~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

InCasemie sain sellasen. Se oli liberon raskauskirjanen. Mielestäni siinä ei ollut mitään erikoista. Samat jutut, kuin vaukirjan (vai kenen se olikaan) kirjassa. Siis se, jossa omat puolet äidille ja isälle. Että en nyt siitä kyllä maksamaan lähtisi.. Itse juuri kuivatan tytön kanssa keräämiä syksynlehtiä sen välissä!:D
 
Pitkästä aikaa ehdin taas kirjotteleen,oon käyny lukemassa kirjotuksia kyllä =)

Menetyksen kohdanneille paljon tsemppiä ja iso hali :hug: Niitä onkin tullu nyt aika monta :(

neiti80 kyllä olikin aikamoinen uutinen :D Siinä on varmasti sulattelemista hetkeks aikaa, mutta ainakin on kiva kun pienilä on aina leikkikaveri =)

Tiuhti_ Kuulostaa kyllä ihan kamalalta toi punkteeraus:$, ja ite en oo mahtanu mitään tolle tukkoselle nenälle mutta onneks se vaivaa pahiten sillon kun herää=)

InCase Voisko se olla Vaun tollanen kierrevihko? Missä toisella puolella on äidille ja toisella isälle omat jutut ?

Neuvolassa käyty eilen ja eipä siellä oikein mitään ihmeellistä ollu oli vielä niin tuoreessa muistissa esikoisen ajalta =) Meillä ei neuvolssa kuunnella sydänääniä vastakun 12 viikon paikkeilla. Niin joo mulla onkin LA kuitenkin 22.5 et jos Tiuhti_ jaksat taas muuttaa sen? :ashamed:Oli kyllä jännä et ultran mukaan olis ollu LA 23.5 mutta neuvolantäti sano et menkkojen mukaan silti mennään, vaikka eipä tolla yhellä päivällä oo mitään väliä :LOL: np-ultra on 8.11

Nyt on ollu aamusin vähän tukala olo varsinkin töissä kun ruokaa tekee niin meinaa oksennus tulla yhtenä aamuna meinasin jo juosta vessaan kun tein poronkäristystä, hyi miten sen haju otti nenään :O Onneks sain pidäteltyä kun en kuitenkaan halua töissä vielä kertoo että jään kohta uudestaan äitiyslomalle. Oon tosiaan tän kuun alussa palannut töihin edelliseltä äitiyslomalta/kotihoidontuelta :D

äitijapojat Meillä on kanssa lähetty nyt kävelemään ja menoa riittää kyllä, pitkään hän kyllä melkein juoksi kävelykärryn kanssa mutta nyt lähti ihan omin avuin =) Ja mulle neuvolantätikin sanoi että tämä raskaus menee varmasti nopeasti kun on pieni kotona :D

viljonkka89 9+0 :p
 
Kiitos onnitteluista ja tsemppauksista :)

Onhan täs tosiaan päänsisällä käsiteltävää, toivottávasti nyt sitte vain kaikki menis hyvin ja mahtuisivat asustelemaan loppuun asti masussa.

:LOL: :LOL: Tiedättekö mitä, mä haaveilin pienestä masusta ja helposta raskaudesta, ei sitte vissiin tällä kertaa? :LOL: Ja miehen kans on kinattu siitä, että hän tahtois useampia lapsia ja mulle riittäis yksi, mies voitti :LOL:

neiti80 ja nykeröt ( jotka oli niin sulosia, mitä nyt kyynelten seasta näin :) )
 
Huomenia huomenia :)

Neiti80, oi oi oi mitä uutisia =) onnea nykeröistä :heart: varmasti sokeeraa tuollanen! itsellenikin olisi pieni shokki, vaikka raskautta yrittämällä yritettiin vuosi! nyt rauhaksiin sulattelet asiaa :) ja mie lähetän pikkasille sellaset suojelusenkelit, jotta jaksavat pitkille viikoille saakka asustella mahassa :kiss:

viljonkka89 , ja kamalaa se olikin :| ei se kipeää tee se punkteeraus, paitsi puudutetikkujen laitto, mutta se ääni mikä tulee kun neula menee ruston läpi :O ootko nenäkannua kokeillu? itse otin sen nyt käyttöön! ja hyvältä tuntuu :) ei ole läheskään niin tukkonen nenä.. ja toki siis eilinen punkteerauskin auttoi :) ja toki muutan listaan uuden LA:n =)

mymosa, saitko neuvolasta ohjeita ruokavaliota varten? kurja juttu :( mutta toivotaan jotta saat arvot kohdilleen :) itsekkin olen kovin piikkikammonen ihminen ja pelkään juuri sitä, että joudun joskus itseäni piikittämään! mä pidän peukkuja =)

raskausarvista, itse meinaan alkaa kohta puoleen rasvailemaan jo :D mulla on tooosi kuiva iho, ja talvipakkaset ja kuiva huoneilma lisää kuivuutta niin ihan siinä sivussa sitten samalla yritän ehkästä niitä arpia :)

enää 8 yötä ultraan =)
tiuhti ja puupponen 10+3
 
Tänään aamulla sitten oksennus lensi pitkästä aikaa. Ja todella lensi kun en meinannut millään ehtiä vessaan ja seisaalteen piti tähdätä :D Aika ällöä, ajattelin tämän menneen jo ohi :( Mutta nytpä tiedän paremmin. On muuten nuo rannekkeet venyneet tai sitten jotenkin muuten teho vähentynyt, koska eivät pidä enää tuota pahaa oloa poissa, vaikka aluksi piti todella hyvin.

Tuplaonne Neiti80:lle :) Onhan se varmaan aikamoinen ylläri, varsinkin jos alunperinkin koko vauva oli ylläri. Mutta eräs tuttavapariskunta sanoi myös että kaksosten kanssa on ihan helppoa sitten kun tottuu ja varsinkin jos vaan mies jaksaa autella niin että voi hoitaa samaan aikaan.

Minä muuten bongasin että neuvolakorttiin oli merkitty että sokerirasitus tehtäisiin viikolla 22. Miten teillä osalla on jo nyt? Kun sitten eräällä kaverilla oli sanottu että ehdottomasti vasta viikolla 26? Voiko tuossakin nuo ohjeet sitten poiketa noin paljon paikkakunnittain?

Mutta nyt taas keskittymään töihin että saa jotain tänään tehtyä. Illalla pitäisi jaksaa kyläilemään anoppilaan. Muuten ihan kivaa, mutta takana vain reilun 5h yöunet, joten ei hirveän sosiaalinen olo tänään :)

Sadettaja* ja Kääpiö 11+5

Ai niin ja vielä Tiuhti_ viitsitkö päivittää että olimme jo tuossa nt-ultrassa ja rakenne olisi 16.12.? Ja sitten voisi varmaan lisätä tuon työnimen Kääpiö :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuplasti onnea ja voimia neiti80:lle:heart:

Katselin tuota kesäkuisten pinoa,on niin ihanaa elää uudelleen ne plussafiilikset ja huomasin että sielä alkaa la:t olla jo loppukuuta,eli kohta varmaan putkahtaa heinäkuisten pino palstalle:OMehän ollaan siis jo pitkällä raskaudessa:D

Raskausarpia ei mulla ole vaikka raskauksia takana ja toivottavasti ei tulekaan,tälläkään kertaa!Bodyshopin kaakovoipuikko on ihan ehdoton!

Lily rv 11+
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo vaun kirja. Semmosia mul on kaks eri painosta. Ja joo, se oli liberon kirja. Tykkäsin siitä enemmän kun oli värikkäämpi ja enemmän kuvia kuin vaun kierrevihossa. Huudosta löysin mut siin tulee muitakin kirjoja mukaan, mut kun ruikutin kaverille asiasta niin sano e saan hänen vanhan kirjan. JEEE! Tää oli eilen ihan itkun kokonen juttu :D

Ite selvisin viimeks melkein ilman raskausarpia. Tisseihin tuli kun a muuttu c:ksi, ja lantiolle ylereiteen hieman. Toivon et ei tuu mahaan tälläkään kertaa, haluun jonkun paikan pitää ittestäni kauniina. Mut en varmaan jaksa niitä yrittää ehkäistä.

Nyt aamupala jätskille :D
 
Huomenta kaikille!

Olipas taas kivoja ja tutunkuuloisia ultrakuulumisia, onnea niistä! :heart:

Onnea kovasti neiti80 tuplista! Ihanaa! :) Mun veljellä on esikoistytöt kaksoset ja kieltämättä mua hirvitti silloin ajatus, kun odottivat, ja itse odotin toistani, mutta eivät kyllä koskaan valittaneet tyttöjen synnyttyä. Ja mainio parihan ne olivat jo pienenä, vaikka tosin vastasivat ehkä kolmospoikia vilkkaudellaan. ;)

Osanotot ja kovasti jaksamista mamiksi monelle ja tanyaz! :hug:

mymosa kiitos sokerirasituskokemuksesta; mä sain just eilen viimein aikaiseksi varattua ajan ekaan rasitukseen, joka on sitten ensi viikon perjantaina. Oli ainoa päivä, kun sain kuopuksen aamuksi hoitoon. Mulle oli kanssa ohje, että rv 12-14 tehdään, ja toinen muistaakseni rv 24-28 ja lääkärin mukaan mielummin vasta viikolla 28 (Sadettaja*:attn:. Oon myös piikkikammoinen, vaikka viime talvena niihin joutui vähän "tottumaan" sen ku:n yhteydessä, mutta en pysty edes hevosta pistämään, niin miten itseäni, jos tulee tarve?? Ja olen myös rh-negatiivinen, niin joudun käymään muutenkin useammin verikokeissa raskauden aikana. :(

Sain muuten sydänäänet kuulumaan toissailtana todella hyvin!!! :heart: Huolimatta siitä edessä olevasta istukasta! :) Ja huomasinkin, että sitä edesauttoi täysi virtsarakko; vessakäynnin jälkeen en enää ääniä löytänyt. Eli vinkkinä mymosa ja muut, jotka ei oo vielä kuullu, kokeilkaa täydemmällä rakolla! :heart:

Sadettaja* osanotto pahoinvoinnista; mullakin meinas eilen tulla ja sellanen yökkäys oli pitkästä aikaa, että leuat meni melkein sijoiltaan! :LOL: Kauhea tunne kylläkin, kun teki kipeetä jonkun aikaa jälkeenpäin. :) Mutta edelleen suosittelen kokeilemaan sitä Primperania, jos pahoinvointi häiritsee. Mulla on kyllä muuten helpottanut kovasti.

(.) Olo on siis ollu parempi, pahoinvointia ei oo ollu juurikaan tällä viikolla. Närästyskin pysynyt poissa pari päivää. Rennietä oon joutunut jonkun kerran ottamaan jo aiemmin, mutta en tiedä, onko ollu apua. Väsymyskin ehkä helpottanut, tai olen saanut ainakin nukkua pitemmät yöt, niin oon jaksanut paremmin. :) Maha on kyllä aika järkyttävän kokoinen, joten löysät vaatteet käytössä, kun ei olla vieläkään ehditty kertomaan teineille. Esikoinen tulee viikonlopuksi, niin aion kertoa molemmille samaan aikaan perjantaina. :) Mitään ihmeellisiä mielitekoja ei ole ja makeakin maistuu ihan hyvin taas,joten suklaata menny jonkun verran. :p Vaaka näyttää kyllä jotain ihan omia lukuja, joten koitan välttää käymistä liian usein! :LOL: Vaikka sitähän just pitäis uskoa ja miettiä syömisiään... Mut ajattelin nyt syödä varastoon, jos sokerirasituksen jälkeen joutuukin syömiset seurantaan. ;)

Nyt pitäis lähteä perhekerhoon ja puol päivää menee taas hevosia hoidellessa. Mulla ne vie niin paljon aikaa, ettei siksi ehdi tänne paljoa kirjoittelemaan. Puhelimella käyn kyllä lukemassa päivittäin, mutta sillä ei jaksa kirjoittaa... Ja jos olis voimia, niin pihahommia mulla olis vaikka muille jakaa, ne ei lopu ikinä! :p Joten ei oo vapaa-ajanongelmia, paitsi että sitä ei ole. :LOL: Ja töissä jos pitäis päivät olla, niin en tiedä miten kävis tän talon, pihan ja hevosten hoidon...

Voikaa paksusti ja mukavaa loppuviikkoa!

bambiina77 & Rymy-Eetu 12+0 (poks "turvallisemmille vesille?" :heart: )
 
Ja joo, mulle tuli esikoisesta arpia lonkkiin, takapuoleen, reisiin jne, ja synnytyksen jälkeen rintoihin, vaikka olin rasvannut melkein alusta asti. Levisin siis kovasti, niin siks repes kyljet ja kaikki, mut mahaan ei tullu yhtään! Tytöstä taas tuli mahaan yksi ainoa. :) Viimeks ei tainnu lisääntyä ja saa nähdä, jaksanko tällä kertaa rasvailla, kun ei tuntunu ekallakaan kierroksella olevan vaikutusta.
 
mymosa
Sadettaja, siis ne joilla on vaarana saada raskausdiabetes tai on ollut arvoissa häikkää muissa raskauksissa/normaalisti, menevät rasitukseen aiemmin ja useimmin.
Mulla on ollut sama homma kahdessa ekassa, koska olen ollut lievästi ylipainoinen. Mutta tähän asti olen selvinnyt ilman kotona mittailuja pelkällä ruokavalion muutoksella ja kontrolliseurannalla.

Tiuhti, mulla on vasta ensi viikon tiistaina neuvola, mutta tää on tuttujuttu :) ja noudatin vhh-ruokavalioo jo ennen raskautta. Toki nyt siitä on lipsuttu pahoinvoinnin takia, mutta mieskin lupas, että herkuttelut loppuu ja sekin kannustaa mua nyt omilla valinnoillaan.
Toki enhän mä kiellä muita herkuttelemasta, mutta herkuttelee sitten sellasilla asioilla mitä mun ei tee mieli (eli karkit ym) Sipsit ja limppari on ollut se heikko kohta. Sipsit voi jättää pois, kun ne oikeestaan etoo jo nyt, mutta limppari on oiva apua ollut tähän pahoinvointiin.

Eilen taas annoin kaiken ulos, oli ihan hirveetä täristä vessan lattialla :(
Mietin, että millonkohan lapset alkaa ihmetellä.
 
Neiti80 aww!!Kyl on mahtanut olla uutinen, paljon onnea sinne :) On siinä kyllä miettimistä ja opettelemista sitten kaksin verroin, mut kyllä te siitä selviätte :heart:

Täällä etova olo yllätti taas tänä aamuna, juuri kun ehdin hurrata et se on hävinnyt.
Päänsärkyä on alkanut taas esiintymään, onneks ei vielä ainakaan niin pahasti kuin aikasimmissa raskauksissa.
Mut nyt oltais sitturvallisella puolella :heart:

t:tiuhti84 ja mini J 12+1
 
Sadettaja*, mie päivitän ;) vielä en tänään ole ehtiny katsoo uusia päivityksiä :)

Syli, minulla onki jo hiivan takia valkoset jauhot pannassa, mutta tuossa tuli paljon kaikkea hyödyllistä esille :) kiitos!!!!

bambiina, onnea sydänäänistä :kiss:
 
Täällä poksahti viikot! :) Eilen oli niin mahtava turvotus päällä koko päivän, että näytti kuin olisin ollut vähintäänkin puolessa välissä raskautta, ihan kipeää teki :O Nyt tuntuu, että kauaa tätä ei enää salailla, kun tuo maha pompahtelee näkyviin vähän väliä :D Onneksi siihen np-ultraan ei ole pitkä aika niin sitten voi jo kertoa jos joku kehtaa kysyä :LOL:

Kauheasti haluttaisi suklaata ja karkkia ja jäätelöä, mutta pitää yrittää olla linjakkaana. Herkutteluvaihe jäi päälle muutamaksi viikoksi ja heti tuntuu, että alkaa leviämään joka suuntaan varsinkin, kun liikunta on vähentynyt. Nyt pahoinvointi on hellittänyt niin ajattelin kyllä alkaa taas aktiivisesti lenkkeilemään. Juoksu on vaihtunut jo kävelyksi, sillä hengästyn todella helposti. Tuntuu, että syke nousee aivan älyttömän korkeaksi pienestäkin rasituksesta!


mymosa toivottavasti sun olo paranee! Ei oo herkku tuollainen voimat vievä oksentelu.


Möppis ja Arhippa 10+0 JEE!
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille!

ja onnea kelle nyt olikaan kaksoset tulossa :)

Apua, oonko mä ainut joka vielä kärsii joka päiväsestä oksentamisesta (mymosan lisäksi) :D Sunnuntaina vedin koko raskauden pohjat, oksensin aamusta iltaan kaikki ulos ja päätäki särki koko päivän. Järkyttävintä oli kun oli kamala jano ja kaikki vesi tuli samantien ulos.
Sit lisäks tullu järkyttävä nälkä, ennemmin vaan oksetti mut nyt oksettaa ja nälättää ja se on tuplasti pahempi. Olin alku painosta laihtunut melkee 2kg nii terkka neuvolas kyseli terveellisestä syömisestä.. just, mulla on pääasia et pysyy ihan mikä vaan sisällä. oli sit terveellistä tai ei. Syön sit terveellisesti ku tää paha olo helpottaa..

Kärsiikö kukaan unettomuudesta? Mä oon kaks viime yötä vaan pyöriny sängys ja nukkunu sellasta koiran unta. Toivottavasti tää menee pian ohi :kieh:

Mut huomenna vihdoinkin eka ultra. Onneks viime viikolla kuulin jo sydämen äänet nii ei oo nii pelottavaa kun tietää valmiiks et joku siel asustaa :)

Princessa ja pikkunen 12+0
 
Viimeksi muokattu:
Täällä nykyään iskee se paha olo iltaisin ja se jatkuu yölle. Ja se koko ajan vessassa ramppaaminen saa hermot kireälle. Just kun olet saanut unen päästä kiinni, niin eikös taas pissata. Enkat on se 5 kertaa yössä :) Miten muilla?

Tuleeko siis kaikille eteen tuo sokerirasitustesti? Neuvolassa ei mainnu mitään siitä.

Masu12 ja Möykky 10+6 :)
 
Meillä myös joutuu ekassa raskaudessa kaikki, tai siis sanoi että pyrkivät testaamaan kaikki, ketäähän ei voi kuitenkaan pakottaa. Ja sitten minulla tuli vielä se BMI ja se että paastosokeri oli koholla.

Nyt olisi taas koira käytetty hieronnassa ja taas ihan kateellisena katselin vieressä. Minulla on nimittäin tullut raskauden myötä todella ikävät issiaskivut, mutta niille ei oikein edes hieronnalla voi tehdä mitään. Tiesin kyllä että riski näihin selkäkipuihin on, mutten ajatellut että tulee näin aikaisessa vaiheessa.

Princessa: Joo minulla vähän sama juttu että syön nyt vielä vaan kaikkea mitä tekee mieli ja sitten kun tästä pahoinvoinnista päästään niin voi taas alkaa liikkua ja keskittyä ruokavalioon. Ei minulla tosin ole tässä painoa tullut juuri mitään, mutta tuohon selkään helpottaa kun pääsee kävelemään.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Tänä aamuna näytti muuten vaaka -300g vähemmän kuin viime neuvolakäynnillä (kun mittasin aamulla kotona), joten jospa pääsisin tekemään terkkarin iloiseksi seuraavalla käynnillä ja paino ei ois ainakaan noussut.
 
Rohkenen ilmoitella itsestäni..
Ensin toivotan voimia ja jaksamista kaikille menetyksen kohdanneille. Ja onnitteluja kaikille hyviä uutisia saaneille.
Eilen kävin uudelleen neuvolassa. Eri terkka oli jolle purin sydämeni ja haukuin kunnolla edellisviikon muka terveydenhoitajan!! Sitten pääsin ultraan ja kohdussa oli kuin olikin jotain! Ei vastannut lähellekään viikkoja, sykettä ei vanhalla ultralla näkynyt. Mutta terkka meinas että pari vko nuoremmaksi sopisi. Tietenkään tuo ei ole varmaa mutta nyt ainakin pääsin tuulimuna-epäilyksestä pois!
Oireet raskaudesta jatkuu kovina.. Jopa raitis ulkoilma pistää yökkäämään persiistä asti. Ja illat on yhtä helvettiä kun en mitään jaksa.. Toivotaan että matkalainen on mukana!
 
tiuhti_ kiitos! Jos toi nuorimmainen malttaa mennä päikkäreille, niin yritän taas kuunnella. On se vaan aina niin ihanaa kuulla, että siellä joku on. :)

Elna hieno homma ja kovasti tsemppiä, että kohta se sykekin löytyisi! :)

Sellasta tulin oikeestaan raportoimaan, että labrasta tuli kirje (jo alle viikossa!), että verikokeen ja ultraäänen perusteella tulos on normaali ja lisääntynyttä riskiä downin syndroomalle ei ole. :) Onhan se helpotus, kun on tätä ikääkin jo. Sanoinkin miehelle silloin ultran jälkeen, että jotenkin uskomatonta, että taas näyttäisi kaikki olevan enemmän kuin hyvin ja toivottavasti tulossa on terve lapsi. Pitää olla todella kiitollinen! :)

Meidän kunnasta en tiedä, mutta edellisen raskauden alkaessa asuin vielä toisessa kaupungissa ja siellä oli tulossa vuoden 2009 alusta sokerirasitus kaikille yli 30-vuotiaille odottajille. Minä joudun nyt käymään johtuen edellisen vauvan suuresta syntymäkoosta (4,42 kg) ja hänellä oli sokerit syntyessä alhaalla, joka voisi liittyä tuohon rd:een. Toivottavasti kuitenkaan ei olis siitä kiinni, vaan isänsä geeneistä iso koko. :LOL:

Kovasti jaksamista edelleen pahoinvoinnin kanssa kamppaileville! Ei pitäis koskaan kehua, koska itsekin tänään puoli päivää nieleskelly huonoa oloa ja ei oo herkkua. :p
 
mymosa
Voi apua, ollaan menossa tyttöjen kanssa baariin viikonloppuna.. tietty mä ihan innoissani mukana, mutta sitten iski vastaan vaateongelma.. toki paitaa on, mutta hou-sut!! :D

Toki joudun kertomaan tulokkaasta.. mutta ehkä se on ihan ok..
 
Minusta voisi laitella seuraavanlaisia päivityksiä:
Laskettu aika olisi ekan ultran perusteella 16.5. ja sairaala NKL
ehkä mä vielä joskus innostun kirjoittelemaankin pelkän lueskelun sijaan :)

Mannamaaria ja Toukotaimi 10+0
 

Yhteistyössä