TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

carmen,hannanna Kokemuksesta voin kertoa et kaikki vauvat ei huoli pulloo vaikka kuinka yrittäis. :| :hug: teille ja jaksamista. Mut toinen lapsi voi olla myös tissitakiainen ja silti antaa äidille sen vapauden mennä kuntosaslille jne. ja huolii pullosta. Meillä on nyt tällainen vauva. Toki esikoisen kanssa ei osaa olla niin rennosti kuin nyt. Mutta ettei olis liian masentavaa niin vaikka vauva ei huoli pulloa kannattaa kokeilla sellasta nokkaa missä esim. kolme reikää(mulla vanha tupperin sellainen) ja kun korvike ei kelpaa niin kuka kieltää antamasta velliä :) meillä neiti sai sit velliä pullosta kun tissiä ei ollut tarjolla. Kokeilkaa löytää sellanen pullo/nokkamuki joka ei muistuta yhtään rintaa -koska vauva ei tykkää tulla huijatuksi-ilmeisesti. 2kk päästä vauva juo jo hienosti nokkamukista ja syö kiinteitä, mikä antaa äidille vapautta. Carmen et ole ollenkaan kamala äiti. Tunne on niin tuttu esikoisen ajalta sen kun ei mihinkään pääse vaikka mä olen aina tykännyt imettämisest ihan tosi paljon. Mutta koeilkaa josko oppis juomaan velliä ja vaikka sinne vähän korviketta -mä aloitin sen antamisen aikoinaan ihan lusikalla kun ei pulloa huolinut. Tsemppiä sinne!

voi itku..

esikoinen sit sairastu, kiva viikonloppu siis tulossa. yskii siis ihan keuhkojaan pihalle ja hetki sitten oksensi pitkin olohuonetta, kunpa ei mitään oksutautia olis, masu ei onneks oo kuralla, mistä tää tällänen yhtäkkiä iski kun eilen ei ollut mitään..!?
olisko vaan jotain vatsaflunssaa..voi kunpa aurora ei sairastuis..

Olipa yo. Levottomin tahan mennessa koskaan, eika ne ikina meilla rauhallisia ole olleet. Varmaan uudella paikalla vaikutusta asiaan. Tajusin kylla senkin taas, etta ei se lapsiparka saa tarpeeks ruokaa naita riipputisseista. Pullosta kun syo mahansa tayteen, menee 3 tuntia syomatta. Jos itse imetan, se syo tunnin valein. Ja nyt sitten pitais vaan jatkaa imettamista, niin maitoakin alkais tulemaan? Kuolee nalkaa odotellessa tuokin lapsi, korvikelinjalle siirryttava entista enemman.
Tanaan aamulla Eevalla alkoi olla uniaika ja vihjaisin anopille, etta jos luovuttais lapsen niin syotan sen ja laitan unille. Han halusi valttamatta kuitenkin pitaa pulloa ja hammasta purren suostuin. Vauva kun saa enemman ilmaa kun ruokaa kun miehen aiti on asialla. Just kun Eeva alkoi nukahtaa, joku tati pamahti kylaan ja Eeva tietty saikahti kuollakseen sita kamalan kovaa kalatysta. Tati ja nonna alkoivat laulaa jotain ja paukuttaa kasiaan yhteen niin, etta meinas kuulo menna viereisessakin huoneessa. Eevahan ei siita rauhoittunut, pain vastoin. Lupasin itselleni, etta en puutu joka asiaan varsinkaan jos ne hyvaa hyvyyttaan jotain tekee. Pari minuuttia jaksoin olla muualla, kauempaa en voinut kuunnella sita lapsen kiduttamista. Siis toinen on ihan vasynyt ja nama paukuttaa kasiaan ja hoilaa jotain niin lujaa kun lahtee?! Mitaan sanomatta otin Eevan anopin sylista ja vein makuuhuoneeseen. Vahan paremmat edellytykset nukkua siella.. Miehen isa on ihana ja ymmartaa ehka hiukan mun artymysta, se lahti maalaamaan meidan asuntoa etta paastais akkia sinne. Alan olla valmis muuttamaan huomenna, nukun vaikka puutarhassa kunhan paasen pois taalta. :headwall:

Tallainen musta kai taalla tulee, omaan napaan tuijottava marisija. Vaikka oikeasti kaikki on ihan hyvin. Sen kun sais pidettya mielessa..

Helou!

Yö meni edellisiin nähden hienosti. Heräiltiin kyllä 2h välein,mut sentään 2h!!! sai nukkua putkeen. Ja mun mielestä poika ei niinkään valittanut mahaansa vaan enempikin heilui puolelta toiselle vauhkona,et tää levottomuus varmaan peräisin opituista taidoista.
Meillä kanssa ruvettu yöllä syömään oikein ahnaasti ja usein :eek: Vaikka illallakin söi 2 tissiä ennen unia,jo 3h päästä piti saada lisää ja söi kun ei ois ruokaa nähnyt ja yöllä 2h välein ja mikään muu ei tepsiny kun selkeesti halus tissiä. Aikasemminkin oon yrittänyt rauhoittaa poikaa rinnalle,mutta ei läheskään aina tepsiny. Nyt kelpas ja siihen nukahti.

En haluu ottaa nyt stressiä tosta tissille rauhottelusta ja yösyömisestä,luulen että jos aikasemminkin on nukkunut vähemmällä syömisellä niin kyseessä on vain ohimenevä oikku =) Mua kun se ei sillai ahista oon vaan tyytyväinen että saan pojan hiljaseks :D Oon ajatellut puolenvuoden iässä sit ruveta koulimaan noita unitapoja enemmän...
Marimint,taitaa olla ihan liikenteessä noita levottomia unia,mutta luulen että ne teilläkin loppuu..aikanaan :D

Carmen: Oon minäkin ajatellut et ois kiva päästä vähän vapaammin käymään jossain kun syöttäis pullosta,mutta loppupeleissä en haluais missään nimessä luopua imettämisestä. Se on mulle niin tärkee hetki. Mutta ymmärrän että kaikki ei siitä samalla tavalla pidä eikä siinä ole mitään hävettävää...Oletkos kokeillut lypsää maitoa sinne pulloon,jos tyttöä tökkii korvikkeen maku? Vai onko siitä ollut jo puhetta...kun ei muista :ashamed: Ite oon niin laiska etten saa aikaseks,niin luovuin koko pullo ajatuksesta :LOL: Korviketta en taas halua tarjoilla,kun toi pojan maha on muutenkin mitä on... :kieh:

Jep,mutta tässähän tätä taas... meillä sauna ilta ja ajattelin tehdä pizzaa. Jos sais itestään irti et lähtis ulkona pienen lenkin heittämässä,niin ois jees =)

Niin ja tuolla toi poika rähjää isälleen kun ei pääse kunnolla vielä etenemään...kauhee pusaus ja sit sentti eteenpäin :LOL: ei oo helppoo :D

majj Aikaisessa vaiheessa teidän tytölle hampaita taitaa olla tulossa. Tosin niiden puhkeaminen voi vissiin kestää kauankin.

Merika Ei meillä ihan viime päivinä olla opittu mitään uutta, tai peukkunsa tyttö löysi eilen aamulla :D. Silmät kierossa tuijotteli pystyssä olevaa peukaloaan ja sitten laittoi sen suuhun. Kääntymään selältä masulleen tyttö oppi pari viikkoa sitten. En tiedä vaikuttaako se vielä uniin. Tuo hampaiden puhkeaminen saattaa hyvinkin olla kyllä syynä yöheräämiseen. Tyttö pyörittelee kieltään suussa ja eilen huoli jopa pariin otteeseen tutin päivällä suuhunsa. Meillä ei tuttia ole syöty parin ensimmäisen viikon jälkeen. Repa Taitaa levottomuutta tosiaan olla liikkeellä. Mä niin toivon, että tää yöhyörintä rauhoittuisi pian edes pariksi yöksi. Ehtisi itse ladata vähän akkuja :).

Käytiin tuossa kaupungilla ja nyt mun selkä on taas ihan jumissa :( . Tyttö puolestaan nautti kaupungilla ihmisten näkemisestä, flirttaili kahvilassakin vieressä istuville ja tarjoilijoille :D. Kotona ei olisi ikinä jaksanut istua niin kauaa tyytyväisenä mun sylissä kuin mitä tuolla reissulla jaksoi. Ibusalin jouduin jo aamulla ottaa tämän selän takia, kun siivoamisesta ei meinannut tulla mitään. Yön jälkeen selkä on aina ollut ihan ok kunnossa, mutta nyt kahtena yönä olen joutunut niin monta kertaa nostamaan J:tä pinniksestä ja laskemaan sinne takaisin, että ei selkä ole saanut kunnolla levätä. Pakko tilata ens viikolla lääkäri, jos ei tämä ala mennä ohi. Suututtaa, kun tuntuu, ettei saa tehtyä mitään :/ . Viittiiköhän noita ibusaleja syödä kolmea päivässä imetyksen takia? Paketissa sanotaa, että lääkettä imeytyy merkityksettömän vähän äidinmaitoon, mutta silti huolettaa. Ei tätä särkyä kyllä kauaa kestä ilman lääkettä.

Meillä alettiin eilen maistelemaan luumusosetta. Kasvissoseet olen tehnyt itse, mutta hedelmäsoseet olen ostanut kaupasta. J pikkuisen irvistelee luumua syödessä, mutta päärynää söisi vaikka kuinka. Toivottavasti tuon luumun avulla alkaisi tytön masu toimia paremmin.

Marmotta Melkoista hulinaa teillä siellä. Toivottavasti kohta meno rauhoittuu.

Marmotta, ajattelinkin että teillä on yö mennyt varmaan levottomaksi :|

Ihan älytöntä puklausta! Varmaan nyt tuo kääntyileminen ja touhuaminen tekee sen. Mieletön vauhti päällä koko ajan. Onko muilla lisääntynyt puklaus kääntyilyn myötä?

weiss
Summer: Tuosta puklaamisesta.. mie en nyt muista imetätkö viellä vai annatko korviketta. Meillähän tuo puklaaminen oli kanssa ihan hirviän runsasta ja välillä oikiasti luulin, jottei pojan vattaan jää ruokaa ollenkaan. Nyt ei poju pahemin puklaile, ainoastaan autoilun jälkeen, eli on pahoivoiva vaikka nukkuukin aina autossa. Meillä selkiästi vaikutti tuo tutteli, eli vaihoin tuttelin nanniin. Teen vellit nyt nanniin ja puklaaminen on loppunut miltei kokonaan. ;) Kannatta kokeilla korvikkeen vaihtoa tai kokeilla jauhetta, näin neuvoivat neuvolassakin..

Täällähä miä taas, en malta pysyä poissa ;)

Marmotta: Voi ketutus :( Voin vaan kuvitella miten rasittavaa on asustella toisten nurkissa ja varsinkin kun kulttuurierot törmää kolisemalla. Paljon voimia ja :hug: Koska te pääsette omaan kotiin?

carmen: Et ole huono äiti :hug: Ymmärrän kyllä hyvin miltä tuntuu. Mäkin ajattelin ehdottaa teille tuota nokkamukia, jospa sen kanssa onnistuis paremmin? Toivottavasti se kelpais.

LC: Meillä ei oo vielä ratasosaa käytössä, mutta harkinnassa on. Poika ei hereillä ollessaan jaksa kauaa loikoilla vaunuissa, mutta sylissä vaikka kuinka kauan. Ehkä auttais jos vähitellen näkis vaunuista jotain. Viimeistään varmaan marraskuun alussa siirrytään sit tuohon ratasosaan ja pidetään koppa vaan päikkäreitä varten kuten teilläkin.

Voi kun meidäkin yösekoilut yms selittyis vaan hampailla... No ei näy eikä kuulu. Ainakaan äitihammaslääkärin tarkistuksen perusteella :) Viime yönä poika meni taas unille klo 19, heräs onneks vasta 2:30 syömään ja nukku aamulla 8:30:een. Tai oli siellä välissä pari tutin hakureissua tuossa aamuyöstä. Et parempaan päin jo, mutta silti. Teippaan kohta ton tutin kaverin naamaan kiinni... ;)

summer: Puklailusta; meillähän vaihdettiin jauhemaiseen korvikkeeseen kesällä mökkireissun vuoksi ja huomattiinkin samalla, että ilmavaivat loppu ku seinään. Eli valmis korvike vaahtos enemmän ja aiheutti ilmaa suolistoon. Ehkä se teillä aiheuttaa puklailua? Eli samaa ehdottaisin ku weiss, että kokeile sitä jauhemaista korviketta tai eri merkkiä? Meillä siis käytössä se nannin jauhemainen korvike ja toimii hyvin. Miten muuten sun ostosreissu meni? :)

Weiss ja naukuri, pitäs sitten varmaan vaihtaa merkkiä tai jauheeseen. Mutta eikös puklailu kuitenkin ole normaalia ja sitten vielä kun heiluu ja viuhtoo koko ajan? Et voisko olla ihan siitäkin..
Enhän mä päässyt koko kaupunki kierrokselle :| Ei saatu kaukaloa kiinni mun äitin autoon...ei turvavyöt oikein pelannu ja sitten mikä toimi, niin ei riittäny..no jäin sitten kotiin. Ei sinänsä haittaa kun ei ole rahaakaan. Ihan seuraks meinasin mukaan lähteä ja sittenhän sitä olis varmaan ollut vaikka mitä ostettavaa... ja sillon kun on rahaa, niin ei vissiin löydy mitään.

Vielä tuosta puklailusta...esikoisella oli tapana oksentaa esim.pullollinen velliä pihalle. Ja sitähän tuli sitten mielettömästi suusta ja nenästä :$ Siihen tottui ja ei enää ite säikähtänyt, mutta olihan se hurjan näköstä ja kauhee sotku. Ei siis joka päivä, mutta aika usein. En tiiä mistä johtui...hotki vellin tms. tai sitten oli löysä se joku tuolla kurkussa/mahassa mikä nyt olikaan?!
Eilen illalla tää tyttö kanssa puklas tai paremminkin oksensi kanssa sillai että tuli nenästäkin. Säikähin kauheesti ja niin kyllä se itekin. Kerkesin ajatella, että kauhee se tukehtuu! Ei ole ennen sillai tehnyt ja toivottavasti ei enää oksennakaan sillai.

Summer Kyllä meillä ainakin pulautellaan päivittäin ja ihan kunnolla. Jos sattuu ruoan jälkeen kääntymään masulleen, niin ihan varmasti puklaa. Nyt kun ollaan syöty jo soseitakin, niin puklailun tuotoksetkin on jo ihanan paksuja ja sotkevia :$ , ihanat porkkanayrpsät likaa kivasti vaatteet ja leikkimatot yms. Saa olla tarkkana, ettei neiti riehu heti syötyään.

Carmen Ymmärrän täysin miltä susta tuntuu. Mulla on kans välillä ihan samanlaisia ajatuksia imettämisestä...tosi kahlitsevaa touhua silloin tällöin. Meidän neiti ei esim. nukahda yöunillekaan mitenkään muuten kuin rinnan avulla, joten minä olen ainut joka tytön voi laittaa nukkumaan. Voi sitä päivää odotellessa, kun tyttö nukahtaa itse omaan sänkyynsä unilelunsa kanssa :). Pullosta juo kyllä illalla lisämaitoa, mutta päivällä pullo ei aina kelpaa. Pullon avulla ei nukahda koskaan. Mies on pari kertaa minun ollessa jossain muualla koittanut syöttää tyttöä pullosta, tyttö on lähinnä leikkinyt pullon tutilla, ei syönyt kunnolla. Kellon kanssa saan käydä omilla menoillani :/ . Olen yrittänyt ajatella, että aikansa kutakin. Tykkään kuitenkin imettämisestä, kun se on niin helppoa. Välillä silti toivoisin, että yhden ruokailun voisi silloin tällöin hoitaa onnistuneesti pullon avulla, jotta voisin rauhassa käydä esim. siellä ruokakaupassa.

Nyt täytyy mennä laittamaan kylvynraikas tyttö untenmaille :).

Marimint,
sepä juuri että miten pidät syömisen jälkeen rauhassa, kun kauhee meno päällä koko ajan. Joo ja sitä porkkana-perunaa on joka paikassa ja kaikki vaaleat vaatteet oranssin keltasena. Ehkäpä tuohon puklaamiseen kiinnittää nykyään enemmän huomioo juuri tuon värin takia...kun ei ole pelkästään valkosta enää. Kova tuo on aina ollut puklailemaan.

Ihanaa kun ei mene enää kauaa kun saa syöttötuolin käyttöön =) Ihanaa olis pöydän ääressä syöttää.

Meillä ei oikeastaan puklailtu ollenkaan (näkyvästi)kun vasta nyt kun on ruvennut touhuamaan enempi lattialla. Säikähin aluksi mut nyt oon huomannu että liittyy selkeesti tohon kääntyilyyn yms.

Tadaa...lisää sarjassa ihmeitä Kasperin maailmassa :attn: Poika nukahti sänkyynsä B) Siis tätä ennen ei ole onnistunut millään vaan oon aina loppujenlopuiks joutunut käsivarsilla hetkuttamaan poitsun unille. Kyllä se nytkin kesti ja taputtelin pyllylle yms. mutta mitään kitinää pahempaa itkuakaan ei tullut =) Varmaan joudun vielä tutittamaan kerran jos toisenkin,mutta erävoitto silti...vitsi nukahti omaan sänkyynsä :D

Marimint,toivotaan että yöt rauhoittuu,mutta jos ei lähiaikoina näin käy niin voin lohduttaa että siihen tottuu,risaisiin öihin. Ainakin meikä pitää jo hyvänä yönä kun poika nukkuu 2h putkeen...vaikka hää muinoinaan saatto nukkua 5 tuntiakin yhtäsoittoon...näin se muuttuu....

Nyt lähden tarkistamaan mun pojan tilan,että oikeestiko se nukkuu :LOL:

Repa, nukkuko oikeesti? =)

Meillä kans nukutaan...saas nähdä vieläkö herää vai alkaako käymään jo kasilta yöunille. Se on menny koko ajan aikasemmaks. Ei ole kauaakaan, kun kävi 22-23 ja siitä menty koko ajan aikasemmaks. Ihan kiva, kun jää illalla enemmän aikaa kattoa telkkaria tms. Nyt kattelen pelkokerrointa ja pesen lattioita :D Se siitä iltapalasta....syövät lehmän silmiä :$

Onko Jenni sun tyttö suostunut nyt syömään soseita? Kun aikasemmin kerroit että ei suostunut syömään.

Summer Juu, on kyllä aika hankala pitää vauveli rauhassa syönnin päälle. Joskus kunnon yrpsään riittää olkapäälle röytäyttämään nosto. Ihanaa, kun sitä porkkanapuklua valuu pitkin äipän selkää...harsosuojista ei aina ole suojaamaan :D. Noh, eiköhän tuo pulauttelukin kohta rauhoitu, toivottavasti! Mua kans ärsyttää, kun tuo porkkana värjää vaatteita.

Repa Olis kyllä juhlaa, jos neiti nukkuis edes sen 2h putkeen :). Sitä odotellessa. Meilläkin nukutaan jo. Nyt meen saunaan, niin eiköhän tuo tuolta heräile isukille huutamaan ;).

Summer:KYLLÄ jo kohta 1.5h täysin heräämättä,herra siunaa ja varjele,rasti seinään :p Nooh,vielä se kerkee...

Marimint;juu,meillä oli pahimmillaan 15min pätkissä uni,että kyllä se 2h tuntuu aika taivaalliselle :D

Nyt hyvvee yötä :wave:

Summer Sose"lakko" jatkuu edelleen, ei mene edes päärynä eikä banaani. Hirveä huuto alkaa heti jos vähänkin yrittää suuhun jotain laittaa. Miehen kanssa on vuoron perään yritetty syöttää... Juutas iskariot, että meinaa sapettaa kun ei pysty ymmärtämään mikä neitoa kiusaa. No äidin roolissa olen kuitenkin ollut sen verran "ovela" että olen sekoittanut soseet maidon sekaan ja neiti on syönnyt sitten ne pullosta. Ja sillei maistuu. En tiedä onko joku lusikka kammo menossa, kenties ikenet niin arat että lusikka sattuu. En tiedä. Huomenna pidetään täysin lusikaton päivä, eli ei yritetä lainkaan kiinteitä. Josko vaikka kammotus unohtuisi. Maanantaina uudestaan sitten

Jenni, no harmi :| Oliskohan hampaita tulossa?! Sillonhan monet kieltäytyy syömästä. Niinku arvelitkin vois olla ikenet kipeet.No ,pääasia että maito kelpaa ja jos joukossa eksyy sosetta tai velliä, niin hyvähän sekin on.

Hyvät yöt kaikille! :wave:

repa vautsi vau, toivotaan että yö menisi taas paremmin :p

marimintNiinkuin repa sanoi, kyllä noihin repaleisiin öihinkin tottuu, vaikka aamulla saattaakin väsyttää. Toivottavasti sielä aletaan pian taas nukkumaan kunnolla.

puklailusta meillä ei myöskään ole oikeastaan ikinä puklattu, kerran tai pari on tullut
vähän tavaraa ylös ja silloinkaan ei paljoa.

Me ollaan täällä tytön kanssa kahdestaan kotona kun mies lähti tuttujen luo saunomaan kun olivat tänään saaneet poika vauvan. ( Syntyi täsmälleen laskettuna aikana :D )
Toivottavasti menis yö taas putkeen, tuntuu ihan taivaalliselta kun on nukkunut kaksi viimeistä yötä hyvin ( 1-2 syöttöä, verrattuna niihin tunnin parin syöttö väleihin |O ).

marmotta :hug: tiedan niin tunteen, meila miehen sukulaiset kanssa riepottaa vauvaa samaan malliin.
repa :flower: jospas ne yot tuosta nyt paranisi.

Meilla on Ava kipeana nyt. ihan rakainen ja hengitys vaan rohisee. kuumetta ei ole, mutta saalittavan flunssainen tytto on. nyt vaan toivotaan, etta menee nopeasti ohi. sankyakin korotettiin tanaan (siis ylapaata), jos auttaisi hengitykseen yolla. ikavaa katsoa kun oma pikku kulta on ensimmaista kertaa kipeana. kunhan ei vaan korviin menisi.

carmen onneksi kun kiinteita aletaan syomaan niin tuo "tississa riippuminen" helpottaa. voi jo suunnitella parin tunnin omia menojakin kun tietaa, etta vauvalla on selkea syontirytmi. :hug:

meil oli nyt toinen peräkkäinen päivä kun soseet ei oikein maistunut, katselin uudestaan tänään suuhun ja huomasin et sielt on sit puhkeemas toinenkin hammas samaan aikaan..siitä toisestakin hampaasta näkyi kans jo piikki ( jota muuten ei vielä eilen näkynyt.. )
esikoinenkin teki aina kaks hammasta kerralla ja ekat kaks tuli kokonaan läpi ikenen vajaa 5kk ikäsenä..joten eiköhän tytöllä ole täs tän parin viikon sisällä suussa pari hammasta komeilemassa =)

mä raahaudun unille joten toivottelen kaikille hyviä öitä :wave:

Huomenia...

Pikaisesti raportoin että poitsu nukku sitten 2.5h heräämättä ja sen jälkeen annoin suosiolla tissiä vaiikka ehkä ois voinut nukahtaa ilmankin... jonnekkin 3-4 nukuttiin suht pitkät pätkät,sit heräiltiin tiheemmin,mut ihan ok yö...saa nähä jatkuuko kehitys hyvänä :D

nyt laitan pojan unille ja meen ite torkuille....

Yhteistyössä