TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Ai niin, Edla; ei oo todellista!!!!!!!!! Voi ei :hug: Nii, en mäkään osaa mennä ysiltä nukkuun... Mies kun oli lomalla niin puoleen yöhön meni helposti ja sit se herätys klo 5... |O Onneks aina välillä muistaa mennä jo klo 22-23 välillä nukkumaan. Huaah.
 
naukuri, jep -näin pääs käymään... ollaan tosi veetuneita molemmat tällä hetkellä tähän tyyppiin jonka piti tulla... plääh.... :( *itkupotkuraivari*

Hello Kitty-kakusta
olis nyt kuva tarjolla:

http://www.aijaa.com/v.php?i=4225765.jpg
 
Huomenta! :)

Viime yö meni ihan ok:sti.

Vaatekoko: 68-74cm koon bodyjä ja sit 74-80cm housuja käytössä. :)

Takiainen: On nyt roikkunut 3kk jo mun perässä, itku tulee jos yksin meen vessaankin. Mut sit kun oon näkökentässä kaikki on ok. :)

Edla: Kiva kakku! :p Onko tuossa nyt tehty se vaahtokarkki kuorrutus? :)

Poika: Pikasia paranemisia! :)

Jäällä meni ihan hyvin, tosin luistimet oli tietty tylsät ja nopeeta sitä unohtaa kaiken, nyt jos olisin reipas menisin uudestaan ja pitäis vaan tehäd kymmeniä kertoja samoja juttuja niin palais varmasti mieleen, mutta saa nyt nähdä..

Eilen piti sataa vettä, mutta oli kyllä tosi hieno ilma ja täksikin päiväks luvattiin sadetta, tosin aurinkoiselta tuolla näyttää! :p
 
naukuri: vautsi vau..onnea ekoista vahinkoaskelista,..siitä se lähtee =) oon kyllä monesti juttujasi lukiessa hymyillyt kun meidän lapsoset kuulostaa niin samanlaisilta, hassua kyllä..

edla: tosi harmi kyllä kun meno peruuntui vaikka siitä oli aikoja sitten sovittu, potuttaahan tommonen ja ihana kakku muuten :p

meil tehtiin nukkumisennätys..siis molemmat lapset :eek: esikoinen heräs 6:30 ja tytteli 6:45..en kyllä muista koska olisivat noin pitkään nukkuneet..

jossun pikkuiselle taaperolle 1v onnittelut :flower:
 
Voi ei Edla :( Toi on just tota tuuria...ihana kakku!

Kurpitsa, teillähän nukuttiin oikein pitkään =)

Marmotta. onko teillä jotain huomenna? Jos oltais päivällä tai illalla jossain treffattu? Joku leikkis vaikka....harmi kun siinä sitten löyhkää se lehmänpaska :x Päiväkodin pihaan voi huomenna mennä päivälläkin, kun se on kiinni. Niin ei se tosiaan mikään rokko ole. Ei enää ees näy oikein näppyjä...mikä lie olikaan.

Aivan ihania leipomisia ootte suunnitelleet :p voi onnellisia vieraita!
 
Summer, en ole varma mut kuvittelin kuulleeni porukoiden puhuvan että ne veis Eevan huomenna Ähtärin eläinpuistoon jos ei sada. Kysyn niiltä nyt vielä kun en tosiaan ole varma.. mut jos minun lapsi on paikalla niin mennään vaan, ei meillä sit mitään ole. Käydään illemmalla kävelyllä kentän nurkalla nuuhkimassa, voihan olla ettei se enää niin haise. Ei täällä asti ainakaan. :) Käy meille päiväkodin pihakin, ei sillä. Tuleeko Kasperi kanssa? Sille olis siellä varmaan enempi tekemistä..

Voi kurja, Edla. Toivottavasti tulis uusi mahdollisuus pian!

Onko kukaan löytänyt mistään ruudullisia shortseja? Lapselle siis. Mä niin haluaisin Eevalle jotkut söpöt ruudulliset, mutta ei tahdo löytyä. Muuten sillä alkaa olla kesäpuvusto valmiina, lyhythihaisia bodyja pitää vielä ostaa kasa. Täytyy kaikki ostaa näin kerralla ja etukäteen, kun ollaan jumissa siellä merellä eikä siellä oikein ole kauppoja, tiedä miten harvoin sieltä pääsee kaupunkiin shoppailemaan..

Oon ihan tipahtanut synttärikelkasta, joka päivä jollain juhlat. Onnea tämän päivän sankarille! :flower:
 
meillä oli eilen 1-vuotis neuvola. Ja nyt poika on sitten kipee :( 38,2 astetta oli kainalosta mitattuna kuumetta.. Ja kauhee käninä päällä. Tais olla kaks rokotetta pojalle liikaa. Huoh. onneks yö meni hyvin. mutta muuten tää on kyllä ihan hanurista. Otettiin sitten osaa siihen rokotetutkimukseen.. ei olla nyt parina seuraavana vuotena menossa Aasian maihin, joten ei tarvita sitä hepatiittiä..

Ai niin. pojalla oli pituutta 75,5 cm ja painoa 10,7 kg! Iso poika jo!!

Missä muuten katrinainen???

vaatetus vaunuissa: potkarit, body, neule, ulkohaalari + pipo. Kauheen vaikee arvioida mitä lapselle pitää pukee päälle... Ettei vaan oo liian vähissä vaatteissa.

nyt rupeen nettishoppailemaan ja nautin ku poika nukkuu.
 
aivan mahtava ilma! aurinko paistaa ja meri on aivan tyyni! B) Ja kaiken kukkuraks mein neiti ei oo vieläkään ekoilla päikkäreillä, saa nähdä jos tänää menis sit vaan yhdillä! :p

Vaatetus vaunuissa: Pitkähihanen body ja gollegehousut tai sukkikset, sit ulkohaalaari, pipo + ohuet lapaset, iltapäivästä jos nukkuu päikkärit parvekkeella oon pari kertaa pistäny vaan sisävaatteet tai sit sukkikset ja gollege housut päälle, pipo + lapaset, kun tohon parvekkeelle paistaa niin lämpösesti aurinko eikä oikeen mistään suunnasta pääse tuuleen, ja silloinkin on saattanu olla hikinen.
 
Galluppi kysymys: Uskallatteko antaa pienokaistenne olla hiekkalaatikolla niin ettette itse istu reunalla vaan puuhailette siinä lähellä jotain? Mulla on ollut huono äiti fiilis kun en jaksa aina istua laatikon reunalla saatan siinä sivussa istten puuhastella omiani, mutta sit pelottaa et jos tukehtuu kiviin ym..ja välillä piipahan esim pyykit sisältä yms... :ashamed:
 
weiss
Moikka!

1v juhlat vietetty ja pieni oli touhusta kummissaan. En ole jaksannu paljoa kirjoitella, enkä lukeakaan, kun voimat menee noiden allergioiden hoitamiseen. Lisää allergioita ja lisää vakavia oireita. Meille määrättiin jo epipenkin pienelle varalle. Viljoista tulee hengenvaarallisia oireita :'( :(
1v neuvolassa pituutta 75cm ja painoa 10,9kg.
Vaatteet on kokoa 80-86.
Kaikille iso halaus ja koitan taas jaksaa joskus palailla. Ihanaa kevätkesää kaikille!! :hug: :heart:
 
Weiss,Suurensuuri voimahali täältä. Rankkaa olla huolissaan toisesta jatkuvasti :( Toivon todella et teillä alkais helpottaa allergiat eikä pahoja kohtauksia enää tulis.... yritä jaksaa :hug:

Edla,kiva kakku :flower:

Naukuri,Poika ottaa spurtin,niinhän siinä sit useesti käy. Hienoa B)

Kurpitsa,Ihana "mielenhäiriö" sun lapsilla käyny :p

Poika,ei meidän ipanaa voi hiekkikselle jättää yksikseen...siinä on monta vaaraa,voi tippuu laidan yli tai syödä kiviä vaikka onkin nyt selkeesti vähentänyt.

Meilläkin nukuttiin 7.30 asti,kolmelta otettiin tissiä ja seuraavaks aamusella muutaman kerran... yö meni tosi hyvin meidän mittapuun mukaan =)

Nyt poika unille ja sit kauppaan ostamaan synttäritarjottavia. Tulee oikeen megalasku,onneks äiti kaupassa töissä,niin saadaan alee =)
 
Ilmottele Marmotta onko sun lapsi viety vai paikalla =) Meille käy kumpi vaan....kasperi kyllä viihtyy tossa haavistossakin hyvin.

Onnea Jossun pienelle 1 veelle! :heart: :flower:

Voi ei Weiss :( Mitä oireita teillä tuli pienelle?
 
Hiekkiksellä annan kyllä puuhailla itsekseen. Kyllä mä siinä lähellä aina olen, mutta en aina kökötä laatikon reunalla. Eeva on alkanut vihdoin leikkimään yksinkin (kunhan olen näkösällä), annan sen touhuta rauhassa omiaan. Suuhun se ei kummemmin mitään tunge, maistelee vaan joskus käpyjä ja tikkuja mutta maistelkoon. Jos sillä selvästi on jotain suussa niin sylkee kyllä ulos pyytämällä. Sen verran täytyy pitää silmällä ettei tule pää edellä laidan yli, mutta aika varovainen se kuitenkin on.

Summer, ei nuo kai huomenna ole mihinkään menossa kuitenkaan. Eeva kävi mummun kanssa Varpaisten kentällä, ei kuulemma haise enää. :)

Weissille :hug:
 
weissille superhalitukset ja voimia jatkoon, ei kivoja nuo allergiat ollenkaan.. :hug:

hiekkiksellä annan olla suht itekseen..esikoisen kans siellä yhdessä touhuavat..en aina istu hiekkiksen reunalla vaan vähän kauempana on istuinryhmä, missä sit istuksin..tyttö meinaa kammeta pois hiekkalaatikolta yleensä pää erellä joten ei kovin kauas uskalla lähteä..hiekkaa ei vielä oo suuhunsa tunkenut..mut kai sekin aika pian koittaa ;)
 
Hiekkiksella leikin yleensä pojan kanssa, jos ei muita lapsia ole pihalla. Tehdään yhdes kakkuja yms. Mut laitan istumaan just reunan sisäpuolelle, niin yleensä pysyy siellä ihan hyvin. Kampeaa myös itsensä reunan yli pää edellä, mutta osaa ottaa käsillä sen verran vastaan, että reuna ei ole este, vain hidaste ;) (meillähän siis tullaan sängyltäkin itse alas pää ja kädet edellä eikä käy kuinkaan ) Ryömintä siis jatkuu reunan jälkeekin. Mut meillä hiekkis on taloyhtiön pihalla (vaikkakin ihan meidän pihan vieres ) et ei siitä kovin pitkälle tuu lähdettyä. Korkeintaan laatikon viereiselle penkille istumaan.

Hohhoijaa. Mies onkin nyt huomiseen työmatkalla. Pitkästä aikaa oon pojan kanssa koko päivän/illan/yön kaksin. Toivotaan ettei saa mitään hepuleita yöllä... Mies on niin paljon parempi rauhottelemaan kuin minä. Mä vaan jostain syystä läsnäolollani villitsen poikaa yöaikaan :(

Mut nyt päikkäreille. Poikakin meni just ja mua vääääsyttää! Sen jälkeen lähdetään sitten hakemaan meidän 1v-kuvien vedoksia. Jännää! :)
 
Meilla langaton oireilee ja neiti ei paasta koneelle :kieh:

Aurinko suojat ja uimapuvut
MEilla oli F:lle sellainen UV- suoja paita Etela afrikassa ja ihan tavan vaippa uikkarit. Paita on siita hyva ettei sit tarvinnut joka paikkaan laittaa sita aurinkosuojaa (Johnson et johnsonin ilman kemikaaleja). Kannattaa ottaa kahdet uikkarit jos etenkin vaippa osa on froteeta nii on aina kuivat varalla. markia on inhottava pukee paalle.

vaate koko
Paa- asiassa meilla on 74cm kaytossa, viela on muutama 68 ja kaikki 80cm on liian isoja. Harmi et Eevalla jaa ihanat synttari lahjat kayttamatta kun oli liian pienia.

Hiekkiksella
olo. Tuo meidan piha on nii pieni et siina touhuaa (hiekka amparissaan) kun touhuan kans ja voin pii[ahtaa sisallakin. JOs tuun sisalle nii yleensa seuraa mukana. Mun huono aiti fiilis tulee kun en puhele tytytlle koko aikaa :ashamed:

Matamille ja Weissille iso :hug:

Meilla taas vaippaihottuma lehahti, osasinkin jo odottaa kun kuola on valunut muutaman paivan ja hampaita taas pukkaa :headwall: :headwall: :headwall: Mummo oli ihan paniikissa kun naki pepun eilen eka kertaa nii pahana, iho on taas rikki. Ei anna vaihtaa vaippaa tai suihkuttaa tai pyyhkia seka laittaa rasvaa ollenkaan, itku suoraa huutoa :(

Marmotta
Muista hyttysverkko yoksi Eevalle ja kortisoonivoide jos tulee hyttysen puremia. Meilla F: oli kauttaaltaan kaluttu Etela- A:ssa.

EdlaIhana kakku.

Nyt kahvitteleen ja miettiin toihin lahtoo
 
Voi Weiss, kamalaa! :hug: Onhan poju nyt kunnossa? :hug:

Edla Hieno kakku! :)

Oon myös pudonnu kelkasta, että kenen pikkuisella on seuraavaksi synttärit. Kaikille yhteisesti paljon onnea :) :flower: !

Hiekkikselle en jätä yksin istumaan. Tosin meidän täytyy hiekkikselle muutenkin mennä leikkikentälle asti, joten en siellä keksi itselleni edes muuta tekemistä kuin istuskella laidalla ja leikkiä J:n kanssa :).

vaatekoko 80cm ja 86 käytössä.

marmotta h&m:llä olen nähnyt ruutushortseja.

päiväunille pukeminen J:llä tällä hetkellä ohut pitkähiainen, huppari, sukat ja collegehousut, pipo ja makuupussissa pötköttelee. Eilen ainakin tarkeni hyvin, oli sopivan lämmin. Makuupussin vaihdan peittoon, kun ilma vielä vähän lämpenee.

Jos laittais hetkeks soffalle pötkölleen. J nukkuu ulkona. naukuri meillä samat suunnitelmat, että unien jälkeen koevedoksia noutamaan :). Toivon vaan, että kuvaamo ei laita tänään normaalia aikasemmin luukkuja kiinni. :wave:
 
huoh..olis parempi että likka heräis aamusta tuntii aikaisemmin kuin tänään..sujuis päivä paremmin..tänään ollu yhtä taisteluu unillemenot..rytmi ihan hukassa :headwall: kitissy koko armaan päivän...mukamas väsynyt ja mukamas pirtee..ei tiiä varmaan itekään miten..

 
Vihdoin se lastenlääkärikin soitti ja kyseli niistä viljoista kaura-, ruis- ja vehnä ainakin sopii, ohra pitää vieläkotona koittaa ( uskon kyllä että käy ) ja sit soitella sairaalalle päin käykö.
Kaupan soija-tuotteita paitsi maitoa saa myös kokeilla, no jugurttiahan ollaankin jo kokeiltu ja mitään ei ole tullut. Tavallista maitoa saa kans tos loppukesästä - syksystä kokeilla kotona, koska meillä on kutienkin se b-todistus 2vuoteen asti eli jos tulee jotain niin pystytään sit hakemaan sitä soija maitoa apteekista.

Weiss: :hug: !

Hiekkalaatikolla oleminen: No kyllä mä ainakin sivusilmällä vahdin neitiä, harvoin pistää mitään suuhunsa, joskus on vähä lehtiä maistellut ei muuta! :)

Meillä on mennyt tää päivä tosi hyvin, ennen 7 heräs sit 8 mais aamupala, 11 aikaan lounas 11:30 päikkäreille ja 13 jälkeen heräs, sit tehtiin mansikka kiisseliä välipalaks ( nam :p ) ja nyt ajattelin lähteä ulos on niin hieno ilma! :) Katotaan päästäänkö päivä loppuun saakka yksillä unilla! :)
 
Meillä on alkanut nyt toimia ihan kunnolla (kopkop) noi yhdet unet. Jos vain ollaan aktiivisia aamupäivä (ollaan kerhoissa tai ulkona ), niin poika pysyy tosi hyvin hereillä. Kotona ei oikein jaksa vaan kitisee. Mee puolilta päivin unille ja nukkuu pari tuntia. Tosin vaunuissa vielä. Mun pitäs koittaa sitä sisälle nukuttamista, kun olis sitten vauvan kans helpompi et isompi nukkuis sisällä. Nyt on kohta vedelly 2,5h unia; toivottavasti herää ennen kuin valokuvaamo menee kiinni :D

Meille menee ulkona suuhun kiviä ja lehtiä, mutta aika hissukseen eli ehdin kyllä väliin, jos huomaan et meinaa syödä. Hiekkaa ei onneks vielä ole intoutunut lappamaan suuhunsa.

Me testattiin tänään pojan kanssa lounaaksi mannapuuroa mustikkakeitolla ja hyvin maittoi! Eilen ja toissapäivänä veteli mun tekemään lohikeittoa niin antaumuksella, että suuttui kun keitto loppui eilen kesken :eek: Sama ruoka siis maittaa paremmin kuin vauvapöperöt.
 
meilläkin maistuu tosi hyvin sama normi ruoka mitä me muutkin syömme..tänäänkin vetäs melki yhden kokonaisen perunan liha/sieni/kermakastikkeella yhdes hujauksessa :p ja päiväl vetäs 2 kauhallista äitin tekemää kasvisperunamössöö..ihan pohjaton maha..

kyl huomaa muuten esikoisestakin ettei nää pitkälle aamuun nukuttu päivä sovi sillekkään..on kiukunnut koko päivän ja muun ajan mullittanut..huoh, toivotaan että huomenna herättäis taas ennen 6:tta..mieluiten puol 6, niin kaikki olis huomattavasti paremmalla päällä

nyt kahvin keittoon ja ulos puskien kimppuun
 
jaahas..eipä toinen mummo ( anoppi ) oo tulos lapsenlapsena synttärijuhliin kun ei olla sielläkään kuulemma käytä, kaikkialle muualle kyllä päästään ynnä muuta sontaa..narinaa ja kitinää..kyllä hän pääs tähän ihan kymmenen kilometrin päähän jeesustelemaan muiden uskovaisten kanssa muttei tänne päässyt samalla reissulla..just joo, ollaan tän vuoden puolella käyty, yhden kerran mun vanhempien luona ja nyt viikko sitten oltiin miehen kans laivalla siinä meitin menot mut jos ei kiinnosta tulla meille ja lastenlapsia katsomaan niin pysyköön poissa :kieh: ja ihan turha kuvitella että esikoisenkaan synttäreille kutsua sille menee, ei se päässy viime vuonnakaan pojan synttäreille..mulla kiehuu ja paha mieli lapsien vuoks kun on noin pöllö mummo heillä..sori purkaus :( eka se valitteli kun ei ole kutsua tullu kylään ja sit kun lähetetään kutsu niin ei siihen vastaa, ei ymmärrä ei..
 

Yhteistyössä