~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Aika vähän oireita on loppujen lopuksi ollut. Alussa oli paineen tunnetta alapäässä, hieman vatsakipuja ja rintojen arkuutta. Jossain vaiheessa rupesi väsyttämään. Sanon aina että oireita ei ole ollut, koska noista vähistä ohimenevistä ei mitään haittaa ole ollut.

Nt-ultrassa käytiin viime viikolla ja kaikki oli hyvin, turvotusta 1,1 mm. Verikokeiden tulokset olivat jo tulleet, riski on normaali (luvuksi tuli 1:3700). Sydäntä kuunneltiin, pituus ja päälakimitta otettiin.

Menen keskiviikkona neuvolaan, jossa varmaan punnitaan nyt toisen kerran. Kotona vaaka kertoi että olen laihtunut vajaa kilon ensimmäisen kolmanneksen aikana.

Roua Möppiäinen: Mulla kans sama että oon halunnu pitää salaisuuden rauhas. Meinaatko nyt ultran jälkeen kertoa? ja ajattelin kun yks tuttu odottaa ensimmäistään niin antaa hänen nauttia huomiosta rauhassa :D Olis jännä kattoa missä vaihees ihmiset kehtais kysyä oonko raskaana :p

Pakko surkutella, viime raskaudes oli merkintä 12 viikon alussa että oksensin viimeisen kerran. Olin niin toiveikas et nyt se lakkaa mut joo nyt olis 12+5 ja kaikki tuli taas ulos mitä aamulla sain syötyä. Olisin tosi ilonen jos olis oireeton raskaus :D Tarkottaakohan voimakkaampi oksentelu sitä et odottaa tyttöä, mä toivon et se olis vaan sitä :p

Ja mun ruokahalu on kadonnut kokonaan, pitäis melkeen joka ruokailun aikaan käydä kaupas et löytäs ees yhden asian joka maittaa. Sit väkisin syönti aiheuttaa sen et alkaa vaan oksettaa. Hedelmiä tekis mieli mut kaikki hedelmät tulee ulos samantien paitsi vesimeloni. Ja neuvolas viel käskettiin syödä paljon hedelmiä, ei onnistu ainakaa multa :p

Painosta, kotimittarilla olin 65kg kesällä enkä uskonut lihoneeni mutta neuvolas puntari näytti ekalla kerralla melkeen 69kg. Nyt kuitenkin paino on alkanut pudota tän oksentelun aikana. Kamalia lukuja, viime raskaudes paino nousi 10kg enkä enää palautunut siihen 58kg alotuspainoon :/ toivottavasti nyt ei tulis paljoa ylimäärästä painoa et joskus pääsis takasi tuoho 58kg :)

Katottiinko muilla ultras istukan paikka? Mulla oli edessä nii voi siis jo tuntea liikkeitä ja välillä jtn jo tuntunut :D

Onko joku hakenut nyt töitä raskaana olles? Jos haen max 1kk kestävään työhön niin pitääkö mun ilmoittaa raskaudesta työnhaussa? Työn alkaes oon jo lähes rv20. Kun tiedän monta jotka ei oo kertoneet ja ovat päässet töihin. Viimeks ku hain töitä raskaana (jotka olis päättynyt ennen äippälomaa) nii niin kauan oltiin kiinnostuneita kunnes sanoin olevani raskaana nii samantien hyvä ettei heitetty ulos haastattelusta :(

mymosa
Mä haen töitä ja vain toisessa paikassa aion kertoa raskaudesta (koska olen siellä ollut harjoittelussa nyt raskaana myös). Molemmat ovat osa-aikasia.
Jos siis pääsen haastatteluun asti.

Heippa hei pitkästä aikaa

Kaikille huonoja uutisia saaneille isot ja lämpimät halaukset, tiedän todellakin, ettei mitkään sanat auta, antaa ajan kulua.. :heart:

Yritän pikkuhiljaa hyppäillä mukaan, tänään 10+0 ja sain kotona dopllerilla sydänäänet kuuluviin, huomenna lääkärineuvola, jossa asialle vielä saa varmistuksen. Jos lekurikin sykkeen löytää, niin sitten kai jo täytyy ruveta vähän hellittämään tästä pelosta. Molemmat edelliset on menneet kesken 10+ viikolla, joten täällä eletään varsinaista piinaviikkoa.

Painosta on ollut nyt juttua. Mulla on sellainen tilanne, että oon tosi reilusti ylipainonen jo ennen raskautta, joten sokerirasitukseen joudun nyt jo heti 12-16 viikoilla. Painoa ei tarttis tulla raskauden myötä yhtään lisää, mutta neukussa sanovat, että jos 5-8 kilossa pysytään niin hyvä. Kaikkeni yritän sen eteen tehdä. Nyt pitäs myöskin sitten alottaa rd-ruokavalio ennaltaehkäsevänä ja liikuntaa lisätä kun pahin ellotus ja väsymys on voitettu.

Kaunista syyspäivää mammat!

Naive ja Sissi 10+0 POKS

Heti kun eilen tänne tuli vähän kirjoittelemaan oireettomuudesta niin heti kostautui.. Vkl:na ollu jo outoa tunnetta mahassa ja selkää polttanu ja nyt hieman pahentunut. Soitin neuvolaan ja huomenna meen neuvola-lääkärin juttusille, että mikä tilanne. Ite ajattelin ekaks, että johtuu sektiosta tulleista kiinnikkeistä, mutta neuvolatäti vähän tätä epäili. No huomenna lääkäri kertoo oman mielipiteensä sitten. Tänään käyn vielä labrassa viemässä pissanäytteen, kun viime raskaudessakin oli oireeton virtatulehdus, joka aiheutti vatsakipua. No, toivottavasti huomenna jotain selviää sitten.
Käyn aikasin nyt vaan meen tohon ekaan lääkäriin, oli varattu viikolle 12+jotain, mutta huomenna vasta 9+5. No parempi mennä nyt kun tarvetta on. :)

Painosta vielä, olin ihan normaali painon/lievän ylipainon rajoilla viime raskaudessa ja silti tuli painoa noin 20kg. Nyt oli muutaman kilon alempi lähtöpaino kuin viime raskaudessa, että katotaan tuleeko samaa tahtia sitten taas... :D

Olipa sekava kirjoitus. Siis nyt meen vaan kauheen aikasin tohon ekaan lääkäriin piti kirjoittaa, tuli jtn hassuja sanoja lisäks :D

Ja siis lähtöpaino raskauden alussa oli normaalipainon /lievän ylipainon rajoilla ja siihen päälle se +20kg vielä.

JonMa ja rouva Möppiäinen,hyvä etten yksin oo hättänen=)
Paino juuh,kyllä sitä vaan tulee vaikka miten yrittäis estää: /Ekas neuvolas(6+ viikol)1,5kg lähtöön ja nyt uskon että ainakin 2-3 kg tullut siihen päälle.Lähdöltä normaalipainoinen bmi tai olla 20 tai 21
Mä kerään aina näitä kiloja tässä alussa,suurimman osan koko raskausajan kiloista(näin ainakin mennyt ennen)ja sitten 30 viikon jälkeen nousee enää kilon kaks...
Mulle tää painon nousu on iäinen kriisi,vaikka hyvin tiedän että kuuluu asiaan kun kerta raskaana ollaan...

Sydäntä
ja sen virtauksia katsottiin nt-ultrassa.Kaikilla kerroilla ollut korkeet sykkeet vauvalla.
:flower:Uusille tervetuloa

Lily ja mini rv 13 mennään

Princessa luultavasti kerrotaan nyt ultran jälkeen ainakin joillekin :) Muutama muu on kaveripiirissä raskaana ja onhan se kiva, kun ei tarvi itekään enää piilotella ja yrittää vetää mahaa sisäänpäin :LOL:

Kiloista mulla lähtöpaino oli tasan kilo vähemmän kuin edellisessä, nyt ekassa neuvolassa paino oli noussu 1,5kg. Eilen kävin puntarilla ja paino oli taas lähtölukemissa, turvotus vaikuttaa mulla helposti 1-1,5kg päivän aikana. Paino nousi edellisellä kerralla tasaisesti mutta lopussa iski turvotus kilo/viikko tahtia..

Herkkuja haluttaa mutta olen yrittänyt olla syömättä. Syön sen sijaan runsaasti hedelmiä ja omatekoista sokeritonta mehua. Jään todella helposti koukkuun makeaan, minkä vuoksi olisi helpompi olla syömättä kokonaan :) Välistä on kyllä ihan pakko herkutella :D

Tervetuloa uusille!

Painosta: Mulla paino oli eilen illalla -4kg lähtöpainosta. :( Ja tuntuu että syön jatkuvasti, tosin enimmäkseen hedelmiä. Mitään lämmintä ruokaa ei tee mieli vieläkään.

Omaa napaa:
Onneksi se vuoto on pysynyt nyt taas poissa. Silti joka vessareissulla jännittää ja muutenkin tulee tarkkailtua ihan liikaa kaikkia tuntemuksia. Supistuksetkin tuli taas kuvioihin, harvakseltaan ja lähinnä epämukavia eikä kipeitä joten jospa se tästä... Pitäis olla stressaamatta, sehän on helppoa. :D :D :D

Minkäställevoi ja mussukkatyyppi 12+3

Tulin vaan pikasesti kertomaan et nt-ultra on 11.11 klo 9.50. Olisin halunnu mielummin iltapäivä ajan. Sit oisin voinu viedä pojan omille vanhemmilleni hoitoon. Näin aikasin se vois herättää kummastusta... Ja miehen vanhemmat taas asuu 30 min-1,5h päässä.
Noh, ehkä viedään mun vanhemmille...sit olis pakko varmaan kertoa niille.

mua jäi kuitenki sit häirii se ettei neuvolassa saatu sydänääniä kuulumaan :( niin lupasin ittelleni etten ressaa tästä ja neuvolatätiki sanoi ettei välttis kuulu vielä, mut silti.. voi miksi niiden piti kuunnella ne? jotenki kummiski jäi olo että niiden pitäis kuulua mut täti yritti vaan rauhotella mua..

enää on onneks 3 päivää ultraa, mut tiiän etten saa nukuttua 3 yönä kunnolla ku mietin tätä asiaa :(

pelokas tiuhti ja pikku T 11+1

mymosa
Tuota mäkin pelkään, ettei sieltä huomenna kuulu mitään :( Eikä nyt ois rahaa mihinkään ultraankaan. jos ei sitten äitipolille pääsis.

tiuhtille tsemppiä ja jaksamista ultraa odotellessa.

• Tykkää
Reactions: tiuhti_
Ei kannata murehtia niistä sydänäänistä. Meillä oli vaikeata saada kuuluviin ultrassakin ekalla kertaa, kun pikkuinen riehui mahassa niin kovasti. Piti odotella rauhoittumista, ennen kuin äänet saatiin kuuluviin.

Äitiysneuvolassa eivät kuunnelleet, koska laite oli niin huono, ettei välttämättä olisi kuulunut. Sanoi että ei halua huolestuttaa turhaan. Joten ihan normaalia ettei välttämättä kuulu.

Viimeksi muokattu:
Painosta. Aika lailla tasaisena pysynyt. Neuvolan vaaka tuntuu lihottavan mua n. 1,5kg :(. Tosin ensi viikon neuvolassa on varmaan lukema noussut, kun mulla on ollut vähän herkuttelukausi menossa. Hampurilaisia ja jäätelöä tuntuisi uppoavan aivan kuinka paljon kehtaisi syödä. Yritän vältellä kiusausta mutten aina onnistu.
Tuanni ja Mörri 13+4

minkäställevoi se on tosiaan helpommin sanottu kuin tehty, että osaisi ottaa rennosti ja yrittäisi olla jatkuvasti murehtimatta. Ihana kuitenkin kuulla, että ultrassa kaikki näytti olevan hyvin ja vuotokin on nyt pysynyt poissa :)

tiuhti, inhottava tilanne, vaikka uskon kyllä, että kaikki on hyvin masussa. Olen kyllä useastikin kuullut, ettei sydänääniä välttämättä ole saatu kuulumaan neuvolassa, eli niinkuin Mena77 edellä sanoi, ihan normaalia, ettei välttämättä kuulu. Koita nyt jaksaa nuo kolme pitkää päivää ultraan saakka :heart: Onneksi ei kuitenkaan sen pidempi odottelu ole (vaikka tiedän, että tuokin tuntuu ikuisuudelta, varsinkin jos ei saa nukuttua...).

Omaa napaa:
Täällä tuntuu raskaus todellakin odottamiselta. Tuntuu, että aina on seuraava etappi, jota odottaa kuin kuuta nousevaa. Ja nyt siis ei meinaisi millään odottaa tuohon 11.11. kun on nt-ultra. Meinasin jo varata yksityiselle aikaa tähän aikaisemmin, mutta onneksi sain sitten hillittyä itseni. Onhan kuitenkin 6+6 viikolla käyty katsomassa, että pieni on kohdussa ja sydän lyö. Nyt vaan toivottava, että kaikki on edelleen hyvin.
Tilasin Angelsounds dopplerin ja sain sillä tänään kuulumaan tsuk-tsuk-tsuk tyylisen tasaisen, nopean (n. 170) äänen, äänet kun oli täysillä niin kuului. En tiedä, voiko vauvan syke kuulua jo näin aikaisin, mutta oma syke tuo ei tietysti ainakaan ole (kuului eri kohdasta, 83 lyöntiä/min). Ja erottui noista tuulen kuuloisista ja hitaammista "viuh viuh" äänistä selkeästi. Sain kuulumaan aamulla ennen kuin olin syönyt tai juonut mitään, illalla ei ole kuulunut. Ja tosiaan aamullakin sain kuulumaan hetkeksi, katosi taas, jouduin aika kovaa painamaan että löysin uudelleen, ja sitten taas karkasi. Ehkä 20 sekuntia kuulin yhtäjaksoisesti parhaimmillaan. No, on vielä vähän arvuuttelemista mikä ääni on, mutta kovasti kuulosti samalta kuin malliäänet sykkeestä netissä.

Painosta, oma paino siinä rajalla että onko normaalipaino vai lievä ylipaino, eli mielellään ei saisi kauheasti nousta. Edellisessä raskaudessa nousi hurjat 24 kiloa (huh), mikä kyllä tippui melko nopeasti pois, lukuunottamatta noin 4 kiloa joka jäi sitten pysyvästi. Nyt ennen raskauden toteamista tuli painoa jonkun verran kun oli useampi keskenmeno ja tuli syötyä ehkä vähän suruun, sellaista lohtusyömistä. Nyt on siitä sitten raskauden aikana tippunut noin kilo. Yritän jonkun verran painonnousua hillitä, mutta en kyllä millään laihiksella olla. Eli yritän syödä terveellisesti ja jonkun verran käydä kävelemässä.

Mutta nyt iltapalalle ja sitten pikkuhiljaa nukkumaan. Hyviä vointeja kaikille :heart:

vauvaqme & pikkuinen 8+5

Viimeksi muokattu:
Hei taas pitkästä aikaa

Taas hengessä olen ollut mukana ja juttuja lukenut. Kaikenlaista tässä tapahtunut. Appivanhempien luona oltiin reissussa ja pääsin tutustumaan brittiläiseen sairaalankin sen aikana. Omaa napaa lisää lopussa. Yritän nyt ensin vastailla juttuihin, mistä on ollut keskustelua.

Todella isot halit kaikille menetyksen kohdanneilla :hug:
Ja Neiti80 onnea tuplaodotuksesta :hug:

Vakuutus otetaan jo ennen syntymää. Tai meillä siis Tapiolassa vakuutukset ja sieltä kun ottaa 3kk ennen laskettua aikaa, niin on lapsivakuutus voimassa heti lapsen syntymän jälkeen. Näin tehty ennenkin. Ja hyväksi havaittu, vaikka ei vauvoina/syntymän jälkeen olekaan ollut mitään ongelmia heti. Kuopuksella korvatulehduskierre ja tuubit nyt korvissa.

Lastenhoito kyllä järjestyy synnytyksen alettua. Yksi ystävä asuu melkein naapurissa tai sitten pari sisarustani voi ottaa lapset. Tyttö haluaa todennäöisesti mennä isänsä luokse silloin. Ja hän saa näin tehdä. Jos jo ei satu olemaan siellä. Mutta siitä en ota stressiä. Meillä myös ihana pph, jonka kanssa varmasti pystytään tarvittaessa sopimaan jotain, vaikka pojat ei enää vakituisesti olisikaan hoidossa. Mutta tuo tuskin tarpeen. Tai sitten äitini ottaa lapset.

Influenssarokotusta en ota. Pari vuotta sitten töissä piti ottaa se sikarokotus, josta mulla käsi tuli todella kipeäksi. Muutenkin sinä talvena tuntui olevan enemmän kipeä, kuin muuten. En ole rokotusta muuten ottanut, edes raskaana ollessa. Jos nyt satun sairastumaan, niin soitan vaikka anopin apuun lapsia hoitamaan. Mutta siis ulla jotenkin huono kokomus tuollaisista rokotuksista. Ei kiitos tänne. Kuitenkin oon ihan perusterve, niin en koe tarvetta.

Työnimenä meillä nyt vahvistunut tuo Ladybug. Mulla jotenkin niin vahva TYTTÖOLO. Mikään kuitenkaan ei oe varmaa, mutta en muistais, että aikaisemmista näin vahvaa oloa näin aikaisin ollut.

Oireita mulla ajoittain. Pahoinvointi nyt kyllä jo jäänyt eikä oikein mitää kuvotustakaan ole enää. Rinnat on arat edelleen ja yölläkin olen pitänyt rintaliivejä, jotta vähän antavat tukea eikä rinnat roiku, kun nukkuu kyljellään. Tyynyilläkin olen välillä tukenut.
Kutinaa myös minulla säärissä ollut, vaikka suihkun jälkeen rasvaan perusvoiteella joka kerta. Kuiva iho vähän kauttaaltaa, mutta varsinkin sääristä.

Ylipainoa mulla on, mutta silti farkut, joissa napit ei mene enää kiinni. Ja kyllä itse jo huomaan, että vatsa on kasvanut ja mieskin huomasi. Muut ei onneksi kuitenkaan vielä osaa katsoa (paitsi anoppi), niin ei ole tarvinnut kertoa.

Raskausarpia mulla jo ylipainonkin vuoksi, mutta kolmen kokonaisen raskauden jälkeen, on tämä vatsa menetetty näille arville. Mitkään voiteet ja öljyt ei enää pelasta. Mutta tuo kookosöljy kuulostaa kivalta, jos kerta vähän viilentäis.

Keikkalle menosta jotkut jutteli. Itse olen menossa marraskuun lopussa, joten silloin jo todennäköisesti näkyy selvästi raskauskin. Mutta siis tällaisille keikoille, kun menee tiettyä esiintyjää katsomaan, ei ole ollut muutenkaan tapana alkoholia juoda.

Li voimia ja haleja. Voi kun saisitte miehen kanssa sovittua. :hug:

Sitten (.)
Mistäs sitä alottais. Oltiin siis viime viikko (syysloma) miehen vanhempien luona. Lennot meni hyvin, vaikka yksin lensinkin kolmen lapsen kanssa. Olin aluksi suunnitellut, että mennään Helsinki-vantaalle bussilla, mutta se kestää sen 2,5 tuntia ja autola kuitenkin ajaa alle kahdessa tunnissa. Sit kanssa turvallisempaa lapsilla istua istuimissa ja nukkuivatkin päiväunet vielä siinä samassa. Ja oli kyllä kiva tulla takaisinki, ku pääsi omalla autolla kotiin, mutta siinä kohtaa en enää itse voinut ajaa.

No torstaina sitten joku mun riiviöistä oli jättänyt autot hienosti parkkiin portaisiin. Meillä kotona tämä siis kiellettyä ja poikien pitäisi tämä tietää. No tietenkin sitten kaaduin. Onneksi oli enää pari askelmaa jäljellä, ettei sattunut pahemmin. Mutta siis mulla nyt oikea käsi kipsissä ja kyynärluu murtuneena.

Kipsi on kuusi viikkoa. Saan pois joulukuun alussa. Sairasloma siis ainakin sinne asti ja varmaan jatkuu vielä pari viikkoa ton jälkeenkin, kun eihän kädellä vielä heti pysty nostelee. No kai se sitten tässä menee. Hieman vaikea tosiaa kirjoittaa tekstiäkin ja käyttää hiirtä. Oikea kätinen siis olen. No onneksi lapset sen verran isoja, että ei tarvitse kantaa ja nostella.

Onneksi ei tarvinnut kättä leikata. Mulla samassa kädessä ollut veneluunmurtuma (peukalon ja ranteen välissä oleva pienen pieni luu) ja se operoitu 6 vuotta sitten ruuvilla ja luusiirteellä.

Lisähaasteen siis elämään tuo se, että mies viikot poissa kotoa ja välillä jopa 10 päivääkin.

No siellä ultrasivat tietenkin sitten, kun olin kaatunut. Pikkuisella kaikki hyvin. Ja tosiaan yksi tyyppi sieltä vilkutteli. Sikäläisen lääkärin mukaan vastasi sillon 11+5, mutta omien laskujen mukaan nyt menossa 11+4, joten mennään nyt vielä sillä. Ensi maanantaina siis nt-ultra, joten odotan sieltä sitten parempaa varmistusa.

No ei siinä vielä kaikki. Lauantaina mieheni veli ja tämän puoliso joutuivat autokolariin. Ei mitenkään heidän syy. Joku rattijuoppo. Molemmat loukkaantuivat. Tämä puoliso mursi reisiluunsa, mutta muuten voi hyvin. Mieheni veli taas löi päänsä kunnolla. Aivopaineet nousivat ja tehohoidossa edelleen on. Nyt kuitenkin sain just vähän aikaa sitten tietää, että aivopaineet laskeneet ja huomenna yritetään herätellä, jos ei lähde uudestaa nousuun.

En tiedä mitä tässä nyt pitäisi tehdä. Eilinen päivä oli kaikin puolin sekava. Onneksi siskoni mies tuli ystävällisesti lentokentälle bussilla ja ajoi meidän auton kotiin turvallisesti, ku en yksi kätisenä ajaa. Olisi kuitenkin tehnyt mieli jäädä Englantiin, että tietää, mitä miehen veljelle käy. Kuitenki mulla myös tietoa asioista, joten paljon tukeutuivat minuun heti onnettomuuden jälkeen. No kuitenkin meillä jatkuu elämä ja tytöllä koulu. Tyttö tosin torstaina menee isänsä luo taas viikoksi, niin voisi tietenkin ajatella (ku minäkin sairaslomalla), että lähtis vielä poikien kanssa sinne viikoksi. En tiedä sitten.

Maanantaina on kuitenkin nt-ultra, joten ennen sitä ei voi mennä ja sit taas tyttö kuitenkin taas kotiin torstaina.

Jos jotain positiivista haluaa asiasta etsiä, niin että mieheni sentää siellä töissä tällä hetkellä viikot, joten pystyy olemaan lähellä veljeään.

No pojat vien pph:lle kuten on jo sovittu. Saavat yhden aterian siellä ainakin. Käsipuolena hankala keksia helppotekoisia ruokia varsinkin nyt kun miehen veli makaa teho-osastolla.

Kertomisesta vielä. Eli päätettiin miehen kanssa kertoa raskaudesta hänen vanhemmilleen. Anoppi tosi arvas jo pari tuntia ennen ku piti kertoa. Seisoin kuulemma sellaisessa asennossa ja kädet jotenkin suojasi vatsaa, että arvasi.
Samalla sai sitten miehen sisarukset kuulla asiasta. Tosiaan vasta kuitenkin kaatumiseni jälkeen asiasta kerrottiin ja kaikki oli sit heti huolissaan. Mutta onneksi kaikki siis hyvin.

Esikoiselle myös kerroin, sillä hän jo siis 10 vuotta ja tuntui epäreirulta kerto muille ensin. Hän otti asia erittäin hyvin ja innoissaan jo odottaa. Siskoa hän toivoo. Isän luona pikkusisko myös ja sanoo välillä, että ei kestä noita riehuvia poikia.

Pojille kerrotaan, kun on kuvamateriaalia. On ehkä helpompi ymmärtää asia niin.

Tulipas taas purkauduttua. Ja kyllä vei aikaa tämä kirjoittaminen tällai yhdella kädellä.

Mukavaa viikkoa ja poksumisia taas kaikillle
Terveisin Tuhkimo + Ladybug 11+4 (päästiin siis kaksinumeroisiin) :heart:

Viimeksi muokattu:
Huomenta :wave:

minkäställevoi, ihanaa kuulla että kaikki on niinku pitääkin, mie oon niin onnellinen sun puolesta :kiss: aivan mahtavaa! =) mun piti jo aikasemmin sanoa mutta jostain syystä on jäänyt sanomatta! :ashamed:

Tuhkimo81, laitanko ladybugin listalle? entäs tyttöolon? =) pakko vielä varmistaa ennenku lisäilen.. sulla on ollu tosi hurja viikko :O koitahan nyt pärjää sen kätesi kanssa siellä! :hug: ja miehesi veljelle tahdon lähettää onnenhippuja, toivotaan että kaikki menee parhain päin kaikesta huolimatta ja on ollut onni onnettomuudessa! kamalasti jaksamisia!

vauvaqme kiitos sanoistasi :) minä uskon että löysit vauvan sykkeet! =) meinaan tuskin mikään muu lyö niin nopeaan ku pikkasen oma syke ;)

Mena77 , mä tiedän ettei pitäis ressata :( mut silti iski vaan paniikki.. huoh : / ja neuvolatäti kumminki sanoi että kuuli jotain, mutta koska en itse kuullut kunnolla niin en osaa luottaa siihen.. kiitos :)

mymosalle tsemppiä tähän päivään :) ja niinku mullekkin sanottiin, ei ne välttämättä kuulu! mutta tiedän että paniikki siitä tulee jos niitä ei kuule.. kiitos tsempeistä =)

(.), juuh, uneton yö siis takana, kaksi edessä, eli kaksi yötä ultraan! ja pelko persiissä.. voi luoja, tätä se siis on, odottamista koko ajan! niinku vauvaqme sanoi.. aika raastavaa sanon minä : / enkä olis ikinä uskonu, että minusta löytyy tällaisia tunteita sisältäni, miten jotain voi rakastaa jo nyt näin kovasti? mut sen lupaan, että jos nt-ultrassa kaikki on hyvin, loppuu mun ressaaminen ja alan nauttimaan tästä! siihen asti sallittakoon minun elää pelko persiissä :D

tiuhti ja pikku T :heart: 11+2

Tuhkimo81 nyt vaan jaksamista käden kanssa ja toivottavasti paranee nopeasti. Todella huonoa tuuria että kaikki paha sitten osuu samaan aikaan. Mutta kyllä se siitä varmaan taas.

Tiuhti on nyt vaan ihan rauhassa niiden sykkeiden kanssa :) Meillä kuului ultrassa todella selvästi kun lääkäri katsoi sillä virtausjutulla sydämen tarkan sijainnin, mutta itse en kyllä ole saanut kuulumaan vaikka kuinka dopplerilla kuuntelen. Tosin alan epäillä että meillä on tuossa dopplerissa jotain vikaa kun jotenkin omaki syke kuuluu siitä todella oudosti ja lukemat on outoja.

Tuossa ylemmässä olikin tuosta eli siis meillä tuossa nt-ultrassa katsottiin vauvan lisäksi sydämen sijainti ja muutenkin lääkäri sitä katseli. Sitten tutkittiin raajat ja lopuksi vielä katsottiin molemmat munasarjat.

(.) minulla myös takana uneton yö, jotenkin ei vaan uni tullut millään ja sitten kun tuli niin oli todella levotonta. Heräsin jo joskus vähän ennen viittä enkä saanut enää unta. Joten tänään siis tiedossa aika väsynyt päivä.
Eilen oli aivan hirveä päivä. Koko aamu meni taas oksentaessa ja loppupäivä sitten huonovointisena. Ja siihen ei auttanut mikään ::x Tänään olisin menossa lääkärin kanssa juttelemaan jos saisin kokeilla jotain lääkkeitä tuohon, kun eihän siitä mitään tule että jotkut päivät on tuollaisia. Tänään onneksi tuntuu olevan tiedossa vähän helpompi päivä. Terkkarissa oltiin heti sitä mieltä että pitäisi jäädä saikulle, mutta jotenkin edelleen se kynnys olla poissa töistä "vain" pahoinvoinnin takia on liian suuri.

Mutta nyt taas töiden pariin ja odottelemaan tohtorisedän tapaamista.

Sadettaja* ja Kääpiö 12+3 :heart:

Tuhkimo81,hui,on sinulla ollut hurjia ja kurjia tapahtumia:hug:Miten joskus asiat tuntuukin kasaantuvan ja monta asiaa tapahtuu samaan aikaan rytinällä,useimmiten just kurjat jutut:(Pikaista toipumista itsellesi ja miehesi veljelle:hug:Kovasti varmaan ajatuksissa asiat vaivaa ja kun välimatkaakin on!
Voimia ja rohkeutta siis vielä lisää:hug:
Onko sun miehesi siis kotoisin englannista?

Omaan napaan:D
Mulla alkaa oleen ihan pyöreä vauva masu jo.
Se näkyy ja odotankin vaan kuka uskaltautuu ensimmäisenä kysymään,tuleeko vauva...
Ja vauva liikkuu kovasti.Iltaisin alkaa potkutus varsinkin jos nojailen eteenpäin istuessa.Päiväaikaan en liikkeitä huomaa,autolla ajaessa välillä.Taitaa kuitenkin olla poika kun moottorin äänestä ja tärinästä innostuu:D
Tosi aikaisin alkoi taas tuntua liikkeet,mutta niin oli edellisessäkin raskaudessa,viikolla 12 ja aika heti selkeesti päivittäin.Ehkä mä vaan usean raskauden kokeneena oon sitten herkistynyt tuntemaan,mitä kehossa tapahtuu.
Ekasta kyllä tunsin suht ajoissa myös liikkeet,rv 15+

Nt-ultrasta vielä sen verran,että tosiaan katsottiin myös istukan paikka.On tälläkin kertaa takana ylhäällä.Siksikin liikkeet tuntuu varmasti herkästi.

Yhdessä raskaudessa mulla oli istukka kohdunsuun edessä,mutta nousi onneksi viikkojen kuluessa ylemmäs eikä estänyt alatiesynnytystä.

Mulla keisarileikkaus on ajatuksena kauhistus,kun alatiestä oon toipunut aina niin hyvin,mutta pakkohan sitä sitten jos jokin lääketieteellinen syy tulee....

Nyt täytyy alkaa soitella ultra yksikköön,täytyy siirtää rakenneultran päivää!

Lily ja mini rv 12+

LepikonHeta
Ihanan aurinkoita (vaikkakin ulkona pimeetä) huomenta :)

Sain tänään vihdoin aamusta kuuluviin ihana tsuk-tsuk-tsuk- äänen kotidopplerilla. Syke näytti olevan hyvin 126 pintaan pienellä ja kova huitomaan ja molskumaan <3 Oli tuleva isosisko vielä kotona, joten nyt on saanut isosiskokin ensimmäisen kuuloyhteyden vauvaan <3 Monena päivänä olen "tyytynyt" lopulta kuuntelemaan istukan ääniä, mutta nyt oli niin tasainen ja ihana ääni aamusta heti kuultavissa...

Lisäksi tänään lähdetään katsomaan tulisiko meille jouluksi uusi koti, ok-talokauppoja hieromaan... Aamupäivä menee syöpäsairaan, rakkaan ystäväni luona. Toisesta luovuttava, toista odotetaan elämään. Ristiriitaista :(

Mutta tuossa oli omaa napaa...

Influenssarokotetta en vielä ole varmaksi päättänyt. Olen rokotusvastaava meidän osastolla ja siellähän niitä kasa odottelee jääkaapissa. Todennäköisesti kuitenkin otan, odotan vain ensin rv 12+ täyttymistä. Se ei vielä heikennä tehoa ja ehtii hyvin.

Painon muutoksesta en tiedä... Mutta päivittäin kun on kuunnellut dopplerilla niin on kohdun kasvu hyvin huomattavissa. Nyt jo sellaset 5-7 cm häpyluun yläpuolelta ääni kuuluu. Pystyssähän kohtu vielä jonkin verran "tippuu" alaspäin. Etova, phv olo kyllä suuremmat herkuttelu on pitänyt aisoissa.

Moni meidän odotuksesta tietää, mutta loput huomatkoot itse :)

Mulle voisi kai päivittää poikaolo, vaikka muistutan koko ajan itseäni siitä, että tyttö voi olla todennäköisempi.

Heta+ IitaEemeli 11+3

mymosa
Huomenta vain..

Vielä ois jokunen tunti, ennenkuin pääsis neuvolaan..

Ihan h*lvetillinen yskä rantautunut meille, räkää riittää ja nyt tuntuu poskiontelotkin ihanan kipeiltä. Täytyy toivoo, että menis itestään ohi, eikä tarviis lääkekuuria hakea.
pelottaa vaan, että tää kauhea yskiminen satuttaa vauvaa :(

Miten onkin taas ihan perusnegatiinen olo..
Jotenkin musta tuntuu, että tuo kissakin lähtee kun vauva tulee.. alkaa mennä hermo siihenkin.. (vaikka erittäin rakas onkin).. Huomenna mieli taas iha eri.. Viime yön taas paukutteli kuopuksen huoneen ovea ja rymisteli pitkin pöytiä (mitä ei oo ikinä tehnyt), pitää vissiin alkaa pitää keittiön oveakin kii ja laittaa raksukuppi eteiseen..

13+1

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lisään tuohon aikaisempaani että tosiaan meilläkin katsottiin istukan paikka ja se oli takana ylhäällä ihan normaalisti.

Ja sitten luulen eilen illalla tunteneeni ekat liikkeet :) Kyljellään kun olin tuntui ensin ihan kevyt muljahdus ja sitten kun tökin niin tuntui että pikkainen tökki takaisin. Tai siis mahassa sisällä tuntui, ei vielä kädessä. Sitten kun oikein keskityin vähän aikaa niin mahassa tuntui ihan kun pieniä ilmakuplia ja tätä kesti jonkun aikaa. :) Voi kun olisi jo pienen liikkeet olleet, eikä vaan ilmaa mahassa :D

Tuhkimo81: Hui! Paranemisia sinulle ja läheisille!!!

Tiuhti_: Ei ne sydänäänet tosiaan välttämättä näillä viikoilla kuulu edes ammattilaisen kuunnellessa. :hug: Mutta se epävarmuus on kamalaa, tiedän. Yritä vaan olla luottavaisin mielin.

Omaa napaa:
Tänään on nt-ultra. HUI! Vaikka viime perjantain ultrassa tyypillä oli kaikki päällisin puolin hyvin on silti paniikki päällä mikä nyt on tilanne. Taitaa kuulua asiaan. :) Seuloihin osallistutaan (tosin aika tuli niin myöhään että en ehtinyt verikokeeseen sitä vaadittua 14 vuorokautta ennen joten lopulliset tulokset ei tule tänään ) mutta en usko että keskeytykseen mentäis jos jotain pielessä olisi paitsi jos sikiö olisi täysin elinkelvoton. Kamala edes ajatella tuollaisia mutta kun ei osaa olla ajattelematta. :(

Herkuttelusta:
Normaalisti olen herkuttelija mutta nyt kaikki makea ja suolainen herkku on ollut ällötys listalla joten eipä ole tullut herkuteltua. Paitsi eilen tuli sit syötyä reilu puoli litraa jäätelöä suklaakastikkeella. :p Eikä tehnyt edes tiukkaa. :D

Minkäställevoi ja mussukkatyyppi 12+4

Ai niin, täällä on ihan tyttöolo. En tiedä miksi mutta tytöltä tuntuu. Tällähetkellä. :heart:

• Tykkää
Reactions: tiuhti_

Yhteistyössä