TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

äänetön tervehdys täältä!!! Mulle iski jälleen kerran kamala flunssa ja nyt ääni on pelkkää pihinää.. Missä ihmeessä on mun vastustuskyky???? Tahtoo sen takasin.. Tää päivä ei muutenkaan oo ollu ihan täys osuma.. Onnistuin pilaamaan mun hiukset värjäämisellä.. Siis juuri on kaks astetta vaaleempi ku tyvi. En tiiä onnistuisko raidotuksen avulla häivyttämään tota värieroa??? oliks täällä joku kampaaja?? VINKKEJÄ??? Mulla ei olis mitenkään rahaa mennä kampaajalle. tän siitä saa ku yrittää säästää väärässä paikassa.

poika on parantunu kuumeesta. Enää jäljellä on nuha, eikä sekään kovin paha. yöt on meneet taas ok. maitoa juo tosi heikosti samoin nestettä. en tiiä johtuuko tästä tuttipullovierotuksesta vai mistä? Ajateltiin että annetaan enää iltasin ja aamusin tuttipulloa. muut kerrat saa juoda mukista.. olettaen tietty ettei ihan kokonaan kuivu koko jätkä.

ihana kuullua carmen että teidän reissu meni hienosti!!

samoin oli ihana kuulla katrinaisen kuulumiset.. täällä jo kaipailtiin sua!!

ja toi marmotan kakku oli ihana!!!! miltä se maistu? Oliko hyvää???

mulla on taas kauhee itseinho päällä (kamalat hiukset, ruma jnejne... ) että semmosta tänne.

onkohan meidän jätkä jotenkin jäljessä kun ei kävele ilman tukea, eikä sanokaan mitään muuta ku äiti ja isi???

niin ja poistu on oppinut vilkuttamaan ja tunnistamaan sanan lamppu :)

Birdie: Ei meilläkään vielä kävellä ilman tukea. Eikä kai niin monella muullakaan vielä? Sanoja ei tule kuin äiti ja heihei :) Tunnistaa kyllä selkeästi paljonkin sanoja, kun puhutaan, mutta itse ei puhu.

Birdie, ei huolta...lapset kehittyy niin yksilöllisesti. Meillä ei puhuta kanssa vielä. Äiti on joskus äitä tai äittä ja kauppa on paappa...mutta niitäkin saa monta kertaa käskee sanomaan. Muuten osottaa kaikkea ja kaikki on äää-ä.

Edla No juu, kaipaan lähinnä mun mammakavereita siellä - ja tietty niitä shoppausmahdollisuuksia ;) - koska samaa tasapaksuahan tää arki on täälläkin. Lisäksi on kauhea sanoa, mutta ei mun vanhemmistani ole ollut ihan siinä määrin apua, kun oli odottanut :( Kertaakaan eivät ole tarjoutuneet vaan aina saa pyytää - ja minä olen tunnetusti maailman huonoin pyytämään mitään! Tosin mies koittaa rauhoitella, että siinä vaiheessa varmaan ovat elintärkeä apu, kun tämä pikku-kakkonen syntyy ja ikäeroa jää tosiaan se vaivaiset 1v 4kk.. Arvelee myös, että opin siinä vaiheessa peräti ILMOITTAMAAN, että "nyt otatte Nean hoitoon" :D
Ja smootiet löydetty Stockkalta - tosin Nea haluisi vaan leikkiä sen pillin kanssa eikä lainkaan tajua imemistouhua, joten huudoksihan tuo meni :/ Onneksi kestää jääkaapissa 2 päivää joten tarjoan jälkkäriksi joka aterialla, jos alkaisi pillin funktio avautumaan ;)

kirsikkatomsku Musta ne "hyytelömaalit" on parhaita, jos tiksotrooppista meinaat? Melkeen sama millä sudilla seinään vetelee ja aina kuivuu nätiksi pinta :D Olen pari täysremppaa elämässäni tehnyt ja maalannut ko.maalilla mm. puisia väliovia sekä kaapinovia.
Valkolakatut paneelit kuullostaa ihanalle - mun on pakko saada valkoiset puolipaneelit vaaleanpunaisella tapettiyläosalla edes yhteen huoneeseen, kunhan se talo löytyy B)

marmotta Veti aika hiljaiseksi tuo sun kakkusi.. =) Aikamoinen taidonnäyte!!! Jos alkaa leipätyö joskus tökkimään niin perustapa konditoria ja ala tekemään leipomuksia tilauksesta. Itse näin kädettömänä kauppatieteilijänä olisin ainakin heti tilaamassa lasten synttärikakut heidän loppuelämäkseen :LOL:

Taidoista Ei kannata verrata toisiin lapsiin mitä he osaavat ja mitä oma vielä ei, koska vaihteluväli näillä uusien taitojen oppimisella on toooodella iso! Meillä on kävelty tukea vasten jo pari kuukautta eikä varmaan mene kauaa, kun lähtee kunnolla kävelemään. Sen sijaan satunnaisten sanojen lisäksi Nea ei vielä puhu oikeastaan mitään paitsi omaa mölinäänsä, mutta passiivinen kielitaito taasen on ihan huippu! Tunnistaa varmaan jo reilut parikymmentä sanaa ja lauseitakin ymmärtää selvästi tyyliin "paina Nea nappia", "älä pudota nallea", "mene isin luokse" jne.

Päiväunet Onko teillä ideoita miten meidän rytmiä lähtisi rukkamaan, kun tuo neidin päivärytmi on jotenkin ihan outo - ollut tosin aina samanmoinen, mutta anyway.. Eli tänään(kin) heräsi siinä 6:30 maissa (ollut aina tosi aamunvirkku, kuten me vanhemmatkin) ja aamupäikyille nukahti 10:30. Sitä ennen sai aamumaidon meidän sängyssä 6:30, aamupuuron 8:30 ja päikkymaidon 10. Unia veteli klo 13 saakka jolloin sitten lounasta, välipalaa (koitettiin syödä B) ) klo 15, päivällinen klo 17, iltapuuro klo 19 ja unille 19:30. Pärjää siis periaatteessa yksillä päiväunilla, mutta miten ne saisi siirrettyä lounaan JÄLKEEN?? Jos hän vaan heräisi esim. klo 08 ja menisi yöunille 21 niin homma olisi pässinlihaa, mutta minkäs teet, kun heräämme kaikki kukonlaulun aikaan ja Nea väsyy aamulla tosi nopeaan :( Muutaman kerran olen väkisin valvottanut ja antanut lounaan ja 11 maissa,mutta se johtaa usein sellaseen väsyhuutoon ja huonoon ruokailuun, että en tahtoisi sille linjalle lähteä... Ideoita?

Nyt sohvalle mössäämään Tobleronea B)

Ja niin: maidosta piti vielä kysyä.. Onko siis niin, että kun siirrytään tavismaitoon niin maito ei enää ole varsinaista ravintoa vaan pelkkä juoma? Meillä kun Nea juo aika lailla maitoa (mm. päikkymaito on ns. ylimääräinen välipala, jonka joskus olen arvellut vievän nälkää pois lounaastakin :( ) ja mietin vaan, että pitäisikö tavismaidon kanssa alkaa jotenkin ruokamäärät lisääntymään? Entäs mikä on nesteen tarve näillä 1-vuotialla? Pimu kun ei muuta juo kuin maitoa niin pakkohan sitä on antaa, ettei nestehukkaa tule!

* Niiaus*...Edith kiittää onnitteluista =) !

Taidot...juu jokainen taapero on yksilö ja kehittyy omaan tahtiin...miä en tuon neitin kans oo enää hätäillyt...silloin jossain vaihees vähän mietin...kun ei kääntynyt, ryöminyt ym....mut taidot tulee jokaiselle aikanaan =) !

Hyytelömaalit...?? :eek: ...juu en taas tiedä :ashamed: ...ensiviikol pitää hakea maalit...onkos nuo hyviä seiniin ja onnistuuko tällaselta amatööriltä??

Marmotta...aivan mahtava kakku :heart: :p ...taidat olla siellä Italiassa Kesäkuun lopulla...muuten olisin vaatinut, et leivot ja lähetät tuollaisen meillekin ;) ....juu miä osaan tehdä maukkaita kakkuja...mut tuo koristelu osuus...voi plääh...en vaan oikein osaa :/ ...

Edith sai lahjaksi tänään Baby Born nuken...ensiksi hali ja paijas...sitten hakkasi jaloista lattiaan hirveellä vimmalla :LOL: :LOL: ...oli aikas huvittava näky...synttärikakku ei maistunut ollenkaan...mansikkarahkaa ja banskuu oli välis....nyt tuos kitisee pieni väsynyt äitin 1-vuotias taapero :'( :heart: :saint: ...on niin haikee olo...p.s...mut on se niin vauva vielä et oi voi :) !

Juhlat ohitse... Kiva kakku marmotalla ja varmasti hyvää =) Mulla tuli aika simppeli,ykkösen muotonen mut ei mitään ihmeempiä pursotuksia,koristuksia,joten enpä laita siitä kuvaa. Voileipäkakut olis voinu kuvata mut ne on jo syöty :p

Mehut,Tänään maisto poika mehukattia ekaa kertaa...tein tosi laimeeta eikä juonu paljoo. Ymmärtääkseni suosittelevat normi mehua laimeena ennemmin kuin tuoremehuja...syytä en kyl muista. Olisko liian happamia hampaille? No jokatapauksessa,meillä mehu tulee kuulumaan vain herkutteluhetkiin,ei arkijuomaksi. Niin on ollut mun kotonakin,enkä oo ite tottunut mehuja juomaan,eikä mieskään niitä juo,joten ei niitä meillä koskaan olekaan =)

Maito,Carmen... Lasten pitäs saada paljon maitoa kalsiumin takia,mut eihän se mikään ruoka ole enää. Jos Nea ylenpalttisesti maitoo hörää niin voihan se verottaa ruokahaluja mut voihan se olla et tyttö tulee vaan vähemmällä toimeen. Nestettä ja maitoa saa paljon muualtakin kun vain juomalla...kasviksista,ruuasta,hedelmistä...toki hyvähän se juodakin olis jotain =) Meil on melko samanlainen päivärytmi,mut lounas syödään 10.30 ja aikasintaan 11.30 mennään päikyille...on tosi poikki tuossa kohtaa,mut jaksaa kuitenkin. Vien yleensä siinä 9.30 maissa ulos rattailla,niin tulee hiukan levättyä kun istuu. Saa siitä energiaa sit hetken touhuta ennen ruokaa ja puolisen tuntia vierähtää syömiseen niin se loppu 30min menee sit vaipanvaihdossa ja vaikka kirjaa lukiessa. Jos sattumoisin on heränny myöhemmin,niin jaksaa tuonne 12 asti helposti. Välipalaa syödään sit herättyä 14 maissa (vaihtelee kyllä tuo herääminen,joskus jo 13 jälkeen nousee) päivällistä 16.30 ja puuro 18.30,19.30 unessa. Jos on jääny päikyt kauheen lyhkäsiks menee aiemmin nukkumaan =)

Ei meilläkään vielä kävellä kuin tukia myöten,pari hikistä askelta vaan
;) ,eikä puhuta mitään vaikka poika kyl luulee puhuvansa
:D äiti tulee joskus ja -kä (iskä)matkia saattaa jos pyydetään jotain sanomaan =)

Meillä huomenna neuvola heti aamusta,tuun sit raportoimaan mitat :wave:

matamimimmin pikkuiselle taapertajalle onnea vuosipäivänä :flower:

naukuri: hyvä että maistui..pitää itekin tehdä joku päivä..meil on huomiseksi peuranjauhelihakastiketta perunoilla..peruskamaa :p

kirsikkatomsku: onneks sait eteisen maalattua mieleiseksesi =)

birdie: meil kans kehitytään hiljalleen ei meillä tuu vielä yhtään kunnollista sanaa..omaa löpinää vaan..

marmotan kakku näytti herkulliselta :p

jes, kaikki norjanangervopuskat pengottu ja uudet mullat laitettu juurille..huh, mikä urakka..nyt olis puskien paree kasvaa ja rehottaa syksyyn mennessä ;) sit lähdettiin ekstempporeena mummilan mökille, siel menikin sit koko päivä ja tultiin vasta nyt iltasella kotiin ja mä poltin käsivarteni siel..no oma vika kun ei ollut tullut laitettuu rasvaa..punasena helottaa kädet nyt, ei kivaa :/
syksymmällä kaivan sielt mökin reunalta tuomen alkuja omaan pihaan, haluu monta tuomea omaan pihaan, ne kukkivat niin kauniista, aivan ihania puita!!nyt niitä ei viitsinyt siirtää sieltä kun ovat just kukassa mut enköhän mä jaksa syksyyn ootella ;)

Heippa!

Tuli käytyä Keski-Suomessa veljen synttäreillä. Eilen lähdettiin ja tänään tultiin kotiin. J ei sitten nauti autossa istumisesta. Vähän paremmin viihtyy kuin joskus aikaisemmin, mutta kyllä välillä pitää meteliä. Kirjoja ja leluja täytyy olla mukana vino pino, että äitykkä saa toimia viihdyskeskuksena :D.

Katrinainen Kiva kuulla kuulumisia :)!

Carmen Hienoa, että reissu meni hyvin! :)

Marmotta Ihana kakku!!! Tosi hieno ja herkullisen näköinen :p .

Kokeilempas onnistunko liittämään tähän kuvan J:n synttärikakkuluomuksestani.

Taidoista Uusimpana taitona on seisominen hetken ilman tukea. Ensiaskeleita odotellaan :). Kun irrottaa otteensa tuesta, nostaa käsiä vähän ylöspäin ja pitää ne sitten paikoillaan ilmassa :D, hauskan näköistä touhua. Sanoja tulee pikkuhiljaa...äiti, kato (=katso), tätä (osoittaa mitä haluaa)...tuossa tällä hetkellä yleisimmät. On sanonut joskus myös tyttö ja vauva, mutta nyt hetkeen ei ole niistä puhunut. Juttua tulee koko ajan, mutta enempi se on J:n omaa kieltä.

Onnittelut taas 1v. täyttäneille!!! :flower:

onnittelut 1-vuotiaille ja aivan ihania kakkuja mä olen kyllä nyt niin kade kuin voi olla. Kakuista tulee kyllä ihan hyviä munkin tekeminä, mutta niiden ulkonäkö ei niinkään silmiä hivele. :D
lapsettomista ystävistä voisin tilittää vaikka aamuun asti. Itse olen yrittänyt olla "rasittamatta" liioilla lapsijutuilla, mutta välillä on kyllä tullut sellaista kommenttia että huh huh. paras oli ystäväni joka soitti mulle pikku sievässä ja kysyi, että tuntuuko musta että olen pilannut elämäni Avan takia. Pahoittelí oikein isoon ääneen uutta raskauttani ja piti sitä ihan ehtana vahinkona. muisti vielä kaiken päälle mainita, että mulla olisi paljon kivempaa lapsettomana ja ihana ura. Kyllä suututti. Taisin hiukan kuitata, että en kyllä kaipaa lapsettoman arkea ollenkaan. mitä ihmeen puu päitä omastakin kaveripiiristäkin löytyy. kyllä ne joskus lisääntyy ja sitten voidaan salaa hymyillä niiden lapsijutuille. ;)

Carmen: Meillä maito on ollut aika kauan vain ruokajuoma eli saa maitoa (ollaan nyt siirrytty ihan kokonaan rasvattomaan maitoon ) aamupuuron, lounaan, päivällisen ja joskus iltapuuronkin kanssa. Välipalalla vain vettä. Iltamaito on ainoa ns. turhake eli just ennen nukkumaan menoa saa pullon maitoa (noin 1h puuron jälkeen ).

Päivärytmistä:
Meillähän ollut kans tuo aivan sama heräämisaika kuin teilläkin Carmen jo viimeset 8kk eli aamuvirkkuja täälläkin. Tässä meidän päivä:
klo 6-6:30 herätys
klo 7:30-8 aamupuuro
klo 11 lounas
klo 12-14 (noin ) päiväunet
klo 14 välipala
klo 16-17 välillä päivällinen
klo 18 iltapuuro
klo 19 nukkumaan

Aamupäivää ei jaksa olla hereillä kitisemättä, jos ollaan vain kotona eli viimeiset pari viikkoa meidän päivään on kuulunut kerhoilua / ulkoilua / kauppailua tms. tuossa klo 9-11 välillä. Joskus vaan tunti, joskus menee tuo kaksikin. Sit tullaan kotiin syömään, vähän vielä leikitään ja sitten poika simahtaakin päikyille samantein. Nukkuu aika tarkkaan (nykyään ) 2h. Jaksaa oikein hienosti sekä ap että ip, mutta kyllä tuossa rytmin muuttumisessa aika kauan musta meni; ehkä 2kk kaiken kaikkiaan (mehän kokeiltiin yksiä päiväunia jo maaliskuun lopulla, mut palattiin välillä kaksiin ).

Mehuista: Joo, tuoremehujahan ei suositella just hampaiden kulumisen (vai mikskä eroosioksi sitä sanotaan... ) vuoksi. Mut meillä ei kans juoda mehuja juuri lainkaan. Aamuisin juon lasin tuoremehua et rauta imeytyis paremmin, mutta muuten meillä on janojuomana vesi ja miehellä joskus limut. Mehukattia ei meidän taloudesta oo varmaan ikinä löytynyt, joskus Ekströmsin mehuja, jos käy pikkuvieraita. Eli en tuu pojallekaan ostamaan mehuja hetkeen.

Taidothan voi kehittyä myös yhtäkkiä ihan hurjasti. Meidän poikahan ryömi vielä hetki sitten ja nyt jo vetelee niin tukevasti tuolla kärryillä ettei samaks pojaks uskois! Karkeamotoriikka otti oikein superhyppäyksen kerralla. Nyt on alkanut sitten konttamaankin :D Mokoma. Mutta puheen ymmärrys kyllä just samalla lailla kuin Carmenin Nealla, et ymmärtää tosi monia lauseita ja toimii niiden mukaan (anna muki äidille, vie isille pallo, nosta legot laatikkoon, missä housut on jne. ). Samoin silmän ja käden koordinaatiota hioo päivittäin, kun laittaa palikoita erilaisiin palikkalaatikoihin ja onnistuu päivä päivältä paremmin.

Huomenta

Katris: No onpa ollut fiksuna kaverisi liikkeellä huhhuh. Meillä ei oo pahemmin ikäviä kommentteja tullut vaikka nuorenahan minä esikon kai sain siis jos keksiikää ajatellaan onhan paljon nuorempiakin äitejä olin siis 24.

Puhe: Sanoja tulee jonkin verran, puhetta ymmärtää tosi hyvin =)

Liikkuminen: Se on kyllä niin yksilöllistä ettei kannata vertailla, meillä ollaan aika aikasessa oltu kaikessa liikkumiseen liittyvässä.. vauhti ville =)

Aivan upeita kakkuja olette tehneet ei voi kun todeta vau!

Meilleppä ei erikoista, poika on ihana opettelee tasajalkaa hyppäämään ( aika hauskan näköstä puuhaa) kasaa palikoitaja touhuaa kaikenlaista pikkupoika juttuja ajelee autoilla, junilla yms.

Äitillä on taasen ollut heikompi aika mutta eipä se auta kun jaksaa painaa satalasissa.

Birdie: Kurja juttu että värjäys meni pyllylleen, raidotus saattas auttaa tilannetta. Vielläkö pyörit kiloklubissa? Mä oon epätoivoisesti koittanut täytellä, no onneksi ollaan jo päästy alle 1. neuvolan käynnin painon mutta mulla kerkes muutaman kilon nousta paino siinä ennen neuvolaa joten ne pitää kanssa saada pois =) mutta vatsa voi ei miltä se näyttää |O |O kaksi roikkuvaa pussia ja entäs rinnat kaksi roikku pussia huomaa että kaksi lasta on imetetty :D

Birdie: Itse yrittäisin häivyttää tuota väri eroa juuri raidoilla, paljon ohkasia raitoja. :)

Marimintilläkin: Nätti kakku! :)

Hitsi en kerkeäkkään kommentoida enempää kun neiti kitisee jaloissa! :/ myöhemmin sit :)

neuvolassa tuli käytyy..seuraava käynti olis 1,5v iässä mutta me käydään 3kk päästä uudelleen painon ja pituuden takii..
eli meillä kaikki käyrät niin päänympärys kuin pituus ja painokin lähti käyrillä alaviistoon kun tähän mennessä ovat mukavasti kasvaneet tasaisesti..ja tyttökin syö kuin hevonen 5xateriaa lautanen kukkurallaan joka aterialla ja silti ei kunnolla kasva, eihän tuo mikään kirppu kuitenkaan ole..painoa oli 9060g ja pituutta 76cm, pään ympärys 44cm eli pituus oli sama kuin kuukausi sitten, samoin pään ympäryskään ei ollut kasvanut oikein lainkaan ja painoa oli tullut kuukaudessa vain n.180g...

marimintillä oli kans ihana kakku

päivärytmi: 5-6 herätys
5:30-6 aamupuuro
9 lounas
lounaan jälkeen päikyille nukkuu yleensä n.½h-1h
12 välipala
14 toisille päikyille nukkuu yleensä ½h-1h
15-15:30 päivällinen
18-18:30 iltapuuro
19 mennessä yleensä yöunille

näin menee yleensä päivät meillä..

nyt tyttö meni päikyille 10:ltä heti kun kotio päästiin neuvolasta..on herännyt jo 5:15..lounas jäi välistä mut syö sit kun herääpi..

Ensiaskeleet otettu!! Hääräilin kylppärissä ja Nea pyöri siinä jaloissa, seisoskeli ilman tukea keskellä lattiaa, jota on tehnyt jo pidemmän aikaa, MUTTA sitten otti kahteen otteeseen kolme haparoivaa askelta etiäpäin :D Tästä se alkaa! ;)

naukuri Teidän rytmi on meidän "tavoite" eli samoissa mentäisiin, jos päikyt saisi siirrettyä puoleen päivään.. Tänään heräsi taas kuin kellonsoittoon 6:30, aamujugun sai kasilta ja puoli kymmeneltä söi vielä vispipuuroa, kun väänsin sellaisen aamusella. Unille nukahti samantien rattaiden liikkeille lähtiessä klo 10. Pitäisiköhän meidänkin alkaa lähtemään jonnekin heti aamuisin niin saattaisi pysyä paremmin hereillä? :/

Miten muuten te, joilla nukutaan yhdet päikyt:sisälläkö muksut uinuvat? Meillä olisi tarkoitus alkaa treenaamaan päikkyjen nukkumista sisällä, kunhan päikyt vakiintuvat yksiin. Viimeistään siinä vaiheessa haluaisin pimun nukkuvan sisällä, kun Antero syntyy...

katris Kaikkea sitä kuulee :hug: Vaikka selvähän se on, että vahinkoja tää toiset lapset ovat, kun näin nopeasti syntyvät! Näin kysyi mm.mun oma isoäiti :eek: Ja suomalaisissa on kyllä niin ärsyttävä piirre, kun tuntemattomatkin tyyliin pahoittelevat, kun tajuavat mun odottavan toista lasta, vaikka Nea istuu vielä rattaissa. Tuolla reissussakin eräs lappeenrantalainen äiti totesi omasta lapsestaan, että "on niin kauhean villi, että voi kauhea jos näitä olisi kaksi. Että onnea vaan teille." Voi v***u sentään :kieh: Niin kuin 3- kymppiselle, naimisissa olevalle, jo yhden lapsen äidille sattuisi vahinkoja?? Kai se jo selvillä on miten niitä lapsia tehdään :whistle:

kurpitsa meillä Nea oli 1-v. neuvolassa 8950g, 78cm ja py 47cm eli aika lailla samankokoinen päänympärystä lukuunottamatta. Ja ihan normaalikokoisena häntä pidetään! Miksöhän teitä niin syynätään? :/

carmen: en tiiä.ehkä sen takia että nyt selvästi käyrät lähti alaspäin kun viel kuukausi sitten kaikki mitat kasvoi ihan tasaisesti omilla käyrillä..tosin nyt kyllä tyttö on kuukauden päivät kontannut joten kuluttaa energiaakin selvästi enempi..pään ympärys oli jo syntyjäänkin jo pieni 33,5cm joten siihen nähden on mun omasta mielestäni kasvanut ihan ok ja me kaikki ollaan pienipäisiä..esikoinen oli vuoden ikäsenä 8890g, 74cm ja pää oli 45cm ( syntyjään 35cm ) ja poikaa pidettiin ihan hyvin kasvaneena omilla käyrillään..toki neuvola on vaihtunut tuon jälkeen..tiiä sit pääasia että kasvaa ja on terve :)
niin ja fyssarin luo kävi käsky ja kenkiä pitäis kuulemma pitää sisälläkin..

Onnea Carmenin Nealle ensiaskelista! Siitä se lähtee ja kohta ei enää perässä pysytä :D Meil Joa käveli viikonloppuna ekaa kertaa ulkona. Nousi vaan keskellä leikkipuistoa ylös ja käveli mun luo. Päätti varmaan et nyt saa tää hiekassa konttaus loppua :D

Tosi ihania kakkuja olette tehneet!

Synttärit meni ihan kivasti. Tosin esikoinen vetäs muutaman kerran herneet nenään ihan kunnolla kun Joa sai isompia paketteja kun hän. Ei auttanu selittää kuin sataseiskyt kertaa et nyt on Joan synttärit :headwall: Onneksi melkein kaikki vieraat toivat lahjat molemmille :whistle:

Kolmipyörä on nyt koottu ja testattu. Hyvin pelittää ja poika tykkää kovasti istua ja ajella. Saa nähdä jatkuuko kiinnostus kun nyt pääsee jo ulkonakin kahdella jalalla ;)

Katris aika järkky kommentti ystävältä :eek: No menee varmaan viinan piikkiin tai sit on jotain muuta hänellä kaivertamassa. Multa kans eräs ystävä kysyi kun odotin Joaa (meil ikäeroa pojilla 3,5-v) ai toinen tulossa oliko vahinko? Sanoin vaan et no ei ollu vaan ihan tekemällä tehty. Hän tietty lapseton...

Päivärytmi meil vaihtelee ihan päivän mukaan... :whistle: Herätään kun herätään ja nukutaan kun väsyttää. Esikoinen oli tosi tarkka rytmistä ja sitä vahdattiin kellon tarkasti tän toisen kans ollaan menty vähän enemmän fiilispohjalta ja sovittaen molempien tarpeita yhteen.

Heräillään 7-9 välillä ja syödään aamupala ja lähdetään ulkoilemaan
Lounas 11-13 välillä
Päikkärit 12-14 välillä pari tuntia joko sisällä tai ulkona. Päikkäreiden jälkeen pika välipala ja sit yleensä taas ulkoilemaan.
Päivällinen 17-18 aikaan.
Iltapala 20-21 ja sen jälkeen nukkumaan. Vuorotellaan miehen kans yleensä joka toinen päivä hoidan Joan unille ja joka toinen esikoisen.

Nyt alkaa jo väsyminen näkyä kun Joa makaa pöydän alla ja laulelee unilaulua
:D Täytyy lähteä syöttämään ja laitaan poika unille...

Kavereista Muistelin esikon aikaisia aikoja ja kyllä toi sama ilmiö oli silloinkin. Muilla ei ollu lapsia ja elämän tyyli muutenkin vähän wannabee sitäjatätä. Osa porukasta on jääny kokonaan ja hyvä niin, todellisuudessa ei oo mitään yhteistä vaikka niillä olis ollu lapsiakin. Munien puristelu, väkinäiset aiheet kissoista,koirista yms on kyll puuduttavia. Tosin on siinä hyvääkin - oman minän kasvaminen, sitä hiljalleen oppii lukemaan omaa minäänsa ja tiedostamaan kuka minä oikeastaan olenkaan ja mikä on se oman elämän silta :heart: Nykyään omassa tyttösakissa ei kyllä jutella muksuista lainkaan, paitsi jos on jotain mieltä painavia asioita - jutellaan elämästä syvällisiä ja hömpötipömpöttiä, laitetaan safkaa ja sen sellaista. Hyvät ystävät ei jää vaikka perhettä ei oliskaan. Elämä muuttuu niin paljon lapsen myötä ja oma kasvukin alkaa varmasti vasta silloin, löytää uutta omasta minästä.

KurpitsaPihan laittaminen on mukavaa puuhaa - mulla on vasta nyt tullut tää vaihe, saas nähä mitä tästäkin tulee, kun ei oo tota viherpeukalon virkaa ennen ollu. Neuvolasta; tosiaan pääasia on että lapsi voi hyvin ja kasvaa. Liikkuminen kuluttaa paljon energiaa, tämän ikäinen lapsi on tosiaan verrattavissa huippu urhelilijaan. Kasvaminen on nopeaa, tulee lihasmassaa ja liikettä :D Yritä vaan pitää niitä popoja sisällä, jos niin on määrätty. Se riippuu niin paljon siitä, missä kohtaa pettää tai on se heikko lenkki. Joltain toiselta fyssarilta voit saada toisenlaiset ohjeet, mutta hän tämä on laatinut teille tämänkaltaisen hoitosuunnitelman. Mites paljon teillä ollaan jo liikkeellä?

heipsan.

kiitos kehitykseen liityvistä sanoista!! eiköhän toi poika kävele, juo mukista, puhu kun on sen aika.

Hitto. mua ärsyttää tänään ihan kaikki. hiukset nyt ensimmäisenä. lähen ostamaan kohta tumman hiusvärin, jos sillä sais peittoon ton tyvikasvun. en uskalla laittaa niitä raitoja,kun paketissa luki ettei saa käyttää jos on käyttänyt vaalennusainetta..

meillä ei oo miehen kanssa mitään vipinää peiton alla. eli se siitä kakkosen teosta sitten. höh. ukko pelaa illat mielummin koneella, kun olis mun kanssa makkarissa.. nukkumaan tulee joskus puolilta öin. heilutelepa siinä sitten peittoa... raha-asiatkin vaivaa.. reissubudjetti meni överiks kun ei mahduttukkaan lennolle... ja hotelli oltiin jo buukattu. ja kaikkea pientä kivaa tähän lisäks. joo.. oma vika kun suunniteltiin reissua vähän huonosti.

meillä rytmi on kyllä ihan hakusessa... yritin neuvolan ohjeiden mukaan laittaa pojan pienille päikyille klo 10 pintaan, jotta klo 11 maistuu ruoka. joo 3/4 isosta purkista meni ja 60ml maitoa mukista... mutta NYT ON POJALLA IHAN KAMALA KÄNINÄ PÄÄLLÄ. Mä en nyt vaan jaksais. huoh.

taidan lähteä pojan kanssa ulos aurinkoon.. jospa nätti ilma sais mielen vaikka piristymään..

poika: oon käyny kiloklubissa säännöllisen epäsäännöllisesti.. eli välillä on viikonki tauko.. mutta ihan ok on lähteny sillon ku oon palvelua käyttäny... nyt pitäs tiputtaa pari kiloa ni se olis siinä. ja joo.. mun maha on kanssa ihan kamalan näkönen.

katrinainen: voi surku mitä kommentteja oot saanu. ihmiset osaa kyllä olla pösilöjä.

nyt tää äippä lähtee tästä marmattamasta. ettei mee muiden päivä pilalle..

niin ja vielä kyssäri.. Nokkiksesta maidon antavat paljonko maitoa menee kerralla???? Mun ymmärtääkseni lapsen pitäs juoda 5-6dl päivässä!!! mutta poitsu juo kyllä nykysin tosi huonosti.

Yhteistyössä