TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Jossu-71, vai vesijuoksua, pätevä laji... mut mitäs jos paikat onkin jo lähteneet avautumaan.... :eek:

Joo, se maksimiarvo paastosokerille on se 5,5. Mulla on ihan sama juttu, kiukuttaa toi 5,6-5,8 missä se pyörii ainakin kolme päivää viikossa... prkle! Ruokien jälkeiset arvot mulla on erittäin hyvät, ei mitään ongelmaa.., mut sit aamulla... kyllä tulee huonolle tuulelle samoin tein...

Mä liikun ihan kohtuupaljon kävellen ja nyt tää muutto tietty tuo lisää liikuntaa (ja kremppaa sit öisin), mut en mä muuten...

Mä olen kanssa miettiny, että mulla on kolme täysin normaalipainoista frendiä synnyttäny vuoden sisään ja lapset on ollu tosi isoja, et vähän on kyseenalaistanu tota seulontamenetelmää... ku kukaan niistä ei ole joutunu seulaan painonsa perusteella...

että näin...

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Jossu-71, vai vesijuoksua, pätevä laji... mut mitäs jos paikat onkin jo lähteneet avautumaan.... :eek:

Joo, se maksimiarvo paastosokerille on se 5,5. Mulla on ihan sama juttu, kiukuttaa toi 5,6-5,8 missä se pyörii ainakin kolme päivää viikossa... prkle! Ruokien jälkeiset arvot mulla on erittäin hyvät, ei mitään ongelmaa.., mut sit aamulla... kyllä tulee huonolle tuulelle samoin tein...

Mä liikun ihan kohtuupaljon kävellen ja nyt tää muutto tietty tuo lisää liikuntaa (ja kremppaa sit öisin), mut en mä muuten...

Mä olen kanssa miettiny, että mulla on kolme täysin normaalipainoista frendiä synnyttäny vuoden sisään ja lapset on ollu tosi isoja, et vähän on kyseenalaistanu tota seulontamenetelmää... ku kukaan niistä ei ole joutunu seulaan painonsa perusteella...

että näin...
Juu, ja mulla toi paasto arvo oli 5,3 kun raja kuulema on 4,7, keles sentään. Mun aiemmat lapset on olleet 3650, 3050, 3840 ja 3460, mutta kun koko ikäni olen norsun verran painanut. Toisaalta teen edelleen jalkaprässiä 155kg:lla ja penkissäkin on pitkillä sarjoilla 40kg, "cooperissa" matolla viikko sitten 2500m. En mielestäni ole täysin paskassa kunnossa, vaikka liitoskivut ja supistelut on estäneet pitkät juoksulenkit nyt raskausaikana (ja luntahan täällä ei ole näkynyt), lauantaina työntelin vaavia rattaissa pari tuntia, 1,5h salikäynnin jälkeen, että kyllä satunnaisesti tulee tota pitkäkestoistakin rasitusta (onhan mulla myös kaksi vasikan kokoista palveluskoiraa).
Mutta silti mun paino nousee, en pysty vaan kiduttaa itteäni pelkillä porkkanoilla ja appelsiineilla, nälkä on jatkuvasti ja päätäkin särkee, vaikka juon vettä litratolkulla. Musta alkaa tuntua, etten vaan saa tota painoo nyt pysyy paikallaan (kaikista edellisistä on myös noussu yli 10kg, nyt ollaan viidessä, plääh...

Aurinkoista päivää kaikille!! :wave:

Tuosta vesijuoksusta, niin olen miettinyt että onko se edes mahdollista raskaana ollessa, eikö se vyö paina massua? On tehnyt monesti mieli kokeilla, mutta uskallusta ei ole ollut.

Täällä on ollut menkkamaisia kipuja eilis illasta lähtien, vaikka levossa olen ollut koko ajan :( Ja lisäksi on parisen viikkoa ollut tosi heikko olo ja päähän koskee päivittäin. Rautatablettejakin olen syönyt jo kuukauden päivät, että puutosta ei pitäisi olla. Mistähän lie johtuu, onko muita joilla tällaisia vaivoja?

Pitääpäs tästä lähteä sänkyyn haaveilemaan ulkoilusta, auringon pirulainenkin paistaa niin ärsyttävän ihanasti :D :p

santrra 30+2

Pitkästä aikaa!

Onpas ollu aktiivistä täällä, kiva! Olin kans eilen neuvolassa ja th sanoi et nyt ala nauttia kun sun raskaus on ihan oppikirjasta..! Vai niin. Noh, olihan tuo hämmentävä kuulla. Tosin sit mietin et eihän mulla tosiaan muuta oo kun noi supparit ja jos sekin kerta ok, niin mikäs tässä. Vaikeeta vaan välillä olla pelkäämättä kun aika tiukkaan ottaa vatsasta ja säteilee reisiin ja selkään. To meenkin jo taas ultraan (tavalliseen) kun tarvitsen sen läääkärintodistuksen ens viikon lentomatkaa varten. Saa sit siellä viel kattoo et kaikki ok.

Painoa tullu nyt 700G/ vk, mut tuo th sanoi et sitä ei kannata ajatella ollenkaan, eli ok, kuulemma vois tulla enemmänkin (kiitos tämä riittää!!!) Hemppa 131 eli noussu taas edelliskerrasta ja verenpaine 133/ 75 ja sf 27. Sydän sykki vahvasti. Kaikki siis hyvin.:heart:

Vakuutuksesta: tehtiin kans vertailua vuoden alussa ja otettiin Pohjantähti, koska etuudet olivat parhaat. Ilman omavastuuta ja syntymättömän lapsen vakuutus. Varmistin viel tuota matkaa varten asioita ja hyvältä vaikuttaa! Monilla ystävillä on kans sama ja hyvää olen kuullut.

Rakkausvauva: kokeile ainakin pidemmille automatkoille lentosukkia, itsellä auttaa hyvin eli ei tule turvotusta ollenkaan.

Saatiin vauvantarvikkeita omaks ystäviltä eli nyt alkaa olla kaikki kasassa. Äippä-paketti ilmoituskin tuli eli sekin puoli ok. Papulainen potkii paljon ja toissapäivänä sain sen kantapäästä kiinni vatsan läpi - uskomatonta! :D

Voikaa hyvin - ja ulkoilkaa mahdollisuuksien mukaan ihanassa kevät-auringossa =) !

t. eeti+pupu 29+4 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja kriisi:
Juu, ja mulla toi paasto arvo oli 5,3 kun raja kuulema on 4,7, keles sentään. Mun aiemmat lapset on olleet 3650, 3050, 3840 ja 3460, mutta kun koko ikäni olen norsun verran painanut. Toisaalta teen edelleen jalkaprässiä 155kg:lla ja penkissäkin on pitkillä sarjoilla 40kg, "cooperissa" matolla viikko sitten 2500m.
Jupsii, mä nostan noista suorituksista hattua sulle :)

Nyt kyllä alkaa hämäämään noi arvojen rajat... Miksi noin poikkeavat... hmmmph....

Koittakaan kanssa sisaret kestää heitän vielä pätkän näihin korkeisiin sokereihin.

Nyt näyttää taas siltä, että neuvola ja sairaala kohtaisia eroja noissa paasto arvojen rajoilla kuten monessa muussakin esim noissa ultrajutuissa on huomattu olevan.

Jos meilläkin olis ollut toi sama 5,5 raja olisin jäänyt sen alle enkä joutuis stressaan, kun ruokavalioni in neuvola tädin mukaan kuitenkin jo ihan ok.

kriisi: Mä en ole itseäni kiduttanut pelkillä porkkanoilla ja appelsiineilla. Ihan normaalit lämpimät ruoat syön, mutta mulla ei vaan ole ollut niitä yltiöpäisiä pakko saada nyt heti kilo kaupalla suklaata/salmiakkia reaktioita joita noissa edellisissä raskauksissa on ollut vähintään kerran päivässä. Nykyisin pystyn pistämään naksupussinkin välillä kinni ettei tarvi aina pohjaan asti ahmia.

Neuvolalääkärihän viime viikolla vihjaili mun paastonneen, mutta siitä ei suinkaan ole ollut kyse. Paino ei vain ole noussut. Kaiken olen sit kuitenkin kuluttanut vaikka liikunta onkin ollut vähissä tai Hemuli on sen itseensä imenyt. Lääkäri jopa ehdottomasti kielsi paastoamisen, kun silloin jotkut raskaudelle haitalliset hapot tai muut nousevaat liian korkeiksi.

Jossu & Hemuli 27+0

Moikkelis taasen!

Viikonloppu vierähti isän helmoissa :) Nyt sitten on palattu takaisin "arkeen". Sairausloma jatkuu, eli issias ei ole juurikaan helpottanut. Huomenna lääkäriin, joka kirjoittanee lisää saikkua.

Oletteko katsoneet neloselta aamu- tai päiväsaikaan tulevaa ohjelmaa Meille tuli vauva? Mä en ole tunnustautunut herkistelijäksi, mutta kun tuon nyt aamulla katsoin, niin johan tuli tippa silmään, kun näytettiin synytyksestä. On se pieni ihminen vaan niin suloinen. Sitten kun tuohon osaa samaistua niin hyvin...

sarbba: Mä toivon kans, että posti yllättäis mut iloisesti ja lykkäisi luukusta ilmoituksen paketin saapumisesta. Odottava aika on pitkä!!! Vaikka nyt kun ajattelee aikaa takse päin, niin on se vaan kiitänyt ihan sikanopeesti!

Ollaan muuten jo joidenkin kanssa ylitetty 30:n viikon rajapykki, onnittelut meille siitä! Eiköhän tässä olla ansaittu jotain extraherkkua :)

Hei pari vinkkiä, jos jota kuta kiinnostaa: 1. Itkuhälytin/reaaliaikainen viedeokuva vehje on kuulema tarjouksessa Lidlissä, maksaa 39?. Nuo on kait aina kausiluontoisia nuo Lidlin tarjoukset, joten en osaa sanoa miten pitkään toi kestää. 2. Kehuin viime viikolla tehneeni puolukkapuuroa. Mies oli ostanut valmista Marlin Puolukka-Karpalo mehua (sisälsi myös rypälettä ja omenaa). Tein sit siitä puuron ja vatkasin. Oli aivan sairaan hyvä, kannatta kokeilla!!! Laitoin koko puolen litran pullon ja laimensin hiukan vedellä. Tee tänän uudestaan :)

Semmoista tähän viikkoon, palaillaan taasen :wave:

Päikkäri 30+1

Kriisi: Olen aidosti kateellinen. Että joku voikin vielä liikkua noin...Hikilenkki tekisi itselle poikaa mutta jo postilaatikolle kävely (matka 300m suuntaansa) saa sellaiset supistukset aikaan että vettä tulee silmistä ja pelko siitä että paikat avautuvat entistä enemmän saa vallan. Olet onnellisessa asemassa kun et joudu vaan makoileen ja märehtiin niin kuin allekirjoittanut täällä. Jos olisin tiennyt että tälläiseen tilanteeseen joudun olisin jo hellittänyt tahtiani paljon, paljon aiemmin. Jos niin olisin tehnyt niin ehkä nyt en olisi vangittuna punkan pohjalle... No jossittelu on turhaa. Kyllä pienokainen on taatusti tämän laiskottelun arvoinen - tuhat kertaisesti.

Tervehdys =)

Vieläkös mahtuu toukokuisten joukkoon uusi odottaja?
Sen verran voisin taustaa kertoa, että olen 31 v. ja esikoista odotan, perheessämme asustaa kyllä miehen 11v. tytär.
Laskettu aika on 18.5.
Odotusaika on mennyt omasta mielestäni loistavasti, eli olen voinut kaiken kaikkiaan hyvin.

Älyttömän väsynyt olen kyllä ollut, mutta syy siihen on hb:n lasku. Normaalisti on keikkunut tuolla 150-160 välillä, mutta nyt on tullut kokoajan alaspäin ja viime viikolla oli 113. Olen kyllä syönyt rautatabletteja jo reilun kuukauden, mutta silti on laskenut, vaikka olen noudattanut tarkasti ohjeita.

Sokerirasituksestakin täällä on puhuttu, itse siinä myös kävin ja paastoarvo oli meikäläisella koholla, muut oli ok.
Tuntuu tosiaan olevan erilaisia käytäntöjä eri neuvoloissa. Meillä raja-arvo paastosokerille oli 5,1 ja minulla se oli 5,2. Ohjeistusta sain mukaani viimeksi neuvolasta.

Onko kenelläkään muulla nyt raskauden aikana iho kuivunut reilusti?
Minulla on varsinkin kasvojen iho aivan kuiva ja hilseilevä, vaikka olen lotrannut koko talven ajan paksuilla apteekin voiteilla ja vettäkin juon reippaasti pitkin päivää. Olisikos hyviä vinkkejä tarjolla?

Ulkona on aivan ihana ilma, olis niin mukavaa lähteä koirien kanssa ulkoilemaan, mutta eipä auta muuta kuin töissä pakertaa....vielä 3 viikkoa olisi tätä jäljellä ja sitten lähden kertyneitä lomia viettämään.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille =)

äitiliini08 & toukka rv 28+2

Heipsulivei :D
ihana aurinko päivä =) . kiitos turvotus kommenteista,en ole enää niin ihmeissäni :)
odotan kovasti myös,milloin pakkaus on noudettavissa, kun viikko sitten tuli kelan päätös,haluis niin kovasti päästä tutkailemaan niitä pikkupikku vaatteita. joitain on tullut osteltuakin :) .
Voi hitsi, eeti oli saanu vauveliaan kantapäästä kiinni :D , ihanaa, !!!
kyllä meilläkin vauveli myllää ja taitaa tulla tosi iskän tyttö, kun sille varsinkin potkuttelee, vaikka nukkuis, ni isukki kun tulee ja höpöttää ja kädellä silittelee masua, ni johan alako vimma :D
Aurinkoisia fiiliksiä, eikä supistella älyttömiä, eihän? =)

rakkausvauva 26+5

Hemputti, ku kaikille on annettu eri rajat... Joissain näköjään ollaan tiukempia ku toisissa... tai sit se menee jotenkin yksilöllisten erojen mukaan niistä testeistä, ku ylittää arvon 5. Mulle sanottiin toi 5,5 arvo kättärillä ja se voi tietty olla se, että likka oli pikkasen köykäsempi ku mun viikoilla pitäis olla... en mä tiiä. Pikkasen hämmentävää tää.... :eek:

Joo, kiitos Jenni. Mulla on koko ajan pelko persuksissa, että tää lysti loppuu. Viimeksi jouduin lepoon vähän ennen äippäloman alkua, tosin silloin verenpaineen takia. En edes osaa kuvitella millaiseksi mun syöminen sitten menis, jos joutuisin sänkyyn (haaveiluksi). Toisaalta, joskus, kun mulla on ollut treenitaukoja, mun paino on lähtenyt laskuun, että tiedä häntä. Mulla olisi kyllä vaihtoehdot aika vähissä, jos joutuis sänkyyn, koirat pitäis antaa jonnekin ja herra 3v pitää kuitenkin saada hoidettua, no, toivotaan ettei mennä siihen. Viikkoja on kuitenkin vielä hirveesti edessä.

Ite oon vähän kateellinen Jossulle, jos kerta saa vielä syödä ruokaa eikä liho. Siinä ilmeisesti tää mun ikä on se suurin tekijä. Joka vuosikymmenellä saa pudottaa 500kcal päivä annoksesta, pysyäkseen samoissa lukemissa kuin edellisessä.

kriisi + typsy 26+3

Vielä oli pakko tulla "leveilemään" et äippä-pakkauksen saapumisilmoitus tuli ;) !!! En jaksais millään odottaa iltaan et mies hakee sen postista :p Sain siis ilmoituksen siitä vajaa viikko sit et aika nopee tuli. Toivottavasti tulee teille muillekin, jotka sitä kiivaasti odotatte. :xmas:

äitiliini: kokeiles Lumenen C-vitamiini tehoöljyä iltaisin. Mulla auttaa hyvin, eikä oo mikään älyn kallis inovestointi, kuten monet noista vastaavista tuotteista on.

Vink-vink, jos ketä siis kiinnostaa tälläiset tuotteet: Tilasin äsken yöimetyspaidan vauvauvan nettikaupasta 29 eur. Kuulin, et tuollainen on aikas hyvä, samoin alle sellaiset yöliivit, jotka menee ristiin tuosta edestä ja voi vaan "nostaa" ylös: ne ajattelin etsiä tosin kaupasta. Lindexillä on muuten aika kivoja kuoseja noissa lasten vaatteissa, jos siis tykkää 70-l:n retrosta... Mutta näin ja pikaisesti iltaan et pääsen näpläilee äippä-pakettia!!!! :D :D

Voi eeti-onnellista! Pakkaus sisältää muistaakseni vaatteiden lisäksi myös pikku-tavaraa, jota meillä ei vielä ole, ja ajattelin sen jälkeen hommata muut puuttuvat ja tarpeelliset tilpehöörit. Apteekkikeikkakin pitäisi tehdä ja ostella kaappiin mm. suppoja ja sellainen kuumemittari, jolla olisi helppo mitata lämpö. Tuli tuossa just mieleen, et ei mulla ole noita imetysliivejäkään...

Pitäis kai lähteä linkuttamaan tuohon Alepaan mölöostoksile... Aikasmoinen näky kun tämä tyylilyyli lyllertää linkuttamalla etiä päin. Mut pääasia, et jotenkin pääsee :)

Eeti: mä kävin sen eilen ja se on ihana :heart: pesinkin jo peito, makuupussin ja petivaatteet =)

en mäkään oo imetysliivejä viellä hankkinut kun onhan tässä viellä parikuukautta aikaa ennen vauvaa...viimeksi ostin synnytyksen jälkeen kun vähän kasvoivat synnytyksen jälestä :D

yx hyvä ostosvinkki,eilen itse kävin henkkamaukasta ostamassa tähän välikauteen takin! vain 29,90 ja sellainen a-linjainen. kun itselläni ainakin rupes nyppimään, kun vain yx paksunpaksu takki mahtui kunnolla kiinni ja aurinkoisia päiviä ni ei oikein enää huvittanu pitää semmoista :p . värivaihtoehtoja oli paljon ja ihan normi osastolta, ei mamma. tyköistuva olkapäistä, mut levenee sit kunnolla alaspäin,joten kyllä vauvamasu mahtuu =) . oli kiva ku halpa, ni ei sit harmita ku lyhyt käyttöikä =) . et tämmöstä :flower:

kun joku puhui suppojen ostamisesta, niin eikö niitä saa antaa vasta 3kk ---> ? voi olla että olen tietty väärässäkin.. rakkausvauva juuri tulin tuolta kaupungilta päin ja taisin samanlaista takkia katsella mutta jätin vielä kaupan hyllyyn roikkumaan mutta luultavasti sen saa hakea pois sieltä ;) jos nyt oli sama takki, nii mielestäni sitä voi muutanki käyttää ku nyt ku on iso masu :D
ainut asia kaupungilla alkoi harmittamaan kun oli niin hieno aurinkoinen ilma ja tekisi niin mieli ostella kaikkia ihania kevät vaatteita mutta haaveeksi vain jää :(

Kiitti vinkistä rakkausvauva! Mä olen edelleen takkia vailla ja toi untuvatakki alkaa pian olla liian kuuma. Ja sitä paitsi se on jo niin kamalassa kunnossa, että joutaa tunkiolle. Höyhenet vaan pöllyää matkaa taitettaessa.

majj: Olit oikeassa, suppoja annetaan alle 3 kuukauden ikäiselle vain lääkärin ohjeen mukaan. Aikoinaan meidän pojalla oli kuumekouristuksia. Se oli jotain niin kamalaa, että sen jälkeen minulla on ollut aina jotain kuumelääkettä kaikille kaapissa.

Kääk tosiaan takki pitäisi saada ja välein alko melkeestään hiki valumaan ulkona tuossa talvitakissa..Mut jospa sitä sais aikaiseksi käydä katselemassa kaupungin tarjontaa loppuviikosta.

kiva ois tietää mitä tuo vesseli tuolla massussa oikein suunnittelee kun muljuaa ihan oudosti meinaakohan kaveri et ei enää viiti pää alaspäin roikkua..tai sit se ihmettelee et mitähän se mamma puuhaa kun askelsin vähän aikaa mun stepperilläni =) voihan se hyppyttää tuolla massussa :eek:

weiss
Tervetuloa joukkoon Äitiliini08 :flower: !!! Tänään parempi päivä.. Ihana aatella kuitenkin, kuinka pitkällä myö jo ollaan, vaikka kukas se sanokaan, että me supistelijat pyöritään täällä vielä kesäkuun vaihteessakin.. 30 viikko siis alkoi!! Toisaalta, kun aattelee, kuinka pian tuo aika on mennyt jo tähän asti.. Vauvahan on täysin valmis jo 8 viikon kuluttua. No, ihanan on aurinkoinen päivä, kevät sieltä saapuu..

weiss ja pikkuinen 29+0
:heart:

Weiss:Mä salaa kuiskaan et mä todellakin toivon hartaasti et 8 viikon päästä meitä olisi jo 4. älä kerro kenellekkkään :D mua pelottaa et jos menee yli ja sit se kuristuu siihen napanuoraan kun riskihän kasvaa kun yliajalle mennään :( . Kiva että sulla on parempi päivä ja kohta sun vaavi on jo niin iso et voit jo enemmän liikkuakkin ei haittaa vaikka syntymään rupeaakin..siis ei iha viellä mut muutamien viikkojen päästä =)

poika04 mä ihan vahingossa kuulin ton sun kuiskauksen :saint: mä toivon että 10vk menis silmänrapaäyksessä ja vauveli syntyis! =) meillä on 31.5 häät tiedossa johon kovasti haluaisin, mutta en millään isolla mahalla!

Tervetuloa äitiliini

Oikeassa olet, majj, noiden suppojen suhteen, joten ei mikään kiirus sen puolesta apteekkiin =)

Poika: mistä olet lukenut tuon tiedon, että napanuoraan kuristumisen riski kasvaa yliajalla?? :eek: silloinhan ne liikkeet nimenomaan vähenee eli luulisi olevan just päinvastoin.. ja oikeastaan, raskaus on yliaikainen vasta kun 42. viikkoa on täynnä...

Yhteistyössä