TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Tervehdys!
Ja ihan alkuun täytyy todeta, että kyllä minä olen se-kai-sin :LOL: ALoitin sitten syyskuun pinon, vaikka vielä oli elokuutakin hyvän matkaa jäljellä :D Vaikka mitäs väliä sillä täällä kotona on, onko yö vai päivä, perjantai vai tiistai tai elokuu vai syyskuu B) Jotenkin kai ajattelin, että uusi kuukausi on alkanut, kun kiloklubia piti päivitellä!
MUOKS. Vaikka kyllä tekin olette iloisesti sekaisin mun kanssa, kun niin kiltisti seurasitte uuteen pinoon :D

Imetysasiaan kantaa ottaneet: kiitos :hug: En nyt tiedä mitä teen asian kanssa - en kai mitään, kun saamaton olen :whistle: - , mutta kaipa se fiksumpaa olisi olla antamatta sitä korviketta ja koittaa itse kestää. Kun kuitenkin olen päättänyt, että Nean ollessa 6kk alan lopettelemaan imetystä niin ehkä katson tilannetta silloin uudestaan. Ja saa sitten katsoa antaako pulloa lainkaan vai siirtyykö suoraan nokkikseen...

Sitten taas kysymystulvaa:

Kuinka monta kertaa täysimetyksellä olevien vauvat syövät päivässä? Meillä Nirppu syö tosiaan vain (?) 4-6h välein ja yöllä saattaa mennä 10-11 tuntiakin :eek: Mietin vaan, että riittääköhän se meillä tuleva 5-6 krt/vrk syöntikerroiksi :/

Saako vauvan kasvoja alkaa jo kastelemaan kylvyssä? Tiedän siis että saa treenaille esim. vauvauintia varten korvien kastamista yms., mutta mites noi muuten kylvyssä? Minä kun vieläkin pesen Nirpun pään ja kasvot erikseen pesulapulla altaan päällä ja kylvyssä sitten vaan vartalon. Ei kait sitä enää mitään vaaraa ole, jos silmät/suu kastuvat "likaisesta" vedestä?

Hikoaako muiden vauvat nukkuessaan sen muovitetun froteen kanssa? Nea on aamuisin aina ihan hikinen selästään, kun se muovitettu frotee ei hengitä (on siis toki lakana siinä päällä :whistle: ) ja olenkin ajatellut ottaa sen kokonaan pois ja laittaa tilalle pyyhkeen patjan suojaksi. Vahinkoja kun meillä on tapahtunut tasan kerran niin en näe suurta syytä edes käyttää koko alustaa..

Syövätkö/maistelevatko kaikkien vauvat jo kiinteitä?

maikkelis Sama homma oli meillä viime viikolla ja lisää maitoahan tuo tilasi, kun nyt syö 4-6h:n välein!

merika Täytyy myöntää, että vaihdan joskus äärimmäisessä tilanteessa Nirpun aika nopeaan toiselle tissille, että saisi oloa vähän helpotettua. Olen kuitenkin käsittänyt, että siinä olisi kaksikin ongelmaa: 1. Vauvan vatsa täyttyisi ns. etumaidosta eikä tilaa jäisi takamaidolle, jolla siis vauva kasvaa ja saa kylläisyyden tunteen. Ja 2. Mitä enemmän tuo imuri imee, sitä enemmän maitoa tulee. Mitäs olet mieltä?

No niin, nyt iltapesulle ja BB:tä odottamaan (juu, koukussa ollaan ja kovaa :ashamed: )!

Carmen ja Nirppu 3,5kk

 
Kauhee tappelu jokaisesta nukkumaan menosta. Ja niitähän riittää päivän aikana ainakin kymmenen. Hirvee huuto vaan ja tappelu unta vastaan. Ei auta heiluttelut eikä mitkään. Tunnin laitat nukkumaan ja viisi minuuttia nukkuu sitten..

Carmen, huomasin kyllä että ei ollut vielä syyskuu, mutta ajattelin sitten että oot nyt halunnu ajoissa jo tehdä uutta pinoo...ettei unohdu tms... :D Kiitos vaan uudesta pinosta.
Me ollaan aina pesty vauvan kasvotkin kylvyssä. Pesen ne vaan heti ekana.

Mies lähti saunailtaan ja minä oon ollut täällä illan lasten kanssa. On muuten mielettömän raskasta yrittää rauhotella huutavaa ja väsynyttä yli 9 kilosta vauvaa yksin...ottaa koville ja niskat onkin kyllä siinä kunnossa. On sen verran painoa tuolla emännällä jo.

Hirveetä puklaamista ollut tää päivä. Tuntuu että kaikki paikat puklussa. Välillä jo ajattelee että onko tuo ees normaalia, mutta kai se on.

Viihteellä en ole vielä ollut. Mutta nyt olis kyllä jo aika mennä. Ajattelin kun mies lähti että pakkohan se on munkin. Ei ole vielä huvittanut, mutta ens tai seuraavana vkonloppuna menen vaikka ei huvittaiskaan.
 
carmen mä en oikein noihin taka-ja etumaitoihin oo perehtynyt tai usko niihin. En usko et se rasvasempi maito mihinkään haihtuu vaan aikanaan pikkunen saa senkin. välil huomaan et annan peräkkäin samaa rintaa -meillä riittää kans yleensä yks rinta-mut annan kyl hörpyt toisest jos rinnat pinkeet. meillä neiti saa tisukkaa kun sitä haluu. sun pikkunen syö tosi oikea oppisest jos 4h väliä se on ihan ok.

kun mennään täysimetyksel ei oo viel kiire kokeilla kiinteit :) meillä vast 3kk tuli täyteen et ehkä 2-3kk mennään viel näin -katsotaan mitä neuvolantäti tuumaa.

meillä käydään suihkus ja vesi roiskuu kasvoille ja takaraivoo oon suihkuttanut ja valuuhan vettä kasvoillekin.

kiitos pinosta mä luulin et sä päivitit pinon kiloklubin takia ja tuntui oikein luontevalta jo hypätä syyskuuhun.

m ja e 3kk tuli täyteen eilen :)
 
carmen: meillä on kauhea tissuttelija toi sälli...vetää tissiä välillä tunnin välein..mut vaihtelee paljon 1-3h syömäväli. mut yleensä se kaksi tuntia ilman tissiä on jo liikaa...
sulla on hyvä väli kyllä ku ei tarvi koko aikaa olla syöttöhommis =)
kiinteillä ei oo kiire. meillä oli niin toivotonta masun toimiminen että luumulla ja ruusunmarjalla yritetty sitä pehmittää sitten. ja ihan muutamaa teelusikallista pari kertaa päiväs maistellaan. en olisi itse aloittanut vielä. mut se oli nyt pojan parhaaksi pakko.
ja ihan totuttelu annoksilla meinataankin jatkaa että rintamaito on se millä mennään kuitenkin.

mut nyt...BB!!!
 
MerikaKyllä meilläkin tyttö herää yöllä, mutta vain syömään. Vieressä syötän ja nostan sitten takaisin pinnikseen. Onnistuu yöllä helposti, illalla ei. Tänään nukuttamisessa meni n.1h. Ensin tissiteltiin ja koitin nostaa syönnin jälkeen sänkyyn. Tyttö viihtyi sängyssä soittorasiaa kuunnellen n.10min, jonka jälkeen hermostui. Takaisin syliin, tissiä, taas pinnikseen. Näitä pinnikseen siirtoyrityksiä oli aika monta ja lopulta tuli isukki apuun. Tyttö nuokkui isin sylissä. Isukki sai tytön puoliunisena sänkyyn ja muutamassa minuutissa nukahti kunnolla. Huoh! Kait nämä nukutustaistelut tästä helpottuu ilta illalta...periksi ei anneta :D.

Mietin myös sitä, että meidän tyttö ei osaa nukahtaa päiväunille nykyään muuten kuin vaunuihin :| . Tällä viikolla tyttö ei ole nukahtanu kertaakaan tissillekään päiväuniaikana, johon ennen nukahti myös päivällä. Kotona vaunu-unet onnistuu, mutta kylässä se ei aina toimi. Täytyy varmaan aloittaa myös päikkäreiden kohdalla nukahtamisharjoitukset sänkyyn.
Mitenkähän olenkin onnistunut tekemään näistä vauvan unijutuista näin vaikeita :eek: . Musta tuntuu, että olen vain alusta asti tarjonnut joka ikiseen kitinään tissiä, tutti olisi pitänyt vissiinkin ottaa ahkerammin avuksi rauhoittumiseen. Noh, eiköhän tämä tästä.

Kääntyminen Meidän neiti oppi tänään kääntymään selältä vatsalle :) . Teki sen monta kertaa peräkkäin hienosti =) .

Carmen Meillä maistettiin tänään ekaa kertaa maissivelliä. Tähän asti on menty pelkällä maidolla. Tyttö ei näyttänyt vellistä juuri tykkäävän. Neuvolasta sanottiin, että n. 50ml voi antaa ensimmäisellä kerralla, koska vellistä suurin osa on korviketta. Sain syötettyä sitä ehkä ruokalusikallisen. Huomenna kokeillaan taas. Tyttö saattoi kyllä protestoida sitäkin, että aamupäivällä tyrkytetään pulloa. Tähän asti pulloa on tarjottu ainoastaan iltaisin, jos lisämaitoa on tarvittu. Meidän tyttö syö n.8-10 krt/vrk. Riippuu vähän siitä, täytyykö illalla tarjota lisämaitoa ja tyhjentääkö joka kerta olemmat rinnat. Uskon, että teidän vauvan syöntikerrat riittää hienosti, jos tyttö nukkuu, on tyytyväinen ja kasvaa hyvin...älä murehdi :hug: . Ei meillä tyttö ainakaan huoli rintaa, jos ei ole nälkä (paitsi yöunille nukahtaessa huolii kyllä pikkuisen liiankin tiukasti :D ) En ole huomannut ainakaan, että tyttö hikoilisi muovitetun froteen päällä.

Meidän neiti sai kamalan itkukohtausen, kun oltiin tänään tytön paapan luona :( . Käytiin siellä mieheni kanssa pitkästä aikaa yhdessä saunassa, tytön jäädessä tätini ja kummitätinsä kanssa hyväntuulisena lattialeikkeihin. Huuto oli aikamoista, kun tulin saunasta. Ei oltu onneksi saunassa kauaa. En tiedä säikähtikö tyttö, kun ei nähnyt meistä vanhemmista kumpaakaan. Raasu ei meinannut rauhoittua syliinkään millään...kyllä äidin sydäntä raastoi :'( .

Jos kattelis hetken tuota bb:tä ja sitten nukkumaan, Hyvää yötä :wave: !
 
Täällä ollaan oltu mummulassa viikonloppua viettämässä pojan ja kissan kanssa. Mies on humputtelemassa ;) Mun vuoro sit ens viikonloppuna! Jeeeeeeee!! Lapsuudenystävien kanssa pääsen rellestämään. Odotan tosi paljon sitä.

carmen: Mäkin vaan aattelin et kiloklubin takia oli näppärä jo alottaa uus pino, vaiks vähän ihmettelinkin, et mä vielä sinne elokuun pinoon kirjailin ;) Sekasin ollaan kaikki :D
 
Kiitos taas teille, ihana-naiset! :hug:

summer ja naukuri: olisi ihanaa päästä vihteelle.. En vain edes tiedä miten sinne "pääsisi" ts. mies kyllä päästää ja kaverit jo odottelee, mutta miten ihmeessä se onnistuu, kun Nirppu on täysimetyksellä ja pulloa ei olla syöty sitten alkuaikojen korvikekokeilujen (jotka neiti siis yks'kantaan yht'äkkiä päätti lopettaa n.2kk iässä, kun minun maidontuotantoni alkoi vastaamaan hänen tarpeitaan :/ )? Jos nyt esim. oltaisiin mun lapsuudenkotona ja mies siellä Nirppusen turvana (on nähnyt isovanhempensa vasta 3-4krt :ashamed: ) niin miten homma hoituu? Ensin tietysti pitää opettaa pimu pullolle ja korvikkeeseen (pumppaus ei onnistunut ainakaan alkuaikoina, nyt en ole kokeillutkan :/ ), mutta onko teidän vauvat tyytyväisiä, jos joku muu syöttää - ja vieläpä yht'äkkiä pullosta! - kun toinen herää yöllä? Entä kuinka kauan sitä sitten pitää olla imettämättä, jos ottaa vähän sidukkaa (pitääkö muuten maitoa pumpata pois ja poistuuko alkoholi rintamaidosta samoin kuin äidin kehosta?)? Arghh, miten paljon pohdittavaa :eek: Mahtaisiko olla helpompi ottaa tähtäimeksi pikkujoulut, kun neiti on 7kk ja meillä toivottavasti täystissittelyn tilalle tullut jo jotain muuta...
 
huomenta! :) En eilen kerennyt koneelle ollenkaan, ja illalla olin vähän viihtellä PITKÄSTÄ aikaan :p ihan hauskaa oli, tosin ei mitään erikoista vaikka myöhälle meni! Ei taas hetkeen tarvi mihinkään mennä :) Kauhea ikävä jo tyttö kun on ollut n. 16h erossa. Pian kyllä lähden vanhempieni luo missä tyttö oli yö hoidossa.

carmen Meillä ei olla vielä alettu maistelemaan kiinteitä, eikä ainakaan kk varmaan aloitetakkaan, meillä tytölle tulee vasta ens viikolla ikää 3kk.
 
Huomenia!

carmen: Kuulostaa ihan riittäviltä syömäväleiltä,joskus ennenmuinoin 70-luvun alussa käskettiin pitämään väliä 4h vaikka väkisin,mikä lie juttu sekin...
Meillä syödään milloin mitenkinmut pääsääntöisesti n. 3h välein:)


Nemika:En ajatellutkaan että vellinkin vois skipata...toisaalta jos sen avulla ei herättäis yöllä niin useesti syömään niin vois titty kokeilla ataa,mutta ihan hyvä pointti ettei sitä vältsisti tarvi kun ei tosiaan kummonen ravintosisältö...
Eikös se levolac oo makeeta? Meillä poika syö kaiken makean ihan mielellän,enkä sekota mihinkään...lusikalla tai ruiskulla annan. Tosin vielä ei oo tarvinnut tota levolackia antaa,kun vatsa alkoikin toimimaan siitä hetkestä kun pullo ostettiin :D Mutta suosittelen kokeilemaan tota ruiskua,sillä mun mielestä helppo antaa kun posken suihkuttelee =)

Kiinteitä ei aloitella näillänäkymin ennen 5kk ikää,näin neuvolassa suositteli kun pojan paino kuitenkin hienosti nousee pelkällä maidolla =)

Kääntyminen: No jaa,poika heiluu kyljeltä toiselle ja kiertää lattialla ympyrää ja sillai "ryömii" eteenpäin,mutta ei vielä varsinaisesi käänny.

Sormiotteet,joko teillä tartutaan ihan kunnolla? meillä pojan käsiote hurjasti kehittynyt viimepäivinä...nyt maistellaan jo mainoksia suurella ruokahalulla ja lelukaaren soittorasian narua osataan nykäistä :D

Joku ystävällinen suositteli sitä harsoa pojalle raavittavaks naaman sijaan,mutta muisti pätkii :ashamed: Annoin eilen ja kovasti sitä niivitti,mutta niin vaan silti löyty naamasta kaks tuoretta raapaletta :kieh: Nooh,jospa pahimmat aressiot purkais kuitenkin siihen B)

Yö oli meillä vihdoinkin normaaliin suuntaan :attn: Nyt ei ähkinyt koko yötä vaan vasta aamuyöstä,niinkuin aina ja nukuttiin pitkästä aikaa 7,kun monena aamuna noustu jo 6 jälkeen. ihana nukkua kunnolla. Jokohan uskaltaisin huomenna palauttaa pojan ekalta syötöltä omaan sänkyynsä,ilman että ähkinä alkaa :/ Yleensä otan vasta aamuyöstä viereen,helpompi nukkua kun voi rauotella puoliunessa eikä tarvi pinniksen laidan yli notkua =)

Poika heräs päikkäreiltä,nukkuu näköjään nykysin 45-1h vaan,paitti jos vaunulenkillä ollaan,sit saattaa mennä yli 2h,mut nyt syöttämään...

Repa ja Kasper 3kk + risat
 
Huomenta!

Tai olen kyllä jo hetken tässä koneella roikkunut, kun yritin taas kerran kahlata kaikki teidän kirjoitukset läpi, kun on mennyt muutamia päiviä etten ole taas ehtinyt koneelle, kun mies on ollut saikulla.

Mitähän kaikkea olittekaan pohtineet? Sama pää kesät-talvet.

Kiinteistä: Meillä ollaan jo noin 1kk syöty (varsinkin iltaisin) velliä. Maissia ja peruna-porkkanaa. Lähinnä aloitettiin koska yöt meni pelkällä maidolla niin rikkonaiseksi, että kaikki oltiin rättiväsyneitä (pikkumies mukaan lukien). Nyt ollaan viikon verran kokeiltu peruna-porkkanaa, perunakukkakaalia ja hedelmäsosetta

viihteellä olosta Mä en ole ihan yksikseni ollut missään. Miehen kanssa oltiin pikkumiehen kummien häissä osan aikaa kahdestaan ja siideriä tuli maisteltua. Tosin meillähän on menty melkein olusta asti korvikkeella, kun mua ei ole yksin kertaisesta luotu imettämään. Koti oloissa on tullut sauna olutta otettua ja yhden kerran oli kaveriporukkaa iltaa istumassa.

puhelin soi palailen
 
viihteella en ole ollut, mutta leffassa olen kaynyt ja salilla yksikseni. baareihin ei edes tee mieli, jotenkin outoa, kun ennen kavin paljonkin. ehkapa mulla on kiintio taynna.
kaantymisestameilla kaannytaan molempiin suuntiin ja kovasti yritetaan ryomia. niin ja nyt se paakin nousee kasista nostettaessa. ei ollut tytto vaan liikkeen ideaa tajunnut.
korvikkeesta ja kiinteista meilla ei ole korviketta koskaan maistettukaan ja siksi koko aihe tuntuu vieraalta, mutta jos maitoa ei olisi ollut niin varmasti oltaisiin korviketta alettu kayttaa. Ava syo illalla maissivellia ja nyt ollaan pari paivaa maistettu porkkana, peruna ja kukkakaali-sosetta. kovasti tykkaa tytto.
talvivaatteista olen ostanut kaksi villapukua. talvihaalari joudutaan varmaan ostamaan, kun tytto on jo vaatekokoa 86-74 ja talvella on varmaan aippapakkauksen haalari liian pieni.

 
Nyt uusi yritys.

imelys ja alkoholi: Siitä ollaan montaa mieltä, mutta mielestäni viimeksi olen lukenut, että alkoholi haihtuisi maidosta samaan tahtiin kuin muutenkin elimistöstä.

kääntymisestä: Meillä ei vielä käännytä kuin selältä kyljelle.

vaatekoko meillä 68-70cm. Mulla vanhaa varastoa lähes joka lähtöön. Nyt pitää parit college-housut käydä ostamassa, kun on pitkä sääristä sortti toi meidän poika.

vielä kiinteistä: Ei meille neuvolasta olla viel mitään ohjeita annettu. Ihan omin päin maalaisjärjellä itse aloiteltu, kun miedän poitsu ei ihan pikkuisimpi ole ja alkoi tuntuun, että sai niska limassa olla noita korvikkeita kotiin kantamassa.

rätti meillä suuressa suosiossa. Hiplaillaan ja suuhun tungetaan. Taitaa ikeniä jo kutittaa vaikka viel ei mitään näy.

NEUVOLATÄTI ihan ok. Välillä hiukan ylirauhallinen. Ei ole antanut mitään ihmeämpiä ohjeita mihinkään suuntaan. Kait meinaa etten enään kolmannen kanssa tarvi ohjausta :) Vaikka onhan täs 4v välissä vierähtänyt.

Neuvolasta ja neuvolatädistä tuli mieleen. Naksuuko teidän muiden vauvoilla olkapäät/lapaluut kainaloista nostettaessa? Neuvolassa eivät ottaneet kantaa. Ei edes lääkäri.

Jossu & K 3kk+11pv
 
Repa, kiva jos teillä alkaa helpottaa. Meillä nukahtaminen on edelleen yhtä huutoa. Yö tosin menee ihan ok jo, kunhan sen vaan saa nukahtamaan. Kyllähän se mylläys ja unipupun repiminen on aika hurjaa vieläkin, mutta oon kai alkanut tottumaan siihen niin en enää niin helpolla heräile.

Syöntiväli 2 tuntia. Paljon yli sen ja kitinä alkaa ja kestää minuutin ennen kun hermo menee ja alkaa huutaa kun kidutettu. Aikaisemmin se oli noin 3 tuntia, öisin jopa 6-7. Neuvolassa kysyin, että saakohan se tarpeeksi ruokaa kun niin usein syö vai mikä on ja vastaus oli "niin just, no syö kuitenkin". :attn:

Viihteelle tekis vähän mieli aina viikolla. Mutta sitten perjantaina tai lauantaina en vaan saa aikaiseks lähteä. Tosin mun kaverit on näiltä nurkilta kadonneet aikoja sitten, yksin lähteminen olis aika surullista ja sit muualle lähteminen olis niin kauhea operaatio että en tiedä viitsinkö. Ehtiihän tuota sitten myöhemminkin jos tarve vaatii. Ja ennen käynyt tämänkin ajan edestä sitten, nyt voi kotihiireytyä täällä. :)

Kääntyminen onnistuu selältä mahalleen kahdessa erässä, ensin kyljelleen ja siinä vähän aikaa ihmeteltyään menee loputkin. Toisin päin ei ihan vielä. Eikä tarviikaan, eihän se ole kun pari päivää yli 3kk. Käteen se ottaa kaiken mitä näkee ja saa kiinni, ikävä kyllä hyvin usein ne on mun hiukset.

Luumua maistellaan mekin, samalla tavalla kun joku muukin. Toimii massu paremmin kun annan sitä pari teelusikallista. Muuten ei olla mitään kiinteitä kokeiltu vielä eikä velliäkään. Korviketta iltaisin lisäksi, muuten imettämällä mennään. Paljon on Eeva kyllä maistellut ruokia joita minäkin syön, esim. porkkanaa, bataattia ja parsaa otan keittäessä pienen lusikallisen verran sivuun ja mössään toiselle maistettavaks. Marjoja on maistanut myös, vadelma on herkkua. Puristan sen mehua vähän Eevan kielelle ja se on ihan onnessaan. :)
 
Kummastuttanut/huolestuttanut toi naksuminen, kun en muista että noilla vanhemmilla olis ollut. Toisaaltaan olen pähkäillyt, että voisko liittyä siihen, etä oli edellisiä isompi ja pitkän aikaa raskautta ahtaasti kiinnittyneenä
 
Jossu-71, meillä myös naksutaan...kuuluu välillä kova ääni nostaessa kainaloista :/ ...en usko, et on mitään vaarallista, vauvoilla ei ole vaan niin kehittyneet paikat, joten nivelissä ym. on varmaan jonkinlaista löysyyttä....muistan tapauksen mammakerhossa, kun äiti nosti tenavaa tai oikeastaan veti toisesta kädestä...käsi meni pois paikoiltaan olkavarresta...iik...säikähti äiti sekä lapsi....( taapero ikäinen, just oppinut kävelee)...eli varmaan helposti voi mennä sijoiltaan ym....en kyllä jaksa muistaa oliko aikaisemilla lapsilla samaa...

Rättiä...olen alkanut antamaan, kun kokoajan on nyrkit suussa....ja hyvin maistuu riepu ;) !!

Syöntiväli, meillä päivisin noin 3-4 tuntia...yöllä syö kerran tai nukkuu koko yön....vaihtelee....

Nyt pitää mennä....neiti on unta vaille... :wave:

Matamimimmi68 ja Edith 3kk :heart:
 
En mä kyl vieläkään tajuu, miten te kaikki älysitte siirtyä tänne vaan sen perusteella et Carmen sano päivittävänsä kiloklubin.... Siis mä olen oikeesti blondi, mut en vaan tajuu :LOL: :LOL:

Mut eipä me olla terveitä muutenkaan, ehkä se on tää räkä joka mun aivotoimintaa haittaa... et jos sit jouluksi vaiks parannuttais.... :(

No joo... Oon nyt parina päivänä maistattanut kielen päässä luumua kanssa. Noissa joissain purkeissa lukee, et vaiheen 1 maku. Niitä sitten oon valikoinu kaupan hyllyltä :) Mut muuten viikon kuluttua aletaan varsinainen maistatus ja sit lähdetään juurikin bataatista, porkkanasta jne etenemään.

Vaatekoko, meillä edelleen 56 käytössä, pikkuhiljaa olen siityny 62:iin.

Rätti on meilläkin koko ajan suussa (jos ees vähän pelastais nyrkkejä).

Sormiotteet, joo, mun hiuksista kyllä samoin mun kaula on kans huippujuttu.... mies on monena iltana todennu et kukas mun kaulalla on käyny, ku on muutama mustelma siellä. Se voima on ihan käsittämätön. Pooloohan sitä pitäis jälleen alkaa pitää :D

Syöntiväli vaihtelee, 2-4 h se on yleensä. Tosin yöunille mennään 20-21, vellipullo vedetään melkein unessa (havahtuu kyllä) siinä 02-03 ja herätään 07-08. Sit ollaanki hetki hereillä ja mennään takas nukkumaan. Sit me noustaan siin kymmenen hujakoilla.

Kääntyminen
, ei muuta ku pää vispaa joka suuntaan.

Koskas näitä mukeloita voi alkaa sillai istuttamaan tukea vasten? Meillä ku neiti puskee koko ajan pystyyn ja istumaan.... :ashamed:

Viihteelle, tää mamma suuntaa nokkansa kohti merta ensi viikonloppuna ja lähtee kavereiden kanssa kellumaan :D mä ootan sitä niin paljon jo ettei oo tosikaan, ihanaa. Varsinkin kun tiiän et noilla on tosi hauskaa kun mä olen poissa. Iskän vappunaamari on NIIIIIIN superhauska :D

Me ollaan harjoiteltu pusun antamista :), ensin mä annan neidille pusun poskelle ja sit hän antaa mun poskelle :D Nythän tää on tajunnu idean ja kun mun poski lähestyy hää avaa suunsa jo valmiiksi. Sit naurattaa B)

Tää joi eilen ekan saunasiiderin yli vuoteen ja kyllä se päässä tuntu... huhhuh.... :LOL: :LOL: :LOL:
 
weiss
Tervehdys!

Täällä on ensimmäinen flunssa pojalla. Ei onneksi viellä kuumeile, mutta muutoin on todella tukkoinen.
Viihteelle olisi kiva lähtiä, mutta mutta.. En niin kauan, kun imettelen ja nuo hoitajat on täällä kaukana kotoa pikkasen kiven alla.. Tekisi kyllä varmasti ihan hyvää vaikka vetää ihan kuulkaa kuuppa täyteen! :D
Kääntymisestä: Täällä on kääntyilty jo pian muutaman kuukauden ja ryömitäänkin jo.
Imetys ja rinnat: Voi kamala! Ihan hirviän näköiset tissit!!! :headwall: Nyt kun imetys vähenee ja koitan lopetella, niin tissit on aivan hirveät. Tyhjät pussukat vaan roikkuu, pelkkää nahkaa, oikein lommollaan. Mäkihyppy torniin vois verrata.. jyrkkänä alas ja sitten.. :p Minuu ainakin yököttää ja mitä ne on sitten kun imetys loppuu kokonaan. Apua.
Kiinteät ja syöntiväli: Soseita syödään, nyt perunaa ja kuningatarsosetta. Kokeiluun aloitetaan seuraavaksi persikka ja kukkakaali. Syöntiväli on kaikissa n.3 tuntia. Yöllä syödään viellä 2-3 kertaa ja sosetta syödään 2 kertaa, mutta pitäisi kolmatta kertaa alkaa antamaan.
Vaatekoko on 68. Juur laitoin kaikki loput 62 pois. Ostin muuten hennesiltä 68 kokosia collegehousuja niin vastasivat kyllä kokoa 62, että harmittaa!!!
Neuvolatäti on aivan IHQU! Voi puhua kaikesta maan ja taivaan väliltä. Ei lannista vaan kannustaa ja häneltä löytyy maalaisjärkeä liittyen esim. syömisiin. Pitää kyllä jokaista vauvaa ja jokaisen kasvua ja tarpeita yksilöllisenä, eikä tuijota liikaa eu:n "suosituksiin".
Meillä pojalla on tullainen "unirättinalle" eli Nuni ja ilman sitä ei unille mennä.

Siinähän sitä taas. Ensivkolla tulee jo tuo 4kk täyteen :'( :heart:
 
Nyt on sitten mies ja tytto paivaunilla :D , joten saan rauhassa olla netissa...

:wave: taalla myos F oppinut kaantyyn kunnolla selalta vatsalleen, viikon verran jo sillai etta kasi vain esti kaantymisen, mutta nyt mennaan komeasti ympari ja nostetaan paata ylos etta nahdaan maailmaa uudesta perspektiivista (huh olipa vaikea sana kirjoittaa).

Kiinteat ja syottovali Kun f on hereilla niin yritan pitaa 2 tuntia valia, mutta aina ei onnistu. Paikkareiden ja yon aikana tulee sitten pidemmat valit. Niin ja nukahtaa rinnalle :ashamed: oon ollut laiska yrittaan etta laitetaan sankyyn hereilla kun ei sinne asetu millaan. Muutaman kerran mies on saanut tytyon nukkuun paikkareita viereensa sangylle ilman tisua.

Viihteelle en oo kaynyt viela, mutta menossa ollaan viimeistaan synttareiden aikaan kuukauden kulttua. Ajattelin ottaa muutaman kaljan tai viinin ja sit pumpata haaskuusen rinnasta maidon, paitsi jos ei tuu juotua yhta enenmpaa.

Kiinteet Ei olla edes kokeiltu, lupasin kylla tytolle mustikkaa maistaa eilen kun tapitti muinua oikein tomerasti kun mustikkaa soin. Mutta jai viela antamatta, kun on paahan iskostunut se 6kk :eek: . Olenko ainoa nain jalki junassa menia?

Meilla myos vaatekoko 56 jaamassa pikkuhiljaa pois ja viimeiset 50 senttisetkin. Marimekon 60 senttiset alkaa olla sopivia eika enaa isoja, eipas tartte enaa kaannella hihoja :D .

Olan napsuminen Toisinaan lonksuu, mutta ajattelin senkin kuuluvan asiaan ja on kaynyt tuo sijoiltaan meno mielessa. Taalla kun laakarit heti epailee vanhemmista pahaa vaikka ois kuinka ollut vahinko... (Kaverin lapsella olllut 4v mennessa molemmat kadet kerran poikki (luu murtuma) puonnut sohvalta ja toisen kerran toinen lapsi tonas trampoliinilta).

nyt mies heras, alan imuroimaan!
 
weiss, pienet on tissit ollut täällä ennen imetystäkin, mutta se on niin totta että niistä jää vaan tyhjät pussit :| Tai siltä se ainakin imetyksen jälkeen tuntuu. Ei sen puoleen kyllä mä paljon paremmin viihdyn näissä pienissä ja tyhjissä...kun niissä räjähtävissä entisissä.

Ja nyt ne on sitten saatu takasin ne menkatkin :kieh: Ai hitto että sattuu. Ihanaa oli vuosi olla ilman. Hormonikierukasta, jos teillä jollain on ollut, niin onko jäänyt menkat pois kokonaan? Niinkin kuulemma voi käydä. Meinasin jossain vaiheessa ottaa sen kans.

Syöntiväli, usein on...ollut koko 4kk. Tosin aika pieniä annoksia syö kerralla. Sosetta söis vaikka purkillisen kerrallaan. Suosikkeja peruna- ja kasvissoseet. Myös päärynä ja persikka maistuu hyvin. Mustikka ja muut marjat saa irvistämään..onhan ne kirpeitä verrattuna porkkanaan tai vastaavaan.
 
Repa Kiva jos yö meni nyt paremmin! :)
Syöntiväli 2-4h välein, ja öisin yleensä nukutaan n.6h putkeen ja sit eka syöttö.
Rinnat Jep! aivan kamalat, varsinkin silloin kuin ne ovat aivan tyhjät! Kunnon riipputissit suoraan sanoen, niin ne kummasti vaan imetyksen aikana on päässy b:stä kasvamaan d kupeiksi ja roikkuviksi! :x

Meiltä löytyy tytöllä "unirättipupu" ja siitä on mukava ottaa kiinni ja muutenkin tykkää kovasti. Kääntymisestä ei käännytä mihinkään suuntaan, ainut että kyljeltä selälle :D Enkä ota asiasta mitään stressia J on vasta kohta 3kk . Mutta tuli mieleen että pitääkö lapsia "opettaa" kääntymään vai huomaavatko he sen itsestään ? Sarjassamme tyhmät kysymykset! :ashamed: :D

).( Musta tuntuu että mä oon nykyään aina väsynyt ja todella laiska! En oikeasti saa tehtyä yhtään mitään koti töitä hyvä kun edes tiskit saan pestyä! Meidän huusholli on suoraan sanottunua kaatopaikan näkönen joka nurkassa jotaki! Jopa mun mies huomauttelee asiasta koko ajan kun olen muuttunut niin laiskaksi |O :ashamed: Pitäis varmaan asialle tehdä jotain, mutta.... |O :D
 
Me ollaan vähän opeteltu kääntymistä kyllä. Varmaan olis tajunnut itsekin jossain vaiheessa, mutta pidin toisesta kädestä kiinni ja autoin laittamalla käden selkää vasten niin, ettei heti kellahtanut takaisin, jos oli siis selvää että ympäri halusi mennä. Samalla tavalla avitan vieläkin jos kääntyminen on vaan kamalaa puhinaa eikä ota onnistuakseen.

Roikkutissit? :eek: Voi ei. Imetän kyllä seuraavat 10 vuotta jos sillä vältyn.. :D Nyt ne on kun 2 seepraa, raskausarvet iskeneet niihin. Onneks ei muualle, ainakaan vielä en ole huomannut. Oon kyllä niin kalpea muutenkin ettei sitä niin huomaa. Ens kesänä sitten paljastuu kamala totuus kun pääsen rannalle.. Kai tässä on alettava toivomaan silikonia tissien täytteeks, jos vaikka 30-vuotislahjaks saisin. Tai antaisin lahjaksi itselleni. Jos siis ihan tyhjältä ilmapallolta alkaa näyttää kun imetys sitten joskus loppuu.

Ilmapallosta puheenollen.. ne on Eevan uusi lempilelu. Ostin pussillisen Nalle puh -ilmapalloja, niistä riittää riemua. :)
 
Hei,nyt iski huoli :attn:

Poika ei o juuri aiemmin puklaillut,ja nyt parinpäivän aikana lisääntynyt ja tänään joka aterian yhteydessä :eek: Mistähän moinen voi johtua???? muuten ei mitään ihmeitä...hyväntuulinen on jne. Kiinteitä ei ole siis maisteltu ja rintamaidolla mennään? Pitäskö olla huolissaan?
 
syyskuun pino: en mä olis tänne tajunnu vielä siirtyä, mutta ihmettelin että miks elokuun palstalla oli ollu niin hiljasta... Hyvä ottaa vähän ennakkoa...

syöntiväli: päivisin max 2h, yöllä nukutaan klo 22-07 ilman syöttöjä... pärjää näköjään just ton yhdeksän tuntia yöllä syömättä. Nyt muutamana yönä on herännyt viideltä kun on nukahtanut niin ajoissa... Harmittaa jos rupeaa jatkossakin heräilemään viideltä.. Joo tiedän, yks syöttö ei oo vielä paljoa, mutta kun ollaan totuttu jo niin hyviin yöuniin..

kääntyminen: vielä ei käännytä mihinkään suuntaan.. Perjantai-iltana harjotteli kovasti ja oli aika hilkulla ettei käännytty selältä masulleen.. Mutta kaikessa rauhassa opetelkoon..

istuminen mä haluan kanssa tietää koska vauvaa voi istuttaa.. Meilläkin kammetaan kovasti ylös istumaan sylissä.

kädet poika on oppinut nyt hiplailemaan leikkikaaren leluja... Ja muutenkin käyttää käsiään enemmän ku ennen!!

kiinteet: alotettiin tänään perunasoseella.. Poika sai pari lusikkaa ja hyvää oli! Aateltiin nyt illalla antaa kanssa yks jääpalallinen sosetta.. Ja tästä edespäin 2x päivässä samanlainen annos. jos siis ei tuu mitään ongelmia. viikon päästä alotetaan sitten banaanisose! Mies teki pojalle ihan innoissaan sosetta.. Ja tää äiti pakahtu ylpeydestä ku poika söi sosetta niin hienosti. Meidän iso poika!

Pitäs lähtee ostamaan pojalle tässä joku päivä 68cm bodeja.. Kovasti rupee 62cm vaatteet käymään pieniks.. joten kirpparille taitaa tulla lähtö. oon niin laiska, etten jaksa selata kaikkia huuto.net ilmotuksia..

viihteellä oon käynyt kaks kertaa.. helppo lähteä kun en imetä.. Nyt parin viikon päästä olis kavereiden häät ja sinne mennään miehen kanssa kaksistaan! poika jää mummolleen hoitoon. Varmasti menee ihan hyvin. poika kun on tottunut siihen että kumpikin meistä syöttää...

nyt seurustelemaan miesten kanssa

birdie


Repa tuleeko sulta jotenkin enemmän maitoa tms? jos puklailu johtuu siitä.. ei kannata varmaan olla huolissaan jos poika on virkee ja syö ainakin jotain.. eli ettei kaikki ruoka tuu ulos!! meillä puklaillaan, mutta se on kuulemma ihan normaalia.
 

Yhteistyössä