TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

hande...meil on tuota rasvaa, kun poju 7v sairasti aikaisemmin....pojalle auttoi rasva...en ole neitille vielä laittanut, kun ei oo näyttänyt mitään merkkiä kutinasta :/ ...jospa pienemmillä ei sitten kutisekaan niin paljoa...toivotaan niin.
 
huh,huh..meinas tulla kalliit kukkaset kun niitä tossa pihalla olin istuttamassa niin hukkasin mun vihkisormukseni..ei auttanut muu kuin repii just istuttamat kukat ylös ja alkaa tönkiä multia :headwall: mut onni oli onneks myötä ja löysin sen =)

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨paranemisia sairasteleville¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
 
Matami, paranemisia sinne! Inhottava tauti kyllä. Meillä meni pojalla 10kk iässä aika helpolla...onneks.

Kurpitsa, no onneks löysit!

Ne oli sitten juhlat siinä! huh huh olipa vipinää. Mutta erittäin kiva viikonloppu!
 
...Edith itkee kokoajan...ei huolinut tissiäkään äsken...miä alan olla piipussa...kun mies on aina TÖISSÄ...miä koton sairaitten lasten kans :kieh: :ashamed: :'( ....ja ulkona...TIETENKIN aurinko paistaa *huoh*....

kurpitsa...onneksi löysit sormuksen =) !

katrinainen....missäs oot??
 
kurpitsa: Onneksi löysit sormuksen! Huh. Mulla meinas hävitä Portugalin reissulla kun oli jäänyt päiväpeiton päälle ja oltiin vaan illalla viskastu peitto sivuun ja aamulla sitten hädissään etsin sitä joka paikasta. Onneks kilahti sit lattialle, kun siirreltiin peittoa. Ja noista aamuherätyksistä; on sitten rantautuneet meillekin... Nyt on monta aamua menny niin, et herätys on ollu klo 5 maissa. Eli unet on vaan 10h/yössä. Tosin tänään nukkui sitten 3h päikkäreitä, mut ei tosiaan joka päivä niin tee. Pitäiskö sit laittaa myöhemmin unille, et nukkuis pidempään...? Mut niin teillä esikoinenkin on noin aamuvirkku. En tiiä. Toivo elää, et nukkuis taas jossain välissä ees puoli seiskaan. Tosin ei kyl heränny yöllä kertaakaan, et se oli hyvä.

Tapaaminen: Meillä olis päiväunet klo 12-14 maissa, mutta jos mennään reissuun niin aina menee rytmit sekaisin. Siis tuollai kaupunkireissuilla. Mut jos innokkaita tulijoita vielä on, niin meil ei oo niin ajan kans väliä. Herätään kuitenkin jo viideltä |O
 
naukuri: voi, että..teilläkin aikasii aamuja..meil ei auta kummallakaan se että laittaa myöhemmin unille siinä toivossa että vastaavasti nukkuis pitempään..ollaan kokeiltu usein..siinä käy vaan niin että nukkuu loppujen lopuksi entistä vähemmän kun herää samaan aikaan kuin ennenkin..hassua kyllä kun tuo 4v:kin jaksoi olla 9h yöunilla hereillä 14h eikä ees kiukunnut koko päivänä..joten ehkäpä nukkuvat sit tarpeeks..likkakin oli ihan oma ittensä koko päivän..sinänsä hyvä että molemmat nukkuivat viime yön heräämättä, että ei sopis valittaa mutta vois nyt edes 6 asti silti uinua..monilla ei varmasti nukuta näinkään hyvin joten huonomminkin vois olla... mut toivotaan että teillä alkais unet maittaa pidempään..itekin kun tarvitsisit enempi unta kun raskaus jo itessään pistään väsyttään..toisaalta aikaisissa aamuissa on se hyvä puoli että lapset saa ajoissa yöunille ;) meil molemmat sammui unilleen jo 19 aikaan joten jää sitä omaakin aikaa sit illasta.. =)
niin ja hyvä että sunkin sormus löyty :)

hitsi kun rupee itteäänkin väsyttää jo..mut enköhän mä nyt ainakin viel tunnin jaksa valvoo sit oonkin jo valmista tavaraa unille..

 
Iltaa.

Meillä kanssa nyt aamut aikaistuneet...taas. Eilen yritin kauheen säädön ja venkslauksen kanssa että nukkuis pitempään laittamalla myöhempään nukkumaan,mut jep,ei toimi meilläkään...edelleenkään. Onhan tota aina tasasin väliajoin kokeiltu. On sit vaan aamusta väsympi. Meillä mennään kanssa 19-20 välillä nukkumaan...yhdessä vaiheessa mentiin myöhempään,mut nyt kun siirryttiin yksiin uniin,niin ollaan taas "tutussa" ajassa.


Kurpitsa ja naukuri,pelkään kans et mun sormus joku kerta katoo,kun on niin löysä nykyjään. Vähänkin kun on kylmä niin luiskahtaa sormesta... Onneks teidän omat löyty =)

Matami,Voi Edith raukkaa,toivottavasti pääsee helpolla :hug: Jaksuja sulle kans....

Edlan kuulumisia kaipailisin myös :wave:
 
Heh, Repa tilauksesta : En oo torstain jälkeen kuin ehtinyt hikiseen päivittää feissin statusta :) ja nyt aattelin et luen kaikki kuulumiset eli noin 4 sivua.... heh

No nyt on meilläkin synttärit ohi ja Hello Kitty kakku onnistui yli odotusten. Voin suositella vaahtokarkkikuorrutetta lämpimästi. Todella helppoa, hyvää sekä makeeta :) Laitan kakusta kuvaa jahka saan kuvat koneelle. Paljon oli porukkaa ja vielä osa tuli tänään illansuussa. Eilen oltiin sitten miehen kanssa kavereiden tupareissa ja neitosemme mummin hellässä huomassa. Ja tänään iltapäivällä mun veljentytön synttäreillä, joten todella vilinää ja vilskettä ollu koko viikonloppu. Kyl oon nyt ihan loppu

Pk-treffit, meille sopii huomen aamulla kyllä vallan mainiosti :)

Ääh, ei toi ajatus oikein kulje... täytyy tulla ku on pikkasen skarpimpi... :)
 
Mä laitoin Facebookiin neidist valkovuokko kuvan Yritin tänne, mut en saanut muutettuu profiilikuvaa luovutin.

Ihana viikonloppu takana -ehdin jopa pihalle. :)

Matami anna vaan särkylääkettä tai sitä ataraxii yöksi. Ikävä rokko tosiaan onneks se menee viikos ohi.

:wave:
 
Pk-treffit: No nähdäänkö sit mahd. aikaisin?

kurpitsa: Joo, niin mäkin ajattelen, et menee sentään aikaisin nukkumaan. Klo 19 on ollut jo viimeiset 8kk :) Pitäs vaan mennä itsekin... Huomattiin vaan siellä reissussa et kun poika oli aikaerosta (2h) selvästi pari päivää sekaisin, niin heräs 2h liian aikaisin (eli suomen aikaa ihan normisti, mutta paikallista aikaa klo 5 ), mut sit rupes nukkumaan taas 11-12h. Mietinkin siks et jos koittais useamman illan putkeen, niin alkaisko sit toimia? Yks kokeilu ei meilläkään riitä; herää ihan samaan aikaan kuitenkin. Mut joo, illanvirkulle äidille sopis pidemmät aamut paremmin, muutenhan sillä nyt ei ole väliä mihin aikaan täällä leikitään ja syödään ja puuhastellaan. Päivä se on klo 6:kin! :D

Matami: Paranemisia teidän Edithille!! :hug:
 
Huomenta...Edith on tosi kipeä :( ...kasvot, päänahka, vatsa, selkä ja pylly aivan täynnä vesikelloja/patteja...kuume 39 astetta....pieni potilas on aivan surkea :'( ...tuntuu kurjalta toisen puolesta, kun on nii pieni ja ei osaa sanoa mikä on olo??...en suosittele hakemaan tartuntaa tarkoituksella pienenä ainakaan....eilen heräsi päikkäreiltä klo.13.00...sain kovan itkun jälkeen neitin unille vasta 21.00 :eek: ...valvoi siis 8h...miä olin ihan kuitti...
 
MatamiJaksamista sinne sairastuvalle. Kurja toi rokko, meillä oli sillon joskus 10v sitten mutta aika lievänä - ite sairastin sen pienenä ja vieläkin muistissa, ei kiva.

Meillä M on joka perjantai perhepäivähoidossa, viime pe oli eka päivä. Oli mennyt hyvin, ihmettelivät aurinkoista luonnetta. Meillä oli kans noita aikasia aamuja, mut siirsin rytmit sit iltaan eli laitan myöhään unille vasta tossa 22-23 aikoihin - heräilee aamusella ysin pintaan ja nukkuu pitkät päikkärit. Meillä tällänen "erilainen rytmi", mutta rakastetaan olla ulkona illalla. Eilenkin loikoiltiin vilteillä pihassa auringon laskuun asti, M pulikoi ulkona paljussa ja istu vilteillä nauttien seurasta. Tarvii lähtee neuvolaan - palaillaan taas :wave:
 
En kerennyt eilen täällä ollenkaan käymään, aivan mahtava ilma oli! :p Mieskin paloi naamasta.. Tänään näyttäis tulevan yhtä hieno ja lämmin ilma! :) Ajattelin myös kokeilla jos mentäis yksillä päikkäreillä tänään, saan nähdä kuinka onnistuu neiti alkaa nyt jo haukottelemaan, jospa tua ulkoilu sit piristäis! :)

Merika: Kurkkusin sun profiiliin ja kyllä sielä oli se valkovuokko kuva! :p

Matami: iso :hug: ! Raukka edith, toivottavasti nyt pian lähtis paranemaan päin!

Kihlasormus: On mulla kans aika iso, ja varsinkin kylmällä luisuu helposti pois! :/

Kirsikkatomaatti: Kiva taas kuullu sustakin! :) Vai on teillä palju pihassa, ihanaa! :)

 
matami: voi pikkuista, jaksuja sinne..mä pyrin vältteleen koko rokkoo jos mahdollista kun en oo sitä sairastanu ja ikääkin on jo 32v..olis kyl jo luullut että tähään ikään mennessä olis tartunnan saanut jos olis tarttuakseen..oon kuullut että tulis näin vanhemmitenkin aika rajuna..ikävä tauti :(

 
Miä nään kans sen Merikan kuvan,nätti =)

Voi matami teidän Edith raukkaa :( Mulla on ollu joskus 7-10v vanhana toi rokko, eikä ollu lainkaan pahana....

Kirsikkatomaatti,Missäspäin taas asustittekaan kun teillä niin lämmintä on että ihan viltillä ja paljussa tarkenee :eek: Tahtoo kans :D

Ja ilmeisesti muuallakin pitelee tosi lämpimiä... meillä on kyl ihan kiva,aurinko paistaa,mut takki saa olla päällä visusti...en tosin tiiä et lämpiääkö tosta vielä,lupas 17 astetta.

Edla,Kiva kuulla että synttärit onnistu ja leipomukset maistui:p

Meillä on niin tarkka päivärytmi kun mahdollista. Miä tykkään ja poika tykkää,arki kulkee kivuttomimmin näin =) Tykkään kans et menee ajoissa nukkumaan,koska herää ajoissa kuitenkin niin mielummin sit nukkuu enempi =)

Synttärileipomuksia pitäs alkaa kohta miettimään,juhlitaan viikonloppuna sekä la että su.... Tossa jo kakun muotoa hahmottelin :p

Käytiin leikkikentällä ja tultiin syömään lounasta...nyt panen pojan unille ja koitan jaksaa siivota vaatekaapin.Ulos kyl tekis mieli :saint:
 
mä nään kyllä tos merikan profiilis yhden sisäkuvan..tahtoo kans nähdä sen valkovuokkokuvan..

oltiin lasten kans kaks tuntii ulkona ja ihanan lämmin siel kyllä on..varjos reilu 20 astetta...yritin jatkaa puutarhahommii mut eipä sitä saanut rauhassa maata tönkiä kuin yhden puskan verran kun tyttö roikkus lahkees mut illalla sit jatkan kun mies saapuupi töistä..

täytys juu kans alkaa leipomaan pakkaseen jotain synttäreille kun me juhlitaan lauantaina..plääh..ei jaksais yhtään leipoo..mut pakko se on ainakin osa leipomuksista tehdä ja loput sit kaupasta..

 
Voi ei, VILMAAA!! Mä olin tapaamisesta ruuhkan takia puoli tuntia myöhäs ja luulin et ketään ei oo enää paikalla, kunnes näin kun edla tuli. Siellä oli lähtö venynyt ja tulivat hekin puol ykstoista vasta. Olitko vilma sanomatalossa silloin klo 10?

Joo, mä en kans rupea pojan unia ny rukkaamaan. Itse on tuon nukkumaanmenoajan "valinnut" ja nyt kun taas nukkui hyvin klo 6:45 asti, niin koitetaan mennä nyt tällä eteenpäin. Rakastan kyllä yli kaiken tuota illaksi jäävää omaa aikaa... Ei tulis mitään mun jaksamisest, jos poika valvois yhtä pitkään kuin me. Meillä kans päivä sujuu parhaiten kun mennään "rutiinien" mukaan. Nyt taas kun kaupunkireissu rikkoi päivää, niin täällä kiukutellaan oikein urakalla. No, harvoinhan näitä tulee.
 
Samalla tässä lukaisin kuulumisenne kun tultiin sisälle lounaalle ja pikkumies meni päikkäreille.

Lauantai meni koko päivän pihaa tönkiessä ja kasvihuonetta "viritellessä". Eilisen olimmekin sit kokonaan Laitilassa kisoja katsomassa.

Seuraavaks pitäis heittää pyykkiä narulle ja jatkaa tönkimistä. Nurmikkokin alkaa oleen toisin paikoin jo niin pitkää. että pitäis tänään tai ainakin lähi päivinä leikata (lue ennen torstain synttärikemuja).

Leipomukset ovat kaikki viel leipomatta. Enkä edes oikeastaan vielä tiedä mitä sitä tekis. Yhtä kurkkukakku ohjetta tossa katselin Täytekakusta tulee ihan normaali kermakakku ilman mitään suurempia kommervenkkejä.

Meillä on huomenna 1v. neuvola rokotuksineen.
 

Yhteistyössä