~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Soitin neuvolaan ja terkka käski soittaa heti päivystykseen. Soitin ja sain heti ajankin. Nyt on tk-lääkäri tutkinut, kohdusta vuotaa mutta kohdunsuu on kiinni. Huonolta hänenkin mielestään siltä näyttää, käski varautua pahimpaan. Huomiseksi laittoi päivystyslähetteen naistentaudeille ultraan, meillä kun ei tk:ssa ultrata. Jos vuoto alkaa uudestaan ja on voimakasta tai tulee kipuja niin sit päivystykseen samantien. :(

Monen monta rumaa kirosanaa.

Tää painuu nyt peiton alle vollottamaan.

Muoks. Pitikin ostaa niitä ä-vaatteita niin aikaisin, pitikin kuvitella että kaikki on hyvin kun syke näkyi jo. Ja ihan sama mitä kukakin sanoo, tasan syytän itseäni. :'(
 
Viimeksi muokattu:
minkäställevoi:hug: voi kurjuus :( :( Toivotaan et kumminkin olis kaikki hyvin :heart: Voimia kamalasti!!!!


mymosaVai petrii kattoo :D mä olin elokuussa vähän ennen kuin raskaudesta tiesin :) Ja olis ens ke tarkotus uusiks mennä kattoo :D
Mätykkään käydä keikoilla, viime pe olin erään bändin levyjulkkareilla :)
Eka aattelin etahdistun siellä kun en paljoo oo missää selvin päin käynyt :ashamed: Yleensä raskauden aikaa oon majoittautunut kotiin vaan... Mut nyt aattelin kyl pitää kiinni myös omasta vapaa-ajasta koska näitä vintiöitä on jo kaks nii jotenkin sitä arvostaa enempi sitä et pääsee käymään jossain..

Chisun keikallekkin haaveilen kuukauden päästä :)
oon vaan miettinyt et onko siitä jotain haittaa tai voiko tulla jotain ku raskaana tollasilla keikoilla käy? Se meteli kun on siellä aikas kamalankin kovaa.. eT ONKS JOKU RAJA kun ei kannattais enää vauvan turvallisuuden takia käydä??

t:tiuhti84 + mini J 12+2
ps. eilen tunsin taas lisää pientä myllerrystä :) <3
 
Moikka!

Mahtuukohan vielä mukaan olen kanssa vähän seuraillut tätä ketjua, mutta ennen tiistaita en olis uskaltanut alkaa kirjoittelemaan, koska vuosin verta yhdessä vaiheessa. Onneksi kaikki oli hyvin.

Eli tiistaina oli eka ultra, missä kaikki oli niin kuin pitikin. Siellä se pieni heilutteli käsiä ja jalkoja :) ja sydämen sykkeet näkyi. Niskaturvotus haluttiin tietää ja se oli alle millin, mutta verikoe seulontoihin ei osallistuta. Rakenneultraan halutaan ja se on sitte joulukuussa :)

La saatiin 5.5.2012. Mutta jos on yhtä ripeä kuin esikoinen, niin syntyy ennen laskettua aikaa ja nopeasti. Mikä ei taas haittaisi yhtäään :)

Meillä on jo yksi pieni poika, joka on parin päivän päästä 8kk. Ikäeroa tulee semmonen 1v2kk. Ite olen 24vuotta :)

Olo on muuten sama kuin ekassa raskaudessa, paitsi on useammin huono olo, mutta oksentamaan en taaskaan joudu. Tissit on kasvanu jo parilla kuppikoolla ja vatta alkaa jo vähän pömpöttää, kun ekassa se näkyi kunnolla vasta 7kuulla :)

Happynow ja muru rv.11+5 :heart:

Happynow/toinen/SKS/24v./poikaolo :) rakenneultra 19.12./LA.5.5.2012
 
mymosa
Tiuhti, ei oo tietoo rajoista. Mutta tuollasilla keikoilla on kivempi käydä näin selvin päin, kun pelkästään yökerhossa :LOL: Joulukuussa varmaan suuntaamme ystävän kanssa Kaijo Koon keikalle ja mikäpä muiden lähtiessä, kun on kuskikin valmiina :D

Toki sitä miettii, että miten tän mahan kanssa siellä melkein 400 muun ihmisen kanssa mennään ja mitä muut ajattelee. Mutta kuopukselta kävin aika loppuvaiheessa baarissa ja ei tullut huono äiti oloa.
Toki omasta ajasta pidettävä kii ja mäkin sellanen kotikissa muuten, että nyt mieskin vähän potki mua lähtemään. Enkä ole näitä naisia pitkään aikaan nähnytkään, joten ihan kivaa lähtee.
 
Voi ei minkäställevoi! :hug: Voimia ja peukut pystyssä, että kävis hyvin kuitenkin! Niin kauan on toivoa, kun on elämää...

Tervetuloa uudet! Kyllähän tänne mahtuu, mukavaa kun on porukkaa! Ja hyvässä hengessä. :) hamahelmet minkä ikäiset kaksoset teiltä löytyy? Ja hui, että vielä kolmoset olis tullu siihen lisäks! :)

Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista! Tosin kurjaa marenda toi myrkytyspelko. Jos ne lääkkeet kuitenkin ehkäisee eikä ole haitaks, niin varmasti parempi vaihtoehto syödä niitä?!

mymosa täällä toinen itkupilli. Katon mieluiten yksin telkkaria tällä hetkellä, koska IHAN MIKÄ TAHANSA voi avata hanat! :LOL: Puhumattakaan joku vauvoihin tai eläimiin liittyvä liikuttava juttu; viimeks tänään katsoin Neloselta Vauvan tarinaa ja itkuhan siinä tuli, kun vauva oli saatu pihalle. :p Jossain vaiheessa taisin turruttaa itseni noihin, kun katselin päivittäin edellisen odotuksen (tai sen mitä pysty, lähinnä loppuraskauden äitiysloman alettua) puolesta välistä alkaen. Ja siis edelleen. :) Mutta nyt taitaa tulla taas ne omat traumat edellisestä synnytyksestä pintaan... Ja sitten tossa joku aika sitten, kun se yksi hevostalli ja 12 hevosta paloi, itkin joka kerta kun luin siitä lehdestä. :'( Mutta kyllä välillä siis suunnilleen paahtoleipämainos saa itkemään.

Eilen äijät kyseli tallilla, miten raskaus etenee, kun paljastin siellä sillon sen sähköiskun jälkeen asian. Ja kysyivät, että olenko ollut ärtynyt; no kyllä! Jostain syystä en kestä koirilta mitään ylimääräistä ja tänään toi uros oli kusassut sisälle ja nyt jo neljänä yönä oksentanut. :( Että menee hermot! Ja viime viikolla narttukoira oksenteli monta päivää, siihen auttoi madotus. En nyt ymmärrä, mistä toi uros on sairastunut, ja tosiaan oksentaa vain öisin. Ja hermo menee, jos tallikoira (joka on oikeasti maailman kiltein tapaus!) pyörii jaloissa ja häiritsee mun hommia tai hevoset pöllöilee... Ja huomaan muutenkin olevani melko huonolla tuulella. Ehkä se tästä, kun tää olo joskus paranee? ;) Tosiaan jotain närästystä tai pahoinvointia taas ollu pari päivää, tänään tuli jo mieleen, voisko olla sappivaivoja? Miltä ne tuntuu, täällähän joku oli kärsinyt???

Voi että on hyvä mieli, kun sain pitkästä aikaa pestyä akvaarion. :) Kerran kuussa pitäis jaksaa se tehdä ja nyt oli vissiin melkein kahden kuukauden väli, ja sen kyllä huomas. Ei sitä viitsi edes ihailla, kun levättyy. :p

Mulla on myös edellisestä raskaudesta sellanen anitan vyö. Oli kyllä tosi hyvä ja tuki isoa mahaa. Vielä ei oo tullu mieleen ottaa käyttöön, vaikka selkä alkaa jo väsyä tallihommissa. Pitäis ehkä kokeilla? Ja eilen tunsin ekan supistuksen, kun toi vajaa 2,5-vuotias oli taas omilla retkillään tallireissulla, ja juoksin hetken sitä etsien. Aina se on hyvässä tallessa, mut hätä iskee, kun ei heti näe missä menee. :) Edellisessä raskaudessa muistan ekat supistukset jostain ehkä viikolta 14-15, kun revin ohdakkeita pihalla maasta. Oli siis kauhean rankkaa hommaa. Mut ei mulla koskaan oo niistä haittaa ollu, muuta kuin hidastanu vähän tahtia.

Olispas kiva päästä johonki keikalle. :) En muista, millon viimeks ollu... Viime raskaudessa en tainnu käydä missään yöelämässä, mut ekassa kyllä joitakin kertoja ja viimesen kerran käväsin baarissa 10 päivää ennen laskettua aikaa. :) Ei siinä mun mielestä pahaa ole. Mut joku desibeliarvohan on, minkä yli ei sais mennä ainakaan pidemmällä raskaudessa. En tiedä tästä alusta, vaikuttaako vielä?
 
minkäställevoi, voi ei :'( :hug: Toivotaan nyt vielä parasta!!! Voimia ihan kauheasti...

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

(.) Meillä oli tänään nt-ultra. Kaikki oli hyvin! Niskaturvotusta 1,1mm, down-riskiluku sekä ikäriski molemmat 1:1300. Raskausviikot muuttuivat jälleen, eli nyt ollaankin jo menossa 11+5 :) Laskettu aika pysyy siinä, mitä neuvola menkkojen mukaan laski alunperin, eli mulle voi päivittää LA 1.5.12. CRL oli 49.1mm eli käyrillä ollaan. Siellä se toinen jumppaili kovasti :')

Sain tänään pari äitiyshousutkin postissa, jotka olin huutonetistä huutanut. Yllättävän hyvän näköiset jalassa ja kauhian mukavat!

Ai niin, rakenneultra on sitten 20.12.11. Joululahja :)

Eska & Onni-Ilona 11+5
 
MinkäsTälleVoi nyt et kyllä heitä hanskoja naulaan!!!Mä uskon että sulla kaikki sielä hyvin,vuodosta noilla sun viikoilla km alkaa kohdunsuun aukeamisella ja jos kohdunsuu tiukasti kiinni,en usko km:eek:on!:hug:Veri tulee jostain muualta,jos sulla istukka kovin alhaalla,ne vuotaa herkästi!Tai joskus kohtuun muodostuu verihyytymiä,jotka sitten vuotelee rajustikin.
Pidän sulle sormet ja varpaat pystyssä että huomisessa ultrassa kaikki on hienosti!
Joskus noiden verenvuotojen syyt ei vaan selviä,peläyttävät vaan pahasti!!:hug:

Itselläni oli eräässä raskaudessa rajuja vuotoja,rv 5,7 ja 11.Syy ei ikinä selvinnyt ja mulle lääkäri sanoi että on hyvä merkki että kohdunsuu tiukasti kiinni!


Tervetuloa uusille odottajille ja onnea matkaan!

Lily rv n 12
 
minkäställevoi, voi ei :'( :hug: Toivotaan nyt vielä parasta!!! Voimia ihan kauheasti...

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

(.) Meillä oli tänään nt-ultra. Kaikki oli hyvin! Niskaturvotusta 1,1mm, down-riskiluku sekä ikäriski molemmat 1:1300. Raskausviikot muuttuivat jälleen, eli nyt ollaankin jo menossa 11+5 :) Laskettu aika pysyy siinä, mitä neuvola menkkojen mukaan laski alunperin, eli mulle voi päivittää LA 1.5.12. CRL oli 49.1mm eli käyrillä ollaan. Siellä se toinen jumppaili kovasti :')

Sain tänään pari äitiyshousutkin postissa, jotka olin huutonetistä huutanut. Yllättävän hyvän näköiset jalassa ja kauhian mukavat!

Ai niin, rakenneultra on sitten 20.12.11. Joululahja :)

Eska & Onni-Ilona 11+5
Oonko väärässä, vai onko sulle laskettu väärin. Meillä pitäisi tänään olla tasan rv12 ja laskettu aika 3.5. Sullahan ois lasketun mukaan jo 12+2?
 
Hengissä olen! :) Tietokoneella ruudun tuijotus on tuottanut pahaa oloa joten en ole koneella istunut varmaan 4 viikkoon. Puhelimella kurkkinu vaan välillä facebookkini :D.
Vaihtelevaa pahaoloa on..joka alkoikin sitten jo joskus rv 4 ja hankinkin miltei heti ne pahoinvointi rannekkeet. On auttanut ainakin siihen kurkussa vaivanneeseen ällöön oloon. Nälän tuomaan oloon nyt ei auta,mut ei varmaan pidäkkään.

Tää pahoinvointi muutenkin on ihan erilainen kun aiemmissa viidessä,et saa nähä onko tyttö sitten vai muuten vaan erilainen poika raskaus kun muut! :)

Eka nla on takana ja nt-ultra ois 11.11.

Nyt nukkumaan..öitä! :wave:

4 pojan mamma ja "hiutale" rv 8+6
 
Huomenia ihanaiset :heart: se ois taas perjantai =)

minkäställevoi, hui sentään :( lily-rose tuossa sanoikin hyvin, jos sulla kohdunsuu on tiukasti kiinni, niin vielä on paljon mahdollisuuksia! josko istukka vuotaisi tai siellä olis hematooma jossain? ei luovuteta vielä :heart: eihän? odottelen sun kuulumisia täällä! koita jaksaa muru :kiss: mie laitan ison kasan onnenpipanoita matkaan! :hug:

eska ootko sie saanu jo raskaustodistuksen? :O sie pääset ainaki aikasemmin äippälomalle jos "oikea" LA ultran mukaan olis 5.5, mutta neuvolan mukaan 1.5 =)

lily-rose voi mieki niin kovasti odottelen jo miltä mahtaa pikkasen ekat liikkeet tuntua, voi sinua onnekasta :kiss: ihanaa! on mulla kyllä valepotkuja ollu jo vaikka kuinka kauan :D mut mulla taitaa mennä vielä pitkään ennenku tunne niitä oikeita liikkeitä ;)

neljän pojan mamma heippa hei pitkästä aikaa :) josko siellä masussa oliskin tällä kertaa pikkanen tytsy? ;)

siis näkeekö muut ihan hulluja unia? :O mie oon taas ollu koko aamun ihan kauhusta kankeena mun viimeöisistä unista! ne on ihan kamalia! :'( ja tämä herkkyys päälle niin avot! itkettää ihan!

mielialat, mymosako se kyseli? kyllä! mie itken vähä väliä! ja kaikesta.. esimerkkinä, kun anoppi oli tosi kipeä, korkea kuume ja korvatulehdus.. ja hän piti kättä korvallaan ja sanoi että sattuu niin kovasti niin mie oikeesti ihan purskahdin siihen itkuun! :ashamed: kyllä oma mies ja anoppi hetken aikaa mua pällisteli ennenku tajus että tää on näitä raskauden tuomia ihanuuksia! ja tv sarjat on kans nykyään sellasia jotka itkettää! ja voi luoja jos esim. kaupassa vauva itkee, mua alkaa itkettää sekin ihan kauheesti!!!! ja se vasta on noloa!!!! :ashamed: muilla tällasta?!? :D

tiuhti ja Pikku T puupponen 10+5
 
JonMa, sitä ei just sen takia muutettu, kun menkkojen mukaan LA olisi 1.5. ja tämän viimeisimmän ultran mukaan 5.5. Eli heittoa on liian vähän... Neuvola ainakin pitää tuota 1.5. sinä "oikeana" laskettuna aikana. Ihanan sekavaa :) Se edellinen LA 7.5. oli yksityisen ultran tulosta raskauden alkuvaiheilta, joten sen voi huoletta unohtaa kuulemma.

tiuhti, mää mitään todistuksia oo saanu, mutta siinä neuvolakortissa lukee "raskaustodistukseen merkittävä laskettu aika 1.5.12." ;)
 
Mielialat Mietin tuossa eilen, että mikähän ois ollu ensimmäinen `raskausoire`, jonka taas näin jälkikäteen tunnistaa niin yhden keksin. Aloin melkein pillittämään lukiessani vauvalehteä ja kaikki yli yksivuotiaiden lasten kuvat olivat niin liikuttavia. Ihmettelin itsekin, miksi niin herkistää, ettei voi edes juttua lukea =) Esikosta saman ilmiön tekivät synnytystarinat, en siis tiennyt silloinkaan vielä olevani raskaana, kun olin tippa linssissä niitä lukiessani, hyvä etten ääneen vollottanut! :D

Nyt en ole enää niin herkkis, mutta mielialan vaihteluita on alkanut olemaan enemmän. Lähinnä iloisen, pirteän olo ja paniikin, epävarmuuden ja epätietoisuuden välillä. Toisaalta olen aina haaveillut, että saisin lapset alle 30v ja nyt tilanne olis menossa niin. Yksi unelma siis toteutumassa hiljalleen :) Toisaalta katko työelämästä tai siis lähinnä työelämään juurtumisesta kauhistuttaa. Turha kyllä murehtia tulevia, sen kun saisi iskostettua omaan päähän! Oon vähän sellainen kaikki-tänne-heti-ja-suunnitelmat-valmiina -tyyppiä :D


Nyt ihanaista perjantaita viettämään!


Möppis ja ARhippa 10+2
 
mymosa
Oikeesti.. voiko olla, että oireet alkaa loppumaan siis etoo välillä kyllä, mutta ei oo pahemmin yrjöttänyt.. vai onko taas vaan tyyntä myrskyn edellä.
kuulis pian ne sydänäänet, kun alkaa huolestuttaa.. :(

Kauhee yskä tullut kylään ja sehän sitten repii tuonne vasemmalle, liitoksiin.

12+4
 
Oikeesti.. voiko olla, että oireet alkaa loppumaan siis etoo välillä kyllä, mutta ei oo pahemmin yrjöttänyt.. vai onko taas vaan tyyntä myrskyn edellä.
kuulis pian ne sydänäänet, kun alkaa huolestuttaa.. :(

Kauhee yskä tullut kylään ja sehän sitten repii tuonne vasemmalle, liitoksiin.

12+4
mulla juurikin siksi pelko persiissä tällä hetkellä koska mulla ei oikeastaan oo oireita.. tissit on kipeet, välillä repii vastasta ja turvottaa, ja väsymys! siinä kaikki! ens maanantaina olis neuvola ja toivon jotta sydänäänet kuuluisi ja sitten olis torstaina ultra! mut mie uskon että sinulla on alkamassa seesteinen keskiraskaus ;) koska olihan kaikki niin hyvin ultrassa :heart:
 
mymosa
Tiuhti, samat oireet täälläkin, rinnat ne vasta kipeet onkin tai niitä pakottaa ja painat kuin synti, kun ottaa illalla liiveistä pois. Sekä huomaa, että normiliivit alkaa jäädä pieneksi.

Mulla ois tiistaina neuvola, joten toivotaan, että molemmat saadaan sykkeet kuulla. Kun en mene varmaksi sanomaan, onko tuo junan puksutus omaa vai vauvan.

Tajusin eilen ja miehellekin sanoin, että hei muuten, me ollaan jo toisella kolmanneksella! kun eikös se näin viikolla 13 ala?
 
Tiuhti, samat oireet täälläkin, rinnat ne vasta kipeet onkin tai niitä pakottaa ja painat kuin synti, kun ottaa illalla liiveistä pois. Sekä huomaa, että normiliivit alkaa jäädä pieneksi.

Mulla ois tiistaina neuvola, joten toivotaan, että molemmat saadaan sykkeet kuulla. Kun en mene varmaksi sanomaan, onko tuo junan puksutus omaa vai vauvan.

Tajusin eilen ja miehellekin sanoin, että hei muuten, me ollaan jo toisella kolmanneksella! kun eikös se näin viikolla 13 ala?
alkaa se rv13, siksi sanoinkin jo että sulla on seesteinen keskiraskaus alkamassa :) siis mulla kans ne tissit on pirun kipeet, nännit varsinki! ja juurikin alkaa normiliivit jäämään pieneksi! on tää kyllä yhtä ainasta odottelua ja pelkoa :( miksei vaan voisi nauttia tästä raskaana olosta ja ajatella että kaikki on hyvin!? eli ensi viikon maanantaita ja tiistaita odotellessa :D
 
mymosa
Niinpä. ei mulla ollut kahdessa ekassa mitään pelkoa. Olo oli alusta loppuun, että hei kaikki menee tietenkin hyvin. Mutta olenkin monesti täällä sanonut tän johtuvan tuosta vaikeasta alusta ja pitkästä yrityksestä.

Mutta ensi viikolla toivottavasti ollaan rauhallisemmin mielin. Ja kuhan liikkeet alkais tuntumaan paremmin tai tiiä onko nuo muljahtelut ees liikkeitä :D
 
JonMa: Pakko nyt sanoa että minulla on tänään tasan 12 ja LA on 4.5., eli siis laskeeko meillä nyt neuvolat jotenkin erilailla tuota? Jotenkin vaan pomppasi silmään kun itsekkin tänään poksuin turvallisille vesille (tai no en kyllä luota tähän asiaan ennen kun saan terveen vauvan syliin sitten toukokuussa).

minkäställevoi: Nyt vaan tsemppiä ultraan tälle päivälle. Mutta tosiaan niinkun moni onkin jo sanonut niin aika hyvältä tuo kuitenkin kuulostaa jos kohdunkaula ei ole auennut yhtään. :hug:

(.) tänään on ollut harvinaisen hyväntuulinen päivä. Varmaan se vaikuttaa että sain nukuttua kunnolla viime yönä ja tietää että tänään on perjantai. Hormoonit jyllää täälläkin, mutta ei ihan niin pahasti kun odotin. Mutta siis itku herkässä.
Olen myös huomannut että olen vähän jämähtänyt kotiin, mutta sillä varmaan on aikalailla vaikutus ettei ole kiva olla ihmisten parissa kun voi pahoin :) pari kertaa olen pakolla saanut itseni raahattua kyläilemään ja kaupungille, mutta ehkä se tästä alkaa sitten helpottaa kun pahoinvointi menee ohi.

Tässä syksyllä olisi vaikka mitä keikkoja joille voisi mennä, mutta jotenkin tuntuu epämukavalta mennä isoon ihmisjoukkoon mahan kanssa. Jo se kun käytiin eräässä aika täydessä baarissa sai minut ahdistumaan, vaikka vauva vielä onkin niin syvällä ettei sitä kukaan nyt ihan heti pääse tuuppimaan. Joten siis välttelen varmaan noita nyt sitten raskausajan. Kesällä pääsin festareilla näkemään muutaman lempiartistin, joten eiköhän sillä ole kuitattu taas vähäksi aikaa keikkoja.

Sain tuossa juuri kuulla että tutun tutun 25 viikkoinen keskonen taistelee tällä hetkellä elämästään ihan tosissaan sairaalassa, jotenkin ihan kauhea ajatus. Omat pelot nousi taas heti pintaan, mutta eihän noille toisaalta voi mitään.

Sadettaja* ja Kääpiö 12 (POKS):heart:
 
Minkäställevoi:n kuulumisia odotan:hug:

Mulla la 5.5 ja huomenna viikot poksuu 12+0.
Mutta välillä ne neuvolissa laskee niin kummallisesti,ettei perässä pysy.

(.) kyllä ne on pieniä liikkeitä joita tunnen:heart:Ja kohtu tuntuu hyvin,häpyluun ja navan puolivälissä.Uudelleensynnyttäjällä kun masu pompsahtaa esille ja isoksi aiemmin.Tasoittuu taas sitten loppuakohden:D

Lily ja mini rv 11+6
-mä kyllä yritän välttää tarkkojen raskaus vkojen ja pv:ien laskemista,kun tuntuu jos oon liian tarkkaa niistä perillä,aika kuluu huomattavasti hitaammin.
Nyt kun päästään 12 viikon yli,lakkaan tuijottamasta päiviä:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_

Yhteistyössä