TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Repa Hyvä juttu, että sait neuvolasta vinkkejä. Toivotaan, että nukkumaan meneminen helpottaa, eikä vauvelin masu enää vaivaisi unen saamista.

Sormet on suussa juu vähän väliä. Kova lutkutus kuuluu :D. Tuttiin olen koittanut vaihtaa, mutta tyttö ei huoli. Tutti ei kelpaa juuri muutenkaan. Äsken sain tutin Jessin suuhun pinniksessä, mutta musta tuntuu, että tyttö vaan piristyy tutin kanssa. Lupsuttelee sitä ja katselee ympärilleen, väsy kaikkoaa saman tien.

Marmotta Aika hurjalta kuulostaa tuo vainoaja tyyppi :eek: , autonpolttamisuhkailut ja kaikki. Ihan sairasta kyllä. Ymmärtäisi jättää nyt teidät rauhaan ja jos ei itse ymmärrä, niin harkitse ihmeessä sitä ilmoituksen tekemistä.

Maha kohtuu hyvin palautunut, mutta löysääkin löytyy omiksi tarpeiksi :D.

Päiväunista Jessi nukkuu 3-4 unet. Tavallisimmin kolmilla pärjää, jos päivän rytmiä ei mikään pääse sekoittamaan. Jos ollaan unien aikana esim. kaupassa, niin silloin rytmi häiriintyy niin, että unet jää liian lyhyiksi ja sitten tyttö ottaa neljännet tirsat. Ensimmäiset päikkäirit on pisimmät n. 2-3h ja kahdet muut n. 30-45min. Aika tarkkaa vauvan kanssa tuntuu tuo päivärytmi olevan. Helpommalla ainakin tuntuu, että itse pääsee, kun pitää mahdollisimman tiukasti aikataulusta kiinni. En toki kello kaulassa kulje, mutta suurin piirtein katson, ettei tyttö ehdi esim. yliväsyneeksi missään vaiheessa. Silloin ei ole nimittäin kellään enää kivaa.

Lusikka Tuttu kapistus myös Jessille, tipat olen antanut sillä jo pitkän aikaa

Kakka oli kateissa kolme päivää :/ , yleensä kakkaa joka toinen päivä. Perunan syönnin jälkeen ei näkynyt, mutta paukutus kuului :D. Neiti paukutteli kuin miehet ja haju oli jotain ihan järkyttävää :x . Tänään tyttö alkoi jo itkeskelläkin joka syötöllä, kun masuun sattui. Tarjosin aamulla päärynäsosetta pehmikkeeksi masuun ja iltapäivällä juotin vettä. Illalla tissi ei meinannut maistua, niin oli pakko kokeilla kuumemittarilla houkutella kakkaa. Ja sieltähän se pommi saapui! Ja tyttö oli yhtä hymyä :D . Huomenna täytyy juottaa taas potun yhteydessä vettä kunnolla, jos se saa kakan tulemaan pikkuisen vähemmällä ähräämisellä. Tänään en tarjonnut pottua ollenkaan, ettei masu enempää kovetu ja kipeydy.

Vaihdoin J:stä tuoreemman kuvan profiiliin :heart:
 
Terveisiä neuvolasta: Anna oli 7kg ja 63 cm eli molemmat mitat oli nyt pudonnut nollakäyrälle. Ilmeisesti voisi sitten alkaa kokeilla perunaa ja porkkanaa. En ollut vielä ajatellut antaa, kun lusikan kärjellä oon tarjonnut päärynää ja mustikkaa eikä ole kovin innostunut ja yöt on nukkunut nyt jo jopa 8 tuntia.
Ammatista: oon sulautettujen ohjelmistojen tekijä eli tietotekniikkainsinööri. Harkitsin tosin siirtymistä perhepäivähoitajaksi, että olisi joku mielekäs homma.
Kävin personal trainerin kanssa tänään salilla ja opin taas pari uutta liikettä, kun vaan muistaisin ne ensi kerralla, saatika osaisin tehdä oikein. Muuten en oo juuri päässyt oikeille lenkeille, tosin ttoivoa on, kun seinänaapurilla on kaksi vauvaa ja hän ehdotti, että vuoroon vahdittais näitä.
Anna on nyt viikon jo kääntynyt mahalleen ja onnistuu jo kiusaamaan veikkaa, pyörimällä viltiltä toiseen leikkien keskelle. Jos ei onnistu kierimään riittävän lähelle, repii vilttiä käsillään ja potkii pää punaisena jaloillaan, että pääsis eteenpäin. Aikamoinen termiitti.

Nyt tulee itellekin uni, hyvää yötä!

kriisi ja Anna 3kk + 1 päivä
 
Repa todella fiksu neuvolatäti sulla -kiva kun ottavat oikeesti kantaa eivätkä vaan pyörittele päätä.

Edla-mamma kesäkurpitsasta viel. Mä halkasen sen kahtiin ja vedän lusikal poi pehmeen keskusta ja mahdolliset siemenet. Kuoret mäkin jätin, antaa värii ja ne vitamiinit yms.

marmotta hullu nainen -kait ootte säästänyt kaikki sen lähettämät uhkaukset(jos on terrorisoinut sähköpostilla). Ihan outo tyyppi. Voimia ja jaksamista sulle ilta/yö valvomisiin -saatko päivisin nukuttua kun E nukkuu päikkärit. Onko se velli auttanut yhtään?

jenni tosi hienoo toi pottailu -oot alottanu aikasin :) mä aloittelin esikoisen kanssa aikoinaan joskus 6-7kk iässä muistaakseni. Musta on hyvä aloittaa heti kun osaa istuu -1v juoksee jo karkuun ja 1,5v pelkää ja taistelee vastaan jos ei tykkää. pikkunen useinmiten tykkää kun siinä äidin/isän kanssa samalla leikkii yms. Meillä neiti oppi nopeesti ja eipä niitä suuria asioita vaippaan tullut enää kun oli 1v. mittaris(toki muutamia) Sit juostiin kotona ilman vaippaa(1,5v) ja sohvalle pissattiin yms. haavereita sattui, mut musta kannatti 2v. otin vaipat pois ja yö vaipat muutaman viikon päästä kun ne oli aina kuivat, olleet jo monen kuukauden ajan. :) Jännästi lapsi oppii kun vaan vie säännöllisesti potalle aina herättyä ja ruokailujen jälkeen. Ei toki väkisin ei siitä mitään tuu ja onhan lapset erilaisii. mut ootan innol et miten tän kakkosen kanssa käy. Tsemppiä pottailuun :)

öitä :wave:
 
Kiitti neuvoista kesäkurpitsasta, mä oon niin kädetön sen kanssa :whistle:

Carmen, huomaaks miten näppärästi mä olin sua tunkemassa Pitskun lähiöön asumaan. Aattelin, et olisit ollu Kirsi nimeltäsi. Ja juu, kyllä mä struutalla tarkoitin sitä ruiskuu :D Ja isä vaan sen ruiskun/pullon toiseen päähän. Ihan varmasti hämmentää lasta, et äiti pitää sylissä ja tarjoo pulloo vaiks maitosäiliöt vieressä tuoksuu.

Naukuri, nauravat sulle päin naamaa, jos meet hyvityksii kysymään. Kaveri on ollu jonkun vantaalaisen uintiseuran uinneissa ja ne maksaa vaan kerroista jotka käyvät. Jostain niiden on ne kakkavahinkorahat saatava. Ensi lauantaina me mennään uimaan :)

Nyrkit/peukalot, juu täällä kans ihan kaikki kelpaa: mun paita, olkapää, käsi, rätti, kaikki lelut ja jopa hoitopäydällä kaiken mistä vaan saa kiinni (isä seiftailee pyllypyykkipyyhettä, joka on ihan ykkössuosikki)

Jenni, ihana kuva ja ihanan isot silmät

Hyvä Repa, et sait tilattuu ne keinutassut, mä oon NIIIIN tyytyväinen et ne hommasin, koska elämä on niin paljon helpompaa niiden kanssa. Voit maata sängyssä ja pinnasta kiinnipitämällä heijata sänkyy, ihanaa! :) Uskon, et varmasti toimii myös teillä =)

Kakka, meillä tulee kyllä joka päivä ja vähintään kahteen kertaan. Välillä tunnistaa et ollaan syöty perunaporkkanavellii, ku kakkaki näyttää siltä :D

Iskä toi reissusta tuliaisina tytölle sirkustossut joissa on helistimet, ne on ihan kans ihan suosikit, niillä jaksaa potkia ja tarttua siihen helistin osaan =)
 
Huomenta!

Meillä tuo sormien imeminen on selvästi muutakin kuin normaalia "tutustumista" eli Nea kyllä imeksii sormiaan, kämmeniään sekä kaikkea mahdollista mikään käteen eksy, MUTTA välillä kyse on ihan selvästä peukun imemisestä :ashamed: Aika usein imetyksen aikanakin meinaa peukut eksyä tissin kaveriksi suuhun - saan koko ajan olla vahtimassa ja siirtelemässä käsiä pois! Eilen onneksi sain taas nukkumaan mennessä tutin suuhun eli jospa se kelpaisi jatkossakin. Päivin en kuitenkaan meinannut alkaa tuttia syötäämään vaan tungen sitten jotakin lelua tai rättiä suuhun. Tutti kun saisi mieluusti pysyä pinnikseen nukahtamis kaverina ;)

Uusimmassa KaksPlussassa muuten oli juttua tutista sekä unirytmeistä - oli ainakin minulle paljon hyvää tietoa! Eritoten tutista opin uutta ja kivahan se oli lukea sekin, että on vauvalle on normaalia nukkua neljät n. 30min. päikkärit päivässä!
Ja vinkattiinpa siellä kirjasta nimeltä Irti makeanhimosta, joka kai pitäisi koittaa etsiä käsiinsä.. Minulla nimittäin on jäänyt juuri niin kuin lehdessä kirjoitettiin: raskaana sai luvan herkutella autuudella, imetyksen aikana on totta kai sallittua ja niin se sitten jää päälle tuo suklaan mussutus :whistle: Onneksi sentään jumppatreenit on nyt korkattu eli ehkä se oikea suunta sieltä löytyy vielä :D

Sitten galluppia/mielipidekysely.. Olin eilen yksikseni Isossa Omenassa ostoksilla Nean nukkumaan menon jälkeen ja panin merkille miten kauppakeskus oli täynnä joko kiukuttelevia taaperoita tai puolinukuksissa nuokkuvia vauveleita kaukaloissaan :/ Minusta klo 20 jälkeen pitäisi ainakin alle kouluikäisten lasten olla nukkumassa tai ainakin hoitelemassa iltapuuhia kotona eikä shoppailemassa!!! :eek: Mitä te muut olette mieltä: onko ostoskeskus paikka viettää iltaa lasten kanssa? Meillä on aina ollut sellainen unikulttuuri, että lapset menevät nukkumaan seitsemän aikoihin ja niin menee Neakin. Itselleni tämä on ns. itsestäänselvä, kun aikanaan menin itsekin yöunille pikkukakkosen jälkeen =)

Tänään sitten alkaa soseiden survominen - ostin eilen kilokaupalla porkkanaa, parsakaalia sekä kukkakaalia. Kesäkurpitsaa en viitsinyt ottaa, kun myynnissä oli vain Hollantilaista.. Vaikka saman verran ne Suomessa taitaa myrkkyjä noihin vihanneksiin ruiskuttaa kuin muuallakin :/ Luomua kai pitäisi ostaa.

Mutta nyt ihmettelemään mitä sitä neidin kanssa tekisi tänään..
 
carmen,
mites jaksoit jumpassa? Muistan kun sanoit että tuutkohan ruumisautolla takas...ainakin hengissä oot vielä. Mun pitäs tänään mennä ja oon aivan kauhuissani. En ole moneen vuoteen ollut missään jumpassa. Enhän mä jaksa tällä kunnolla siellä mitään...

Oon koko ikäni rakastanu salmiakkia. Mutta nyt en ostais edes....suklaata vaan aina!
 
Huomenta

Jos joku oikeesti tekee keksinnön millä makeanhimo katoaa laittakaa vinkkiä, täällä olisi todellinen tarve saada kilot häipymään..Nyt oon koettanut tallustella vaunujen ja esikon kanssa joka päivä pienen lenkin kun ei esikko kauheita matkoja jaksa viellä polkea =) Kun sais ees aikaseksi uimassa käydä. mulla kun oikeesti on ylipainoa reilusti niin pakko ois tehhä jottain..Onko täällä muita oikeasti ylipainoisia
 
Tosta ostoksista ja nukkumaanmenoista totean vaan sen verran, että on kiva jos saa aina valita. Itse, kun oon pitkään yksinhuoltajana ollut niin ei semmoista ylellisyyttä ole ollut. Lasten ja nuorten harrastusvuorot on ainakin Espoossa ihan typeriin aikoihin ja eräänkin kerran oon joutunut isompaa hakee vauvan kanssa kymmenen jälkeen treeneistä. Siinä usein tuli käytyä ostoksilla, kun kerran pakko oli mennä just Matinkylään. Siis, että ihan kaikki ei vaan saa valita, nyt on isommat niin isoja, että onneksi melkein aina menee korisharkkoihinkin ihan itse. Tosin toissaviikonloppu meni vauvojen kanssa ihan pilalle, kun 17 vuotiaalla oli turnaus ja suostuin kuljettamaan ympäri Espoota. Yhtenä päivänä isä tosin otti 3 vuotiaan, ettei molempia tarvinnut kolmea päivää raahata mukanaan.
Juu ja tämäkin on tietty mun valinta olla näin onneton, mutta esim. Annaa hankkiessa mä olin ihan varma, että meitä on tässä kaksi vanhempaa. Oon kait vaan niin yksinkertainen tai sinisilmäinen, etten opi, että 95% miehistä ei tee mitään, ilman pakotteita. Meidän ukkeli ei nyt tietty voi sille mitään, että on aina kipee. Itse kyllä kävisin päivittäin lääkärissä, jos en pystyis lapsia hoitaa, kunnes asia selviää. Tuo on ehtinyt kerran viime vuonna.

Sorry, näköjään oon heränny väärällä koivella. Kohta meen lasten kanssa kampaajalle.
 
Pikkukakkosen jälkeen nukkumaan. Se on iskostunut takaraivoon hyvin tiukasti kun itse siihen aikaan aloin valmistautua yöpuulle, saman tulee tekemään myös Eeva. Pikkukakkoset tulee sitten vaan dvd:ltä ellei saada Suomen kanavia näkymään. Mutta siinä 7 pintaan Nukkumatin matkaan kyllä. Vielä se ei kyllä toimi läheskään niin, viime yönä käytiin unille yhdeltä. Mutta eipä tuon ikäiselle oikein voi kertoa, että milloin pitäis nukkumassa olla ja pysyä. :) Italiassa yleisesti on vähän sellainen tapa, että lapset hilluu hereillä myöhään iltaan kun illallistakin syödään niin myöhään. Ei ole mitenkään epätavallista, että lapset on ravintolassa vielä 10 aikaan ja sitten kaunpungilla kävelyllä. Ei meillä vaan sitten..
Hyvä pointti kyllä toi, ettei aina voi valita. Ostoksilla käymisen ymmärrän siinä tapauksessa, mutta en ravintolassa ja kaupungilla hillumista yömyöhään lasten kanssa. Luin eilen tutkimuksen jonka mukaan 3/4 monikulttuurisista pareista eroaa. Sen mukaan olis hyvinkin suuri mahdollisuus siihen, että jossain vaiheessa en voi valita..

Viime yönä huikeat 8 tuntia unta ja herättiin vaan 5 kertaa. |O En osaa nukkua päiväunia, musta tuntuu että on niin paljon muutakin tekemistä kun Eeva nukahtaa. Ihan oikeastihan ei edes ole. Paitsi täällä roikkuminen. :D Pitäis alkaa kyllä pakkailemaan tavaraa ja sen sellaista, mutta ei saa aikaiseks.

Miten mahtaa onnistua vauvanruoka munakoisosta, tietääkö kukaan? Niitä kasvais ihan takapihalla, varmasti luomua. Muuten en sitten oikein tiedä miten toimisin esim. italialaisten marjojen kanssa. Kun Suomessa käsketään keittää ulkomaiset marjat, mutta ne mitään ainakaan Italiassa keittele, sellaisenaan vaan. Mieli tekis toimia suomalaisten ohjeiden ja neuvojen mukaan, mutta menee pian liian hyysäämiseks ja sen kerran kun Eeva sitten syö keittämätöntä marjaa jossain niin heti tulee ongelmia. Pakkohan sen on jotenkin paikalliseen bakteerikantaan tottua. Miten teette, London calling ja katrinainen? Maassa maan tavalla, vauvojenkin kanssa?
 
Kahden poijjan äippä, Mulla ei ole ylipainoa. Kunto vaan pitäis saada kohoamaan. Se on nollassa :| Painon kanssa ei ole ikinä ollut ongelmia. Paremminkin aina oon ollut alipainoine n.

Miten herkästi viette räkäsen vauvan lääkäriin?, meillä nyt viides päivä ihan räkäsenä. Nukkuu ja on ihan pirtee, mutta mietin vaan että pitäskö kuitenkin käyttää lääkärissä?!

Carmen, ite en ole koskaan mennyt pikku kakkosen jälkeen nukkumaan. Varmaan joku yheksän oli sellanen normi. Oma esikoinen kävi usein pienempänä kasilta tai puol kasilta. Sen rytmi vaan meni niin. Sit se heräsi kuudelta tai jo puol kuudelta |O Muistan kun oottelin aina et alkais jo aamu tv. Nykyään viisi vuotiaana ollaan ysiltä sängyssä. Joskus vkonloppusin valvoo pisempäänkin. Typy alkaa nykyään 21-22 yöunille. No, vauvojen rytmiin on vaikee vaikuttaakaan ja tuo on ihan ok...herää sit 6-7 syömään.
 
Summer: Mullakin tää paino pääs nyt raskausaikana vähän nousemaan jus herkuttelujen takia, ja sit mulla oli vähän hankala tää toinen odotus..20+ viikoilla alko jo supistelemaan yms..mut oli mulla lapsena ylipainoa mikä sit hävisi ja nyt taas mut sisukkaasti aloitin 1.9 painon pudotuksen ja nyt saldo - 2,5 kiloa jospa se tästä..Mutta ois kiva jos jollain ois kanssa ylipainoa reilusti niin vaihtaa ajatuksia miten kilot onnistus karistamaan?voitas tsempata toisiamme =)
 
Huomenta,

täällä on takana aikamoinen yö -esikoisella masu kipee ja vuoroin nukuin hänen vieres ja vuoroin vauvan vieres. osaa se pikkunenkin tarkka -pää kuului kun äiti oli liuennut toiseen huoneeseen. No onneks yö muuten meni hyvin kun uni sit tuli kaikille.

Nukkumaanmenosta Musta on ihan ok et ollaan reissussa myöhään -ei nyt kaupassa välttämättä mut kuitenkin. Mut toi on niin jännä juttu, miks pitäs mennä nukkuu niin aikasin. Oltiin laivalla ja esikoinen tykkäs tanssii isovanhempien kanssa ja oltiin kaikki tanssiravintolas- E katseli rintarepus ihmeissään valoja. Mut kun kello oli yli 23:00 oli pakko viedä lapset pois, koska musta tuntu et ihmiset alkaa tuijottaa kun lapsia noin rääkkään. Vaikka kaikilla oli oikein mukavaa ja se on ihan turha pyörii siel hytin sängys kun uni ei tuu. Toki laival oli rauhallista eläkeläisii ja lapsiperheitä. Veli tokas siihen et se suomes on niin outoo et lapset nukutetaan-muualla ne nukahtaa sit jonnekin jos on nukkuakseen. Toki on se musta vähän outoo kyllä, mut usein meillä kesällä ainakin esikoinen nukahti mökin sohvalle, autoon jne. Vauva nyt on sellanen yökukkuja et mennään yhdes nukkuu siinä 23:00. Meillä meni esikoinen 4v. nukkumaan kesällä 22.00 ja nyt ollaan päästy sinne 21.00. Nukkua lasten pitää saada tarpeeksi ja se onkin ihan eri jos mentäis hoitoon 7.00 nyt voidaan aamul nukkuu pitkään. 12h molemmat nukkuu ns. yö unia.

sormet meillä syödään nyrkkiä ja sormia. Kyllä se sit jää jossain vaihees kun pystyy pitää leluu kädessä. :)

Nyt keittää aamupuuroo. Sataa,sataa ropisee... täällä ainakin ihan kaatamalla. :wave:
 
huomenta!

sateinen päivä taas, onkohan koko syksy tällaista, voi plääh!

sormet eksyy täälläkin suuhun mutta pyrin kans vältteleen tutin käyttöä päivisin, oon antanut käsiin leluja, rättejä yms. mut nuo ei oikein vielä tahdo pysyä käsissä ja sit palaa käpy pieneltä, on siis huomattavasti lisääntynyt tuo sormien jyystäminen.

 
Mä olin aikoinani aamulla hoidossa ennen seitsemää, siksi piti pehkuihinkin kömpiä ajoissa että ehti nukkumaan. Viikonloppuna jos meni myöhään nukkumiset, meni koko rytmi pipariksi ja alkuviikon aamut yhtä huutoa. Sama Eevan kanssa jos joskus hoitoon joutuu menemään, aikainen lähtö. Tosin voi olla niin hyvä tuuri, että tehdään miehen kanssa molemmat töitä kotona eikä tarvii lasta laittaa muualle hoitoon. Paitsi jossain vaiheessa sitten johonkin päiväkerhoon muita lapsia näkemään.

Tutti on meillä käytössä nukahtaessa, muuten siellä suussa on sormet tai ihan mikä vaan minkä saa suuhunsa asti tungettua. Joskus koko nyrkki ja muutama sormi toisestakin kädestä. :)


Ja voi miksi toi lapsi ei voi nukkua näin rauhallisesti ja pitkään öisin? Aamulla kyllä kun on saanut mut jo hereille..
 
Tervehdys taas täältäkin pitkästä aikaa tai ainakin muutamaan päivään.

Kaikki teidän jutut olen lukenut, mutta en edes yritä muistaa mitä kaikkea olis ollut kommentoitavana joten hyppään tämän päiväisiin suoraan.

Kahden poijjan äippä: Minä olen oikeasti yli painoinen. Paino indeksin mukaan reilut 20kg olis ylimääräistä enään jäljellä. Tosin saldo toukokuun lopulta tähän päivään on -10kg.

Meillä meni pitkästä aikaa viime yö ihan ketuille, kun K heräs kolme kertaa tavanomaisen 1 sijaan. Mahtaakohan hampaita jo tehdä, kun kokoajan kuolaa ja ala ikenessä näkyy muutama valkoinen piste.

Jossu & K 3½kk
 
REPA; kiva kun alkaa hellittään.
MARMOTTA; Iiik teidän piinaa - huh. Marjoista - varmaan toi maassa maan tavalla on loistojuttu.
CARMEN; Tietty jos lapsi kiukuttelee väsyneenä ostoskeskuksessa niin ei oo kiva. Mä olen kyllä liikkunut lasteni kanssa kaupungilla stadissa asuessani ihan iltasella ja ollut ravintolassa syömässä 22 aikaan eurooppalaiseen tapaan. Minusta oli ikävää kun mentiin ravinteliin niin alkuun porukka hieman katsoi kieroon, mutta ähäkutti saivat nokillensa... lapseni söivät etanoita ja jädee ja käyttäytyivät erittäin siivosti. Sitten tilattiin kovanen takapihalle ja kotiin. Vieläkin lapseni muistelevat kuinka kiva reissu se oli ja siitä on aikaa muutama vuosi. Olin silloin yh. Että toisaalta kaikkihan riippuu miten lapsen kasvattaa ja opettaa. Mutta meillä kyllään mennään nukkumaan kun sanotaan (nyt 9,11,12 v.) ja klo 21 ovat unilla.
YLIPAINO/MAKEAN HIMO; Mulla jeesaa hirvee limun litkiminen (light) mutta siinä on sitten lisäaineita niin että piisaa. Kärsivällisyyttä pudotuksen kanssa, rasva palaa hitaasti ja nesteet kehossa tulee ja menee siksi paino voi "pudota" nopeesti ja tulla takas. Mä syön reductilia, sain neuvola lekurilta, se auttaa kylläisyyden ja makean himoon. Se on kuitenkin vain tukimuoto laihdutukseen, mutta erittäin toimiva. Suosittelen. Ainoa miinus on hinta.
 
nukkumaanmenosta: on niin perhekohtaista, se mikä sopii toisille ei sovi itelle. meillä esikoinen vauvana nukahti ilman nukutuksia aina klo19 vaik miten olis yrittänyt pitää hereillä ja sit heräili 5-7 aikaan aamusta ja nyt 3 vuotiaana on unessa ennen klo21 koska herää kuitenkin aikaisin aamulla hoitoon, vkonloppuisin menee samoihin aikoihin nukkumaan mut saa aamusta nukkuu niin pitkään kuin haluaa, no heräilee silloinkin kyllä 6:30-8 välissä. aurora laitetaan unille klo20 aikaan, on siihen aikaan jo valmis unille.
 
kahden pojjan äippä mä ilmottaudun kaveriks :) mulla on sitä painoo kertynyt :| oliko se 17kg kun pitäs saada pois niin olisin normaalinpainonen sen painoindeksin mukaan. Mulla noita raskauskiloja sellaset 7kg noista-muut lähti synnärille ja loput 10kg pitäs muuten saada pois.

Mut nyt pitää mennä, rupatellaan vaan näistä painoasioista. Uskon et liikunta on avain onneen :D ilman sitä ei nää kilot lähde. :wave:
 
Nukkumaan menosta Meillä noi isommat siis 6v ja 4v pyritään saamaan sänkyyn klo 20. Tosin meillä onkin aamuherätys, kun esikko lähtee eskariin. Pikkumies on itse rukannut nukkumaan meno aikaansa myös tuohon samaan suuntaan. Noin kk sitten meni yöunille klo 21-22, nyt muutaman viikon klo 20-21 ja muutamana iltana päässyt vähän vahingossa nukahtaan jo ennen klo 20. Tämä on meille sopivaa jotta saavat tarpeeksi unta ja jää meille aikuisi pikku hetki aikaa ihan kahdestaan.
 
huomenta :) Nyt meni taas yö vähä paremmin pari kertaa herättiin syömään, ja onneksi tämäkin äiti tajusi mennä jo kl.22 nukkumaan! :)
Nyt tyttö on jo ensimmäisillä päikkäreillä..

tuosta nukkumaan menosta juttelitte, itse olen sitä mieltä että viimeistään siinä yhdeksän aikaa ollaan sängyssä ( siis sitten kun tyttö kasvaa eihän sitä vauvana vielä voi niin määräillä.. ) mieluiten jo aikasemmin, pikku kakkosen jälkeen olisi mielestäni hyvä aika aloittaa ilta puuhat, ilta pala + peseytyminen jne. Tiedän pariskunnan jotka laittavat AINA lapsensa tasan 19:30 sänkyyn oli väsy tai ei! Mielestäni sekin on väärin, pitää lasta sängyssä väkisin jos toinen on ihan pirteä.. jokaisella perheellähän on tietysti omat tapansa :) mutta tuosta ostarilla pyörmisistä olen sen verta samaa mieltä kuin carmen . Ymmärrän myös sen että jos oikeasti on pakko ottaa se laps sillon mukaan niin onhan se ok.. ( Kylläpä sain tuostakin aiheesta paljon tekstiä :ashamed: :D )

Täällä näyttäis että aurinko alkais tulemaan pilvien takaa ja merikin näyttää aivan tyyneltä ( meidän takapihalta on vajaa 20m mereen :D ) jospa sitä tytön toisilla päikkäreillä vähän lähtisi kauppoja kiertelemään, uudet housut huvittaisi ostaa mutta koitan vielä pitää mieleni, koska kaikki vanhat farkut menevät kyllä jalkaan, osassa vaan ei nappi vielä ihan ylety.. :D

mutta taidanpa mennä lukemaan uutta kaksplussaa, taisi tulla uusin numero ilmais näytteenä :)

Niin ja sitä vielä että jos joku tosiaan keksii hyvän niksin päästä irti makean himosta, niitä vinkkejä tänne kans :wave:
 
Pakko myöntää, että makean himoa löytyy. On oikeastaa löytynyt aina ajoittain ja siksi olenkin pitkään ollut ylipainoinen, kun liikunta on ollut viel minimissä. Nyt olen osittain siirtynyt paheesta toiseen eli tupakkaa on tullut polteltua. Varsinkin silloin, kun mies on iltavuorossa ravaan huushollia ympäri etsien kokoajan jotain suuhun laitettavaa. Tämä tosin on mielestäni osittain jäänne/opittu tapa "edellisestä" elämästä, joka päättyi minusta turhan tramaattisesti (tämä mun tuntemus, ex varmasti toista mieltä ), kun yritin väistämättömän kieltää ja hukutin suruania lasten mentyä nukkumaan karkki- ja sipsipusseihin ym. "kiellettyyn" syömiseen. Niin nyt ne kaikki syödyt herkut löytyvät tosta navan seudulta.
 
jossu: mullekin on tärkeetä saada illasta hetki omaakin aikaa ennen nukkumista, toki oon venyttänyt omaa unillemenoa klo23 asti.

painosta: no mä oon kyllä ihan normipainossa nyt mut silti noin 8kg lihavampi kuin ennen raskautta ja se harmittaa kovasti. tahtoo saada nää kilot pois tai ainakin osan siitä. jos ei olis näin paljon sadepäiviä niin pääsis joka päivä vaunulenkille, se on kyllä tehokasta, sillä viime raskauden jälkeen sain 18kg pois pelkästään vaunuttelemalla, toki siihen meni aikaa liki vuosi mut pääasia et pääs kiloist eroon..
 
Edelleen kiloista: Mullahan on onneksi hiukan poikkeuksellinen tilanne noiden kilojeni kanssa, koska mulla paino ei noussut raskauden aikana ekan ja vikan neuvolassa käyntikerran välilä kuin vajaan 1kg:n eli siksi saan olla itsestäni ylpeä, kun puntari näyttää tällä hetkellä 10kg vähemmän kuin vuosi sitten :wave:
 
Carmen: Meillä kanssa esikko menee sänkyyn klo 20 vaikkapa kotona ollaankin, en hänen kanssaa kyllä siihen aikaan lähtiskään osterille meinaa toi herra väsyneenä ei oo parasta shoppilu seuraa =) Mut en tosiaankaan puutu toisten tekemisiin jokainen tavallaan on mun mottoni lasten hoidossa ja kasvatuksessa =)

Hohoijjaa mikä viikko takana isännän kanssa sukset ristissä usemman kerran (onneksi vähitellen soviteltu ollaan) ja pikkumies on huonosti nukkunut ja äidilläkin jotenkin huono fiilis ollut. tin kyllä neuvolassa puheeksi et pelkään kauheesti sitä kätkytkuolemaa mut eipä sieltä kauheesti tukea tullut...mut nyt onneksi jo vähän parempi mieli. Allergia testeihin mekin pääsemme vihdoinkin nyt vaan aikaa odotellaan..

Mullakin on ylipainoa semmonen 10 kiloa tällä hetkellä.
 

Yhteistyössä