Tulinpa "muutamalla" sanalla taas turisemaan. Lukemaan en ehdi kaikkia kirjoituksia kun sitten en ehdi kirjoittelemaan. Tuntuu, että tipahdan kyydistä jo heti alkuunsa...
Mutta mutta, KILOKLUBI: Viimeksi laitoin tänne muistaakseni -2,3kg, no ei se nyt ihan niin paljoo ollu. Matikkapää taas pelaa hyvin. Oikee lukema tähän mennessä on 1,3kg, mutta onhan sekin sentään jotain. Huomenna olis tarkotus mennä viettämään hääpäivää hieman myöhässä ja mennään ulos syömään. Pakkohan tuo neiti on mukaan ottaa mutta mikäs siinä, eikös se ruoka silti hyvälle maistu =)
Mä en käsitä itteeni, oon taas jotenkin saanu tuon neidin opetettua nukahtamaan tissille niin päikkäreille sekä yöunille. Hetken kun meni jo niiin hyvin, ei tarvinnu muuta kun laittaa tutti suuhun, rätti käteen ja tyttö sängylle pötköttään niin siihen nukahti. Nyt saa olla tissittämässä vähän väliä! Ja illoista on tullu sellasia markkinoita että! Kauheeta kitinä vikinää illat, ei nukahda millään ja tissillä tosiaan tarttis olla koko ajan. Illasta kun tissit on niin vietävän kipeet kun maija niitä tyhjiä pusseja lussuttaa... Nälkä ei tuntuis olevan kun lähinnä tuttina mua pitää, vaikka oikeekin tutti kelpaa yleensä. Vaikkakin lisämaidon tai vellin aloitusta olen miettinyt, sillä 4 yötä on menny nyt kahdella syötöllä kun pitkän aikaa nukkui jo koko yön ilman syöttöjä. Tarkkailen tilannetta vielä viikonlopun yli, voihan hän lisää tissimaitoakin tilailla...
4kk neuvolassakin tuli käytyä ja tuoreet mitat siis 6750g ja 66cm, kasvanut hyvin ja muutenkin kaikki ok.
Tuntuu tosiaan, että kaikki päivät menee niin hulinalla ohi ettei ehdi mitään tekeen. Eli eipä tule tännekään niin usein kirjoiteltua kun haluaisi. Opinnäytetyökin odottaa loppuun tekemistä mutta kun maija ei nuku kuin sen ½h päikkäreitä niin eipä siinä ehdi muuta kun miettiä, mitä viimeksi on aikaan saanut... Onpas mulla nyt kauheesta valitusta! :/
Hyviäkin asioita on kirjotettavana.. Mennään tänään katsomaan asuntoa, josko sitä joskus omaan pääsisi muuttamaan! =) On tosin kolmio ja lisää lapsia haluttaisiin mutta isompaankaan ei ole varaa, hyvä kun kolmioon pystyttäis muuttamaan... Molemmat ollaan opiskelijoita, ite tosin pitäis jo töihin mennä kun ä-loma loppuu mutta kuitenkin. Kyllähän se hieman kirpasee ottaa hurjaa lainaa tällasessa elämäntilanteessa! KYSELYÄ PUKKAA: Mites, onko täällä ketään joka asustaisi kolmiossa ja on kaksi lasta?? Mitenkä mahdutte asustelemaan? Kaippa sitä kahden pienen lapsen kanssa vielä kolmiossa asuisi mutta vaikeutuu varmasti kun lapset kasvavat... Asunnon osto tarkoittaisi kylläkin sitä, että lapsettomuushoitoihin ei lähdettäisi vielä ainakaan vuoteen pariin
Raskauden kulusta teillä on ollut juttua. Alkion siirrolla kun tämä raskaus kerran sai alkunsa niin tiesin vähän liiankin tarkkaan koska pitäisi plussan ilmestyä jos on ilmestyäkseen. Ekan kerran taisin testatakin jo 1,5viikkoa siirrosta, malttamaton kun olen. Haamu tuli (maanantaina) kun oikein tarkkaan katsoi, seuraavana päivänä labran pissanäytteestä tuli nega. Seuraava haamu taisi tulla pari päivää labrassa käynnistä ja verikokeella varmistettiin (perjantaina), että raskaana ollaan. Hurjia alavatsakipuja oli ekan kerran rv 5, sitten rv 10 ja rv 15-16 vuodin verta viikon ja alavatsakivut sen kun yltyi. Sohvalla makasin pari viikkoa täysin peläten keskenmenoa... Silloin alkoi myös hieman supistella mutta paikat kuitenkin ok. Sokerirasituksessa todettiin raskaudiabetes, tosin n. kk ennen synnytystä sokerit alkoi aamuisin oleen hirveen alhaalla, että heräsin tuskahikeen ja hirveeseen tutinaan ja voimattomuuteen. Se oli kyllä tosi inhottavaa! Viimeisillä viikoilla seurattiinkin sitten niitä sappiarvoja ja verenpainetta, joiden takia synnytys sitten käynnistettiinkin. Ja kuulun myös niihin, jotka ihmettelee miten kummassa joku pystyy edes kävelemään viimeisillä viikoilla. Ihan hirveesti alavatsa kipuili. Sairaalassa kun olin käynnistyksellä jo niin, olisi varmasti luullut, että olin juuri synnyttänyt kun kävelystä ei tullu yhtään mitään... Mutta näin, taas olisin valmis tulemaan raskaaksi! =)
MENKAT: Täällä kolmannet menkat vetelee viimeisiään synnytyksen jälkeen. Alkoi tosiaan jo heti jälkivuodon perään... Olis kyllä hetken saanu poissa pysyä, mutta ei niin ei!
Mutta, josko sitä kaivaisi sen opinnäytetyönsä esiin ja muistelisi 4kk taon jälkeen, mitä sitä on tullut joskus muinoin tehtyä...