~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

:hug: kaikille menetyksen kohdanneille ja epätietoisuudessa oleville!

Ja tervetuloa uudet odottajat!

(.) Täällä pahoinvointi on edelleen päivittäistä, nyt ehkä kuitenkin enemmän sijoittuu aamuun ja hieman vähenemään päin. Eilen oltiin nt-ultrassa, ja siellähän varsinainen linssilude mellasti :) Kätilö sai oikein kunnolla mahaa painella että sai kaverin kääntymään, koska toinen halusi näyttää meille vaan naamaansa :heart: Kaikki oli todella hyvin, ja pari päivää oltiin edellä, mutta LA ei muutettu. Tänään otin mammafarkut käyttöön, koska normifarkuilla en enää pysty istumaan töissä ilman että nappi olisi auki... Täytyy vissiin kertoa pomollekkin, koska eihän tätä mahaa enää kauaa piilossa pidetä...

Nyt takaisin työn tukkaan kiinni, kivaa viikonloppua kaikille!


Kiena & Tirri 12+1 (12+3)
 
Li
no niin siinä sitten kävi että mies joka juuri oli omien sanojensa mukaan päivällä ajatellut että ehkä tästä sittenkin voisi tulla jotain, veti palkokasvin nenäänsä kuultuaan eräästä tekemästäni virheestä (liittyy yhteydenpitoon exän kanssa, en kuitenkaan missään nimessä pettänyt enkä edes harkinnut, ainoastaan muistellut mennyttä aikaa ja sitä miten paljon kaikki vuodessa muuttui) ja tuli yöllä töistä kotiin, pakkasi tavaransa ja lähti :'(
vaikka rakastaa minua ja tahtoisi olla kanssani kaikesta huolimatta ei kuulemma mitään voi enää muuttaa eikä puhuminen auta enkä anteeksi voi saada. hänen yhteydenpitonsa entisiin on kuitenkin ollut sallittua ja minä yksin olen läpeensä paha eikä minuun voi enää koskaan luottaa jonka vuoksi ei kuulemma enää mitään toivoa :(

taitaa siis tänään olla edessä äidille kertominen, sillä äitiä tarviin.

miten kaikki voikin mennä näin pieleen!

reilun viikon päästä ekaan ultraan ja sekin pelottaa että mitä siellä näkyy :(

T: hyvin rikkinäinen Li :(
 
mymosa
Voi Li pieni :hug:
Sinä pärjäät ilma tuollaista miestäkin. Sulla ilmeisesti hyvät välit äidin kanssa ja äiti on sata kertaa parempi tuki kuin tuollainen mies.
Minusta sinä et ole edes tehnyt mitään virhettä. Menneitä saa muistella ja niistä saa puhua. Sinulla tuskin on ollut siinä mitään taka-ajatusta vanha suola janottaa tyyliin.
Mies on lapsellinen tampio jos ei tajua, että asioista voi puhua.

Koetahan jaksaa ja kyllä se pikku hiljaa alkaa hymyksi muuttumaan. Mies menettää, sinä et. Niin mulle sanottiin, kun lasten isän pihalle potkin ja nyt olen sitä mieltä itsekin. Minusta viis, mutta lapset, nuo maailman parhaat olennot :D
 
Voimia Li, kuulostaa valitettavasti siltä, että parempi on olla ilman tuollaista miestä. Tasapuolisuus, kunnioitus ja samat säännöt kummallekin ovat mielestäni parisuhteen perusta. Onneksi sinulla on äiti tukenasi, sulla ei ole mitään hävettävää! Kuten mymosa kirjoitti, mies siinä menettää et sinä!! Ota nyt ihan rauhallisesti, ole surullinen ja itke rauhassa. Muista kuitenkin, että sinulla on mahassasi maailman tärkein ihminen kasvamassa :hug: Tsemppiä myös ultraan! :)
 
Voimia paljon Li, todella ikävä tilanne tuossa vaiheessa, mutta toisaalta ehkä parempi ennemmin kun myöhemmin. Parisuhde ei voi toimia vain toisen eduksi, joten ehkä parempi että mies paljastaa todellisen karvansa sitten jo tässä vaiheessa. Mutta otat vaan rauhassa ja annat äidin olla tukena, niin eiköhän se siitä sitten helpota. :hug: Onnea ultraan.
 
Li muru :heart: minustakin parisuhteessa kuuluu olla YHTEISET pelisäännöt ja jos toinen suuttuu sellaisesta asiasta mikä olisi hänen puuhissaan ihan sallittua on minusta väärin :( itse miettisin että onko mies itse aikanaan tehnyt jotain typerää eksänsä kanssa jos tarvii kerta sinulle vetää palkokasvit nenään ja alkaa syyttämään luottamuksen puutteesta pelkillä omilla oletuksillaan ja ajatuksillaan! mutta tää siis on ihan vaan pelkkä oletus!!! ei siis kannata miettiä asiaa sen kummemin mutta toin vaan oman ajatukseni asiasta esille. minusta on ihan ok jutella eksän kanssa menneistä jos on kerta hyvissä väleissä :) samalla tavallahan ystävät muistelevat keskenään menneita aikoja! mutta toki siinä pitää muistaa se hieno raja, jottei mene vanhan suolan janoamiseen! mutta en usko että tässä oli siitä kyse! sie tuut pärjäämään yksin lapsen kanssa :) siitä olen aivan varma! koita murunen pärjätä :heart: mie ainakin kuuntelen täällä jos haluat asiasta puhua! ja hienoa että sinulla on noin hyvät välit äitiisi! hänelle voit varmasti purkautua asiasta ja ottaa hänet mukaan odotukseen :)

lily-rose, voi, ne liikkeet :heart: päivitänkö minin listaan kun oli punasella? =)

Kiena, onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: linssilude :cool:

Sadettaja*, toivotaan jotta pahoinvointi alkais kunnolla helpottamaan jo! :) itsekkin oon ollu aika lukkiutunut kotiin nyt raskauden ajan.. ensin oli pahoinvointi ja nyt sitten väsymys! ei vaan jaksa lähteä minnekkään vaan oman kodin soffan nurkka ja filtti on paras paikka, ja sänky :D


kysymys jo ultrassa käyneille: tehtiinkö se teillä mahan päältä vai alakautta, kenties molemmista?
 
mymosa
Meillä tehtiin nt-ultra mahan päältä. Sanoi, että koettaa ensin päältä ja sitten alalkautta jos ei oo hyvä, mutta hyvin onnistui päältäkin jo :)

Vielä tuohon menneiden muistelemiseen. Kun mulla on edellinen exä facebookissa kaverina ja hänen kanssa on joskus puhuttu menneistä. Puhuista päätellen exä ois halunnut (ehkä naisen puutteessa) säätää jotain ja toi monesti puheissaan esiin (vaikka toin esiin, ettei todellakaan kiinnosta). En lähtenyt tähän ikinä mukaan, mutta sanoin exän puheista myös miehelleni ja mies oli ihan et häh, oikeesti?? :D Joten luottamusta on ainakin mua kohtaan, tietää, etten ikimaailmassa lähtis pilaamaan millään tavalla sitä mitä meillä on, luotan siltä osalta myös mieheeni.

Joten kyllä hieman ylireagointia pakata tavarat edes puhumatta toisen kanssa asiasta ja selvittämättä missä siinä olikaan kyse.
 
Li
kyllä me puhuttiin ja yritin selvittää muttä hänen mielestään mitään ei ole enää tehtävissä eika asiaa saa korjattua. virhe oli vissiin se etten ollut tällä kertaa kertonut tästä yhteydenpidosta vaan hän kuuli tai siis toisin sanoen luki tämän exäni puhelimesta koska exä oli (samassa duunissa) mennyt leveilemään tällä asialla tyyliin et: kato muijas, haluu mut. eikä asia todellakaan ollut niin ja puheista päätellen exä on poistanut viestiketjusta oleelliset viestit ja jättänyt vain sellaiset joista todellakin voi saada väärän käsityksen tuolleen irrallisena.

voi elämä kun minä rakastan tuota miestä enkä halua häntä menettää tällaisen takia! miksi aina kaikki menee vaikeimman kautta enkä ikinä saa olla onnellinen vaan pilaan aina kaiken vahingossa :(
 
mymosa
No tuossa tullaan taas mun mielestä siihen, että miksi mies uskoo jotain leveilevää exää mielummin kuin sinua, omaa rakastaan.
Sinä tässä et todellakaan ole pilannut mitään. Minä voisin jopa soittaa tuolle exälle kivenkatkuisen puhelun, että mitvit!! haukkua muutamalla sanalla ja todeta lopuksi, etten todellakaan halua tuollasta paskapäätä takasi.
 
Li kuulostaa vähän siltä että se tämä exä haluaa sinut takaisin ja sitten ihan tahallaan nuo viestit näytti jotta sitten mies lähtisi. Ja varsinkin jos oli tietoinen että teillä on ollut asian kanssa ongelmia ennenkin. Mutta kyllä miehessäkin vikaa jos uskoo vaan tuohon exään eikä sinuun. Mutta voimia tosiaan nyt vaan.

NT-ultra otettiin meillä ensin mahan päältä, mutta sitten kun ultralaitteen zoomi ei toiminut niin otettiin alakautta. Mutta sitten alakautta ottaessa tuo zoomikin saatiin toimimaan ja pikkuisen mitat talteen. Oletin tuon alakautta ultraamisen olevan paljon epämukavampaa, mutta ainoan epämukavuuden aiheutti suht täysi rakko joka oli aika ikävän tuntuinen kun sitä sillä laitteella tökittiin. Mitä muuten tarkoittaa kun minulla tarkistettiin nuo munasarjat ja niissä oli molemmissa keltarauhanen? Estääkö se raskauden aikana noiden musasolujen irtoamisen?
 
yhdyn mymosaan Li!!! todellakin herää kysymys miksi miehesi uskoo jotain eksää ennemmin kuin sinua? ja todellakin soittaisin helkkarin kiukkusen puhelun eksälle ja sanoisin vielä että kai kerrot tämän miehelleni myös?

toisaalta, jos alan miettimään omalle kohdalleni asiaa miehesi näkökulmasta, toki suuttuisin hiukan miehelleni asiasta, varsinkin jos viesteissä on ollut kumminki hieman jotain epäilyttävää omaan korvaani ja asia on ollut salassa minulta.. mutta en minä tavaroita alkaisi pakkaamaan vaan keskusteltaisiin tietysti asiasta ja jos kävisi ilmi että kyse oli eksän typerästä tempauksesta ja aivan kaverillisesta keskustelusta, uskoisin tietysti omaa miestäni ja antaisin asian olla! toki haluaisin sen jälkeen, että mieheni ei enää pitäisi yhteyttä kyseiseen eksään jos hänellä kerta on halu valehdella minulle asiasta ja yrittää tuhota minun ja mieheni suuhteen sillä. en siis tarkoita että mieheni pitää raportoida mulle heti jos eksä soittaa tai tekstaa, mutta minusta on kumminki ihan suhteen luottamuksen arvoista kertoa toiselle jos tekstailee henkeviä eksän kanssa, sisältöä ei toki tarvitse kertoa koska se voi myös olla luottamuksellista.. onhan se meinaan hieman epäilyttävää varsinkin jos itse näkee mitä oma nainen/mies on tekstannut eksälle ja siellä on jotain tulkinnan varaista! ja varsinkin siis jos asiaa on salaillut, oli se vahinko tai tahallista salailua :)

annan hieman ajan kulua! onko miehesi normaalisti kovin temperamenttinen ja tekee pikaisia päätöksiä? annan hänelle hieman aikaa rauhoittua ja kokeilkaa jutustelua sitten uudestaan ja kerro hänelle sitten kuinka häntä rakastat ja olet pahoillasi väärinkäsityksestä jonka tahattomasti aiheutit :) ja ettei todellakaan ollut tarkoitus pilata luottamusta.. ja sanot vielä että koska sillä ei sinulle ollut niin merkitystä niin et ajatellut asiaa sen pidemmälle etkä kokenut tarpeelliseksi kertoa siitä miehellesi koska hänkin saa tekstata ja tavata eksiään! :)

kovasti tsemppiä Li!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Seepia ja eskapismi
Li
oon sanonu tuon kaiken jo monta kertaa mutta ei tunnu auttavan. en tiedä auttaako aika, mutta en kestä kun on vaan niin paha olla. laitoin myös eksälle viestin jossa toivotin tervemenoa järven pohjaan, mielellään isoon kiveen köytettynä mutta sain vastaukseksi vain kehoituksen katsoa peiliin. hänellä on näköjään vieläkin jotain hampaankolossa kun tällaista tarvitsee tehdä ja tarkoituksella aiheuttaa mielipahaa ja tehdä edelleen mun elämästä helvettiä. minä kun kuvittelin että voitais kaikki olla kavereita jo, sillä hänelläkin on uusi ollut kauemmin kuin mulla ja hän se minua takaisin aikoinaan ruikutti, en minä. molemmat miehet kun kuitenkin ovat ystäviä keskenään ja työkavereitakin. hankala tilanne kaikin puolin.
yöllä mun verkkokalvoille paloi kuva miehestä lataamassa yhteisiä lomakuviamme tikulle yhden koiristani (ihan täysin mieheni koiraksi muuttunut) maatessa hänen sylissään ikään kuin sanoen, että: älä isi mene pois...
tämä kuva ei lähde mun mielestä ja on äärimmäisen vaikea olla nyt töissä. vielä kaksi tuntia pitäis kestää itkemättä :(
 
Li, todella ikävä tilanne, paljon voimia sinulle :heart: Ja niin kuin tässä nyt moni onkin tuonut esiin, niin myöskin minun mielestäni miehesi on kyllä aika voimakkaasti ylireagoinut, ja ainakin tehnyt päätöksensä hyvin nopeassa ajassa. Voihan olla, että hän tosiaan tulee vielä katumapäälle kun saa vähän aikaa rauhoittua ja tasata ajatuksiaan. Monestihan suutuksissa asiat kasvaa vielä suuremmaksi kuin mitä ne oikeasti on, ja jos miehesi on vielä temperamenttinen tapaus, niin ehkä tosiaan on päästellyt nyt höyryjään ja tajuaa itsekin rauhoituttuaan, että ehkä keskustelu ja toisen kuuntelu olisi nyt se tärkein asia. Toivon todella, että saatte asiat selvitettyä :heart: Mutta kuten jo aikaisemmin täällä sanottu, sinä pärjäät varmasti ilman miestäkin jos niikseen käy, ja sinulla on ihana pikkuinen ihme masussa kasvamassa ja tekstistäsi päätellen myös ihana äiti johon tukeutua :hug:

minkäställevoi, onpa todella ikävä tilanne, varmasti säikäyttää aivan älyttömästi. Onneksi sait jo tälle päivälle sitten ajan ultraan ja saat tilanteeseen varmuutta. Toivon sydämestäni, että kaikki olisi hyvin :heart: :hug:

eskapismi onnea hienoista ultrakuulumisista :) Itseäni jännittää kauheasti tuo nt-ultra, kun tyttöä odottaessa siitä tuli ihan kauhea selkkaus. Ultrassa todettiin silloin, että niskaturvotusta on selvästi yli riskirajan ja lähetettiin perinnöllisyyspolille. Siellä sitten hyvin suoraan todettiin, että abortti olisi paras vaihtoehto kun olen niin nuorikin (silloin 21v, en mitenkään erityisen nuori mielestäni), enkä mitenkään voisi pärjätä vammaisen lapsen kanssa. Poissuljin itse täysin keskeytyksen mahdollisuuden ja vaadin päästä uudestaan eri ultraajalle. Pääsinkin seuraavana päivänä, turvotus näytti täysin normaalilta toisen lääkärin mielestä ja verikokeiden tuloksetkin tukivat, että terve lapsi tulossa. Ja tyttö on nyt täysin terve kohta 6-vuotias energiapakkaus joka jo lukee kovaa vauhtia ja kirjoittaakin :) Että vähän on luottamus mennyt noihin ja siksi aluksi mietinkin, osallistunko seulontaan ollenkaan nyt, mutta mies sitten sanoi, että onhan se hyvä tietää jos jotain havaittaisiin, niin osaisi sitten ehkä vähän paremmin valmistautua tarvittaessa.

mymosa, täällä myös yksi hormoonihirmu ilmoittautuu :whistle: Uskomatonta miten sitä ei nykyisin pysty lähes mitään elokuvaa katsomaan ilman että jossain vaiheessa pitää itku tirauttaa, ja tosiaan pikkuiset vauvat, suloiset eläimet ja tytön piirrustukset saa kyllä niin itkun tulemaan. Ja tänään oli kaikkein uskomattomin, kun tuli itku siitä kun mies lähti töihin. Tiedänhän, että hän sieltä taas illalla takaisin tulee, enkä ymmärrä mistä tuo purkaus johtui... Mies vähän säikähtikin aluksi, ja kyseli kovasti että onko kaikki kunnossa, voiko hän lähteä. Piti sitten vielä soittaa perään kun jo tilanne rupesi itseä hymyilyttämään, ettei raukka koko päivää ole töissä huolissaan :heart:

lily-rose, oih, ne liikkeet on kyllä niin ihania ja taianomaisia, en millään malta odottaa, että ne pääsee taas tuntemaan :heart:

Yö tuli nukuttua todella huonosti, oli jotenkin niin turvonnut olo ja jomottaa alavatsaa, varsinkin oikealta puolelta. Toivottavasti ei ole huono merkki... Kipu ei siis ole kovaa, mutta sellaista jomotusta kuitenkin ja ajoittain pientä repäisykipua juuri noustessa tai kylkeä nopeasti kääntäessä. Ja vessassakin sai juosta yöllä kolme kertaa pissalla... Tulee varmaan juotua niin paljon tuota vettä, kun se helpottaa jonkun verran jääpalojen kanssa pahoinvointiin ja ellotukseen. Mutta nyt esikoisen kanssa touhuamaan :)

Hyviä vointeja kaikille :heart:

vauvaqme & pikkuinen 8+2
 
Sadettaja* Minulla laskettu 3.5 ja tänään viikot 12+1. Eli eikös meillä menekkin ihan samalla laskukaavalla?

NT-Ultra tehtiin mahan päältä. Aina tehty. Ei täällä ole ikinä mitään puhetta ollutkaan, että alakautta pitäisi tehdä. Eli taas kunta kohtaisia juttuja, kun joku sanoi, että se tehtäisiin aina alakautta.=)
 
Li, miehes kuulostaa hyväksikäyttäjätyypiltä. tommoset epäreilut säännöt ja ylireagointi negatiivisiin asioihin on just tyypillistä hyväksikäyttäjän käytöstä, jonka avulla se pakottaa toisen puolustuskannalle ja sitä kautta polvilleen. miun mies on hyväksikäyttäjä ja ollaan oltu 10v yhessä, mut on tosi tärkeetä miun oman mielenterveyden kannalta aina osata ottaa etäisyyttä sillon ku se suuttuu ja miettiä oonko oikeesti tehny jotain väärin vai en. ja yleensä en. :) mies vaan ylireagoi. miun psykologin ensimmäinen neuvo on et jos tuntuu et menee tappeluks, ni poistu paikalta ennenkun kiehuu yli ja asiat selvitetään sitten ku kummatki osapuolet on valmiita kuuntelemaan. eli jos miehes vielä kiehuu, sen suuttumus mitä tod. näk. vaan yltyy mitä enemmän sitä anelet, koska se ikäänkun vahvistaa sen omaa käsitystä et sitä on kohdeltu kaltoin. miun neuvo on että vaikka tuntus vaikeelta, ota etäisyyttä ja mieti et mitä oikeesti on tapahtunu ja kuka on loukattu osapuoli ja käyttäydy sen mukaan. helpommin sanottu ku tehty, i know, mut pidä omanarvontunteestas kiinni! :hug:

).( oireet tulee ja menee, eipä kummempaa täällä. yöheräilemisestä sen verran et kans meen joka yö monta kertaa vessaan, mut ei niin haittaa, ku oon tottunu yöheräilyyn kun en ole 3 vuoteen kokonaista yötä kertaakaan nukkunu. ja nyt toi 2v taas heräilee pari kertaa yössä vaikka viimeviikolla nukku putkeen.

ainiin, neuvolassa kävin eilen ja eipä sielläkään kummempia. oli vanhempi täti ja jopa punnitsi, mikä oli iloinen yllätys. aikaa siellä meni ihan älyttömästi ku sen piti kaikki naputella koneelle eikä tainnu olla mikään tekniikan ihmelapsi... :p
 
No nyt on lääkärissä käyty. Eilinen lääkäri siis sanoi ilman ultraa että kesken on menossa, tuskin on toivoa koska vuoti kohdusta vaikka kohdunsuu näyttikin olevan kiinni. No tänään sitten toinen lääkäri ensin katsoi ja sanoi samaa että kohdusta vuotaa (tosin nyt jo ns.vanhaa verta eikä siteeseen asti edes ). Sitten ultrasi ja siellä tyyppi vilkutti ja sydän sykki. Tyyppi vastasi viikkoja 11+6.

Kiitos kaikille peukuista ja tsempeistä ja siitä että jaksoitte uskoa kun minä en todellakaan jaksanut. Tyypillä on siis toistaiseksi kaikki hyvin. :heart: Vuoto on tullut kyllä kohdusta mutta lääkäri ei osannut sanoa että mistä sieltä. Kaikkihan on edelleen mahdollista mutta hyvin hyvin varovaisen toiveikas olen taas.

Mutta siis kiitos kaikille!!! Ootte parhaita! :heart:

Hysteerinen minkäställevoi ja mussukka 12+0
 
voi Li, että osaakin olla ääliö mies. Stemppiä siulle kovasti, kyllä te pienen kanssa pärjäätte ilman tuollaistakin ääliötä.

minkäställevoi voi miten ihanaa. Mahtava juttu. Onnea kovasti ja nyt pidetään peukkuja pystyssä että kaikki menee jatkossakin hyvin.

tämä tilasi tänään kasan mammavaatteita, jei nyt sitten vain odotellaan jotain päällepantavaa.

Äidilleni kerrottiin uutinen ja olihan hän ensalkuun aika järkyttynyt. Mutta hetken sulateltuaan suhtautui asiaan oikein hyvin. Siskoni tietää että joku salainen juttu meillä on ja kihisee uteliaisuudesta. Viikonpäästä nähdään niin sitten varmaan kerrotaan uutinen.

tukivyöstä, ekaa odottaessa sen ostin mutta siitä tuli mulle vain huono olo. Parempi oli ilman enkä toiste aio hommata.

voi että, onnea kaikille ketkä ovat liikkeitä tunteneet. Itsekkin niitä innolla jo odotan. Kahdesta edellisestä tunsin ne rv 11-12 niin toivotaan että tässäkin alkaisivat pian tuntua.

tervetuloa ja onnea uusille.

bambiina77
. Ei tää myrkytyspelko sinänsä uutta ole sillä edellisissä raskauksissa ollut myös, kylläkin kahdessa viimeisimmässä tosi lievänä. Mutta tämä eka kerta kun siitä sanottu mitään näin aikaisessa vaiheassa. Tai vissiin se verisuonivirtaus jotenkin kieli että saattaisi tulla rm. Mutta toivotaan että noista lääkkeistä olisi apua, että ainakin hidastaisivat sitä. Ja kerran ei haittaakaan ole niin mikäs siinä kokeillessa.


onnea hyvistä ultrakuulumisista.

eka ultra yksityisellä rvv 8+ tehtiin alakautta ja eilinen ultra kunnallisessa rv 9+4 tehtiin mahan päältä.

Eilisestä lääkärikäynnistä vielä, sen verran juteltiin tulevaisuudesta että varmaan rv 36 syntyy viimeistään pikkuinen. Sitä ennen luultavasti tehdään lapsivesipunkkio, öyh, ei tykkää. Meillä edellinen syntyi rv 36+1 ja hän oli ainakin todella hyvävointinen ja päästiin jo 3päivän jälkeen kotio. Että itse ainakin olen luottavaisin mielin jos noilleviikoille asti päästäisiin. Lääkkeillä saataisiin pidettyä verenpaineet kurissa ja toivottavasti rm ei tulisi ja kohtu kestäisi tuonne asti. On tää hankalaa, mutta toivotaan parasta ja mie otan rennosti. Koetan vain nauttia raskaudesta ja olla stressaamatta turhia.


t: marenda ja tyypperö rv 9+5
 
Hui hui mitä tekstiä tänne onkin kerennyt tuleen!!!!

Minkäställevoi hienoo että alkuun pahalta näyttänyt tilanne onkin nyt ok!! iso pino kaikenlaisia tarrasukkia -lappuja jne sinne;)

Li ihan samoja sanoja kuin jo kaikki viisaat naiset on edellä sanoneet ja tsempitykset päälle.. Tuollaista teiniä ei nyt sun tarttis katsella, alkuraskaudessa kun n muutenki ihan tarpeeksi jännitettävää. Hienoa että sulla kuitenkin on tukiverkkoa ympärillä esim juuri äitisi. Jos saisit nyt heitettyä hetkeksi sen miehenturjakkeen ajatuksista taka-alalle ja vaan hoivailisit itseäs ja pikkusta siinä samalla. Isot tsempit!! :wave:

Omala navalla oli tänään eka lääkärineuvola ja tosi mukava gyne katsoi ultralla ja Hemmo teki kuperkeikkaa siihen tahtiin ettei meinannu perässä pysyä! kaksi kyyneltä henkäisin kun näin että todella, sisälläni kasvaa varmasti nyt yksi ihmisen alku eikä vaan jokin möntti ja toistaiseksi, yhä, edelleen kaikki hyvin.. Näytöllä näkyi pieniä sormia, varpaita, korva, vaikka mitä yksityiskohtia mutta kuvassa sitten näkyy lähinnä vaan katkarapumainen ötökkä :D onneks ukko pääsee ensviikon nt-ultraan mukaan niin näkee sekin sit näytöltä sikiön tarkemmin. Huh huh. Nyt oon ihan väsyny kun on niin onnellisen typertyny tunnekuohu takana.
Viikot vastas alustavaa arviota, kuukautisista laskettuna olis 10+5 ja kone anto mittojen mukaan 10+6.

Pöllämystynyt Syli84 ja Hemmo 10+5
 
JonMa: Pahoittelen, aamupöhnässä lueskelin ja ymmärsin väärin :D Tai siis en huomannut että olet kirjoittanut tuon jo eilen.

Kuka kirjoitteli noista jomotuksista alamahassa? Minulla on myös nyt ollut paljon jomotuksia, repäisujä ja paljon kaikkia muita kummallisia kolotuksia, mutta lääkäri oli sitä mieltä että johtuu siitä kun kohtu alkaa tulla eteenpäin, niin kaikki kalvot ja muut joutuu koetukselle ja kipuilee.

Sadettaja* ja Kääpiö 12
 
mymosa
hmm.. niistä hormoneista.. Niin kaikki varmaan tietää uuden Leijonien sotamainoksen.. Arvatkaapa kuka sitten itkeä pillitti mainoksen aikana :D
Siis toki jääkiekosta tykkään, mutta ei se nyt noin mahtavaa ole.
 
Huh, vihdoinkin kerkeää koneelle, en nyt kerkeä lukea kaikkea mitä on kerinny tulla tänne paris päiväs mut jaksamisia ainaki Li:lle!

Käytiin siellä ultras ja sain heti sen jälkeen vastauksen et turvotukset ja verikokeet normaalit. Ensin katottiin alakautta, ensin liikkui 5min tiuhaan mut sit rupes "nukkumaan" eikä suotunut kääntyä, nii piti ottaa mahan päältä nii sai ultraaja mitattua kaikki mitä tarvi. Me nähtiin myös tota 3D:tä mut viel aika hassun näköstä näillä viikoilla, mä ymmärsin paremmin sitä normaalia ultra kuvaa :D

Bambiina: mä meinaan just tallitöiden takia et pitäis hankkia toi vyö piakkoin. En uskalla kauheesti vesisankoja kantaa ku tuntuu selkään mut jos sen vyön kans sais paremmin..
 
Li:lle voimia :hug: :heart: toivottavasti saatte asiat kuntoon jotenkuten, onneks sulla on hyvä tukiverkko ja ihana äiti kenen kanssa voit puhua asioista!!

minkäställevoiIhana kuulla hyviä uutisia:heart:Toivottavasti menee loppuun asti kaikki hyvin :heart:


Meillävalvottiin edellis yö kuumeisenpotilaankanssa.. Pelkäsinkorvakierteen taas alkaneen. Kk sit oli ja tuubit on poissa korvista nyt..
Mutta tänä aamuna selvisi et hänellä onkin vesirokko.. Ainut perheestä joka ei oo sairastanut vaikka pikku sisarella oli jo vauvana se :)
Eli ei onneks mitään vakavaa, vaan kutisevaa.. Itseänikin kutittaa nyt joka paikasta, myötätunnostavarmaan...


ultrastaOtettiin alakautta ja päältä ku oli huonot näkymät :D

Tuntuu ihanalta ku tuo väsymys alkaa poistua..Huomaa sen et ei mua olis saanut yleensä 8 aikaa vapaaehtosesti ylös :D

Nii aikasemmin oli puhetta siitämiten riittää aika käydä täällä. Mulla on sen verran "ihanteellinen" tilanne ainakin raskauden kannalta et teen osa-aika hommia pojan koulun takia. Erityislapsi ja hänelle en suosinut noita aamu-jailtapvä kerhoja(ja hyvä niin selvis tässä et pelkkä koulunkäynti on ollut vähän raskasta) niin oli pakko jäädä kotiin.
Teen työtä sillon ku lapset on hoidossa tai koulussa, iltasin tai vkl:nä.. Nyt vähemmän ku ei töitä oo ollut.
Joten oon saanut nauttia kotona olosta paljon. Rahallisesti tää on aika persiistä...

Siinä mielessä tää raskaus tuli hyvään aikaan et toinen ja ehkä kolmaskin luokka menee silleen et äiti on kotona :)Ja pääsee tuo toinenkin alottaa rauhallisin mielin koulun parinvuoden päästä jos päätän olla sillon viel kotona :)


terv. tiuhti84 + mini J 12+4
 

Yhteistyössä