TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Tarkennetaan vielä, että siis on tää kyseinen kaveri ihan oikeasti olemassa. Että en kuvittele kyseistä henkilöä. Tai mistä sen tietää, jos olenkin niin sekaisin että kuvitellut kaikki kaverini. :D Mutta luulisin, etten juttele omalle mielikuvitukselleni tai käy sen kanssa kahvilla kun näen kaveriani. Se taitaa olla vaan kuvitelmaa, että se olis paras ystävä. Eihän ystävän pitäis saada tuntemaan oloa huonoksi, päinvastoin.

Eeva vetelee kolmansia päikkäreitä, ehdin leipomaankin jopa. Mutakakkua, focaccialeipää ja mustikka-vadelmapiirakkaa. Rankka urakka taas edessä, kun pitäähän ne syödäkin.. :)
 
Tulinpa "muutamalla" sanalla taas turisemaan. Lukemaan en ehdi kaikkia kirjoituksia kun sitten en ehdi kirjoittelemaan. Tuntuu, että tipahdan kyydistä jo heti alkuunsa...

Mutta mutta, KILOKLUBI: Viimeksi laitoin tänne muistaakseni -2,3kg, no ei se nyt ihan niin paljoo ollu. Matikkapää taas pelaa hyvin. Oikee lukema tähän mennessä on 1,3kg, mutta onhan sekin sentään jotain. Huomenna olis tarkotus mennä viettämään hääpäivää hieman myöhässä ja mennään ulos syömään. Pakkohan tuo neiti on mukaan ottaa mutta mikäs siinä, eikös se ruoka silti hyvälle maistu =)

Mä en käsitä itteeni, oon taas jotenkin saanu tuon neidin opetettua nukahtamaan tissille niin päikkäreille sekä yöunille. Hetken kun meni jo niiin hyvin, ei tarvinnu muuta kun laittaa tutti suuhun, rätti käteen ja tyttö sängylle pötköttään niin siihen nukahti. Nyt saa olla tissittämässä vähän väliä! Ja illoista on tullu sellasia markkinoita että! Kauheeta kitinä vikinää illat, ei nukahda millään ja tissillä tosiaan tarttis olla koko ajan. Illasta kun tissit on niin vietävän kipeet kun maija niitä tyhjiä pusseja lussuttaa... Nälkä ei tuntuis olevan kun lähinnä tuttina mua pitää, vaikka oikeekin tutti kelpaa yleensä. Vaikkakin lisämaidon tai vellin aloitusta olen miettinyt, sillä 4 yötä on menny nyt kahdella syötöllä kun pitkän aikaa nukkui jo koko yön ilman syöttöjä. Tarkkailen tilannetta vielä viikonlopun yli, voihan hän lisää tissimaitoakin tilailla...

4kk neuvolassakin tuli käytyä ja tuoreet mitat siis 6750g ja 66cm, kasvanut hyvin ja muutenkin kaikki ok.

Tuntuu tosiaan, että kaikki päivät menee niin hulinalla ohi ettei ehdi mitään tekeen. Eli eipä tule tännekään niin usein kirjoiteltua kun haluaisi. Opinnäytetyökin odottaa loppuun tekemistä mutta kun maija ei nuku kuin sen ½h päikkäreitä niin eipä siinä ehdi muuta kun miettiä, mitä viimeksi on aikaan saanut... Onpas mulla nyt kauheesta valitusta! :/

Hyviäkin asioita on kirjotettavana.. Mennään tänään katsomaan asuntoa, josko sitä joskus omaan pääsisi muuttamaan! =) On tosin kolmio ja lisää lapsia haluttaisiin mutta isompaankaan ei ole varaa, hyvä kun kolmioon pystyttäis muuttamaan... Molemmat ollaan opiskelijoita, ite tosin pitäis jo töihin mennä kun ä-loma loppuu mutta kuitenkin. Kyllähän se hieman kirpasee ottaa hurjaa lainaa tällasessa elämäntilanteessa! KYSELYÄ PUKKAA: Mites, onko täällä ketään joka asustaisi kolmiossa ja on kaksi lasta?? Mitenkä mahdutte asustelemaan? Kaippa sitä kahden pienen lapsen kanssa vielä kolmiossa asuisi mutta vaikeutuu varmasti kun lapset kasvavat... Asunnon osto tarkoittaisi kylläkin sitä, että lapsettomuushoitoihin ei lähdettäisi vielä ainakaan vuoteen pariin :(

Raskauden kulusta teillä on ollut juttua. Alkion siirrolla kun tämä raskaus kerran sai alkunsa niin tiesin vähän liiankin tarkkaan koska pitäisi plussan ilmestyä jos on ilmestyäkseen. Ekan kerran taisin testatakin jo 1,5viikkoa siirrosta, malttamaton kun olen. Haamu tuli (maanantaina) kun oikein tarkkaan katsoi, seuraavana päivänä labran pissanäytteestä tuli nega. Seuraava haamu taisi tulla pari päivää labrassa käynnistä ja verikokeella varmistettiin (perjantaina), että raskaana ollaan. Hurjia alavatsakipuja oli ekan kerran rv 5, sitten rv 10 ja rv 15-16 vuodin verta viikon ja alavatsakivut sen kun yltyi. Sohvalla makasin pari viikkoa täysin peläten keskenmenoa... Silloin alkoi myös hieman supistella mutta paikat kuitenkin ok. Sokerirasituksessa todettiin raskaudiabetes, tosin n. kk ennen synnytystä sokerit alkoi aamuisin oleen hirveen alhaalla, että heräsin tuskahikeen ja hirveeseen tutinaan ja voimattomuuteen. Se oli kyllä tosi inhottavaa! Viimeisillä viikoilla seurattiinkin sitten niitä sappiarvoja ja verenpainetta, joiden takia synnytys sitten käynnistettiinkin. Ja kuulun myös niihin, jotka ihmettelee miten kummassa joku pystyy edes kävelemään viimeisillä viikoilla. Ihan hirveesti alavatsa kipuili. Sairaalassa kun olin käynnistyksellä jo niin, olisi varmasti luullut, että olin juuri synnyttänyt kun kävelystä ei tullu yhtään mitään... Mutta näin, taas olisin valmis tulemaan raskaaksi! =)

MENKAT: Täällä kolmannet menkat vetelee viimeisiään synnytyksen jälkeen. Alkoi tosiaan jo heti jälkivuodon perään... Olis kyllä hetken saanu poissa pysyä, mutta ei niin ei!

Mutta, josko sitä kaivaisi sen opinnäytetyönsä esiin ja muistelisi 4kk taon jälkeen, mitä sitä on tullut joskus muinoin tehtyä...
 
carmenKiitos uudest pinost. Mulla lähtenyt -2,6kg :) Mietin sun maitotulvaa -ootko muuten ajatellut et annat ensin toisest sit vaihdat hetkenpääst toiseen ja palaat taas toiseen. Kannattaa vaihdella rintaa niin paine kummasti tasaantuu eikä pääse kaäymään niin et toinen on repeemispistees. Luulen et sä pääsisit helpommalle kun ootat viel hetken et alotatte kiinteet ja sit alat korvailee pullolla imetyskertoja. Käytätkö liivisuojuksii kaksii päällekäin? Mulla kahdet päällekkäin ja aikast kivasti pitää. Sisko käytti maidonkerääjii molemmis :) Se maitomäärä kyl tasaantuu ja hienoo kun sitä suihkuu -oikeesti voit olla ylpee itsestäs et maitoo piisaa. ootko ajatellut et kaupungil antaisit pullost? Meillä neiti kans tukehtuu maitoon välillä -kauhee yskiminen :| Meillä mies antoi pikkaselle 80 ml kun olin jalkahoidos ja ihan korviketta. Se helpottaa kummasti ja voin vaik lähtee joskus uudelleenkin vaik punttisalille. :) Me ollaan veden kans harjoiteltu pullosta juomista. Tsemppiä sinne! Eiks tän palstan tarkoitus oo et voi purkaaa tuntojaa asiassa kuin asiassa ja vaikka kuinka usein tahansa. :)
 
jatkoo.. piti käydä väsääs sämpylätaikina. Yritän olla säästäväinen :) toisaalta kyllä leipä maksaa ihan sikapaljon :| Nyt on ollut jotenkin aikaa seurailla hintoja. Toisaalta mies ja tyttö tykkää kun äiti leipoo. meillä kyl leipoo mieskin et sit äiti saa kans välil herkkuja :p

kurpitsamä pakkasin neidin jo makupussiin ja sinne fleeshuopa viel. Ja hyvin uni maittaa -ihmeen kylmä tuol ulkon tosiaan on. Talvella sit lampaantalja käyttöön :)

tumputsellaset villaset mis ei oo peukaloo.

neuvolatäti tosi kiva on vaik ensin en oikein tykännytkään. Ottaa kaikki asiat puheeks -kysyy suoraan mitä kuuluu yms. Joskus kun on kuullu et äiti on ihan loppu ja neuvolantäti vaan mittaa painon ja pituuden ja sit seuraava asiakas. Ei ihme et tollasii kauheit juttui lukee lööpeis kun äidit voi oikeesti seota ja masentuu synnytyksen jälkeen.

dokumenttiaivan kamala et lapset päästetään tohon kuntoon. Vanhukset ajautuvat usein sikiöasentoon eikä ole enää kuin luuta ja nahkaa kun elämän loppumetreillä kuljetaan. :( mutta heistä pidetään silti huolta eikä anneta kärsiä kivusta tai nälästä. Aivan kamalaa että tuollaista voidaan tehdä viattomille lapsille -ja näittekö millasia pullukoita oli hoitajat :eek:

menkat ei oo kuulunu. mistä muuten toi täti lähtösin? en oo koskaan ennen kuullu kutsuttavan menkkoja tädiks kun tuol kuumeilijoiden puolel? Jännältä kuulostaa.

mut nyt pitää mennä jatkaa leipomista :wave:
 
MAJJ: Siitä eilisestä mikä oli kuvattu yhdessä köyhimmässä EU maassa. Aivan kamala -kehitysvammaisia tai muuten vammaisia (sokeita yms.) hylättyjä lapsia. Luuta ja nahkaa :'( siel laitokses säilös ja kuolemaa odottamas. Maailma on sit julma paikka ja ihmiset - miten yhteiskunta voi sulkee silmät. Toivottavasti EU on ottanut kantaa moiseen rääkkäykseen.
 
Hoi!

Mulle kiloklubiin -2kg, jipii!

Tänään tuli viestiä et meidän muskariryhmäkään ei ala: kaksi oli perunu ja nyt on liian vähän ilmoittautuneita, voi p***a!!! Kuihtuu nää harrastukset ennen alkujaan. Ärsyttää, pitää kai yrittää päästä johonkin muuhun paikkaan.

Naukuri joo pitänee kysellä tuota vauvauintia muualta: tuo eka paikka vaan olis tuossa meidän vieressä, eli laiskuuttahan tässä vaan mumistaan:ashamed: , heh! Ja heti kun pääsin kehumasta meidän onnistuneella kaupunki-hummailulla, niin tänään sitten olikin ihan toinen ääni kellossa: äiti sai keksiä kaikkensa bussissa et neitokainen ei huutanu keuhkojaan pihalle, jee-jee :whistle:

Heinuli kyselit sektiohaavasta. Täällä kans arkana. Ja asiaa ei auta et tytsy potkii siihen vähän väliä kun öisin imetän kyljellään. Ei kiva. Oon alkanu kyllä jo tehdä vatsoja ja käydä jumpassa = haluaa eroon tästä möhiksestä..!

Ja möhiksestä tulikin mieleeni et pitäis mennä kauppaan ja tehdä taas perjantai-herkkuja ja sit avata punaviini, nam.

No niin, Palataan taas!

t.eeti+pupu
 
Moi! Jospa nyt nää kirjaimet näyttää oikeilta! Viimex kun yritin kirjoittaa jotain niin ä ja ö tuli ; ja `. :eek: :kieh:

Siispä: Maikkelis: Me asutaan kolmiossa ja meitä on 4. 3v tytöllä on oma huone ja me muut toisessa makkarissa. Ja neliöitäkin on vaan 65. Ihan hyvin me muuten mahdutaan, mut roinaa vaan taitaa olla meillä vähän liikaa kun varasto ja kaapit pursuilee. Mut varasin onnex tänään kirppispaikan maanantaille jos vähän tavarat vähenis.

Raskausajasta olitte puhuneet. Esikoisen odottaminen sujui aikoinaan ihan ilman vaivoja, kävelin monta kilometriä vielä kk ennen synnytystä. Nyt sit mahaan sattui käveleminen ja rattaiden työntäminen melkein alusta saakka. Muutaman kerran jalka kramppas yöllä, mut ei liikoja. Synnytys oli kipulääkkeetön, eli luomu, kuten esikoisen synnytyskin.
Dokumentti: oon nähnyt aiemmin, aivan karmeeta katsottavaa.
TV-ohjelmat mitä katson: sisustusohjelmat, dokumentteja, lastenkasvatus-ohjelmia ja sit faktalta Pienet ihmeet, Synnytyssairaala ja Riskitapaukset. :D
Neuvolatäti: Aivan ihana täti. Meidän piti oikeesti vaihtaa neuvolaa kun muutettiin toiselle puolelle keskustaa, mut en suostunu. Ja tuo neuvola on lähempänäkin. Mut tuon tätin takia en halunnu vaihtaa, ei valita mistään, ja sille uskaltaa sanoa, jos on jotain asiaa. :D
Käytiinkin tänään neuvolassa. Poika oli hyvin kasvanu, mut taitaa nyt mennä lähemmäs vanhempien pätkäpituuksia. :LOL: Eli 6255g ja 63cm ja pipo 41cm. Ja 4kk neuvola oli kyseessä. Pitäis sit alkaa antaa enemmän soseita.
Miten muuten pojan sais opetettua pullolle? Kun ei oikein osaa juoda pullosta, ja isi kuitenkin aina välillä haluis hoitaa pitempäänkin, tai ainakin saada pojan hiljaiseksi. Siitä tulikin mieleen: Huutaako teidän vaavit isin hoidossa ja tyytyy heti kun äiti tulee paikalle? :|
Menkat: tullut on jo pari kertaa ja alkoivatkin vielä samana päivänä, et säännölliset on heti. Pari kertaa nyt tulleet.
Kiloklubi: Nyt kun on vaaka niin voin mittailla painoakin. :D Kilon verran olis varmaan laskenu, mut senttejä on vyötäröltä kadonnut enemmän. =)
Ai joo harrastukset: Täällä onkin vaikka mitä harrastuksia nyt! Melkein liikaakin. :LOL: Tytöllä ti perhejumppa ja Sisulla to vauvarytmiikka, tytön kans käydään uimassa kerran viikossa nyt kun hommasin 10 kerrran kortin. Ja vauvauintiakin löytyy (JEE!!!), jos vaikka siihenkin ilmoittautuisi. Ja ma, ke ja pe käydään puistossa. Eli kaikille arkipäiville löytyy tekemistä. No ehkäpä sitä tähän ikään mennessä edes pitää alkaa oikeasti liikkumaan, kun oon oikeesti tosi laiskaa sorttia!! :kieh: :LOL: :LOL:

Böö ja Sisu kohta 4kk
 
Iltaa...

Poika ollut nyt puolisentuntia unilla tai yliki,mutta kerran oon käyny tutin laittamassa ja todennäköisesti tuun vielä toistekkin menemään jos vanhat merkit paikkansa pitää... saas nähä miten miehen kanssa huomenna onnistuu saunominen kun ei nykyään enää jää tyytyväisenä uinumaan niinkuin pariviikkoa takaperin vielä teki,vaan täytyy aina se parikertaa ainakin käydä tyynnyttelemässä...

Imettävät,aiotteko kaikki opettaa vauvanne pullolle? Kun mulla on joku "sairas" ajatus etten tarjois ollenkaan pulloa Kasperille :p Siis jos nyt onnistun imettämään sinne 5kk täysillä. Haluaisin kokeilla antaa vellin nokkamukista siinä kohtaa... ja maitoa kun en saa lypsettyä ja korviketta en anna(siis edelleen jos oma riittää),niin velli olis ainoo mitä tarvis antaa ja vedenkin sais hörpytettyä... Jotenkin ajattelen et jos siihen asti ollaan selvitty pulloitta en haluais ees opettaa,että sit oppis suoraan mukista juomisen jalon taidon. Mun kaveri on tehnyt näin molempien lapsiensa kohdalla,eikä mitään ongelmia. Ei mulla varsinaisesti oo pulloa mitään vastaan ja voiha olla että joudun toteamaan ettei toi mukihomma toimi (ei tuu varmasti olemaan yhtä helppoa,tiedän). Jotenkin vaan tuli tämmönen päähänpinttymä kun oon seurannut paria sukulaisperhettä missä reilu 3v lapset juo vielä pullosta ja musta se alkaa olemaan jo vähän liikaa...mutta eivät oo saaneet vierotettua tai eivät viiti,en tiiä... eihää näin läheskään kaikilla ole,mut ajattelempa vaan et vois olla helppoa siirtyä suoraan mukiin,kun kerta oon nähnyt sen toimivan.
Niin ja kun tosiaan meillä toi isäntä ei voi tota lapsosta ruokkia kun en saa lypsettyä :kieh:niin senkään takia tulee tuskin tota pulloa otettua ennen käyttöön...
Taidan olla yksin tän harhautuneen ajatusmaailmani kanssa :D


No joo,meen nyt kattomaan sen sairaalan sykkeen ja sit uinulle,öit

:wave:

Repa ja Kasper 3kk
 
Vatsalihaksista: Itse en ala vielä tekemään suoria vatsalihaksia. Sektio takana ja muutenkin oon saanut fysioterapeutilta ja jumppaohjaajilta tiukan ohjeen, ettei saa tehdä ennen kuin ovat palautuneet ennalleen. No, tämähän siis kestää 3-12kk, joten en ehkä ihan tuota vuotta odota ;) Syviä vatsalihaksia ja lantionpohjan lihaksia olen sit jumpassa treenannut silloin kun muut tekee suoria. En halua, et teen mitään vahinkoa muutenkin pömpölle mahalleni :D Vähitellen sitten.

eeti: Voi tylsyys! Se on kyllä kurja, jos kaikki suunnitellut jutut peruuntuu. No, toisaalta meidän pikkumies saattais paremmin viihtyäkin ihan vaan kotosalla, kun noissa ns. harrastuksissa on ollut hieman häkeltyneen oloinen.

Carmen: Kiitos pinosta!! Niin ja mulla oli siis pudotus -1,5kg. Taisin laittaa sen tuohon elokuun pinoon... :) En oo tyytyväinen, mutta parempi kuin ei mitään.

Vaatteet: Joo, ei mee vanhat housut kunnolla päälle, joten pitäs vaan hankkia ainaki yhdet uudet farkut. Tylsää, kun haluisin kuitenkin vanhoihin mittoihin...Mut ei jaksais joka päivä samois housuis kulkea ja kun nekin painaa :(
 
tervehdys pohjoisesta! On jäänyt vähän vähille tämä kirjoittelu kun iskäkin jäi kotiin ja koulukin on jo alkanut. Olis tälle viikonlopulle ollu yks meno, mutta peruin sen suosiolla kun en päivisin pojan kans paljoa ole. En siis raaskinu viedä hoitoon...

Mitäs sitä....Saku syö kiinteitä kaks kertaa päivässä eli yks kasvis- ja yks hedelmäateria. Tai sitten kaks kasvisateriaa. Kotona punnittiin aamulla ja poika painoi reilun 8500g :eek: Tuntuu muuten käsissäkin tuollainen paino. Tarttuu esineisiin ja kääntyy kyljelleen, mutta massulleen vaan avustettuna. Muutoin pitää päätä kokoajan ylhäällä ja vaunuissakin melkein nousee istumaan jos oikein tympii. Nukkuu öisin 6-8 h ja sitten tunnin kaks ja aamu onkin jo ennen kuutta. Mutta oikein hyvätapainen ja aurinkoinen epeli :heart:

Paino on mulla juminut tohon -3,5 kg, mutta ens viikolla alkaakin tanssitreenit, joten odotettavissa nopeaa pudotusta. Hope so, koska mulle mahtuu ainoastaan kolmet omat housut ja alkaa jo ärsyttämään kun miettii, että mitä aamulla laittaa kouluun päälle.

Sairaalan sykkeesssä syntyi vauva :heart: Hetken kävi mielessä, että mitä jos, kun näytti tyttö olevan, mutta työnsin ajatuksen nopeasti taka-alalle :LOL:
 
Repa...olen ajatellut kans, et jos maitoo riittää imetän mahdollisimman pitkälle...en haluisi pullotella....kuinkahan nuorena nuo vaavit oppii mukista hörppää, mul ei ole mitään tietoo ja en muista miten pojat joivat :/ ....
 
Pullolle opettaminen Oon joutunu tarjoamaan iltaisin tytölle n.2kk ikäisestä asti lisämaitoa. Ei varsinaisesti tarvinnut edes opettaa juomaan pullosta, se sujui heti eka kerrasta hienosti. Toki voi opettaa juomaan suoraan nokkamukista, luultavasti onnistuu ihan hyvin.

Neuvolantäti Meillä on tosi mukava neuvolantäti. Uskallan sanoa kaiken mikä mietityttää ja miten toimin. Ikinä ei ole moittinut tms. Osaa myös antaa paljon erilaisia vinkkejä, joista voin sitten valita parhaat ja meidän perheelle sopivimmat. Sama täti on ollut miehenikin neuvolatätinä muutaman vuoden, hänen ollessa pieni :), aika hauska juttu.

Käytiin tänään neuvolassa. Tyttö sai toisen annoksen rotavirusrokotteesta, vielä olisi yksi jäljellä. Meidän neidille on määrätty se versio rokotteesta, johon kuuluu kolme annosta. Tyttö ei tykännyt rokotelitkusta tällä kertaa yhtään, itketti kamalasti, mutta onneksi suostui sen kalliin aineen nielemään. Pelottaa vaan, että tuleeko ens viikon lopulla oksentelua ja väsymystä, kun rokotteesta on kulunut viikko. Viimeksi tuli :( .
Tytölle oli tullut painoa 6790g ja pituutta 64cm, kaikki hyvin. Kiinteitä saadaan kuulemma aloitella ja terkkarin kanssa päätettiin, että aloitellaan maissivellillä. Ajateltiin, että se voisi pitää paremmin nälkää yöllä ja auttaa nukahtamisessakin. Meidän neiti on yleensä tississä illat tosi tiiviisti kiinni.
Sitten keskusteltiin pitkään tytön yöunille nukuttamisesta. Tissin avulla olen tähän asti saanut tytön nukkumaan, mutta terkkari sanoi, että pikkuhiljaa voisi alkaa opettaa tyttö nukahtamaan muun kuin ruoan avulla. Tänään kokeiltiin pitkästä aikaa taas laittaa tyttö puolinukuksissa pinnikseen ja onnistui :), tyttö nukahti! Heräsi kyllä kolme kertaa reilun 1h sisään, mutta ei itkenyt kauaa. Ensimmäisellä heräämiskerralla annoin tissiä, toisella nostin syliin ja laskin taas hänet sänkyyn, kun silmät alkoivat lupsua. Heräsi molemmilla kerroilla, kun laskin hänet sänkyyn, mutta silittelyyn nukahti. Kolmannella kerralla en nostanut syliin vaan laitoin soittorasian soimaan ja pidin kättä selän päällä ja tyttö alkoi tuhista tyytyväisenä. Ihanaa, jos nämä illat alkaisi mennä näinkin hyvin. Tytön yöunille saaminen on ollut ihan mieletön projeti tähän asti, tänään koko hommassa on mennyt max.30min, joka on vähän normaaliin 3h verrattuna :D.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
repa matamimimmi esikoisella lopetin tuttipullosta syöttämisen pojan ollessa jotain 8-9kk:tta ja sit siirryttiin nokkamukista juomaan toki olin jo paljon aikaisemmin totutellut siihen nokkamukiin ja juotin siitä päivittäin hiukan vetta ettei ihan kylmiltään suoraan siirrytty tuttipullosta nokkikseen...mut ihan vaivatta tuo kävi. aloin hörpyyttää nokkiksesta muistaakseni 5kuukautisesta.

vatsalihaksista oon tehnyt varovaisesti, joskus sormella kokeilin 1,5kk sitten niin oli aikas hyvin palautuneet kun vain yhden sormen sain väliin ja nyt kun kokeilin niin on siinä vieläkin pieni lovi tunnusteltavissa mut mielestäni on aika hyvin lihakset palautuneet

nyt alkaa aurora ymmärtää lusikan päälle, jee!! tänään oon saanut menemään suuhun 2tl päärynäsosetta ja sitä olis mennyt enemmänkin mut kun vastikään alettiin maistelemaan niin en uskaltanut enempää antaa ja saman verran söi bataattiakin no huomenna uskaltaa antaa sit niin paljon kun vain saan uppoamaan, sit vois maistattaa vaik porkkanaa..

aurora nukahti yöunille joskus 20:30 aikaan ja esikoinen 21 jälkeen ja mä oon sen jälkeen ehtinyt pesemään kaikki alakerran lattiat ja vessat ja aikasemmin päivällä imuroittin ja pyyhein päälimmäisiä pölyhiukkasia ja nyt oon ihan poikki mut en kuitenkaan malta vielä unille mennä. huomen aamulla kerkeen sit siivoomaan yläkerran ennen kuin mun vanhemmat tulee meille.. mut pitihän sitä yks siideripullo juoda täs ja rentoutua hetki :D

ei muuta kuin hyvät yöt kaikille ja hyvät viikonloput :wave:
 
vauvan tärinästä/tai siis käsien tärinästä meidän tyttö joskus iltasin väsyneenä tärisyttää käsiänsä aika paljon yrittäessään ottaa esim. lelua käteensä tai keskittyessään. Mistäköhän tuommoinen johtunee? kyseessä siis vaan käsien tärinä/vapina, koko tyttö ei tärise eikä näitä ole unissaan. vaikuttaa melkein että tyttö on valtavan keskittynyt tai innoissaan tämän tärinän tullessa.
neuvolan täti on kiva meillä tosin
puhuu hiukan ärsyttävällä äänellä.carmen saat anteeksi :heart: :hug: :LOL:
 
Repa Mun on tarkoitus imettää niin pitkään kuin mahdollista -en oikein ymmärrä miks pitäs lopettaa ennen kun täyttää 1v. jos maitoo piisaa. En haluu opettaa pullolle paisi sit kun itse pois niin ihan ok kun iskä saa neidin tyynnytettyy. :) Esikoisen kanssa sujui imetys hyvin ja lopettelin imetystä sit kun saatiin siirtyy tavalliseen maitoon. Oppi tosi hienosti juomaan vellin sellasest tupperin nokkapullost jos kolme reikää ja sit siirryttiin niihin nokkamukeihin. Mäkään en oo ton pullon kannalla, koska ei ole pakko vaan sen vaiheen voi ohittaa. Aikoinaan lähdin opiskelee kun esikoinen oli 9kk ja imetin iltasin ja välil aamuisin ja päivällä neiti tais saada vettä ja riisivelllii(tykästyin siihen niin) ruokailujen yhteydes. Mut katsotaan miten nyt käy, mut tarkoitus olis edetä samoilla linjoilla. Musta imetys on ihan ok enkä koe sitä mitenkään ahdistavana -toki oon tosi onnellinen kun tämä pikku kakkonen osaa tarvittaes juoda pullost esikoinen kun ei sitä tehnyt koskaan.
 
No mitäs hemputtia... :O oli kaikki kadonnu tuolta elokuun pinosta mitään sanomatta vaikka on kuiteski elokuu edelleen?Menikös mulla jotain ohitte? Mitäs tää nyt sit tarkottaa? ;) Minä mietin siellä, et johan on mammat hiljasella tuulella ku kellään ei oo mitään asiaa.... :ashamed: :D :D :D

Nukin pulloista oli puhetta, mulla on toi Marimekkopullo ja siihen löysin aivan ihanan luonnonkumisen vellitutin. Siitä me tykätään juoda maissivellii :)

Sit toinen, te joilla tulee maitoa, niin miksi ette imettäisi sinne asti kunnes voi alkaa oikeet maitoo antaa? Sinne vuoden kieppeille... ei tarttis käytellä korvikkeita. Näin mun supermutsikaverit tekee :) *vain vähän katkeraa äänensävyä enää*

Neuvolantäti
, mulla oli ihana täti koko raskausajan ja sit ku me muutettiin ja nyt tää uus on vähän semmonen, en oikein tiiä... ehkä vähän sellanen hössö. Ei anna mulle suunvuoroa vaan pälpättää koko ajan... kysele siinä sitte... joka kerta tekis mieli soittaa sinne mun äitiysneuvolatyypille ku tulee joku ongelma. :D

Jää sitten huomennakin toi uinti väliin ku tuntuu et neiti menee surkeempaan kuntoon koko ajan vaikka pitäis parantua...

Tumpuista, aattelin ite kutoa parit tumput ja sukat. Tumppuihin teen saman nauhan kuin Marmotta puhui niissä omissaan olevan. Sit yhtiin tumppuihin aattelin laittaa kulkuset päihin (joulutumput :D ), ompahan likalla jotain muutaki syötävää sit ku pelkkä villalanka :LOL:

Meil on rytmi (jos sellast on ikänä ollukaan) ihan sekasi. Tääl vaan kukutaan :headwall: :headwall: :headwall:
 
Huomenia!

Hahaa,ajattelin et oon yksin tän pullo asian kanssa,mut onhan meitä,enkä ookkaan omituinen :D Juu,mulla kans tarkoitus imettää niin kauan kuin mahd. sinne vuoden ikään.

Matamimimmi: Kyllä luulen että ne osaa sen hörppimisen jo tässä vaiheessa vaikka aluks onkin vähän sotkusta. Eikö ne sairaalassakin hörpytä lisämaidon,jos sille on tarvista. Ja toi meidän poika nyt on saanut lääkettä ja ties mitä lääkemukista jne,hyvin on menny ales vaikka ikää silloin vain 4viikkoa =) Lusikalla oon antanut noita d-vitamiineja ja ilmavaivalääkkeitä,ruiskulla antibiootteja ja estolääkettä aikanaan,että pojalla kaikki muodot hallussa :LOL: No ei ehkä liittynyt nyt tähän muki asiaan :ashamed: Mutta niitä on sellasia pehmeitäkin nokkaosia mukeihin,niilläkin vois alottaa jos tuntuu hankalalta...

katrinainen: Meillä täristään kanssa väsyneinä,kun yritetään sihdata silmät kierossa jotain esinettä kouraan =)

Poika päikkäreillä, meni miten meni taas...kauheen levotonta. Alan uskomaan että se on joku juttu kun on oppinut noi kätensä nyt kunnolla. Joka paikkaan tarraa voimalla mun ja oma naama ruvilla...yökkäriäänkin repii ja riuhtoo nukkumaan mennessä. Tulee varmaan uniin noi opitut taidot :| Oon nyt suosiolla ottanut ekalta syötöltä viereen kun meuhkaaminen alkaa,sillai saan nukutuksi edes sen vähän mitä siinä nyt nukutuks saa,uni on nyt tärkeintä =) Ja näin vaan tähänkin tottuu,ei tunnu ihan niin pahalta herätä kuin paripäivää sitten =)

Nyt kuitenkin pienille aamu-unille suuntaa meikäkin...

Repa ja Kasper 3kk+muutama hassu päivä päälle :heart:
 
Repa ootko kokeillut laittaa vauvan vatsan päälle esmes harsoliinaa, jos sitten repisi sitä eikä naamaansa? Meillä saa unipupu kyytiä, sellainen missä on vaan pää täytetty ja loppu tyhjää kangasta. Säästyy mun hiukset, paita, vauvan puku ja naama kun se kiskoo sitä pupua.

Meillä oli ilta ja alkuyö superlevotonta, kun toinen väsäsi kakkaa taas sen pari tuntia. Kauhea ärinä ja puhina ja huuto. Miksei se voi sitäkin hommaa hoitaa päiväsaikaan?? Varsinkin kun sitä tavaraa nyt tulee muutaman päivän edestä, mulla menee tunti siivotessa sitä sotkua. Loppuyön se mylläsi taas poikittain sängyssä ja heräili syömään aika lailla tasan 2,5 tunnin välein. Mutta nukahti joka kerran ihan suosiolla ilman sen kummempaa huutamista, oikein hermo lepää. :)

Ihan tylsää kun on näin harmaata joka päivä. Nyt vaan +10, pitää varmaan joku ohut haalari laittaa ulkoillessa. Me tarvitaan kaikkea yhtään paksumpaa vaatetta 2 kokoa, kun saadaan syksystäkin nauttia kahteen kertaan. Olis paljon ystävällisempää mun tilille jos eeva nyt vähän jarruttelis kasvua niin, että voitais käyttää samoja vaatteita taas marraskuulla. :)
 
Huomenta! Ja kiitos kaikille vatsalihaksista vastanneille! Mietinkin nyt että uskallanko mennä sinne jumppaan? Tai että mitä uskallan siellä tehdä? Mistä voin tietää että onko ne palautunut? Miten se koitetaan....mulla kun on tuo haava pystyssä, niin vaikea tuntea sen alle. Pitäiskö soittaa sille vetäjälle tms että kannattaako mennä?
No, tulipas kysymyksiä...mutta kiitos jo etukäteen jos joku tietää =)
 
Zzzz Zzzz väsynyt mamma täällä könnään koneella |O !
Tyttö nukkui yönsä hyvin ja nukahtikin ennätysaikaisin (tää mamma kukkui kuitenkin kahteentoista, ei olis kannattanu)...toivottavasti tänäiltanakin nukahtaminen onnistuu yhtä hienosti. Mutta sitten aamusella klo7 syötin tytön meidän vanhempien petissä. Syönnin päälle tyttö nukahti ja meinasin siirtää hänet omaan sänkyyn, niin kas oli pissit tulleet vaipasta yli laitojen :headwall: . No pyllypesulle ja vaatteiden vaihtoonhan tyttö sitten heräsi ja oli niin hyvällä tuulella että :). Kohta menee vaan tällä mammalla miljoona hernettä nenään noiden vaippojen kanssa! Justiinsa siirryttiin Libero 4 vaippoihin, kun kolmoskoosta tuli toissapäivänäkin kahdet kakkat pitkin selkää. Katsellaan nyt muutama päivä vielä ja sitten käyn ostamassa kokeeksi Pampersseja, jos pyykkiä tulee tätä tahtia. Tulipas valitusta, sori :D.

Katrinainen Meillä myös tytön kädet täriseen samalla tavalla.

Vaunuista kuuluu kutsu... :) palailen taas!
 
marimintmeillä kuulostaa niin samalta toi nukahtaminen. Tissille nukkuu, välillä iskän syliin nukahtaa ja sit yritetään siirrellä omaan sänkyyn. Meillä pikkunen kyllä yöl aina herää ja sit viereen. Luulen et hänel tulee vilu.

imetyksestä Mulla on tarkoitus imettää ainakin sinne vuoden ikään. :) Ei se helpota elämää vaikka siirtyis korvikkeisiin ainakaan musta kun ei ole pakko. Napanuora on ja pysyy tiukasti kiinni silti vaikka siirtyis korvikkeeseenkin. Toki riippuu jos mua aletaan käyttää puruleluna. Esikoista imetin 1v3kk ja sit lopetin kun tuntu et tuli vähän painostusta et eiks se oo jo liian iso. Lopetin ja jälkeenpäin tajusin et muut sen ikäset(tuttujen lapsoset)ja paljon vanhemmat saa maitopulloja illalla sänkyyn ja joku jopa yöllä ja tuttia syötiin oikein innolla -eli miks imettäminen olis sit jotenkin outoo. Hmm saas nähdä miten nyt mennään.

Nyt pitäs mennä kattoo josko toi pieni unikeko olis herännyt. Eilen nukku 5h pihalla-arvatkaa ramppasinko katsomas vaikka itkuhälytin toimi ihan ok. Mukavaa viikonloppua :wave:
 
repa: pullottomalla linjalla yritetään myös täällä..ja ollaan mietitty jopa vellitöntä linjaakin..ku ne ei kuitenkaan ravintoarvoiltaan mitään niin ihmeitä ole..puuroja sit ku aika tulee otetaan vellien tilalle ja tissimaidolla mennään sit toi juomapuoli.
ja levolacia olen joutunu antamaan pojan kovaan vatsaan. niin veteen ku sekoitan sen ja olen yrittäny sitä pullosta sen 10ml juottaa..on työn ja tuskan takana saada se alas..ja kauhean sotkun kanssa sekin menee sit.
eli timi ei kauhiasti ole edes tuon pullon perään..joten toivon et siihen ralliin ei tarvitse ryhtyäkään.. :)

hedelmäsoseita syödään pikkusen päivässä että masu toimisi paremmin.
mut imetys on pääruokana edelleen koska maitoakin riittää ja yö unet on 9h eka pätkä putkeen aina. porkkanaa maisteltiin mut masu ei ollut valmis edes pieneen määrään. kauhea huutoilta oli sit. joten jatketaan noilla hedelmillä nyt tovi vaan. ja tissitellen.

paino on lähteny itellä kyl laskuun vähän liianki rankasti...5kg alle lähtöpainon on nyt paino ku odottamaan aloin. ja olen aikast hoikka muutenkin niin nyt on kilot saatava takaisin..ainakin muutama olisi tervetullut. :)

nemika+timi reilu 4kk
 
Hei Helteisesta lontoosta B) . Puutarha hommia tehny, mutta mies lahti kaymaan toissa niin piti tulla sisallle valvoon tytyn nukkumista :) .

Imettamisesta ja pullosta ollaan puhuttu. Ajattelin imetella kokovaltaisesti sinne 6kk ja lopettelen tuolla tammikuun lopulla niin jaa riittavasti aikaa molemmille sopeutua kun mies jaa tytyn kanssa viikoksel pitempaan Etela Afrikkaan maaliskuussa, jo nyt tuntuu ikava pusertavalt :( . Nokkamuki otetaan kayttoon kun yosyonnit jaa pois, silloin saa jaada myos pullot pois (toivottavasti)

Viimeyona tytto herattivarmaan koko kulmakunnan kun pakastettu maito oli mennyt hileiseksi ja tukkeutti pullon tutin. Ei muutako imettaan, arvaas oliko morkkis kun olin nautinnollisesti ottanut sita punaviinia ajatellen etta aamulla vasta imetan. Lisaksi tyty oli kaantynyt kokonaan vatsalleen eka kerran ja nena kiinni patjassa kun mies sen nosti ylos.

Etta semmoista!

LC
 
Joko teillä käännytään? Meillä on nyt reilun viikon verran Joa kääntynyt masulta selälleen. Aluksi vahingossa ja nyt sit ehkä enemmän tietoisesti. Samalla on alkanut yrittää päästä selältä vatsalleen ja tänään oli enää päästä kiinni. Muuten oli koko kroppa masullaan. Yrittää myös vauhdin kautta kun ei hiljalleen kääntyminen auta ja nyt on lisännyt miehisen karjunnan yrityksen päälle. On ollut meillä naurussa pitelemistä :LOL: Olin kyllä ihan siinä uskossa ettei 3kk vielä kääntyile ;)

Neuvolatäti on tosi mukava, joskin vähän sellainen hajamielinen professori tyyppiä. Ikää en osaa yhtään arvioida mut mua vanhempi joka tapauksessa.

Pääsin tänään vähän shoppailemaan! Tuli ostettua Joalle turkoosin värinen Tripp Trapp ja itselle crosstraineri. Nyt on sit ihan pakko ruveta kuntoilemaan kun on se kapine nyt koottuna tuolla yläkerrassa :D Tavoitteena olisi saada muutama kilo pois ja kroppaa kiinteämmäksi. Saa nyt nähdä miten tässä käy!

Vilma
 

Yhteistyössä