Huomenta! Meillä on ollut pari levottomampaa yötä takana ja äiti on siitä johtuen ollut pikkuisen ryytynyt :/ Nyt kun vielä heräsin hieman flunssaisen oloisena niin johan harmittaa, jos vielä kipeäksi tullaan! No kunhan Nea vain säilyy terveenä niin ei muulla väliä.
jenni Toivottavasti saat apua sieltä äiti- ryhmästä sekä terapiasta. Paljon on elämääsi murheita mahtunut, mutta selvästi olet selviytyjä- tyyppiä, kun noin hienosti itselläsi on asiat, vaikka lähellä onkin ongelmia ollut. Jaksuja sinulle :hug:
kriisi Kyllä olisi hurja juttu, jos kaikista mainitsemistasi tekijöistä huolimatta olisit raskaana! Pidetään peukkuja negan puolesta
marmotta Voi sinua raukkaa - koita kestä anoppia! B) Voin vain kuvitella minkälainen "sirkus" teillä on siellä menossa, jos anoppi ei ole vauvaa vielä milloinkaan nähnyt. Meillä kun vierailivat minun vanhempani alkuviikolla ja kyllä ne niin se-kai-sin ovat tuosta lapsesta!!! Vaikka siis useasti häntä näkevät. Isäkin sellainen mukamas kovis, mutta niin vaan lässyttelee ja sylittelee tyttöä ihan huumassa
Ja täytyy myöntää, että pikkuisen pitäisi kyllä jaksaa hillitä itseään, kun unohtavat ettei lapsi välttämättä ihan koko aikaa jaksa leikittelyä ja hassuttelua. Meilläkin väsynyttä ja juuri syönyttä lasta hypytettiin niin, että puklut vaan lensivät :x
edla-mamma Meillä ei enää varsinaista moroa ole näkynyt muutamiin aikoihin, mutta nyt Nea on keksinyt hauskan jutun, kun vetäisee itsensä sylissä ollessaan "irti minusta" niin, että ollaan kasvot vastakkain. Siinä taaksepäin "heittytyessään" levähtää kädet vielä iloisesti auki, vaikkei muuten refleksiä enää olekaan (enkä kyllä tiedä onko tuokaan enä moro...). Eiköhän se teiltäkin pikku hiljaa häivy, mutta hyvähän se on tilannetta seurata niin kuin neuvolassa sanottiinkin.
(.) <--- Kiloklubi ei oikein edisty täälläpäin :/
Me aloitamme tänään
kiinteiden maistelut! Sen verran alkaa tytöllä olla jo ikää (4,5kk)ja vielä kun hän on parina yönä herillyt muutamaan otteeseen niin voisi olla ajankohtaista ja tarpeen. Ihan perinteisellä perunalla ajateltiin aloittaa ja siitä sitten jatkaa porkkanalla sun muilla. Korviketta meinaan sekoittaa joukkoon, vaikkei siis tyttö muuten NANnia vielä huolikaan, mutta jospa näin sitten oppisi.
Nyt täytyy avautua teille, koska täällä tosissaan sen verran kiristää päätä tämä imetyksen kahlitsevuus, että alkaa olla itku herkässä.. Nyt ollaan testattu pulloa jo joka päivä ja pitkään ja periksi en anna ennen kuin Nea sen perkuleen kapistuksen hyväksyy :kieh: Tuntuu niin äärettömän masentavalta, kun eilenkin varmaan 10-15min. pelleiltiin sen pullon kanssa ja neiti otti sen jopa muutaman kerran suuhunsa ja imaisi, mutta päästi heti irti, kun huomasi sieltä tulevan korviketta. Ja kun lapsi pitää kuitenkin ruokkia niin jouduin heti perään antamaan tissiä, jota söi hirveällä ruokahalulla - tietysti! Tuntuu, ettei tyttö koskaan suostukaan pullolle, kun tietää, että saa aina lopulta tissimaitoa, kun tarpeeksi kauan jaksaa laittaa korvikkeelle hanttiin :ashamed:
Olen varmaan kamala äiti jonkun mielestä, mutta itse koen olevani siinä pisteessä, että olisin Neallekin parempi äiti, jos joskus pääsisin hyvällä omallatunnolla ja kiireettömästi pois kotoa. Tuntuu pahalta, kun olen huomannut joskus ajattelevani, että tyttö "tahallaan" pistää hanttiin eikä "päästä" minua ruokakauppaa kauemmaksi, vaikka siitä ei tietenkään ole kyse. Hän tarvitsee äitiään ja rintaruokinta on "parasta" lapselle, mutta se on niin raskasta!! Kateus ihan iski, kun mammakerhossa torstaina eräskin äiti jutteli, kuinka muuten imettää, mutta julkisilla paikoilla antaa aina pullosta ja kuinka kätevää se on, että isäkin voi ruokkia, kun itse on poissa. Niinpä :/
Jumppaankin tekisi mieli, mutta kun omaa aikaa on niin vähän niin pitää aina valita mitä niillä muutamalla vapaalla tunnilla tekee. Useimmiten se sitten on ruokaostoksia ja vauvantarvikehankintoja.
Tänään on äidin "vapaapäivä" ja lähden Nean lounaan jälkeen ostoksille ja meinaan viipyä kerrankin niin pitkään kuin itse haluan/jaksan ja koitan olla kyttäämättä kelloa ja miettimättä tyttöä ja imetystä. Isälle jää tänne korviketta joten nälkään ei kuole, jos vaan kelpuuttaa pullon. Aika kovalta voi kuullostaa jonkun korvaan, mutta nyt ollaan niin kauan kokeiltu hyvällä, että jos ei sillä ala homma sujumaan niin pahalla sitten :ashamed:
Puhumisen pitäisi auttaa, mutta tuli jotenkin vielä pahempi olo, kun myönsin nämä kamalat ajatukseni... :'(