TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Kirsikkatomaatti, ihana idea! Mun vanhemmat on ainoita jolta tollaista vois pyytää, ja ne tekee sitä ilman lahjakorttiakin. Pyydän sit itselle lahjaks samanlaista kun on omat synttärit, silloin kun en asu enää mutsin luona eikä apuakaan ole siis joka hetki tarjolla. Mullehan se enemmän lahja oliskin kun Eevalle. :) Mutta laitan todellakin korvan taa, lapsellisten sukulaisten ja kavereiden synttäreitä ajatellen.
Näyttääkö tuulikaappi yhtään paremmalta näin aamun valossa?

Lempiruokaa on kasvislasagne, Hipp:in ja omatekemä. Hipp-merkkinen tomaatti-mozzarella-spagetti on myös herkkua. Pulla on parasta. Eeva osaa ihanasti huutaa "Pullaaaa!" aina kun uunissa on mitä vaan, raukka luulee että täällä joka päivä leivotaan pullaa. :D Jauhelihakastike ja perunamuusi on nam, samoin banaani ja kesäkurpitsa, kurkku ja tomaatti. Oikeastaan nyt syö melkein mitä vaan. Puurokin menee kun keitän sitä liikaa ja laitan sekaan marjoja.
 
Lahjoista: Mekin saatiin joululahjaksi vapaailta lahjakortti E:n kummisedältä ja hänen tyttöystävältään. Ja käytettiin se muistaakseni ennen tammikuun puolta väliä :LOL: Kun vaan joku tarjoutuis tosiaan useamminkin...

Edla: No pöh, ja just eilen illalla vielä kipitin cityyn hakemaan pekaanipähkinöitä, oisin samalla voinu katsastaa tossut :) Nyt on muuten parhaillaan browniesit uunissa. Vähän hakusessa et koska on valmiita, mutta eiköhän ne sieltä valmistu.

Marmotta: Meillä kans noi Hipp:n ruuat on suosikkeja noista valmisruuista.

kirsikkatomsku: Mikäs eteisen tilanne?

Meillä tänään teriyaki-lohta ruokana, saas nähdä miten pojalle maittaa :D

Mä oon tosiaan nyt ajatellu et meidän yömaitoilu jäis kokonaan ja nyt menikin viime yö heräämättä. Edellisenähän kirkui sen 1,5h. Katsotaan menikö näin jakeluun vai jatkuuko huudot tulevina öinä. Pottailukin menee ihan ok. Pari saalista tänään taas saatu, mutta yleensä menee ihan istumiseksi vaan (vesipyssy kädessä :D ).

Ny meen tarkistaan ne browniesit :wave:
 
Repa...siellä ne meijän kullanmurut oli lehdessä :heart:...täytyy leikata irti kuvat =) ...sitten siellä oli saman huoneen poikavaavi myös...otanpa ensimmäisten "poikakavereitten" kuvat talteen :D !!

Kirsikkatomaatti...mitens eteinen voi?

Lempiruoka...jaahas... tomaattinen pastakastike, tomaatti, muussi ja kala...nuo ehkä menee parhaiten...juu ja puolukkapuuro....

Tänään kävin ostaa neitille juhlasukkikset...Vendin pitsiset...koko 70cm...ihan mahdottoman isot :eek: ....kökkö...en viittis lähtee ostaa enää...ti on veikan eskarin kevätjuhlat...pitäis olla nättinä...sellainen "vanhanajan" mekko laitetaan...on perinyt serkkutytöiltä =) !
 
Pikainen heippa :wave:

Matami,Jep meillä kans kuvat tallessa,hyvä kuva teitin neidistä =)

Meillä kävi paljon vieraita... kaakut onnistu tosi hyvin ja huomenna sit uus porukka. Kasper kävi ekaks itkemään mut sit heti tutustu ja oli niin seuramiestä että ;) Nukahti nyt jo yöunille rassukka...

Nyt saunaan...
 
Edla: Loisto-ohje!! Ekat palat on nyt testattu :) Jäähdytettiin eka ulkona hetki ja sit vähän aikaa vielä jääkaapissa. Kyllä on hyvvää! Vielä kun olis hokannu ostaa vanhan ajan vaniljajäätelöä ja laittais siitä pienen pallon kylkeen, niin... :p Tosin on kyllä äly hyvää noinkin :D

Oh, Matami ja Repa; onks teidän pikkuiset olleet nyt lehdes? Pitää pyytää äidin säästämään päivän lehti, jotta mäkin näen pikkuisten kuvat :)

Jaha, harmaan päivän päätteeksi aurinko paistaa. Taidan mennä kuokkimaan vähän kukkapenkkiä. Ostin hienon kuunliljan edellisten seuraksi ja pionin taimen, jotka pitäis saada istutettua.
 
Helteisiä terveisiä Turkista! :wave: :flower: Pari tuntia sitten päästiin kotiin ja oli pakko tulla lukemaan teidän kuulumiset heti, kun sain pimun unten maille =)

Matka meni loistavasti: ei tuo tyttö vaan lakkaa hämmästyttämästä mamia.. Hän oli koko viikon kuin enkeli, ei kitissyt eikä itkenyt vaan innoissaan oli aivan kaikesta uudesta ja ihmeellisestä! Nukkui paljon ja hereillä tutki haltioituneena maailmaa ja nautti NIIN paljon, kun oltiin aamusta iltaan ulkona. Lennoilla joko nukkui tai joi maitoa nousut/laskut ja lopun aikaa hauskuutti kanssamatkustajia. Heti lähtisin uudestaan ja ihan nolottaa, kun niin "pelkäsin" miten pärjätään :ashamed: Olisi se pitänyt tietää, että Nea pärjää missä vaan - se olen minä, joka teen ne ongelmat päässäni..

Uusia taitoja Pakko mainita, kun tänään tapahtui kaksikin meille uutta juttua: Nea taputti ensimmäisen kerran (vasta nyt??) ja kotimatkalla huoltsilla ei kelvannut Piltti vaan natusteli perunan/porkkanan/kurpitsan paloja omalta lautaseltaan :eek: Meidän tyttö, joka vielä eilen heitteli kaikki sapuskat iloisesti lattialle tarjoilijoiden iloksi :D Antoi kyllä uskoa, että vielä mekin joku päivä ;) Ja senkin suhteen edistyttiin, että reissussa en muussanut enää mitään 1v.--> purkkiruokia ja hienosti meni alas. Tosin nyt en halua purkkiruokaa hälle antaa ainakaan kuukauteen, kun viikon joutui niitä syömään putkeen :/ Mutta luojan kiitos, että syö niitä: paluumatkalla juttelin äidin kanssa, jonka 2v. poika ei suostu syömään purkkiruokia ja oli koko viikon reissun PELKKIÄ rusinoita ja kurkkua :( Hengissä kuitenkin näytti olevan ja voimissaan :D

Synttärisankareille onnea, äideille jaksuja ja teille kaikille yhteisesti paljon :hug: Oli ikävä teitä! :heart:

Huomenna lisää..

Carmen, Nea- maailmanmatkaaja ja "Antero- tyttö"
 
Naukuri,joo,tämän päivän lehdessä komeilee meitin ipanat B)

Carmen,tervetuloa takaisin,kiva että meni matka hienosti ja onnea opituista taidoista :flower:

Mun täyty tulla vielä kehumaan et osaa se meidän poikakin näköjään tulla oikein alas sohvalta :eek: Tänään oli mummon kanssa siinä ja läks tulemaaan alas niin kääntykin hienosti takaperin ja laskeutu jaloilleen...kaikki innoissaan taputettiin ja poika oli polleeta :D Tosin vähän myöhemmin oli tulossa pää eeltä,mut kuitenkin musta aika hyvin kun ei juurikaan oo treenaillu moista :saint:
 
Kiva Carmen et noinkin positiivisena oot ja et matka meni hyvin :)

Naukuri, juu-u, huomen vielä parempaa :) Ei tartte enää ettiä hyvää reseptiä :) Mulla oli sen tasan tunnin muistaakseni ja paistoin lasagnevuoassa. Saimme sandaalit, poikien väriä tosin mutta ihan mageet ne on. Tyttöjen vaaleanpunaiset oli sieltä kokonaan loppunu ja kun kokoa 19 etsin (ei sillään, 18 meidän koko edelleen on :D ) ni yhdet harmaa-siniset löyty, JEEEE! Mut kyllä se on sellanen sumppu se Jumbon parkkihalli et voi itku. Okei, omaa tyhmyyttähän se on mennä sinne lauantaina iltapäivällä, mut ei se mun muistaakseni oo arki-iltoinakaan ollu paljoa tyhjempi... ja sit sompailla siellä väliköissä ettimässä vapaata paikkaa.... ääh, mä tykkään yksinkertaisemmasta :D

Viime yö meni kohtuu ok, meni silloin 9 nukkuu, heräs 3 ja 7 aikoihin, joten ihan ok homma. Nyt annoin sen vetää semmosen Nestlen puuron pikkutilkalla maitoa laimennettuna ja neitihän veti koko purkin. Nyt oon tyytyväinen kyl :D

Oottekos muuten huomannu ne NANnia on tullu 2-vaiheen jauhetta? Huomasin tänään Prismassa ollessa et jepjep, vaikuttikohan meidän tiedustelut sieltä sen et se tuli myös jauheena :D No se on kyllä hyvä, et melkein kaikki ollaan sit jo tavismaidossa...

Toinen juomaan liittyvä kyssäri... ootteks jo kokeillut niitä smoothieta mitä on sellasessa 2dl:n tetrassa? Annoin välipalaks tänään ku autolla reissattiin ja jostain syystä neiti ei siedä ajatusta olla yksin takapenkillä. Pullo on kiva kaveri :D Koko tetra meni siinä ja tyhjä pullo kolisi penkin alle ku neiti halus siitä eroon (ERITTÄIN ärsyttävä tapa heittää toisen olan yli, nimim. viime viikolla metrossa kierinyttä pulloa metsästänyt :kieh: )

Jaa-a, joskohan laittais saunan päälle ja miettis et minkäs leffan voisimme tänään kattoa :D
 
carmen: tervetuloo kotio ja onnea uusista taidoista

juhlat juhlittu..ja mää oon ihan puhki..aamu 5 asti ollut hereillä ja häärinyt liki koko päivän..viimeiset vierahat lähti tos 19 jälkeen..
hauskaa toki oli kun oli tupa täynnä porukkaa, ikävä kyllä alkoi iltapäivästä ukkostaan hetkeks ja vettäkin satoi joten jouduttiin kökkimään sisätiloissa..koko viime yönkin satoi..mut huomiseks on luvattu vihdoin aurinkoa tännekin päin B)

uusista taidoista: juuh, meillähän ei osata ees seisoo..kävelystä puhumattakaan niin tyttö kiipesi eilen portaita oli jo toiselle askelmalle nousemassa kun sydän syrjälläni juoksin neitiä pelastamaan..pitänee ostaa jo turvaportit niin ala kuin yläkertaankin

kirsikkatomsku: onkos eteiseen sudittu jo uutta maalia?

tää mamma menee kohta nukkumaan..
 
Hei rakkaat mammat! Taalla on palstataukoa pidetty ja pihatoita tehty. Kohta meidan piha on oikea piha. :D
Onnittelut nyt alkuun kaikkien yksivuotiaille. ihan hurjaa. Meillahan tulee jo pian 13kk tayteen.

raskaus etenee hyvin, nyt viikolla 14. Oksentanut olen lahes jokainen paiva ja se on ollut melko tylsaa. olo on muutenkin aika kauhea, lisaksi nuo ruoka-aine hysteriat paalla taas. Onneksi olen ollut nyt vahan rennompi. Kuitenkin hermostun hirmuisen nopeasti jos pelkaan syoneeni jotain vaaraa. Mm. tanaan sain grillista en ihan tulikuumaa chorizomakkaraa (joka mielestani oli kylla ennemmin tavallinen tulinen grillimakkara lihataytteella, ei siis edes raakamakkara. Ja nyt olen ehtinyt tuostakin jo ottaa stressia. :ashamed:
Ava on oppinut kavelemaan kunnolla ja laskeutumaan rappusia alas. Puhettakin tulee aika paljon. Iloisesti osaa neiti ilmoittaa, etta mun aiti ja mun isa. Ihanaa. Muutenkin sanoja ja jo lauseitakin on paljon. Kovasti tekisi vaan mieli tehda hiukan tuhmuuksia ja kiellettyja asioita. tempperamenttiakin loytyy vaikka muille jakaa.

weiss voi noita teidan allergioita. :hug: carmen ihanastihan teidan matka on mennyt. Onko Antero siis paljastunut tytoksi?
naukurilla jo loppuraskaus menossa. Ihan hurjaa.
kirsikkatomaatilta ihana lahjaidea
 
kurpitsa: Meillähän kans poika oppi ryömimisen jälkeen seuraavana kiipeämään portaita! Siitä se lähtee :) Pian sen jälkeen meillä sitten jo seisottiin tukea vasten. Hienoa hienoa!!

carmen: Hyvä että reissu meni hienosti! Niin ne vaan pikkuiset osaa yllättää ;) Ja tervetuloa kotiin!

Edla:
Ja musta kun se Jumbon parkkis on ihan taivas, kun saan aina auton niin helposti parkkiin :D Jätän 2-tasolle ja siinä saa melkein poikkeuksetta ihan oven (joka johtaa liukuportaisiin ) eteen auton. On vissiin sellainen kerros, et moni ei huomaa ees sen olemassaoloa. 1-taso on aina ihan tukossa, samoin 3-taso. Katollakin on aina tilaa. Mut joo, lauantaisin tietty kaikkein eniten porukkaa liikkeellä. Hyvä, kun saitte sandaalit! Mäkin huomasin muuten eilen sen NAN2-jauheen :) Sanoin miehellekin, et kannatti tuostakin napista, niin nyt on hyllyllä. Tasan tarkkaan juuri, kun meillä on siirrytty kokonaan tavismaitoon :LOL: No, seuraavaa varten ehkä sitten.

Taidoista: No ei varmaan mitään ihmeempiä ole nyt tapahtunut. Joka päivä kyllä jäntevöityy tuo kävelyn harjoittelu. Mut se mua jaksaa joka päivä hämmästyttää miten paljon poika meidän juttuja ymmärtää! :eek: Ihan sellaisia jokapäiväisiä asioita ja yhtäkkiä huomaa, että poikahan ihan selvästi ymmärsi mistä puhuttiin. Ihanaa kyllä :heart:

Auh, mulla olis hurja lastenhuoneen sisustusvimma :headwall: Mut kun on tälläkin hetkellä ihan kiva ja sit kun nassikat olis molemmat samassa huoneessa, niin olis tarkoitus vaihtaa meidän makkareiden paikkaa. Eikä tietty ennen sitä viitsis mitään tehdä. Löysin aivan uskomattoman ihania sisustustarroja ja verhot netistä, etten millään malttais olla tilaamatta... Mut eihän nuo nyt vielä aikoihin ole samas huonees. Argh. Muutenkin tekis mieli tyhjentää puolet kaapeista ja heittää kamaa lokeille (vaikka just pidettiin kirppis äidin kans ) ja miettiä säilytysratkaisuja. Ilmeisesti pojan odotusaikana kokonaan poisjäänyt pesänrakennusvietti on nyt iskenyt tuplavoimalla :D Kukkapenkinkin laitoin jo...
 
katrinainen...mukava kuulla teistä =) ...ja hienosti Ava jo juttelee..

Carmen...tervetulloo takaisin...hieno homma, et reissu meni hyvin...lapset käyttäytyy yllättävän hienosti yleensä reissussa!

Naukuri...miä tääl rinsessan kammarii ja "jouman" ( eli jonkinlainen hoppari )....huoneita kovasti suunnittelen...pitää vaan mennä hommaan rekvisiittaa lisää...Ikeassa on ainakin käytävä sänky pojalle hommaamas :whistle: ...ihan kivaa touhuu...ainoa ikävä puoli on, et rahat menee :/ ...

Taidot...meillä ei sanavarasto ole juuri kasvanut...miä kun kysyn, et missä varvas...alkaa höpöttää sanaa "missä" ja näyttää varpaita :D ....kävelymatkat on pidentynyt ja vauhti hidastunut...hyvin rauhallisesti mennään, välillä pysähtyy ja korjaa tasapainoa...yleensä sormi suussa ja hihitys päällä...on se niin uutta ja ihmeellistä neitille tuo käveleminen :saint: :heart: !

00.08...neiti on sitten 1v :heart: ...nuken ja kolme kirjaa hommasin...kakku muhii jääkaapissa....kun tänään keksin, et onhan se kakku oltava kuitenkin virallisena päivänä...juhlat on sitten kesäkuun lopul...huomenna tulee miun äiti ja sen mies ja kummitäti piipahtaa...kuvia pitää muutama ottaa, vaik naama on viel näppyjä täynnä ;) ...mut nyt ötyä :wave: !
 
Onnea hurjasti Edithille :flower: :heart:

Taidot,Meillä ei puhuta oikeestaan äitiä enempää ja sekin tulee satunnaisesti... mut kysyttäessä osaa kertoo mitä kissa,koira ja lehmä sanoo... ja muutenkin ymmärtää paljon asioita. Kävelykin junnaa..ottaa pari askelta ja se siitä :D

Juhlinta jatkuu...viime yö oli tosi levoton aamuyöstä,oon aika väsy. Poika kyl jaksa touhuta ;)
 
Huomenta! :flower:

Nea ja isi painelevat alakerrassa taaperokärryn kanssa ja minä pakenin heti koneelle ;) Ihanaa kyllä olla kotona taas..

edla Kävin ekaa kertaa Jumbossa viikko sitten pe ennen kuin reissuun lähdettiin ja onhan se paikka, juu... Tosin perjantai-iltana siellä oli varmaan kaikki vantaalaiset lapsiperheet laatuaikaa viettämässä ja meno sen mukainen! Vähän oli kulttuurishokki ihmiselle, joka on tottunut asioimaan Ompussa tai Tapiolan Stockkalla - ja nyt sitten viime kuukausina en missään, kun täällä "maalla" asutaan B) Yksikseen sinne kyllä voisikin mennä shoppailemaan joku arkipäivä ;)
Mitä smootieta tarkoitat? Kiva sellaista olisi Neallekin tarjota, jos on vauvalle sopivia myynnissä! Vettä kun tuo riiviö ei juo (edes Turkin helteessä :( ) eikä kai sillä maidollakaan ikuisesti voi janoaan sammuttaa :/ Koska ootte ajatelleet alkaa antamaan mehua? Itsetehtyä toki voisi kai jo nyt antaa, mutta mistäs sitä tähän hätään tekisi...

kurpitsa Meillä pimu oli eräänä päivänä kinkeämässä jo viidennelle :eek: portaalle, kun sain kiinni!! Meidän kai pitäisi alkaa pitämään noita portteja KIINNI, kun sellaiset kerran löytyy :whistle:

katrinainen Kiva kuulla sinusta! Ja pitkällähän sinäkin jo olet - itse ihan kauhistuin, kun tajusin eilen 23. viikon alkaneen :eek: Itsellä nuo ruoka-ainehysteriat oli aika pahoja Nean raskaudessa, mutta nyt en ole kuin pahimpia ehtinyt välttämään :ashamed: Maksa, juustot, pakastemarjat/-vihannekset yms. luonnollisesti. Reissussa olin varovainen toki, mutta ei täällä kotona jaksa... Ja juu, "Antero" on pikkusisko, mutta antaa työnimen olla kunnes päätetään oikea nimi. Tai ehkä se on jo päätettykin ;)

naukuri Kunhan me nyt löydettäisiin se hiivatin talo niin pääsisin minäkin sisustamaan :kieh: Tytöt ollaan jo päätetty majoittaa yhteiseen huoneeseen ja sitä minunkin tekisi mieli päästä laittamaan! Tosin olen alkanut viime aikoina haikailemaan takaisin pk- seudulle, joten nyt ollaan ihan sekaisin näiden asuntokuvioiden kanssa :(

Nyt tarkistamaan Etuoven tarjonta ja sitten kaiketi ulkoilemaan ;) Mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
Tuntuu että oon ihan pihalla koko ketjusta, mutta sen verran riippuvainen oon et koitan pysyä mukana! Ulkona on vaan niin ihania ilmoja, että tekee mieli olla ulkona vaan! :p

Meillä J oli viime yön mummulassa yötä, kun ovat koko kevään pyytäneet ja nyt aamusta kun soitin niin hyvin oli mennyt, 12h kuulenma oli nukkua posottanut. Käytiin eilen yhdessä miehen kanssa syömässä, ei sen ihmeempiä. Oikeestaan tuli hyvään aikaan tua että J oli mummulassa yö kylässä, kun meillä on ollut miehen kanssa tässä vähän sukset ristissä :/ Niin saatiin vähän kahdenkeskeistäkin aikaa.

Onnea edith 1-vuotta! :heart:

Katrinainen: :hug: Pahoinvoinnin kanssa toivottavasti pian alkaa jo helpottamaan.

Taidot ja puhuminen: Meillä on alettu seisomaan aina pieniä pätkiä ilman tukea, ainakun päästää tueasta irti nostaa kädet ylös, ihana! :D :heart: Myös taputtamaan on just opittu, tosin meillä taputetaan vähän juhlallisemmin kun yleensä, taputtaa aina oikealla kädellä vasenta kättä. ;) Puhuminen, kukka, lamppu ja oho on sanoja mitä sanoo ja tietää merkityksen. Nyt on alkanut huutelemaan myös "äijää", ei sillä et tietäis sen merkityksen mutta on niin hyvä kun neiti ( jolla on niin kova ja kimeä ääni kun voi olla :D ) huutelee ruokakaupassakin vastaantulijoillee "äijää" ja sit vilkuttaa perään.. :D

smoothie: En ole antanut, kaupassa oon kyllä nähnyt sellasia, kesällä varmaan ihan kivoja antaa esim. ulkona tms :)
 
Onnea Edithille :flower:

Carmen, vai on alkanu tehä mieli tulla tänne takasin? No oho :) Juu, niitä smoothieita on kahtakin erilaista, siis mitä mä oon nähny. Semperinhän nuo on (piti käydä lunttaamassa) ja kahta makua: porkkana-appelsiini-kaura ja toinen on mango-banaani. Laitan linkin tohon alle suoraan tohon ekaan. SIt klikkaat sitä ylhäällä tai vasemmassa sivulla olevaa välipala-tekstiä ni sen takaat sit löytyy myös pari sokeritonta mehuvaihtoehtoa vuosikkaille myös. Sit mä jäin miettii, et eiks kaupoissa oo myynnissä myös sokeroimatonta sekä lisäaineetonta mustaherukkamehua? eikös se just oo sillon niinko omatekemää? Mun veljen 1,5v rakastaa niitä Mehukatin valmisjuomia... mä en ihan tolle linjalle vielä lähtis :/

Katris, kiva kuulla teidänkin kuulumisia. Sä oot kyllä niin voiton puolella ton pahan olon kanssa et ihan päivänä koska vaan vois vaikka loppua.Mulla oli 16 asti likasta. Tsemppiä!

Hemmetti mikä yö :( Neiti heräili itkemään useaan otteeseen välillä 01-05 kunnes silloin päätti et nyt pitäis nousta. Siinä se sit kukku vaiks kuinka pitkään ja mä yritin et "pää tyynyyn nyt" -ei tehonnu :whistle: No kuuden nurkilla se vihdoin maitopullon kanssa sammu ja herättiin tossa puoli kymmenen aikaan sit. Pikkasen on väsyny olo ku toi alkuyö oli rauhottelua... plääh ja olis loistoilma.

Muoks.... Laitetaanpas se linkki vielä tänne.... Minä ja mun muisti :headwall:
http://www.semper.fi/templates/Products.aspx?id=4013&p=3898

 
Onnea Edith! :flower:

Aamulla Eeva ja mun sisko meikkasi nukkea (sisko on vasta 25v, nukkeleikki-iässä siis), Eevakin ihan totisena kampasi nuken hiuksia. Mä kävin kurkkaamassa ja kysyin, laittaako ne nukelle huulipunaa. Mun sisko huomautti, että se on peitepuikko eikä huulipuna. Eeva mulkaisi mua ja tosi ärtyneellä äänellä sanoi "Nii!" ja jatkoi kampaamista. Mä luulin että toi ikä olis edessä vasta 15 vuoden päästä kun mua mulkoillaan sillä "mutsi sä et tiedä mitään" -ilmeellä ja tiuskitaan. :LOL:
Ja niin, se on sitten oppinut uuden sanan. Just sen mitä pelkäsin. "Katso!", sitä se toistelee ja osoittelee kaikkea. Muuten ihan kiva, mutta se lausutaan just kuten italian "cazzo" joka on ruma nimi miehen sukupuolielimille. Siitä revitään riemua koko kesä jos se vielä sitä huutelee Italiassakin. En tiedä pitäiskö nauraa vai itkeä!

Hello Kitty -kakku valmis, tässä mun näkemys;

Vieraita odotellessa oli aikaa testata myös kynttilän puhaltamista. Ei onnistu Eevalta ihan ilman apua.

Mehua oon muuten antanut jo. Makeista appelsiineista puristan itse tai sit ostan ihan täystuoremehuja, ananas on Eevan lempparia. Kidius-pillimehuja oon antanut joskus kanssa, niissä on sokeriton vaihtoehto. Vaikka ei sokeri musta myrkkyä olekaan, pienissä märin. Vettä se juo niin huonosti eikä aina maitoakaan, pakko sille jotain nestemäistä on alas saada. Italiassa varsinkin, oon varautunut jo siihen että mehua on juotettava tuttipullosta.
 
Marmotta: Olipa nätti kakku! :)

Edithille onnea!!! :flower:

Mehuista; jaa-a, saavat meillä odottaa niin kauan kuin poika osaa niitä itse pyytää. Sit luultavasti mennään ihan tuoremehulinjalla aika pitkään. Sekamehut saa odottaa. Vesi maistuu meillä hyvin (alkoi maistumaan oikein urakalla siellä etelässä ), joten sitä menee janojuomana. Maitoahan tuo juo päivän aikana niin paljon kuin antaa :)

Hih, ja hei tytöt, Jumbo on mun lähikauppa :LOL: Siellä just perjantaina tehtiin pojan kanssa isot ruokaostokset kaksin. Hyvin meni :) No, tehdään ne kyl joka viikko, joten rutiinilla menee.

Meidän synttärikakut oli mansikkakakku ja kinuskikakku, joten eivät ulkonäöllisesti olleet mitään taidon näytteitä :) En siis iske mitään kuvia niistä tänne vaikka hyviltä maistuivatkin :D

Mä oon antanut pojalle itsetekemääni smoothieta; luonnonjogua ja mansikoita/banaania tehosekoittimessa ja pillillä mukista. Maistuu ihan ok. Ehkä noi kaupan maistuis paremmin... ;)

katris ja carmen: Tunnen piston. Mä en esikon odotusaikana enkä nytkään ole ollut kovin tarkka syömisten suhteen. Tai on jotain mitä en ole syönyt (maksa ja mäti ), mutta aika vapaasti olen syönyt juustoja yms. jopa siellä reissussa. Katsoin vaan et oli pastöroidusta maidosta tehtyjä. Mut joo, olen myös ottanut pari lasia viiniä silloin tällöin ;) En osaa oikein noista syömisistä ressata. Koitan muutenkin viettää ressitöntä odotusaikaa, kun tuo poika kuitenkin vie energiaa ihan tarpeeksi muutenkin :D Menee kyllä niin nopsaan aika ettei tosikaan; täällä menossa jo 26. rv!

 
Kaunis kakku Marmotta! Joo ei mun taidoilla kuitenkaan...siitä lähetään että on syötävän makusta.
Olin eilen vanhojen opiskelukavereiden kanssa iltaa viettämässä. Olikin erikoista, kun olin ainut kenellä on lapsia. kaikki ollaan noin 30 vuotiaita kuitenkin ja minä nuorin 28v. No puheenaiheet oli kissat, festarit/keikat, työ ja ulkomaanmatkat :eek: Aivan outoa, kun kaikki nuo asiat niin kaukana mun elämästä.

Uudet taidot on meillä sohvalle kiipeäminen ja siellä hyppiminen ja muu riehuminen ja sitten tv-tason päälle kiipeäminen ja siellä seisominen. Tosi tärkeitä taitoja ja pikkasen rajottaa tätä äitin netissä roikkumistakin.
 
Majj, se kuva on myös marsipaania. :) Piirsin sen ohuelle levylle ja 'liimasin' sen tohon päälle tomusokeri-vedellä.

Summer, mä en sit tiedä onko toi syötävän makuista. :D Välissä on kermavaahtoa, mangososetta ja vadelmia.. koskaan kokeillut. Kohta pääsee sit maistamaankin.
Eikö Peppi rajoita sun nettipuuhia repimällä johtoja, hakkaamalla näppäimiä ja puremalla hiirtä? Niin Eeva sen tekee, ja kyllä muuten toimii!

Mustakin on vähintään erikoista tavata lapsettomia kavereita. Ne kyselee, lähtisinkö festareille Tanskaan tai miten olis viikon hippareissu Ibizalle. :eek: Haloo.. Pitää kai alkaa kyselemään niiltä, onkohan Eevan kakka normaalia kun se on aika löysää tai mitä ne tekis kun se ei nukahda. Ihan yhtä ajankohtaisia niiden elämässä kun pitkät bileviikonloput mun. Ja minen tajua miksi niillä kaikilla on se s*tanan kissa ja siitä pitäis jaksaa jauhaa tuntikausia, kun sillä on uusi raapimispuu. Eikä ne tajua, miksi mulla on lapsi ja jaksan jauhaa sen tekemisistä tuntikausia. :D Tosin en mä kaikille kavereille voi sanoa Eevasta sanaakaan, eräiltä kun on tullut ja tulee sen verran v*mäistä kommenttia vauvoista, parempi jos en mainitse koko aihetta sanallakaan. Puhutaan vaan sen kissasta..
 
Lahjat Jos saa lahjakortin vapaa-aikaan niin kyllä se on suuren suuri rikkaus lapsellekin. Lahja palvelee koko perhettä. Oli kyllä kiva havaita että tälläisia jotkut ovat saaneet. Kyllähän mekin aina saadaan lapsia hoitoon, mutta että joku tulis vaan tänne... olis ihan luxia. Kun ei näin pienet tosiaan tarvi välttämättä niitä leluja isoja kasoja, eikä vielä oo toivelistaakaan tehtynä :)

Eteinen Kaks päivää maalattu ja perusvalkoinen tuli - yllätys yllätys. Loppuhyvin kaikki hyvin. Se oli sellasta lakattua paneelia kattoon asti, synkkä ja tylsä. Valkoinen siitä pitikin tulla, mutta tuli vähän mutkia matkaan. Ostin sellaisen hyytelöteknisen maalin :LOL: :LOL: ei varmaan ollu amatöörikäyttöön, mut on hieman sellasta tee se itse miehen luonnetta.

Mulla on ihania uusia haasteita syksylle - otin miesten jumpparyhmän ja nimeks annan tunnille ÄijaPump. Jänskättää, toivottavasti mitään peräkammarin poikia ei tuu mukaan, koskaan nainen ei oo vetäny sitä ryhmää vaan miespuolinen kollegani - hih. Sit oon kehittämässä ja patentoimassa ihan uutta liikuntajuttua suomeen...pitkä aikainen haaveeni alkaa hiljalleen toteutumaan. Tänään meenkin tapaamaan erästä artistia ja kukaties uutta kiinnitystä talliini :D pakko siis harjata hiukset ja laittaa vähän huularia. Jihaa ja piupiu!

Ai niin Marmotta Joo teillä varmaan luvassa hauskoja kielikylpyjä... tuli mieleen sisäänostomatka Italiaan, lastenkengät ja suomalainen yritys Pompii - hih. Italialaisia hymyilytti kovasti. Ihana kakku. Ei onnais multa mitenkään.
 
kurpitsa: Nyt on testattu se toinen broileriresepti (herkkusieni-pekoni yms ) ja maistui kyllä tosi hyvälle! Poikakin söi sitä jalat tömisten (paukuttaa jalkojaan syöttötuolia vasten kun ruoka on hyvää ;)). Lisättiin vähän omia joukkoon, kun jääkaapissa oli tyrkyllä (pari tuoretta herkkusientä, kevätsipulin varsia tav. sipulin sijaan ja puolikas paprika ). Tämä pääsee kyllä meidän ruokalistalle useamminkin :p

kirsikkatomsku
: ÄijäPump kuulostaa hyvälle :) Varmaan virkistävää vetää välillä jumppia miehillekin? Ja hyvä et saitte eteisen mieleiseksi!

summer: Mä oon menossa parin viikon päästä opiskeluporukkani (samaan aikaan aloittaneet ) tapaamiseen ja mietin jo nyt et saa nähdä miten meikä siellä saa mitään juttuseuraa, kun juuri kellään kenen tiedän sinne tulevan, ei ole lapsia, saati et olis nyt raskaana... Joo ja kolmekymppisiä täälläkin ollaan! Puhutaan sit kissoista ;)

Marmotta: Mua harmittaa kun mulla on pari kaveria jotka on valovuosien päässä siitä, et niillä olis joskus lapsia ja niiden jutut on just tota Ibiza-tyyliä. Juhlivat minkä ehtivät ja on kyllä tosi vaikeaa tällä hetkellä löytää mitään yhteistä juteltavaa pitkäks aikaa. Ovat ihan parhaita ystäviä olleet mulle ala-asteelta saakka, mutta viimeiset 1,5v ovat molemmat olleet sinkkuina, kun minä taas lisäännyin...
 
Marmotta, ihan varmaan on syötävää :p en epäile yhtään! Ja Peppi tekee tota samaa ja sitten hyppii sohvalla lisäks :|

Oli se joo pikkasen outoa, koska huomasin että mun elämä on lapset tällä hetkellä. Ja siellä en oikeesti osannu puhua lapsista...jotain alotin, mutta tuntu ihan hassulta ja lopetin lyhyeen. Sinänsä kiva välillä puhua muustakin ja olla niinku eri maailmassa....mutta outoa kyllä. Baarissakin poikkesin noin tunnin verran ja sitten taksilla kotiin....joo taitaa mun paikka olla sitten kotona sohvalla nykyään. Enhän mä kissoista osaa puhua....koirista mielummin jos pakko on. Puheenaiheet oli kyllä jotain niin kaukaista mulle, mutta kyllä se oli kivaa nähdä niitä ihmisiä pitkästä aikaa =)
 

Yhteistyössä