TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

summer: Voi ei, onpa sulla ollu huolimaton neuvola! Mäkin sain terkkarilta/lääkäriltä ko. lapun jälkitarkastuksessa ja sanoivat et vie heti kelaan se. Toivottavasti rahat kuitenki kilahtaa tilille pian!

Marmotta: Äitiysavustustahan voi hakea 2kk ennen LA asti, miten ne sulle noin teki??? Vai oliks siinä syynä, et olit asunu just ulkomailla..? Vai vaikuttaaks tollanen. Emmä tiedä. Tylsää silti. Mähän en koko pakkausta edes ottanut ja oon tosi tyytyväinen valintaani. Mut tylsää, jos olisit sen kuitenkin halunnut.

Heinuli: Mun sektiohaava ei juurikaan arista enää. Sellanen hassuntuntuinen se kyllä on. Ehkä siis vähän tunnoton tms. Mut se ei mua haittaa :)

Musta oli aivan ihana aamu/aamupäivä tänään! Kirpakka ilma ja aurinko paistoi. Tällasta lisää :D

Meil on nyt viikon verran herätty klo 2-3 syömään. Ja herätty aamulla klo 7 maissa. Omituinen viikko! En tiedä johtuuko nuhasta vai onko tankkausta. Toivottavasti menee pian ohi.... |O
 
Heips! Kerrankin ehdin tänne, kun olisi pitänyt laittaa päivähoitohakemus netin kautta niin jipii, palvelu suljettu 1.-2.9. Meillä meni viikonloppu tuon 17v koripalloturnaukseen kuskaamisessa ja eilen pakotin itteni lenkille, vaikkei jalat tunnu kestävän sitä. Mulla on tullut liitoskivut takas sekä toinen koipi on nivusesta niin kireenä, ettei taivu mihinkään suuntaan. Koko selkä on tosta Annan ja isoveljen kanniskelusta/nostelusta niin kipee, että pahaa tekee.
Taitaa vaan olla vali-vali muutenkin päällä, kun ei tota unta juurikaan saa. Ukkeli totesi vaan, että nukkuisit päivällä, kun kakarat nukkuu (jaa että nukkuu). Noh, tasan ei käy onnen lahjat, miehet totesi juoksufoorumilla, että kuka tahansa pystyy vetää neljä lenkkiä viikossa, jos haluaa. Itse vaan vedin niin herneen nenään,etten voi enää lukea kirjoituksia sielläkään. Onneksi 3v on taas ollut vähän helpompi tänään, johtuisko siitä, että jaksoin raahautua aamulla leikkipuistoon ulkoilemaan ja sen jälkeen käytiin avoimess pelailemassa. Meillä kanssa puklaillaan urakalla, mutta ei vielä liikuta juuri mihinkään.

kriisi ja Anna kohta 3kk
 
Voi hyvän tähden... onneksi muistutitte täällä tuosta jälkitarkastuslapusta... arvatkaapas vaan, olinko autuaasti unohtanut sitä mihinkään Kelaan toimittaa...... :headwall:

Olin silloin ilmeisesti niin järkyttynyt saamastani minipillerireseptistä, kun kierukkaa sinne lähdin hakemaan, että unohtui aivan koko juttu ! (kun tosiaan eivät suostuneet kierukkaa laittamaan kun altistaa niin paljon kohdunulkoisille raskauksille ja meillä toiveissa vielä lisää lapsia saada tulevaisuudessa).

KÄÄNTYMINEN: Luukas nyt sen 3kk ja hienosti pyörii kyljelleen ja lattialla möyrii ympyrää, mutta ihan vielä ei omin avuin masulleen pääse. Kun avitetaan niin mielellään siinä kyllä on. -mikä on jännä muutos.. kk sitten kiljui kuin syötävä jos mahalleen hänet laittoi. Päätä kannattelee tosi hienosti nyt mahallaan ollessaan. Oikein tykkää tarkkailla maailmaa siltä kantilta nyt.

VAATEKOKO: Meillä on jo 68 käytössä.. jopa 74 housujakin. Tykkään, että vaatteet eivät ole aivan tiukat ja ilmeisest tuo kestovaippapylly vie enempi tilaakin..

VIIHTEELLÄ: Heh.. minä nuorempana ilmeisesti sohlasin niin aktiivisesti menemään, että nyt ei ole kahteen vuoteen tullut käytyä kertaakaan baarissa. Ei vain ole tehnyt mieli.
:D Parasta viihdettä on käydä miehen kanssa saunassa kun Luukas nukkuu itkuhälyyttimen kanssa tai kun köllötellään koko porukka meidän sängyssä ja katsotaan Serranon perhettä .. :D

KIINTEÄT: Täällä mennä posotetaan vielä mammanmaidolla, saa nähdä mitä keskiviikkona ovat käyrät mieltä.

NUKKUMINEN: Poika nukkuu 45 minuutin torkkuja päivällä parin tunnin välein ja yöpuulle käydään n. 21. Seuraavan kerran syödään n . 01 yöllä ja sitten 04 ja sen jälkeen jäädään tissi suussa roikkuen nukkumaan 8-10 saakka. Kun saisi tuon tissi suussa roikkumisen jotenkin hiukka EDES vähenemään .
 
Siinähän se sitten menikin päivä ajellessa ees takas. Tein niinkun weiss sinäkin, että hain neuvolasta sen lapun ja kävin viemässä kelaan. Pari päivää kestää onneks vaan. Mutta kyllä silti ottaa päähän. Oma neuvolan terveydenhoitaja on maanantait pois ja sain sen onneks yheltä toiselta. Se ihmettelikin että miten on unohtunu lääkäriltä ja terveydenhoitajalta kummaltakin. Sano se että ne yleensä antaa sen heti ja sanovat vielä että vie kelaan; niinkun teillä monella olikin. No, ärsyttävä maanantai kuitenkin.

Ihme punasia näppyjä typyllä poskissa ja leuassa...mitähän olis?! Oisko jostain ruuasta tms. Imetä en enää, että mun syömisistä ei ole ainakaan.
 
Kurpitsa, en tiiä...ihan normaali kyllä on muuten. Tuleekos vauvarokossa vaan kasvoihin näppyjä? Esikoisella oli vauvana se, mutta en enää muista.

muoks. lueskelinkin just vauvarokosta ja kuume siinä taitaa tulla ja näppyjä muuallekin.
Voipi olla että tuli jostain ruuasta, kun maisteltu ollaan jo moniakin makuja..täytyy seurata.
 
Katoitteko muuten sairaalan sykkeen? mää uitkin kun se vauva synty ihan täysillä..Mullle tulo sellanen outo fiilis et tahtos itekkin synnyttää normaalisti mut mun kohdallahan se ei ole mahdollista..korkeintaan keskonen mahtus..tuli sellanen haikee huono äiti fiilis..vaik eihän se synnytystapa mitään merkkaa mut silti.
 
Poika04ja08, kyyneleet tuli kans silmiin. Mulla tuli niin omien lasten syntymät mieleen vaikka sectiolla ovatkin syntyneet. Hienoltahan ne on nekin tuntuneet :heart: En kanssa vois synnyttää normaalisti ja on mulle ihan ok.
 
naukuri, niinhän sitä vois kai hakea.. ja hain mutta päätöksessä luki että en sitä saa koska niillä ei ole painavaa syytä sitä antaa. En edes virallisesti asunut ulkomailla, seilasin kahden maan väliä ja osoite mulla oli ainoastaan Suomessa. Raskaus vaan todettiin ulkomailla. En sitten jaksanut alkaa asiasta tappelemaan, jätin ihan suosiolla väliin koko paperisodan.

Onpa kevyt olo, maksoin just kaikki laskut. Tarvii vähään aikaan miettiäkään mitä ostelis. :)
 
Marmotta: Olipa sangen tylyä kohtelua :( Meillä on Kelan toimisto toiminut ihan huippuhyvin ja nopeasti, joten en voi valittaa. Meillä sai itseasiassa hakea tuota avustusta vasta noin viikon 22 tienoilla, kun se 154 päivää tuli täyteen. Mur, harmittaa ihan sun puolesta!!
 
Ai niin, luumusoseesta piti kysymäni. Te jotka olette antaneet, niin onko pehmittäny vauvan mahaa? Meillä tuo pojan kakkaamisväli on pidentynyt nyt 3-4 päivään ja kyllä sen sit loppuvaiheessa huomaa, et masussa ei ole hyvä olla. Vai mikä muu voi auttaa? Levolaciako joku oli antanu? Meillä kiinteitä alotellaan ens viikolla, joten mietin vaan et pitääkö sitä luumua ostaa heti alkuunsa varmuuden vuoks vai auttaako apteekin tuotteet paremmin?
 
sairaalan syke juu kattoin ja jotenkin haikeudella kattoin sen synnytyksen! Tahtoo kans :D :D odotan sitä jaksoa missä on se keskos vauva mikä on mainoksissa näkynyt.

Me oltiin tänään ensimmäistä kertaa vauva jumpassa ja tuntui että J tykkäsi, mutta yhtä kovaa tykkäsi äitikin ;) Odotan jo ensi viikkoa! :D

Tälläinen pika visiitti, kun värjäilen omia hiuksia samalla :p
 
Iltaa...

Meillä kävi ambulanssimiehet tossa puolisentuntia sitten :ashamed: Poika makas iltapesujen jälkeen hoitopöydällä ja yhtäkkiä alko vetämään happea sisään siis yritti vetää mutta kuulu vaan sellanen ininä ja meni punaseksi...minä tietty nostin pojan äkkiä niin että pää alaspäin ja vatsalleen,minkä jälkeen rupes yskimään ja itkemään mielettömästi,sit köhi ja yski,tuntui ettei happi kulje kunnolla...mies soitti 112 ja laittovat auton,mutta siinä kohtaa poika jo itki ihan normaalisti. Mitään vikaa ei tuntunut olevan. Joskus aiemminkin käynyt niin että hetken on hengitys katkonnut mut samantien on kuitenkin taas kulkenut,mutta nyt tuntu että se ei mee ohi....Lanssimiehen mielestä ihan normia pikkuvauvan juttuja,mut käski huomenna soittaa neuvolaan ja vahtia tämän yötä hengitystä.
Arvatkaapa kuka nukkuu tänäyönä :ashamed: Vieläkin syke hakkaa sataa....

Istuttamisesta sen verran että meillä poika pynkää istumaan ihan itekseen,vai joko oon mainostanut...siis sitterissäkin vetää itteään ylös,saati sylissä. Mutta en nyt tuntitolkulla sitä istuvassa asennossa pidä...

Nyt ei pysty muuta kirjottaan,meen tsekkaa pojan...öit!

Repa ja kasper 3kk+viikko
 
Repa: Hui! Olipa kokemus :eek: Onneks ei kuitenkaan tarvinut lähteä sairaalaan. Toivottavasti meni nyt tuolla ohi ja saatte rauhallisen yön. :hug:

Meillä kans poika kovasti pönkää istuma-asentoon, kun on sylissä selkä mun mahaa vasten. Vähän annan kokeilla, mutta nopsaan kyllä otan takaisin päin. En halua vielä istuttaa poikaa. Ainoa on tosiaan sylissä niin, et pojan selkä on mun mahaa vasten. Siinä on mukava lötkötellä :)

Käännytä
ei vielä. Eikä kai oo mikään kiirekkään? Vasemmalle puolelle kyllä selällä ollessaan kovasti heiluu ja just viikonloppuna katseltiin, että kohta saattaa alkaa vatsalle kääntyminen kiinnostamaan :D Päätä poika kyllä nyt kannattelee ihan koko ajan eikä välillä meinaa päikkäreistäkään tulla mitään, kun laitan pojan vatsalleen sänkyyn ja siellä sitten kuikuilee pää pystyssä... Huaah :)

Lelut pysyy kyllä ihan hyvin käsissä esim. helistimet. Tänään poika paukutti sellasta brion puuhäkkyrää, jossa on kulkunen sisällä ja hauskaa oli :) Mut sormet ne on kivoimmat; suuhun tungetaan ja välillä käy sitte yskittämään, kun menee liian syvälle...

naukuri ja E 3kk 3vk
 
Mies "nukuttaa" Jessiä makkarissa. Soittorasia soi, tyttö makoilee pinniksessä...jokeltaminen kuuluu ja välillä jopa kiljahtelee iloisesti...saas nähdä mitä tuostakin tulee :D. Luulempa, että tyttö ei sänkyynsä nukahda, kun ei ole sitä vielä koskaan tehnyt. Illat on meillä kyllä meilkoista unitaistelua. Päivällä saan tytön nukkumaan, mutta illalla on kauheeta vääntöä. Toivottavasti ajan kanssa edes helpottaa.

Sairaalan syke Voi kökkö! Unohdin koko ohjelman, ens kerralla pitää yrittää kyllä muistaa katsoa tai tallentaa, että voi kattoa myöhemmin.

Yökyläilystä Meidän tyttö ei ole ollut vielä yökylässä, enkä tiedä koska voidaan viedäkään. Ei meinata saada itsekään tyttöä unille, niin varmasti olisi mummolassa ihan hirveä show illalla. Tissit on muutenkin yleensä paras nukutuskeino tytölle, harvemmin rauhoittuu muuten.

Soseista Miten teidän vauvoille on maistunut peruna- ja porkkanasose? Meillä ollaan maisteltu vasta kolme päivää maissivelliä, mutta se ei kyllä ole neidin herkkua. Tänään irvisteli ja sylki kaiken ulos. En taida huomenna enää edes tarjota, koska ei selvästikään maistu hyvälle. Ajattelin tarjota seuraavaksi perunaa. Jos sitten sen jälkeen voisi ajatella peruna-porkkanavellin maistamista. Meillä neuvolaterkkari sanoi, että tytölle voisi auttaa velli nukahtamiseen, jos saisi nopeammin sillä vatsansa illalla täyteen...tiedä sitten auttaisiko?!

Kääntymisestä Meillä tosiaan tyttö kääntyi ekan kerran lauantaina selältä vatsalleen. Tänään on lattialla ollessaan kääntyillyt sata kertaa. Ei meinaa enää millään pysyä selällään :D. Sitten hermoilee, kun ei enää jaksa kannatella päätänsä, mutta pakko silti kääntyä. Kääntyi myös kerran itse masulta selälleen...taisi olla vahinko kyllä.

Rinnat Kovin on riisipussimaiset :D, löysät löllykät. Ei kivat!

Vaatekoko 68 menee tällä hetkellä.

Valvomisesta Montako tuntia teidän vauvat jaksaa valvoa putkeen? Jessi jaksaa päivällä valvoa n.1,5-2h hyväntuulisena, sitten alkaa kitinä. Yleensä laitan nukkumaan ennen kitinän alkamista. Illalla tuntuu, että tyttö voi valvoa vaikka kuinka kauan. Tänään herännyt viimeisiltä päikkäreiltä klo17.15, klo 19.30 nukahti rinnalle n. 5-10 minuutiksi ja nyt valvoo. Nukkumaan on yritetty laittaa jo pariinkin kertaan, toisella kerralla painiskeltiin makkarissa tunnin verran. Älytön kiukkuraivari tuli neidille, taistelee ihan täysillä vastaan. Musta tuntuu, että tuo neiti vie meitä tänä iltana ihan 6-0.

Jaahans, isukilla meni nukuttamisessa hermot... tyttö ei nukahtanut. Nyt hymyilee tuossa aurinkoisesti äipälle :heart: . Eiköhän kymmeneen mennessä nukahda, on ollut jo monta tuntia putkeen herellä.
 
Repa :hug: Hui sentään! En yhtään ihmettele, että säikähditte. Hyvä, että ambulanssimiehet kävi tarkistamassa tilanteen. Kyllä varmasti sydän jyskyttää ylikierroksilla, mutta onneksi tilanne meni ohi. :hug:


Jälkitarkastuslappu Onneksi tuli täällä puheeksi! Nyt iski paniikki, en saanut minäkään lääkäriltä mitään kuponkia... :eek: :eek: !!! Tarvii huomenna soitella neuvolaan.
 
Mukavaa syyskuuta kaikille. uskomatonta miten aika kuluu. :)

viihteellä en ole ollut eikä kyllä tee mielikään. Mut tultiin just laivalta ja lähdettiin sit miehen kans ottaa yhdet sinne ravintolaan ja arvatkaas ehdinkö juoda puolikastakaan -kun mummo jo soitteli et neiti huutaa pää punaisena tisiiiiiiiiiiiiiii ja äiti kipitti antamaan lisä hörpyt. Kyllä se viihteelle lähtö on aikast vaikeeta jos vauveli täysimetyksel -ei voi toki ottaakaan paljon ja se äidin kaipuu voi iskee helposti eteenkin yöllä.

carmen kiloklubi mun saldo olis se -2,6kg

mut nyt neiti kutsuu -taidan viedä pikkusen viel suihkuun kun tultiin reissust ja sit nukkumaan. Öitä
:wave:
 
Repa :hug: Varmasti oli hurja säikähdys. Toivottavasti sait yöllä nukuttua edes vähän.

Marimint, hyvä jos on jollekin hyötyä että kirjotin tänne siitä lapusta. Ajattelin että laitan heti tänne ettei muille käy samanlailla. En ole sitten ainut ollut joka ei ole lappua saanut...weiss ja sä kans.
Meidän neitille on maistunut peruna-porkkanasose hyvin ja onkin oikein herkkua. Samoin kasvissose missä on perunaa, porkkanaa ja maissia. Vellejä en anna ollenkaan, kun yöt vetelee heräämättä ilmankin velliä.

Eilen ne posket oli ihan punaset ja sitten iltaa myöten hävis näpyt...en tiiä mitä oli. Pitää koittaa joku päivä oisko tullu yhdestä soseesta.

Maha on aika kovalla meidän tytölläkin. Nyt kun syö soseita 2 kertaa päivässä ja nyt vaihettiin tuo nan2 käyttöön. Jostain luin että sekin on joillakin kovettanut masua. Tiiä sit..

 
Repa: :hug: Kauhea säikähdys varmasti kun oma rakas pikkunen on kyseessä..Toivottovasti on vaannäitä vauvojen juttuja.

meidän poika on punainene kun paloauto mitähän se mamma on taas syönyt voi jestas..mä taidan vähitellen siirtyä pulloruokintaan...vaikka en yöllä kehtaiskaan lämmitellä pulloja laiska kun olen..mut ei tääkään oo kiva kun ei yhtään tiiä mikä on..eilenkin söin vain lihakastiketta perunat ja leipää ei mitää erikoista siis..
 
Huomenta!

Kiitos kaikille haleista :heart: Vieläkin vähän järkyttynyt olo,pelottaa jos tollasta tapahtuu toistekkin :'( Täytyy soittaa neuvolaan,ihan vaan et saa puhuu tästä jonkin ammatti-ihmisen kanssa. Jos se vaikka osais lohduttaa,et on normaalia jne...
Poika nukku kyllä hyvin,mutta mulla pyöri jos mitä päässä ja kaikkea korahdusta nyt kyttään,että kulkeeko se henki :ashamed: No eiköhän tää tästä taas lähde...

Valveillaoloajoista...Just tossa poikaa laitoin päkäreille ja ajattelin että vissiin vähän pidentynyt on...ei meinannut millään silmät pysyä kiinni,vaikka yleensä just aamusin simahtaa heti =) Ja nimenomaan iltasin kukkuu välillä kolmekin tuntia ilman mitään väsymyksenmerkkejä,tosin ei nykyään kitisekkään samalla tavalla sitä väsymystä. Haukottelemisesta ja silmien hieromisesta vasta oikeastaan huomaa että poika väsy. Ja kun alkaa vauhti hidastumaan ja tuijotellaan vaan raukeena :D
Riippuu myös aktiviteeteista,jos ollaan vaan kotosalla,niin jaksaa valvoo kauemmin,keskimäärin 2h ja sit taas jos on ollt vieraita tai käyty kyläilemässä saattaapi unijukka tulla jo 1-1.5h päästä. Mutta nyt siis tuntuis että jaksaa useammin olla sen 2h valveilla,entisen 1.5 sijaan =)

Täytyy nyt kysyy neuvolasta tota istuttamisasiaakin,periaatteessa meikäkin laittaa pojan nojaamaan itseänivasten kun sylissä istuu,mutta käytännössä keekottaa koko ajan etukenossa,en siis saa pysymään niin että nojais. Mitäs siinä sitten teet.. pakkohan lasta on joskus sylissäkin pitää :eek: Oonko nyt pilannut pojan selkärangan :| ?

Pakko vissiin vääntäytyä suihkuun etä kerkee ennen pojan heräämistä...

Repa ja Kasper 3kk + viikko
 

Yhteistyössä