TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

onnea jenni sydänäänten kuulumisesta, ihanaa :flower:

Olinkin äskein lähemmäs 2h kaupungilla kiertelemässä, mukaan tarttui muutama paita ja rintsikat, että järkytyin kun piti ostaa kokoa 85D kun ennen ollut se 80B/75C :eek: :D

Nyt pyykin pesuu ;)
 
Ihanaa jenni, etä teillä kuuluu jo sydämmen sykkeet :heart: Juuri eilen luin vauvalehdestä synnytystarinaa ja parkuhan siinä pääsi, kun muisti itse millaista oli nähdä oma nyytti ensimmäistä kertaa! Kyllä minäkin jo toisen haluaisin... Hyvää odtuksen jatkoa sinulle ja tulethan kertomaan ultrakuulumiset ;)
 
Mullakin nousi ihan pala kurkkuun, kun jostain vauvalehdestä luin perätilasektiotarinan... Meillä onneks meni paremmin kuin siinä jutussa. Tai jotenkin jäi sellanen olo, et niille ei jääny kauheen hyvä kokemus sektiosta.

Onnea Jenni sydänäänistä ja maagisen rajapyykin saavuttamisesta pian!! Ihania uutisia :flower:

Ja kuin tilauksesta meidän postiluukusta kolahti postia NestleBonalta ja siinä oli vaikka mitä asiaa just noista puuroista :) 5kk eteenpäin oli muutamiakin vaihtiksia ja mukana just toi banaaniriisipuurokin. Mut myös kaurapuurojuttuja. Pitääkin perehtyä tarkemmin, vaikka haluisinkin kyllä tehdä niitä sitten itse. Täytyyhän niitä ideoita jostain varastaa ;)

Mut lisää sosejuttuja. Itsetehty omenasose kotimaisista omenoista. Oletteko kuorineet omenat vai keittäneet ne kuorineen? Tiedän, et niitä ei tarvis keitellä, mut musta siitä tulee hienojakoisempaa sosetta, jos ensin vähän keittelee :) Pari päärynääkin ostin ja nekin ajattelin soseuttaa.
 
summer: Tsemppiä jumppaan!! Mieti miten mahtava olo sulla on sen jälkeen! ;) Niin ja sain jälkikäteen sähköpostia terkkarilta. Oli kyselly muilta terkkareilta siitä jauhekorvikkeesta ja kaikki oli ollu sitä mieltä, et sen kans voi jatkaa niin kauan kuin korviketta käyttää. Pysyn siis siinä :)
 
Jenni,onnittelut niistä maailman ihanimmista äänistä :heart:

Summerillako oli sama "propleemi" kuin meillä,et aina kun Kasper nukkuu pitkään,esim.päkärit niin pitäis mennä vaikka neuvolaan ja pitää herättää toinen. se on niin väärin,kun muuten ei ikinä tapahdu sellasta ihmettä =)

Poika viimosilla unilla,eli varmaan kestää sen puolituntia tasan.... aivan järkky tuuli,ei tiedä miten noi vaunut asettelis tonne ulos :/

En oo tehny tänään mitään,jotenkaan ei oo virtaa kun tuli taas yö kukuttua. Tosin en tiiä teenkö nyt niin hirveesti muulloinkaan :whistle:

Aika menee tajuttoman nopsaan...parituntia,niin taas alotetaan nukuttaminen. onnistuttaiskohan välttämään raivokohtaus tänäänkin,toivottavasti.
Mites teillä toi ääneen nauraminen? Kasper on ihan näinä päivinä ruvennut tekemään sitä päivittäin...tosin se on sellasta vähän epämääräsen kuulosta =) Sit tykkää kans huutaa kovaa kun on löytänyt äänensä. Vissii sitä on kiva kokeilla,että minkälaista ääntä lähtee :D

Poistun taas toimittamaan tyhjää...
 
meillä aurora nukkus ulkona sit 3,5h ja meni nyt viimeisille päikyille pinnikseen ja herännee niiltä varmaan ½h kuluttua. on kyllä kiva että nukkuu päivisin nuo pitkät unet, ei sit oo iltasella niin kiukkuinen.

pitäs saada teetettyy koneelta valokuviakin täs joskus. on kivempi katsella niitä jos ne olis kansiossa, siel koneel on sellasia esikoisenkin vauvakuvia vielä.. ei siis turhan usein oo tullu teetettyy kuvia viime aikoina :snotty: mut jos nyt ryhdistäytyis..

naukuri: mä oon kuorinut sekä omenat että päärynät ennen keittämistä. en sit tiedä mikä on oikea tapa..
 
Naukuri, kiitti tsempeistä! Ja mä oon hengissä :whistle: Ihanaa oli! Mamman oma 45 min :D

Repa, joo aina nukuttais ja kauheesti kun on vaan jotain menoo ja varsinkin aamusin ja iltapäivisin kun pitäs veikkaa hakea...muuten ei niinkään nukuta.
 
kurpitsa: Kiitos vinkistä! Mäkin ajattelin et ne varmaan pitäs kuoria. Kuorin siis :)

Ja JEEEEE! Meidän poika teki pitkästä aikaa ulkonanukkumisenkat, 2h!! :) Ihanaa jos alkais taas nukkumaan ulkona. Sateen ropina terassin katolla oli ilmeisesti rentouttavaa :) Meillä on kyl ihana terassi, kun siinä saa aina suojaan, oli keli millanen tahansa.
 
Onpas täällä harvinaisen hiljaista =)

poika nukkuu ja itkulla taas mentiin,valitettavasti :( mutta saatto olla kyllä oma vika,kun meni vähän myöhäsemmäks kuin eilen toi nukkumaanmeno. Siis eilen kerkes olla vaan 1.5h hereillä kun jo lähdin viemään pesulle yms. nyt 2h :ashamed: Se ei ilmeisesti jaksa kuitenkaan iltasella tota kahta tuntia mikä päivällä menee keposasti,johtuisko lyhyemmistä päikkäreistä :/ kokeilen huomenna laittaa aikasemmin...

Tää taitaa kans mennä ajoissa nukkumaan...nyt vois lukasta ton kaksplussan mikä tuli ilmatteeks ja mennä miehen seuraksi =)
 
oottepa te kirjoitelleet, meillä on sit esikoisella korvatulehdus se mahakipu olikin sitä. Päivällä valitti taas mahaa ja sit mummo keksi et onkohan kyse korvist. Onneks on vakuutus tilasin ajan yksityiselt ja päästiin heti iltapäivä. Neiti 4,5v. ja eka korvatulehdus :| mut pirtee kuitenkin. Ärhäkältä näytti ja toisessa alkava et onneks mentiin -tää yö olis menny varmaan sit jo itkun puolelle. Mut nyt on lääkkeet otettu ja neiti nukahti ennen yhdeksää. Toivottavasti paranee nopeesti.

jenni ihanaa kun :heart: äänet kuului. on sulla ollut pikkuinen tyttö -hienosti kasvanut. Voi pientä. En tunne sun tarinaa sen vaan tiedän et keskosena pikkuisesi syntyi. Se on mennyt multa jotenkin ohi.

kilot, makeenhimo jne. tänään olin punttisalilla :) kolmas kerta eikä enää ollut niin rankkaan. Mäkin voisin ostaa tota coca colaa, mut tupakka ei oo mun juttu. Joskus oon kännis tuprutellu, mut en koskaan selvinpäin. kromi se kuulemma veis makeenhimoa pois-mut enpä oikein tiedä tehooko. Kait se paras olis kun söis säännöllisesti, mut...

pitää lopetella ja mennä nukkuu. E vaatii täs viel pientä tankkausta. ÖITÄ :wave:
 
Pikaisesti ajattelin piipahtaa täällä, mutta tekstiä olikin tullut ihan mielettömästi :D...meni tovi lukiessa teidän juttuja :).

Omenasoseesta Kuorin, keitin ja soseutin. Tuli samettisen pehmeää ja hyvää :p .

Joku päivä joku kyseli, että herääkö mies syöttämään vauvaa koskaan yöllä . Tuli vain yhtäkkiä mieleen, että muistanut vastata. Meillä mies ei ole syöttänyt Jessiä koskaan yöllä. Olen joka kerta imettänyt öisin, illalla tarjoan kerran maidon pullosta. En tiedä nukahtaisiko meidän neiti pullon kanssa yösyötöllä :/ . Vois joskus viikonloppuna koittaa yhden syötön tehdä pullolla, jos äippä sais nukkua vähän pidempään.

Jenni Ihanaa, kun kuulitte sydänäänet :heart: . Muistan myös miltä se eka kerta tuntui.

Nyt täytyy lopetella, väsyttää...Zzzzz
 
Nukahtihan se pienikin taas, vihdoin. Heräilee kyllä vielä ainakin kerran ennen yöunille menoa. Itki ihan hurjana ja tajusin vasta noin vartin jälkeen, että sillähän on nälkä. :ashamed: Oon kai niin tottunut tohon iltahuuteluun ettei käynyt mielessäkään, että tällä kertaa kyseessä vois olla niinkin yksinkertainen syy kun tyhjä massu. Yleensä se kun ei syynä ole. Alkaa olla kyllä niin väsy itselläkin että vähän käy hitaalla, sekin saattaa selittää asiaa. Kai tässä on torkut mentävä kiskaisemaan tähän väliin.

Ain niin. Laihduttamisesta, makeanhimosta yms. on vaikka mitä täällä, http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_laihdutus
 
Tuossa lueskelin teidän juttujanne ja huomasin et ÄITIYDESTÄ on puhuttu ja miten se kokee. Äitoys on varmasti sellanen asiaet jokainen kokee sen omalla tavallaan, mä ite oon jollain lailla hurahtanut näihin mun lapsiin ja siihen tunteeseen et oon äiti. Rakasta noita pieniä miehiä niin että kipeää tekee..Mutta silti välillä tulee töihinkin haika ja kaikilla varmaan on päiviä jolloin ahistaa mulla ainakin, mut pääsääntöisesti rakastan äitinä oloa ja nautin tälla hetkellä kotona olemisesta mutta en varmaan voisi monia vuosia olla kotona saattas seinät kaatua päälle. Mutta kaikki tuntee on sallittuja ei meidän tarvitse olla pullantuoksuisia kotimammoja jotka eivät muuuta ajattele kuin lapsia.

Soseet meinaan itse tehdä paitti noi hedelmäsoseet ostan sen verran laiska oon..

eilen olin ahkera paistoin kakkua, omppupiirakkaa, mokkapaloja nam...

WEISS missäs olet? miten jaksat? Oletko saanut allergiat hallintaan? Ja oletko saanut ollenkaan aikaa itsellesi ja levättyä?

poika ja sen poika 4 kk 1vko ja risat
 
Onnea Jenni pienistä sykkeistä :heart: teillä on säpinää luvassa, mutta säästytte ainakin esikon mustis kohtauksilta. Mun koululaisilla (96,97,99) on minimaaliset ikäerot ja sikäli oli helppoo kun päivät mentiin tohinalla ilman mustiskohtauksia ja kovasti ovat leikkineet keskenään ja niin tekevät tänäkin päivänä. Olishan se kiva jos meidän pienokainenkin sais kaverin omasta sisaresta, ans kattoo koska tärppää........

Naukuri; Meillä syödään kans Nannia mut ei jauheesta. Annan kans ykköstä edelleen. Soiti nestleelle ja kyselin vähän noista eroista. Rautaa on lisätty nan2 hiukan, mutta muuta eroa ei ole. Varmasti nan1 raudan määrä riittää vauva-aikaan mainiosti.

Meillä meni se yötohina/heräily ohi. Onneksi. Taas nukutaan yöt ja leikitään päivät. Meillä mennään pelkällä Nan maidolla ja ihan pikkasen saa maissivelliä illalla. Meillä on 4 kk neuvola vasta lokakuun puolivälissä, ollaan sit jo 5 kk, mutt minkäs teet kun ei muuta aikaa saanu tän muuton takia.
 
weiss
Huomenta!
Katrinainen ja poika: Pojan allergioiden kanssa mie oon aivan poikki. Saatiin uus lähete, koska iho on kauttaaltaan taas ihottumassa ja nyt viellä yötkin paukuttelee. Jouduin ottamaan myös tuon maissin pois ruokavaliosta (vellin muodossa sitä vielä saa). Nyt poika saa siis vain perunaa ja kuningatarsosetta, velliä ja tissiä. Alkaa itellä voimat vähenemään. Kyllä mie oon aika yksin näiden asioiden kanssa ja omaa aikaa ei vaan ole. Kyllä mie väkisin hengähdän, kun saan lapset illalla nukkumaan, niin NAUTIN hetken siitä hiljaisuudesta. Ootan innolla jotta nuo 9 satjat alkais, ne on sitten aikaa itelle. Mutta kyllä mie jaksan, ainoa asia mikä tässä hiukka jopa pelottaa, on se, etten mie ole käynny ero juttuja läpi vaan keskityin niin lapsiin, jotta kielsin itteäni suremasta koko asiaa. Kun imetys loppuu ja illat synkkenee, niin varmasti jossakin vaiheessa tulee lysähdys. Oon puhunnu neuvolassa kyllä ja sielläkin osataan tukea ja auttaa. Ilman teitä olisin kyllä viellä enemmän yksin. Ihanaa, ihan oikiasti, että ootta olemassa! :heart:
Minkä kokoisia tein vauvat nyt 4kk ikäsinä on? Kun kuulostaa, että mein mies on niin pieni, verrattuna teitin jättiläisiin, vaikka mennään ihan käyrillä.. Nyt siis 4kk neuvolassa 7200 ja 63cm.
Mahasta en taia eroon päästä ja alkaa masentaa :headwall: . Löysää nahkaa riittää. Ylimäärästä painoa on nyt 4kg.
Jenni: :heart: Ihania uutisia. Aina meinaa kyyneleet valua, niin ihanaa on, että uutta vauvaa jo oottelette! :heart:
Nyt suihkuun!
 
Huomenta! Kylmää sellaista... Täällä vain kaksi astetta lämmintä.... Hyyyrrr!

Meillä ollaan jo ekoilla päikkäreillä, katotaan tarviiko kohta käydä vaunuja heiluttelemassa. Yleensä on tarvinnut käydä siinä tunnin unien jälkeen laittamassa tuttia ja hyssyttelemässä. Mutta nytpä on tullut sellainen, että neiti havahtuu n. 50 min unien jälkeen ja killottaa simmut suurina vaunuissa. Nukahtaa kuitenkin parissa minuutissa, etenkin jos ollaan liikkeellä. Ja nukkuu tossottaa yhteensä n. 3 h unet! Nyt jätin tutin suuhun, kun laitoin ulos nukkumaan. Katotaan kuin meidän käy.

Äitiydestä oli puhetta ollunna. Taitaapi olla sellainen juttu, että äitiyteen kasvetaan ja joka päivä opitaan uutta itsestämme ja vauvasta. Joiltain tulee jotkin asiat hyvinkin luonnostaan, ja jotkut tarvitsevat harjoitusta. Kaikki ovat varmaan pitäneet minua äiti-tyyppinä, mutta kyllä se on opetuttanut omaa vauvaa hoitamaan. Ihanaa on seurata tytön kehitystä, joka päivä tulee aina edes vähäsen jotain uutta.

Repa, meillä kanssa ainakin välillä tulee jo kunnon kiljahduksia ja hekotellaan leluille. Nyt osataan ottaa kiinni lelukaaren leluista ja jos käteen laittaa lelun, niin se eksyy suuhun! :p Kääntymisestä ei ole vielä tietoakaan. Hiljaa hyvä tulee.

Viime yö oli ns. normiyö eli syönnit puolilta öin ja neljältä. Kuudelta sitten ylös. Nyt en nukahtanut tytön viereen (kuten on useina viime öinä tapahtunut.. ) ja olokin on hieman pirteäpi. Tänään ohjelmassa on vauvakerho seukkarilla ja illalla sitten käydään kaverin luona, jolla on la ensi kuussa. Supistuksia tulee kuulemma harva se päivä.... Saa hänen vuoden ikäinen poitsu taas ihmeteltävää meidän tytöstä! :)

Jennille tsemppiä odotukseen! :flower: Viikot mennä hupsahtavat ja kohta on vaavi sylissä.

Heinuli & Alisa
 
Siis apua! Meidän tyttö on alusta asti juonut iltaisin lisämaitoa pullosta. Nyt kuitenkin n. kolmen viikon ajan ei ole tarvinnut antaa, tissi on riittänyt. Toissailtana läksin yksin kampaajalle ja mies jäi tytsin ja tuttipullon kanssa kotiin. Tyttöpä ei ollut pulloa huolinut!! Koko lähes kahden tunnin ajan oli huutanut kurkku suorana. Kun tulin kotiin, tyttö nuokkui isin sylissä silmät punaisina nyyhkyttäen. Tissiin iski kiinni heti kuin hyeena. Eilen koiteltiin uudestaan pulloa ja ei! Siis miten se taito on voinut unohtua noin täysin!? Minä en uskalla enää ikinä lähtee mihinkään. Tähän asti on ollut ihanaa kun on voinut käydä yksinkin pienillä asioilla.. Miten pullolle saa opetettua?
 
Weiss: meillä oltiin 3 kk neuvolassa 6040 g ja 60 cm. Ei mitään aavistusta millä käyrillä mennään. Neuvolantäti vain sanoi, että tasaisesti kasvaa omalla käyrällä ja kehitys on iän mukaista. 4 kk tulee täyteen kuun lopussa. Toivottavasti saisitte selvyyden tuohon allergia-asiaan mahdollisimman pikaisesti! Helpottaisi myös vaavin elämää. Hyvä, että olet saanut tukea neuvolasta. Muista vain puhua asioista, ettei ne jää sisälle pyörimään! :hug:

Heinuli
 
Hannanna: jospa teidän tytyllä ei ole ollut nälkä silloin, kun pulloa on tarjottu? Meillä on myös samanlaista ongelmaa eli pullosta ei tahdo oikein juoda. Ollaan tultu miehen kanssa siihen tulokseen, että tytöllä ei ole ollut nälkä vaan enemmän uniaika, jolloin kaipailisi tissiä. Kun kuitenkin esim. unien jälkeen on pullokin maistunut suht hyvin. Onhan tuo rankkaa, kun sitten tulee itelle "en voi minnekään lähteä" - olo. Monesti olen sanonut juuri nuo sanat miehelle, mutta hän aina sanoo, että "itse päätät". Nyt Alisa on oppinut tuttia imemään (oikeastaan vain uniaikaan ), niin en tiedä, että onnistuisiko pullosta juottaminen nyt helpommin.

Tilannetiedotus: Alisa on nukkunut heräämättä/ikkasematta reilun tunnin, kun jätin tutin suuhun! :eek: :) On kyllä varmaan lupsauttanut sen itekseen pois. Toivottavasti.

Mie vaan täällä hengailen... Täytynee kohta hakea posti ja sitten katsomaan sitä ykkösen aamusarjaa (nimeä en muista ). Ja tsekkaan kyllä tytön, ettei ole kylmä, kun ulkona ei hirveästi noita lämpöasteita ole.

Heinuli & Alisa
 
weiss: :hug:
Meilläkin osataan ottaa kiinni lelukaaren leluista ja jos käteen laittaa lelun yleensä se löytyy suusta :) Ja niinkuin heinuli sanoi, kääntymisestä ei tietoakaan, mutta enpä sitä vielä odotakkaan tytöltä kun ikää on se 3kk :)

En oikein tiedä auttaako tua velli ehkä jättää yhdet kahdet syötöt välistä, mutta kyllä viime yönäkin kolme kertaa tankattiin tissillä..

Nyt neiti kutsuuu palailen pika puoliin :D ( Enhän mä päivisin mitään muuta teekkää :D :saint: )
 
Voi rähmä mikä aamu...kauhea huono mieli..meidän sängyssä on kaksi patjaa jotka olivat yöllä liikkuuneet irti toisistaa no aamulla vauvan kanssa nukahdettii meidän sänkyyn ja toinen oli puonnut nenä edellä sinne väliin mulla on kauhean morkkis ollut koko aamun ja paha mieli...

meillä Weiss poika oli 7070 ja 63 4 kk neuvolassa et ei teillä pieniä olla
 
Huomenta

weiss halaus sulle ja jaksamista. On varmaan luonnollista ettet ole voinut surra eroa, koska lapset tarvitsee äitiä eikä niitä omia hiljaisia hetkiä ole varmasti paljon jolloin ajatus pääsisi harhailemaan elämän käänteisiin. Hienoa kun neuvolassa voi puhua asiasta ja tää netti on varmasti vailla vertaa kun te monet oootte täällä tuntenut toisenne jo niin pitkään.

unipussi kuka käyttää? kokemuksia. musta tuntuu et pikkusel olis yöllä kylmä vaikka nukkuu meidän välissäkin :| käyttääkö joku tumppuja -jotenkin kädetkin on ihan kylmät -johtuu varmaan kyllä ääreisverenkierrost. Mut tuleeko siin pussis liian kuuma?

Mut nyt meen... Jotenkin ihanaa kun on paljon tekemistä tälle viikol -käyty kerhois, kaveri tulee käymään yms. Mä kaipaan niin juttuseuraa ja oikeesti te nettimammat ootte ihanii mustakin -kiva lukee ja kirjotella teidän kanssa. En olis uskonut et voin näin koukkuun jäädä nettiin :LOL: mut mikäs tässä niin kauan kuin mies on ymmärtäväinen :D

:hug: kaikille ja mukavaa syyspäivää!
 
summer Toivottavasti jumapassa oli kivaa! Itse nautin lauantaina ihan älyttömästi, kun pääsin ekaa kertaa kokeilemaan alkuraskauden jälkeen. Onneksi olin valinnut helpon jumpan, koska oli ihan naurettavaa huomata, että pääsen hädin tuskin lattialta ylös - niin surkeassa jamassa on vatsalihakset :eek: Mutta siis juu, omin jaloin sieltä pois kävelin, vaikka ruumisautoa jo olin tilaamassa :LOL:

naukuri Mistä omenoista teit sosetta? Minäkin haluan tehdä itse kotimaisista omenoista, mutta nuo jotka viimeski kaupasta ostin ovat niin järkyttävän happamia, että vauva niitä tuskin huolii.. Äidiltäkin valuu vedet silmistä, kun koitan syödä sellaista :LOL: Nyt padassa porisee kukkakaalit - ja asunnossa leijailee ihana tuoksu :LOL:

repa Meillä Nea on nauranut jo jonkin aikaa, varmaan kuukauden, mutta ei suinkaan päivittäin. Ja yleensä hänen ylhäisyytensä suvaitsee nauraa vain isälleen, ei minulle :p Hauskan kuuloista se kyllä on - ihan kuin Beavis ja Butthead :LOL:

hannanna ja heinuli Meillä ihan just sama tilanne - ei huoli pulloa ei vaikka alkuaikoina saiskin korviketta pari kertaa päivässä :/ Sitten yht'äkkiä lopetti parikuisena eikä ole sen jälkeen suostunut ottamaan. Ollaan kokeiltu jos jonkinmoisia poppakonsteja ja nyt sitten vielä viikonloppuna sitä, että mies antaa pottua ja minä olen poissa näkö- ja hajuetäisyydeltä :D Koska olisi tosiaankin kiva joskus lähteä jonnekin :/ Tosin yhdyn heinuliin siinä, että iltasella taitaa tissittelyssä olla paljon muustakin kyse kuin syömisesä joten ehkä kannattaa alotella harjoituksen päiväsaikaan?

Mutta nyt soseuttamaan ennen kuin pimu herää! Ja klo 11 alkaisi vauvajumppakin =)
 
merika Meillä on ollut unipussi jo kauan, mutta on sen verran paksu, ettei kesällä tullut käytettyä. Nyt pitää ottaa käyttöön, kun Nea potkii peittonsa aina pois ja vaikkei koskaan herääkään kylmyyteen niin kyllä hänellä kädet ja posket vilpoiset ovat, kun nostan aamulla sängystä :ashamed:
 

Yhteistyössä