TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

kurpitsa: Voi ei! Onpa tosiaan pöllöä toimintaa. Anoppishan kiukuttelee kuin pieni lapsi! Miten miehes suhtautuu äitinsä käytökseen? Ikävää tuollain "rangaista" lapsenlapsiaan" vaikka lapset (eikä ilmeisesti kukaan muukaan ) ole hänelle oikeasti mitään tehnyt. Huaah. On meitä joka veneeseen. Voimia sinne :hug: Kävi muuten tekemään mieli tuota sun lihakastiketta :p Mitä kaikkea laitat siihen? Oon huono tekemään mitään lihakastikkeita, ni vinkit olis tarpeen. Ainoita ruokajuttuja, joita en oikeesti oikein osaa tehdä.

Ai niin. Meillähän oli kans 2-3kk sitä sylissä olemista ja jos laitoin lattialle, niin poika rupes kirkumaan kuin hyeena. Ensin oli varmaan eroahdistusta ja sit ahdistusta, kun ei vielä osannu liikkua ja istua kunnolla. Nyt kun viimeisen kuukauden aikana on kehittynyt nuo liikkumistaidot hurjasti, niin onpahan unohtunut tuo känkkäränkkäkin! Ainakin suurimmaks osaks. Leikkii jopa pieniä hetkiä itsekseen *aplodeja*

edla: Onpa tosiaan ihana kakku :) Hih. Ja pitää laittaa noi sun browniesitkin ylös, kuulosti liian hyviltä... nam.
 
Heh, tuli muuten hassuja 1v-kuvia :p Meidän E:n hymy on sellainen, no, irvistyksen ja hampaiden näytön välimuoto, joten voitte kuvitella miltä nuo ns. hymykuvat näyttää :D Aika vakavan oloisia oli suurin osa kuvista, mutta ihan itsensä näköinen niissä oli kuitenkin. Viikonloppuna sitten valkataan mitä tilataan; oli ainakin valinnanvaraa, kun kansiossa oli se 50 kuvaa. Jotain otetaan varmasti mustavalkoisenakin, kun itse tykätään niistä niin paljon.
 
Pitää tuohon hiekkalaatikkoasiaan vielä huomauttaa,et meillä on rinteinen piha,minkä takia hiekkiksen toinen sivu on aika korkeella maanpinnasta,eli korkeempi tiputus. Siks pitää olla ihan vieressä katsomassa. Nyt kun ei niin paljoo enää tunge kiviä suuhunsa,niin sen puolesta voiskin hetkeks ottaa etäisyyttä. Mut musta on kyl kiva tehä hiekkalinnoja,vissiin enempi innoissaan kun poika ite :whistle: :xmas:

Naukuri,kiva että tuli persoonallisia kuvia =)

Kurpitsa,Noi anopit on hiukan erikoista väkee...muakin nyppii omani vaikkakin on ihan hyvä mummo pojalle...mitä nyt hiukka yliaktiivinen...mut parempi tietty se kun ei mitään. Tsemppiä sinne,älä kiehu yli ;) Toivottavasti tulee järkiinsä...

Meillä on kans nyt rytmi ruvennu pelittämään yksillä unilla. Mennään kans 12 maissa nukkumaan ja kahden pintaan noustaan. 19.30 ollaan unessa. Hyvin jaksaa valvoa.

Meillä on ollut tosi aktiivinen päivä,käytiin ostamassa tarvikkeet viikonlopun juhliin ja siihen reissuun meni 1.5h. Sit mun äippä tuli samalta reissulta tänne ja en sit oikeen saanu mitään tehdyks,hurahti aika jotenkin.
Ellokselta tuli tilaamani housut. Oli kokoa 38 vaikka tilauslapussa luki 34 ja se oli siis koko minkä olisin halunnut. Samoten pussi missä housut oli väitti niiden olevan 34,mut siis lappu mikä byysissä oli sano että on kolmekasit ja isothan ne oli :kieh: Palautukseen... mietin vaan et kun heillä siellä näkyy että ovat lähettäneen oikean koon,et laitanko silti että liian isot ja tilaan saman koon uudestaan...niinkai.
 
naukuri: mun mies oli puhelimes sanonut ettei tartte tulla, muut tulee sun puolesta omasta tahdosta, että kattellaan kevväämmällä ens vuonna jos noin vaikeeta on niin parempi pysyäkin poissa. anoppi nyt suuttuu jos mistäkin turhasta, kaikki pitäis pyöriä vaan sen navan ympärillä ja mä kun en enää näin aikuisena jaksa alkaa tekemisiäni ja menemisiäni suunnittelemaan niin että mielyttäisin kaikkia, näin yritin tehdä koko mun ja miehen seurustelun ajoilta asti ja nyt se on loppu. mä tossa just sanoin miehelleni että mä oon sellanen ihminen jotta se on joko tai, kerrasta poikki, eli joko anoppi haluaa olla lapsenlasten kanssa tekemisissä tai sitten ei, saapi valita mut mä en jaksa sellaista jotta yks vuos kiukuttelee ja toisena on kuin mitään ei olis tapahtunut kunnen taas kolmantena vuonna vetää taas herneen nenäänsä jostain. pitäkööt tunkkinsa..

tuo meidän tän päivä ruoka sattui nyt olemaan sellainen kaupan puolvalmisateria :ashamed: mut ihan syötävää :p liha siin oli ihan maustamaton, johon lisäsin vaan suolaa ja mustapippurirouhetta ja sit sen paketis olevan sienikastike mömmön lisäsin lihan joukkoon ja lisäsin veden ja kerman,meil tehdään ja syödään paljon lihaa, eniten härkää, peuraa ja hirvee mut muukin menee..
 
kurpitsa: Ok. No mutta noin mäkin varmaan toimisin. Mäkään en ymmärrä aikuisten ihmisten turhaa kiukuttelua ja saavat mun puolesta känkätä itekseen. En ymmärrä miten toiset ihmiset haluavat väkisin tehdä elämästään (ja siinä sivussa toistenkin ) niin vaikeaa? Taitaa anoppi olla ikisuuttunut, kun oot vienyt sen pojan ;) Meilläkin tehdään aika paljon lihaa, mut aika paljon pannulla ja uunissa sekä kesällä grillissä. En oikein osaa esim. suikalelihoista mitään kastikkeita. Mut ehkä voisin ostaa vaiks possusuikaleita (eiks nautaa pidä hauduttaa aika kauan...?? ) ja iskeä joukkoon noita sieniä, sipulia yms. Pitänee testata :) Kiitos vinkistä!

Repa: Ei muuta ku lihotuskuurille et housut sopii ;)
 
naukuri: härästä saa pannulla aika nopeesti rapeeta lihaa. mul on yks törkeen hyvä kastike resepti tosin kanasta mut vie kyllä kielen mennessään..voisin vaikka laittaa sen tähän jos siis tykkää sienistä..

broilerikastike:

300g broilerin fileesuikaleita
4 viipaletta pekonia
1 sipuli
1rkl öljyä
2 valkosipulin kynttä
1tlk( 185g ) säilöttyjä herkkusieniä
1tlk( 370g ) paseerattua tomaattia
½tl timjamia
ripaus suolaa
tai hiukan kanafondia
ripaus mustapippuria
1dl ruokakermaa

suikaloi pekoni. kuori ja hienonna sipuli. käristä pekoni paistokasarissa. lisää hienonnettu sipuli ja anna sen hiukan ruskistua. siirrä sipuli-pekoni syrjään pannusta. kuumenna öljy ja ruskista broilerisuikaleet. lisää pannuun sipuli-pekoniseos, murskattu valkosipuli, herkkusienet liemineen sekä paseerattu tomaatti. kypsennä miedolla lämmöllä kymmenisen minuuttia. lisää timjami ja kerma ja mausta maun mukaan. tarjoa riisin tai kuskusin kanssa sekä salaatin

tuota oon monesti tehnyt ja olen tykännyt :p

mul on yks toinenkin yhtä hyvä broilerista tehty kastike..laitan sen kirjoittaen vaikka huomenna..se on makeampi :p
 
Kiitos 1v onnitteluista.

Edla: Joo kurkkukakku on nyt hyytymässä huomisia kekkereitä varten. Ohjeen sain äidiltäni oli Seuran liitteenä tulleessa resepti vihkosessa. Kerron sit myöhemmin miltä maistui ja voin laittaa ohjettakin jos jotakuta kiinnostaa.

neuvola Pituus 80cm, paino 9990g, pipo 49, hb 105. Rokotus saatiin eikä viel ainakaan mitään oireita (siis eilen käytiin).

Nyt pikapikaa pesulle ja miehen kainaloon nukkumaan. Huominen on touhua täynnä, kun poikien tuplasynttäreitä vietetään.
 
Kurpitsa Me äidit ollaan erikoista sakkia - tulevia anoppeja mekin siis. Onneks mulla on 3 tyttöö ja 1 poika. Pojasta tuun pitään kii tiukasti ikävän anopin elkein ;) hän on niin huomaavainen ja kultainen äidille. Tytöt likimain haistattelee täs murkku kynnyksellä. Pojan kans ei oo koskaan ollu tällästä rähinää - perskule jos joku naakkanainen sen nappaa :D Mun äiti on ollu hankala tapaus... välit veljen perheeseen katkolla just tollasesta mitättömästä syystä. Kaukaa katsottuna ymmärrän häntäkin, sillä hän kokee olonsa "huonommaksi" mummolaksi, vaikka eihän kukaan kategoriaan laitaa ketään. Toisella mummulla on etäämpi suhde toisen poikansa perheeseen.... siihenkin on omat syynsä. Mm. häntä ei oo saanu sanoo mummuksi ettei niitten lapset mee sekasin vaan ihan etunimellä menevät - tietenkin tästä on loukkaannuttu ja syystäkin. Tää ihana mummu tuli ekaa kertaa mummuks ja ne tittelit evättiin kokonaan - aika syvältä tuokin. Loukkaantuisin kyllä tollasesta itsekin. Teillä vaikuttaa olevan tollasta peruskääkättämistä, toivottavasti asiat selkiintyisi - teidän mummukka toivottavasti jossain vaiheessa huomaa missä hänellä meni vikaan. Kiitos reseptistä, otetaanpa kokeiluun, nams.
Hiekkis Itekseen touhuilee, ja mä touhuilen kans omia. Kaivoin hiekkikseen mukavan istumakuopan :D tyytväisenä läträä hiekalla oman aikansa.
Weiss Hurjasti haleja - hyvä kun vähän kerkiit täälläkin käydä :hug:
 
uutta reseptiä pukkaa..

sinihomejuustoinen päärynäbroileri:

400g hunajamarinoituja broilerinsuikaleita
1rkl öljyä
1 ( punainen ) paprika
1 sipuli
3dl päärynätäysmehua ( olen ite laittanut omenatäysmehua )
1½rkl kanafondia tai ripaus suolaa
½tl mustapippuria
½dl paprikatäytteisiö oliiveja
1pkt ( 150g ) sinihomejuustoa
2rkl suurustetta vaaleille kastikkeille
1dl tuoretta persiljaa

ruskista broilerinsuikaleet öljyssä. paloittele paprika pieniksi, kuori ja hienonna sipuli. lisää molemmat ruskistuksen loppuvaiheessa. lisää mehu, fondi ja mustapippuri. viipaloi oliivit ja murenna juusto ja lisää ne kastikkeeseen. suurusta kiehuva kastike. hienonna persilja ja lisää kastikkeeseen. tarjoa riisin kanssa

tää on mun mielestäni ihan törkeen hyvää :p

kirsikkatomsku: ei noita anoppeja voi aina ymmärtää..mies loukkaantui kovasti, löi eilen luurin lopuksi äitinsä korvaan..ans kattoo koska ottavat yhteyttä puolin ja toisin, mies ei kuulemma aio vasta jos puhelu tulee äitiltään.. toivottavasti musta ei tuu tuollaista vanhana..katkeraa, kateellista ja pirullista..mut saa sit lahdata ladon taakse jos tuollaisia merkkejä rupee mussa näkymään..en mäkään ite ole ollut nyt yli 5 vuoteen tekemisissä omaan mummooni, loukkas mua sydänjuuria myöten ja mä en hevillä anteeks anna jos syyttä suotta ruvetaan haukkumaan....katkera hänkin elämästään..
mut lauantaina juhlitaan kuitenkin ilossasuin muun porukan kanssa jotka tahtovat omasta tahostaan meille tulla ja tyttöä juhlistamaan, se on ilon päivä se =)
 
Onnea kurpitsan, hemulin, amiran sekä eilisestä Jossun muksuille :flower:

Naukuri, kandee kokeilla noita brownieita, ehdottomasti paras resepti mikä on löydetty. Ollaan muutaman frendin kanssa etitty siis oikeeta brownies-reseptiä ja nythän se löyty. Mannapuuro mustikkakeitolla menee kans täällä ihan ok. Puhuit lohikeitosta ni arvaas alkoko tekee mieli :p Miten sä maustoit sen? Mä haluaisin päästä eroon noiden suolasten liemikuutioiden käytöstä :ashamed:

Hiekkalaatikosta, eipä juuri olla siellä vielä oltu, enempi ollaan keinuttu ja reissattu. Ne kerrat mitä ollaan kokeiltu laatikossa olla, ni eihän toi neiti pysy paikoillaan, pikku-Columbus :D Sit se on sitä laidan yli menoa koko touhu. Joten ootamma että alkais vaikka lapio kiinnostaa.... tai ees kävely :whistle:

Vaatekoko
, 74 pääasiassa, mutta on jonkun verran 68 käytössä ja kaksi 62 hupparia. 80 liian isoja vielä:D

No nyt on neiti jaloissa vikisemässä :wave:
 
Edla: Mä ostan kaupasta niitä "roippeita" eli kun en osaa itse fileoida kalaa, niin ostan Prismasta niitä fileoinnista ylijääneitä rojuja ja keitän niistä ensin sen pohjaliemen. Sit siihen lisää keiton tekovaiheessa vielä pari laakerinlehteä, maustepippureita ja hienoksi silputtua sipulia. Laitan myös purjoa ja tilliä loppuvaiheessa. Suolaa ei tuossa sit ole, mutta lautaselle tykätään lisätä aromisuolaa ja siitä saa sit jokainen syöjä sopivan makuista itselleen. Joo, toi brownies-ohje vaikutti heti niin suussa sulavalta :D Ja mies tykkää noista suklaaleivoksista ihan hullun lailla, niin täytyy kokeilla vaikka nyt viikonloppuna.

Näppärä tää palsta; viikonlopun ruokavinkit saa nopsasti kasaan :D

Poika meni unille, nyt pitäis paketoida pari lahjaa. Meitä odottaa kahdet synttärit kunhan poika heräilee. Saa nähdä kuin pikkumies jaksaa kahdet juhlat ;)
 
Onnea kaikki 1 vuotiaat taaperot :flower: :flower: :flower:

Ihana resepti toi kurpitsan edellinen...päärynä ja sinihomej.kuuluu yhteen =)

Nyt leipomaan kakkupohjia...

Mitenköhän matamin Edith voi?
 
Onnea Kurpitsan, Hemulin ja Amiran taaperoille :heart: !!!

Kurpitsa...kiitos ruokaohjeista :p ...herkullisia..

weiss...jaksuja...onpa ikävän rajuna tuo allergia teillä :( :hug: :hug: !!

Meillä viime yö nukuttiin =) ...edellinen yö meni huutaessa....ja miehen kanssa neitiä kantaessa...nyt vaan sairastelun myötä neitin yöunille laitto on ihan katastrofi |O ..hirveen temppuilun ja huudon kera eilen sain klo. 22.00 neitin nukkuun...ei meinannut huolia edes tissii...kiva homma, jos nyt alkaa tällasta harrastaa :( ...kun aina on mennyt tosi kivasti nukkuun :/

...Tänään ollut jo hiukan parempi päivä...alkaa rokko jo helpottaa...lämpöö on vielä ollut, muttei mitään kovaa kuumetta ja rakot on alkanut kuivuu...tosi helpottunut olo =) !....pidän vielä maanantaihin asti koton...et varmasti on tauti ohi...silloin olisi 1v neuvola...katsellaan päästäänkö...rokotusta ei voi antaa, kuin vasta joskus 3 viikon päästä tuon rokon vuoksi...miä täs mietin mitä ostaisin Edithille lahjaksi...juhlat on vasta varmaan kesäkuun lopulla...mut muutaman paketin meinasin hommaa...mitäs ootte ostaneet?....nuken ostan ainakin...ajattelin ostaa silloin juhlapäiväksi sen Askossa myytävän keinulampaan :heart: ....miusta se on ihana...
 
Matami: Me mietittiin puista Jukka-keinuheppaa, mutta sit isovanhemmat halusi ostaa sen, joten ostettiin sellainen Brion punainen puinen paloauto. Ja duplon legot, jotka olin hulluilta päiviltä ostanut, avattiin tuolloin synttäripäivänä. Noi legot onkin olleet kyllä ihan hittilelu! :) Onneks teillä alkaa tauti hellittämään. Kamalan kuuloista kyllä ollut teillä... Huh.

weissille myös täältä jaksamista :hug: En osaa edes kuvitella miten hurjaa teillä siellä on noiden allergioiden kanssa. Voimia!
 
matami: mä oon kans kattelut jos vuos sitten sitä lammaskeinua..se on aivan ihana mut aikas hintava..joten ei maltettu ostaa..se olis kyllä aivan ihana lahja =) hienoa että rokko alkaa olla selätettynä siellä..

aurora kiittää onnitteluista =)
 
[/b]Kurpitsa Juu - juhlien iloa tietty teille hässäkästä huolimatta. Tylsiä kuitenkin tälläset aivan turhat tiuskaamiset - kai kissan voi nostaa pöydällekin jos jotain jääny hampaankoloon ja selvittää... musta tuntuu että toi vanhempi ikäpolvi ei osaa oikein puhua asioista. Ensin niellaan joku pieni juttu ja sit haudotaan sitä seuraavat 10v ja avataan kurkku vähän huonossa kohtaa :eek: en tiijä. Sulla on nams ihania reseptejä, tarvii kokeilla tota toistaki.Kiitoksia. Aurinkoisia juhlia!
 
kirsikkatomsku: näinhän se on kärpäsestä tulee härkänen ja aivan mitättömistä asioista, välillä tuntuu että oikein tahallaan ettitään riidan aihetta..kiitos sulle =)

ehittiin sit just ennen vesisadetta heittää 3x50l säkillistä multaa puskiin..hitaasti työ edistyy mut edistyy kuitenkin ja tietty esikoinen touhus mukana omalla kauhalla...äitin pikku apuri ;)

mut nyt siivoomaan yläkertaa..

 
Ai niin, unohdin iloita aamulla: meillä saatiin tänään eka pisu pottaan :) Suihkun jälkeen laitoin pojan istumaan potalleja sieltähän se iloisesti lorisi pottaan. Päivällä ei sitten saatu mitään saalista ja nyt illallakin vaan hymyillen istuskeltiin ja kun nostin pojan pois potalta ja laitoin seisomaan hetkeks pyykkikoria vasten, niin siihen sitten lorotti seisaaltaan kylppärin lattialle :LOL: Perusmies; ei istualtaan vaan seisaaltaan... ;)
 
onnea naukurin pojulle ekoista pisuista pottaan ;) meil kyllä hienosti istutaan pottalla mut siihen se sit jääkin, joten täällä jatketaan ekojen pisujen metsästystä edelleen...

meil neiti menikin unille jo 18:30 ja nyt esikoinenkin tahtoo jo unilleen..joten pitää mennä peseen hampaat..
 
kurpitsa: Joo, en usko että meilläkään tulee tavaksi tuo :) Tiedän vaan et aina suihkun jälkeen tulee pissat joko jo kylppärin lattialle tai sit pyyhkeeseen kun kuivataan. Ajattelin sit hyödyntää ja kokeilla josko tulis pottaankin. Mut ei tosiaan joka vaipan vaihdolla istuskella vaan muutaman kerran päivässä nyt alkuun vähän testaillaan.

Huh, hirveä väsymys |O Taidan pitkästä aikaa mennä näin aikaisin itse nukkumaan, huomiseen :wave:
 
Naukuri, mä jostain syystä satun tietämään et diggaatte myös juustokakuista, joten ette VOI olla pitämättä tosta, sehän on browniesin sekä juustokakun ystävälle unelma :D Täytyy kokeilla tota jämistä keitettyä lientä, kas ku en aiemmin oo tajunnu ku kuitenkin lihakeittoon usein käytän keittoluuta :headwall:

Pottailu, meillä on taas vähän jääny toi. Täytyy taas ottaa härkää sarvista ja alkaa istuttamaan siinä taas.

Tutista, mä alan epäileen et neiti itse alkaa hylkimään tuttia. Meillä ei meinaa sitä enää öisin (siis nyt viikkoon) oo käytetty. Päivällä se ei myöskään kiinnosta paitti vaimentimena ku ollaan jossain reissussa. No, tehköön ite päätöksensä sen suhteen. Tuttipulloista se EI luovu!

Yöunille meno
, siis ihan mahotonta meillä. Mä vaan villitsen tota mukulaa ja se nousee pystyyn sängyssä ja juttelee, laulaa ja pelleilee minkä ehtii. Jep jep, joka ilta ihan sama homma... |O

Sohvalta alastulo
meidän neiti tulee kädet edellä :headwall: ei toivookaan et tulis jalat ja peppu ensin vaan ei, sukeltaa nätisti kädet edessä. Ei siis mitään itsesuojeluvaistoa toisella....

Taidoista kattelin tänään et suht näppärästi likka laittaa niitä nuppipalapelin paloja välillä jopa oikeisiin kohtiin, samoin Brion laatikkoon saattaa tuurilla osua oikea palikka oikeaan reikään mut eniten se diggaa ottaa ceridal-pullosta sen muovikorkin pois ja sit takas. Kävelyttäessä edelleen jalat nousee istuma-asentoon, mutta ylöspäin kiipeäminen onnistuu keittiönpöytää myöten eli mennen tullen kiipee sohvapöydälle sekä sohvalle mut nyt tuli tää keittiönpöytä ihan uutena. Seuraavaks varmaan haen sen anopin varajaloilla makkarin kattotuulettimesta.... :headwall:

Äh, en mä muista enää mitä piti kirjottaa....

Katris tuupas kertoilee kuulumisia :)
 

Yhteistyössä