TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Alkuyöstä piti ottaa taas neiti väliin tai oltais saatu herätä 6 ! |O Oon nyt antanut parina yönä vettä jos neiti on kitissyt ja ottaa aina pari imuu ja nukahtaa, joka kerta juo vaan vähemmän ja vähemmän vettä, joten toivottabasti tua auttais sit kokonaan lopettamaan nut yö juomiset.

Julista tulee varmaan isona jumppari , vähä väliä kun seisoo tukea vasten heiluttelee vuorotellen jalkoja edestakaisin korkealle ilmaan! :D On myös nyt yhtäkkiä alkanut päästämään tuesta irti, ja alkanut seisomaan pieniä pätkiä ilman tukea, mut sit kun hoksaa et ei pidäkkään mistään kiinni pyllähtää äkkiä istumaan.

Ulkoilu: Keinussa ja hiekkalaatikolla ollaan lähes joka päivä jos on hieno ilma ja neiti tykkää. :) Ja sit kun tuossa meidän pihassa asustaa muutenkin suht paljon pieniä lapsia niin neiti tykkää katsella muiden touhuja.

Niin ja piti kertoa, että pääsen tänään pitkästä aikaa jäälle! :p Mähän siis valmensin luistelua ennen raskaaksi tulemista, ja nyt olen ollut 1½ vuotta pois kuvioista!
Mun äiti tulee siksi aikaa tänne neidinkaa.. :)
 
Huomenia.

Meillä oli taas yöllä säätöö...poika vaan heräs yhdeltä ja kun ei saanu maitoo rupes hillumaan valveilla... kolmeen asti notku ja sit sai maitoa ja nukahti.

Vierotus,Oon kans laiska et sikäli onni ettei oo juuri tarvinnut nähä vaivaa ;) Tuttipulloa ei oo ollu käytössä lainkaan,tutti jäi itsekseen ja päivätissikin on vähentynyt mallikkaasti,tissitellään vain ennen päikkyjä ja sit yöunille mentäessä. Yötissi onkin eriasia... niinkauan on hyvin kun on se yks kerta aamuyöstä/aamusta...mutta kokeilee säännöllisesti saisko aikasemmin ja useammin :/ Saapinähä koska siitä raaskii vierottaa...ei muuten kiirettä,mutta tekis mieli lähtee ton miehenkanssa jonnekkin yöks joskus,et saatas nukkua ja ehkä jotain muutakin :D
Potta taas menee tossa sivussa, vaipanvaihdon yhteydessä. Joskus jaksaa istua joskus ei... Mutta itse kuivaksopettelua ei olla vielä alotettu =)

Kyl miä iteksee hymyilen kun luen et jonkun ipana vaan nukahtaa kun on tarpeeks väsynyt...tahtoo kans sellasen :D Kaverikin tuossa kerto kuinka hänen kuopus sammu puuropöytään pää takana retkottaen ja suu auki... ei meillä vaan... meillä alkaa ensin kitinä ja sit huuto ja sit hysteria ja siihen ehkä saattaa nukahtaa,huutoonsa. On ensarvosen tärkeetä laittaa nukkumaan ennenkuin alkaa ne väsymyksen merkit todella näkyä,muuten ollaan lirissä :p

Ulkoilu,Rattaillaan,käydään leikkikentällä keinumassa ja kattelemassa muita lapsia. Hiekkalaatikolla touhutaan ja sit käydään tutkimassa metsän ihmeitä :D Terassille voi laskee vapaasti touhuileen kun ei oo kiviä yms. tukehtumisvaaraa =)

Sateinen ilma... laitan kohta pojalle lounasta ja puoleltapäivin nukkumaan. Ei taideta ulos päästä ennen sitä. Jos koittas sit päikkyjen jälkeen...
 
Huomenta....voi väsymys...meni tuo yö läskiksi, kun neiti itki :( ...oli niin kova kuume ja panadol ei laske ehkä tarpeeksi...sitten varmaan kutis...aamulla kuumetta 39 astetta...taas lääkettä...suihkuun ja rasvaus...hohhoijaa...kuinkahan kauan tää kova kuumeilu kestää?...on se vaan hieno keksintö tuo VESIROKKOROKOTE...ainakin miun mielestä tällä hetkellä :kieh: :kieh: !!

majj...kiva kun pääset jäälle...oletkin ihan jonkun jääprinsessan näköinen =) !!

Miä en nyt oikein ole voimissani...joten kommentit jää kirjoittamatta...mut kyl se tästä...juu ja tapetit on nyt sit valittu...7v sai päättää itse...tuli musta/valkoinen Las Vegas tapetti...aika cool....ihan itse herra päätti :D !...aika rohkeesti laitetaan...ainoo minkä haluan olla pliisu on olkkari...siitä tulee vaalea/valkoinen....rakastan valkoista :heart: !

vieroitus...joskus sitten tissistä ja tutista ;) ...en tiedä milloin...ja muutes viime yön neiti söi tissiä...oli niin kipee, et annoin.
 
Majj: Kivs että pääset taas harrastamaan se on tosi tärkeetä et saa tehä sellasta mitä rakastaa.

Mitä teillä on päällä lapsosilla vaunuissa? Mä oon tällasilla säillä vaan laittanut bodyn pitkähihasen, housut sukat, peiton ja vaunuis on toi oma suoja...tietty hattu. Onko liikaa/ liian vähän???
 
Takiainen on tullut minunkin pienestä. Ihan koko ajan pitäis olla sylissä, muuten ei ole hyvä. Roikkuu lahkeessa kiinni ja kitisee, sitten heittää mahalleen maahan ja ulvoo kun olisin sen julmasti hylännyt. Välillä se kyllä vilkaisee ylös mun ilmettä ja jos ei näytä tehoavan niin lisää ääntä vaan. Mun selkä ei kestä sen kantamista ihan koko ajan, menen lattialle istumaan sen kanssa hetkeksi ja halimaan. Joskus helpottaa, joskus huuto alkaa heti kun nousen ylös.

UV-puvusta kun mainitsin, niin ilmeisesti kaverin lapsella on joku kokohaalari. Suomessa ihan asuvat, mä vähän yllätyin kun en koskaan ollut ajatellut että täällä tarvis.. ja vielä kokopukua? Mutta hyvä jos muillakaan ei ole, en siis ole ainoa äiti joka nyt ehdointahdoin altistaa lapsiparan säteille. :D Mä kyllä Italiaan ajattelin sitä UV-uikkaria, mutta jos sitten kädet ja jalat on paljaana niin onko siitä hyötyä että maha ja selkä on supersuojattu.. tavallinen uikkari siis vaan. Kyllä siellä paikallisetkin lapset viilettää ihan nakuna pitkin rantaa, eiköhän Eevakin hengissä selviä.
Uikkarikysymys muuten vielä.. millainen on kosteussulullinen vaippauimapuku? Tilasin Eevalle sellaiset, tietämättä siis oikein mitä tilasin. :D Mikäköhän olis paras vaihtoehto rannalle, siellä kuitenkin vietetään n. 8 tuntia päivässä. Saa toki olla ihan ilman uikkariakin, mutta kakka-aikaan olis tietty ihan kiva ettei päästelis papanoita toisten jalkoihin. Millainen uikkari siis kalastaa tuotokset parhaiten? Millainen on ihan tavallinen vaippauimahousu, ei siis mikään kosteussulullinen? Pitääkö se tavaran sisällä hyvin?

Matamille halit, toivottavasti pian helpottais!

Summer, mitäs teillä tänään siinä 5 jälkeen? Me ajateltiin mennä siihen päiväkodin pihaan leikkimään. Ne ajaa lehmän p*skaa pelloille Varpaisten kentän vieressä, sinne voi ilman happinaamaria mennä. Meillä asti haisee, tulee tuulen mukana. :x
 
Matamille piti tulla antamaan voimahali :hug: Voi kun aattelenkin teijän neitii siellä kitusemassa raukka päivänen :snotty: Anna vaan tissiä yöllä et saa sit riittävästi nestettä ja muutenkin se on hyvää ravintoa kipeelle.
Kuulostaa hyvältä noi teidän tapettiratkasut. Musta tuntuu et maalataan Kasperin huone joskus sitte,kun sinne asti päästään... jos sattuu piirteleen seinille,niin helppo telata päälle ;) Makkari on meillä hyvässä kunnossa edellisten jäljiltä,mut olis silti kiva joskus laittaa jotain rohkeeta sinne,nyt on sellanen vaalee beigen sävynen... Onhan täällä savottaa ja kun vielä haaveillaan laajennuksesta ja piha laittamatta,niin lotossa pitäs ekaks voittaa :whistle: No onhan tässä aikaa....

Poika,Meillä mentiin täsmälleen tuossa asustuksessa juuri nukkumaan... tai peiton sijasta tuollanen 4 vuodenajan pussukka =) Ja asteita 12 mut tuntuu paljon lämpimämmältä kun eilen varjossa 15 astetta :eek: Mut nyt ei tuule yhtään :saint:
 
Marmotta J oppi viikonloppuna tuon saman mitä Eeva tekee. Heittäytyy myös masulleen ja voi sitä ulvontaa :D. Tänään neiti sai hepulin, kun laskin vessassa hänet lattialle käsipesun jälkeen. Neiti ilmeisesti odotti täyttä palvelua eli kantamista olohuoneeseen. Pikkuisen oli naurussa pitelemistä, kun neiti ulkovoo vatsallaan ja kurkkii, että tehoaako tää touhu äiti suhun :D. Me myös halittiin ja sitten neiti suostui konttimaan lelujensa luo. Voi voi!
 
merika: ikävä kyllä ei edelleenkään näy profiilissas tota kuvaa..tiiä sit mistä johtuu..

voe tsiisus..yritän A:ta kolmansille unille mut eipä tuo taida sinne nukahtaa :headwall: no tulee ratkiriemukas ilta..saa pitää hereillä väkisin ees sinne 18 asti ennen kuin laitan yöunille...yritin oikein pitkittää toisille unilleen niin siitä kiitokseksi nukkui ½h..no kaipa tuo jaksaa jotenkin valvoa klo13-18.. :kieh:
 
Matami Voimihalit täältäkin :hug: vesirokkorokote? Onko sellasta jo olemassa, sellanen kait tulee rokotusohjelmaan.
[/b]Uv-vaatteet :eek: joo niitä tosiaan on,mutta ne vois olla tarpeen jossain australiassa tms. Eihän lasta muutenkaan voi pitää auringossa pitkään, mulla oli vielä tallessa isojen vaatteita ja siell Catimini merkkisiä kesäpukuja. Puvuissa pitkät hihat ja 3/4 lahkeet, ihanaa ohutta puuvillaa. Toimi mainiosti täällä sunnuntain helteessä.
MajjIhanaa kun pääset jatkaan siihen mihin jäit - meillä noi jäät on kans tärkeet, mut miehelle. Ite oon onneks saanu harrastaa ihan kaiken aikaa, muuten olisin ihan nääntynyt ja vielä pulskempi ;)

UlkoiluPuuhastelen pihalla ja M istuu hiekkiksella aikansa ja sit keräilee isoja kiviä yhdestä mun kiviasetelmasta. Juu ja kyllä monet pienet kivet on maistettu, mutta enään ei oikein maistu, tais hokata ettei ne nyt niin ihmeellisä ookaan.
 
Marmotta, laitoinkin sulle tekstaria äsken...en vielä ollut tätä lukenut.

Jotain näppyä on mahassa ja muutama selässä...saas nähdä onko sitten joku rokko tulossa :|

Meille tuli joku kutsu kanssa noihon rokotetutkimuksiin....mä oon ihan pihalla niistä :| Ootteko kaikki niihin lähteneet ja tuleeko niissä montakin piikkiä? pitäis lukasta varmaan uusiks ne laputkin....
 
Summer,Mietin pitkään ja hartaasti mut ei taideta lähtee... meille tuli neuvolan kautta tapahtuva tutkimus kutsu,eli ei ylimääräsiä kokeita,mutta tutkimus on aina tutkimus,ei siis valmis rokote. Kyselen vielä neuvolan tädiltä muutamia kysymyksiä =)
 
meil on noille kahdelle annettu vesirokko rokote ku isommalle pojalle oli pakko antaa ku ei ollu 10v ikää mennes sairastanu. pojille ku se myöhäinen sairastaminen voi aiheuttaa hedelmättömyyttä yms. niin samalla tyttö rokotettiin. ja nyt oon miettiny mitä teen pojan kans. mut taidan kyl sen rokotteen laitattaa. eipä tarvi sit sairastaa sitä.
mä ku oon niin kammonen kaikkia tauteja kohtaan..

:ashamed:
 
takiaisvaiheesta: meillä ollu jo pari kuukautta se menossa..onneks vähän pahin hellittäny jo kuitenkin. eikä huutoa tule joka asiasta. mut päivästä vähän kiinni myös. mut ehkä pahin takana jo siinä.
 
Pk-treffit meni sit meiltäkin taas sivusuun:(
Olin eilen kamalassa migreenissä ja päivä meni maatessa pimeässä huoneessa.
Seuraavalla kerralla toivottavasti päästään kaikki mukaan!

Huomenna ois pojan 1-v kuvaus ja sitten ilta menee leipoessa,kun vieraita tulee to!
 
mäkin aloittelin leipomuksia ja saanut jo yhden maustekakun väännettyä..plääh..kiinnostus nolla leipomiselle..onneks on la asti aikaa huseerata..

voi vee noita pihasuunnittelijoita..meillä on nyt kolme suunnittelijaa käyny..ekasta ei kuulunut mitään, ennen kuin soitin perään..oli kuulemma tietokone hajonnut yms. selityksiä..tästä toisesta suunnittelijasta joka kävi kolme viikkoa sitten ei oo kuulunut pihaustakaan vaikka lupas ottaa yhteyttä..ja tästä kolmannesta vaikka lupas soittaa kahden viikon päästä tapaamisesta niin eipä oo kuulunut nyt kolmeen viikkoon joten..eipä heitä taida kiinnostaa rahallisesti..vituttaa kun ekaks lupaillaan ja sit häivytään vähin äänin..tahtoo ton pihan kuntoon..täytyy varmaan alkaa sit taas soitella perään..tai tilata se samperin kaivinkone ja alkaa kaivaa ja suunnittelemaan ite..
 
Rokotetutkimukseen ei osallistuta. Eeva saa sen hepatiittirokotteen muutenkin -jos mun kädenvääntö lääkärin kanssa tuottaa tulosta- ja sai B:n jo, tulis sit pian kahteen kertaan. Muuten kyllä, tuo kun ei paljon piikeistä hätkähdä eikä ole tullut reaktioita.. niin miksei.

Hurja miten tuo kävely kehittyy nopeasti! Viikko sitten oli paljon huterampaa menoa kun nyt. Näyttää ajoittain humalaiselta pingviiniltä, mutta yleisesti ottaen kävelee ihan tukevasti. Ulkona konttaaminen on kivempaa kun voi tutkia maata samalla. Ja minä voivottelen kenkien kuntoa, meillä on 4 päivää käytössä olleet kengät jo ihan romuna konttaamisen vuoksi. Mutta käyttöä vartenhan ne on. :)

Sain jopa päätettyä synttäritarjoilut, meillä on mango-vadelma-valkosuklaa Hello Kitty-kakku, pieniä mozzarella-aurinkokuivattu tomaatti-tuore basilikapizzoja, vaniljapullaa, jotain muffinseja, ranskalaisia vohveleita ja sit lapsille jotain keksejä ja jäätelöitä kaupasta. Meille on tulossa aika vähän porukkaa kuitenkin, jaksa niin kovin hössätä.
Eeva sai muuten tänään postissa paketteja ulkomailta jo, Ranskasta ja Englannista. Ihania pellavamekkoja, farkut, helleasun ja muuta superhienoa, just Eevan (=mun) tyylistä. Mutta eiköhän ne kaikki ole kokoa 12kk. 74cm! Eeva käyttää kokoa 86cm. Mekot menee tunikoina ja yläosa Eevalla on muutenkin pienempi.. mutta alaosat ei mahdu, ei millään. :headwall: Pitää kai useammin huudella ympäriinsä, että minun lapsi on jättiläinen.
 
Mä oon ihan tohkeissani täällä-JEEE! Mies lähtee huomenna neljän jälkeen neidin kanssa äitinsä luokse maaseudulle ja mulla on ihan täysin vapaata aikaa torstaihin johonkin viiteen asti! Ihanaa!!! Lähdetään likkakaverin kanssa illalla syömään ja sit varmaan poiketaan tutun levynjulkkareissa. Mut mikä tärkeintä ni torstaina on kämppä ihan tyhjä eli saa herätä ihan sillon ku ite haluaa :) Arvatkaas vaan onko tää mamma sit hereillä jo joskus ysin aikaan.... :headwall:

Marmotta, meillä on ollu uimavaipat käytössä. Kakat ne pitää oikein hyvin sisällä (testattu juttu ;) ) mut pissaa ei kyl pidä. Paras tulos niiden kanssa on lahkeellisten uikkareiden kanssa eli on silloin mahdollisimman tiiviisti.

Vilma, ei ole tuoli vielä kasattuna. Tässä ihan lähipäivinä vissiin pitää sille jotain tehdä :D

Pk-treffit
, koskas koitetaan uusiksi?

Rokotetutkimus, myös meille on tullut kutsuja noihin, mutta eipä olla lähdetty.
 
Marmotta,Olin lukevinani siitä rokotelapusta et ei edes sais osallistuu jos noi hepatiitti rokotteet on jo annettu tai suunnitellaan annettavaks. Sen takiakaan me ei voida osallistuu,kun ensvuonna pukkaa reissua ja pitäs ottaa,eikä sit tiiä onko se jo annettu. Sokkotus puretaan aikasintaan 2011... Meil on kanssa koko 86 käytössä,saa nähä monelta saadaan lahjaks 80 senttisiä kun sitä yleisesti vuodenikäsen kokona pidetään. Tosin kyllä moni 80 senttinenkin menee vielä hyvin,mut ei kauaa....

Edla,siis yhdeksään nukkuminenhan on jo puolipäivä :LOL: Kuulosta taivaalliselta lomalta B)

Meil ei toi kävely kyllä edisty nyt mihinkään...seisoo vaan tukevasti,ottaa askeleen ja laskeutuu ales...konttimallahan pääsee paaaljon nopeemmin :D

Poika vetelee unta kuulaan ja mulla on nälkä...pitäs vissiin tehdä asialle jotain :p
 
Rokotetutkimukset: Meille kans satelee kutsua ja uusintakutsua koko ajan, mutta ei olla lähdetty. Vesirokkorokotteenhan voi halutessaan ostaa itse ja laitattaa lapselle.

Vesirokko oli mulla itsellä 14-vuotiaana ja oli suoraan sanottuna helvetillinen kokemus :x

Uikkareista / uimavaipoista: Meillä on pojalla sellaset alushousumalliset kestouimavaipat/uikkari. Tosin laitan kyllä niiden päälle aina vielä tavisuikkarin, kun noin pieni ja laiha lapsi näyttäis ihan törkeen hassulta pelkissä pikku vaipoissaan :D Vaikka ihan hauska kuosi niissä kyllä on. Mä luulisin et oot Marmotta tilannu jonkun vastaavan, mutta tyttöjen mallina?

Mä kuuntelin tänään ihan huuli pyöreenä, kun mammat perhekahvilassa pähkäili tuttipullosta vierottamista. Kun mä oon vaan vaihtanu vähitellen pulloihin nokat ja ostanu pari nokkista ja sit tarjonnu niistä maidot. Ei ole ollu mitään ongelmaa :eek: Mut ilmeisesti siinä voi sit ilmetä myös protestointia..? Tutistakin tuo näyttää luopuneen niin helpolla, ettei kyllä ole todellista. Kukaan ei uskonu ku kerroin et pari kertaa ennen nukahtamista on huudellu, mut sit ei enää mitään. Kai tää vaan oli sopiva ikä? Tai sit meidän poika ei kiinny mihinkään... Eh. Paitsi siihen yösyöttöön en oo vielä jaksanu panostaa :ashamed: Mut kohta sekin saa kyl jäädä. Lussuttaa sitä vesimaitolitkuaan tyytyväisenä, vaikka se on jo enemmän vettä ku maitoo. Onneks välil menee öitä ettei herää lainkaan, ni kai se joskus jää pois. Vaikka väkisin ;)

Tilasin meille eilen Phil&Tedsin sisarusrattaat Englannista ja tänään ne oli jo laitettu postiin! Jee :) Odotan innolla, koska saapuvat! Ja vein meidän ihanaiset Emmaljungat matkahuoltoon matkalle uudelle omistajalleen, nyyh...

Edla: Ihanaa, nauti ja rentoudu!!

majj: Kiva, että pääset taas jäälle :)

Matami: Toivottavasti siellä nyt pian helpottais :hug: Kuulostaa surkealta pikkuneidiltä siellä.

 
Edla, Repa; joo, täälläkin herätään joka päivä klo 5:30-6:45 välillä, joten jos sais nukkua ees klo 9:ään niin tuntuis superluksukselta :LOL:

Meillä on kans käytössä koko 80-86cm, mut onhan tuo poikakin jo melki 80cm pitkä. Koot kyllä riippuu valmistajasta. Moni kyseli ennen synttäreitä, mitä kokoa E käyttää, mutta ei sitten saatukaan yhtään vaatetta lahjaksi :D
 
Juu, ehdinpä intoilla liian aikasin. Se kuulostikin omaan korvaan jotenkin aivan liian hyvältä ollakseen totta. Mies soitti just ja sano, et tyyppi jonka piti tulla tuuraamaan häntä duuniin onkin menossa jo jonnekin muualle vaikka ovat jo aikaa sitten sopineet huomisen. Joten eipä sit onnistukaan heidän lähtönsä ja mun vapaani. Pöh sanon mä!!!

Naukuri/repa, me nukutaan joka päivä suunnilleen tohon ysiin... mut mä en osaakaan mennä riittävän ajoissa nukkumaan...
 
vaatekoko: housuis pääasiallisesti 74cm ja paidois/bodeis 80

pääsin mä reiluks tunniks taas puskien kimppuun..yritän käydä meidän norjanangervoaitataimet läpi..kova homma mut eiköhän tuo kannata :) nyt on vaan pienii vesikelloi käsis mut oma syy kun en käytä hanskoi..

meillä tutti on menneen talvin lumia..helposti kävi vierotus ja hyvä niin..nyt on selkeesti tullut tärkeeks yks lehmäpehmis..meil esikoisellakin tuli aikoinaan yks pupu tosi rakkaaksi ja sitä se on vieläkin..ei haittaa vaikka raajat jo lähti aikoja sitten irti..tein niihin vaan villalangasta uudet ja taas kelpaa..ei siitä taida päästä eroon koskaan ;)

kävely: makaroonia on jalat..yhden kerran on ite noussut jaloilleen tukea vasten mut vaikka itse laitettais seisomaan niin huojuu ku heinäseiväs, joten saa taaperokärry ootella viel hetken..tuosta varvustuksesta joudutaan kyllä fyssarille..meil on 1v neuvola ens maanantaina sit sen tuomion kuulee..


 
Hei,

Meil oli eilen 1v neuvola rokotuksineen ja känkkäränkkäpäivähän siitä sit tuli.
Mittaa oli neidillä (polvet koukussa, kun terkka ei saanu jalkaa suoraksi :eek: ) 77,2 cm ja painoa 9,9 kg. Harmittelipa terkkakin jälkikäteen tuota mittaustulosta, mutta olkoot mitä on. Oikeammin ollaan kyl lähellä 80 cm.

Me päätettiin osallistua rokotetutkimukseen, mutta rokotteita ei ollut neuvolas vielä saatavilla. Esikoinen oli aikoinaan Rota-tutkimukses mukana. Sai sitä ehtaa kamaa ja eipä meillä sit rotaa sairastettukaan.

Vesirokosta olitte jutelleet. Vanhempi tytöistä sairasti sen 1v10kk iässä ja oli aika karmees kunnossa. Näppyjä n. 10 000 kpl korvakäytävistä vaippa-alueelle asti. Päänahkakin yhtä laattaa. Siispä vedin syvää henkeä kun maaliskuussa oltiin vierailtu serkkujen luona ja päivää myöhemmin heille pamahtivatkin näpyt. Meille tauti rantautui n. 10 pv vierailun jälkeen ja näppyjä oli varmaan max 30 kpl. Ei tainnut typy erottaa itse koko tautia, ja arpia ei jäänyt yhtäkään :) .

Ulkoilusta. Meil keinutaan takapihalla paljon. Sit trampoliini (turvaverkollinen) on mieluisa konttailupaikka. Menen välillä itse sinne makoilemaan ja tyttö nauttii kun saa kiivetä mun yli ja ympäri ja tekee toisinaan hervottomia konttausspurtteja riemusta kiljuen. Ja vaunutellaan pyöräilevän isosiskon perässä lähipuistoihin jne. Hiekkalaatikko olis haaveena hankkia, mutta yököttää jo ajatuskin siitä, paljonko hiekkaa saa taas suusta kaivella :x .

UV-suojauksesta. Me oltiin alkuvuodesta Canarialla ja käytin aurinkosuojana hattua/huivia, mikä nyt parhaiten sattui päässä pysymään, pitkähiaisia ja -lahkeisia hengittäviä vaatteita ja tietty aurinkovarjojen suojaa hyödyntäen. Altaassa käytiin hetkittäin pikkupikku bikinit päällä, mutta eipä iho kertaakaan edes punoittanut. Toisaalta, mimmi on vetäny koko talven porkkanaa niin rankasti, että nahka rusottaa ihan ilman aurinkoakin B) .

Huomenna meillä vietetään synttäreitä virallisen päivän aattona. 20.5 illalla sitä tosin lähdettiin sairaalaan punnailemaan ja vuorokausi ehti juuri ja juuri vaihtua seuraavan päivän puolelle klo 00:29, kun tyttö oli sylissä :heart: . Tarjolla on mansikkamousse-mariannecrush -täytteistä suklaatäytekakkua Hello Kitty -pinnoitteella, broiler-mozzarellapiirakkaa, karjalanpiirakoita, "ässäkeksejä" nimikirjaimen ja "1":n muodossa ja jotain muuta pikkusuolasta ja makeaa.

Valokuvaukseenkin ennätettiin jo tänään. Aikaistin päivää, niin sain isosiskon mukaan kuvausassariksi = naurattajaksi. Helluja kuvia tuli. Osassa mekko päällä (ilman bodya ja sukkiksia, että kaikki rutut käsivarsista ja kantapäistä saatiin taltioitua) ja parista asetelmasta sit ihan nakukuvia. Hellulta näytti kun mimmi istui emalipesuvadissa ruusun terälehtiä nypeltäen :D . Maltan tuskin odottaa, että saan koevedokset käsiini. Varmaan menee taas omaisuus niihin kuviin, kun haluais teettää ne kaikki :whistle: .

Aamuheräilyistä. Hieman on joinain aurinkoisina aamuina kuulunut kujerrusta klo 5 aikoihin, mutta kun en ole jaksanut laiskuuttani lähteä toiseen huoneeseen kurkistelemaan, niin ääni on lopen vaiennut. Normisti meil nukutaan klo 20-07 heräilemättä, joten toivottavasti sama tahti jatkuu vaalenevista öistä huolimatta.

Nyt ruisleipiä tekemään. Nälkä yllätti :p .

-A-
 
Amira: Ole iloinen, että teillä vain kujerrellaan aamuviideltä :eek: Meillä poika ilmoittaa hereillä olostaan kyllä kovaan ääneen ja jos kukaan ei reagoi, niin yltyy kirkumiseksi alta aika yksikön. On tosin ollut niin pirteän oloinenkin, et ei ihme ettei oo nukahtanu enää. No, toivotaan et meilläkin on noin aikaiset heräämiset nyt ohi.

kurpitsa: Joskus vissiin aiemminkin tuli sellainen olo, et meillä on sama lapsi hoidettavana ja kuulostaa kyllä tuo tuttivieroituskin nyt ihan samanlaiselle! :) Hienoa, että päästiin molemmat siitä helposti eroon! Siis sä ja mä :D Meillä halirätin asemaan on päässyt pojan ristiäislahjaksi saama norsurätti. Sitä se siellä sängyssä halailee. Ennen ei ollu mitään tuollasta, mutta vissiin tutin poisto aiheutti norsuhalipulan :)

Meillä otettiin tänään pari vahinkoaskelta ilman tukea! Pidin poikaa käsistä kiinni ylhäältä ja "talutin" eteenpäin ja kun meno oli niin vakaan oloista niin päästin irti. No, pari askelta otti ja sit meinas kaatua. Mutta siis meidän fysioterapeuttisankari?!?!?! No, ehkä tässä vielä joku päivä kävellään itse :) Nopeasti tuo on kyllä nyt kehittynyt, uskomatonta.

Nyt syömään mansikoita, nam.
 

Yhteistyössä