TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Vilma, olitkos sä siellä sanomatalossa? Naukuri tossa jo kertokin miten meidän kävi, en yhtään kuullu herätyskelloa. Toivottiin siinä kahvitellessa niin, et olisit vaan käyny jossain ja tullu sit vielä takasin kattomaan onks ketään tullu paikalle... mut olittekin taitanu lähteä pois kokonaan. Kiitos naukurille kuitenkin kahvittelutuokiosta, oli mukavaa :) ja jos vaikka otettais vielä kolmannen kerran yritys joskohan silloin kaikki pääsis paikalle... :D

Unirytmistä, meillä heittää ihan häränpyllyä koko rytmi, mut onneks neidin unet ei kovasti häiriinny vaikka oltais jossain liikenteessä et oon saanu sen tottumaan siihen et rattais voidaan nukkua päikkärit myös. Hyvin tuo niissä nukkuukin ja nukahtaa siinä viimeistään yhden aikaan jos ollaan liikenteessä, kotona sänkyyn nukuttaminen venähtää sinne kahteen kolmeen ennenku taittuu unille...

Tein muuten synttäreille maailman parhaita Brownieseja, siis aivan taivaallisia (lue=siis erittäin epäterveellinen) ;) Laitan tohon alle reseptin. Se on otettu Ruokalan vappuherkkusivulta.

Suklaa-juustobrowniesit

250 g pehmeää huoneenlämpöistä voita
5 dl sokeria
4 kananmunaa
3 dl vehnäjauhoja
1 dl kaakaojauhetta
1 tl leivinjauhetta
ripaus suolaa
100 g tummaa suklaata sulatettuna
2 dl pekaanipähkinöitä rouhittuna
100 g pehmeää huoneenlämpöistä voita
300 g maustamatonta tuorejuustoa
1,5 dl sokeria
2 rkl vehnäjauhoja
2 kananmunaa

Vatkaa voi ja sokeri vaahdoksi. Lisää kananmunat yksitellen hyvin vatkaten. Lisää taikinaan vehnäjauho, kaakaojauhe, leivinjauhe ja suola. Sulata suklaa mikrossa tai vesihauteessa. Jäähdytä. Lisää suklaa ja rouhitut pekaanipähkinät taikinaan ja sekoita hyvin. Vuoraa pitkulainen esim. lasagnevuoka jossa on korkeat reunat leivinpaperilla. Lusikoi puolet suklaataikinasta vuokaan. Säästä loput kolmanteen kerrokseen. Valmista nyt toinen kerros sekoittamalla 100 g voita ja tuorejuustoa sekaisin. Lisää sokeri, vehnäjauhot ja kananmunat. Sekoita hyvin. Kaada valkoinen juustokerros suklaatakinan päälle ja kaada loput suklaataikinasta valkoisen juustokerroksen päälle. Vedä veitsellä kuvioita taikinaan. Paista brownieta 175 asteessa noin 40 min - 1 h. Paistoaika riippuu brownien paksuudesta. Jäädytä brownie hyvin ennen leikkaamista. Valmista se mieluiten edellisenä päivänä.

Merika, kurkkasin feississä teidän valkovuokkokuvaa, oli aivan ihana -niinku ne muutkin teidän kesäkuvat :)

Matami, jaksuja sinne ja toivottavasti tyty paranee pian. Toisaalta, onpahan alta pois nyt sitten.

Jossu, kurkkukakku? :eek:

Jahas, alkaa matkiksista kuulua levottoman liikehdinnän ääniä. Alkaiskohan tuo mokoma heräilemään jo. Meillä olis vielä uinti tänään :)
 
Repa Ikaalisissa me asutaan. Ihanan lämmintä ollut ja järveltä tulee lempeä tuuli. Paljuna toimii pieni vati. Eilinen oli varmasti elämän tähtihetkiä, jotenkin vaan niin hieno fiilis kun aurinko laskee rauhaisaan tahtiin ja kaikki oleilee tekemättä mitään - kerrankin näin :p

Unet Vaikka toi meidän nukkumaan meno edustaa etelä eurooppalaista elämäntapaa niin silti meillä nukutaan levollisesti ja ollaan aurinkoisia. Oon havainnu että jos neitoa laittaa normilapsen mukaan nukkuun siinä ysin pintaan niin ei tuu mitään, vänkää vastaan ja herää kukon laulun aikaan. Mielummin sitten nautitaan kesän valosta koko perhe ja istutaan ulkona nauttien elämän pienistä anneista. Onneksi ei asuta kaupungissa - vois naapurit kytätä pahalla silmällä :) Maija on täydellinen iltatähti :heart:

Marmotta Annappa Eevalle sun pesemätön t.paita tms unileluksi - saattais toimia hyvänä unisijaisena. Ei noin pientä oikein voi jättää huutaan - tai tää ikä on hankala, pienemmän vauvan pystyy helpommin totuttaan, mutt tässä on jo aika kikkailija jos meinaa tilanteen saada muutetuks, kun ei voi järkeä puhua eikä saa ok vastausta toiselta.
 
Naukuri&Edla Olinhan mä... Odottelin ja pyörin ympyrää kunnes sit lähdin varmaan just ennen puolta. Ja taas mä onnistuin missaamaan treffit :D Ehkä se kolmas kerta sit toden sanoo... ;) Menin miehen duunipaikalle ja hänen kans lounaalle ettei ihan hukkaan reissu menny.

Matami :hug: Koitahan jaksaa!
 
*huoh*...just sain neitin päikkäreille hirveen huudon kans :/ ....huutaa sillei, et kun sattuis tosi kovaa...pystyasennossa syliin nukahti...sitten huomasin jo eilen, et neitin jalat nykii ihan oudosti...äskenkin...mitähän varten...pelottaa tuo tauti, kun on niin kipeenä :( ...

Pitäis tapetteja valkata ym...kun remontti alkais kohta...nimittäin meille tulee ammattilainen laittaa tapetit :whistle: ...ollaan sen verran tumpeloita...et pieleen menis ;)....mut nyt into on lopahtanut täysin tuon p#ska rokon vuoksi :( ...jotenkin masentaa...sori TAAS oma napa :ashamed:

Ihana neiti merika....näin jo naamakirjas eilen kuvat...siis suloiset tyttäret on sul :heart: !...ja kivoja kesäisiä kuvia...
 
heipsan.

ihan aktiivisia puutarhan tonkijoita meillä täällä!! Tulisko joku meidänkin pihan ronkkimaan?? Oltiin kyllä pojan kanssa ulkona nauttimassa auringosta, mutta pihatyöt jäi sikseen... No eilen niitä jo tein kovasti..

meillä alko nyt tuttipullosta vierotus. Tai ainakin yritän markkinoida nokkamukia enemmän. lounaalla meni maitoa 70ml nokkiksesta ja äskön vaan 30ml.. joi sitten tuttipullosta loput... No eiköhän pikkuhiljaa hyvä tule. oppihan toi käymään potalla ja syömään kokkareista ruokaakin.

poika on ollu tosi mun perään koko päivän.. roikkunu kintussa minkä ehtii.. ja muutenkin jotenkin kauheen kränisijä tänään. huoh. onneks nukku yön superhyvin.

aateltiin koko perhe lähtee ruotsin laivalle kesällä. saas kattoo mitä siit tulee.

matamille jaksuja!!


aurinkoista viikkoa!
 
Kirsikkatomsku,Mulla on kaveri joiden lapsilla ei oo juurikaan mitään rytmiä,nukkuu missä vaan ja menee myöhään nukkumaan ja sopii heille täydellisesti =) Ollaan monesti mietitty miten voikin olla niin erillaisia nää ipanat,mut niin ne vaan on... yksilöllistä tosiaan,mut pääasia et pikkuset on tyytyväisiä =)

Matami,oon laittanu pari kertaa tapetit ja se on kauheeta puuhaa |O Oon niin pikkutarkka et hieron viimeseen asti ettei tuu ilmakuplia jne =) Varmaan ihan fiksua ottaa ammattilainen,mut niissäkin on eroja. Mua ei taida tyydyttää kenenkään jälki :ashamed:
 
birdie: meil kans tuttipullo vierotus menossa..silleen vaivihkaan..tai mies antaa viel tuttipullosta jos/kun hän syöttää mut aina mun syötöillä tarjoon vain ja ainoastaan nokkiksesta ja ihan kivasti menee jo..yleensä saan juomaan ainakin sen 70ml per ruokailu kun alussa meni 20ml joten edistystä tapahtunut :)
potan päälle tyttö ei kyl ymmärrä mitään..toki istuksii siinä ihan tohkeissaan mut mitään ei sinne kyllä tee..no eiköhän sekin täst ala edistymään..pitäs vaan useammin näyttää siel pottalla..

mut nyt ulos..
 
birdie: Meillä kans oon siirtyny antamaan kaiken muun paitsi iltamaidon (ja yömaidon jos tarvii ) niin nokkamukista. Meillä tosin poika ei tainnut edes huomata muutosta...?!?!? Otti vaan sangoista tottuneesti kiinni ja lipas maitonsa :D Tosin nokallisesta tuttpullosta (avent ) on annettu vettä 4kk iästä lähtien, joten se on tuttu kapine siinä mielessä. Ja jos mukissa on kylmää rasvatonta maitoa, niin ei mene ku 2s ja muki on tyhjä :LOL: Pottailua meillä ei taas ole edes aloitettu.
 
Niin ja Edla; kiitos itsellesi! Ja tosiaan vois varmaan seuraavaa kertaa ajatellen vaihtaa puhelinnumerot et saa viestiteltyä / soiteltua tarpeen mukaan :) Vilma, voi tylsyys. Manskulla oli tosiaan joku tietyö ja mun bussi oli 40min aikataulusta jäljessä...
 
Repa Ite oon iltauninen paitsi kesällä...silti herään aamulla varhain. Usein saan päivät hommat tehtyy klo6-9 välissä ja sit onkin aikaa kaikkeen muuhun. Teinit menee nukkuun jo ysin aikaan, ovat väsyneitä koulu ja tallipäivän jälkeen. Mites teidän syömingit jakselee? Ruokaa menee ja tietty ite syöden, meillä välillä nahkeeta ja selkeitä rasvamaitopäiviä välissä.

 
Meillä tuli muutos kesäohjelmaa, ollaankin Italiassa kesäkuun alusta elokuuhun. Alunperin piti tulla heinäkuussa 3 viikoksi Suomeen, mutta mitä sitä edestakaisin seilaamaan, jään auttamaan kaveria häävalmisteluissa. :) Tulee 8 viikon nettikatko, merenrantatalolla ei ole nettiä. Hurjaa. :D

Kirsikkatomaatti, pitääkin kokeilla josko se mun paita vieressä auttais edes vähän. Saahan tuo vieressä yöt vielä nukkua, kun ei siinä muitakaan ole. Mut olis ihana saada hetki omaa aikaa illalla ennen kun menen nukkumaan. Telkkarin katsomisesta haaveilen aina, mut ei ole järkeä alkaa katsomaan mitään kun kesken se jää kuitenkin.
Meillä menee muuten nukkumaanmenot myöhäiseks kesällä taas Italiassa, kun siellä on vauvat ja vaarit illallisella vielä myöhään. Nukkuupa aamulla sit pidempään, ei haittaa mua. :) Siellä kuitenkaan ole mulle mitään 'omaa' tekemistä illalla niin ei sit haittaa vaikka samaan aikaan mentäis molemmat nukkumaan.

Miten suojaatte auringolta? Mulla on huono äiti -olo taas, kun kaveri kertoi miten heidän 4kk käyttää UV-suojapukua ja suojakerrointa 35. Eevalla on leveälierinen hattu ja sipaisen poskille suojakerrointa 15, jos muistan. Sillä on kyllä niin italialainen iho että tuskin palaa täällä. Täytyy silti skarpata sit etelässä kesällä, ainakin alkuun. Mä palan ihan korpuksi kuitenkin, mutta jos Eeva säästyis..

Ette ikinä arvaa kuka heräsi ruhtinaallisten 20 minuutin unien jälkeen!
 
Naukuri Joo ne numerot olis kyl ollu kivoja mut siel kun odottelin huomasin et olin jättäny kännykän kotiin niin ei olis siitäkään ollu tänään apua :LOL:

Aurinko Joaa suojaan kuumalla ohuilla vaatteilla. Pitkät hihat, lahkeet ja hattu päässä. Esikoiselle pistän rasvaa naamaan ja käsiin tarvittaessa.

Kävin aamuisella reissulla ostamassa Anopin piikkiin Joalle synttärilahjaksi kolmipyörän. Se on sellainen alkaen 10kk jota voi näin aluksi työnnellä tuol ulkona. Miehen mielestä ihan turha kapine mut katsotaan muuttuuko mieli kun pääsee sitä testaamaan... :whistle:
 
Matami joko neiti parempi. Pienten kohdalla oli sellanen ohje et jos tulee veteläks, vaisuks yms. pitää viedä lääkäriin. Teidän neitiki kun on aikast pikkunen verraten taas meidä mimmiin. Toivottavasti alkais helpottaa.

Palailen :wave:
 
Vilma: :D Mä olin niin harmissani siellä ruuhkabussissa että mun mies etsi töissä finderilla sun ja edlan numeroita hatarilla spekseillä eikä vissiin löytänyt kummankaan numeroa... Yhdelle sun nimiselle laitettiin edlan kans viestiä, mut ei oo vielä vastannu. Tuliks ne sulle vai menikö venäjälle? :) Kerro sit pyöräkokemuksia! Minkä merkkinen on? Mä haluisin kovasti hankkia pojalle jonku pyörän tapaisen, mut en tiedä onks vielä liian pieni..? Jos teillä sujuu niin ehkä sit vois harkita.

Mä suojaan kans vaatteilla auringolta. On meillä sk25 rasvaakin, mutta siitä tuli hirveä ihottuma siellä reissussa (apteekista, Acon rasva lapsille ). Jotain muuta rasvaa pitää varmaan ainakin kasvoja varten hankkia; ehkä Eucerinia.

Olin kesän ekassa puistojumpassa, ihanaa!! Mikään ei ole parempaa kuin raittiissa ilmassa jumppaaminen ja nurmikon tuoksu :)
 
Ihanaa,Kasper nukahti hetkessä ja ilman kiukkuilua...taas näkee miten kivutonta kun nukkuu päikkärinsä kunnolla ja oikeeseen aikaan =)

Kirsikkatomsku,Meillä on nyt syöty ennätysmääriä kun ruvettiin "itse" syömään pikkukätösin ja samalta lautaselta autan lusikalla... Yks heikompi ruokailupäivä on ollut ja sillon kyllä tissi vastaavasti maistui yöllä...

Aurinko...ei oo niin kauheesti vielä lämmittänyt et olis vaatetta vähennetty,mutta aurinkorasvaa ajattelin naamaan ja paljaisiin kohtiin sipasta jahka aletaan t paitasillaan kulkemaan...vältetään suoraa auringonpaistetta,aurinko lasit ja lätsä päässä =) Ja nyt tulee sit varmaan junttilasta päivää kysymys,mut mikä ihmeen uv-puku :eek: ?

Marmotta,Kuulostaa ihanalta kesäsuunnitelmalta B)
 
repa: täällä kans toinen junttilasta päivää..mikä ihmeen uv-puku..sivistyksessä aukko :snotty: ;) ihana kuulla että teillä nukahdettiin vaivatta yöunille..

aurinko: no aluksi yritän suojata vaatteilla, lätsä päähän ja pitkähihasella..meidän pihas nyt ei pahemmin aurinkoa karkuun pääse jotta jossain vaihees laitetaan kyllä rasvaakin kunhan tulee ne t-paita/shortsi kelit..

 
Käsittääkseni uv-puvut on sellasia vaatteita (paitoja, housuja, kokoasuja ), jotka estää uv-säteitä läpäisemästä vaatteita iholle asti. Normaaleista vaatteista kun uv-säteet menee jossain määrin läpi. Mutta mä en usko, et Suomen leveysasteilla uv-puvulle on oikeasti tarvetta, jos suojataan muuten vaatteilla. Ehkä tuolla etelämmässä ja tietty jossain australiassa yms. Rillit meilläkin on suojana, mutta kovasti ne vaan meinaa lähteä päästä... Lippishän ei pysy tällä hetkellä alkuunkaan, kun reissussa testattiin. Ihan hetken vaan ja sit kiskotaan pois. Meillä siis käytössä vaan nauhalliset hatut :D
 
UV -puku mä ajattelin hakkii esikoiselle sellasen uimapuvun joka on niinkuin t-paita ja shortsit yhdessä. Thaimaan matkalle ja tietty pienellekin jos hän mukaan lähtee. Täällä tuskin tarvii vaikka hyvähän se varmaan olis jos paljon rannalla.

kurpitsa mä näin äsken kans itse sen kuvan. kokeile josko näkyis nyt :)

Pitää lähtee tissittää pikkusta :wave:
 
Ompas tullut paljon tekstiä! :p

Meillä mentiin kun mentiinki taas kahdilla päikkäreillä, jos tua herää 6:40 niin ei kyllä millään jaksa yksillä mennä! :)
Tosi nopeesti alatte vierottamaan tuttipulloista, opetatte potalle, otatte tutin pois jne. Mä oon varmaan vaan niin laiska. :headwall: No potta saadaan viimestään 1v lahjaksi ja tuttia syödään vaan nukkumaan mennessä/lohdutukseksi. Ja tuttipullon kyllä alotan varmaan ekaks vierottamaan.. eli joskus parin kk päästä.. :D

Auringolta suojaaminen: No nyt pihalla ollessa naama on ainut johon aurinko ottaa, ja siihen en oo mitään rasvaa pistänyt, kesällä jos on t-paidalla ym niin täytyy ainakin jotain rasvaa pistää. Ja uv-puku, junttilasta minäkin! :wave: mulla tulee vaan ekana mieleen joku sukeltajien puku . :LOL:

Piti kommentoida vielä jotain, mutta unohtui! :D
 
Merika Aivan ihania kuvia olit laittanut facebookiin :)! Suloinen neiti!

Auringolta suojaaminen UV-pukua en ole hankkinut, enkä ajatellutkaan hankkia. Kattelin niitä kyllä kaupoissa ennen Italian reissua, mutta ihan uikkari normaalen sitten hankin Jessille :D. Suojasin nyt Italian reissulla pitkälahkeisilla housuilla, lierihatulla, ja rasvalla kasvot ja käsivarret. Yleensähän suositellaan suojaamaan pienet mieluummin vaatteilla kuin rasvalla, mutta mä laitoin kyllä Jessin kasvoihin ja käsivarsiin rasvaa. Rattaiden suojassa oli kyllä ison osan reissusta, silloin kun oltiin liikkeellä. Eucerin merkkistä oli se rasvatökötti, suojakerroin 50. Tujua tavaraa, mutta farmaseutti suositteli sitä, koska kevät aurinko on niin arvaamaton. Rasva oli lapsille suunnattu. Varjossa olis hyvä, jos neiti malttais leikkiä, mieluummin kuin kamalassa paahteessa. Eiköhän tuolla palaminen estetä :).

Jessi oli aamupäivän kitinätuulella ja melkoinen lahjetakiainen. Päikkäreiden jälkeen oli onneksi iloisempi. Lähdettiinkin sit pyöräillen hakemaan 1v. kuvakoevedoksia, niin kuvaamo ei ollutkaan maanantaisin auki. Ketutti! Noh, jatkettiin sitten matkaa ja käytiin moikkaamassa J:n isomummaa :).
 
Mulla onkin tänään aikaa roikkua täällä :D kivaa pitkästä aikaa.

Marimint meillä samaa rasvaa -hyvä kun on kunnon kertoimet.

rytmi/unet meillä nautiskellaan myös kesäilloista eli nukkumaan mennään kun väsyttää ja jos ollaan reissussa esim. uimassa mökillä niin nukahtavat tytöt sit vaikka autoon. Meille se passaa ja ainakin esikoinen nukahti kun väsytti ei tullu kitinää vaan uni.
Toki unet on tärkeet ja päikkäreistä ei tingitä vaan ne nukutaan melkein aina samaan aikaan. Esikoista yritin aikoinaan saada nukkumaan ihmisten aikaan ja se oli yhtä tuskaa kun se uni ei vaan tullut. Nyt laitan Ellan nukkuu sillon kun hän näyttää väsyneeltä -ja hän nukahtaakin mukavasti yhdeksän ja kymmenen välillä yleensä. Nyt neiti on nukkunut kohta viikon pinnasängyssä meidän sängyn vieressä. Tissitellään yöllä viel kerran -en raaski lopettaa ja toisaalta eihän se pieni hörppy pahaa tee jos se auttaa nopeesti takas untenmaille. Meillä on välillä päiviä et nukutaan vaan yhdet päikkärit kuten tänään.

ulkoilu neiti tykkää keinumisesta ja hiekkalaatikkoonkin ollaan tutustuttu. Mä yritän kitkee kukkapenkkejä ja neiti syö käpyjä, kiviä ja ruohoo kun silmä välttää. :p nam, nam

Mihin tää vuosi oikein katosi vähän haikeeta -kohta tosta pienestä murusta kasvaa pieni uhmakas riiviö :ashamed: vaikka en mä aikaa haluu pysäyttää :) Pitää vaan nauttii jokaisesta hetkestä. Toisaalta ehkä kun tietää mitä on edessä niin ehkä ne uhmat ei tunnukaan enää niin pahoilta kun tietää mitä kuuluu lapsen mihinkin kehitysvaiheeseen. Osaa ottaa rennommin ja toisaalta lapset ovat yksilöitä. Musta tuntuu nytkin jo et E on ollut paljon helpompi /rauhallisempi vaikka ei esikoinenkaan mitenkään vaativa ollu vauvana. Mut saas katto millanen pirpana tästä pikku kakkosesta kasvaa. :heart:

Mut nyt pitäs vissiin mennä nukkumaan. :wave:
 
matami: toivottavasti alkaa helpottamaan :hug: :hug:
mun pitää tänään soittaa se vesirokkorokote ku tuntuu täälläki olevan sitä liikkeellä nyt tosi paljon.

vieroituksista: en jaksa stressata. tutti käytössä ja pysyykin vielä =) pulloa tuo ei osaa edes käyttää. ja tissi vaan maistuu ja maistuu. sitä pikku hiljaa vähennetty ja yritelty nokkiksesta tavismaitoo. mut ei taho oikein sitä juoda ku pari hörppyä.
potalla en jaksa etes istuttaa. odottelen ku on isompi vähän niin sit katsotaan asiaa uudelleen. =)

meillä oli lauantaina kyy pihassa..ja se pääsi päiviltä heti. mut pikkusenko inhotti ku noi muksut juoksee pihalla.. :( täytyy toivoa et oli vain joku eksynyt yksilö.. :(

huomenna 1v kuvaus. sain jopa aikaiseksi varata aikaa meille. ja otetaan sit ryhmä kuva noista kolmesta apinasta myös. voipi ikuistaa samoihin raameihin ku meille ei enempää sit vauveleita tule. luen vaan haikeena muiden odotuksia ja vauvan saamisia. :(
mut on näissäki touhua kyllä riittävästi =)

mukelot uinuu vielä niin taidan hörppästä rauhas vielä kupin kahvia.

ja keski-suomen treffeistä en kerenny lukemaan ootteko sopinu mitään vielä? vai onko ollu suunnitelmis viel? :D
 
Onnea taas 1 vuotiaille

Matami :hug: voi surku pientä, mutta useimmitenhan se on sitä parempi mitä pienempänä sen pitää. Meillä ei oo kumpikaan pitäny viellä.

Mä hurahdin ja tilasin pojille liukumäen, toivottavasti ei ois mikään susi ostos :whistle:

Nemika me käytettiin kanssa sisaruskuvassa,tosi ihania tuli :heart: en tiiä tuleeko meillekään enempää saa nähä. mä kyllä tahtosin :heart:

jaahas pitää tavata teidän juttuja ja palata uudestaan.
 
Naukuri Ei tullu mulle viestiä... :LOL: Pyörä on Hobby Hallista ostettu Ofrat -merkkinen ja makso 49eur. Parilla kaverilla on samallaiset ja ovat pelittäneet ihan kivasti. Huomasin et Smobyllä on kans samanlainen mut en tiedä mistä niit olis voinu ostaa?! Kerron sit kokemukset kun päästään sitä testailee lauantain synttäreiden jälkeen.

Edla Onks tuoli jo käytössä? :D Näin muuten viime viikolla samallaisen (käytetyn) myynnissä Mellunmäen itsepalvelukirpparilla ja pyynti oli vaivaiset 29eur :eek: :LOL:

Ulkoilu Esikoisen kans ulkoillaan aika paljon ja Joa tulee mukana siinä sivussa. Nyt on vain sellainen syöntivaihe menossa et ei oikein viitsi päästää hiekkalaatikolla. Kaveri menee mahalleen maahan ja rupeaa vetämään hiekkaa naamaan minkä kerkiää ennenkun ennätän hätiin. Ollaan nyt viimeaikoina lähinnä keinuttu, oltu liukumäessä tai kävelty kärryllä edes takaisin.

Tänään mennään iltapäivällä esikoisen tarhan kevätjuhlaan. Ollaan täs pari päivää askarreltu kortteja. Aamulla viel ennen tarhaan lähtöä viimeisteltiin lahjat. Poika oli ihan innoissaan itsekirjoitetuista korteista :heart: Hän kirjoitti jokaiseen tack ja minä hoitajan nimen ja hän taas loppuun oman nimensä :)
 
Huomenta!

Huonosti nukuttu yö takana :/ . Mä heräsin useamman kerran ilman syytä ja J:kin nousi muutaman kerran sängyssään seisomaan. Johan tässä menikin pitkä aika täydellisillä yöunilla. Toivottavasti neiti ei ala taas yökyöpeliksi.

unet Meille nukutaan päikkärit yleensä aina suunnilleen samaan aikaan n. klo12-14 ja yöunille laitan neidin kahdeksan maissa. Viime viikon reissulla neiti nukkui lyhempiä päikkäreitä kuin normaalisti, saattoi nukkua kahdet lyhyet unet päivän aikana. Yöunille meneminenkin viivästyi, mutta ei J ollut siitä moksiskaan. Nukkui muutenkin yöt tosi hyvin reissussa ollessa :).

vieroituksesta Potta on ollut jo pitkään käytössä ja J tykkää istua siinä. Saalista saadaan lähes joka kerta, kun siinä istuu. Meillä juodaan vielä korviketta, mutta ajattelin ens viikolla alkaa pikkuhiljaa maistattaa normimaitoa "raakana". Puuron keitän jo normimaitoon. Pullosta alan sitten tässä jossain vaiheessa vieroitella. Tavallisesta mukista (nokkaa ei osaa käyttää ) juo hienosti itse vettä, mutta korvike ei maistu kuin pullosta :/ . Tutti meillä on myös käytössä, mutta enimmäkseen uniaikaan. Mä oon tän vieroitusasian kääntäny päässäni jotenkin niin, että koen pääseväni helpommalla, jos vieroitan ns. vauvajutuista kohtalaisen ajoissa :ashamed: . Mutta mitään stressiä en ko. asiasta jaksa ottaa. Jokainen tyylillään ja siten mikä parhaiten omalle pienelle kullanmurulle sopii :).

Meille tuli rokotetutkimusklinikalta taas kutsua lisäpiikeille. Seuraavaksi saataisiin menB-, pneumokokki-, infanrixHexatehosterokotteet, sekä MPRV rokote, joka korvaa neuvolassa annettavan mpr-rokotteen. Tuohon MPRV:hen kuuluu vesirokkokin :/. En ole ilmoittautunut vielä jatkotutkimukseen. Mietityttää, että onko järkevää piikittää vesirokkoakin vastaan?!? Onko täällä muita, jotka ovat olleet meningokokkitutkimuksessa mukana ja jotka ovat menossa tuohon jatkotutkimukseen?

Takiaisvaihe :D Onko muita pikkuisia, jotka roikkuu äidin lahkeessa :D? Meillä J:llä on meneillään ihme takertumisvaihe. En saisi mennä vierestä juuri minnekään tai tulee meteli. Jos laitan ruokaa, neiti seisoo mun jalkaani vasten jne. Välillä raskasta, mutta kait tämäkin vaihe menee taas pian ohi.

Matami :hug:

ulkoilu J rakastaa ulkoilua, nurmikolla ja hiekalla leikkimistä :). Ollaan hyvillä ilmoilla paljon pihalla. Taaperokärrynsä kanssa taapertaa pitkin pihaa kovaa vauhtia.
 

Yhteistyössä