TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

hannannaäidin kaipuuta-ei oo huolinu pulloo ja loukkaantunut kun ei olekaan luomua tarjolla. Kokeile antaa silleen et olet kotosalla josko ottais. Luulen et sinun perään pikkuisesi itki -mutta ei se vauva rikki mee ja isän sylissä on turvallista myös. Voi sun pikku hyeenaa :)

 
toivottavasti meillä ei nyt alkaneet kans nuo yöheräilyt..kun eilen tyttö meni unille 20 ja heräs 23 aikaan, ennen kuin ees ite oltiin ehditty käymään unille ( tätä ei oo tapahtunut piiitkäään aikaan ) no nälkähän sille oli ja vetäs 1,5dl maitoo, no sit aattelin että nyt varmasti nukkuu hyvin mut sit heräs 5 ja kiskas 1,7dl maitoo viel ja nukkus 7:30 asti, joku tankkaus ilta oli käynnissä, eipä nuo herätykset silleen häiritse mut kun oli jo ehtinyt tottua tuohon kerran yössä heräämiseen niin...no ei pidä valittaa kun monilla muilla on herätyksiä niin paljon enemmän mut oli vaan nin outoa et heräs jo ennen puolta yötä..

mahanahka: joo eipä tuo oo koskaan mikään pyykkilauta ollu mut sellanen pieni kumpare siin roikkuu, pitäs jatkaa niit vattalihaksien tekoo mut kiinnostus on nolla, tuo painoki sahaa taas, toissa pvänä paino oli +-nolla eilen +400g ja tänäaamuna +800g, ei tajua ei ja varmaan huomen ollaan taas +-nolla, niin ärsyttävää, heitän kohta koko vaa`an mäelle :kieh:

eilen kattelin koneelt niit kuvii ja löytyhän niitä vuodest-03 asti :whistle: nyt sit valkkasin parempii kuvii sielt teetettäväks ja tähän mennessä on plakkaris jo 130 kuvaa :D onks kellään antaa vinkkii mihin lähettäis nuo kuvat teetettäväks, ifiinkö?! mist sais halvimmalla?

merika: pikaista paranemista esikoiselle, meillä esikoiselle todettiin eka korvatulehdus kun oli noin vuoden ikäinen eikä meinannut millään parantua, kierrehän siitä alkoi ja loppujen lopuksi laitettiin tuubit sit loppus tulehdukset kuin seinään, onhan nuo tuubit vielki tuol korvas mut eivät enää kiinni vaan kaikkien vaikkujen joukos käytävällä, oottelen et tippuis itelleen mut kaipa ne täytyy men tk:hon otattaan pois.

naukuri: sateen ropina on kyllä hyvä nukuttaja, kiva että sielläkin alkaa unet maistumaan ulkosalla, toivottavasti jatkossakin

täälpäi mis mä asustelen niin aamu 8:lta mittari näytti +8 astetta.

 
Nyt on neiti ekoilla unilla! :)

Voiko tuollaista unipussia käyttää esim. talvisin makuupussin alla ?

Sitä piti vielä sanoa, että meillä J oli eilen vanhempieni luona muutaman tunnin hoidossa että päästiin miehen kanssa vähän hoitelemaan asioita, ja toinen oli huutanut sielä yli ½h aivan kurkku suorana :ashamed: Mikään ei ollut tepsinyt ei, onneksi tulin "sopivasti" takaisin, ja eikun tissi suuhun ja tyttö hiljaseks, eipä meilläkään aina huolita pullosta.
 
huomenia!

Yö meni vaihteeks melko hyvin,tosin poika on nyt pakko nostaa taas heti ekalta syötöltä viereen,jos meinaa saada ite nukutuks :ashamed: Niin lupaavasti kun se alkoi toi pinnikseen totuttelu. Muuten ei rauhotu lainkaan,vaikka vieressäkin paukkuja aika ajoin väsää,niin ei kuitenkaan käy itkemään =) Nukuttiin jopa yli 7...

Merika,minä otin nyt yöpussin käyttöön kun pojan yöt meni levottomaks ja peitto katoaa hyvin nopsaan päältä. Meillä aika viileäkin tuolla makkarissa. Ei oo ollut liian kuuma vaan just sopiva =) Siinä on kätsy myös nostella poikaa.... mutta sitä pitää kattoo,ettei sit omaa peittoa tuu laitettua nää siihen päälle,mulla joskus näin käyny ja sit on ollut hikinen.

Weiss :hug: Koitahan jaksaa...huoli pikkuisesta on niin raastavaa ja sitten vielä kaikki muu päälle. Lähetän sulle positiivista energiaa :heart:

Täällä on tartuttu leluista kiinni jo kk:n päivät ja suuhun laitetaan komeesti..kääntymisyrityksiäkin on nyt tosissaan,mutta vielä ei lähe :D

nyt on mulla sellanen toimintasuunnitelma että jätän ruokavaliostani kaiken mitä ikinä tiedän mikä vois aiheuttaa ilmavaivoja poitsulle... laitan listaa tähän,niin kertokaa jos teille tulee muuta mieleen :attn:

Sipuli,paprika,herne,kaalit kaikissa muodoissa,omena,sitrushedelmät,hapolliset juomat,leivonnaiset,rasvaiset ruoat,suklaa,karkit,ruisleipä,lisäks vähennän maidon ja munan syöntiä. kahvia en oo juonut sen koomin kun poikaa aloin odottamaan.

Jos näillä ei saa muutosta ilta/yö piereskelyyn,niin sit läks lekurille....

Hei,onko kaikilla 4kk neuvola :eek: ? meille kun annettiin aika vasta kun poika 5kk..kuulemma painoa ja pituutta kun ei tarvihe tarkkailla. Mut epäilyttää että on pikemminkin säästötoimenpide :kieh:

Nyt hommii jos kerkeis jotain tehä ennen pojan heräämistä =)

repa ja Kasper 3.5kk
 
Huomenta.

Meillä mentiin just ekoille päikkäreille.

Yö oli taas tavanomaista repaleisempi. Tiedän, että teille monella se on ollut sellaista kokoajan joillakin jopa herätyksiä meitä enemmän, mutta kun kerkesin siihen autuuteen jo oppia, että saatettiin nukkua koko yö tai korkeintaan yks kerta herättiin. Nyt ihan puhki kun 4 yö takana.

weiss: Löytyisikö sulla joku ystävä/ystävätär jolle voisit soitella illalla, kun olet lapset saanut nukkumaan? Itse aikoinaan oman eroprosessin ollessa päällä soittelin yhden ystävättären kanssa aika paljon. Tosin meillä oli molemmilla silloin sama tilanne. Märehtimään ei kannata jäädä silloin "rikot" vain itsesi. Siitäkin mulla on kokemusta. Nyt jälkeen päin ymmärrän, että olis pitänyt aikaisemmassa vaiheessa myöntää itselleen ettei suhteemme voi jatkua ja alkaa puhumaan asiasta avoimesti "kaikille". Esim. oman äitini kanssa otimme jossain vaiheessa yhteen, kun hän oli kokoajan odottanut, koska alan vuodattamaan pahaa oloani, kun vedin hyvän äidin roolia ja surin menetettyä parisuhdetta vai syvällä sisälläni. Tästä kaikesta olen oppinut, että hyvä kuuntelija on kultaakin arvokkaampi ja aijon vastaisuudessakin olla korvana, jos joku sitä tarvitsee vaikka toista ei voi ratkaisuissa/valinnoissa neuvoa voi ainakin yhdessä pohtia erilaisia ratkaisumalli vaihtoehtoja.
Oh hoh, tuli filosofoitua.

Meille ilmestyi lievä allerginen reaktio tai ainakin siksi sen tulkitsimme eli pojan posket muuttuivat punaisiksi ja vähän kuiviksi, kun oli syöty mangoa.

Jossu & K 3½kk
 
Neuvolasta: Meillä oli 2kk ikään asti 2 viikon välein ja sen jälkeen kuukauden välein. Lääkäri on nähty viimeks 2kk neuvolassa... Eli ehkä sit puolivuotisneuvolassa taas, koska ei ainakaan 5kk neuvolassa ole. Silloin on rokotusta taas luvassa. Weiss: Meidän poika oli 4kk neuvolassa 6570g ja 64cm :) Eli ihan sopivan kokoinen teillä asustaa ;)

Carmen: Nyt en muista sen omenalajin nimeä, mutta vaalea oli ja jauhoinen. Ei valkeakuulas vaan joku omituisempi nimi. Hedelmäpussin tarras luki vaan "Omena, suomalainen". Hö. Ihanaa sosetta tuli kyllä! Just sellasta samettista niinkuin Marimintkin kirjoitti. Päärynästäkin tein, tosin hollantilaisia olivat. Kivaa tuli siitäkin, vaikkakin vetisempää kuin omenasta. Laitoin niitä myös sekaisin yhteen jääpalarasiaan. Niitä onkin ihana antaa sellaisenaan tai sekaisin esim. vadelman tai muiden marjojen kanssa!! Ootan jo :)

Repa: Voi itku mitä sinäkin joudut käymään läpi :hug: Kovasti voimia ja toivottavasti masuvaivojen syy selviää pian!

Meillä tuhistaan edelleen läpi yön |O Se klo 1-2 syöttö on jäänyt pois, mutta tuttia laittelen klo 00-04 välillä tunnin välein... Sit poika onneks nukkuu tuon klo 4-5 syötön jälkeen seiskaan tai puoli kasiin asti. Tänään melkein puoli ysiin! Mä niin toivon, et toi johtuis vain ja ainoastaan nuhasta. Alkaa täälläkin äitillä mennä perunat ja omenat kohta sekaisin, kun tuota on jatkunu kolmatta viikkoa....... Pitkä aika meidän mittarin mukaan :ashamed:

En tiedä, pitäskö antaa illalla maissivelliä tai jotain, jotta rauhottuis. Voiko sitä maissivelliä tehdä itse 4kk ikäiselle vai valmistako annatte? Ainaki 5kk ikäiselle voi, mut entä pienemmälle? Entä mites se peruna-porkkanavelli taas menikään??? Korviketta ja sinne joukkoon kuinka paljon noita? Pää tyhjä...
 
Repa, joka kk ollaan käyty neuvolassa.

Kurpitsa, ifillä teetän kuvat ja ei tule kalliiksi.

Weiss, hyvä jos pystyt neuvolassa puhumaan asioista ja jos sua siellä hyvin kuunnellaankin :hug:
Meillä oltiin 4kk ikäsenä yli 9kg :D Mutta tää onkin joku erikoisen jätti emäntä =) Hyvän kokosia teilläkin ollaan. Vauvat on niin eri kokosia.

Jossu, meillä maisteltiin tässä kerran mangoa soseena ja tuli mun mielestä kanssa posket punasiksi ja kuiviksi. Pitää koittaa tässä uusiks että olikohan siitä. Muista ei ole tullut. Sellasta pientä näppyä on välillä leuassa ja poskissa, mutta mun mielestä ei kait allergista.

Nuha jatkuu pienellä :( Kai vien tällä viikolla lääkäriin vaikka neuvolassa sanoi ettei tarvi..paitsi jos kuumetta nostaa. Haluan käyttää kuitenkin, että kattois korvat ja kuuntelis keuhkot. Onhan tuo kohta jo viikon ollut taudissa.
 
summer: meillä nuhassa jo kolmatta viikkoa. Tosin aina välillä "menee ohi" ja sit taas yltyy. Ei olla vielä lääkäriin viety ku kahtena kertana ovat neuvolassa sanoneet ettei tarvi ku ei oo kuumetta. Tosin eilen vihjas, et korvien takia vois vähitellen käyttää, jos haluaa. Ehkä mekin sit tällä viikolla mennään lääkäriin käymään, vaikkei mitään oireita olekaan. Varmuuden vuoksi.
 
Naukuri,
mun mielestä siinä ei mitään menetä vaikka viekin. Ihan varmana moni käy turhemmistakin asioista lääkärissä. Mun mielestä ikinä ei ole turhaa käyttää vauvaa tai isompaakin lasta lääkärissä, jos on huolissaan. Saapahan ainakin mielenrauhan ittelleen.

Tuo kuume on muutenkin sellanen asia mitä pidetään ihme mittarina vaan sairauksissa. Ite kun olen päiväkodissa töissä, niin monet vanhemmat tuo ihan selkeesti kipeetä lasta hoitoonkin, kun ei ole kuumetta. Kyllä lapsi voi olla kipeä ja ihan väsähtänyt ilman kuumettakin. Eikä jaksa koko päivää töhöttää hoidossa. Sama myös aikuisilla...ajatellaan aina että kyllä mun pitää töihin mennä, kun ei ole kuumettakaan. Olo voi silti olla tosi kipeä ja väsynyt.
 
summer: Joo, muakin ärsyttää, kun kaikkea aina mitataan kuumeella. Räkä poskella ja keuhkot yskitään pihalle, mutta ei oo kuumetta ni töissä ollaan muita tartuttamassa... Itse oon koulussa töissä :) Mut ihan pirteä tuo meidän kaveri on ollut. Kokeilin kuitenkin et saisko terveyskeskuksesta ajan tälle päivälle vielä ja saatiinhan me! Parin tunnin päästä mennään. Meil on vakuutuskin, mutta mennään ny tuonne, ku noin nopsaan päästiin.
 
Tuli mieleen kun esikoinen oli 2-3,5 vuotiaana koko ajan kipeenä. Korvatulehduksia oli ihan kauheesti ja aina nuhassa :( Se oli kurjaa. Ja olisin käytännössä joutunu olemaan koko ajan töistä pois. Vajaa 4v laitettiin putket ja leikattiin kitarisat ja siihen loppu sairastelut.
 
Repa, me käytiin hepun kanssa 3,5kuukautisena neuvolassa ja seuraavan ajan anto 5kk neuvolaan, vähän kyllä ihmettelin että miksei 4kk neuvolaa ole ollenkaan, kun kuitenkin tässä tulee yli kuukauden paussi :eek: Ihme touhua....

Olisko se Carmen kysellyt tuolla pari sivua sitten, että millon täysimettäjät alkaa kiinteille. Meillä ollaan nyt viikon ajan opeteltu aamu- ja iltavellille ja ihan sen takia, että jos tuo poitsu olis vähän tyytyväisempi päiväsellä (kovin kiukkuinen on ollut). Mutta tissi on se pääruoka vielä ja toivottavasti ainakin parikuukautta... Soseitakin olen ajatellut aloittaa tässä lähiaikoina.

Valokuvia koneella olis miljoonia (no jos ei nyt kuiteskaan ;) ) ja pitäis teetättää, tarkotus oli viime kuussa laittaa ifille kun oli se tarjous, mutta arvatkaapa vaan muistinko, no en :D Oma tulostin olisi, millä saisi valokuvia tulostettua, mutta paljon kalliimmaksi tulee itse tulostaa kun teetättää, pitäis ostaa valokuvapaperit ja tietenkin sitä mustettakin menee...

Täytyypäs tästä mennä ikkunoita pesemään kun vielä ennen loskakelejä on mahdollista!! Vajaa vuosi ollaan asuttu tässä asunnossa, enkä kertaakaan ikkunoita ole pessyt :eek: Kamalaa, ihan hävettää :ashamed: Nyt kyllä on pakko tai talvella ei nähdä ulos ollenkaan!!!! |O :whistle:

santrra ja heppu huomenna 4kk :D
 
huomenta!

naukuri: Viime viikolla en käynyt tapaamisessa, mutta oliskohan ollut sitä edellisenä... Paljon täällä näkyy vaunuttelijoita olevan, joten kun vaan tuppautuu seuraan, niin juttukavereita löytyy :) Lokakuussa mennään sit leffaan, kivaa :) Meillä on muuten melkein prikulleen samankokoiset miehet 4 kk neuvolassa. Toivottavasti ette tuu enempi kipeeksi, se on kurjaa!!!

Mä lähden nyt hammaslääkärille, palaillaan :wave:
 
Hohhoijakkaa....
Kaks tuntii ollaan oltu hereillä ja paljon on jo tapahtunut.... Neiti on kokenut jonkinasteisen valaistuksen kehityksessään viime yönä :)

Kaivelin tuon pikku tyttäreni tänä aamuna pinnasuojan ja pinnojen välistä... Siellä se komensi minkä ehti, tiiä sitten kuinka kauan se on mokoma siellä ollu ja miten se on sinne päässy :D

Sitten jätin neitosen sängylle sillai poikittain turvallisesti ja menin lämmittämään maitoa... noh, neiti olikin sitten kääntynyt 45 astetta ja pungertanut jaloillaan itsensä noin puolen metrin matkan(selällään) pää edellä sängyn reunalle. Kyse oli muutamista senteistä ettei olis tullut pää/selkä edellä lattialle :headwall: tuli siinä sitten pikkasen kiirus :(

Maidon jälkeen päätin sitten sijoittaa tytön valmiiksi lattialle, eipähän ainakaan tipu :D No taas oli neiti hetken kuluttua kääntynyt sen samaiset 45 astetta ja menossa kovaa vauhtia kohti kaiuttimia ja ah, johtomerta (joo-o, tiiän, ne suojataan kyllä ku neiti oikeesti alkaa liikkuun. Palautin neidin takaisin matolle ja tulin koneelle niin et näen neidin siinä matolla. Siinä se sit mun silmien edessä näytti kuinka käännytään. Tosin itkuhan siitä tuli ku ei jaksa kauaa olla siinä masullaan. Käänsin selällee takas ja taas se oli mahallaan kovasti ähisten. Sit lähdettiinkin päikkäreille :D


Joo, taitaa olla aika hankkia se leikkikehä :LOL: Neiti on 4 kk ja hankkii ittelleen vauhtia ja vaarallisia tilanteita :D

Unipussista joku kyseli, meillä ollut taas käytössä kun ilmat on kylmennyt. Mä tykkään, ei tarvii miettiä onko peitto hyvin päällä kun se sen kuitenkin potkii pois päältään.

Naukuri, juu kandee mennä lekuriin kuunteleen et kuinka korvat on puhtaat. ;) Tai siis näin me mentiin ainakin... :)

4 kk neuvolassa, 59cm ja 6100 g oli mitat :)
 
Siis koska tää hiusten lähteminen loppuu ? :eek: aivan yhtäkkiä alkoi lähtemään ja loppua ei näy, joka paikasta löytyy tummia pitkiä hiuksia ja minä kaljuunnun! Muutenki aina ollut ohut tukka, paitsi odotus aikana kasvoi ja tuuheni huimaa vauhtia...
 
edla-mamma: :LOL: näppärä tyttö sulla.

voi höh, kun tuo ifitarjous ei oo enää voimas, olis saanu aikas halvalla kuvat mut ei niitä tosin tarttis kaikkia kerralla tilata kun niitä täs kutenkin ehtii kertyä kun en oo ehtinyt selata niitä vasta kun jouluun-06 asti..


 
Terveisiä 3,5kk neuvolasta! Meilläkin jää 4kk väliin, seuraavan kerran sitten kun on 5kk ja rokotusten aika. Eeva on nyt 7,3kg ja 65cm. Parissa viikossa tullut 400g ja 2cm lisää. Paino alkaa tasaantua ja saatiin vihreää valoa soseiden aloittelulle muutaman viikon päästä. Kuulemma melkein ylikehittynyt ikäisekseen, ettei tarvii ainakaan olla huolissaan että olis siinä jäljessä. Olikin niin aurinkoisella juttutuulella ja näytti kaikki temput. :) Ja selvisi syy sillekin, miksi sitä kuolaa lentää ja sormet on ihan koko ajan suussa, hampaitahan se siellä kehittelee kovaa vauhtia. Eikä mitä tahansa hampaita, vaan yläkulmahampaat näyttäis tulevan ekana. Että pientä vampyyria täällä näköjään hyysätään. :D

Viime yö oli ihan helvettiä taas, enimillään nukuin tunnin putkeen. Muuten sellaisia vartin pätkiä kun Eeva huuteli ihan koko ajan. Pari kertaa heräsi ihan tosta noin vaan ilman varoitusta itkemään ihan hysteerisesti. Neuvolassa osanneet sanoa oikein mitään siihen asiaan, muuta kun että ne on varmaan ne hampaat kun vaivaa. Paljon mahdollista. Ja mikä vitsi, käskivät mun levätä kunnolla kun verenpaine ja hemoglobiini on ihan pohjalukemissa. Kokeisiin niiden kanssa pitää vielä mennä, mutta että lepoa..? Tulisivat tänne katsomaan miten paljon täällä levätään. |O
 
Weiss: Ensinkin suuri voima :hug: sinne. Sitä kaipaat. On varsin ymmärrettävää että et ole ehtinyt eroa vielä käydä läpi itsesi kanssa. Mutta hyvä että tiedostat sen että "lysähdys" tulee jossain vaiheessa. Osaat siihen jo etukäteen siis varautua (jos nyt sellaiseen pystyy varautumaan). Olen vaan nähnyt vierestä kaverillani vähän samanlaisen tilanteen ja hän kuvitteli että pääsi erostaan yli noin vain, vaikka tosiasia oli vaan se että hän ei ehtinyt heti eron jälkeen eroa puida juuri lasten vuoksi. Meni reilu vuosi ja hän "kuvitteli" olevansa elämänsä voimissa kunnes yhtäkkiä rysähti ja vanhat haavat repesi. Hän e osannut lainkaa ennakoida että käsittelemättömät asiat tulevat ennenmin tai myöhemmin käsiteltäviksi... Siis joo en tiedä ymmärrätkö mitä yritän ajaa takaa, mutta itse koen hienona että sanot ääneen sen että asioiden käsittely on todellakin kesken tai ei edes vielä kunnolla aloitettu ja sen käsittelyn aika on vielä tulossa, kun elämän muut tilanteet antaa siihen mahdollisuuden. Ja aikahan tuppaa auttamaan asioissa, asiat näkee kuitenkin selvemmin vasta vähän ajan päästä "kriisistä" ja silloin on paljon paremmat eväät käsissä joilla käsitellä asiat loppuun.



Merika: Meidän tyttö oli tosiaan pikkiriikkinen kun syntyi. Koko raskaus oli enempi vähempi rankkaa aikaa, pahoinvointia ja päänsärkyä aina 20 viikolle saakka. Ja liki siitä lähtien aloin kärsiä jatkuvista supistuksista ja 27 viikolla ilmeni verenvuotoa&kohdunkaula alkoi avautua ja olin osastolla 4 päivää jolloin sain kortisonipiikit. 25 viikolta lähtien oli käytännössä vuodelevossa...Kaikenlisäksi sairastan verenpainetautia ja 30 viikolla verenpaineet lähti nousuun eikä lääkkeet enää tepsinyt. 31 viikon alussa menin tarkastukseen TAYS:iin ja huomasivat istukan virtauksissa alenemaa. Verenpaine oli myös korkea (luokkaa 170/120) joten taas osastolle ja kahden päivän päästä siitä tehtiin päätös että vauva leikataan suunnitellusti kun 32 viikkoa tulee täyteen. Eivät halunneet ottaa riskiä että vauvan tila kohdussa heikkenisi joten lääkäreiden mukaan oli parempi että leikataan "kun vauva on vielä hyvässä kunnossa". Kortisooni piikit olivat ehtineet kehittää Neean keuhkot valmiiksi ja hän rääkyi vallan hirmuisesti kun syntyi mikä oli mahtava alku. Apgar pisteitä saatiin 8 mikä on kuulema erittäin hyvä keskoselle. Lisä happea neiti sai kaikki 6 minuuttia kun vietiin synnäriltä lasteteholle. Mitään keskosen ongelmia ei ollut, tyttö oli kuukauden osastolla kunnes saavutti kotiutusrajan 2kg. Eli tälläinen tarina meillä. Toki nyt hirvittää jos sama toistuu tämän toisen raskauden aikana, mutta mitäänhän ei voi ennustaa. Kaikki raskaudet on erilaisia.Toki verevpainetauti vaivaa edelleen, mutta nyt yritän vältää kaiken ulkopuolisen stressin. Neea odottaessa yritin olla urheana töissä vaikka voin tosipahoin ja työstressi oli kamala. Sen lisäksi meillä oli omakotitalon rakennus päällä ja jouduimme asumaan appivanhempien kanssa...ja sanottakoon että appiukko on erittäin hankala persoona. Eli siitäkin sain ylimääräistä stressiä...Nyt asutaan uudessa omassa kodissa ja saan nauttia rauhassa Neeasta ja raskaudesta. Ei ole appiukko haukkumassa laiskaksi jos heitän selälleni sohvalle. Ette muuten arvaa miten nöyrää poikaa se on ollut nyt kun tajusi neean synnyttyä keskosena että mulla oikeasti oli vaikea raskaus enkä suinkaan vaan laiskuuttani maannut!! :LOL:
 
Marmotta. Voimia...meilläkin noi yöt melko risasia edelleen,pikkupoikkeuksia lukuunottamatta...puhumattakaan mitään päivälevoista,mitä mullekkin neukkutäti ehdotti |O :hug:

Poika sitte rupes kärttyyn jo reilun tunnin valveillaolon jälkeen,mikä tarkottaa että missään muualla ei oo hyvä kuin sylissä...en tajunnut että sitä jo väsyttää ja tossa koitin kaikin keinoin viihdyttää ennenkuin hokasin että pojan on pakko inistä nukkumaanmenoa. 1.5h valveillaolon jälkeen panin unille ja simahti saman tien :eek: Yleensä on ollut jo sen 2h valveilla ennenkuin kitisee mitään. No sillä on nyt sit nukkupäivä =)

Lähden tästä käppäilemään vankkureiden kanssa kun on kerrankin aurinkoinen päivä (vaikkakin helkutan kylmä ja tuulinen).

Edla-mamma: teilläpä on ollut vaihderikas päivä :D varo vaan,alkaa äippä jäämään kakkoseks ja pahasti :LOL:
 
Marmotta, oliko miten matalalla verenpaine ja hb? Mulla oli olkapää tulehtunut kun poika oli n.6kk ikänen ja lääkärissä sanottiin, että ei saa nyt tehdä moneen viikkoon mitään sillä kädellä. Joo ihan hyvä, mutta mulla on kotona vauva :eek:

Jospa ne on nuo hampaat mitkä teillä vaivaa..Ootko koittanu vaikka yheks yöks laittaa suppoa? Jos rauhottais vähän ja saisit yhden yön nukkua vähän paremmin.

Kauheen paha mieli tuli, kun huomasin lehdessä 5 päivän ikäsen tytön ristin :'( Piti ihan käydä sängyssä kurkkaamassa, että hengittääkö tuo oma nyytti. Siellähän se nyt nukkuu onnellisena, kun kohta pitäis lähteä veikkaa hakemaan hoidosta.
 

Yhteistyössä