mikä on kangaskustannukset... mokaamisriskilläkin... ku tuolta (sit ku tulee varastoon) sais 29 euroon tommosen lakanoiden kanssa... hmmm... toisaalta houkuttais kokeilla onnistuisko tollasessa väännössä. Tää on taas tätä ittensä ylittämisen yrittämistä. =)

huomenta

On se vaan niin ihanaa kun suonenvedot tulivat takaisin :kieh: Koko yön ainakun vähänkin vasenta jalkaa liikutti ni silloin alkoi. Nyt on pohje niin pirun kipeä. Täytyy taas illalla ennen nukkumaan menoa ottaa magneesiumia.

Meillä esikoisella oli suvun perinne kehto lainassa, mutta hän ei siinä suostunut koskaan nukkumaan. Neidille ei sitä edes haluttu ja kunnostin oman lapsuudenajan "nuken" kehdon on siis tosi pieni, pappani on se minulle joskus tehnyt ja kun olen kasvanut sain sen nukke leikkeihini. Maalasin sen silloin uudestaan ja neiti nukkui siinä kaksi kuukautta hyvin tyytyväisenä, kunnes tuli pieneksi. Nyt olen tilannut sellaisen vauvanpesän mitä yksi palstalainen valmistaa, että saadaan heti pinna sänky käyttöön. ja alakertaan ajattelin ottaa taas sen pikku kehdon niin ei tarvitse kokoajan hyppiä rappusissa.

Mutta nyt lapset hoitoon ja sitten vauvan vaatteita pesemään...

tmvk ja toukka 30+6

Huomenta.

Pakko tulla tännä suurimpia höyryjä päästämään =)

Tämä aamu ei ole ollut oikein parhaita mahdollisia. Muksut ei millään saaneet vaatteita päälle, koira ei millään pihalle et sais koppiin laitettua. Omat nivuset taas hellänä ettei pääse kunnolla kävelemään (onneksi toi harjoittelija on taas töissä voi sitä juoksuttaa). Siinä noin lyhykäisyydessä mikä mättää.

Ja sit asiaan...

Noista vauvan tavaroiden laittamisesta olette puhuneet: ei ole mitään vielä paikallaan.
Alakerrassa olis tarkoitus nukuttaa kehdossa ja yläkerran makkarissa pinnasängyssä. Hoitopöytä on olemassa mutta kokoamatta. Pari tuttipulloa on ostettuna, jos ei imetys onnistu tai maito ei riitä.
Yks uusi body ja potkarin hankittuna, noiden vanhempien lapsien jäljiltä on kyllä kaikenlaista tallessa, mutta viel en ole rohjennut ottaa niitä esille.
Toivon kevään tulevan pian, että sais ulkona kuivattua pyykkiä tulin niin paljon mukavamman oloisia noista vauvan vaatteistakin.
Kova luotto on ettei Hemuli kovin paljon ennen laskettua aikaa synny.

Nyt on pakko tarttua töihin palailen taas jossain vaiheessa.

Jossu & Hemuli 27+2

Huomenta vain.

Voi, taisi tänä aamuna pikkuisella olla hikka kun mahassa tykytti hassusti :D Tai sitten minä vaan kuvittelin :p

Mymmelis: siitä raudan ottamisesta, voi olla että otan sen jollain lailla väärin tai. Neuvolassa neuvoivat että kannattaa ottaa tabu illalla ennen nukkumaan menoa ja sen olen tehnyt. Mutta vähän ennen sitä olen kyllä monesti syönyt pikkuisen jotakin, että se saattaa vaikuttaa asiaan. Ja vielä kaiken lisäksi iltapalalla olen saattanut juoda maitoa ja se vissiinkin vaikuttaa ettei rauta imeydy kunnolla. Hb on kyllä noussut hyvin rautatablettejen käytön aloittamisen jälkeen, mutta on kai se mahdollista että se on lähtenyt uudelleen laskuun...

Eilen kävin sitten lääkärillä ja antoi kaksiviikkoa sairaslomaa supistelujen ja selkäkivun takia. Sitten mainitsi että kohdun kaula pehmentynyt hieman, mutta onkos se nyt sitten jo normaalia 31. viikolla?

Pikkuinen on ollu melkein aina perätilassa kun neuvolassa on käyty. Pitäiskö sen alkaa kääntyä jo raivotarjontaan tässä vaiheessa, vai voiko se tehdä sen vasta ihan loppupuolella? Mitäs kokeneemmat naiset sanotte?

Voi että kun on ihan kamala himo laittaa vauvan vaatteet paikoilleen kaappiin!!!!!! Että kaipa se on sitten alettava pesemään niitä että voi laitella mahollisimman pian. Hulluksihan tässä tulee jos päivät pitkät vaan miettii vauvan vaatteita :D :D Tai hulluks tässä on jo tullu, ei pyöri mitkään muut asian päässä kuin vauvavauvavauvavauvavauva :D :D :D Kaverit ne on varmaan jo ihan lopen kyllästyneitä minnuun :p

Olen varmaan hullu mutta suunniteltiin tyttökamujen kanssa että lähdettäis viikonloppuna ikealle. Ja minähän haluan sinne, vaikka olisin kuinka raskaana :p Matkaa sinne on täältä kotoa suunnilleen 400km, että vähän jännittää miten selälle käy. :ashamed: Onko ihan sairasta hommaa jos lähtee semmoseen hourulaan moneksi tunniksi käppäilemään? Sitten jos nyt perjantaina saisi tietää pikkuisen sukupuolen, niin en voi kuollaksenikaan uskoa mitä kaikkea pikku hömppää minä sieltä matkaani saan :D

Mukavaa päivänjatkoa

santrra 30+4

Edla: Tuommonen puuvillakangas maksaa n.6-7 euroo metri ja joku parimetriä riittää...joten edullisemmaksihan se tulee. ja se rypytys on tosi helppo,ompelee vaan kankaan reunaan löysällä tikillä suorat ompeleet ja vetää langan päistä kangasta ryppyyn,se on siinä :D Ei siinä kauheesti peruuttamatonta vahinkoa pysty tekemään =)
Jos päätät kokeilla,niin voin opastaa kohta kohdalta kun aika tulee :D

Huomenet täältäkin..

Voi hemmetti, pissa oli tikun mukaan edelleen plussalla. Otan vielä huomenna varuilta yhden näytteen ennen kuin soitan neuvolaan. Sit kai sinne sokerirasitukseen, jos ei ala asettumaan..

santrra: Mulla oli eilen tarkastuksessa kohdunsuu "napakka". Mun mielestä ei vielä tartteis tässä vaiheessa alkaa pehmenemään. Korjatkaa joku jos tiedätte varmuudella. Vauva ehtii ja mahtuu kääntymään vielä muutaman viikon ajan. Yleensä on kuulemma kääntynyt viikkoon 34 mennessä.

Mä taidan lähteä lompsimaan hissukseen kaupungille, kun vielä pääsee.

Palaillaan :wave:

Päikkäri ja sen äiti 30+4

heips=)

Santrra: Ennen raudan ottamista pitää olla väh. tunti syömättä ja sen jälkeen puoli tuntia väh. ... ja ei missään tapauksessa maitoa... Ja ottakaa tabletti c- vitamiinipitoisen juoman kanssa!!
Tuo kohdunkaulan pehmeneminen ei ole mitenkään vaarallista, jos kanavaa on kuitenkin jäljellä ja paikat kiinni...
Raivotarjontaan se vauva voi kiepsauttaa itsensä vielä 36 viikollakin, että älä huoli, vielä on aikaa=) Meillä esikoinen kääntyi rv 31 ja kakkonen rv 32... Tämä kolmonen köllii ainakin vielä rt:ssa, saas nähä vieläkö kieppuu...

Poika on ollut ahkerana.. meillä on pinnis ja hoitopöytä jo saatu alakertaan asti... pitäisi vielä mennä kokoamaan ne tuonne yläkertaan...ja sitten voisi niitä vaatteitakin laitella...

nyt pitää mennä siivoilemaan, kaverin tytöt tulee tänään hoitoon :D

äippä ja nytty rv 29+2 :heart:

Paljon tullut tekstiä tänne. Tulin oikeastaan vaan ilmoittamaan, että lähden pikimmiten sinne lääkärille ja ilmoittelen myöhemmin miten saikun kanssa kävi. Yhtä kärvistelyä tosiaan noiden selkä ja pakarakipujen kanssa. Ja nyt viime yönä sitten supistelikin taas. Että näin. :|
Vauva on ollut nyt viikonlopusta asti hiukan rauhallisempi kuin aiemmin. Potkii siis kyllä ja useinkin liikkuu, mutta ei semmoinen ikiliikkuja koko aikaa. Ei kai tästä tarvitse huolestua?

santrra: Mulla oli nyt rv 23 paikat pehmeet, niinkuin on ollu kahessa ekassakin raskaudessa tosi aikaseen. Ihan on tullu täysaikaisia lapsia.....

Pakkailuja pitäs vissiin alotella pikkuhiljaa, ollaan lauantaina lähdössä mökille viikoksi =) Mukavaa vaihtelua tähän arkeen. En vaan tiedä oikein mitäs siellä vois lapsiperheen kanssa viikolla tehdä, kun ei ole sielläpäin tullu oltua ikinä. ELi jos joku tietää mitä vois tehdä Varkaus-Mikkeli-Savonlinna alueella niin antakaas vinkkejä :D Ainaki mies aiko moottorikelkan vuokrata että saavat lasten kanssa sillä ajella, ite tuskin tohtii niin möykkyseen kyytiin mennä, eikä sitä vissiin oikein suositellakkaan raskaana ollessa?

Vauvantarvikkeita ei olla vielä paikoilleen laiteltu, kun ei olla saatu ystäviltä vielä niitä mitä on ostettu, mut loman jälkeen pääseen jo niitäkin hypisteleen ja laittamaan, kaikki kai sitä on sitte valmiina jo, lukuunottamatta jotain pientä tilpehööriä :D

Supisteleen edelleen aika herkästi, pikkumutkan ku kävelee niin se on siinä sitte. Lisäksi tuota paineen tunnetta on muulloinkin nytten kun supistusten aikana :/

Vointeja kaikille! :heart:

sarbba rv 27 :heart:

Hurjasti tsemppiä kaikille supistelijoille ja saikkulaisille! :hug:

Täällä on kaikki kolotukset hävinneet ja eilenkin viuhdoin koko päivän paikasta toiseen pää kolmantena jalkana korollisissa saappaissa... Alkaa jo epäilyttää ollaanko tässä vieläkin raskaana. Vauvakin on ollut aika hiljainen, vaikka olen kyllä tuntenut useita kertoja päivässä ainakin jotain. Voiko olla että jo tässä vaiheessa (30. vk) vauvan liikkumatila olisi pienentynyt eli ei enää melskaisi niin paljon?

laiskasti tulee tänne puolelle kirjoteltua mut kuikkimas aina välillä tulee käytyä. tääl oli tiistaina kontrolli tuosta ku noi aiemmat ennenaikaisia muksuja. ja tämäkin poika näyttää merkkejä ulostulosta liian aikaisin. nyt oli sit tullu valtava takapakki. kohdun sisäsuu auennut..en tiedä nyt tarkalleen paljonko. mut lääkäri tilanteesta tosi huolissaan.
kohdunkaulakin lyhentynyt hurjaa vauhtia. alle 2cm enää jäljellä. osastolle olisin heti joutunut mutta kun on noi kaksi muksua kotona eikä ole päiväksi hoitajaa mistään niin miten sinne pystyt jäämään makaamaan.
ens maanantaina ny uusi kontrolli tuosta mihin tilanne etenee. täytyy toivoa et pysyisi nyt eis pari viikkoa paikallaan et saisi vähän viikkoja lisää. :(
kortisonia olisivat pistäneet mut ku sen paras vaikutus on 1 vrk-7vrk teholleen ja vauvan pitäisi siihen väliin syntyä sitten.
maanantaina katsovat uudelleen sit joko ruvetaan antamaan sitä. tai jos tilanne ei rauhoitu tai supparit lisääntyy niin heti polille. uhka kun on nyt nii todellinen ku olla ja voi.
ja sit saapi potea huonoa omaatuntoa ku yrittää tätä omatoimista lepäämistä kotona.
mut ku pakko on noita kahtakin ajatella, en voi vaan jäädä sinne ja jättää ukkoa miettimään miten saapi asiat tääl kotona toimimaan. :(

te joille on sitä kortisonia laiteltu niin pistetäänkö se mihin kohtaan kroppaa??

nemika+jäbä 30+4

Voi hitsi nemika! Toivottavsti vielä edes pari-kolme vikkoa pysyisi sisällä!! Onneksi kuitenkin noita viikkoja on jo yli 30, mutta eikös keuhkojen kannalta olisi parikin lisäviikkoa tässä kohtaa arvokkaita? Tsempitykset ja :hug: !!

weiss
Tsemppiä nemika! Täälkin on jouduttu pohtimaan paljon tuota sairaalaan joutumista, juur tuon auenneen sisäsuun takia ja sovittu, että jos määräys käy, niin asiat kotona hoidetaan jotenkin. Vauvan vointi kuitenkin pääasia.

Äippäpolilla tänään käyty. Tilanne on pysynnyt suht hyvänä. Sisäsuu ei ole auennut lisää, eli on auki tuon 1,1cm ja kohdunkaulaa jälellä vielä 3cm. Vauva voi hyvin ja painaa jo n. 1400g. Painoarvio kulkee siinä keskikäyrän yläpuolella. pakkolepo jatkuu, en siis saannu lupaa "lenkkeilyyn"! Kahen viikon päästä kontrolli ja jos vielä asiat on levolla hoitunnu, saan n. viikolla 33-34 alotella "reenaamisen" :LOL: ! Toki aina voinnin mukaan. Jotenkin tuli sellanen olo, että kaikki alkaa kääntyä parhain päin ja nyt voin rauhallisin mielin ruveta laittamaan pienelle paikkoja valmiiksi ja alkaa oottamaan pienen maailmaan saapumista.

weiss ja pikkuinen 29+2

Yhteistyössä